Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 838
  • 6 880

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oletko tosiaan sitä mieltä, että halpaa tavaraa ei saisi vaihtaa, jos saat viallista? En oikein ymmärrä tuota logiikkaasi. Minkä hintainen tuote sinun mielestäsi pitää olla esim. ehjä?
Kukaan ei ole väittänyt, etteikö sitä viallista tuotetta saisi vaihtaa myös halpa-halleissa. Kyse tässä kalabaliikissa on nyt vain siitä, että Simonia on loukattu verisesti, koska sinikantisen ruutuvihon marginaaliin kirjoitettu viesti "soita tälle tyytymättömälle asiakkaalle heti huomenna" meni vastuuhenkilön silmien ohi. Siitä on kysymys.

Hyvä että joku ymmärtää suuria ketjuja. Pahoitteluista en sinänsä tiedä, mutta suomalaiseen perinteiseen kanssakäymiseen ja jo hyviin tapoihin kuuluu se, että lupaukset pidetään. Ei sitten luvata, jos niitä ei pystytä täyttämään.
Minä ymmärrän suuria ketjuja ainakin sen verran, että jos myyjien keski-ikä on 20 ja sukupuolijakauma 99/1 tyttöjä/poikia, en edes oleta heidän tietävän kauppansa tuotteista kuin korkeintaan sijainnin hehtaarin tarkkuudella. Perehdyttäminen tuotteisiin ja asiakaspalautteisiin on tasan varmasti samaa luokkaa R-kioskin kanssa. Siksi kunnollisen asiakaspalvelun vaatiminen näissä lafkoissa on todellakin taistelua tuulimyllyjä vastaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kodin1:stä saa myös telkkareita.
Sieltä saa miltei kaikkea, perseestä perämoottoreihin. Tosin ainakaan persettä en sieltä ostaisi, vaikka halvalla saisinkin. Se pitäisi kuitenkin vaihtaa ja sen jälkeen vielä valittaa.

En nyt oikein usko, sillä en ole millään tavalla sinua asiassa tölvinyt mutta olet nyt useaan otteeseen jo nimitellyt minua ja jatkat sitä edelleen tässä lainaamassani kappaleessa osassa jonka olen jättänyt pois. Lisäksi minun nimittely ei riitä, vaan nimittelet jo sinua palvelleita henkilöitäkin urveloiksi. Sanot yhtä ja kuitenkin teet toista, joten olen itseasiassa aika varma siitä olet noudattanut samaa käyttäytymismallia asioidessasi myymälässä. Asiaa sen paremmin pystymättä todistamaan, taidan kääntyä tilanteessa lopulta sille kantille että huono palvelu saattaa olla osin itseaiheutettua - kyllähän tavallisen ihmisen pinna täytyy vähän pidempään kestää kuin ihan neutraalisävytteistä keskustelua internetin keskustelupalstalla.
Heh, vai että neutraalisävytteistä keskustelua. Sinun tapasi keskustella on se, että puusilmäisesti ajat omaa kantaasi läpi, etkä voi käsittää sitä, että joku muu ei toimikaan "massojen" tapaan. Ja jos et ole suoranaisesti ns. tölvinyt, niin vähintäänkin ylimieliseen sävyyn olet urputtanut siitä, miten minä en osaa asioida kaupassa ja että itken vain turhasta kaiken aikaa, enkä ymmärrä asioita. Ja se se vasta kauheaa solvaamista onkin, että minä nimitän (tämän palstan lukijoiden silmissä) kasvottomia ja nimettömiä myyjiä urveloiksi. Varmaan kunnianloukkaussyyte uhkaa pian.

Yhä edelleenkin: ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä sinä luulet. Tiedän varsin mainiosti itse (sekä mukana ollut ystäväni), että käyttäydyin hyvin maltillisesti ja asiallisesti Kodin 1:ssä asioidessani, kuten teen aina muuallakin. Jos en satu perskännissä olemaan, mutta se on asia erikseen...

Ja kuten olen jo muutamaan otteeseen toitottanut, joku viallisesta tuotteesta pahoittelu oli vain pisara meressä, enkä olisi moiseen edes kiinnittänyt huomiota, jos se luvattu yhteydenotto olisi tullut siinä neljän päivän sisällä. Ehket ymmärrä lukemaasi, kun tätäkin pitää toitottaa moneen kertaan. Jos koet, Jussi77, että sinua on nyt kovasti tässä "tölvitty", niin ehkäpä se johtuu omasta käyttäytymisestäsi? Ehkäpä olet omalla toiminnallasi aiheuttanut sen, ettei palstakollega jaksa olla koko ajan täysin asiallinen? Kenties tapasi keskustella neutraalisti onkin provokatiivista sontaa?

Haluatko tehdä valituksen vai jatkatko massan mukana?
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Kukaan ei ole väittänyt, etteikö sitä viallista tuotetta saisi vaihtaa myös halpa-halleissa. Kyse tässä kalabaliikissa on nyt vain siitä, että Simonia on loukattu verisesti, koska sinikantisen ruutuvihon marginaaliin kirjoitettu viesti "soita tälle tyytymättömälle asiakkaalle heti huomenna" meni vastuuhenkilön silmien ohi. Siitä on kysymys.

Jotenkin vaan keskustelu meni jossain vaiheessa siihen, että on oma vika jos hommaa halpaa ja sitä ei saisi ihmetellä jos saa huonoa tavaraa. Totta h**metissä sitä saa ja mielestäni pitää ihmetellä ja asia tuoda myyjäliikkeen tietoon. Se miten nämä asiat missäkin kaupassa hoidetaan onkin sitten jo toinen juttu, mutta kaupan pitää olla valmis kohtaamaan nämä palautuksen oli sitten kyseessä 50 sentin hehkulamppu tai 20000€ auto.
Simon on todennut, että sovittuja asioita ei ollut hoidettu ja hän suivaantui siitä, muusta en tiedä tässä casessa.

Minä ymmärrän suuria ketjuja ainakin sen verran, että jos myyjien keski-ikä on 20 ja sukupuolijakauma 99/1 tyttöjä/poikia, en edes oleta heidän tietävän kauppansa tuotteista kuin korkeintaan sijainnin hehtaarin tarkkuudella. Perehdyttäminen tuotteisiin ja asiakaspalautteisiin on tasan varmasti samaa luokkaa R-kioskin kanssa. Siksi kunnollisen asiakaspalvelun vaatiminen näissä lafkoissa on todellakin taistelua tuulimyllyjä vastaan.

Keski-ikä ja sukupuolijakauma vaikuttavat kaupan velvollisuuteen myydä ehtaa tavaraa...niin miten? Miten se vaikuttaa kaupan velvollisuuteen vaihtaa viallinen tavara toimivaan...niin miten? Kaikki muu on selittelyä.
Silloin palvelu on jo huonoa, jos näitä asioita ole hoidettu/hoideta tai huomioitu. Se kenen vika se on, niin ei sen yksittäisen myyjän ainakaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyse tässä kalabaliikissa on nyt vain siitä, että Simonia on loukattu verisesti, koska sinikantisen ruutuvihon marginaaliin kirjoitettu viesti "soita tälle tyytymättömälle asiakkaalle heti huomenna" meni vastuuhenkilön silmien ohi. Siitä on kysymys.
Mistäs Leon tietää, että ruutuvihkomerkintä meni vastuuhenkilön silmien ohi? Onhan sekin mahdollista, että vastuuhenkilö päätti vittuillakseen/laiskuuttaan/välinpitämättömyyttään vain jättää soittamatta. Hän saattoi ajatella, että "paskat, en soita, se varmaan unohtaa koko jutun" tms.

Siksi kunnollisen asiakaspalvelun vaatiminen näissä lafkoissa on todellakin taistelua tuulimyllyjä vastaan.
Nimeni ei ole siis turhaan Don Quijote.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Keski-ikä ja sukupuolijakauma vaikuttavat kaupan velvollisuuteen myydä ehtaa tavaraa...niin miten? Miten se vaikuttaa kaupan velvollisuuteen vaihtaa viallinen tavara toimivaan...niin miten? Kaikki muu on selittelyä.
Silloin palvelu on jo huonoa, jos näitä asioita ole hoidettu/hoideta tai huomioitu. Se kenen vika se on, niin ei sen yksittäisen myyjän ainakaan.
Edelleenkään kyse ei ole ehdan tavaran myymisestä. Sitä joutuu kyselemään kai muutenkin tiskin alta. Eikä kyse ole edelleenkään viallisen tuotteen vaihtamisesta ehjään. Otin tuon ikä- ja sukupuolijakauman esille siksi, että minulla ainakin hälytyskellot soivat heti, jos kaupan henkilökunta koostuu jäätelökioskipissisten isosiskoista. Jos minulla sattuu olemaan jotain kysyttävää esim. LCD- ja plasma-telkkareiden teknisistä eroista, ja ainoa paikalla oleva henkilökunta on ulosmenokassan 19-v hehkeä neitonen, en vaivaudu edes kysymään. He ovat 99% varmuudella "vain töissä täällä". Se tosin on yhtä lailla huonoa palvelua, jos asiakkaan kysymyksiin joutuu soittamaan kolme puhelua, ennen kuin ensimmäinen tuotekoulutettu myyjä saadaan paikalle.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Heh, vai että neutraalisävytteistä keskustelua. Sinun tapasi keskustella on se, että puusilmäisesti ajat omaa kantaasi läpi, etkä voi käsittää sitä, että joku muu ei toimikaan "massojen" tapaan.

Kyllä, ihan neutraalisti tässä kirjoitellaan. Ei mitään antipatioita sinua kohtaan, mitä nyt vähän närkästyn tuosta tarpeettomasta nimittelystä. Eikä anteeksipyyntöä tunnu kuuluvan, pitääkö laittaa reklamaatiota tulemaan?

Ja jos et ole suoranaisesti ns. tölvinyt, niin vähintäänkin ylimieliseen sävyyn olet urputtanut siitä, miten minä en osaa asioida kaupassa ja että itken vain turhasta kaiken aikaa, enkä ymmärrä asioita.

Ei, et itke turhasta. Se että tuotteesi on ollut viallinen on ilman muuta peruste reklamoinnille ja täysin aiheellista. Niistä pitää aina valittaa. Sen sijaan olen ystävällisesti ja suhteellisen lievin sanakääntein huomauttanut, että ehkä koet asiakaspalvelun vain huonompana kuin mitä se todellisuudessa on ollut, epäilemättä sen vuoksi että kaikki ei ole sujunut niinkuin olet halunnut ja ehkäpä pienimuotoinen "kuohahtaminen" kuten täällä Jatkoajassakin aina välillä on saattanut saada sinut sellaiseen tilaan että mikään ei pystyisi muuttamaan enää kokemustasi pois "paskasta palvelusta" kun olet niin päättänyt. Kun unohdat tuon tunnekokemukseisi ja vertailet tilannetta uudelleen, niin saatat huomata että eipä tuossa nyt mitään ihmeellistä ollut. Ainakaan sen perusteella mitä olet asiasta tänne kirjoittanut kun vähän pahinta värikynää siivotaan neutraaliin muotoon.

Ja se se vasta kauheaa solvaamista onkin, että minä nimitän (tämän palstan lukijoiden silmissä) kasvottomia ja nimettömiä myyjiä urveloiksi. Varmaan kunnianloukkaussyyte uhkaa pian.

No jokainen tyylillään, mutta ei minulle tulisi mieleenikään sättiä haukkumanimillä ketään henkilöitä nettipalstalla jotka voidaan täältä selkeästi tunnistaa Vantaan Variston Kodin 1 -ketjun huonekaluosaston henkilökunnaksi.

Yhä edelleenkin: ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä sinä luulet. Tiedän varsin mainiosti itse (sekä mukana ollut ystäväni), että käyttäydyin hyvin maltillisesti ja asiallisesti Kodin 1:ssä asioidessani, kuten teen aina muuallakin. Jos en satu perskännissä olemaan, mutta se on asia erikseen...

Juu, niin sinä tietysti sanot mutta en varmaan ole ainoa tässä joka on huomannut että aika vähäisellä vaivalla sinut näemmä saa "kuohahtamaan" ja epäilemättä tuollainen konfliktitilanne on sellainen jossa pulssi nousee helposti.

Jos koet, Jussi77, että sinua on nyt kovasti tässä "tölvitty", niin ehkäpä se johtuu omasta käyttäytymisestäsi?

Minun viestini on sentään puolueettomasti täällä arvioitavissa, olenko ollut kovasti aggressiivinen vai varsin neutraali keskustellessa. Kodin 1 -henkilöstön versiota asioinnistasi taasen ei ole saatavilla, joten joudutaan jäämään sen varaan että luemme sinun version tapahtumista, poistetaan tunnepurkauksesi johdosta lisäilemäsi värikynäilyt ja tämän jälkeen suhteutetaan tapahtumat sinun palstan välityksellä itsestäsi antamaan kuvaan, joten tältä pohjalta epäilen että on tainnut tuonne palutteeseen livahtaa vähän voimasanojakin mukaan.

Haluatko tehdä valituksen vai jatkatko massan mukana?

Haluan reklamoida epäasiallisesta käytöksestäsi ja vaadin että esimiehesi toimittaa vastineen huonosta asiakaspalvelustasi (sinähän olet palvelun, siis tässä tapauksessa "tekstin" tuottaja ja minä asiakas, siis tekstin lukija) kello 16 mennessä. Aion myös vaatia sinulta korvauksia kun olet kirjoittanut tänne palstalle sellaisia asioita joihin minulta on mennyt aikaa vastailla ja en ole voinut olla nauttimassa mahataudistani jossain muualla. ;)
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mistäs Leon tietää, että ruutuvihkomerkintä meni vastuuhenkilön silmien ohi? Onhan sekin mahdollista, että vastuuhenkilö päätti vittuillakseen/laiskuuttaan/välinpitämättömyyttään vain jättää soittamatta. Hän saattoi ajatella, että "paskat, en soita, se varmaan unohtaa koko jutun" tms.
Olen ostanut K1:n sukulaisfirmasta CM:stä ruokailuryhmän ja television, eri kerroilla. Kummallakin kerralla yhteystietoni kirjoitettiin sinikantisen ruutuvihon marginaaliin, kun tuotetta ei ollut heti saatavilla. Soittivat sitten joskus. Sinun kohdallasi todennäköisemmin on kyse minun esittämästäni vaihtoehdosta. Olet vain vainoharhainen.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olen ostanut K1:n sukulaisfirmasta CM:stä ruokailuryhmän ja television, eri kerroilla. Kummallakin kerralla yhteystietoni kirjoitettiin sinikantisen ruutuvihon marginaaliin, kun tuotetta ei ollut heti saatavilla. Soittivat sitten joskus. Sinun kohdallasi todennäköisemmin on kyse minun esittämästäni vaihtoehdosta. Olet vain vainoharhainen.

Tai sinä vain yleistät liikaa?

Olemme pääsemässä lopputulemaan että on helvetin tyhmää odottaa minkäänlaista palvelua jos liike on ns. halpispaikka. Ja jos palvelua tulee niin kuuluhan sen olla paskaa.

Tämä selvä
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Otin tuon ikä- ja sukupuolijakauman esille siksi, että minulla ainakin hälytyskellot soivat heti, jos kaupan henkilökunta koostuu jäätelökioskipissisten isosiskoista. Jos minulla sattuu olemaan jotain kysyttävää esim. LCD- ja plasma-telkkareiden teknisistä eroista, ja ainoa paikalla oleva henkilökunta on ulosmenokassan 19-v hehkeä neitonen, en vaivaudu edes kysymään. He ovat 99% varmuudella "vain töissä täällä". Se tosin on yhtä lailla huonoa palvelua, jos asiakkaan kysymyksiin joutuu soittamaan kolme puhelua, ennen kuin ensimmäinen tuotekoulutettu myyjä saadaan paikalle.

Nyt olen täysin samaa mieltä Leon:in kanssa. En osta mitään tekniikkaan (edes polkupyörää) liittyvää tällaisesta hypermarketista. Hyvä asiakaspalvelu on kuitenkin hiipumassa myös ns. "erikoisliikkeissä". Mene ostamaan tietokone esim. Gigantiin -> Hell Yeah!!

P.S. Paska ostos joudutaan yhä korjaamaan...eiks jeh?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt olen täysin samaa mieltä Leon:in kanssa. En osta mitään tekniikkaan (edes polkupyörää) liittyvää tällaisesta hypermarketista. Hyvä asiakaspalvelu on kuitenkin hiipumassa myös ns. "erikoisliikkeissä". Mene ostamaan tietokone esim. Gigantiin -> Hell Yeah!!

P.S. Paska ostos joudutaan yhä korjaamaan...eiks jeh?
Joo, en minäkään oikeasti ostaisi telkkaria CM:stä... eikun hetkinen, ostinpas. Mutta se olikin siitä syystä, että juuri silloin 26" LCD-töllöt (halusin nimenomaan tuon kokoisen telkkarin) maksoivat joka paikassa saman verran kuin 32" vastaavat, ja tuli tarjous, josta oli vaikea kieltäytyä. Mutta tuo lienee se poikkeus, joka vahvistaa säännön. Markettipuolella Stockmannilta saa vielä jonkin verran asiantuntevaa palvelua myös kodin elektroniikkaa ostaessaan. Perinteiset mustatpörssit ja veikonkoneet ovat kyllä niin väsyneitä paikkoja, että oikein ihmetyttää ketjujen olemassaolo. Gigantti on varmaan syönyt markkinaosuudet ja myyjien motivaation. Oikeastaan Verkkokauppa on ainoa paikka erikoisliikkeiden lisäksi, missä myyjä on yleensä asiakasta paremmin perillä tuotteista. Ja siellä saa halutessaan jopa myyjän avukseen. Eläköön jonotusnumerot!
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Joo, en minäkään oikeasti ostaisi telkkaria CM:stä... eikun hetkinen, ostinpas. Mutta se olikin siitä syystä, että juuri silloin 26" LCD-töllöt (halusin nimenomaan tuon kokoisen telkkarin) maksoivat joka paikassa saman verran kuin 32" vastaavat, ja tuli tarjous, josta oli vaikea kieltäytyä. Mutta tuo lienee se poikkeus, joka vahvistaa säännön.

Eli samaa mieltä molemmat siitä, että jos tietää mitä ostaa, niin markettikin kelpaa (hinnan takia, mutta palvelu on...hmmm "viipyvää"). Erikoisostoissa niihin vihkiytyneet myymälät (niissä on edes alkeellista tietotaitoa esim. tekniikasta).
Itse ostin (ja nyt käytän) läppärin bulkkimyymälästä ja hankin tietotaidon asennuksiin poikien kautta halvalla "nörteiltä" (joo, ilman kuittia). Nykyajan kauppaa?
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nykyajan kauppaa?
Kyllä. Tieto hankitaan netistä, ml. hinnat. Ja kun kriteerit täyttävä tuote ja hinta kohtaavat, tulee kaupat. Myyjätkin tietävät tämän. Muistan jopa kuulleeni, että asiakasta on kehotettu katsomaan vittu googlesta. En kyllä epäile hetkeäkään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Kyllä. Tieto hankitaan netistä, ml. hinnat. Ja kun kriteerit täyttävä tuote ja hinta kohtaavat, tulee kaupat.

Niinpä. Jos tämä läppäri kimahtaa, niin menen 100% varmasti myyjäliikkeeseen tekemään reklamaation. Edellinen läppärini oli HP ja ne pompotteli allekirjoittanutta itsensä ja huoltofirman välillä -> vaadin HP:tä (niiden takuun ja tuotevastuun mukaan) hoitamaan homman, kun kone oli ihan susi. En viitsinyt jättää 700€ konetta omalle kontolle. Homma hoitui "etanan lailla" ihan OK (he**etin pitkän puhelin ja käyntirulianssin jälkeen). Prosessi vaatii luontoa ja kärsivällisyyttä, mutta HP lopulta hoiti homman. Nykyisin en käytä HP:n läppäriä -> kuluttajan oikeus.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä. Tieto hankitaan netistä, ml. hinnat. Ja kun kriteerit täyttävä tuote ja hinta kohtaavat, tulee kaupat. Myyjätkin tietävät tämän. Muistan jopa kuulleeni, että asiakasta on kehotettu katsomaan vittu googlesta. En kyllä epäile hetkeäkään.

Näin se menee, eikä se nyt kauhean ihmeellinen asia ole, kun katsoo mitä nykyään myydään. Esimerkiksi pelkästään kameroihin perehtyneillä myyjillä menee sormi suuhun, kun aloitetaan kysely nykyajan digikameroista. Jonkun Gigantin myyjän pitäisi tietää mitä joku Canonin uutuus järkkäri pitää sisällään, mitä ominaisuuksia Nokian N97 pitää sisällään ja digiboxit ja LCD:t, plasmat jne. Ilman vitun googlea, myyjät eivät ehtisi myymään mitään vaan istuisivat tuotekoulutukisssa aamusta iltaan eivätkä siltikään pysyisi kehityksen mukana.

Myyjät ovat sitä varten, että niiltä kysytään hinta, saatavuus ja mitä paketti pitää sisällä. Muu tieto katsotaan sieltä vitun googlesta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Myyjät ovat sitä varten, että niiltä kysytään hinta, saatavuus ja mitä paketti pitää sisällä. Muu tieto katsotaan sieltä vitun googlesta.
Tai sitten marssitaan ostoksille kameraliikkeeseen, hifiliikkeeseen, Nokian putiikkiin jne jne... Erikoisliikkeissä saa palvelua.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tai sitten marssitaan ostoksille kameraliikkeeseen, hifiliikkeeseen, Nokian putiikkiin jne jne... Erikoisliikkeissä saa palvelua.

Valitettavasti kameraliikkeessäkin on jo sen verran monenlaista tavaraa, että harva myyjä pysyy kehityksessä mukana. Ainut tapa nykypäivänä pysyä kehityksessä mukana on se, kun hakee itse tiedot netistä. Pelkkä Nokian kännykkämyyjä voi kyllä jo vähän helpommin pysyäkin mukana.

Erikoisliikkessä voi tosin myyjältä saada pahoittelut, jos paketista on viallisia osia. Sitä en sitten tiedä, mitä hyötyä tästä pahoittelusta on.
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Pitääpä itsekkin kehaista. Käyn joka viikonlopun ruuat ostamassa Joensuun Pilkon Citymarketista, koska siellä toivotetaan aina perjantaisin hyvää viikonloppua. Taitaa olla ohjeistus, kun muualla en ole törmännyt tälläiseen ja siellä aina.

Juu ja muina päivinäkin toivotetaan hyvää päivän jatkoa. Olen asioinut kyseisessä kaupassa vuodesta 2003 saakka ja en nyt tarkasti muista missä vaiheessa tämä käytäntö on tullut, (varmasti ohjeistettu, koska muiden kaupunkien cittareissa en tähän juuri ole törmännyt), mutta muistini mukaan ainakin vuodesta 2005 lähtien voi olla myös vuodesta 2003 lähtien, mutta siitä ei ole mielikuvaa. Ja on toiminut joka kassalla ja joka kerta myyjästä riippumatta
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli samaa mieltä molemmat siitä, että jos tietää mitä ostaa, niin markettikin kelpaa (hinnan takia, mutta palvelu on...hmmm "viipyvää").

Entä tämä: Jos tietää mitä ostaa, mutta paketista puuttuu osa tai osa on viallinen? Saako siitä sanoa kenellekään, vai pitääkö tyytyä kohtaloonsa? Kun kerran on marketissa, pöhkö, mennyt asioimaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakaan sen perusteella mitä olet asiasta tänne kirjoittanut kun vähän pahinta värikynää siivotaan neutraaliin muotoon.

Juu, niin sinä tietysti sanot mutta en varmaan ole ainoa tässä joka on huomannut että aika vähäisellä vaivalla sinut näemmä saa "kuohahtamaan" ja epäilemättä tuollainen konfliktitilanne on sellainen jossa pulssi nousee helposti.

Kodin 1 -henkilöstön versiota asioinnistasi taasen ei ole saatavilla, joten joudutaan jäämään sen varaan että luemme sinun version tapahtumista, poistetaan tunnepurkauksesi johdosta lisäilemäsi värikynäilyt ja tämän jälkeen suhteutetaan tapahtumat sinun palstan välityksellä itsestäsi antamaan kuvaan, joten tältä pohjalta epäilen että on tainnut tuonne palutteeseen livahtaa vähän voimasanojakin mukaan.
Jos ihan tosissasi tuota diipadaapaa kirjoittelet, lienet surkein ihmistuntija mitä maa päällään kantaa. Tai no, eipä tehdä johtopäätöksiä nettikirjoittelujen perusteella, sehän on sinun heiniäsi. Ehkä olet sittenkin oiva ihmistuntija, mutta haluat Jatkoajassa antaa sen kuvan, että olet aivan pihalla. Ei voi tietää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Entä tämä: Jos tietää mitä ostaa, mutta paketista puuttuu osa tai osa on viallinen? Saako siitä sanoa kenellekään, vai pitääkö tyytyä kohtaloonsa? Kun kerran on marketissa, pöhkö, mennyt asioimaan.

Jaa-a. Lue noita aikaisempia postauksiani tähän ketjuun, niin ehkä tämä minun periaatteeni aukeaa myös sinulle.
Olen kuluttajan puolella (ymmärrän myös niitä Isoja kauppoja omalla tavallani). Aina. :-)
 

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
Oletko tosiaan sitä mieltä, että halpaa tavaraa ei saisi vaihtaa, jos saat viallista? En oikein ymmärrä tuota logiikkaasi. Minkä hintainen tuote sinun mielestäsi pitää olla esim. ehjä?

Tässä on hoettu jo pitemmän aikaa, että totta helvetissä viallisesta tuotteesta pitää valittaa ja saada uusi tilalle. Eikö Simon sellaisen saanutkin? Kysymys on siitä että soittopyynnöt ja uuden tavaran toimitus saattaa halpisketjulla hieman venähtää, ja asiakaspalvelu saattaa olla ns. "normaalia", eli ei kovinkaan ystävällistä. Kalliimmassa todennäköisesti homma olisi toiminut paremmin. Siksi halpisketju on halpisketju ja laadukkaammassa liikkeessä maksetaan tuotteista enemmän. Palvelun laadusta on kyse! Simon sai viallisen osansa tilalle uuden - eikö? Se miten hän sen sai on tyypillistä ison halpisketjun toimintaa, ja se ihmetyttää että se tulee jollekin yllätyksenä. Simonin tuskan ymmärtää, menihän hänellä pari päivää odotellessa. Silti Simon ei yritäkään ymmärtää "oppositiota" vaan syyttää itse heitä puusilmäisyydestä ja tinkimättömyydestä. Täällä ymmäretään sinunkin kanta, ymmärrätkö sinä yhtään suurten halpisketjujen toimintaperiaatetta.


Hyvä että joku ymmärtää suuria ketjuja. Pahoitteluista en sinänsä tiedä, mutta suomalaiseen perinteiseen kanssakäymiseen ja jo hyviin tapoihin kuuluu se, että lupaukset pidetään. Ei sitten luvata, jos niitä ei pystytä täyttämään.

Toki, mutta suomalaisten kanssakäyminen alkaa olla jo aika laaja käsite spekuloitavaksi.
 

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
Entä tämä: Jos tietää mitä ostaa, mutta paketista puuttuu osa tai osa on viallinen? Saako siitä sanoa kenellekään, vai pitääkö tyytyä kohtaloonsa? Kun kerran on marketissa, pöhkö, mennyt asioimaan.

Once again: Valittaa saa ja pitää ja viallinen tuote täytyy korvata. Mutta niinhän se tässä esimerkkitapauksessakin korvattiin. Palvelun laatu todennäköisesti on vaan heikompaa kuin jossain erikoisliikkeessä. Soittopyyntöön saatetaan unohtaa vastata ja siitäkös ne herneet taas meneekin nenään kun sillä pienellä rahasummalla ei saanutkaan kaivattua vastinetta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Tässä on hoettu jo pitemmän aikaa, että totta helvetissä viallisesta tuotteesta pitää valittaa ja saada uusi tilalle.

Eli olemme tästä asiasta ihan samaa mieltä.

Eikö Simon sellaisen saanutkin?

Sai. Simon valitti huonosta asiakaspalvelusta, kun ei saanut sovittua yhteydenottoa. Väärin valitettu?

Kysymys on siitä että soittopyynnöt ja uuden tavaran toimitus saattaa halpisketjulla hieman venähtää, ja asiakaspalvelu saattaa olla ns. "normaalia", eli ei kovinkaan ystävällistä. Kalliimmassa todennäköisesti homma olisi toiminut paremmin. Siksi halpisketju on halpisketju ja laadukkaammassa liikkeessä maksetaan tuotteista enemmän. Palvelun laadusta on kyse!

Paskapuhetta. Kyse on lähinnä asiakaspalvelijan henkilökohtaisista ominaisuuksista. Olen ollut tekemisissä palautus asioissa "halpisketjun" ja " kallisketjun" kanssa ja halpisketju ei juurikaan eroa tämän ominaisuuden mukaan. Kallisketju ottaa tavarasta isomman hinnan, mutta toimii ihan samojen markkinatalouden lakien mukaan, kuin kaikki muutkin liikeyritykset.

Toki Rolls Roycet ja Rolexit yms. eri kastiin tässä asiassa, niistä minulla ei ole kokemuksia.

Simon sai viallisen osansa tilalle uuden - eikö? Se miten hän sen sai on tyypillistä ison halpisketjun toimintaa, ja se ihmetyttää että se tulee jollekin yllätyksenä. Simonin tuskan ymmärtää, menihän hänellä pari päivää odotellessa. Silti Simon ei yritäkään ymmärtää "oppositiota" vaan syyttää itse heitä puusilmäisyydestä ja tinkimättömyydestä.

Eli sinun mielestäsi on tyypillistä, että yrityksestä luvataan yhteydenotto, jota ei sitten kuulukaan? Annatko asian olla ja mietit että "jaa, oma vikani, kun siellä 'halpispaikassa' asioin?". Joku on jo tehnyt tästä ketjusta novellikokoelman tämän asian tiimoilta.

Täällä ymmäretään sinunkin kanta, ymmärrätkö sinä yhtään suurten halpisketjujen toimintaperiaatetta.

Toki ymmärrän. Ymmärrätkö sinä käsitteet takuu, tuotevastuu ja virhevastuu?

Toki, mutta suomalaisten kanssakäyminen alkaa olla jo aika laaja käsite spekuloitavaksi.

Agreed, mutta lähtökohtaisesti luvatut asiat pidetään. Eikö?

Tähän loppuun niksi-pirkka vihje. Asiakaspalvelutilanteessa kannattaa loppuun kysyä "anteeksi, mutta sanotko vielä nimesi niin tiedän kenen kanssa olen asioinut". Kokemukseni mukaan parantaa asiakaspalvelua 17,3%.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös