Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 316
  • 6 880
infocare

Sainpas laadukasta asiakaspalvelua. Pari vuotta sitten ostamani viewsonicin flätti vetelee viimeisiään ja muistinpa tarkistaa onko takuu voimassa. No 3 vuoden takuunhan ne oli noihin antanut. Intternetti sitten infosi numeron, johon soitin. Täti otti ystävällisesti tiedot ylös ja sanoi kuriirin tuovan uuden ja ottavan vanhan mennessään. Sanoisinpa asiakaspalveluksi. Johtunee varmaan siihen, että ennen vanhaan sai itse juosta joka putiikin läpi ja jonottaa postissa yms.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Sanoisinpa asiakaspalveluksi.
95 € tuntityöveloituksella täytyykin irrota lähinnä käsittelyä silkkihansikkain. 35 € paketointi ja 25 € postitus vielä lisäksi takaavat että tuskin ilman takuun kattamaa korjausta tulisi putiikin palveluihin turvauduttua. Tuli vain mieleen kun tänään jonottelin samaisen puljun puhelinpalveluun aikani saamatta vastausta ja selailin siinä samalla nettisivuilta hinnastoja. Siis 60 € p&p -kulut? Onko korkein noteeraus mitä on tähän mennessä nähtykään? Ja 95 € tuntiveloitus jollain tietokoneenkorjaaja-jannulla omassa työympäristössään? Melko kallista, mutta kaipa se elämä on...
 
Heh.. no tuo on kyllä kovin totta. Mutta itseni kannalta koin saaneeni enemmän tuossa casessa kuin mitä halusin. Ja totta.. kyllähän noilla hinnoilla pitää ystävällinen ollakin. Jokaisessa firmassa ei sekään toteudu.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pisin Kääpiö 186cm kirjoitti:
Mikähän tuossa laskun printtaamisessa on niin tajuttoman vaikeaa? Itse käyn Rossoissa max. kerran vuodessa, pääasiassa jonkun muun aloitteesta kuin omastani, ja hyvä näin. Useamman kuin yhden kerran muistan laskun saamisen olleen kuolettavan tahmeaa. Joskus huonona hetkenä tulee mieleen että tätä manageerataan ylhäältä käsin (ei sillä laskulla niin kiire ole, anna asiakkaan mieluummin vaikka odottaa ainakin kesähelteillä, osa niistä hiukan natisee mutta muutama tilaa vielä tuopin odotellessaan).
Meikä on Rossossa käydessään (ainoastaan duunimatkalla Joensuussa) ottanut tavaksi saapastella syömisen jälkeen siihen tiskille ja maksaa heti. Sellainen on ainakin siellä mahdollista.
Minkäköhän vuoksi ravintoloissa kestää mahdottoman kauan se laskun saaminen? Niistä ihmisistä jotka ovat jo syöneet pitäisi päästä mahdollisimman nopeasti eroon jotta saadaan uusia nälkäisiä maksajia tilalle.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Rocco kirjoitti:

Allekirjoittanut söi juuri viimeisen kerran Rossossa. Tilaamani lohikeitto oli pippureiden runsaudesta päätellen kaavittu annoskokoiseksi kattilan pohjalta, pakastettu ja sitten mikron kautta tuotu asiakkaalle pöytään. Lohikuutiot olivat pientä moskaa, sellaisia kuin valmiskeitoissa ne tuppaa olemaan. Lisäksi hajun ja maun perusteella paskaisessa leivänpaahtimessa lämmitetty homeelta maistunut ruisleipä sai mahan kiertämään. Huomautin asiasta tarjoilijalle, joka kiitti huomiointikykyäni. Mitään korvausta ilmiselvästi ihmisravinnoksi kelpaamattomasta annoksesta en saanut, jos kohta en vaatinutkaan, halusin vain nopeasti pois oksennusta pidätellen. Koko paskaketju on boikotissa.
 

Rocco

Jäsen
Kirjoitin jo vitutusketjuun tämän, mutta muistin että tämäkin ketju on olemassa.

Tämä on pieni asia mutta vituttaa aina kun tällaiseen törmää...

Olin äsken jouluostoksilla ja lopulta löytyi lahjat vanhemmille. Ostin ne Vaasan Hemtexistä. Vaasa, kuten varmasti kaikki tietävät on vähemmistöruotsinkielinen kaupunki, vähän alle 1/4 asukkaista on kaksikielisiä eli äidinkieleltään ruotsinkielisiä.

Kävelin kassalle ja päräytin myyjän "hei" tervehdykseen perityypilliseen tapaani "terve" tervehdyksen takaisin.

Niin eikö kymmenen sekuntia myöhemmin kun tavarat on hinnoiteltu ja ostokset pakattu niin myyjä päräytä ilmoille "och de blir förttisjuu o femti" eikä sanaakaan pukahda vittu suomea. Teki mieli kysyä että "kelpaako täällä Eurot vai maksanko kruunuilla?" mutta päätin olla hiljaa. Ja olin hiljaa hetken tekemättä elettäkään, enkä edes katsonut myyjään päin, kunnes myyjä vaivautui sanomaan suomeksi hinnan.

Kyllä mä sen ymmärrän että ruotsinkielisistä, eritoten vanhemman sukupolven ihmisistä löytyy sellaisia kielipatriootteja jotka vaativat palvelua ruotsiksi vaikka Sotkamon torilla, mutta kun ei perkele voida edes suomeksi sanoa mitään.

Vittu, Hemtex menee boikottiin just nyt. Tosin en siellä ole koskaan ollut aiemmin kuin kerran naisseurassa, mutta eipä tule jatkossakaan käytyä koskaan. Ihme ettei passia kysytty ovella...
 
Rocco kirjoitti:
Niin eikö kymmenen sekuntia myöhemmin kun tavarat on hinnoiteltu ja ostokset pakattu niin myyjä päräytä ilmoille "och de blir förttisjuu o femti" eikä sanaakaan pukahda vittu suomea. Teki mieli kysyä että "kelpaako täällä Eurot vai maksanko kruunuilla?" mutta päätin olla hiljaa. Ja olin hiljaa hetken tekemättä elettäkään, enkä edes katsonut myyjään päin, kunnes myyjä vaivautui sanomaan suomeksi hinnan.

Toivottavasti et laita minun firmaa boikottiin myös koska näin on käynyt itsellekin kun olen ollut kassalla. Joskus vain on sellainen hässäkkä tai muuten miljoonaa työasiaa mielessä että tuo on mahdollista vaikka asiakas on morjenstanut suomeksi. Kun ajatukset kulkevat ruotsinkielisillä ruotsiksi niin näin voi sattua. "En minä mitään pahaa... (Riitaoja, tuntem.sotilas)"

Myyjänä sitä ottaa päähän kun asiakas ei tervehdi eikä sano mitään, niin loppuun asti on vedettävä suomeksi ja ruotsiksi.
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Lappeenrannassa onneksi ehkä 5% myyjistä osaa niin hyvää ruotsinkielentaitoa, että edes voisivat alkaa paasata hurriksi kassalla tuosta vaan, että pelkoa ei ole. Venäjää osaakin sitten huomattavasti useampi varmasti, mutta siitä ei onneksi ole pelkoa, että alkaisivat sitä minulle paasata :)

Lappeenrannasta saa aina töitä myyjänä jos vain osaa riittävän hyvin venäjää. Se on fakta.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Vitutusketjuun tämäkin pitäisi mennä, mutta laitetaan nyt tänne.

Kannettavasta Acerista pamahti emolevy(firman kone). No ei muuta kun yhteys takuuhuoltoon..kone oli parisen viikkoa poissa käytöstä ja sitten tuli korjattuna takaisin. Puoli vuotta myöhemmin emolevy paukahti uudestaan..no sieltä ilmoitettiin, että vaihtoemolla ei ole takuuta...just just.

Oli muuten viimenen Acer joka koskaan tulee minulle tai lähipiirille.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
scholl kirjoitti:
Rossosta tulee mieleen se, että kun joskus on joutunut käymään Tampereella ja iltapäivällä kesäterassilla istuttua ja ehkä safkattua jotain snadia niin se on ollut mahdottoman vaikeata saada siellä lainkaan laskua.

Turussa paikassa nimessä Shamrock Cafe on pöydissä fiksusti kyltit, että voit maksaa laskusi kiiretilanteessa jo etukäteen. Kysy tarjoilijalta tilausta tehdessäsi. Minusta helvetin laadukasta asiakaspalvelua.
 

Rocco

Jäsen
Reggie Dunlop kirjoitti:
Toivottavasti et laita minun firmaa boikottiin myös koska näin on käynyt itsellekin kun olen ollut kassalla. Joskus vain on sellainen hässäkkä tai muuten miljoonaa työasiaa mielessä että tuo on mahdollista vaikka asiakas on morjenstanut suomeksi. Kun ajatukset kulkevat ruotsinkielisillä ruotsiksi niin näin voi sattua. "En minä mitään pahaa... (Riitaoja, tuntem.sotilas)"

Myyjänä sitä ottaa päähän kun asiakas ei tervehdi eikä sano mitään, niin loppuun asti on vedettävä suomeksi ja ruotsiksi.

Joo, nou hätä. Onneksi teillä kaikki jo tuntee mut.

Ja ei siinä mitään, tiedän että noita virheitä tulee kaikille kun tekee montaa asiaa samaan aikaan ja pyörii päässä asiat. Mutta se että se muija (tai kaksihan niitä siinä oli) eivät mitenkään reagoineet vaan katsoivat vaan päälle kuin halpaa makkaraa. Olisivat sitten edes sanoneet molemmilla kielillä jnos unohtivat mitä kieltä puhuin, mutta sanoivatkin vain ruotsiksi. Tsot tsot. Olisivat edes pahoitelleet jotakin tai edes kikattaneet niinkuin naiset yleensä kun virheen huomasivat, mutta ei mitään.

Eikä siinä mitään, osaanhan minä niin hyvin ruotsia että saa baarista pokattua tanskalaisen naisen, mutta se ajatus tässä kalvaa...
 

ipaz

Jäsen
Rocco kirjoitti:
Kyllä mä sen ymmärrän että ruotsinkielisistä, eritoten vanhemman sukupolven ihmisistä löytyy sellaisia kielipatriootteja jotka vaativat palvelua ruotsiksi vaikka Sotkamon torilla, mutta kun ei perkele voida edes suomeksi sanoa mitään.

Kollega oli muutama vuosi sitten auttamassa kun avattiin liikettä Vaasaan ja vaikka ruotsin kielensä on peruskoulutasoa parempi, niin kertoi juuri näistä vanhemman kansan edustajista jotka eivät suostuneet asioimaan hänen kanssaan koska "ruotsin kielensä ei ole ymmärrettävää". Oli kollega pikkaisen viittuuntunut kun sieltä takaisin sisä-Suomeen tuli, koska jäi paljon kauppoja tekemättä vain sen takia kun raharikkaat ruotsinkieliset odottivat toista myyjää jotta saivat palvelua omalla kiellellään.

No kukin tavallaan...
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
mtmela kirjoitti:
Turussa paikassa nimessä Shamrock Cafe on pöydissä fiksusti kyltit, että voit maksaa laskusi kiiretilanteessa jo etukäteen. Kysy tarjoilijalta tilausta tehdessäsi. Minusta helvetin laadukasta asiakaspalvelua.
Se onkin aiheellista, sillä kaikissa Osuuskaupan paikoissa (kuten Shamrock ja yllä mainittu Rosso) ei meinaa millään saada tarjoilijaa noteeraamaan itseään silloin, kun kyse on laskun maksusta.
 

ipaz

Jäsen
ipa rules kirjoitti:
Vitutusketjuun tämäkin pitäisi mennä, mutta laitetaan nyt tänne.

Kannettavasta Acerista pamahti emolevy(firman kone). No ei muuta kun yhteys takuuhuoltoon..kone oli parisen viikkoa poissa käytöstä ja sitten tuli korjattuna takaisin. Puoli vuotta myöhemmin emolevy paukahti uudestaan..no sieltä ilmoitettiin, että vaihtoemolla ei ole takuuta...just just.

Oli muuten viimenen Acer joka koskaan tulee minulle tai lähipiirille.

Onko koneen vielä takuu voimassa? Nuo varaosat eivät saa oikeastaan millään merkillä mitään uutta erillistakuuta, vaan ne lasketaan koko koneen takuuaikaan - vaihdettiin sitä sitten takuuaikana kuinka monta kertaa tahansa. Silti laitteen pitäisi kestää kuluttajasuojan määrittelemä "kohtuullinen käyttöaika". Tuo onkin sitten hyvinkin häilyvä käsite ja varsinkin jos kone on päivittäin kovassa käytössä se ei paria kolmea vuotta enempää ole. "Normaali" kotikäytössä tietenkin tulisi kestää pidempään.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Miguel kirjoitti:
Kävin toissapäivänä passikuvauksessa ammattivalokuvaamossa, koska puoli vuotta sitten otattamani automaattikuvat eivät kelpaa biometrisiin passeihin.

Itsekin tuossa pari viikkoa sitten hain uutta passia. Vuosi sitten kyttälaitoksella vielä oli kuvauskoppi, kun ajokortin uusin. Joten kolikoita mukaan ja kyttikselle, no koppi oli poistettu, juurikin siitä syystä että niiden tuottamat kuvat eivät enää uusiin passeihin kelpaa. No virkailijalta kysäisin, mistä löytyisi lähin valokuvaamo. Vastaukseksi sain "Teidän ehdottomasti kannattaa mennä tuohon viereisen kauppakeskuksen valokuvausliikkeeseen." Tieni vei siis sinne, kun noin painokkaasti kehoitettiin sitä käyttämään. Iloinen valokuvaamon setä ottikin minut hyvin vastaan ja istutti penkille, antoi ohjeet ja räpsäisi digipokkarilla kuvan. "Aijai, tässä on silmät menossa kiinni, ja sinulla kun muutenkin on nuo silmät aika pienet. No uudet ohjeet, pidä silmiä kunnolla auki, ettei salaman räpsähdys saa niitä sulkeutumaan. Tein työtä käskettyä. "Aijai, nyt tämä näyttää ihan luonnottomalta, silmäsi ovat aivan liian auki...", no mitäs siinä jäin odottamaan uuden kuvan räpsähtämistä, eihän se digillä naksuttelu mitään maksa. Hämmästykseni oli kuitenkin melko suuri, kun lause jatkuikin "... tules katsomaan kumman näistä valitset.". Kyllä, toisessa näytin puolisammuneelta juopolta ja toisessa mielipuolelta aka. Hannibal Lecteriltä. No, seuraavat viisi vuotta mennään sitten Hannibalina, mutta tiedänpä missä en enää itseäni kuvauta/ muuten asioi.
 

Rocco

Jäsen
ipaz kirjoitti:
Kollega oli muutama vuosi sitten auttamassa kun avattiin liikettä Vaasaan ja vaikka ruotsin kielensä on peruskoulutasoa parempi, niin kertoi juuri näistä vanhemman kansan edustajista jotka eivät suostuneet asioimaan hänen kanssaan koska "ruotsin kielensä ei ole ymmärrettävää". Oli kollega pikkaisen viittuuntunut kun sieltä takaisin sisä-Suomeen tuli, koska jäi paljon kauppoja tekemättä vain sen takia kun raharikkaat ruotsinkieliset odottivat toista myyjää jotta saivat palvelua omalla kiellellään.

No kukin tavallaan...

Niin... juuri tällaisten kielipatrioottisten minkkiturkki-svenski-"Bättre Folk"-hienostoperseiden takia (joita onneksi on **todella** harvassa) palveluliikkeet palkkaa mieluummin henkilöitä, jotka ovat äidinkieleltään ruotsinkielisiä ja osaavat suomea, mutta ei sellaisia suomenkielisiä jotka osaavat ruotsia. Ilmankos palveluala Vaasassa saa jatkuvasti moitteita ja koko sana "palvelu" on aika tuntematon käsite Vaasassa. Parhaat asiakaspalvelijat kun ei hommia täältä saa.

Tällaiset ruotsinkieliset valittavat heti jos ei palvelu toimi täydellisesti heidän kielellään, suomenkieliset eivät valita koskaan jos suomen kieli ei ole ihan täydellistä.

Onneksi nämä kielipatriootit kuolevat pian pois.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
ipa rules kirjoitti:
no sieltä ilmoitettiin, että vaihtoemolla ei ole takuuta...just just.

Komento takaisin!

Noin ne sanovat, koska eivät itsekään ole kuulleet myyjän virhevastuusta (osa tietenkin kusettaa, aivan varmasti useimmat eivät). Takuu on ainoastaan myyjän vapaaehtoisesti antama lisäpalvelu, millä ei ole mitään tekemistä virhevastuun kanssa.

Saat uuden emolevyn ihan ilmoitusluontoisena asiana, etkä joudu siitä edes vääntämään. Tämä kaikki löytyy Kuluttajaviraston sivuilta ja tältäkin palstalta.

Menin itse hyvin valmistautuneena ja printtien kanssa liikkeeseen, mutta se selvisi parilla puhelinsoitolla ja pienen säädön jälkeen uusi kovalevy kouraan.

Kuulin puhelun: "Täällä on asiakas kuka vetoaa johonkin virhevastuuseen. Aha. Mmm. Joo, okei." Sitten tehtiin paperit, missä oli teknistä tietoa ja minun kommenttini lisätietoja kohdassa. "Vetoan myyjän virhevastuuseen." Nimi alle ja se oli siinä.

Heti pyhien jälkeen kauppaan, ei rähjäämään, koska ei tarvitse, mutta ota tosiaan vaikka viraston sivulta printattu pätkä varmuudeksi mukaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
pernaveikko kirjoitti:
Komento takaisin!

Noin ne sanovat, koska eivät itsekään ole kuulleet myyjän virhevastuusta (osa tietenkin kusettaa, aivan varmasti useimmat eivät). Takuu on ainoastaan myyjän vapaaehtoisesti antama lisäpalvelu, millä ei ole mitään tekemistä virhevastuun kanssa.

Saat uuden emolevyn ihan ilmoitusluontoisena asiana, etkä joudu siitä edes vääntämään. Tämä kaikki löytyy Kuluttajaviraston sivuilta ja tältäkin palstalta.

Menin itse hyvin valmistautuneena ja printtien kanssa liikkeeseen, mutta se selvisi parilla puhelinsoitolla ja pienen säädön jälkeen uusi kovalevy kouraan.

Kuulin puhelun: "Täällä on asiakas kuka vetoaa johonkin virhevastuuseen. Aha. Mmm. Joo, okei." Sitten tehtiin paperit, missä oli teknistä tietoa ja minun kommenttini lisätietoja kohdassa. "Vetoan myyjän virhevastuuseen." Nimi alle ja se oli siinä.

Heti pyhien jälkeen kauppaan, ei rähjäämään, koska ei tarvitse, mutta ota tosiaan vaikka viraston sivulta printattu pätkä varmuudeksi mukaan.

Eipä ole kuluttajasuojalaista apua kun kone on ostettu firmalle.
 

scholl

Jäsen
Siffredin Vaasa-caseä on pakko kommentoida. Siis hyvien tapojen mukaistahan on myyjäosapuolelta nimenomaan sanoa Hei/hej, koska se sopii molempiin kieliin ja tällöin asiakas päättää puhutun kielen sanomalla hej/god dag tai moi/päivää/iltaa tai jotain vastaavaa. Ja homma jatkuu siitä. Jos asiakas sanoo hei/hej niin sitä voi tietysti kuunnella, että kummalta kieleltä se kuulosti, mutta yleisesti ottaen voi myöskin tietysti olettaa olleen ruotsinkieli kyseessä, koska rentumpi suomalainen sanoo moi ja ei niin tuttavallinen herrasmies päivää tai iltaa. Toisaalta voi myöskin myyjä tarkastaa, että mitä siinä maksukortissa lukee. Minkäkielinen nimi ns. Sekin auttaa. Paremmin päinhän se meni nyt. Sinua luultiin vähän etevämmäksi kuin ehkä oletkaan. Minusta taas noissa tilanteissa se kohteliaisuus on tärkeintä ja kyllä se homma toimii itselle, kun kaupoissa asioin, saanpa sitten tuollaista palvelua kummalla kielellä tahansa. Ekenäsissä todennäköisesti ruotsiksi ja jossain muualla suomeksi. Paljon hälyttävämpää on se, että Suomessa ei kaupassa sanotaan lähtiessä näkemiin, vaan asiakas joutuu ilman toivotuksia katoamaan. Saksassa sellainen ei tulisi kuuloonkaan.

Onko täällä muuten ketään Keskolaista? Olen yrittänyt kassoilta kiristää informaatiota siitä, että onko Nuuksion K-opistossa joku kurssi, missä opetetaan ryttäämään muovipusseja, mutten ole saanut vastausta. Schollin muovikassi tulee nimittäin siististi viikattuna sitä hihnaa pitkin, mutta Keskon liikkeissä kuten K-Citymarketissa tai K-Supermarketissa kassaneidin himoitsevat tassut tunkeutuvat pussin sisään ja sen jälkeen se on kuin pommin jäljiltä. Se heitetään sinne vastaanottolaariin ja iso kasa ostostuotteita perään. Se on ihan uskomatonta. Niinpä olenkin lähtenyt K-opistoa vastaan yhden miehen ristiretkelle ja vaadin kohteliaasti joka kerta, että kassahenkilö viikkaa muovikassit ennalleen. En kertakaikkiaan halua mennä pakkausosastolle katsomaan sitä touhua, mitä saattaa seurata, kun muovipussit on heitelty sinne epäsiistissä muodossa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
scholl kirjoitti:
Onko täällä muuten ketään Keskolaista? Olen yrittänyt kassoilta kiristää informaatiota siitä, että onko Nuuksion K-opistossa joku kurssi, missä opetetaan ryttäämään muovipusseja, mutten ole saanut vastausta. Schollin muovikassi tulee nimittäin siististi viikattuna sitä hihnaa pitkin, mutta Keskon liikkeissä kuten K-Citymarketissa tai K-Supermarketissa kassaneidin himoitsevat tassut tunkeutuvat pussin sisään ja sen jälkeen se on kuin pommin jäljiltä. Se heitetään sinne vastaanottolaariin ja iso kasa ostostuotteita perään. Se on ihan uskomatonta. Niinpä olenkin lähtenyt K-opistoa vastaan yhden miehen ristiretkelle ja vaadin kohteliaasti joka kerta, että kassahenkilö viikkaa muovikassit ennalleen. En kertakaikkiaan halua mennä pakkausosastolle katsomaan sitä touhua, mitä saattaa seurata, kun muovipussit on heitelty sinne epäsiistissä muodossa.

Onko tämä nyt taas jotain nillittämistä, nillittämisen ilosta? Siis mitenkä dorka voi ihminen olla?
Se pussi avataan varmaan sen takia, että jopa schollinkin taidoilla varustettu superyksilö suorituu siitä kauppakassin täyttämisestä nopeammin.
Vai onko scholl näitä yksilöitä, jotka saavat siihen siististi viikattuun pussiin tungettua osotokset, ilman kassin rypistymistä?

Ja ei en ole päivääkään tehnyt kaupankassalla. Eikä ole kukaan lähipiiristänikään.

Ihmetyttää vain miksi tuommoisesta asiasta pitää saivarrella. Pitäähän se kassi nyt kerpele joka tapauksessa aukaista, ennen kun sinne jotain pistää.
 

d2uce

Jäsen
scholl kirjoitti:
Onko täällä muuten ketään Keskolaista? Olen yrittänyt kassoilta kiristää informaatiota siitä, että onko Nuuksion K-opistossa joku kurssi, missä opetetaan ryttäämään muovipusseja, mutten ole saanut vastausta. Schollin muovikassi tulee nimittäin siististi viikattuna sitä hihnaa pitkin, mutta Keskon liikkeissä kuten K-Citymarketissa tai K-Supermarketissa kassaneidin himoitsevat tassut tunkeutuvat pussin sisään ja sen jälkeen se on kuin pommin jäljiltä. Se heitetään sinne vastaanottolaariin ja iso kasa ostostuotteita perään. Se on ihan uskomatonta. Niinpä olenkin lähtenyt K-opistoa vastaan yhden miehen ristiretkelle ja vaadin kohteliaasti joka kerta, että kassahenkilö viikkaa muovikassit ennalleen. En kertakaikkiaan halua mennä pakkausosastolle katsomaan sitä touhua, mitä saattaa seurata, kun muovipussit on heitelty sinne epäsiistissä muodossa.

Itse ymmärrän tuskaasi täysin. Kassi siististi viikattuna auton peräkonttiin ja itse (tässä maassa kun on nuo kantajat jostain syystä kiven alla kaupoissa) sylissä kannetut tavarat siihen ympärille, hyvin nätisti. Kotona on sitten mukava laittaa muovikassi, edelleen siististi viikattuna, muovikassikaappiin.

Itse olen myös vaatinut, että pakkauksia jotka sisältävät lukuisia pienenpieniä tuotteita (esim. palasokeri) ei käsiteltäisi kovakouraisesti varastolla, saati sitten hyllytettäessä, kassatoiminnasta nyt puhumattakaan. Mikään ei nimittäin saa kahvipöydässä verenpainetta kohoamaan nopeasti kuin epäjärjestyksessä olevat palasokerit! Kyllä on nimittäin päivä aikalailla pilalla jo heti alkuvaiheessa mikäli joku retale on sitä pakettia mennyt ravistelemaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
ipa rules kirjoitti:
Eipä ole kuluttajasuojalaista apua kun kone on ostettu firmalle.

Tämä nyt ei sitten ole tieto, mutta kuulostaa mahdottomalta, että myyjän virhevastuu määriteltäisiin asiakkaan statuksen mukaan. Sen pykälän nimi voi sitten ehkä olla eri tai jotain.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Microsoftin asiakaspalvelulle peukku.
Soittelin kun asiana oli rekisteröidä Xbox360 itselleni että saan takuun voimaan, ensiksi oli vähän jonoa ja ääni virolaisella aksentilla pyysi odottamaan.

No, odottelin sitten ja sama virolainen naisääni vastasi. "Ei helvetti, eipä tästä tuu mitään, ei toi ymmärrä kuitenkaan."

Mutta mitäs, loistavasti hoiti homman kotiin ja nyt on takuuta parin vuoden edestä Xboxille.

Harvoin näin.
 
K

kiwipilot

repe_joke kirjoitti:
Onko tämä nyt taas jotain nillittämistä, nillittämisen ilosta? Siis mitenkä dorka voi ihminen olla?
Se pussi avataan varmaan sen takia, että jopa schollinkin taidoilla varustettu superyksilö suorituu siitä kauppakassin täyttämisestä nopeammin.
Vai onko scholl näitä yksilöitä, jotka saavat siihen siististi viikattuun pussiin tungettua osotokset, ilman kassin rypistymistä?

Ja ei en ole päivääkään tehnyt kaupankassalla. Eikä ole kukaan lähipiiristänikään.

Ihmetyttää vain miksi tuommoisesta asiasta pitää saivarrella. Pitäähän se kassi nyt kerpele joka tapauksessa aukaista, ennen kun sinne jotain pistää.

Ei sitä oikeesti käy moinen vituttamaan; se vain trollaa ja testaa kuinka moni käy koukkuun kiinni. Aiheet kun loppuu pikkuhiljaa kesken. Pro Scholl!
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Tommy kirjoitti:
Microsoftin asiakaspalvelulle peukku.
Soittelin kun asiana oli rekisteröidä Xbox360 itselleni että saan takuun voimaan
...
loistavasti hoiti homman kotiin ja nyt on takuuta parin vuoden edestä Xboxille.
Kyllä sen takuun pitää toimia ilman rekisteröitymistäkin ja varmasti Suomessa toimiikin täysin riippumatta siitä, mitä paketissa olevissa lipuissa ja lapuissa lukee. Suosittelen lämpimästi skippaamaan kaikki mahdolliset rekisteröinnit ja muut yhteystietojen kuppaamiset. Eri asia on, jos rekisteröinnistä saa jotain "riihikuivaa" hyötyä, kuten tuntuvia alennuksia tms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös