Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 944 832
  • 6 868

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Myyjä siis tuli taukotilasta eväiden kanssa myymälän puolelle? Ei nyt ihan avaudu. Luulisi, että eväät syödään taukotilassa.

Näin homman niin silmissäni, että kerronta kärsi. Kyseinen urheilutarvikeliike sijaitsee siis suuremmassa kompleksissa Citymarketin ja muiden kauppojen kanssa. Eli kaveri kävi hakemassa eväät jostakin viereisestä liikkeestä / autosta... joka tapauksessa InterSportin ulkopuolelta. InterSportin ulko-oven vieressä on henkilökunnan sisäänkäynti, ja tuosta ovesta kaveri paineli sisään ostoksineen.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Vaateostokset osaan tehdä yksin. Suurimman osan vaatteista ostan parista kaupasta, jossa myyjät osaavat jo olla häiritsemättä.
Varmasti hyvä keino löytää itselleen hyvät kuteet. Itse taas tykkään ostella aina kirppareista pikkuputiikkien kautta isoihin vaatekauppoihin ns. muotikuteita. Ja varsinkin pikkuputiikeissa on yleensä loistava asiakaspalvelu. Tietävät kamoista hyvin kun sitä ei ole niissä paikoissa rajattomasti. Toki harvoin kysyn apua, kun tykkään ostaa oman maun mukaan eri yhdistelmiin sopivia kamppeita.

Kirpparit on myös oiva tapa löytää uniikkia kamaa ja siellä ei kukaan oo hönkimässä niskaan ilman kysymistä. Ja ihan oikeasti niistä löytyy siistejä kamppeita edullisesti ja eikä se ole huonokaan tapa kierrättää vaatteita.

Itse olen asiakaspalvelualalla ja tulen varmasti olemaan pitempääkin ihan koulutukseni vuoksi. Ehkä kouluttaudun lisääkin. Sen vuoksi tulee tosi paljon seurattua kaupoissa kuljeskellessa asiakaspalvelua. Sen olen pistänyt merkille että usein kodinkone- ja elektroniikkakaupoissa ja em. pikkuputiikeissa on keskimäärin hyvää palvelua tarjolla.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Itse olen ollut myös eräässä tavaratalossa töissä opiskeluiden ohessa. Voihan olla mahdollista, että myös heillä on käytäntönä käydä vuorotellen kahvilla/syömässä. Näin vältetään, ettei kaikki ole tauolla yhtäaikaa. Voihan olla mahdollista, että kyseiselle myyjälle ollaan tultu sanomaan, että nyt olisi sinun vuorosi käydä tauolla. Muutenkin kahvittelujärjestys voi olla sovittu, joten siksi luultavasti myyjä häipyi tauolla.

Tietysti kohteliasta olisi ollut odottaa sen pari minuuttia, että pääset ulos kopista ja pahoitella sitten sitä, että joutuu poistumaan paikalta.

No ei se ole kohteliasta, vaan minimivaatimus tuossa tilanteessa. Se nyt on aivan sama onko kahvittely- tai joku järjestys sovittu tai ei. Kyseinen myyjä on joko retardi tai sitten elämäänä kyllästynyt omistajan lapsi. Vaikka pp olisi kussut sinne sovituskoppiin, niin sekin olisi ollut pienempi synti. Toiminta sotii kaikkia mahdollisia ihmisoikeuksia ja asiakaspalvelun lakeja vastaan.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkohan tämä nyt ihan oikein. Soitin DNA.n vikapalveluun, koska sekä Canal+ että netti katkesivat samana päivänä. Siellä kyselivät vikanumerossa kaikenlaista, ja sanoivat lopuksi lähettävänsä korjausmiehen katsomaan tilanteen laatua. Aluksi mies vain katseli että pistorasiasta välittyy sähköä, ja poistui syyttäen viasta modeemia. Uusi modeemi laitettiin, ja vika ei vieläkään selvinnyt, niin vaihtoi jotain piuhia seuraavalla vierailullaan kahden päivän kuluttua ensimmäisestä "korjausreissusta"

Netti ja DNA rupesivat pian toimimaan, mutta tänään pamahti postilaatikosta kaksi kpl. 44.53e laskuja korjausreissusta. Mitähän helvettiä nyt taas? Asiakaspalvelussa ei sanallakaan sanottu palvelun olevan maksullista, asiakaspalvelussa ei myöskään kysytty halutaanko korjausmies käymään. Sanoivat vain lähettävänsä sen. Meneekö tämä nyt ihan lain oppien mukaan?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Auto-Avain, Helsingissä, Agricolankadulla. Vajavaisen tietämykseni mukaan Helsingissä The mesta, kun puhutaan auton avaimista ja niiden hankkimisesta.

No, tarvitsinpa sitten vastahankkimani veneen virta-avaimesta kopion, ja ajattelin, että pelataan varman päälle, ja mennäänkin yllämainittuun laatuliikkeeseen, eikä millekään pikasuutarinretaleelle. Kympin maksoi pari minuuttia kestänyt homma, kuittia en työstä (pyytämättä) saanut.

Suureksi riemukseni uusi avain ei sitten veneen virtalukkoon sopinutkaan, kun kävin sitä pari päivää myöhemmin testaamassa, ei ollut oikeastaan edes lähelläkään, kun uusioavain ei mahtunut edes työntymään venhon lukkoon. Tarkemmin tutkittuna uusi avain on silmämääräisestikin selvästi suurempi kuin alkuperäinen. Että sillä lailla. Tänään kun ajattelin mennä töiden jälkeen asiasta liikkeeseen reklamoimaan, niin ovessa oli tiedonanto, että pulju on lomilla 4.-8.9.

Mikäs siinä, kivaahan se lomailu on. Tuppaa vaan vitutusta puskemaan itselleni, ja vielä jos tulevan viikonlopun veneilysessioissa onnistun hukkaamaan sen ainoan toimivan virta-avaimen, niin minä perkele salvon sen avainurpon sillä ei-sopivalla avaimenkuvatuksella.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Espoon Eläinlääkäriasema Perkkaalla. Loistavaa palvelua ja edulliset hinnat ja ajan saa suht helposti. Käytettiin oma kissavanhus tarkastuksessa, hammaspuhdistuksessa nukutuksen kanssa sekä saamassa loukkaantuneeseen takareiteen hoitoa (kipupiikki). Päälle tunnin hääräsivät ja itse kävin kahvilla. Kiitokset erityisesti kuuluu keski-ikäiselle naiseläinlääkärille, jolla selvästikin oli sekä ammattitaito että asiakaspalvelu hallussa.

Hintaa koko satsille 91 euroa, tarvikkeineen, nukutuksineen jne. Ja kissan hampaat on taas valkoiset ja hyvinvointi parantui.
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
Digiboksi sitten kosahti ja onneksi takuuta oli vielä jäljellä 7kk. Tuli vietyä masiina takaisin Verkkokauppaan ja lupasivat ilmoitella korjauksesta 5-10 päivän kuluessa. Hämmästys oli suuri, kun jo seuraavana päivänä tuli viesti, että laite on noudettavissa. Kätevä tuo puhelinpalvelu muutenkin, ei tule luettua sähköpostia niin usein.

Harmikseni Procasterin (PVR 6200C) laite oli kuulemma korjauskelvoton, joten sinne meni iso määrä kaikenlaisia tallennettuja ohjelmia ja antoivat kuulemma "uuden" tilalle. Boksi näyttikin siltä - ulkoisesti uudenveroinen ja siististi muoveissa, tosin pakkauslaatikkoa ei ollut. Kytkettyäni laitteen tsekkasin vanhasta muistista tiedostohallinta-valikkoa ja hämmästyksekseni huomasin kovalevyn olevan lähes täynnä kaikenlaista, alkaen dokumenteista ja TV-sarjoista. Ohjelmista päätellen jonkun vanhemman pariskunnan vanha boksi, vanhimmat tallennukset lähes 1,5 vuoden takaa. Ei ihan pitänyt paikkaansa, kun puhuivat uudesta laitteesta. Kovalevykin näytti jostain syystä vain 167 gigaa vapaata tilaa, kun olin poistanut kaikki ohjelmat, mutta formatoinnin jälkeen tilankäyttö oli taas maksimi (n. 191gb).

Vaan väliäkös tuolla jos suostuu toimimaan. Jatkossa tulee varmaankin siirrettyä tiedostoja tiuhempaan tietokoneen kovolle - hajoamisen takia tiettyjen sarjojen ja muiden tallennusten menetys vituttaa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mitään kerrottavaa, mutta veikkaanpa että viimeisen 1.5 kuukauden aikana eri kaapelioperaattorien asiakaspalvelijat ovat olleet melkoisia sotureita, kiitos Urpo-TVn. Varsinkin nyt tämän syyskuun edetessä. Paskaa ja tyytymättömyyttä on varmaan piisannut joka toisesta luurista. Ja tietenkin niitä perusteltuja kysymyksiä, joihin ei kellään ole vastauksia.

MACK
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Urho Tv:tä ei sitten saa mtv3 max paketin yhteydessä hankittuun ns. kakkoskorttiin - no mitäs vittua mä sillä toisella kortilla sitten teen?

Pitäkää tunkkine ja taidampa peruuttaa samalla koko paketin.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kohtasin tänään Rovaniemellä sijaitsevassa Pörhön autoliikkeessä erittäin huonoa asiakaspalvelua. Olo oli kyllä todella hölmistynyt kun poistuin liikkeestä, sen verran sain kokea olevan vastenmielinen asiakas vaikka en käynyt muuta kuin hakemassa yhden tilatun varaosan autooni.

Asiointi liikkeen varaosajamppojen kanssa oli ihan nopeaa ja sinänsä sujuvaa, mutta ilmeisesti heille ei oltu teroitettu asiakaspalvelun merkitystä myös autoliikkeen varaosapuolella. Jätin varaosakyselyn nettisivujen kautta, seuraavana päivänä tuli ilmoitus että osa pitää tilata helsingistä ja maksaa sen ja sen verran. Kun tein ostopäätöksen, yritin soittaa viestiini vastanneelle tyypille ja kun tämä ei vastannut tilasin osan sähköpostilla. Ukkeli kuitenkin soitti takaisin ja sovimme osan tilaamisesta ja sainpa pyytämättä parikymppiä alennustakin. Maanantai-iltapäivänä tilattu osa oli keskiviikkoaamuna noudettavissa liikkeestä. Tähän asti ihan OK, paitsi että puhelimessa puhunut myyjä kuulostikin siltä että suurin osa elämästä on mennyt asiakaspalvelun sijaan pakoputkille ja vetonivelille jutellessa.

Huonoksi palvelu muuttui siinä vaiheessa kun menin noutamaan osaa varaosatiskiltä. Joku huoltomies seisoskeli tiskin lähettyvillä ja liukeni paikalta huudellen takahuoneeseen kadonneista varaosamyyjistä. Noh, aikani seisoskeltuani toinen liikkeen n. 50-vuotiaista myyjistä käppäili yrmeän näköisenä jonkun automyyjän luokse esittelemään jotakin lappusia. Eikä elettäkään siitä että olisi havainnut tiskin takana seisovan asiakkaan. Noin kymmenen minuutin kuluttua tämä erehdyttävästi John Malkovichilta näyttävä tyyppi käppäili tiskin toiselle puolelle ja kohotetuilla kulmakarvoilla paljasti ihmettelevänsä mitä minä häneltä tahdon. Toimittelin asiani ja äijä tarkisteli tiedot koneelta ja haki osan. Ei yhtään ylimääräistä sanaa. Maksoin tuotteen Visa-Electronilla, myyjä sieppasi kortin kädestäni ja survoi sen lukupäätteeseen ja tökkäsi päätteen eteeni tunnusluvun kirjoittamista varten. Eleettömästi hän tulosti kuitit, nitoi tarvittavat takuukuitit ja läpsäisi ne kouraani. Ei sanaakaan vieläkään. Vaivautuneena kiittelin. Ei sanaakaan. Sanoin heiheit. Ei edes katsettaan nostanut.

Pieni juttu, mutta auton osien ostaminen risoo opiskelijaa muutenkin jo niin paljon että mielelläni kohtaisin edes ystävällistä palvelua.

Muutenkin Rovaniemellä olen kohdannut aika monensorttista asiakaspalvelua. Monesta paikasta olen lähtenyt todella hyvillä mielin, toisista taas kiukkua niellen. Osa myyjistä on todella hajonneen oloisia kassojensa takana, osa taas jaksaa sen tarvittavan signaalin asiakkaalle antaa.

Kaikkein paras asiakaspalvelukokemukseni on parin viikon takaa omasta lähikaupastani, jossa jopa karkkihyllylle mennessä eräs nuorehko, ilmeisesti jonkin sortin kehitysvammainen neitokainen tuli kyselemään tarvitsenko apua karkkien valinnassa. Hän kertoi olevansa paikan karkkivastaava, ja hänen puoleensa voisin kääntyä mikäli en sopivaa pussia itselleni löytäisi. Vielä kaupasta poistuessani tämä osastopäällikkö huuteli perään 'toivottavasti karkki maistuu'. Hän ilmiselvästi oli ylpeä työstään ja saamastaan vastuusta. Hän jakoi hyvän mielensä myös asiakkaalle.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkein paras asiakaspalvelukokemukseni on parin viikon takaa omasta lähikaupastani, jossa jopa karkkihyllylle mennessä eräs nuorehko, ilmeisesti jonkin sortin kehitysvammainen neitokainen tuli kyselemään tarvitsenko apua karkkien valinnassa. Hän kertoi olevansa paikan karkkivastaava, ja hänen puoleensa voisin kääntyä mikäli en sopivaa pussia itselleni löytäisi. Vielä kaupasta poistuessani tämä osastopäällikkö huuteli perään 'toivottavasti karkki maistuu'. Hän ilmiselvästi oli ylpeä työstään ja saamastaan vastuusta. Hän jakoi hyvän mielensä myös asiakkaalle.

Tuostapa tulikin mieleeni, että missäköhän menee se raja kohteliaisuuden ja loukkaamisen välillä. Monikaan, varsinkaan nainen, ei välttämättä saata arvostaa, jos perään huudellaan "toivottavasti se karkki maistuu!". Iloiset ja puheliaat myyjät tuntuvat olevan sellainen katoava luonnonvara, että itse en pienistä letkautuksista suutu. Joskus kuitenkin tulee naureskeltua, kun myyjä sattuu olemaan vähän turhankin puhelias ja jopa tahattomasti saattaa töksäyttää jotain loukkaavaa. Kerran olin tyttöystäväni mukana kaupassa, kun hän osti karkkia. Ostoksina oli ainoastaan karkkipussi, johon nuorehko miesmyyjä sitten tuumasi viivakoodia lukiessaan, että "onpas valtava säkki karkkia!". Tyttöystäväni ei ainakaan ollut tuosta kovin otettu.

Muistuipas tätä kirjoittaessa itseltänikin vähän samanlainen kokemus. Aiemmin minulla oli lähikauppana Siwa, jossa tulikin vierailtua hyvin usein. Eräs myyjä oli valtavan puhelias ja saattoi alkaa selittämään ties mistä kesken ostoksien maksamisen. Joskus päätin viedä kauppaan pulloja ja samalla ostin litran maitopurkin ja jotain muuta pientä. Kuitenkin, pullokuitti riitti keräämiini ostoksiin, joten sillä maksoin. Maksaessani tuo puhelias myyjä sitten päätti tokaista jotakin, että "eikö rahat muuhun riittänyt?". Jäin kyllä katselemaan vähäksi aikaa suu auki, enkä oikein osannut edes vastata mitään.

Itse olen sitä mieltä, että myyjän tulisi olla kommentoimatta asiakkaan ostoksia. Onhan se joskus ok, mutta siinä taas vaaditaan sitä pelisilmää..
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kohtasin tänään Rovaniemellä sijaitsevassa Pörhön autoliikkeessä erittäin huonoa asiakaspalvelua. Olo oli kyllä todella hölmistynyt kun poistuin liikkeestä, sen verran sain kokea olevan vastenmielinen asiakas vaikka en käynyt muuta kuin hakemassa yhden tilatun varaosan autooni.

Tämä Pörhö taitaa olla ihan legendaarinen "palvelunsa" kanssa. Kaveri oli käymässä mökillään kesällä tuolla suunnalla ja ajatteli hoitaa autonsa määräaikaishuollon ja samalla autosta pari muuta pientä vikaa kuntoon. Ei ollut mikään ihan helppo homma, huoltoa ei meinannut ikinä saada kiinni, ja lukuisiin soittopyyntöihin ei vastattu koskaan. Etukäteen oli tiedossa että tietty osa pitää vaihtaa, ja kaveri halusi varmistaa että heiltä varmasti ko. osa löytyy, mutta eipä tätäkään viestiä saatu perille. Muistaakseni tämä jäi siis vaihtamatta, eikä autoon saatu edes pesua vaikka pyydettiin.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen sitä mieltä, että myyjän tulisi olla kommentoimatta asiakkaan ostoksia. Onhan se joskus ok, mutta siinä taas vaaditaan sitä pelisilmää..
Tämä pitää kyllä paikkaansa, eipä tullut itsellekään mieleen hampurilaisravintolassa työskennellessäni alkaa kommentoimaan asiakkaiden tilauksia, 'kannattaisiko tilata noin rasvaista', tai eiköhän vähempikin riittäisi'. Tai tuli joskus mieleen mutta en tietenkään suutani siinä tarkoituksessa avannut. Myyjä saa olla puhelias, mutta asiallinen. Usein kohtaa asiakaspalvelijoita, joiden yli-innokkaat kommentit tai eleet saavat tämän näyttämään hyvin tyhmältä tai naiivilta ja saattaa aiheuttaa asiakkaalle myötähäpeän tuntemuksia.

Kertomassani karkkivastaava-tapauksessa kyseessä oli kuitenkin selkeästi vammainen henkilö, jollainen on tavallisesti palkattu jonkinlaisen työpajan tai työllistämisohjelman kautta. Hänelle oli annettu ehkä muutamaksi päiväksi joku tietty vastuuala ja hän oli tästä saamastaan vastuusta niin onnellinen että se sai minut melkein liikuttumaan ja ennen kaikkea hyvälle tuulelle.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pari juttua tuossa äskettäin.

Ihmisen tyhmyydellähän ei tunnetusti ole rajoja, mutta en silti aina tajua myyjien järjenjuoksua.

Näin äskettäin erään suuren ja "halvahkon" elektroniikkajätin kassalla hauskan tilanteen. Edessä ollut 30-v mies oli ilmeisesti ostanut monenlaista matskua noin 4000 euron edestä, oli selkeästi väsyneen ja hieman ärtyneen oloinen. Jostain tuotteesta hänelle oli luvattu jokin pieni ilmaisjuttu kaupanpäälle tyyliin "kahvipannu". Myyjä, aavistuksen töykeähkön oloinen 25-v blondi, alkoi inttämään ettei tämä kahvipannu ilmeisesti kuulu joukkoon. Kaveri vaan totesi pari kertaa rauhallisesti, että myyjä jonka kanssa hän liikkeen puolella asioi vaan lupasi sen mukaan, ei koko pannu häntä kiinnosta, mut se nyt vaan luvattiin siihen päälle. Tätä asiaa vatkattiin noin viitisen minuuttia. Lähinnä blondi soitteli jonnekin ja ihmetteli koko hommaa. Vielä lopuksi siinä sitten jotain totesi että ei tämän pitäisi onnistua.

Yhtäkkiä asiakas vaan puhalsi pelin poikki ja sanoi ettei hän mitään pannua alunperin halunnutkaan ja annetaan kauppojen saman tien olla. Latasi vielä perusfaktan pöytään, neljän tonnin edestä tavaraa ja myyjä vinkuu jostain kahvipannusta. Totesi ettei hänen tarvitse katsoa miten häntä kohdellaan kuin rikollista, ihmetteli miten helvetissä ei saa maksaa edes näitä ostoksiaan ja vängätään jostain "saatanan kahvipannusta" ja lähti vetämään. Blondi katsoi monttu auki ja alkoi päivittelemään minulle asiaa. Itse totesin, että turha minulle alkaa voivottelemaan ja ihmettelin myyjälle edelleen tämän koko homman jujua. Miksi sä kohtelet tuolla tavalla asiakasta, joka on kantamassa teille rahaa sisään, jonku helkkarin kahvipannun takia. Näin vain tyhjyyden silmissä. Voiko tuollainen asia olla noin hankala?

Toinen homma oli kun itse ostin kallista ja lähtökohdiltaan laadukasta elektroniikkaa kotiin. Tuotteessa oli ongelmia, soitin liikkeeseen ja sain taistella olivatko tuotteeni ongelmat todellisia. No, lopulta tuote jopa vaihdettiin. Kuinka ollakkaan uudessa tuotteessa samat ongelmat. Jälleen soitto ja toisessa päässä jo uhmakasta ihmettelyä miten voi mukamas taas olla sama ongelma. Tässä vaiheessa suutuin. Pyysin ääliötä selittämään sanatarkasti mikä on minun etuni siinä tilanteessa että kannan selkä vääränä noita paskoja edestakaisin ja vaihtelen tuotetta koko ajan? Minähän sen haluan ostaa ja maksan siitä kunnon hinnan, on kai sallittua että oletan sen toimivan! Sanomattakin on selvää, ettei neropatti toisessa päässä sitä pystynyt selittämään. Nyt jännitetään miten kolmas valmistajalta tilattu tuote toimii. Maku tuosta koko touhusta tosin on jo mennyt.

Mihin perustuu tuollaiset asiakkaan ja rikollisen rinnastamiset? On kai päivänselvää etteivät yhteiskunnan suurimmat onnistujat työskentele missään elektroniikkaliikkeessä myyjänä, mutta mikä on se pointti olettaa että joku kusettaisi kalliiden tuotteiden kohdalla ilman mitään hyötyä?

MACK
 

J.Petke

Jäsen
Mihin perustuu tuollaiset asiakkaan ja rikollisen rinnastamiset? On kai päivänselvää etteivät yhteiskunnan suurimmat onnistujat työskentele missään elektroniikkaliikkeessä myyjänä, mutta mikä on se pointti olettaa että joku kusettaisi kalliiden tuotteiden kohdalla ilman mitään hyötyä?

MACK

Itse työskentelen myyjänä ja olisit varmasti ihmeissäsi siitä määrästä asiakkaita jotka yrittävät kusettaa myyjää. Omassa liikkeessä näitä ei juuri tule mutta yleisesti "tämä on luvattu ilmaiseksi" voi monesti tarkoittaa, että myyjä on luvannut sen hyvällä hinnalla. Ja "puoleen hintaan on luvattu" voi tarkoittaa muutaman euron pyöristystä. Ihmettelen suuresti miksi asiakas hermostuu ja nostaa hirveen älämölön siitä jos homma halutaan vaan tarkistaa esim sen varalta, ettei tälle rahastaneelle myyjälle tule esim korvausvaatimusta ilmaiseksi annetusta kahvipannusta. Välillä pistää muutenkin ärsyttämään tuo "minä minä minä minä"-asenne. Joillakin tuntuu välillä unohtuvan se, että kauppakin joutuu maksamaan tavaroista ja kaikissa tuotteissa ei ole sitä 200% katetta.

Tuon edellä olleen jutun olisi toki voinut hoitaa tyylikkäämminkin mutta aika kusipää saa asiakaskin olla jos hermostuu siitä, että tuollainen asia halutaan varmistaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Heille tuli varmaan mieleen, että sinulla on jotain osaa ja asiaa laitteen epäkuntoon, kun olet kaksi kertaa saanut masiinan samalla vialla varustettuna... Kyllä tuollaisessa tilanteessa kuuluu palvella, mutta oikeasti osa asiakkaista on valopäitä ja saa rikki minkä tahansa kaman. Sitten he kävelevät liikkeeseen vaatimaan uutta, "kun tää on rikki".
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omassa keississä laite on telkkari, missä ruutu on aivan päin vittua. Yksi selitys oli "sulla on säädöt pielessä". Tähän sanoin; telkkarin ruudun pitää toimia, oli säätö miten tahansa. Ei siihen mitään vastaväitettä saanut. Ei tietenkään, käsittämätöntä sontaa mies suolsi, joku myymäläpäällikkö vielä. Tässä tapauksessa ei voi millään olettaa että minä olisin rikkonut telkkarin, ei sitten millään. Syy on tietenkin käynyt ilmi kun olen soittanut. Eli ei, en yritä palauttaa telkkaria minkä ruutu on potkaistu sisään. Selkeä valmistusvirhe ja silti mä saan kuulla paskaa.

Mutta kertoohan se jo melkein kaiken liikkeen ammattitaidosta, että paskassa kunnossa oleva telsuruutu analysoidaan "sulla on säädöt pielessä".

Toisesta keissistä. Lähtökohtaisesti ei ole loogista olettaa, että jos joku ostaa 4000 euron edestä kamaa, että hän kusettaa 10 euron tuotetta itselleen mestaririkollisen taktiikalla siinä sivussa. Se ei vain ole loogista. Ja kun hän sanoo useamman kerran, että en mä sitä ole edes halunnut, jääköön sivuun. Mutta blondi ei luovuta. Henk.koht en näe tuon kyseisen asiakkaan käytöksessä mitään kusipäisyyttä, onhan se nyt helvetti kun et pääse edes neljän tonnin ostoksia maksamaan ilman epäilyä rikollisuudesta.

MACK
 

J.Petke

Jäsen
Toisesta keissistä. Lähtökohtaisesti ei ole loogista olettaa, että jos joku ostaa 4000 euron edestä kamaa, että hän kusettaa 10 euron tuotetta itselleen mestaririkollisen taktiikalla siinä sivussa. Se ei vain ole loogista. Ja kun hän sanoo useamman kerran, että en mä sitä ole edes halunnut, jääköön sivuun. Mutta blondi ei luovuta.

MACK

Et varmaankaan ole paljoa ollut asiakaspalvelijana mutta suomalaiset ovat juuri sellaista kansaa jotka näin voivat tehdä. Pistetään rahaa pari tonnia palamaan ja sen jälkeen valitetaan jonkun tuotteen hintaa mikä maksaa 4 euroa. Tuossa työssä on tavannut niin montaa hiihtäjää joten mikään ei oikeastaan tule enää yllätyksenä. Se on tosiaan vaan se avain, että miten moiset tilanteet hoidetaan. Tuossakin tapauksessa asiakas olisi voinut ihan hyvin sanoa, että kysäse tuolta kaverilta joka sen lupasi ja voinut ihan kiltisti odottaa mutta ihmetyttää vaan tuo kun on samoin tein ruvettava vittuilemaan ja äyhkimään.

MINÄ olen kuluttanut neljä tonnia, MINÄ en tarvitse, MINÄ en hyväksy, MINÄ olen kuningas. (tai no anna nyt jos se kerta ilmaiseksi tulee)
 

J.Petke

Jäsen
Mutta kertoohan se jo melkein kaiken liikkeen ammattitaidosta, että paskassa kunnossa oleva telsuruutu analysoidaan "sulla on säädöt pielessä".

Tämä on toki ikävää kun itsekin taidat tekniikasta jonkin verran tietää mutta noin yleisesti voi sanoa, että neljä viidestä tapauksesta on juuri näitä kun ei ole säädetty kuvaa tai ei tiedetä mihin antenninjohto menee kiinni. Toki tuossakin on puhelimessa voinut mennä ohitse se vikaselitys ja on jäänyt hieman epäselväksi mikä oikeasti on vialla. Sitten kun itse tietää tehneensä kaiken ja vian olevan siinä tuotteessa on se vaikea uskotella myyjälle joka on juuri selittänyt edelliselle ettei se digiboksi ole rikki vaan televisio ja digiboksi ei toimi samalla kaukosäätimellä.

Parhaat tarinat olen juuri kuullut tuolta elektroniikka-alalta kun ihmisillä ei ole oikeasti hajua miten laitteet toimivat mutta vian sattuessa heistä tulee yhtäkkiä insinöörejä ketkä tietävät kaiken.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Et varmaankaan ole paljoa ollut asiakaspalvelijana mutta suomalaiset ovat juuri sellaista kansaa jotka näin voivat tehdä. Pistetään rahaa pari tonnia palamaan ja sen jälkeen valitetaan jonkun tuotteen hintaa mikä maksaa 4 euroa. Tuossa työssä on tavannut niin montaa hiihtäjää joten mikään ei oikeastaan tule enää yllätyksenä. Se on tosiaan vaan se avain, että miten moiset tilanteet hoidetaan. Tuossakin tapauksessa asiakas olisi voinut ihan hyvin sanoa, että kysäse tuolta kaverilta joka sen lupasi ja voinut ihan kiltisti odottaa mutta ihmetyttää vaan tuo kun on samoin tein ruvettava vittuilemaan ja äyhkimään.

MINÄ olen kuluttanut neljä tonnia, MINÄ en tarvitse, MINÄ en hyväksy, MINÄ olen kuningas. (tai no anna nyt jos se kerta ilmaiseksi tulee)

Suomalaiset ovat myös juuri sellaista kansaa, joka kyseenalaistaa sinut ja epäilee jotain epärehellistä vaikka yrität vain ostaa itsellesi jotain ja vielä isolla rahalla. Sekin on valitettavaa että asiakkaanakaan ei enää ylläty juuri mistään. Tuo oma telkkari-juttuni esimerkiksi on mielestäni aivan käsittämätön.

Sitähän odottelua ja asian varmistumista tuo mainittu asiakas periaatteessa tekikin. Viisi minuuttia hän siinä rauhallisesti oli, blondi soitteli ja soitteli, eikä tuntunut saavan asiaa selväksi. Lopuksi sitten töksäytti ettei tämä onnistu. Ja olihan se mies sanonut jo pari kertaa että anna olla, maksetaan sitten ja siirrytään eteenpäin.

MACK
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on toki ikävää kun itsekin taidat tekniikasta jonkin verran tietää mutta noin yleisesti voi sanoa, että neljä viidestä tapauksesta on juuri näitä kun ei ole säädetty kuvaa tai ei tiedetä mihin antenninjohto menee kiinni. Toki tuossakin on puhelimessa voinut mennä ohitse se vikaselitys ja on jäänyt hieman epäselväksi mikä oikeasti on vialla. Sitten kun itse tietää tehneensä kaiken ja vian olevan siinä tuotteessa on se vaikea uskotella myyjälle joka on juuri selittänyt edelliselle ettei se digiboksi ole rikki vaan televisio ja digiboksi ei toimi samalla kaukosäätimellä.

Allekirjoitan tuon. Sehän tuossa sen kiukun iski rajusti pintaan, kun tavallaan yritin kuin 10-vuotiaalle selittää syytä, mahdollisimman tarkasti ja kuvailevasti. Toisessa päässä oli tavallaan jo päätetty että mun vika ja väärässä olet. Vaikutti ettei halunnut edes kuunnella. Varsinkin se toinen soitto, kun ekalla kerralla olivat kuitenkin asian oikean laidan itsekin lopulta omilla silmillään nähneet. Miten on mahdollista että kyseenalaistavat vielä toisellakin kerralla ja inttävät vastaan. Tuo on kai kaiken ydin.

MACK
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Vaikka asiakkaisiin mahtuu vaikka minkä tyyppistä kaveria, niin keskimäärin suomalaiset ovat perin rehellistä sakkia, sen minä olen asiakaspalvelutyössä huomannut. Mustalaisten kanssa saa olla varuillaan, toki en niitä minään kovin suomalaisina pidä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pistetään rahaa pari tonnia palamaan ja sen jälkeen valitetaan jonkun tuotteen hintaa mikä maksaa 4 euroa.

Muovikassit ovat hyvä esimerkki juuri tuonkaltaisesta käytöksestä. Ruokaostoksiin pistetään helposti 50€ ja sitten aletaan vinkua jostain muovikassista tai yritetään napata muovikassi kassan ohi periaatteella "eikaiMUNpidätästämitäänmaksaakunostinniinpaljonruokaa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös