Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 256
  • 6 880

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tajusin kesäkuun alussa tarvitsevani pikimmiten uuden verokortin tai maksan kesätöistä aivan liikaa veroja. Soitin Verohallinnon verokorttipalvelunumeroon ja pääsin jonottamatta virkailijan puheille. Tehtiin puhelun aikana alkuvuoden ansioiden ja loppuvuoden ansioarvioiden perusteella uusi verokortti, ja hoidin samalla osoitteenmuutoksen kesäosoitteeseen. Kello oli tuolloin jotain kolmen ja neljän välillä iltapäivällä, ja uusi kortti kolahti uuden osoitteen postiluukusta seuraavan aamun postissa.

Muutenkin ne muutamat asioinnit verottajan kanssa, mitä olen joutunut tekemään, ovat sujuneet mutkattomasti ja hyvässä hengessä, vaikka aina on odottanut jotain pahaa tapahtuvan kun ottaa kyseiseen instanssiin yhteyttä.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuin ihmeen kautta juuri tänään Aamulehti julkaisi ruokakolumninaan muotoilija, suunnittelija Markku Pirin ylistyslaulun ravintola Lehtovaaralle:

http://www.aamulehti.fi/teema/ruoka/2539264.shtml

(saattaa vaatia rekisteröitymisen).

"On onni palata tyylikkääseen ravintolaan, jossa mikään ei vaikuta muuttuneen" jne... Sokerilla kuorrutettu hunaja tihkuu joka lauseesta.

Hämmästyttäviä nämä kosmiset yhteensattumat!

Taidan vaihtaa Hesariin...
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
FourForty kirjoitti:
Muutenkin ne muutamat asioinnit verottajan kanssa, mitä olen joutunut tekemään, ovat sujuneet mutkattomasti ja hyvässä hengessä, vaikka aina on odottanut jotain pahaa tapahtuvan kun ottaa kyseiseen instanssiin yhteyttä.

Hmm....verottaja tekee kyllä joka tilissäni aikamoista jälkeä. Itse veronkannon toimittamisen lisäksi törmäsin menettelyyn, jonka asiakasystävällisyydestä voidaan olla montaa mieltä. Tai itse asiassa menettelyn byrokraattisuudesta. Ensiasunnon ostajan varainsiirtoverosta pitää hakea erikseen vapautusta. Tämän vielä ymmärtää valvontateknisistä syistä. "Hakuaikaa" on kaksi kuukautta kaupantekopäivästä, joka muuten on eri päivä kuin lopullisen kauppahinnan maksupäivä mikäli suoritetaan jotain käsirahaa tms. Paperit sisään viitenä kappaleena hyvissä ajoin. Mitään ei kuulu verottajalta. Kolme päivää ennen fataljia, omatoiminnallinen kontaktointi verottajalle päin. Ilmenee että yksi rasti väärässä paikassa. Eivät kuulemma voi korjata ex office. Ilmoitettiin että voivat lähettää ne postitse korjattavaksi. Määräpäivänä kun postiluukku ei tältä osin ole kolissut, soitto verottajalle. Vastaus, eivät tiedä onko hakemukset lähetetty, on kuulemman verovelvollisen omalla vastuulla että homma hoituu määräajassa. Vituttaen sitten uusia viisiä kappaleita kasaanraapimaan ja polkaisu viranomaiseen. Paikalla sanotaan että ihan jees, ei näitä määräaikoja kukaan noudata, ei tästä olisi mitään seurannut. Postitse ei ole hakemuksia tullut tähän päivään mennessä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Case Lehtovaara

Oma mielipiteeni on se että

A. Tuo asiakas on todennäköisesti pikkujoulutunnelmissaan päättänyt näyttää kavereilleen tietävänsä ravintola-alasta kaiken ja esiintynyt halveksuvasti henkilökuntaa kohtaan ns. "esiintynyt" ravintolassa ja tästä maineikkaan ravintolan ylpeä henkilökunta oli ootanut nokkiinsa.
Omat kokemukseni alalta on se että aika-ajoin ravintoloihin tulee ns. pukupellejä jotka kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken, niille sitten yhdessä nauretaan poissa asiakkaan silmistä.
Tuohon aikaan ravintoloissa ei sitten muuten edes voi odottaa nopeaa palvelua, kelloon kattominen kertoo enemmän asiakkaasta kuin palvelusta.

B. Tästä kaikesta nokkiinsa ottaneena asiakas on päättänyt ruveta avautumaan netissä yrittääkseen kostaa omasta mielestään saamansa huonon asiakaspalvelun. Lähinnä sen takia ettei kukaan viitsinyt silitellä päätä ja antaa ilmaisia sikareita tai alennusta yms.

C. Tästä V*ttuuntuneena ravintoloitsija on päästänyt valloilleen suuruusluokassaan naurettavan oikeusvaateen, todennäköisesti saadakseen netistä pois kirjoitetut jutut. Joosiis 80 000 € menee aika USA korvausvaatimuksiin...

Johtopäätös:

Asiakkaan olisi ollut järkevämpää sanoa jälkikäteen palaute, eikä ruveta hyppimään ammattilaisten silmille, se että on viiniklubissa tai muussa herraklubissa, tai ihan vaan asiantuntija ihan oikeastikkin ei oikeuta muiden asiakkaiden nähden antamaan palautetta jonka moni voi ottaa ihan tosissaan. Henkilökunta olisi voinut tehdä asiat aivan päinvastoin ja hyvittää asiakkaan hiljaiseksi vaikka sillä ilmaisella sikarilla, asiakas kun on aina oikeassa, vaikkei oliksikaan.
Nettijutut olisi jokatapuksessa voinut olla kirjoittamatta, kyseessä oli yksi tapaus ja yksi mielipide joka saa suhtettoman paljon näkyvyyttä netissä ja aiheuttaa ihan aikuisten oikeesti vahinkoa varsinkin kun menee goooglessa noin korkealle.
Korvausvaatimus on naurettava lehtovaarasta ltaisiin voitu suoraan ottaa yhteyttä asiakkaaseen ja pyytää poistamaan kirjoituksensa ja sitten jos noin pitkälle pitää mennä niin ei kannata ilman mitään oikeaa arviota heittää hatusta summia.

Itse voisin käydä Lehtovaarassa koska olen lukenut City-lehdestä että siellä on stadin paras pihvi. En jättää käymättä sen takia että joku dissaa ravintolaa. Makuja on monia ja se oma suu on paras toteamaan sen oman makunsa. Ei kannata luottaa korviin ja silmiin koska paha mieli vääristää paljon.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
fat of the land kirjoitti:
Oma B. Tästä kaikesta nokkiinsa ottaneena asiakas on päättänyt ruveta avautumaan netissä yrittääkseen kostaa omasta mielestään saamansa huonon asiakaspalvelun. Lähinnä sen takia ettei kukaan viitsinyt silitellä päätä ja antaa ilmaisia sikareita tai alennusta yms.

Muuten ihan kivat perustelut, mutta... Asiakashan antoi ravintolalle reagoida palautteeseensa melkein kahdeksan kuukautta. Jos ravintolalle on tärkeää,että kaikki saatava julkisuus on oltava positiivista niin miksi asiakkaalle ei vastatttu tuon melkein kahdeksan kuukauden aikana? Ravintolan vaatimus on tyyliin "itketään sit ku paska on jo housussa..." Luulen oikeasti, että asiakas olisi tyytynyt siihen anteeksipyyntöön.

Sitäpaitsi ei palvelualalla voi olla oikeasti tuollaista käytöstä. Vanha kymmenen/kolme-sääntö(huonosta palvelusta kerrotaan kymmenelle tutulle, hyvästä palvelusta kolmelle) on muuttunut netin myötä aivan muihin lukemiin. Jos katselee netistä asiakaspalautteita, huomaa että negatiivisten palautteiden "laatu" on paljon parempi. Hyvä palaute kuuluu usein "nopea palvelu", kun samaan aikaan huonon palautteen sisältö on yleensä tyyliin " Yritys XX tarjosi minulle huonoa palvelua x.x.2005. Palvelusta löysin seuraavat virheet:xxx,xxx,xxx. Tästä johtuen aikomukseni käyttää ko.yrityksen palveluja tulevaisuudessa ovat pienet". Asiakaspalautteeseen reagoiminen asiallisesti on nykyisin yksi liiketoiminnan kulmakivistä, sitä varsinkaan palvelualalla työskentelevät eivät saisi unohtaa. Tuote voi olla uniikki ja ei-korvattavissa, mutta palvelut eivät tätä usein perustoimintojensa osalta ole.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen vertaus on se että 1 negatiivinen palaute vastaa 7 mielipidettä ja 1 positiivinen palaute 30 mielipidettä. Näin se ainakin on minulle esitetty koulutuksessa jonkun tutkimuksen tuloksena.

Lisään sen verran että palautteeseen vastaaminenkaan ei välttämättä ole tarpeellista jos siihen ei katsota olevan aihetta, sain sellaisen käsityksen että asia selvitettiin jo kertaalleen ravintolan tiloissa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
fat of the land kirjoitti:
Toinen vertaus on se että 1 negatiivinen palaute vastaa 7 mielipidettä ja 1 positiivinen palaute 30 mielipidettä. Näin se ainakin on minulle esitetty koulutuksessa jonkun tutkimuksen tuloksena.

Melkoinen koulutus, ei toimi kyllä ainakaan suomalaisen väestön keskuudessa.. (liekö joku jenkkitutkimus?) Tässä maassa negatiivinen palaute kulkee olennaisesti positiivista paremmin. Tuohon tutkimukseen toimintansa perustava firma ei kyllä kauan elä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
DAF kirjoitti:
Melkoinen koulutus, ei toimi kyllä ainakaan suomalaisen väestön keskuudessa.. (liekö joku jenkkitutkimus?) Tässä maassa negatiivinen palaute kulkee olennaisesti positiivista paremmin. Tuohon tutkimukseen toimintansa perustava firma ei kyllä kauan elä.

En ole asiantuntija, mutta käsittääkseni tuossa juuri viitattiin siihen, että negatiivista palautetta annetaan helpommin kuin positiivista. Tarkoittaisi siis sitä, että keskimäärin joka seitsemäs tyytymätön asiakas antaa risuja. Kun taas joka kolmaskymmenes tyytyväinen asiakas kehuja.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Sistis kirjoitti:
En ole asiantuntija, mutta käsittääkseni tuossa juuri viitattiin siihen, että negatiivista palautetta annetaan helpommin kuin positiivista. Tarkoittaisi siis sitä, että keskimäärin joka seitsemäs tyytymätön asiakas antaa risuja. Kun taas joka kolmaskymmenes tyytyväinen asiakas kehuja.
Niin juuri, ja kun tuohon yhdistetään se että negatiiviset kantavat kauemmas kuin positiiviset niin edelleen korostaa palvelun tärkeyttä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Sistis kirjoitti:
En ole asiantuntija, mutta käsittääkseni tuossa juuri viitattiin siihen, että negatiivista palautetta annetaan helpommin kuin positiivista. Tarkoittaisi siis sitä, että keskimäärin joka seitsemäs tyytymätön asiakas antaa risuja. Kun taas joka kolmaskymmenes tyytyväinen asiakas kehuja.

Just, näin kirjoitettuna tuo on tietysti päinvastainen. Itse luin tuota niinkuin siihen oli kirjoitettu. Näin kirjoitettuna siinä olisikin järkeä, mutta tarkoitettiinko todella tuota? (aiempaan kirjoitukseen peilaten voisi ajatella, että ei..)
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
fat of the land kirjoitti:
Toinen vertaus on se että 1 negatiivinen palaute vastaa 7 mielipidettä ja 1 positiivinen palaute 30 mielipidettä. Näin se ainakin on minulle esitetty koulutuksessa jonkun tutkimuksen tuloksena.

Lisään sen verran että palautteeseen vastaaminenkaan ei välttämättä ole tarpeellista jos siihen ei katsota olevan aihetta, sain sellaisen käsityksen että asia selvitettiin jo kertaalleen ravintolan tiloissa.

Itseasiassahan asiakas toimi tässä niinkuin pitäisikin toimia reklamoidessa. Eli ensi suullinen palaute, jonka jälkeen lähetetään kirjallinen reklamaatio johon toivotaan vastausta. Näin ne isotkin yrityksen toimii reklamoidessaan, joten miksi ei yksityiset kuluttajat sitten?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
DAF kirjoitti:
Just, näin kirjoitettuna tuo on tietysti päinvastainen. Itse luin tuota niinkuin siihen oli kirjoitettu. Näin kirjoitettuna siinä olisikin järkeä, mutta tarkoitettiinko todella tuota? (aiempaan kirjoitukseen peilaten voisi ajatella, että ei..)
Kyllä se tarkoitti just sitä. että negatiivistä palautetta annetaan helpommin.

Päinvastoin kuin annan ymmärtää: Arvostan hyvää palvelua ja pidän sitä tärkeänä.
Yritän antaa nyt sellaisen kuvan ihmisille että on eriasia saada hyvää ja asiallista palvelua kuin se että vaaditaan kohtuuttomia.
Sanotaan usein että suomalainen kuluttaja on vaativa ja laatutietoinen. Tässä asiassa ollaan menty eteenpäin 15 vuodessa sadan vuoden verran.
Suomessa siltikään ei arvosteta hyvää ja asiantuntevaa palvelua, ainakaan tarpeeksi. Palveluammatissa olevilta odotetaan liikoja, ammattitaitoa arvostellaan heppoisilla perusteilla, kaikki jotka aloilla ovat tietää mistä puhun, oli sitten taksikuski, lihakauppias, tarjoilija tai pukumyyjä. Suomalaiset ei tykkää maksaa mistään mitään ja sen takia palvelulle annetaan kritiikkiä aiheetta. Kyllä viha kohdistuu aina siihen kuka lyö 150 € ravintolalaskun eteen tai 28 € sisäfilepihvit käteen.
Miettikääpä itse mitä on palvelukulttuuri maailmalla ja mitä se on suomessa.
Jossain threadissa sanottiin että japanissa on tavaratalossa joka hyllyllä oma palvelija, suomessa on yksi myyjä/ kerros ja liian vähän kassoja, euroopassa vaatekaupassa joku tulee heti kysymään kuinka voi auttaa, suomessa jos erehtyy kysymään niin heti vastataan "mitä se sulle kuuluu". Ravintoloissa tarjoilijat kertoo heti miten ruoka on laitettu ja missä pihvi on kasvatettu ja mikä oli elukan nimi, ennenkuin kertoo mikä on ruokalaji, suomessa kysytään ensiksi "mitä se maksaa".
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Ihmettelen...

Tämä Lehtovaara vs. Herkko Hietanen-case on vähintäinkin outo.

Ihan ensimmäiseksi täytyy ihmetellä sitä, miksi Lehtovaaran omistajataho
käytti omaa asianajotoimistoaan vaatimuskirjelmän lähettämiseen Herkko
Hietaselle?

Omia asioita ajaessa todellisuudentaju hämärtyy ja tulee tehdyksi
kohtalokkaita virheitä. Jos Lehtovaara olisi kääntynyt jonkin toisen
asianajotoimiston puoleen, mieluiten sellaisen jossa ymmärretään sananvapaus-ja vahingonkorvausjuridiikkaa, olisi vaatimuskirje jäänyt lähettämättä ja kyseenalainen vahingollinen julkisuus jäänyt tulematta.

Tämän täytyy kokonaisuudessaan olla jokin julkisuustemppu, muuten asiaa ei voi ymmärtää. Ravintola, joka haastaa asiakkaitaan oikeuteen, kun palvelu
ei tyydytä...

Ps. juridiikasta vähemmän ymmärtäville voin paljastaa, että Lehtovaaran esittämässä vahingonkorvausvaatimuksessa ei ole MITÄÄN juridista perustaa!

Pps. Tässä täytyy olla varovainen miten sanansa asettaa, sillä osapuolet tuntuvat olevan sen verran Gun Crazy-porukkaa... ;-)
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Pantse67 kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi täytyy ihmetellä sitä, miksi Lehtovaaran omistajataho käytti omaa asianajotoimistoaan vaatimuskirjelmän lähettämiseen Herkko Hietaselle?

Todellista puusilmäisyyttä, itseään kunniottava juristi ei esiinny omassa asiassaan mikäli haluaa säilyttää jonkinlaista saliuskottavuutta. Säädöstä ko asiasta ei tietysti ole sen paremmin lainsäädännössä kuin esim asianajajien eettisissä ohjeissakaan mutta se on sisäänkirjoitettuna jokaisen takaraivoon. Toimittajat voivat kirjoitella ts harjoittaa omaa ammattiaan esim siitä mitä tekevät kesällä ja miten aikovat jatkossa toimia (tapaus Sihvonen) mutta ei juristi voi mennä saliin jossa harjoittaa omaa työtään toisten toimeksiannoilla, selittämään asioita itselleen päin. Ei siit tule mid, niinkuin täällä päin on tapana sanoa.
 

J.Petke

Jäsen
Ei ole olemassa hyvää asiakaspalvelua, on vain huonoa ja normaalia. Tai siis näin ainakin tuntuu suomalaisten mielestä olevan kun itse oon aina sillön tällön semmosissa hommissa ollut missä joutuu asiakkaita palvelemaan. Ainoastaan se huomataan jos palvelu on huonoa ja vain siitä sanotaan. Suomalaiset vain on sellaisia että kehuja on niin mahdottoman vaikea sanoa mutta haukut ovat sitäkin herkemmässä. Noh mutta onneksi joitain poikkeuksia on..

Ja sekin on totta että sellaista palvelua saa miten itse kohtelee myyjää
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viimeisen viikon saldo porissa.

hyvää asiakaspalvelua: Paten Rengas, Tv- ja videohuolto Jussila ja Paanakedonkadun katsastusasema.

ei niin hyvää asiakaspalvelua: Hong Kong, mutta jokaisessa meissä asuu se elämäänsä kyllästynyt varastopäällikkö.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään sain erinomaista palvelua Lappeenrannan Näkövisio optikolla. Silmälasieni pokat olivat hieman vääntynyt ja menin Instrumentariumille niitä korjauttamaan. Vääntäminen suoraksi ei kuitenkaan ollut ihan helppo juttu ja minua palvellut nainen onnistui hajoittamaan pokat. Hän kertoi ettei heillä tehdä mitään korjaustöitä vaan lasit pitäisi lähettää Helsinkiin korjattavaksi ja siinä menisi viikko. Lasini ovat suhteellisen vahvat ja olen puolisokea ilman niitä joten eihän siitä mitään olisi tullut. Myyjä sitten mainitse että läheisessä Näkövisio liikkeessä on mies joka korjauksia tekee, kohtuullisen taitavakin vielä, joten ei muuta kuin lasit käteen ja sinne. Korjaajalla oli varauskirja täynnä sovittuja töitä mutta hän silti otti lasini heti käsittelyyn, varoitti jo etukäteen että on kyseessä sen verran hankala korjaus että ei näitä välttämättä kukaan pysty korjaamaan. Parin juottamisyrityksen jälkeen hän tuli kertomaan että ei tule mitään, pokat ovat rikki sen verran hankalasta kohdasta että ainakaan kunnolla niitä ei pysty korjaamaan. Hän ryhtyi heti katsomaan liikkeen valikoimista sellaisia pokia mihin linssit saisi pienellä hionnalla sopimaan, lasini ovat suhteellisen pienet mutta pari kelvollista vaihtoehtoa löytyi. Hän jätti minut katselemaan pokia ja sanoi pistäytyvänsä Instrussa. Sieltä palattuaan hän kertoi että pistetään linssit uusiin pokiin, Instru hoitaa kulut. Vajaan tunnin kuluttua hajoamisesta minulla oli sitten vanhat linssit uusissa pokissa eikä koko homma tullut maksamaan minulle penniäkään. Kun seuraavan kerran uusia laseja ostan, suuntaan kyllä ensimmäisenä Näkövisioon.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täytyypä minunkin jaella kehuja. Kouvolan keskustassa on sellainen kuppila kuin Vanha Mestari. Aiemmin olen pitänyt sitä sellaisena paikkana, jossa ei karaokeviritteisten ikäihmisten lisäksi kävisi kyllä kukaan muu, jos ei se olisi ainoana auki yömyöhään kaikkina päivinä. Mutta perskules, fantastinen asiakaspalvelu on saanut meikäläisen muuttamaan mieltä.

Paikka on useimmiten ollut täpöten täysi ja henkilökuntaa 1-2. Siitä huolimatta paikassa on pöytiin tarjoilu! Janoisen sankarin tarvitsee siis tuoppinsa tyhjennettyään vain odottaa lasien blokkausta tai tuhkiksen tyhjennystä, eikä persettä tarvitse hilata lainkaan ylös.

Erinomaisesta palvelusta saatiin näyte viime kerralla. Puolisoni harmitteli pöydässä, kun siideri oli vähän väljähtyneen makuista, mutta ei käynyt mielessäkään että pitäisi käydä valittamassa. Mainitsi sitten lähes koko tuopillisen juotuaan asiasta tarjoilijalle, joka ei hyväksynyt vastaväitteitä vaan kiikutti pöytään ilmaiseksi uuden sidukan.

Noinkin rasittavalta alalta voi siis löytää palvelualttiita työntekijöitä. Mahtavaa!
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tämän voisi laittaa suoraan vitusketjuun, mutta menköön näin. Viime viikonlopun Porin Jazzeilla iski krapulapäivänä yllättäen akuutti paskahätä. Siinä festarialueen vieressä oli minigolf-rata ja ajattelin käydä kysäisemässä josko wc:tä voisi käyttää. Käytiin seuraavanlainen keskustelu. Myyjänä oli n. 70 vuotias mieshenkilö, joka tunnetaan tästä eteenpäin Wanhana Kääpänä.

Minä: Päivää. Voisinko käyttää vessaa?

Wanha Kääpä: ööö...pelaa ensin kierros minigolffia. Se on kivaa.

Minä: Sori, mulla ei nyt oikein oo aikaa pelata.

WK: Ei siinä mee kun pari tuntia.

Minä: No jos mä nyt vaan kävisin vessassa. Ostan vaikka tästä kahvilasta jotain.

WK: ...(miettii pitkään)...Emmä kyllä tohon lähde.

Minä: Siis mitä?? Eikö raha kelpaa? Eikö se muka käy että ostan jotain ja saan sitten käyttää vessaa? (Huom. En vielä tässä vaiheessa edes korottanut ääntäni)

WK: No emmä vielä mitään ostosta ole nähnyt!! (Selvästi ärtyneenä)

No, hain sitten altaasta limun ja sanoin että otetaan tämä. Tarjosin maksuvälineeksi pankkikorttia.

WK: Hah, eihän sulla ees oo rahaa!

Minä: Mitenniin, tossahan toi kortti on!!??

WK: Nii mutta ei mulla ole mitään laitteita tohon.

Tässä vaiheessa ilmoitin mitä mieltä olen paikasta ja kerroin että teen tarpeeni ykkösreiälle. Kauhea tappelu pikku asiasta, helpoimmalla olisimme kaikki päässeet jos sitä hemmetin vessaa olisi saanut käyttää. Tilanne nimittäin jatkui vielä myöhemmin läheisellä parkkiksella kun Wanha Kääpä koki velvollisuudekseen tulla mussuttamaan minulle ja kavereilleni. Turhaan tuli nolaamaan itsensä Wanha mies.

PS. En vääntänyt torttua radalle, kävin Sipalla läheisessä metsässä.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä helvetti siinä on näiden huonekaluliikkeiden kanssa, että siinä vaiheessa, kun rahat ovat vielä asiakkaalla, ollaan kyllä kieli niin syvällä perseessä, ja kaikki toimitetaan heti-äkkiä-nopeasti perille, mutta annas perkele olla, kun olet tuotteen jo maksanut, ja tarvitsisi saada lisää palvelua (esim. vaihtaa viallinen/rikkoutunut tuote) ilman lisäkustannuksia, on se niiiin vaikeaa?

Jo keväällä ilmoitin erääseen pk-seudulla sijaitsevaan huonekaluliikkeeseen, käytetään siitä vaikka koodinimeä SUOMI-SOFFA, että sängyn joustinpatjasta on mennyt iso jousi rikki, ja tarttisi saada takuusta uusi. Juujuu, kyllä tulee siinä tapauksessa, sanoivat. Kolme viikkoa venailin, ja kun mitään ei kuulunut, soitin liikkeeseen uudestaan. Oho, edellinen myyjä oli "unohtanut" merkitä uuden patjan tilausta mihinkään tietoihini. Tämän toisen soittokerran myyjän kanssa homma sujuikin mukavasti, ja viikon päästä tästä puhelusta tuli jo soittoa kuljetuksen äijiltä, että koska voisi patjaa tulla vaihtamaan. No, patja saatiin vaihdettua, vaan sehän osoittautui vääränmerkkiseksi. Sain pitää tämän uuden, mutta väärän patjan, ja sovimme niiden kuljetuksen äijien kanssa, että laittavat oikean patjan tilaukseen heti. Kuluu taas muutaman viikkoa ilman mitään yhteydenottoja mistään. No, liikkeeseen käymään ja kyselemään asiasta. "Oho", mitään ei ole taaskaan merkattu mihinkään. No, laitetaan uusi, oikeanlainen patja tilaukseen. Ne ovat vaan loppu, kun olivat just tarjouksessakin, yllättäen. Saan kuulemma heti, kun saavat lisää. Odotan kolme viikkoa, ei kuulu mitään, ja käyn liikkeessä taas kyselemässä. Vieläkin loppu, oho! Mutta saan kyllä heti, kun tulee lisää!

Eli tässä on nyt keväästä lähtien odoteltu sitä uutta patjaa, joka pitäisi ihan takuun puitteissa saada. Ja kesä alkaa kohta kääntyä jo lopuilleen. Vitun urpot, siitä liikkeestä en kyllä enää koskaan osta mitään.
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Vimes kirjoitti:
Tämän voisi laittaa suoraan vitusketjuun, mutta menköön näin. Viime viikonlopun Porin Jazzeilla iski krapulapäivänä yllättäen akuutti paskahätä. Siinä festarialueen vieressä oli minigolf-rata ja ajattelin käydä kysäisemässä josko wc:tä voisi käyttää. Käytiin seuraavanlainen keskustelu. Myyjänä oli n. 70 vuotias mieshenkilö, joka tunnetaan tästä eteenpäin Wanhana Kääpänä.

Minä: Päivää. Voisinko käyttää vessaa?

Wanha Kääpä: ööö...pelaa ensin kierros minigolffia. Se on kivaa.

Minä: Sori, mulla ei nyt oikein oo aikaa pelata.

WK: Ei siinä mee kun pari tuntia.

Minä: No jos mä nyt vaan kävisin vessassa. Ostan vaikka tästä kahvilasta jotain.

WK: ...(miettii pitkään)...Emmä kyllä tohon lähde.

Minä: Siis mitä?? Eikö raha kelpaa? Eikö se muka käy että ostan jotain ja saan sitten käyttää vessaa? (Huom. En vielä tässä vaiheessa edes korottanut ääntäni)

WK: No emmä vielä mitään ostosta ole nähnyt!! (Selvästi ärtyneenä)

No, hain sitten altaasta limun ja sanoin että otetaan tämä. Tarjosin maksuvälineeksi pankkikorttia.

WK: Hah, eihän sulla ees oo rahaa!

Minä: Mitenniin, tossahan toi kortti on!!??

WK: Nii mutta ei mulla ole mitään laitteita tohon.

Tässä vaiheessa ilmoitin mitä mieltä olen paikasta ja kerroin että teen tarpeeni ykkösreiälle. Kauhea tappelu pikku asiasta, helpoimmalla olisimme kaikki päässeet jos sitä hemmetin vessaa olisi saanut käyttää. Tilanne nimittäin jatkui vielä myöhemmin läheisellä parkkiksella kun Wanha Kääpä koki velvollisuudekseen tulla mussuttamaan minulle ja kavereilleni. Turhaan tuli nolaamaan itsensä Wanha mies.

PS. En vääntänyt torttua radalle, kävin Sipalla läheisessä metsässä.


Tuttua tarinaa, et ole ensimmäinen etkä varmasti viimeinenkään joka tämän paikan pitäjistä kertoo mielipiteensä. Taannoin oli paikallisen pravdan yleisönosastolla kova kuhina paikan henkilökunnan käyttäytymisestä esim. edellä mainitun kaltaisissa tapauksissa.
 

Veijari

Jäsen
Tilaamani digikamera on haettavissa lähimmästä postikontorista huomenna ja tästä sain tiedon tekstiviestitse tänään. Hyvää asiakaspalvelua Postilta.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Veijari kirjoitti:
haettavissa lähimmästä postikontorista . Hyvää asiakaspalvelua Postilta.


Mjaah. Meikäläinen ei sitten saakkaan kuin paskaa palvelua postilta.
Lähin posti on puolen kilsan päässä pitäjänmäessä. Joku postin kynänpyörittäjä on kuitenkin päättänyt että haen postini munkkivuoresta parin kilsan päästä. Pitskun postissa käy kymmenessä minuutissa iltapäivällä. Munkkivuoreen saakin varata aikaa jo reilun tunnin, kiitos pitskuntien ja huopalahdentien järkyttävien ruuhkien. Maksaisi aina kuulemma extraa, jotta saisin pakettini pitskuun..

Paska mikä paska
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Alla oleva kirje voitti kuulemma Brittien Complaint letter of the year -skaban. Taustoiksi voidaan vielä sanoa, että Briteissä on ymmärtääkseni vain kaksi kaapelitarjoajaa, jotka ovat jakaneet maantieteelliset alueet keskenään - asiakkailla ei siis ole valinnan mahdollisuutta kaapelintarjoajan suhteen.

Lukekaa ja ihastelkaa asiakaspalautteen aatelia:

Dear Cretins,

I have been an NTL customer since 9th July 2001, when I signed up for
your 3-in-one deal for cable TV, cable modem, and telephone. During this
three-month period I have encountered inadequacy of service which I had
not previously considered possible, as well as ignorance and stupidity
of monolithic proportions. Please allow me to provide specific details,
so that you can either pursue your professional perogative, and seek to
rectify these difficulties - or more likely (I suspect) so that you can
have some entertaining reading material as you while away the working
day smoking B&H and drinking vendor-coffee on the bog in your office:
My initial installation was cancelled without warning, resulting in my
spending an entire Saturday sitting on my fat arse waiting for your
technician to arrive. When he did not arrive, I spent a further 57
minutes listening to your infuriating hold music, and the even more
annoying Scottish robot woman telling me to look at your helpful
website....HOW?

I alleviated the boredom by playing with my testicles for a few minutes
- an activity at which you are no-doubt both familiar and highly adept.
The rescheduled installation then took place some two weeks later,
although the technician did forget to bring a number of vital tools -
such as a drill-bit, and his cerebrum. Two weeks later, my cable modem
had still not arrived. After 15 telephone calls over 4 weeks my modem
arrived... six weeks after I had requested it, and begun to pay for it.
I estimate your internet server's downtime is roughly 35%... hours
between about 6pm -midnight, Mon-Fri, and most of the weekend. I am
still waiting for my telephone connection. I have made 9 calls on my
mobile to your no-help line, and have been unhelpfully transferred to a
variety of disinterested individuals, who are it seems also highly
skilled bollock jugglers.

I have been informed that a telephone line is available (and someone
will call me back); that no telephone line is available (and someone
will call me back); that I will be transferred to someone who knows
whether or not a telephone line is available (and then been cut off);
that I will be transferred to someone (and then been redirected to an
answer machine informing me that your office is closed); that I will be
transferred to someone and then been redirected to the irritating
Scottish robot woman...and several other variations on this theme.
Doubtless you are no longer reading this letter, as you have at least a
thousand other dissatisfied customers to ignore, and also another one of
those crucially important testicle-moments to attend to. Frankly I don't
care, it's far more satisfying as a customer to voice my frustration's
in print than to shout them at your unending hold music. Forgive me,
therefore, if I continue.

I thought BT were ****, that they had attained the holy piss-pot of
godawful customer relations, that no-one, anywhere, ever, could be more
disinterested, less helpful or more obstructive to delivering service to
their customers. That's why I chose NTL, and because, well, there isn't
anyone else is there? How surprised I therefore was, when I discovered
to my considerable dissatisfaction and disappointment what a useless
shower of bastards you truly are. You are sputum-filled pieces of
distended rectum incompetents of the highest order.

British Telecom - wankers though they are - shine like brilliant beacons
of success, in the filthy puss-filled mire of your seemingly limitless
inadequacy. Suffice to say that I have now given up on my futile and
foolhardy quest to receive any kind of service from you. I suggest that
you cease any potential future attempts to extort payment from me for
the services which you have so pointedly and catastrophically failed to
deliver - any such activity will be greeted initially with hilarity and
disbelief quickly be replaced by derision, and even perhaps bemused
rage. I enclose two small deposits, selected with great care from my
cats litter tray, as an expression of my utter and complete contempt for
both you and your pointless company. I sincerely hope that they have not
become desiccated during transit - they were satisfyingly moist at the
time of posting, and I would feel considerable disappointment if you did
not experience both their rich aroma and delicate texture. Consider them
the very embodiment of my feelings towards NTL, and its worthless
employees.

Have a nice day - may it be the last in you miserable short life, you
irritatingly incompetent and infuriatingly unhelpful bunch of twats.

John
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaiser Soze kirjoitti:
Mjaah. Meikäläinen ei sitten saakkaan kuin paskaa palvelua postilta.
Lähin posti on puolen kilsan päässä pitäjänmäessä. Joku postin kynänpyörittäjä on kuitenkin päättänyt että haen postini munkkivuoresta parin kilsan päästä. Pitskun postissa käy kymmenessä minuutissa iltapäivällä. Munkkivuoreen saakin varata aikaa jo reilun tunnin, kiitos pitskuntien ja huopalahdentien järkyttävien ruuhkien. Maksaisi aina kuulemma extraa, jotta saisin pakettini pitskuun..

Paska mikä paska

Toki kaupungin, pienen kaupungin ja maaseudun palveluiden vaatimustasoa ei voi rinnastaa yksi yhteen, mutta en voinut välttyä ajatukselta, että mitähän joku Hattuvaaran kylältä 10 km pohjoiseen asuva pientilallinen mahtaisi ajatella Kaiser Sozen avautumisesta ja ko. nimimerkin kermape**emäisyydestä.

Eipä ole postilaitos enää sillä tavalla ihmistä lähellä kuin vielä 80-luvulla, siitä olen samaa mieltä. Ei edes kaupungeissa, puhumattakaan maaseudusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös