Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 944 932
  • 6 868

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Meikäläisellä kävi sitten ilmeisemmin tuon kyseisen energiayhtiön kanssa parempi tuuri. Siitä on nyt kaksi tai kolme vuotta, kun kyseisestä yrityksestä otettiin yhteyttä ja kehuttiin heidän hintoja. Tuli sitten suostuttua kyseiseen tarjoukseen/sopimukseen, mutta onneksi ei ole vielä tähänkään päivään mennessä tullut ainuttakaan kirjettä tai yhteydenottoa sieltä suunnalta. Todennäköisesti olen säästynyt monelta harmilta.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Dna on kyllä osoittanut erinomaisuutensa lukuisia kertoja, kun sinne asiakaspalveluun olen pirautellut.

Nyt kun haluaisin saada laajakaistasopimukseni irtisanottua, niin käskettiin ensitöikseen kirjoitella asiakaspalvelun sähköpostiin kirjallinen reklamaatio. Lähetin sellaisen pikimmiten ja aloin odottelemaan vastausta ja päätöstä asiasta.

Kun vastausta ei kuulunut, niin soittelin asiakaspalveluun vielä lisää, ja jokaisella kerralla kyselin, että mikä on nykyinen tilanne tässä asiassa. Koskaan ei osattu kertoa, että mikä on tilanne tai mistä sitä voisi edes kysellä. Reklamaatiopuolella kun ei kuulema ole sitä puhelinyhteyttä, eikä asiakaspalvelusta päästä käsiksi niihin tietoihin. Ei kai se nyt mikään tehdas ole, etteikö sieltä voisi joltain toiselta kaverilta kysäistä, että mikä on homman nimi? Tässä nyt odotellaan vielä sitä päätöstä edelleenkin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Meikäläisellä kävi sitten ilmeisemmin tuon kyseisen energiayhtiön kanssa parempi tuuri. Siitä on nyt kaksi tai kolme vuotta, kun kyseisestä yrityksestä otettiin yhteyttä ja kehuttiin heidän hintoja. Tuli sitten suostuttua kyseiseen tarjoukseen/sopimukseen, mutta onneksi ei ole vielä tähänkään päivään mennessä tullut ainuttakaan kirjettä tai yhteydenottoa sieltä suunnalta. Todennäköisesti olen säästynyt monelta harmilta.

Tuota tuota, jos saan kysyä, niin siirtyikö sähkön myyntisopimuksesi kuitenkin kyseiselle yritykselle kun tarjouksen hyväksyit? Jos sopimuksesi edellisellä myyntiyhtiöllä (vai onko se vielä nykyinen, eli onko sähkönmyyntiosuus mukana heidän laskussaan?) on päättynyt tuolloin pari-kolme vuotta sitten, niin edessäsi voi olla ikävä yllätys kun joku päivä tulee kahden vuoden lasku postiluukusta.

Käsittääkseni se on ihan laki, ettei kahta vuotta pidemmältä aikajaksolta saa laskuttaa takautuvasti, mutta kyllä se lasku ehtii parissakin vuodessa kasvaa kohtuu suureksi. Eli, nyt menet ja kaivat edellisen sähkölaskusi esille ja tarkastat että löytyyko siitä sekä sähkön verkon ja myynnin lasku.

Jos nuo molemmat löytyvät niin voit tosiaan onnitella itseäsi. Jos ei, niin kannattaa alkaa ottaa asiasta selvää.
 

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Elikkäs sähkölasku on tullut koko ajan entiseltä yhtiöltä ihan normaalisti. Olen kyllä tietoinen tästä erillisestä energiankulutuksen ja -siirron laskutuksesta. Minulla nämä ovat pysyneet samalla laskulla ihan normaalisti koko ajan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Sähköstä kun on puhe, niin tuon oman versioni aiheesta esiin.

Sellainen pikku kauppa kuin Tampereen Sähkölaitos alkaa hiljalleen rasittamaan mieltäni. Muutin nykyiseen osoitteeseen 1.4.2009, joten 30.3. tai 31.3. sanoin irti sähkösopimukseni Lentävänniemessä. Eipä siinä, pahoittelin, että jäi niin viime tippaan, mutta asian piti kuitenkin olla kunnossa. Uudessa osoitteessa oli jo sähkösopimus, muutin väliaikaisesti takaisin lähtöruutuun.

No, sitten kauniina toukokuun päivinä tuli sähkölasku, joka oli ajalta xx.xx.2009 - 30.4.2009. Soittelin sitten pikku kauppaan ja kerroin, etten välttämättä ollut aikeissa maksaa kyseistä tuotetta, kun kerran irtisanoin sopimuksen 1.4. alkaen. Asiaa pahoiteltiin ja luvattiin lähettää uusi lasku, joka on oikeilla päivämäärillä. Kun uutta asukasta ei ollut tullut siihen rivitalohuoneistoon, näki täti koneeltaan, että käyttö huhtikuussa on pyöreätä nollaa. Sain luvan pistää sen laskun pois.

Tässä sitä vaan odotellaan sitä loppulaskua edelleen, nyt mennään kohta elokuussa. Ei muuten asialla ole kiire, otan viimeiset hetket Lentävänniemessä vaikka ilmaiseksikin vastaan, mutta jotenkin on vaan se fiilis, että jos nyt en asiaa hoida, niin hetken päästä paukahtaa, vaikka syy ei olekaan minun. Sähkölaitoksella kun meinaa olla valtaa enemmän kuin vastuuta. Ilmoitin heti toki avuliaasti pikku kauppaan osoitteen, johon korjatun laskun voi lähettää.

Kerran, kolme viikkoa sitten olen jo ottanut yhteyttä pikku kauppaan ja kertonut, että ihan tosissaan kiinnostaisi saada se lasku. Sieltä täti lupasi tällä kertaa viedä viestiä laskuttajalle, että loppulaskua kaipaillaan.

Täytynee taas palata aiheeseen. Kovasti ei kiinnostaisi mikään yllättävä maksuhäiriö tai hyväkorkoinen lasku (varsinkaan siksi, että jotkut kädettömät eivät yksinkertaisesti osaa lähettää laskua) nyt, kun olen muuttamassa muualle, eikä nyt muutenkaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jostain syystä ovat pari kertaa vuodessa tupanneet soittamaan nuo sähkönmyyjät minullekin. Jokaisella kerralla olen pyytänyt tarjouksen kirjallisena, jolloin puhelun on saanut loppumaan lyhyenä. Yhtään tarjousta en ole postissa tai mailina saanut. Tai itse asiassa viimeksi en jaksanut jauhaa edes noin pitkään, vaan sanoin että mulla on määräaikainen soppari toisen yhtiön kanssa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Elikkäs sähkölasku on tullut koko ajan entiseltä yhtiöltä ihan normaalisti. Olen kyllä tietoinen tästä erillisestä energiankulutuksen ja -siirron laskutuksesta. Minulla nämä ovat pysyneet samalla laskulla ihan normaalisti koko ajan.

Siinä tapauksessa, Onneksi olkoon! Valitettavan moni ei tiedä eroa sähkön myynnin ja siirron välillä. On meinaan hankala selittää sille Mouhijärven 85-v mummolle, että minkä helvetin takia se sähkö nyt yhtäkkiä pitää siirtää sinne töpseliin kun se on aina sinne ihan hyvin tullut.


No, sitten kauniina toukokuun päivinä tuli sähkölasku, joka oli ajalta xx.xx.2009 - 30.4.2009. Soittelin sitten pikku kauppaan ja kerroin, etten välttämättä ollut aikeissa maksaa kyseistä tuotetta, kun kerran irtisanoin sopimuksen 1.4. alkaen. Asiaa pahoiteltiin ja luvattiin lähettää uusi lasku, joka on oikeilla päivämäärillä. Kun uutta asukasta ei ollut tullut siihen rivitalohuoneistoon, näki täti koneeltaan, että käyttö huhtikuussa on pyöreätä nollaa. Sain luvan pistää sen laskun pois.

En viitsinyt koko tarinaa lainata, mutta ymmärtääkseni Tampereen Sähkölaitoksen ongelmat johtuvat siirtymisestä SAP järjestelmän käyttöön. Ja niin hyvä järjestelmä kun SAP onkin, niin se on helvetin kankea ja epäkäytännöllinen monissa asioissa.

Jos kyseisellä yhtiöllä on samanlaiset ongelmat, joiden kanssa olin itse painimassa niin heidän ongelmansa pitäisi olla kohtuu yksinkertaisesti korjattavissa. Heidän järjestelmänsä ei (todennäköisesti) pysty lähettämään loppulaskua ennen kuin asuntoon on merkitty uusi asukas. Uuteen jäjrestelmään siirtymisen yhteydessä kyseisellä yrityksellä on todennäköisesti n. ziljoona asuntoa odottamassa loppulaskua, koska he eivät ole ymmärtäneet asiaa ajoissa.

Oletan, että saamasi lasku huhtikuun loppuun asti on normaali arviolasku, eikä loppulasku. Tämä tarkoittaa juurikin sitä, ettei muuttoa ole tehty tai sitten joku on tehnyt muuttopäiväsi väärälle päivälle, jolloin SAP ei ymmärräkään sen olevan muutto.

Eli, jos tiedät entisen vuokranantajasi nimen ja puhelinnumeron, niin todennäköisesti pääset helpommalla kun soitat Sähkölaitokselle ja ilmoitat ne sille tytölle puhelimen toisessa päässä. Jos asunto on tyhjillään, niin vuokranantajasi merkitään uudeksi asukkaaksi.

Vedän nyt ns. mutkia suoriksi oletuksissani, mutta olen kokenut samanlaiset ongelmat sieltä "pahojen" puolelta.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Oletan, että saamasi lasku huhtikuun loppuun asti on normaali arviolasku, eikä loppulasku. Tämä tarkoittaa juurikin sitä, ettei muuttoa ole tehty tai sitten joku on tehnyt muuttopäiväsi väärälle päivälle, jolloin SAP ei ymmärräkään sen olevan muutto.

Eli, jos tiedät entisen vuokranantajasi nimen ja puhelinnumeron, niin todennäköisesti pääset helpommalla kun soitat Sähkölaitokselle ja ilmoitat ne sille tytölle puhelimen toisessa päässä. Jos asunto on tyhjillään, niin vuokranantajasi merkitään uudeksi asukkaaksi.

Vedän nyt ns. mutkia suoriksi oletuksissani, mutta olen kokenut samanlaiset ongelmat sieltä "pahojen" puolelta.

Oletuksesi on oikean suuntainen. Kun siitä laskusta otin yhteyttä, niin totesivat, ettei sopimustani oltukaan irtisanottu (pyynnöstäni huolimatta), sain anteeksipyynnön (nollatiedot huhtikuulta näkyivät koneelta) ja lupauksen loppulaskun saapumisesta uuteen osoitteeseen.

Noin kuukausi sitten kysellessäni loppulaskusta uusi asukas oli tontilla, silloin lupasivat viedä viestiä laskutusta hoitaville sieluille. Nyt tänään laitoin sinne tiukan, mutta kuitenkin asiallisen palautteen www-sivujen kautta sekä pyynnön ottaa puhelimitse yhteyttä antamaani numeroon.

Se vain itseäni huolettaa, ettei x kuukauden päästä todeta, että en ole maksanut sähköjäni ja sitten onkin maksuhäiriömerkintöjä tai sitten tulee valtavan kokoinen jälkilasku korkoineen päivineen. Kun vastaavat soittopyyntöön, jo varmasti kirjoitan ylös, kenen kanssa juttelin. Silloin on helpompi palata aiheeseen, jos nyt vieläkään eivät saa sitä laskua liikkeelle.

Kysymyksessä oli tuttavaperheemme asumisoikeusasunto, jossa olin vuokralla, ts. maksoin yhtiövastikkeen tuttaviemme hoitaessa asumisoikeusmaksujaan. Irtisanoivat asuntonsa samasta 1.4. päivästä alkaen, eli Sähkölaitos ei tee heidän nimellään ja puhelinnumerollaan mitään.

Kiitos neuvoista kuitenkin!
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Dna on kyllä osoittanut erinomaisuutensa lukuisia kertoja, kun sinne asiakaspalveluun olen pirautellut...

Olen soittanut DNA:n asiakaspalveluun pari kertaa ja ymmärtänyt, ettei sieltä saa apua mihinkään "vaivaan".

Kerran soitin laskusta ja pyysin eräpäivän siirtoa kahdella viikolla. Selitin naishenkilölle, että perheellä on nyt loppukuusta sen verran ylimääräisiä menoja, että pitäisi saada eräpäivä siirrettyä kahdella viikolla. Tämä ei kuulemma ole mahdollista heidän järjestelmänsä takia. Jätät vaan laskun maksamatta, huomautus tulee ja maksat vitosen lisää.

Toisen kerran soitin kysyäkseni mistä saan apua laajakaistan temppuiluun. Asiakasneuvoja käski etsiä palvelunumeron netistä, kun hänellä ei ole mahdollisuutta yhdistää tekniselle puolelle eikä hänellä ole numeroa. No, numero löytyi helposti ja olisi ehkä pitänyt etsiä se alunperinkin sieltä.

Jotenkin tulee mieleen, että joka välistä rahastetaan eli saadaan vitonen laskusta, lähtömaksu puhelusta yms. Niin ja kysyin tarjousta perheemme puhelinliittymistä Porin DNA kaupasta. Annoin sähköpostin ja pyysin lähettämään kokonaistarjouksen laajakaista, turvat yms. ja neljä kännykkää. Olen sitä tarjousta vuoden odottanut.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Se vain itseäni huolettaa, ettei x kuukauden päästä todeta, että en ole maksanut sähköjäni ja sitten onkin maksuhäiriömerkintöjä tai sitten tulee valtavan kokoinen jälkilasku korkoineen päivineen. Kun vastaavat soittopyyntöön, jo varmasti kirjoitan ylös, kenen kanssa juttelin. Silloin on helpompi palata aiheeseen, jos nyt vieläkään eivät saa sitä laskua liikkeelle.

Kysymyksessä oli tuttavaperheemme asumisoikeusasunto, jossa olin vuokralla, ts. maksoin yhtiövastikkeen tuttaviemme hoitaessa asumisoikeusmaksujaan. Irtisanoivat asuntonsa samasta 1.4. päivästä alkaen, eli Sähkölaitos ei tee heidän nimellään ja puhelinnumerollaan mitään.

Kiitos neuvoista kuitenkin!

Ole hyvä vaan. Ei kannata olla huolissaan laskusta. Tulet saamaan sen saman laskun, jonka jo saitkin mutta siinä vain tulee lukemaan loppulasku ja eri päivämäärät. Korkoja he eivät noihin saa laittaa, koska kyseessä on heidän virheensä. Lisäksi heillä on tällä hetkellä NIIN paljon ongelmia, että tuskin kehtaavat pyytääkään.

Jos olet vielä puheyhteydessä, niin varmista että ovat laittaneet laskutuslukon tilillesi siihen asti, että ovat saaneet uuden asiakkaan selvitettyä. Laskulukollisesta tilistä ei lähde perintätoimistoihin mitään.

Valitettavasti olen huomannut, ettei sähköyhtiöt ole kovin hyvin johdettuja, vaikka kyse on suurista yrityksistä. Tähän kun lisätään uuden, tuntemattoman järjestelmän käyttöönotto, niin yleensä kärsijänä on asiakaspalvelussa töissä olevat sekä asiakkaat.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Kävin eilen mäkissä. Ostin 4 eurolla tavaraa ja maksoin kympin setelillä. Sain takaisin saman kympin setelin ja euron. Vaikka piti saada vitosen seteli ja euro.

Noh, seuraavaksi kauppaan ostin viidellä eurolla tavaraa ja annoin väliä 3 euron pullonpalautuslapun. Sain kaksi euroa takaisin vaikka minun olisi pitänyt maksaa kaksi euroa.

Näin tällä kertaa. Sen siitä saa kun lukiolaisia päästetään mäkin ja siwan kassoiksi. Kiitos ja anteeksi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kerran soitin laskusta ja pyysin eräpäivän siirtoa kahdella viikolla. Selitin naishenkilölle, että perheellä on nyt loppukuusta sen verran ylimääräisiä menoja, että pitäisi saada eräpäivä siirrettyä kahdella viikolla. Tämä ei kuulemma ole mahdollista heidän järjestelmänsä takia. Jätät vaan laskun maksamatta, huomautus tulee ja maksat vitosen lisää.

Jätit oleellisen osan kertomatta: laskusi eräpäivä oli jo mennyt.
Olisit soittanut ajoissa.
 

tutzba

Jäsen
Gigantti HML vs. Hirvox HML

Käväisin aamulla ostamassa uuden digiboksin, kun vanha antenniverkkoon tarkoitettu boksi ei pelittänyt kerrostalossa.

Noh, pyöräilin ensiksi Giganttiin. Siellä mainostettiin Topfieldin boksia, oliko sillä hintaa nyt jotain 50 euroa. Kymmenisen minuuttia pyörin sitä tv-osastoa, tarkoituksena oli siis saada joku vastaamaan muutamaan kysymykseen. Lopulta myyjä löytyi, kun kävin itse nykäisemässä hihasta. Vapaaehtoisesti kukaan ei siis tullut auttamaan.

Aloin kysyä haluamastani Topfieldin mallista kaikenlaista, ja jossakin kohtaa tämä myyjä sanoo, ettei meillä ole tuota mallia myynnissä. Tulee kuulemma myöhemmin samana päivänä tai sitten huomenna. Jahas, ajattelin. Sen jälkeen kauppias esitteli jotain parin sadan hintaisia tallentavia vehkeitä, vaikka heti alussa ilmoitin, että ostolistalla on ainoastaan perusboksi. Lähdin sitten hiukan pettyneenä pois.

Onneksi silmiini osui vastapäätä ollut Hirvox-niminen kauppa. En koskaan ollut edes kuullut sellaisesta, ja ajattelin sen olevan joku surkea pulju, mutta kuinka väärässä olinkaan. Astuin ovesta sisälle ja saman tien kun jalkani ylitti kynnyksen, miesmyyjä morjesti minua ja kysyi, mitä olen etsimässä. Kerroin saman tarinan kuin Gigantissa ja minut ohjattiin heti digiboksien luo. Siellä myytiin samaa Topfieldin laatikkoa kuin Gigantissa, hintaa oli yhdeksän euroa enemmän. Muutamaa peruskysymystä ja myyjän asiantuntevaa selitystä myöhemmin kävelin tyytyväisenä asiakkaana pois.

Pitäisi varmaan lähettää sähköpostia Hirvoxille. Ihan uskomattoman hyvää palvelua, vaikka olikin ainoastaan sitä, mitä asiakkaan on lupa odottaa!
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kymmenisen minuuttia pyörin sitä tv-osastoa, tarkoituksena oli siis saada joku vastaamaan muutamaan kysymykseen. Lopulta myyjä löytyi, kun kävin itse nykäisemässä hihasta. Vapaaehtoisesti kukaan ei siis tullut auttamaan.
Tästä on kyllä jännästi kaksi koulukuntaa. Itse välttelen kauppoja, joissa myyjät tulevat suoraan tarjoamaan apua. Tykkään katsella rauhassa, vertailla, testailla ja tarpeen tullen etsiä myyjän avukseni. Joskus tullut pohdittua, millaista olisi jos myyjät aina tulisivat tarjoamaan apua - ruokakaupassa, kioskilla, pikaruokalassa ... Melkein jokaisella taitaa raja mennä jossain.

Gigantin myyjät kuitenkin taitavat toimia aivan liian provikkapainotteisesti, siellä tosiaan tyrkytetään aina kalleinta ja usein asiakkaalle sopimatonta vaihtoehtoa.
 

tutzba

Jäsen
Tästä on kyllä jännästi kaksi koulukuntaa.

Itse kuulun johonkin välimaastoon. Jos olen ostamassa tavaroita, joista tiedän tarpeeksi, en tarvitse apua. Esimerkiksi jääkiekkovarusteissa myyjän on turha tulla juttelemaan, koska vaikkapa Stadiumilla - en vieläkään tiedä miksi ostin luistimet sieltä - myyjät ovat auttamattoman pihalla niistä asioista.

Sitten jos ostettava tuote ei ole ihan minun vahvinta alaa tai muuten vaan pitää tarkistaa pari asiaa, saa myyjä tulla auttamaan.

Ideaalitilanne kaupassa on sellainen, että myyjä tulee tarjoamaan heti apua. Jos en tarvitse, voin kiittää ja sanoa pärjääväni yksin.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pieni asia, mikä lähinnä pisti ihmetyttämään:

Olin lauantaina Turtolan InterSportissa juoksuvaateostoksilla. Nuori kaveri pyyhälsi ohitseni asuja katsoessani ja sainkin hänet paikalle vastaamaan kysymyksiini. Eri vaihtoehtoja sitten katsottuamme lähdin sovittamaan yhtä asua. Myyjä huikkasi, että sovita vaan rauhassa ja tule sitten tähän, niin hän odottelee.

No, sain asun kokeiltua ja palasin samaan paikkaan aikeissa hankkia vielä muita asiaan kuuluvia vaatteita. Kaveria ei näkynyt missään, joten oletin hänen menneen johonkin muita asiakkaita palvelemaan. Ei näkyny muidenkaan asiakkaiden luona. En odottanutkaan, että hän olisi seissyt tattina (kaksi minuuttia kestäneen) sovitukseni ajan, mutta hämmästyin kaverin totaalisesta katoamisesta.

Hetken aikaa muita tuotteita katsottuani jäin vaille niihin liittyviä lisätietoja, joten otin ainoastaan sovittamani juoksuvaatteet ja menin niiden kanssa kassalle. Maksaessani näin kuinka kadonnut myyjä hipsi takaisin liikkeeseen henkilökunnan sivuovesta. Kädessään hänellä oli eväsrasia.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Olin lauantaina Turtolan InterSportissa juoksuvaateostoksilla.

Ensimmäisenä tuli mieleen, notta miten asiakaspalvelu tähän liittyy, koska yhdistin tuon termin "juoksutaksiin".

Otsikon aiheeseen liittyen: Stockmanilla sai ainakin rauhassa kierrellä ja katsella vaatteita ja lompakoita ilman, että kukaan tuli kyselemään yhtään mitään. Kuulin kyllä, kuinka myyjälauma jutteli keskenään kassan takana jotain Facebookista.

Jäi kuteet ostamatta, kun ei huvita tukea kauppaa, jolla on varaa pitää järjettömiä määriä myyjiä tyhjässä kaupassa juttelemassa keskenään.
 

Slibard

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noh, pyöräilin ensiksi Giganttiin. Siellä mainostettiin Topfieldin boksia, oliko sillä hintaa nyt jotain 50 euroa. Kymmenisen minuuttia pyörin sitä tv-osastoa, tarkoituksena oli siis saada joku vastaamaan muutamaan kysymykseen. Lopulta myyjä löytyi, kun kävin itse nykäisemässä hihasta. Vapaaehtoisesti kukaan ei siis tullut auttamaan.

Gigantissa on kyllä surkeaa toi asiakaspalvelu.

Vuosia sitten, kun muutin omaan asuntoon, kävin veljen kanssa Itäkeskuksen Gigantissa katsomassa DVD-soitinta, videoita, pesukonetta jne. Ensin menimme elektroniikkaosastolle ja katselimme tarjontaa. Muutamia kysymyksiä tuli mieleen, mutta vapaata myyjää ei näkynyt missään. Odottelimme pidemmän aikaa asiakaspalvelupisteellä, kunnes lopulta joku nuori myyjä tuli paikalle. Kyselin minkälaisia laitteita heillä on tarjolla ja sain vastaukseksi konekiväärin vauhdilla suollettua epäolennaista tekstiä teknisistä ominaisuuksista. Tarkoitus oli ostaa suht perusvehkeitä ja puolet sen myyjän puheista meni ohi. Otettiin siitä sitten lopulta DVD-soitin ja videot ja sanoin, että pesukonekin tarvittaisiin. Samalla kyselin olisiko mahdollista saada hiukan alennusta, kun ostan ison satsin kerralla. Tähän sain muistaakseni jotain vittuilua vastaukseksi ja käski menemään kodinkoneosastoon ja etsimään myyjän sieltä. Kannettiin laitteet toiselle osastolle ja mentiin taas asiakaspalvelupisteeseen odottamaan. Siinä hetken aikaa katseltiin eikä myyjää taas näkynyt missään. Lopulta saatiin siitä paikasta tarpeeksi ja jätettiin kamat siihen ja lähdetiin toiseen paikkaan.

Lopulta päädyttiin Tammiston Hirvoxiin (sattumalta juuri Hirvoxiin) ja sieltä saatiin hyvää palvelua vanhemmalta myyjältä ja pientä alennustakin lupaili. Siellä oli samoin, ettei samalta osastolta saanut viihde-elektroniikkaa ja kodinkoneita, mutta palvelua sai nopeasti kun sitä vain halusi. Muutenkin palvelu oli paljon ystävällisempää ja ymmärsi mitä myyjä selitti. Sieltä sitten lähti mukaan isompikin satsi roinaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....

Otsikon aiheeseen liittyen: Stockmanilla sai ainakin rauhassa kierrellä ja katsella vaatteita ja lompakoita ilman, että kukaan tuli kyselemään yhtään mitään. Kuulin kyllä, kuinka myyjälauma jutteli keskenään kassan takana jotain Facebookista.

Jäi kuteet ostamatta, kun ei huvita tukea kauppaa, jolla on varaa pitää järjettömiä määriä myyjiä tyhjässä kaupassa juttelemassa keskenään.

Stockalla sentään on niitä myyjiä joilta voi kysyä. Tarkkaan ottaen, on esim. miestenvaateosastolla erityisen pätevää myyntiporukkaa. Sitä kun on itse melko kädetön vaateasioissa, niin ainakin itiksen stokka on ainoita paikkoja missä luotan myyjän sanaan.

Tottakai tuon kokoiseen organisaatioon sattuu demarimpaakin väkeä töihin, mutta nämä vakituiset myyjät on kyllä keskimääräistä reilusti palvelualttiimpia.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Gigantissa on kyllä surkeaa toi asiakaspalvelu.
Mikäli jotain haluaa oikeasti ostaa, niin ei kannata mennä Giganttiin. Koitettiin ostaa kaverille uutta puhelinta hukatun tilalle, eli valkattiin malliston halvin ja sitten odottelemaan josko myyjä avaisi sen lukollisen laatikon jossa puhelimet on. Puolen tunnin päästä kyllästyttiin ja lähdettiin Veikon Koneeseen.

Tuohan ei nyt ihan suoranaisesti ole kyllä myyjien vika, koska Giganttiin tulee ostoksille juurikin ne ihmiset, jotka eivät tiedä mistään teknisestä vimpaimesta yhtään mitään. Vaikka miten tekisi myyjän mieli välissä ottaa selkeästi ostava asiakas, niin mummon puhetulva parin euron ostoksesta jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

Eipä sillä, asuntoani rempatessa kävin varaamassa kaikki keittiön kodinkoneet, jolloin valmiista alennuspaketista sain vielä kivat alennukset, maksuttoman varauksen ja lopulta sain ilman sen suurempia selkkauksia peruttua varaukseni, kun sainkin keittiöfirmasta halvemmalla laadukkaammat vehkeet. Eli ei se nyt ihan saatanasta ole koko paikka, mutta juurikin noita perustarvikkeita (kännykät, konsolit, viihde-elektroniikka) tuolta ei missään nimessä kannata ostaa.
 

halperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gigantissa...

Gigantista tuli mieleen muutaman vuoden takainen episodi. Olin aiemmin kesällä loukannut polven ja könkkäsin kainalosauvojen kanssa. Olin lähdössä mökille ja ajattelin käydä ostamassa DVD -soittimen mukaan. Päivän lehdessä oli Gigantin mainos jostain halpamallista joka sopi tarkoituksiini kuin nappi otsaan. Pakkasin tavarat autoon ja Tammiston Gigantin kautta mökille, harmi vain että tuo oli loppu sieltä. Pyysin tarkistamaan Tampereen Giganttien tilanteen koska olimme menossa siihen suuntaan. Kalevan myymälässä niitä olikin ja ajoin sitä kautta.
Myymälässä sitten könkkäilin keppieni kanssa ja etsin ko. laitetta sitä löytämättä. Lopulta päädyin kysäisemään myyjältä tuota laitetta ja hän esitteli saman valmistajan laitteen joka maksoi yhtä paljon. Tätä en kuitenkaan halunnut, koska laitteessa ei ollut omaa näyttöä (CD:n kuunteluun kätevä) + joitakin muitakin miinuksia oli. Kysyin onko tätä näytöllistä mallia ja myyjä myi sinnikkäästi näytötöntä. Lopulta hän myönsi niitä olevan varastossa ja sanoin haluavani sellaisen. Edelleen myyjä kauppasi tätä näytötöntä mallia mm. argumenteilla "ei sillä näytöllä mitään tee". Lopulta hän uskoi ja antoi noutolapun varastoon kun naama alkoi punottamaan ja sanoin ilmeisen painokkaasti haluavani juuri kyseisen laitteen.

Edelleenkin sylettää kyseinen lafka. Ei ollut paras olo kun jalkaa kivisti. Tulee siihen vielä joku propellikorva viisastelemaan ja kertoo mitä tarvitsen. Vaikka jalka on pipi, niin ei se idiootiksi vielä tee.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hetken aikaa muita tuotteita katsottuani jäin vaille niihin liittyviä lisätietoja, joten otin ainoastaan sovittamani juoksuvaatteet ja menin niiden kanssa kassalle. Maksaessani näin kuinka kadonnut myyjä hipsi takaisin liikkeeseen henkilökunnan sivuovesta. Kädessään hänellä oli eväsrasia.

Myyjä siis tuli taukotilasta eväiden kanssa myymälän puolelle? Ei nyt ihan avaudu. Luulisi, että eväät syödään taukotilassa.
 

Slibard

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä sillä, asuntoani rempatessa kävin varaamassa kaikki keittiön kodinkoneet, jolloin valmiista alennuspaketista sain vielä kivat alennukset, maksuttoman varauksen ja lopulta sain ilman sen suurempia selkkauksia peruttua varaukseni, kun sainkin keittiöfirmasta halvemmalla laadukkaammat vehkeet. Eli ei se nyt ihan saatanasta ole koko paikka, mutta juurikin noita perustarvikkeita (kännykät, konsolit, viihde-elektroniikka) tuolta ei missään nimessä kannata ostaa.

Onhan siellä Gigantissa jotain hyvääkin. Itsekin olen sieltä keittiön laitteet ostanut. Usein vain tuolla törmää joko huonoon asiakaspalveluun tai siihen ettei myyjää näy missään.

Joskus vuosituhannen alussa kävin katselemassa CD-soittimia. Eräässä liikkeessä myyjä totesi, ettei CD-soittimia juuri enää ole valikoimissa, kun DVD-soittimet ovat ne korvanneet. Sen jälkeen myyjä esitteli Sonyn 300 CD:n karusellisoitinta ja selvitti, että tässä olisi 300 DVD:n soitin. En muista mikä firma oli kyseessä. Giganttia ei tainnut vielä tuolloin Itiksessä olla.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskomatonta, mutta totta. KELAssakin on töissä ihmisiä, jotka ajattelevat asiakkaan eikä laitoksen parasta. Meikäläisellä sattuu olemaan kymmenen viikon "kesäloma", jossa on laskennallista lomaa kuukausi 16.6 alkaen. Keväällä kun syntyi muksu, niin päätin, että teen vähän "ylimääräistä" rahaa pitämällä kaksi viikkoa isyyslomaa kesälomalla. Jätin isyylomahakemuksen ajalle 1.-16.6, jolloin olen periaatteessa töissä, eli en ole ns. laskennallisella vuosilomalla. KELAn täti yllättäen soitti ja totesi, että nolla euroa tulee, jos hakemani päivämääärät pidetään voimassa. Puhelimitse sovimme, että uudet isyyslomapäivät ovat 16.-30.6 ja tuloksena oli reilu tonni rahaa.

Kiitos KELAlle tällä kertaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Stockalla sentään on niitä myyjiä joilta voi kysyä. Tarkkaan ottaen, on esim. miestenvaateosastolla erityisen pätevää myyntiporukkaa. Sitä kun on itse melko kädetön vaateasioissa, niin ainakin itiksen stokka on ainoita paikkoja missä luotan myyjän sanaan.

Stockka on kyllä melko varma paikka ostaa kamaa, jos et tiedä mistä muualta sen löytäisi. Aina on Stockalla natsannut ja palvelukin on ollut aina ok. Minä en pidä siitä, että myyjät hyökkäävät kimppuun, joten ei haittaa vaikka porisevat kassallaan mitä vain. Kysyn sitten jos on kysyttävää ja odotan että myyjä tietää vastauksen.

Vaateostokset osaan tehdä yksin. Suurimman osan vaatteista ostan parista kaupasta, jossa myyjät osaavat jo olla häiritsemättä. Tiedän kyllä oman kokoni sekä housujen, että paitojen osalta. Samasta kaupasta ostamisessa on sekin hyöty, että kokomerkintöihin voi luottaa. Pari kertaa olen jotkut alennushousut napannut mukaan sovittamatta ja kertaakaan ei ole tarvinnut vaihtaa yksiäkään housuja. Pari kertaa olen joutunut jotain vaihtamaan vaatteesta löytyneen vian vuoksi ja kaikki on aina sujunut ilman ongelmia.

Ainoastaan silloin kun pitää päivittää noita prässihousuja ja pukuosastoa muutenkin, tukeudun välittömästi myyjän apuun. Halosella olen saanut aina ripeää ja asiantuntevaa palvelua. Yleensä siellä pukuosastolla on vähintään 50-vuotias nainen tai mies, joka osaa hommansa. Viimeiksi pukua ostaessa olin alle 20 minuutin kassalla ja tuossa ajassa oli jo fiksattu housut lyhennyskuntoon. Koko setin hain sitten seuraavana päivänä sopivan pituisina kotiin ja seuraavana päivänä laitoin jo sedän monttuun ko. kokonaisuus ylläni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös