Laadukasta asiakaspalvelua

• 1 995 361
  • 7 119
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys on siitä että soittopyynnöt ja uuden tavaran toimitus saattaa halpisketjulla hieman venähtää, ja asiakaspalvelu saattaa olla ns. "normaalia", eli ei kovinkaan ystävällistä.
Tästä asiakaspalvelun tasosta ollaan selkeästi eri mieltä. Ei-kovin-ystävällinen asiakaspalvelu ei ole mielestäni mitään normaalia, ei sinne päinkään. Nämä tapaukset, missä koen kokeneeni vääryyttä ja joista valitan, ovat yksittäisiä poikkeuksia. Yleensä palvelun taso on oikein tyydyttävää, joskus jopa kiitettävää, myös ns. halpisketjuissa.

WC1995 kirjoitti:
Se miten hän sen sai on tyypillistä ison halpisketjun toimintaa, ja se ihmetyttää että se tulee jollekin yllätyksenä. Simonin tuskan ymmärtää, menihän hänellä pari päivää odotellessa. Silti Simon ei yritäkään ymmärtää "oppositiota" vaan syyttää itse heitä puusilmäisyydestä ja tinkimättömyydestä. Täällä ymmäretään sinunkin kanta, ymmärrätkö sinä yhtään suurten halpisketjujen toimintaperiaatetta.
Jälleen kerran: se kuuluu pelkästään normaaleihin käytöstapoihin, että lupaukset pidetään, eli tässä tapauksessa otetaan asiakkaaseen yhteyttä. Voi hyvin olla, että kyseessä oli inhimillinen erehdys ja asia yksinkertaisesti unohtui, mutta yhtä hyvin kyse voi olla siitä, ettei asianomaista henkilöä vain kiinnostanut ottaa yhteyttä. Asian todellinen tola jää arvoitukseksi.

Se pitää paikkansa, etten todellakaan ymmärrä "oppositiota" (yrittänyt olen, aivan varmasti), koska ko. opposition näkemykset ovat täysin käsittämättömiä ja vieraita minulle. Vaikka kuinka jankkaatte, en suostu uskomaan, että esim. halpisketjujen toimintaperiaatteisiin kuuluisi huono tai välinpitämätön asiakaspalvelu. Miksikö en usko? Koska henkilökohtaiset kokemukseni asiasta ovat päinvastaiset. Kuten sanoin, tämä case oli ikävä yksittäistapaus, yleensä olen saanut ihan hyvää palvelua jopa Kodin 1:stä. Ja vielä: en ymmärrä sitä, että jotkut suosiolla alistuvat paskaan palveluun (ja alkavat jopa kutsua sitä normaaliksi) siksi, etteivät viitsi/jaksa/halua valittaa asiasta. Jos mieluummin makaa peukalo perseessä ja toteaa, että "no, nää on näitä halpisketjujen juttuja, oma moka" ja jättää asian sikseen, niin en tosiaankaan ymmärrä moista. Sitten kun riittävän monta kertaa saa huonoja (tai normaaleja) kokemuksia jostain liikkeestä tai kauppaketjusta, eikä valita niistä, on ilmeisesti helpointa keksiä sellainen stoori, että "paskat tuotteet ja olematon palvelu kuuluvat asiaan". Näin voi puolustella omaa saamattomuuttaan.

d2uce

Jäsen
Erikoisliikkessä voi tosin myyjältä saada pahoittelut, jos paketista on viallisia osia. Sitä en sitten tiedä, mitä hyötyä tästä pahoittelusta on.

Näppäimistö säästyy ainakin.

Asioin juuri puhelimitse erään gsm-operaattorin asiakaspalvelun kanssa ja puhelun aikana mm. kerroin asiakaspalvelijalle mitä heidän tarjouksensa pitää sisällään, mutta ei se minua asiakkaana kauheasti häirinnyt.

Olin heidän sivuiltaan katsonut haluamani tuotteet valmiiksi (eli ns. katoin vittu googlesta) ja syy miksi kuitenkin asioin puhelimitse, oli se, että halusin esittää muutamaan kysymykseen, joihin en löytänyt/jaksanut etsiä vastausta.

Asiakaspalvelija joutui selvittämään asioita tovin ja pahoitteli linjoille palattuaan viivettä. Sain kuitenkin kysymyksiini vastaukset, mikä on tärkeintä.

Nykymeininki tosiaan itsellänikin on sitä, että netistä katsotaan kaikki mahdollinen tieto valmiiksi (ml. hinnat) ja yleensä sitten käydään vain "noukkimassa tuote hyllystä" paikanpäällä, ellei sitten tee ostostakin netitse. Silloin toki on omat epävarmuustekijänsä, kun eihän koskaan voi olla varma, mitä he sieltä lähettävät, jos lähettävät. Joskus unohtavat veloittaakin, niinkin on kuulemma jollekin käynyt.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Heh, miten sattuikaan... Tässä Kodin ykkösen myyntipäällikkön kommentit asiakaspalvelun merkityksestä tänä päivänä.

Hehheh aika hyvin tuolla juuri Kodin 1:n myyntipäällikkö lyttää näitä "Massa Jyrää" ajatuksia.

Mervi Roito - Myyntipäällikkö Kodin1 kirjoitti:
– Voisi ajatella, että tässä taloudellisessa tilanteessa se on jopa entistä tärkeämpää, kun kilpailu asiakkaista kiristyy koko ajan. On meidän etumme, että pystymme erottumaan osaamalla palvella asiakasta.

No ehkä se lämpimäkseen höpisee tuolla, todellisuudessa ne vaan tuijottaa eurolukuja ja ajattelee niitä massoja.

edit. Nythän Simon voisi laittaa suoraan sähköpostia tuolle Merville jos ei vielä ole kunnollista vastausta saanut sieltä Varistosta. Sen jälkeen voit kertoa, että mikä se Kodin1:n strategia on.

Suosikkijoukkue
HIFK
Erikoisliikkessä voi tosin myyjältä saada pahoittelut, jos paketista on viallisia osia. Sitä en sitten tiedä, mitä hyötyä tästä pahoittelusta on.
Näppäimistö säästyy ainakin.
Näppäimistö tosiaan säästyy tuossa tapauksessa, se on totta. Ja onhan se näppäimistön käyttökin aikamoista ponnistelua ja vaivannäköä joillekin. Jos ei jaksa kirjoittaa palautetta jollekin taholle, miten sitä jaksaa kirjoitella Jatkoaikaankaan mitään? Niin kovasti vaivaa kaikesta. Ehkä olis parempi vaan maata sohvalla toimettomana ja liikkumattomana.

Mitä tuohon Taloussanomien juttuun tulee, on se tietenkin pelkkää propagandaa ja sanahelinää. Jussi77 ja WC1995 tietävät paremmin.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Mitä tuohon Taloussanomien juttuun tulee, on se tietenkin pelkkää propagandaa ja sanahelinää. Jussi77 ja WC1995 tietävät paremmin.

Jos ihan haluaa heittäytyä mustavalkoiseksi niin näinkin voi sanoa. Olisihan se suoranainen katastrofi mennä tällaisessa jutussa kertomaan julkisesti että juu, massojahan tässä pyritään tyydyttämään kompromisseilla ja mahdollisesti se juuri sinun palautteesi ei olekaan kovin tärkeää. Heh, varmaan saattaisi olla oman työpaikan pysyvyys keskustelun alaisena tällaisen tiedotteen jälkeen? Sen sijaan sanat eivät jälleen kerran vastaa täysin tekoja, sillä siitä huolimatta että kaikki tietävät hyvän asiakaspalvelun olevan parempi juttu kuin keskinkertaisen ja keskinkertaisen olevan parempi juttu kuin huonon; kuitenkin kaikella on hintansa ja tällaisten ketjujen laskelmien mukaan kaikkia taloon rekrytoitavia henkilöitä ei kannata kouluttaa huippuasiakaspalvelijoiksi vaan muodostaa prosesseja joilla pystytään tarjoamaan tehokasta peruspalvelua ja poimimaan joukosta niitä kriittisesti suhtautuvia asiakkaita jotka nostetaan sitten kakkospalvelutasolle, jossa vasta on näitä paremman asiakaspalvelukoulutuksen saaneita henkilöitä.

Suosikkijoukkue
HIFK
Sen sijaan sanat eivät jälleen kerran vastaa täysin tekoja, sillä siitä huolimatta että kaikki tietävät hyvän asiakaspalvelun olevan parempi juttu kuin keskinkertaisen ja keskinkertaisen olevan parempi juttu kuin huonon; kuitenkin kaikella on hintansa ja tällaisten ketjujen laskelmien mukaan kaikkia taloon rekrytoitavia henkilöitä ei kannata kouluttaa huippuasiakaspalvelijoiksi vaan muodostaa prosesseja joilla pystytään tarjoamaan tehokasta peruspalvelua ja poimimaan joukosta niitä kriittisesti suhtautuvia asiakkaita jotka nostetaan sitten kakkospalvelutasolle, jossa vasta on näitä paremman asiakaspalvelukoulutuksen saaneita henkilöitä.
Nii-in, kyllä tässä meikäläisen tapauksessakin olisi kaivattu nimenomaan huippukoulutettuja asiakaspalvelun ammattilaisia. Ilman moista koulutusta ei voi odottaa, että asiakkaalle annetusta yhteydenottolupauksesta pidettäisiin kiinni. Kyllä siellä myyjillä silmämunat kellottavat ymmyrkäisinä ammollaan, kun kouluttaja yrittää naama peruslukemilla vakuuttaa oppilaansa siitä, että lupaukset tulisi ihan aikuisten oikeesti pitää. Eihän sellaista höpönlöpöä siviilielämässä tarvitse miettiä, mutta täydellisen asiakaspalvelijan tulisi tällainen erikoistaito silti hallita. Uskomatonta, mutta totta.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Nii-in, kyllä tässä meikäläisen tapauksessakin olisi kaivattu nimenomaan huippukoulutettuja asiakaspalvelun ammattilaisia. Ilman moista koulutusta ei voi odottaa, että asiakkaalle annetusta yhteydenottolupauksesta pidettäisiin kiinni. Kyllä siellä myyjillä silmämunat kellottavat ymmyrkäisinä ammollaan, kun kouluttaja yrittää naama peruslukemilla vakuuttaa oppilaansa siitä, että lupaukset tulisi ihan aikuisten oikeesti pitää. Eihän sellaista höpönlöpöä siviilielämässä tarvitse miettiä, mutta täydellisen asiakaspalvelijan tulisi tällainen erikoistaito silti hallita. Uskomatonta, mutta totta.

Niin kuten sinulle on jo pariin otteeseen osoitettu niin toisen tekemää lupausta ei aina onnistu pitämään. En usko hetkeäkään että sinäkään pystyt. Ethän pystynyt toimittamaan vaatimaani esimihesi yhteydenottoa eiliseen klo 16 mennessä. Tiedän kyllä suuryritysten toiminnasta että esim. yhteydenottoa "yhden työpäivän sisällä" luvataan sumeilematta vaikka tiedetään jo etukäteen että siihen joko pystytään, tai sitten ei pystytä. Ja vaikka hyvä ja edukseen erottuva asiakaspalvelu on näille yrityksille julkisuuteen annettujen kommenttien mukaan hyvin tärkeää, niin näistä asioista silti ei liian paljon piitata, koska se on yrityksen sanelema prosessi joka on valittu, tietoisena siitä ettei tuohon asiakaslupaukseen välttämättä pystytä. Toisekseen, näissä prosesseissa yleensä vastuuvapaus aikatauluista sivuutetaan helposti sillä että kerrotaan että "pyrimme olemaan teihin yhteydessä seuraavan työpäivän aikana" tai "teemme parhaamme jotta...", jolloin pikku-Simon saa käsityksen lupauksesta mutta firman työntekijä on pessyt kätensä eikä ole luvannut yhtään mitään muuta kuin yrittää. Uskomatonta, mutta totta.

Edit; "huono" asiakaspalvelu saattaa olla jopa joissain tapauksissa tarkoituksenmukaista, kuten vaikkapa pankit ajoivat tietoisesti jonotusaikoja konttoreissa ylöspäin ja asiasta keskusteltiin julkisuudessakin ja tarjosivat tilalle mahdollisuutta asioida internetissä, vaikka tiskipalveluiden nopeuttamiseksikin oli valtavaa julkista painetta. Kun katsomme nykypäivää, niin lähes kaikki asiakkaat ovat siirtäneet valtaosan pankkiasioinnistaan verkkoon. Tällaisessa tapauksessa nimenomaan jopa hieman tahallinen jonotus- ja vastausaikojen pidentäminen on johtanut pankkien toiminnan tehostumiseen; ihmiset ovat oppineet asioimaan verkossa ja harva edes kaipaa sitä asiointia konttorissa. Tämä on nykypäivää, mutta vain siksi että pankit ovat tietoisesti heikentäneet asiakaspalveluaan ja opettaneet asiakasta asioimaan uudella tavalla. Jos jokin asia pitää luvata, niin sen lupaan että tästä mallista ollaan monella muulla alalla kateellisia ja työ on käynnissä joko suunnittelu- tai ihan jopa konkreettisella tasolla sen eteen että myös monen muun alan asiointi halutaan siirtää verkkoon pankkien onnistuneen mallin mukaisesti.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
En usko hetkeäkään että sinäkään pystyt.
Yhä edelleen: ketään ei kiinnosta, mitä tai mihin uskot. Olet kirjoittanut jo sivutolkulla ylipitkiä lauseita ja viestejä, joissa ei ole sisältöä nimeksikään.
Ethän pystynyt toimittamaan vaatimaani esimihesi yhteydenottoa eiliseen klo 16 mennessä.
Johtuu siitä, etten ole saanut vaadittua superkoulutusta. Lisäksi tiedän sinun olevan "asiakas", joka on tottunut paskaan (tai sinun tapauksessasi normaaliin) palveluun, joten et todellisuudessa jää edes kaipaamaan yhteydenottoa, koska osasit odottaa tätä.
Tiedän kyllä suuryritysten toiminnasta että esim. yhteydenottoa "yhden työpäivän sisällä" luvataan sumeilematta vaikka tiedetään jo etukäteen että siihen joko pystytään, tai sitten ei pystytä.
Niin, minun tapauksessani tuo 'yhden työpäivän sisällä' oli lopulta neljä työpäivää, jonka jälkeen otin itse yhteyttä. Väärin odotettu, väärin valitettu.
...jolloin pikku-Simon saa käsityksen lupauksesta mutta firman työntekijä on pessyt kätensä eikä ole luvannut yhtään mitään muuta kuin yrittää. Uskomatonta, mutta totta.
Pikku-Simon? Oliko tuo tarkoitettu vähättelyksi, solvaukseksi vai tunnetaanko me kenties? Osui niin hyvin kohdalleen.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Yhä edelleen: ketään ei kiinnosta, mitä tai mihin uskot. Olet kirjoittanut jo sivutolkulla ylipitkiä lauseita ja viestejä, joissa ei ole sisältöä nimeksikään.

No onneksi jokainen lukija voi itse tehdä viestien perusteella (siis, jos joku jaksaa lukea, onhan se yli kolmen rivin lukeminen ja ymmärtäminen tiedettävästi hyvin vaativa suoritus monelle) omat johtopäätöksensä kummalla on tällaisista asiakaspalvelukokonaisuuksista ja -prosesseista mitään käsitystä ja kumpi vain velloo jääräpäisesti tunnekuohussaan kun ei ole saanut sellaista palvelua kun on halunnut.

Pikku-Simon ei ole vähättelyä eikä solvausta, vaan yleistys siihen kuinka tilanteessa yksinäinen ihminen ja hänen yksittäinen mielipiteensä on aika merkityksetön kun puhutaan prosessista joka on luotu palvelemaan kymmeniätuhansia ihmisiä päivittäin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Oletteko kuulleet autokauppiaasta, joka olisi lupauksensa mukaan soittanut potentiaaliselle asiakkaalleen? Itse olen törmännyt aika moneen soittolupaukseen ja hiljaista on ollut. Samaa pätee usein kiinteistövälittäjiinkin, ilmeisesti ainakin nousukaudella meni liian hyvin. Yllättävän monessa työssä pysyy leivän syrjässä kiinni, vaikka ottaa vain ne asiakkaat, jotka tulevat puoliväkisin kauppaa tekemään. Hommiin tilatut remonttimiehet tulevat ja menevät miten sattuu, ja rahoja ei tulisi mieleenkään maksaa etukäteen. No joo, eiköhän pointti tullut selväksi.

K1:n työntekijöistä todennäköisesti murto-osalla on mitään haaveita edetä urallaan kyseisessä puljussa, ja kiinnostus asiakkaisiin vastannee tätä.

Suosikkijoukkue
HIFK
(siis, jos joku jaksaa lukea, onhan se yli kolmen rivin lukeminen ja ymmärtäminen tiedettävästi hyvin vaativa suoritus monelle)
Ainakin sellaisille perusveltoille venkoilijoille, jotka mieluummin sietävät huonoa palvelua ja syyttävät itseään tapahtuneesta kuin tarttuvat toimeen ja valittavat asiasta. Toki itsesyytös päättyy siinä vaiheessa, kun velttoilija sohvalla köllötellessään keksii, että heikko palvelu kuuluu asiaan, se on kaupan oma konsepti, eikä enempää tarvita.
...omat johtopäätöksensä kummalla on tällaisista asiakaspalvelukokonaisuuksista ja -prosesseista mitään käsitystä ja kumpi vain velloo jääräpäisesti tunnekuohussaan kun ei ole saanut sellaista palvelua kun on halunnut.
Hehee, kummallako on käsitystä? Sinä olet kertonut omasta kokemuksestasi sekä omasta mielipiteestäsi/käsityksestäsi, miten homma etenee ja minä olen vastaavasti selventänyt omia mielipiteitäni ja henk.koht. kokemuksia. Oletko koskaan kuullut sellaisesta ilmiöstä, että eri ihmisillä on asioista erilaisia käsityksiä ja kokemuksia? Ahdistaako se?

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Oletteko kuulleet autokauppiaasta, joka olisi lupauksensa mukaan soittanut potentiaaliselle asiakkaalleen? Itse olen törmännyt aika moneen soittolupaukseen ja hiljaista on ollut.

Olin keväällä vaihtamassa autoa ja jätin yhteystiedot pariin paikkaan, koska heillä sattui olemaan mielenkiintoisia vaihtoehtoja. Molemmista paikoista soitettiin silloin kun luvattiinkin ja tarjottiin jopa uusiakin vaihtoehtoja ja koeajamistani malleista heitettiin aika kovat tarjoukset ilman tinkaamista.

En kyllä yhtään ihmettele, että nyt on aikaa soitella, sillä autoliikkeissä näyttää tällä hetkellä olevan yhtä asiakasta kohden 2-3 myyjää.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hehee, kummallako on käsitystä? Sinä olet kertonut omasta kokemuksestasi sekä omasta mielipiteestäsi/käsityksestäsi, miten homma etenee ja minä olen vastaavasti selventänyt omia mielipiteitäni ja henk.koht. kokemuksia. Oletko koskaan kuullut sellaisesta ilmiöstä, että eri ihmisillä on asioista erilaisia käsityksiä ja kokemuksia? Ahdistaako se?

Tämä keskustelu muistuttaa elävästi keskustelua tuolla "Uskotko Jumalaan"-ketjussa, jossa "erään" nimimerkin keskustelutapa on juuri sama. Tuossa ketjussa toisaalta ymmärrän jänkytyksen, mutta tässä ketjussa en. TOJ:n kirjoitukset ja keskustelutyyli omaksuttu melko tarkasti.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Tämä keskustelu muistuttaa elävästi keskustelua tuolla "Uskotko Jumalaan"-ketjussa, jossa "erään" nimimerkin keskustelutapa on juuri sama. Tuossa ketjussa toisaalta ymmärrän jänkytyksen, mutta tässä ketjussa en. TOJ:n kirjoitukset ja keskustelutyyli omaksuttu melko tarkasti.

Onko mielestäsi jotain vikaa siinä että jos keskustelukaveri ei selvästikään pääse kärryille koko aiheesta, yrittää hieman paremmin ja uusin esimerkein selventää asiaa? Voit toki nimittää sitä jänkytykseksi, mutta tarkoitus on ihan oikeasti vain saada viesti perille puiseenkin päähän. Nyt tosin olen jo luovuttanut tuon viimeisen vastauksen jälkeen jossa Simon tekee selväksi ettei hän itseasiassa ole edes ymmärtänyt mitä mieltä asiasta olen, joten on tunnustettava että tätä yksilöä ei selkokielisinkään viesti tavoita. Vai onko vikana se että on ylipäänsä osallistunut tuohon mainitsemaasi ketjuun ja on "väärä mielipide", joten tähänkin ketjuun pitää tulla tuomitsemaan? Vähän sitä suvaitsevaisuutta, kiitos!

Suosikkijoukkue
HIFK
Onko mielestäsi jotain vikaa siinä että jos keskustelukaveri ei selvästikään pääse kärryille koko aiheesta...
Ei jumalauta. Kuules "kaveri", niin pahaa aivovammaa ei ole olemassa, että pääsisin samalle aaltopituudelle sinun kanssasi.

Nyt tosin olen jo luovuttanut tuon viimeisen vastauksen jälkeen...
Oletko tosiaan? Näkis vaan senkin ihmeen. Jätkä jaksaa jankuttaa iänkaiken täällä, muttei jaksa "taistella tuulimyllyjä vastaan" saadessaan huonoa/normaalia/keskivertoa/sysipaskaa/ihanjees palvelua jossain kaupassa. Kaipa se kaikki tarmo, mikä säästyy valittamatta jättämisistä, pitää purkaa jossain, esim. Jatkoajassa.

Vähän sitä suvaitsevaisuutta, kiitos!
Sanoo itse herra suvaitsevaisuus.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Erittäin laadukasta settiä kyllä viime viesteissä. Ottaakohan jotkut nämä keskustelut vähän liian vakavissaan?

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
Viimeinen viesti minultakin tähän aiheeseen. Kyse ei ole laiskuudesta, vaan yksinkertaisesti siitä että miksi tekisin kärpäsestä härkäsen ja menetän malttini ja vaadin jotain hemmetin korvausta yhden puhelun viivästymisestä?

Tässäkin tapauksessa kyse on peräti 129 euron lipastosta. Ja kun tuota avausviestiä lukee oikein ajatuksella niin ei voi kuin ihmetellä mikä tässä on niin ihmeellistä? Hommahan meni näin: Ostetaan halpa lipasto halvasta ketjumyymälästä. Yksi osa on harmittavasti käyrä, soitto osastolle, parin minuutin jonotus, soittopyyntö ja tunnin päästä sieltä soitetaan. Osa takaisin ja kolmen päivän päästä luvataan uusi. Täsmälleen tällöin osa onkin haettavissa jälleen parin minuutin jonotuksen ja vartin soittopyynnön odottamisen jälkeen. Uusi osa tilalle, huonosti koulutettu myyjä ei muista pahoitella ja homma on paketissa.

Tähän asti olisin toiminut täysin samoin. Mutta mitä tekee tämä asiakas? Vaatii korvausta. Ei ihme että asiakaspalvelijat hieman hymähtelevät. Soittopyyntö otetaan kuitenkin vastaan ja kahvihuoneessa todennäköisesti naureskellaan vaatimuksille. Soittoa ei kuulu ja korvauksia vesi kielellä odottava asiakas vetää herneet entistä syvemmälle nenään. 129 eurolla on saatu edullisesti tyylikäs lipasto vaikka valitettavan virheen takia kokoaminen viivästyikin pari päivää. Itse olisin ainakin tyytyväinen enkä kokisi mitään tarvetta menettää malttiani ja uhraamaan energiaa kun kerran olen pienellä rahalla saanut haluamani edullisemmin kuin vastaavan jostain erikoisliikkeestä paremmalla asiakaspalvelulla. Mikä laittaa ihmisen vaatimaan jotain korvauksia? "Olin joutunut ajelemaan kahdesti Helsingin ja Variston väliä ja soittamaan pari puhelua". Eli asiakkaalle pitäisi tämän varsinaisen ostoreissunkin kilometrikorvaukset maksaa. Toki! Tästä ylimääräisestä ajokerrasta ja kahdesta puhelustakaan kulut eivät varmaan ihan pilviin nouse, joten en pysty käsittämään mistä kenkä puristaa. Pahoitteluiden puuttuminen toki kismittää, mutta ei kai sekään kuolemanvakavaa ole?

Mutta sehän on jokaisen oma asia mihin energiansa käyttää. Jos tuntuu oikealta raivota kodin1:lle niin ei sitä kukaan estä. Mitään siitä ei jää käteen, korkeintaan seutulippu ja paska mieli molemmille osapuolille.

Mutta koska tämä jankuttaminen on jatkunut jo monta sivua ja viestejä ei ole tarkoituskaan ymmärtää niin lopetan kommentoinnin omalta osalta tähän. Kaikki tavallaan, ja vilpittömästi kaikkea hyvää Simonille.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Itse asioin vähän vastaavassa hommassa Kvikissä vuosi sitten remppaa vääntäessäni. Yhden keittiön korkean mutta kapean (40cm) kaapin takalevy oli jäänyt ensin pois noudetusta kuormasta, koska "kyllä mä sen nostin siihen roskiksen viereen." Kyseinen takalevy oli ainoa osa, joka ei ollut pakattuna pahveihin tai muovitettu eurolavaan.

No, eikun hakemaan. Osa oli tietysti liian korkea kaappiin. Eikun takaisin. Seuraavan osan korkeuden tarkistin ja stemmasi. No himassa tietysti huomaan, että se on liian leveä (pari senttiä)! Sitä ei sitten enää ollutkaan varastossa, joten eikun tilaukseen.

Kolmas kerta vihdoin toden sanoi. Kysyin, että mites mahdollinen rabatsuuni samalla maksetuista kaapistojen jaloista vaivanpalkkana. Jalat maksoivat noin 120€ ja myyjä pudotti niistä 20€ pois ynnä otti vielä vastaan palauttamani pari irrallista osaa noin niinkuin extrana.

Olin silti erittäin tyytyväinen palveluun, koska mun mielestä vikaa oli molemmissa toisesta kerrasta eteenpäin. Eka nouto meni täysin bimbon piikkiin, mutta siitä eteenpäin olisin itsekin voinut tarkistella molemmat mitat osaa noutaessani. Tosin eipä sitä tehnyt meille keittiön myynyt myyjäkään.

Viimeksi muokattu:

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Suomen Energiayhtiö

Nyt olen todellakin törmännyt vihonviimeiseen yritykseen. Sen nimi on Suomen Energiayhtiö. Olin tuossa jo pitkään mielessäni päivitellyt suuria sähkölaskuja. Sitten heikkona hetkenä sattui puhelinmyyjä soittamaan ja tarjosi sähkösopimusta Suomen Energiayhtiön kanssa. Normaalisti en osta puhelimessa mitään, mutta nyt sattui vahinko. Lupasivat sähkön 5 % halvemmalla kuin aiempi toimittaja ja saman kuukausimaksun. Sain tilausvahvistuksen, jossa oli samat hinnat kuin puhelimessa oli sovittu.

Sitten tuli ensimmäinen sähkölasku. Hinta oli huomattavasti suurempi kuin tilausvahvistuksessa ja kuukausimaksukin oli kaksinkertainen. Soitin asiakaspalveluun. Käskivät laittaa sähköpostia. Laitoin sähköpostia. Tuli vastaus, että asia on siirretty "Suurvisiiri Roger Tötterströmin" (nimi ja titteli muutettu) käsiteltäväksi. Soitin Tötterströmille ja hän lupasi vastata reklamaatiooni saman viikon loppuun mennessä. Tästä on nyt viisi viikkoa. Kun laskun eräpäivä lähestyi, laitoin firmaan sähköpostia, että koska reklamaatiooni ei ole vastattu, maksan vain laskun riidattoman osan eräpäivänä. Tähän viestiin en saanut mitään vastausta, joten maksoin riidattoman osan eräpäivänä. Tänään sain sitten loppuosasta karhukirjeen, jossa uhattiin perintätoimistolla.

Olen kaikenlaisten paskafirmojen kanssa ollut elämäni aikana tekemisissä, mutta nyt olen kaiken nähnyt. Pieni googlaus ennen sopimuksen tekoa olisi tässäkin tapauksessa auttanut, sillä kyseinen firma on melko hyvin noteerattu mm. kuluttajaviranomaisten toimesta. No eihän tässä muu auta kuin vaihtaa sähköntoimittajaa. En jaksa viettää puolta vapaa-ajastani reklamaatioita tehtaillen. Mutta maanantaina aion soittaa erittäin vihaisen puhelun kyseiseen puulaakiin. Ja voi olla että ryhdyn myös viranomaistoimenpiteisiin.

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Nyt olen todellakin törmännyt vihonviimeiseen yritykseen. Sen nimi on Suomen Energiayhtiö.
Tästä tuli taannoin jossain Ylen ajankohtaisohjelmassa juttua. Taisi olla ruotsalaisomisteinen firma jos en väärin muista, nimestä huolimatta. Sen muistan että moni henkilö oli laillasi joutunut reklamoimaan laskutusepäselvyyksistä, ja yhtiö vastasi näihin erittäin huonosti.
Ohjelmassa koko firman pomo vastaili toimittajan tiukkoihin kysymyksiin epäselvyyksistä asiallisesti ja piti niitä väärinkäsityksinä jotka korjataan viipymättä. Joka tapauksessa näköjään sama tahti jatkuu kuin ennenkin, tuosta dokkaristakin on aikaa jo vuosi-puolitoista.

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Olin vielä viime vuonna töissä eräässä toisessa sähköyrityksessä, joka toimii sekä myyjä- että verkkoyrityksenä. Näihin aikoihin Suomen Energiayhtiö alkoi varsin voimakkaasti markkinoida omia palvelujaan, mm. meidän yrityksen asiakkaille.

No, ei mennyt kovin kauaa kun asiakkaat alkoivat soitella ja kysyä saada uutta sähkösopmusta, koska Energiayhtiön touhujen kanssa oli joka ikisellä asiakkaalla ongelmia. Samoin sähköinen sanomaliikenne (joka siis ilmoittaa asiakkaan sähkömittarin lopetuslukemat ym. uudelle sähkönmyyjälle) oli kyseisen yrityksen kanssa ongelmainen. Näistä ongelmista en tarkkaa muista, mitä koskivat.

Pointti joka tapauksessa on, että Pysykää kaukana kyseisestä yrityksestä. Säästyy kaikelta turhanpäiväiseltä tappelulta, kuten ylläkin jo näkee.

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Meikäläisellä kävi sitten ilmeisemmin tuon kyseisen energiayhtiön kanssa parempi tuuri. Siitä on nyt kaksi tai kolme vuotta, kun kyseisestä yrityksestä otettiin yhteyttä ja kehuttiin heidän hintoja. Tuli sitten suostuttua kyseiseen tarjoukseen/sopimukseen, mutta onneksi ei ole vielä tähänkään päivään mennessä tullut ainuttakaan kirjettä tai yhteydenottoa sieltä suunnalta. Todennäköisesti olen säästynyt monelta harmilta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy