Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 992 993
  • 7 111

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
msg kirjoitti:
Tämähän ei ole mahdollista kuin helsinkiläiselle.

Eipä kyllä Tampereen keskustastakaan pahemmin ilmaisia pysäköintipaikkoja ole ja jos autolla sinne tulee ja aikoo useammassakin paikassa vierailla, niin kyllä se parkkitalo on parempi ratkaisu kuin siirrellä autoa mittaripaikalta toiselle. Varsinkin, kun päivällä monet mittaripaikat ovat täysin täynnä.
 

Mace

Jäsen
avatar kirjoitti:
No, oli miten oli, kuitenkin fiksuin periaate olisi palvella asiakkaat sen mukaan, missä järjestyksessä tulevat tiskille eikä differoida asiakkaita palvelun tarpeen mukaan eikö?

Kyllä mielestäni olisi ihan fiksua palvella asiakkaita järjestyksessä, mutta onhan tuossa tarkassa sanamuodossakin tuollainen jonkinlainen ehdottava sävy eli "odotatko hetken", vaikka nainen varmasti arvasikin, ettet vastaa "en odota". Ei sillä, kyllähän tuon voi kokeakin huonoksi palveluksi, erityisesti silloin, jos puheesta on välittynyt sellainen fiilis, ettei hän enää pitänyt sinua asiakkaana.
 

Jeffrey

Jäsen
Kyllä avatar saisi olla edes hiukan tyytyväinen siitä, että kassa rahat vaihtoi. Itse olin aikanaan töissä Suomen suurimmassa päivittäistavara kaupassa jossa pelikoneitakin oli kiitettävä määrä. Jouduin sitten aina välillä tauottamaan kassoja joten kävin kassa koulutuksen jossa ihan suoraan sanottiin, että ei saa vaihtaa rahaa. Sitä perusteltiin muunmoassa jonojen pitkittymisellä ja rahanpesu vaarana. Niin ja kuullemma kassavarkaat halusi tälläkeinolla nähdä miten paljon kassassa on rahaa tjsp. Itse kyllä silti lähes aina vaihdoin rahaa. Hieman asiakkaan naamasta riippuen.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Jeffrey kirjoitti:
Kyllä avatar saisi olla edes hiukan tyytyväinen siitä, että kassa rahat vaihtoi. Itse olin aikanaan töissä Suomen suurimmassa päivittäistavara kaupassa...

Niin, Suomen suurin päivittäistavarakauppa on hiukan eri asia kuin huoltoasema.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Rahanvaihto-asiaa tämäkin. Menin Prismaan tarkoituksenani ostaa viikonlopun eväät, eli suuri määrä ostoksia, joiden logistiikkapolitiikkaa avustaa huomattavasti ostoskärryt. Paikallisessa marketissa kärryt saa vain parkkihallista. Huomasin, ettei lompakosta löytynyt ainuttakaan kärryihin sopivaa kolikkoa eikä lähistöllä ketään ihmistä, jolta olisi vaihtorahaa voinut pyytää (tosin ventovieraille puhujia on aina pidetty hulluina, eli parempi olla kyselemättä).

Menin sitten ylös myymälään, jonotin kassalla asianmukaisesti ja omalla vuorollani pyysin saada vaihtaa pikkukolikoista 50 sentin kolikko, jolla saisin kärryt. Kassa totesi ykskantaan, että he eivät vaihda rahaa ollenkaan. Oli pakko kysyä, että oletko ihan varma, ettei edes kärryjä varten. Tytsy pysyi kannassaan. Huokaisin syvään ja päätin siirtää ostovoimaiset euroni toiseen kauppaan. Takanani jonossa ollut herrasmies kuitenkin sanoi, että hän voi vaihtaa. Kiitin kauniisti. Ymmärrän, säännöt ovat sääntöjä, mutta kai niitäkin voisi jonkinsortin maalaisjärjellä soveltaa?!
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Sera kirjoitti:
Ymmärrän, säännöt ovat sääntöjä, mutta kai niitäkin voisi jonkinsortin maalaisjärjellä soveltaa?!
Aivan oikein toimittu. Jos haluat asioida bulkkihinnoilla, kannattaa myös valmistautua saamaan standardipalvelua jotka eivät ole olemassa yksittäistapauksia varten vaan siksi, että kun rahaa vaihdellaan Prisman kassoilla niin kokonaisuudessaan alkaa löytyä pikkuheittoja ja aikaa tärvääntymään. Prismoissa, niinkuin muissakin standardipalvelu-marketissa kolikot vaihdellaan info-pisteissä, joissa myös maristaan vääristä veloituksista ja muista asioista. Tässä taas toistuu sama asia mikä monessa muussakin paikassa; vaikka yksittäistapauksia tarkastellessa ei millään voikaan ymmärtää, miksei näin voida toimia, on se silti kokonaisuutta katsellessa huomattavasti järkevämpi vaihtoehto. Kokonaisuudesta saatu hyötykin kuitenkin hukkuu jos siitä sitten poiketaan jatkuvasti yksittäistapausten nimissä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Sitä vartenhan se infopiste on siellä Prismassa, että siellä käydään toimittamassa tuollaiset oheisasiat. Antavat usein pyydettäessä kärrypoletinkin sieltä, ettei tarvitse edes rahaa vaihtaa. Sitä en ymmärrä, miksi kassahenkilö ei voinut sanoa, että valitettavasti tässä kassalla emme vaihda rahaa, mutta infopisteemme auttaa teitä mielellään myös siinä asiassa.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Shayne kirjoitti:
Sitä vartenhan se infopiste on siellä Prismassa, että siellä käydään toimittamassa tuollaiset oheisasiat..

Eipä tullut mieleenkään, että he voisivat vaihtaa rahaa, koska kassakaan ei voinut. "Me emme vaihda rahaa ollenkaan" kattoi mielestäni myös infopisteen. Nyt tiedän, kiitos siitä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Sera kirjoitti:
Eipä tullut mieleenkään, että he voisivat vaihtaa rahaa, koska kassakaan ei voinut. "Me emme vaihda rahaa ollenkaan" kattoi mielestäni myös infopisteen. Nyt tiedän, kiitos siitä.
Voihan se hyvin ollakin, etteivät vaihda rahaa ollenkaan, edes siellä infossa - sen verran täytyy korjata edellistä viestiäni. Olen mennyt muutaman kerran infopisteeseen vaihtamaan sopivaa kärrykolikkoa ja ovat antaneet poletin. Yhtä kaikki, ratkaisu kärryongelmaan on sieltä aina löytynyt. Jos ei löytyisi, niin sitten menisin itsekin seuraavaan kauppaan. Rahanvaihtoautomaatteja olen kyllä nähnyt Prismojen infonurkkauksessa, joten ehkä sitten opastavat sinne jos varta vasten haluaa nimenomaan rahaa vaihtaa..
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Hyvää ja asiallista asiakaspalvelua sain tänään Tampereen Lielahdessa sijaitsevassa Markantalossa. Kuskasin huollosta tulleen digiboksin takaisin liikkeeseen kun ei huollon valohoito ollut auttanut ongelmaan, yksi jamppa sitä testaili ja totesi saman ongelman. Kyseisistä laitteista vastaava myyjä noudettiin paikalle, soitti huoltoon ja puhelun jälkeen sain uuden boksin tilalle, vanha lähti huoltoon uudestaan. Sitä en tiedä kuuluiko näin toimiakin, mutta minusta vallan mainiota toimintaa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
En tiedä noiden Prismojen tilanteesta, mutta ainakin paikkakuntamme S-Marketissa on kärrypaikalla sellainen pieni laatikko, jossa on aina kärrypoletteja. Samoin ulkona parkkipaikalla olevassa kärryjen palautuspaikassa on lodju, johon voi palauttaa poletin.
 
K

kiwipilot

Sera kirjoitti:
Eipä tullut mieleenkään, että he voisivat vaihtaa rahaa, koska kassakaan ei voinut. "Me emme vaihda rahaa ollenkaan" kattoi mielestäni myös infopisteen. Nyt tiedän, kiitos siitä.

Juuri Prisman kassalla työskennelleenä voin sanoa että ainakaan omassa marketissani ei yo. kieltäytyminen ollut todellakaan standardi-meininkiä. Itse tuli usein vaihdettua rahaa näihin kärryihin sekä säilytyslokeroihin. Eli en todellakaan ymmärrä saamaasi kohtelua - todella pikkuhomma vaihtaa muutama killinki, oli se sitten mihin tahansa. Mutta tämä on toki vain oma kokemukseni, muualla kai sitten on toisin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Rahanvaihdosta puheen ollen.

Olin syksyllä kerännyt ostoksista vaihtorahaksi saatuja ja muuten taskuissa pyörineitä kolikoita (lähinnä 5-50 snt) mukiin, että käyn sitten kerralla vaihtamassa ne, kun muki täyttyy. Olen ennenkin tehnyt niin ja vaihtanut hilut seteleiksi RAY:n Täyspoteissa, jossa tämä oli aina ennen onnistunut ilman mitään ongelmia.

No, ennen on ennen. Menin Helsingin Citykäytävässä sijaitsevaan täyspottiin ja keskeytin ehkä noin 60-vuotiaan sedän ristikontäytön. Kysyin ihan ystävällisesti, että voisitko vaihtaa nämä kolikot isompaan, vaikka seteleihin? "Ei ei ei, me ei olla mikään pankki!". No, vähän hämmästyin ja kyselin, että mikäs on ongelmana? "Ei ei, ei onnistu. Ei tää oo mikään pankki!". No, sitten pyysin, että vaihda nyt edes sitten vaikka pienimmät kolikot sellaisiksi, että voin pelata ne täällä pois? "Ei ei, ei me olla pankki. Tulee sitten vaan kuluja, jos nämä vaihtaa.". Tässä vaiheessa alkoi hermot jo kiristyä ja kysyin, että miksi istut kopissa, jonka yläpuolella lukee RAHANVAIHTO, jos täällä ei kuitenkaan rahan vaihtaminen onnistu? "Ei ei, ei olla mikään pankki!". Tätä hokemaa jatkui ja jatkui ja kun tuli selväksi, että patusta ei mitään muuta irronnut ja että ei nyt vaan onnistu mikään (rahanvaihto tai edes syy miksi se ei onnistu), niin kysyin missä on lähin toinen Täyspotti? "Tuolla se on Kampin keskuksessa, mutta ei siellä ole rahanvaihtoa!". Sanoin, että älä nyt puhu ihan p*skaa, koska kai nyt jokaisessa Täyspotissa pitää rahanvaihto olla. Käpy jäi pudistelemaan päätään ja mutisemaan itsekseen.

Kampissa oli sitten töissä parikymppinen mies, joka vaihtoi kolikot (joita oli noin 30 euroa) ilman mitään ongelmia seteleiksi ja isommiksi kolikoiksi. Jälkeenpäin tilanne lähinnä naurattaa, koska en nyt ole tähän päivään mennessä tajunnut mikä tässä tapauksessa oli ongelmana? Kunhan senttimuki taas täyttyy, niin pitänee tehdä vierailu Citykäytävän Täyspottiin uudemman kerran.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Edellä olevasta viestistä tulee mieleen ko. asiakaspalvelijan laiskuus. Ei viitsinyt alkaa laskeskelemaan, vaikka nopeammin varmasti olisi päässyt kolikkohemmosta eroon tekemällä työnsä turhia nurisematta.

Laiskasta myyjästä tulikin mieleeni muuan ruotsalaisen vaatetusliikeketjun myyjä kultaisessa ex-asuinkaupungissani. Olin ostamassa joululahjaa 6-vuotiaalle. Minulla oli tarkat ohjeet mitä oli toivottu ja juuri sellainen vaatekappale löytyikin, mutta oikeaa kokoa ei. Menin kysymään kassalla notkuneelta myyjäneidiltä, että olisiko kenties varastossa lisää. Pitkin hampain hän katsoi koneelta ja totesi, ettei ole. Kysyin sitten, että olisiko mahdollista katsoa muiden myymälöiden tilannetta ja tilata oikea koko sieltä, mikäli sellainen löytyy. "Emmmääää tiiiä, ei varmaan", neito sanoi. En kuitenkaan antanut periksi, koska tällainen toiminta oli ennenkin onnistunut. Pyysin häntä kysymään joltain kuka tietäisi. "Ei se varmaankaan onnistu", oli taas vastaus. Sanoin, että on onnistunut ennenkin, kysyisitkö joltain kuka tietää. "Ei se varmaan onnistu..." hän sanoi edelleen ja luuli pääsevänsä sillä eroon kyselijästä. "Voitko silti vielä varmistaa asian!" pistin jo käskevämpään sävyyn ja viimeinkin typy lähti lampsimaan myymäläpäällikön luo. Ja kuinka ollakaan, homma alkoi toimia heti, kun ammattilainen saapui paikalle. Eikä edes perinyt normaalia tilausmaksua, koska mainitsin että ko. myyjää sai patistella kovasti selvittämään asiaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sera kirjoitti:
Edellä olevasta viestistä tulee mieleen ko. asiakaspalvelijan laiskuus. Ei viitsinyt alkaa laskeskelemaan, vaikka nopeammin varmasti olisi päässyt kolikkohemmosta eroon tekemällä työnsä turhia nurisematta.

Ja, kun kyse ei ollut edes mistään laskemisesta kolikko kerrallaan vaan koneeseenhan ne kaadettiin ja tulos napsahti ruudulle.

Olivatkohan ko. viesteissä esiintyneet henkilöt läheistäkin sukua, koska niin samanlaista tuntui toiminta olevan?
 

Veijari

Jäsen
Kotikaupunkini Gant-vaateliikkeen alennusmyynnissä asioidessani menin kysymään kassan noin 50v tädiltä (sillä hetkellä liikkeen ainut myyjä) että mitäköhän kokoa nuo paitojen kokonumeroinnit esim 40 tai 44 vastaavat kirjaimien vastaavia esim L, XL jne? Tämä "asiakaspalvelija" vain nojasi pöytään ja ja oli kirjoittavinaan jotain paperilapulle ja jatkoi kirjoittamistaan aivan kuin ei olisi kuullut mitään. Toistin kysymykseni eikä tämä täti edelleenkään vastannut kysymykseeni saati nostanut katsettaan paperista. Siinä vaiheessa itselläni kihahti, käännyin kantapäilläni ja marssin kohti ulko-ovea ja vähän ennen ovelle pääsyäni täti huusi, että herra, mikäs se sinun asiasi oli? Huusin olkani yli, että olkaa hyvä ja jatkakaa vain asioitanne, en halua häiritä.

Tuollaista tällä kertaa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi luoja tuota Ellosta! Olen pari tuntia yrittänyt netin kautta tilata yhtä tuotetta Elloksesta. En muistanut käyttäjätunnariani tai salasanaa, mutta ei hätiä mitiä, uuden tunnuksen voi tilata kun syöttää meiliosoitteen. Jostain kumman syystä Ellos herjaa että meiliosoitettani ei löydy. Ihan mielenkiintoista, sillä olen viime viikolla viimeeksi saanut Ellokselta meiliä...No, laitan sitten asiakastunnukseni ja hetuni toiseen kohtaan. Asiakastunnarini kopsasin vanhasta meilistä. Siinä vaiheessa ruudulle pamahtaa teksti että online-tavarataloa päivitetään tai sivuilla on hetkellinen vika. Aikani reklattua soitan Elloksen tekniseen tukeen jossa nauhoite ilmoittaa että "tähän taitoryhmään ei ole kirjautunut yhtään asiakasneuvojaa, kiitos soitostasi" ja klik. Eihän tämä voi olla näin vaikeeta?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vittu Elisan asiakaspalvelu rulettaa!!

Ei näemmä tänään saanut asiakaspalveluun tehdä reklamaatiota toimimattomasta tuotteesta kunhan ensin oli 45 minuuttia odotellut langoilla että sieltä edes vastattiin. Homma eteni muuten hyvin ja Elisan päästä myönnettiin että Helsingin kantakaupungin näillä kulmilla on verkko ollut useita tunteja epäkunnossa ja että verkon korjaamiseen tulee vielä menemään useita tunteja. This is where the fun begins:

Ilmoitin ystävällisin äänenpainoin rauhallisesti että haluaisin kirjauttaa reklamaation tästä kyseisestä toimintahäiriöstä koska se ei viimeaikoina ollut ihan ensimmäinen laatuaan. Sitten tämä asiakaspalvelu heppu joka kuullosti aivan parikymppiseltä häkkipäälta alkaa pätemään kutakuinkin näin: Ottaa oikein tylyn ja vittumaisen äänensävyn. "- Ei sun kannata alkaa tästä mitään reklamaatioo tekemään. Toi meidän verkko saa olla 5 vuorokautta ilman erillistä ilmoitusta pimeenä ennenkuin sulla on mitään mahdollisuutta ja oikeutta saada senttiäkään korvausta." Jaahans. Teitittely unohtui heti kättelyssä mutta aina vaan paranee: Astetta tiukemmin ilmoitin että selvä homma mutta kirjaa se reklamaatio silti, johon vastaus: " Etkö sä nyt tajua ettet sä saa mitään. Yks aamupäivä ei todellakaan ole mikään 5vrk että sä oisit oikeutettu mihinkään korvaukseen." Nyt paloi hihat! Sanoin jo vittuuntuneena että yksi lysti saanko mitään vai en. Sun duunis on kirjata vika ylös jos joku viitsii odottaa moisen ajan linjalla keskellä päivää, siitähän sä liksaa saat." Johon "asiakaspalvelija" : " En mä ala tätä todellakaan kirjaamaan. Ei tässä ole mitään reklamaation aihetta." Siihen loppui Neelyn joustavuus kokonaan. Kysyin kaverin nimen ja varmistin vielä ettei heppu todellakaan suostu tekemään työtään. Ei suostu ei. Kovin vaisuksi vikinä meni lopussa kuin kysyin että mitä kaveri luulee esimiestensä sanovan siitä että leikkii Jumalaa ja yrittää päättää mitä asiakas saa pyytää ja mitä ei.

No teinpä kahden sivun kirjallisen reklamaation Elisan suuntaan tästä incidentistä ja pyysin esimiestä henkilökohtaisesti ottamaan yhteyttä. Tiedustelin muunmuassa että onko Elisa Oyj:n yleinen linjaus se että maksavien asiakkaiden ongelmia vähätellään ja asiakasta kohtaan suoranaisesti niskuroidaan kieltäytymällä täyttämästä velvollisuuksia. Yleensä näissä tapauksissa yhteyden ottaa joku joka oikeasti on asiakaspalvelussa jonkinasteisessa vastuussa. Innolla odottelen mikä mahtaa olla tästä tulos kun todennäköisesti maanantaina sieltä otetaan yhteyttä.

Järkytys että moista paskaa voi asiakaspalvelijalta aiheetta saada aiheutti kyllä sen että siinä puulaakissa missä itse työskentelen ei varmaan koskaan olla saatu asiakkaan näkökulmasta yhtä hyvää asiakaspalvelua kuin omassa työvuorossani tänään.
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvää palvelua

Kun täällä nyt on ollut enimmäkseen laadutonta asiakaspalvelua, niin kannan korteni kekoon hyvyyden ja kaiken puhtaan puolesta.

Oli synkkä ja myrskyinen yö jossain Kymeenlaaksossa. Noheva nuori opiskelija herrasmies oli lähdössä uudenkarhealla Toyota Corollalla ( vuosimallia 1985) liikenteeseen.

Sankarimme sammutti kiiltävän ratsunsa ja meni tankkaamaan.
Tämän jälkeen auto ei enää käynnistynytkään. Syytä tähän ei kukaan vieläkään ole saanut tietoonsa

Kaverille soittoa että tuus ny äkkiä täällä on kohta kummatkin hädät kädessä. Noh, itse ehdin sitten käydä viereisestä Myymälästä hakemassa eetteriä ja ruiskutella sitä kaasariin, jos vaikka olisi piristynyt. Kaveri kun saapui koitimme yhdessä herätellä kaunokaista unesta, tuloksetta. Kaikkea koitettiin, alamäkityöntöä jne. Ei pihahdustakaan.

Seuraavaksi koittikin ongelma, kaverilla ei ollut rahaa ja itsellä oli 15 €. Lähdinkin samoin tein hakemaan starttikaapeleita ko. liikkeestä jossa jo aiemmin olin vieraillut. Katseltiin hintoja, eikä yksikään hinta ollut minulle sopiva. Niinpä menin rahoineni ja kaapeleiden kanssa tiskille itku silmässä. Kaapelin hinta oli jotain 18 € ja itselläni oli 15 €.

Yllätys oli suuri, kun ilman tinkaamista sieltä kaksi kaveria antoivat armon käydä oikeudesta ja tiputtivat kaapelin hintaa 4 €. Tämä ei saata vaikuttaa suurelta teolta, mutta voin sanoa että koko 3 tunnin kotimatkan tuo teko lämmitti, ja lämmittää vieläkin.

10++ reilua meininkiä. Tämä siis Kouvolassa eräässä paikassa jonka nimeä en muista. Mutta ei ole varmaan koskaan jäänyt noin hyvä mieli tuollaisestakin tapahtumasta.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
cottonmouth kirjoitti:
Olin syksyllä kerännyt ostoksista vaihtorahaksi saatuja ja muuten taskuissa pyörineitä kolikoita (lähinnä 5-50 snt) mukiin, että käyn sitten kerralla vaihtamassa ne, kun muki täyttyy. Olen ennenkin tehnyt niin ja vaihtanut hilut seteleiksi RAY:n Täyspoteissa, jossa tämä oli aina ennen onnistunut ilman mitään ongelmia.
Muistelisin kuulleeni eräältä Täyspotin työntekijältä, että heiltä on kielletty rahanvaihto (ainakin pienemmästä suurempaan) lähiaikoina. Kyseessä ei siis välttämättä ollut sinällään henkilökunnan vittumaisuus vaan firman muuttuneet säännöt. Toki kuvailemassasi tapauksessa asia oli ilmeisesti sangen tökerösti esitetty. Voisihan sen ihan ystävällisestikin sanoa, että valitettavasti on kielletty vaihtamasta rahaa, jolloin asiakkaalle jäisi varmasti parempi fiilis hommasta. Toki omana mielipiteenä se, että rahanvaihdon pitäisi Täyspotin kaltaisessa paikassa onnistua, mutta jos yrityksen säännöt kieltävät homman, niin silloin työntekijöiden pitää toimia niiden mukaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Neely kirjoitti:
"- Ei sun kannata alkaa tästä mitään reklamaatioo tekemään. Toi meidän verkko saa olla 5 vuorokautta ilman erillistä ilmoitusta pimeenä ennenkuin sulla on mitään mahdollisuutta ja oikeutta saada senttiäkään korvausta."

Siis mitä vittua. Pitääkö tuo muka oikeasti paikkansa? Aina auki liittymä, mutta kuitenkin saa olla 4½ päivää pimeänä, jonka jälkeen toimii tunnin, ja taas saa olla 4½ päivää pimeänä. Eikä tarvitse korvauksien perään kitistä.

En ole kyllä sopimusehtoja ikinä läpi lukenut (joo vitun fiksua), joten en tiedä onko niissä moisesta mitään mainittu. Mutta aika perkeleen oudolta tuo kuulostaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
repe_joke kirjoitti:
Siis mitä vittua. Pitääkö tuo muka oikeasti paikkansa? Aina auki liittymä, mutta kuitenkin saa olla 4½ päivää pimeänä, jonka jälkeen toimii tunnin, ja taas saa olla 4½ päivää pimeänä. Eikä tarvitse korvauksien perään kitistä.

En ole kyllä sopimusehtoja ikinä läpi lukenut (joo vitun fiksua), joten en tiedä onko niissä moisesta mitään mainittu. Mutta aika perkeleen oudolta tuo kuulostaa.

Jep jep. En tiedä miten tuo aikajakso lasketaan mutta kyllähän nuo ajat kuluttajan kannalta melkoisen kohtuuttomilta tuntuvat. Joskus taannoin Soneran laajakaista sopparissa taisi olla 72h tuo pisin asiakkaan (pakko)hyväksyttävissä oleva aika. Mä luulen että tuo sun maalaama skenaario ei ole mahdollinen, kai noilla pidemmillä katkoilla on jokin aikaraja "minkä sisällä niiden tapahtuminen on mukamas hyväksyttävää".
Tai sitten heppu ei ollut kartalla ja tuo 5vrk on jonkinsortin korvausvelvollisuusraja. Soneralta ainakin aikanaan sain vuorokauden häiriöstä pelkällä suullisella reklamaatiolla 2kk:n, eli yhden laskutusvälin kuukausimaksut pois hyvityslaskuina.

Itseasiassa koko reklamaatio savottaan en olisi tänään alkanut jos asiakaspalveluhyypiö olisi edes pahoitellut teknistä ongelmaa. Ehkä sitä vaan ei kiinnostanut. Sama kai se sille hepulle sitten on jos Neelyn 24 meganen on alhaalla...
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laajakaistasta.

Itsekin olen joskus soittanut palveluntarjoajalle (HTV) yhteyden pätkimisestä, ja jonkun puoli tuntia jonotettuani päätin lähettää meiliä (bluetoothin kautta koneelta kännykän kautta nettiin). Meiliini vastattiinkin heti seuraavana päivänä, ja ehdotettiin jopa ilmaista signaalin mittaamista jos ongelma uusiutuu. Tuolloin minulla netti pätki jostain syystä useita kertoja päivässä, ja lupasinkin ottaa uudelleen yhteyttä jos ongelma uusiutuu/jatkuu samanlaisena. Jostain syystä vain tuo pätkiminen loppui kuin seinään tuon jälkeen, vaikka en tehnyt johdoille, koneelle tai modeemille yhtään mitään. No hyvää asiakaspalvelua sain mielestäni jokatapauksessa, vaikka en puhelimella päässytkään läpi.

Auttaisikohan se noihin kohtuuttomiin jonotusaikoihin jos nuo puhelinpalvelut olisivat maksullisia. Ehkä tällöin ihan kaikki pölvästit eivät sinne turhanpäiväisissä asioissa soittelisi, vaan lukisivat vaikka sen ohjekirjan ensin? Itsekin kokeilin ennen bootata modeemin ja koneen, vaihdoin antennipiuhan, ja verkkopiuhan, ja kun ei näistäkään toimenpiteistä apua ollut niin soitin sitten asiakaspalveluun.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Huonekaluostoksilla

Huhheijjaa. Tulipa suoritettua lyhyt ja ytimekäs ostosreissu perjantaina. Tuotteet oli katsottu etukäteen netistä ja ei kun kaupoille.

Ajelimme Espoon toiseen nurkkaan Martinsillan "ostarille".
Koti-ideasta oli tarkoitus hakea kuvastossa ollut tikashylly. No liikkeestä löytyikin sellainen ilman suurempaa hakemista. Myyjä tiesi kertoa, että ovat vähän loppu ja hän voi katsoa koneelta, koska niitä olisi saatavilla. Toimitusaika oli 11 viikkoa!?!? Kysyin, että mitenkäs tuo esittelykappale. Sitä ei voinut kuulemma myydä, koska muuten ihmiset olisivat niin vihaisia, kun sellainen oli siinä kuvastossakin ollut...

No sitten samaisesta liikkeestä päätimme ostaa sellaisen kolmen mangopuisen pöydän sarjan. Kokoa pakkauksella ei ollut paljon kuutiota enempää. Sellaista löytyisi varastosta, joka tietenkin on Vantaan Varistossa. Ostimme sen.

Seuraavaksi matka jatkui Maskuun ja sieltä oli tarkoituksena ostaa Kaiseri-sängynpääty. Myyjä lopulta löysi värikartan ja niinpä sitten heillä olleen kuvaston kanssa (joka erosi netissä olleesta) saimme kaupat aikaiseksi. Sängynpääty maksettiin ja toimitusaika 4-5 viikkoa.

Viimeisenä varasimme Indiskasta pari hylly, joissa punotut korit. Emme ostaneet niitä samantien, koska ajattelimme käydä Varistossa huonekaluliikkeet lävitse, koska sinne olimme menossa hakemaan Koti-Idean pöytäsarjaa.

Lauantaina sitten haimme pöytäsarjan, emmekä löytäneet korihyllyille korviketta. Kotona paketti auki ja toteamus: kaikki pöydät valmiiksi rikki. Soitto kauppaan, että mitäs nyt. Pyysi lähettämään sähköpostia ja kuvat mukaan. Laitoin postin samantien.

Eilen maanantaina kävin hakemassa hyllyt Indiskasta. Toinen niistä oli paketissa, enkä tyhmyyttäni tajunnut avata sitä liikkeesä. Hyllyt kotiin paketti auki ja kas kummaa. Yksi hyllyn jaloista halki.

Tänään iltapäivällä soi puhelin ja sieltä ilouutinen Maskusta: "sängynpäätyä ei enää valmisteta, teidän pitäisi tulla käymään täällä myymälässä". Samalla muistin, että eipä ole Koti-Ideasta kuulunut mitään, joten sinne uusi posti, jossa tiedustelin, että tuliko viesti perille. Vastaus, aika nopea tällä kertaa kertoi seuraavaa: "Olen tehnyt tuotteesta reklamaation ja nyt odotan vastausta jatkotoimenpiteistä tuotehallinnalta"



Summa summarum: noin 1500 euroa paloi ja kokonaista yksi korihylly on paikallaan. Sängynpäädyn kohtalosta en vielä tänään jaksanut ajella neuvottelemaan. Itse palvelusta ko. liikkeissä ei ole niinkään valittamista, mutta noin niinkun ylipäänsä, onko sana laadunvarmistus aivan vieras tänä päivänä. Nämä kun eivät olleet mitään itse koottavia palapelejä.
 

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Itäkeskuksen Stockmannin lemmikki osastolla oli tänää yllättävän ystävällinen ja avulias mies (!) myyjä. Kävin vaihtamassa sellaisen koiran fleece haalarin isompaan. Myyjä sitten aikansa etsi sopivan kokoista ja mallista haalaria. Ja kun oman koiran rodulle tarkoitettua ei löytynyt isompaa hän tarjosi suurinpiirtein saman mallista ja sanoi, että jos tuo ei ole sopiva nii ensi kerralla ota koirasi mukaan niin yritetään löytää jokin sopiva haalari.

That's what I like!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös