Sähköstä kun on puhe, niin tuon oman versioni aiheesta esiin.
Sellainen pikku kauppa kuin Tampereen Sähkölaitos alkaa hiljalleen rasittamaan mieltäni. Muutin nykyiseen osoitteeseen 1.4.2009, joten 30.3. tai 31.3. sanoin irti sähkösopimukseni Lentävänniemessä. Eipä siinä, pahoittelin, että jäi niin viime tippaan, mutta asian piti kuitenkin olla kunnossa. Uudessa osoitteessa oli jo sähkösopimus, muutin väliaikaisesti takaisin lähtöruutuun.
No, sitten kauniina toukokuun päivinä tuli sähkölasku, joka oli ajalta xx.xx.2009 - 30.4.2009. Soittelin sitten pikku kauppaan ja kerroin, etten välttämättä ollut aikeissa maksaa kyseistä tuotetta, kun kerran irtisanoin sopimuksen 1.4. alkaen. Asiaa pahoiteltiin ja luvattiin lähettää uusi lasku, joka on oikeilla päivämäärillä. Kun uutta asukasta ei ollut tullut siihen rivitalohuoneistoon, näki täti koneeltaan, että käyttö huhtikuussa on pyöreätä nollaa. Sain luvan pistää sen laskun pois.
Tässä sitä vaan odotellaan sitä loppulaskua edelleen, nyt mennään kohta elokuussa. Ei muuten asialla ole kiire, otan viimeiset hetket Lentävänniemessä vaikka ilmaiseksikin vastaan, mutta jotenkin on vaan se fiilis, että jos nyt en asiaa hoida, niin hetken päästä paukahtaa, vaikka syy ei olekaan minun. Sähkölaitoksella kun meinaa olla valtaa enemmän kuin vastuuta. Ilmoitin heti toki avuliaasti pikku kauppaan osoitteen, johon korjatun laskun voi lähettää.
Kerran, kolme viikkoa sitten olen jo ottanut yhteyttä pikku kauppaan ja kertonut, että ihan tosissaan kiinnostaisi saada se lasku. Sieltä täti lupasi tällä kertaa viedä viestiä laskuttajalle, että loppulaskua kaipaillaan.
Täytynee taas palata aiheeseen. Kovasti ei kiinnostaisi mikään yllättävä maksuhäiriö tai hyväkorkoinen lasku (varsinkaan siksi, että jotkut kädettömät eivät yksinkertaisesti osaa lähettää laskua) nyt, kun olen muuttamassa muualle, eikä nyt muutenkaan.