Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 721
  • 6 860
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Re: Sonera-Episode 3 - Jedin paluu.

Viestin lähetti Sistis
Koska tuo oli jo laskujeni mukaan yhdeksäs kerta, kun olin Soneraan yhteydessä, ajattelin, että olin jo yrittänyt hyvällä. Nyt oli vuorossa sitten paha. Laitoin sähköpostia Tampereen kuluttajaneuvontaan ja kerroin koko tarinan heille. Odotan innolla vastausta sieltä.

Tää on aika vanha viesti, mutta kerropas uteliaalle, että miten tässä sitten lopulta kävi?

Muutenkin ihan mielenkiintoinen ketju.
Itselläni myös yksi tapaus, joka koskee Hesburgeria.

Mentiin tosiaan viime syksynä vajaa 10 hengen porukalla Tampereen hervannan heseen syömään joskus illalla.
Meillä oli tosiaan niitä alennuskuponkeja, joilla voi ostaa 2 ateriaa/kuponki. Siinä sitten jonkun kaverin kanssa ostettiin juustoateriat kupongeilla, 2,90€/ateria. No, maksoin aterian, ja annoin siinä vielä hesen bonuskortin. Huomasin siinä sitten, kun myyjä kokos niitä aterioita, että siellä oli bonuskorttitarjous, 5€ / 2 juustoateriaa. No, totta kai kerroin siitä myyjälle, kun olin käyttänyt bonuskorttiakin, että meidänhän pitäs saada nämä ateriat 5 eurolla. Myyjähän siihen, että kun maksettiin niillä kupongeilla, niin se on sitten niillä hinnoilla. No ehdotin, että antaa ne kupongit takaisin, niin saadaan sillä 5 eurolla. Ei onnistunut.

No, laitoin siinä sitten syötyäni palautelaatikkoon palautetta, yhteystiedot mukana. Ei ole kuulunut mitään vastausta, vaikka tapauksesta on ~2-3 kuukautta.

Kyselin vielä jälkeenpäin asiasta kaverilta, joka on Oulussa hesburgerissa töissä. Kaveri vaan totes, että ehdottomasti niitten pitäis aina ilmottaa asiakkaalle.

Jäipä kyllä aika paska maku siitäkin palvelusta, vaikka kyse olikin rahamäärältään ihan mitättömästä asiasta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Sonera-Episode 3 - Jedin paluu.

Viestin lähetti emest
Jäipä kyllä aika paska maku siitäkin palvelusta, vaikka kyse olikin rahamäärältään ihan mitättömästä asiasta.
Jokunen vuosi sitten tuli heitettyä keikkaa Helsingissä yhdessä Hesburgerissa. Siellä vuorovastaavien illan loppukevennys oli aina lukea porukalla asiakkaiden palautteet ja viskata ne sitten roskiksen puolelle.

Jos ei vuoropäällikölle asiaa suoraan vie ja ota nimeä ylös, ei sille mitään myöskään tulla tekemään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Re: Sonera-Episode 3 - Jedin paluu.

Viestin lähetti emest
Tää on aika vanha viesti, mutta kerropas uteliaalle, että miten tässä sitten lopulta kävi?

Muistaakseni olin jo kertonut vastauksen täällä ketjussa, mutta laitetaan lyhyt tiivistelmä, ettei tarvi etsiskellä...

- Kuluttajaneuvoja piti irtisanomistani pätevänä, varsinkin kun minulla oli tallessa sekä lähettämäni sähköposti, että Soneran vastaus

- Kuluttajaneuvoja suositteli ottamaan yhteyttä Kuluttaja-asiamieheen ja kertomaan tästä Soneralle

- Juuri kun olin tekemässä tätä, sain kirjeen Soneralta, jossa oli 'hyvityslasku' joka kumosi tuon aiemman laskun ja kirje, jossa luki: "Kiitos mielenkiinnosta palveluitamme kohtaan"
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
olettekos koskaan pohtineet mistä tämä paska palvelu juontaa juurensa?

No meistä kuluttajista. Aina juostaan halvimman perässä, eikä olla mitenkään kiitollisia mahdollisesta hyvästä asiakaspalvelusta. Ainakaan jos tuotteesta tai palvelusta pitäisi maksaa enemmän.

Emme toki kaikki ole sellaisia, mutta kilpailutilanne on melkein alalla kuin alalla sellainen että ihmisiä irtisanotaan kaikista sellaisista toiminnoista, jotka eivät tuota lisäarvoa myytävälle tuotteelle.

Esim kodintekniikkaliikkeet vs. verkkokaupat. Toivon että maahantuojat eivät huoltaisi yhtään ulkomailta tuotuja laitteita vaan asiakas hoitaisi asian aina myyjäliikkeen kanssa. Niinhän täälläkin toimitaan, myyjäliikkeeseen vaan...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Pantse67
Kassa kiihtyi ja informoi minua, että tämä on pikakassa ja enkö ymmärrä, että lippuvaraukset jouluksi tehdään "isossa hallissa"?
En tässä vaiheessa saanut sanaa suustani kassan purkauksen johdosta, kun hän jo jatkoi: "Etkös näe, että perseesi takana on jonoa?"
Tuossa vaiheessa kannattaa esittää kolme kysymystä:
"Mikä teidän nimenne on?"
"Mikä on lähimmän esimiehenne nimi?"
"Saisinko lomakkeen, jolla voin antaa kirjallista palautetta palvelunne tasosta?"
VR:llä on niitä lappuja, tiedän kokemuksesta. Tosin ilmoituksiin henkilökunnan ammattitaidottomasta ja epäkohteliaasta palvelun puutteesta eivät ole ennenkään reagoineet.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
kehutaan välillä

Oli ollut parin viikon ajan häikkää VISA Electron-kortin kanssa ja kerroin lopulta eilen huoleni Nordean asiakaspalveluun. Sain ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua - ja ongelmakin selvisi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti expertti
olettekos koskaan pohtineet mistä tämä paska palvelu juontaa juurensa?

No meistä kuluttajista. Aina juostaan halvimman perässä, eikä olla mitenkään kiitollisia mahdollisesta hyvästä asiakaspalvelusta. Ainakaan jos tuotteesta tai palvelusta pitäisi maksaa enemmän.
Erittäin hyviä pointteja. Itse olen toteuttanut tuota lompakolla äänestämistä aina kun mahdollista. Jos tarjouskierros poikii realistisia vaihtoehtoja, valitsen aina sen, missä on paras palvelu. Olen valmis jopa maksamaan hiukan ekstraa siitä hyvästä, että minua kohdellaan asiallisesti liikkeessä.

Kulutustavaroiden kohdalla tämä on vielä helppoa, kun asiakaspalvelu ja myyjä ovat sama asia. Mutta silloin kun nämä on eriytetty, tietoa saa vain kokemuksen ja puskaradion kautta.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Viestin lähetti Designer
Tuossa vaiheessa kannattaa esittää kolme kysymystä:
"Mikä teidän nimenne on?"
"Mikä on lähimmän esimiehenne nimi?"
"Saisinko lomakkeen, jolla voin antaa kirjallista palautetta palvelunne tasosta?"
VR:llä on niitä lappuja, tiedän kokemuksesta. Tosin ilmoituksiin henkilökunnan ammattitaidottomasta ja epäkohteliaasta palvelun puutteesta eivät ole ennenkään reagoineet.

Laitoin kyllä sähköpostia VR:lle. Vastaus oli, että pahoittelemme, että KOITTE palvelumme epäasialliseksi. Huom, ei siis pyydetty anteeksi huonoa palvelua, vaan sitä, että asiakas KOKI palvelun huonoksi...

Se on helppoa, kun on käytännön monopoli.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Pantse67
Laitoin kyllä sähköpostia VR:lle. Vastaus oli, että pahoittelemme, että KOITTE palvelumme epäasialliseksi. Huom, ei siis pyydetty anteeksi huonoa palvelua, vaan sitä, että asiakas KOKI palvelun huonoksi...

Vaikeahan niiden on muuta vastata, kun eivät ole seisseet vieressä näkemässä palveluprosessia. Siksi voivat vain puhua sinun kokemuksistasi. Asiakkaan kokemukset palvelusta saattavat olla täysin erilaisia aivan samanlaisena suoritetun palveluprosessin jälkeen. Niin en ole sitten VR:llä töissä ;).
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Futuron.org

Otetaanpas taas tämäkin ketju ylös naftaliinista.

Minulla on oma domain ja sille hostaus Futuronilta. Huomasin, että palvelimella, jossa minunkin sivut sijaitsevat, ei ole yhtä tarvitsemaani ohjelmaa. Pistin siitä heille sähköpostia tänään aamulla ja nyt kun tätä kirjoitan tuo kyseinen ohjelma on asennettu sinne palvelimelle. Tätä voinee kutsua laadukkaaksi asiakaspalveluksi.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Tuolla aiemmin oli juttua tyypeistä, jotka ravaa lihatiskin ja hevi-osaston välillä mittailemassa makkaroidensa painoja. Vähän sama juttu on nämä tyypit, jotka olevinaan saavat vaihtorahan väärin takaisin ja alkavat valittaa asiasta suureen ääneen. Kerrankin eräs keski-ikäinen mies alkoi huutaa nuorelle kassaneidille, että hän sai viisi senttiä liian vähän takaisin. Tässä vaiheessa jonoa oli jo aika reilusti ja voitte kuvitella miten tyytyväisenä esim. minä olin tämän herran takana jonottelemassa. Nooh... tyttö alkoi mukisematta tarkastaa kuittia ja rahoja kunnes totesi miehelle, että tämä oli itse asiassa saanut jotain parikymmentä senttiä ylimääräistä takaisin. Sitten tyttö vielä sanoi, että tämä voi pitää rahat. Varmaankin siksi, että saisi jonon taas liikkumaan eikä pitkittäisi tilannetta. Mies hiljeni kyllä, mutta sadatteli vieläkin itsekseen pakkaillessaan tavaroitaan. Ei puhettakaan, että olisi esimerkiksi pyytänyt tytöltä anteeksi käytöstään. Kyllä tällaiset vituttaa minua enemmän kuin ne harvat asiakaspalvelijat, joihin törmää tuolla. Itse en ole alalla.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti expertti
Toivon että maahantuojat eivät huoltaisi yhtään ulkomailta tuotuja laitteita vaan asiakas hoitaisi asian aina myyjäliikkeen kanssa. Niinhän täälläkin toimitaan, myyjäliikkeeseen vaan...

Vaikka sinällään olen samaa mieltä muusta tekstistäsi, tämä menee metsään.
Monilla LAATUUN satsaavilla kansainvälisillä laitevalmistajilla on kansainvälinen takuu laitteilleen. Se tarkoittaa, että esim. Saksasta tilatun Harman/Kardonin voi viedä tamperelaiseen huoltofirmaan huollettavaksi. Firma saa siitä korvauksen valmistajalta. Kaikki voittaa (kuluttaja, huoltofirma, valmistaja). Ja se tuote maksaa inasen enemmän kuin monet muut merkit juuri sen vuoksi.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Muutin pari viikkoa sitten pääkaupunkiseudun sisällä. Helsingistä Espooseen. Millään tavalla yleistämättä on pakko todeta että kaikki ostamani palvelut menivät aivan perseelleen. Silkasta mukavuudenhalusta vuokrasin muuttoäijät ja autot niitä tarjonneelta yritykseltä. Homma lähti kädettämään heti varausvahvistuksen jlk. Viesteihin ei vastattu sen paremmin kuin puhelimeenkaan. Tilasin muuttolaatikoiden yhteydessä toimitettavaksi erilaista suojausmateriaalia, jäi toimittamatta. Varsinaisena muuttopäivänä jätkät ilmestyivät paikalle, mikä kovasti ilahdutti, tämän jlk ei paljoa naurattanut. Pienempi, se kumpi osasi ehkä lukea, tuhosi tavaraa sitä mukaa kuin siihen koski. Veteli muuttolaatikoita pöytien päällä niitä nostelematta, onnistui kiilaamaan tasohyllyn rappukäytävään siten että poisvedettäessä koko paska taipui peruuttamattomasti luokille.

No kun suurin osa tavaroista oli kerätty ympäri pihaa, jonne niitä oli muuttomiesten käsistä unohtunut olikin aika katsastaa mitä jatkoaikaan on kirjoitettu muuttoa vahtiessa. Asennus oli tilattu Elisalta reipas kuukausi aiemmin. No signal. Soitto Elisalle, lupasivat laittaa jonkun 3-5 pv päästä paikalle. Ei tapahdu mitään, kukaan ei kontaktoi eikä verkkoon pääse. Reippaan viikon päästä uusi soitto, asennus on kuulemma tehty, laittakaa koneet päälle. Ei toimi. Kolmas soitto ja nyt annettiin uusi numero jonne kontaktoida. Toimii kuin junan vessa, viikkoon siitä numerosta ei ole suvaittu vastata. Ts sinne ei pääse läpi. Kiitos on oleva kaunis kun joskus jonkun tavoitan.

Hankin muuttoa ennen huonekaluja ja kas perkele, sekin projekti kusi sukkaan tyylillä. Ensinnäkin varasin kirjoituspöydän kk ennen toimitusta, lupasivat soittaa jos ei tule. Ei kuulunut mitään, soittaessani liikkeeseen kertoivat että se tulee kesäkuun puolessa välissä. Ajattelin ei ei helvetti, pöytä tarvitaan ja läksin paikanpääälle katsastamaan josko vaihtaisin sen johonkin toiseen. Löysin sopivan ja mukaan tattui myös muuta tavaraa. Myyjä ilmoitti että tavara on varastossa ja se tuodaan sieltä sovitusti. Kyllä tuotiinkin vaan ei kirjoituspöytää. Muut kamat tulivat. Kuljetusliikkeen äijät pyörivät eteisessä kuin turkan seitsemän veljestä, mitään eivät tietysti tienneet mistään. Kuitatakkin olisi pitänyt, myös kirjoituspöytä jota ei tullut. Soitin liikkeeseen ja kysyin että onko pöydät loppu? Vastattiin että juu. Kysyin pahaa aavistelemattomalta tyypiltä että miten pitkään. Kuulemma ollut jo kuukauden. Pyysin yhdistämään meitä palvelleelle myyjälle. Kysyin että milloin pöytä tulee. Menee kuulemma kaksi viikkoa. Eli nämä saatanan siat myivät tavaraa jota heillä ei ollut ja valehtelivat päin lättyä. Myyjä lupasi kuitenkin etteivät veloita uudesta kotiinkuljetuksesta minulta mitään. Kiitin tietysti ja ajattelin että mihin kuseen ja velkahelvettiin olenkaan itseni saattanut jos jollain liikkeessä pälkähtää mieleen toimitaa pöytä esim levyinä kpl kerrallaan ja ottaa joka kerta kuljetusmaksu.

Entisestä asunnosta piti päästä eroon. Erinäisistä syistä siihen hommattiin asuntoja ammattikseen välittävä firma. Kohde ei ilmestynyt nettiin kuin vasta viikon kuluttua toimeksiantosopparin tekemisestä. Välittäjä ei saanut asunnolle ketään, itse ohjailin kiinnostuneita välittäjälle. Yhden kanssa diili syntyikin. Lasku vilahti postiluukusta seuraavana päivänä.

EI ihan äkkiä tule mieleen asioida yhdenkään pumpun kanssa. Suomessa on totuttu siihen että sanottuun ja asioissa tehtyihin sopimuksiin voi luottaa. Se on helvetinmoinen virhearvio.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Viestin lähetti kausi
Muutin pari viikkoa sitten pääkaupunkiseudun sisällä. Helsingistä Espooseen.
Niinpä ja vielä ihmettelet palvelun tasoa...
Viestin lähetti kausi
- - - muuttoliike
Viesteihin ei vastattu sen paremmin kuin puhelimeenkaan.
- - - internet-palveluntarjoaja
Soitto Elisalle, lupasivat laittaa jonkun 3-5 pv päästä paikalle.
- - -
Reippaan viikon päästä uusi soitto, asennus on kuulemma tehty, laittakaa koneet päälle. Ei toimi.
- - - huonekaluliike
lupasivat soittaa jos ei tule. Ei kuulunut mitään...
- - -
Soitin liikkeeseen ja kysyin että onko pöydät loppu? Vastattiin että juu. Kysyin pahaa aavistelemattomalta tyypiltä että miten pitkään. Kuulemma ollut jo kuukauden.
Huomaatko muuten veli veikkonen noissa caseissa jonkinlaista yhteyttä? Pääkaupunkiseutu on just siitä niin wittumaista aluetta asua, että välimatkojen takia pitää käytännössä kaikki asiat hoitaa joko puhelimitse tai sähköpostin välityksellä. Näin asiakaspalvelijan on huomattavasti helpompi piilottaa oma tietämättömyytensä tai kiinnostumattomuutensa aiheeseen. Poikkeuksia tietysti on, mutta valitettavasti ne ovat todella harvassa.

Itse olen aina pitänyt f-to-f -kontakteista asiakaspalvelutilanteissa. Juuri tästä syystä tykkäänkin asua Turussa (ja jopa Porissa...). Palvelut ovat niin lähellä, että lähes aina voi tehdä henkilökohtaisen vierailun liikkeessä, jos hommat ei menekään putkeen. Pääkaupunkiseudulla samaa yritettäessä saa varautua istumaan puoli päivää autossa tai julkisissa.

Esimerkki 1 (f-to-f -kontakti):
Soneran ADSL-yhteyteni kiukutteli erään aamupäivän. Puolen päivän maissa totesin, että nyt saa riittää. Sen sijaan että olisin soittanut Soneran "asiakaspalvelulinjalle" (Olette jonossa. Odottakaa hetkinen olkaa hyvä. Palvelemme teitä mahdollisimman pian.) lähdin käymään Aurian asiakaspalvelupisteessä Eerikinkadulla. Pääsin tiskille parin minuutin jonotuksen jälkeen. Pääpiirteissään keskustelu eteni seuraavasti:

Mr.Fox: Nettiyhteyteni pätkii.
AP: *näpyttelee päätettään* Selvä. Asentaja tarkastaa muutaman päivän kuluttua.
Mr.Fox: Tarvitsen tuota yhteyttä työskennellessäni, joten eikö sitä voisi yhtään kiirehtiä.
AP: Valitettavasti kaikki asentajat ovat juuri tällä hetkellä niin kiireisiä.
Mr.Fox: Maksan 39,90/kk ja sillä hinnalla minun pitäisi käsittääkseni saada kiinteä 24/7-nettiyhteys.
AP: Katkos voidaan halutessanne huomioida seuraavassa laskussanne alennuksena.
Mr.Fox: Epäilenpä... voinko muuten irtisanoa yhteyteni välittömästi tässä? Vaihdan palveluntarjoajaa.
AP: *hieman hätääntyneenä* No laitan korjauspyynnön kiireellisenä.
Mr.Fox: Kiitos ja näkemiin.

Kuuden-seitsemän aikaan vielä samana iltana tuli asentajalta tekstiviesti, että yhteytenne on kunnossa. Mahtoikohan mennä ylitöiksi...

Esimerkki 2 (puhelinkontakti):
Tarvitsin ikiwanhaan lasertulostimeeni (HP LaserJet 4) uuden jauhekasetin. MbNetin hintaseurannasta löysin edullisen tarvikekasetin. Liikkeellä on toimipisteitä eri puolilla eteläistä Suomea. Tarkastin netistä, että Kaarinan liikkeessä ei ollut varastossa yhtään, mutta Salossa piti olla kaksi kappaletta. Turustahan ajaa nykyisin Saloon puolisen tuntia, joten ajattelin lähteä pienelle huviajelulle.

Varmuuden vuoksi soitin kuitenkin Salon liikkeeseen ennen kuin lähdin ajelemaan. Puhelimeen vastasi erittäin asiakaspalvelualtis henkilö. Puhelimessa kuului selvästi kuinka hän etsi kasetteja varastosta ihan tosissaan välillä jopa tikapuilla. Varastosta ei kuitenkaan löytynyt yhtään kappaletta, vaikka varastosaldo näytti kahta. Selitykseksi tähän tarjottiin mahdollisesti jotain laskuun myyntiä tai sitten ihan inhimmillistä erehdystä. Tilalle hän tarjosi välittömästi toisen valmistajan tarvikekasettia (pienempi kapasiteetti), mutta halusin nimenomaan sen suuremman.

Hän laittoi haluamani kasetin tilaukseen maahantuojalta ja lupasi toimittaa sen Kaarinan liikkeeseen, että hakumatkani olisi lyhyempi. Lupasi vielä henkilökohtaisesti ilmoittaa, kun kasetti olisi noudettavissa. Seuraavana päivänä tämä samainen kaveri soitti iltapäivällä ja ilmoitti, että tilaamani kasetti on nyt Kaarinan liikkeessä.

Tätä voi jo kutsua huippuasiakaspalveluksi. Valitettavasti vain tällaista palvelua saa niin harvoin puhelimitse.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ränni takana ja alkuillasta päädyin sitten putkaan. Joskus puolilta öin kyselin, että jokohan täältä pääsisi, niin poliisi-setä kysyi nimeä ja sanoi, että ottaa selvää. Mitään ei stten kuulunut ja klo 3.45 paiskattiin pihalle.

Sen verran niitä kuitenkin kiinnosti, että kysyivät onko paikkaa mihin mennä. On toki, mutta kysyin, että miten te luulette, että pääsen mihinkään tämmöiseen aikaan. Vastaus oli, että "kai sieltä joku juna menee".

Jos kerran rakennetaan putka juna-aseman viereen, niin kai nyt voisi sen verran olla pelisilmää, että päästäisi tunnin aikaisemmin tai tunnin myöhemmin.

Joku saattaisi sanoa, että eihän kyseessä ole mikään asiakaspalvelutilanne, ehkä niinkin, mutta jos itse olisin ko. paikan johtaja, niin ottaisin tuommoisen asian huomioon.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti kausi
Hankin muuttoa ennen huonekaluja ja kas perkele, sekin projekti kusi sukkaan tyylillä. Ensinnäkin varasin kirjoituspöydän kk ennen toimitusta, lupasivat soittaa jos ei tule. Ei kuulunut mitään, soittaessani liikkeeseen kertoivat että se tulee kesäkuun puolessa välissä. Ajattelin ei ei helvetti, pöytä tarvitaan ja läksin paikanpääälle katsastamaan josko vaihtaisin sen johonkin toiseen. Löysin sopivan ja mukaan tattui myös muuta tavaraa. Myyjä ilmoitti että tavara on varastossa ja se tuodaan sieltä sovitusti. Kyllä tuotiinkin vaan ei kirjoituspöytää. Muut kamat tulivat. Kuljetusliikkeen äijät pyörivät eteisessä kuin turkan seitsemän veljestä, mitään eivät tietysti tienneet mistään. Kuitatakkin olisi pitänyt, myös kirjoituspöytä jota ei tullut. Soitin liikkeeseen ja kysyin että onko pöydät loppu? Vastattiin että juu. Kysyin pahaa aavistelemattomalta tyypiltä että miten pitkään. Kuulemma ollut jo kuukauden. Pyysin yhdistämään meitä palvelleelle myyjälle. Kysyin että milloin pöytä tulee. Menee kuulemma kaksi viikkoa. Eli nämä saatanan siat myivät tavaraa jota heillä ei ollut ja valehtelivat päin lättyä. Myyjä lupasi kuitenkin etteivät veloita uudesta kotiinkuljetuksesta minulta mitään. Kiitin tietysti ja ajattelin että mihin kuseen ja velkahelvettiin olenkaan itseni saattanut jos jollain liikkeessä pälkähtää mieleen toimitaa pöytä esim levyinä kpl kerrallaan ja ottaa joka kerta kuljetusmaksu.

Itselleni on käynyt aivan vastaava case. Tuo huonekaluliike sijaitsi Vantaan Varistossa. Halusin heiltä tietyn tuotteen, mutta erivärisenä kuin sitä tuolla hetkellä oli saatavilla heiltä. Lupasivat tilata ja soittaa kun mööpeli on paikalla. Mitään ei kuulunut ikinä.

Soitin paikalle tuohtuneena ja lupasivat ilmoitella, kun tuote saapuu ja toimittaa sen ilmaiseksi minulle. Mitään ei kuulunut. No, päätin ratsata paikan ohikulkiessa ja ottaa vertauskuvallisesti myyjää pillistä kiinni. No, eipä löytynyt tuotetta. "Myyjä" (aka. Kusettaja) katseli koneelta, että kappas, sitä oli tullut ja sitä oli myyty asiakkaille minun jälkeeni, mutta yhtäkään ei oltu toimitettu minulle.

No, taas poistuin lupauksen kanssa, että tuotetta kuuluu perästä. Ei kuulunut. Soitto liikkeeseen, maininta kuluttajaviranomaisesta ja pätevästä lakimiehestä ja vaatimus, että haluan rahat takaisin ja pitäkää tuotteenne. Se sentään toimi.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti MC61
Itselleni on käynyt aivan vastaava case. Tuo huonekaluliike sijaitsi Vantaan Varistossa.

No sieltähän minäkin tätä palvelua sain. Saako täällä pk-seudulla kenties jostain muualtakin huonekaluja?
 

Flamez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, VT-HT
Sattuipa kerran matkatessani Helsingistä Poriin linja-autolla.

Alunperin tarkoituksena oli mennä nopeampaa vuoroon joka olisi noin puolta tuntia aikaisemmin Porissa. Onnistuin kuitenkin jotenkin sekoittamaan vuorot keskenään ja päädyin "hitaampaan" vuoroon. Olin jo henkisesti valmistautunut kököttämään bussissa vähän kauemmin kunnes autoemäntä rahastaessaan kysäisi olisinko ollut halukas matkustamaan nopeammassa vuorossa Poriin. Myönsin että näin oli ollut alunperin tarkoitus toimia.

Viehkeä autoemäntämme siitä paikasta soittamaan edellä menevään bussiin ja järjestämään minulle auton vaihtoa. Auton vaihto onnistui näppärästi muutaman kilometrin päässä pysäkillä, nopeamman auton jo odottaessa minua.

Tätä voisi jo nimittää loistavaksi asiakaspalveluksi, etenkin kun vuoron vaihto idea lähti täysin linja-auton henkilökunnan aloitteesta.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti kausi
No sieltähän minäkin tätä palvelua sain. Saako täällä pk-seudulla kenties jostain muualtakin huonekaluja?

No ainakin Stockmannilta aivan ydinkeskustassa ja Funktiossa Lönkalla myydään huonekaluja. Itse en ainakaan koe, että pitäisi mennä jonnekin Vantaalle ahtisaaren tavoin maakuntamatkalle, jos huonekaluja tarvitsee.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
off topic edelleen, mutta kuitenkin

Viestin lähetti Yläpesä
Vaikka sinällään olen samaa mieltä muusta tekstistäsi, tämä menee metsään.
Monilla LAATUUN satsaavilla kansainvälisillä laitevalmistajilla on kansainvälinen takuu laitteilleen. Se tarkoittaa, että esim. Saksasta tilatun Harman/Kardonin voi viedä tamperelaiseen huoltofirmaan huollettavaksi. Firma saa siitä korvauksen valmistajalta. Kaikki voittaa (kuluttaja, huoltofirma, valmistaja). Ja se tuote maksaa inasen enemmän kuin monet muut merkit juuri sen vuoksi.

Paitsi sellaiset merkit jotka eivät omaa suomessa niinsanottua tehtaan omaa maahantuontia, vaan tulevat jonkin kauppatalon kautta.

Esimerkiksi jos tilaat Kefin kaiuttimet jostain ja sitten ne kyrvähtävät (vaikka ei kaiuttimet mene rikki omia aikojaan), niin Gerit Oy ei todellakaan ole kiinnostunut huoltamaan ja maksamaan rahteja muualta euroopasta ostetusta tuotteesta. Asia olisi toinen jos kyseessä tehtaan oma maahantuonti á la KEF FINLAND tai jotain. Saakohan tästä mitään selvää. uskokaa tai yllättykää....
 

JanJ

Jäsen
Joudun joskus asiakaspalvelun reviirille änkeämään.
Nyt kävi hauskasti.
Yksi asiakas, pk-seudulta, pyysi että "faksaatko mulle Porin kartan". Kohteliaasti jouduin selittämään että ei kannata. Kuvitteli Poria vissiin melko pieneksi pläntiksi...

Kuitenkin niin selitin että asiakkaalle jäi hyvä mieli. Ja kauppaa tehdään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tämä ketju on perisuomalaisuuden perikuva. Ketjun nimi on 'Laadukasta asiakaspalvelua' ja sitä päinvastaista täällä kirotaan.

Itse muuten sain laadukasta palvelua Beamhillissä Yliopistonkadulla. Palvelu liittyy pienoiseen vaikeuteen löytää krutovin kokoisille reisilleni ja perseelleni istuvia farkkuja. Myyjän roolia toimittanut mies(stereotyypin mukainen hetero) latoi eteeni kuudet erilaiset farkut ja alta aikayksikön ja kaupat syntyi.
 

ACME

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yllä vähän vaaditiinkin otsikon mukaista kirjoittamista, joten tässä olisi yksi tarina.

Isäni oli hajottanut oksasakset, väriltään sellaiset oransit(niinkuin Kerhon paita ensi lumilla). Sakset olivat toimineet hyvin ainakin viisi vuotta ehkä jopa kauemmin. Oli isäni niitä, jopa hieman kehunut. Pettymys oli hänelle suuri, kun hyvät sakset menivät hajalle. Hän päätti tehdä reklamaation asiasta ja lähetti ne Fiskarsille. Muutaman viikon päästä tuli ensin puhelinsoitto, jossa kerrottiin, että ne sakset eivät ole Fiskarssin tekemät, vaan ne olivat peräisin, jostakin kaukoidästä. Eipä isäni hämmennyksessä kerennyt muutakuin kertomaan että oli ne silti aika hyvät sakset johon tämä Fiskarssin asiakspalvelija totesi, että hänpä lähettää isälleni kuitenkin kunnolliset ja suorastaan erinomaiset Fiskarssin tekemät oksasakset.

Sakset olivat erinomaiset ja edelleen käytössä ja ihmeellisintä oli se, että ne eivät maksaneet isälleni latin latia.

Voin kyllä sanoa, että faijani ja minä saksi yms. kauppoja tehdessämme varmistammme aina, että kyseinen tuote on Fiskarssin valmistama, senverran hyvä mieli tuosta tapauksesta tuli.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti JanJ
Joudun joskus asiakaspalvelun reviirille änkeämään.
Nyt kävi hauskasti.
Yksi asiakas, pk-seudulta, pyysi että "faksaatko mulle Porin kartan". Kohteliaasti jouduin selittämään että ei kannata. Kuvitteli Poria vissiin melko pieneksi pläntiksi...

Kuitenkin niin selitin että asiakkaalle jäi hyvä mieli. Ja kauppaa tehdään.

Olisit lyönyt monta sivua menemään vaan:) Siitä kun alkaa sitten liimailemaan Reposaaresta lähtien niin johan olisi ollut soittajalla hommia, heh... Toistakymmentä sivua porin karttaa... Ei kai kyseessä ollut Pena?

Niin, itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen raumalaisen Pyörä-Nurmen palveluihin, jossa saa hinnastakin aina sen verran alaspäin, että jää hyvä mieli viimeistään siitä:)

Poristakin pitää mainita, etten sanoisi loistava, Markantalo, jossa suhtauduttiin opiskelijaan justiinsa niinkuin pukumieheen. Sitten kun sai vielä hyvän hinnan neuvoteltua kivuttomasti, niin avot.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti sopuli
Tämä ketju on perisuomalaisuuden perikuva. Ketjun nimi on 'Laadukasta asiakaspalvelua' ja sitä päinvastaista täällä kirotaan.

Katso sanakirjasta I:n kohdalta ironia. Lue myös ketjun avaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös