Soneralla puhelut menevät ihan minne sattuu, vaikka kuinka olisi valinnut valikosta oikein. Koska on tärkeämpää se, että asiakkaalle vastataan nopeasti, se on sitten loppukädessä kuulemma ihan sama kuka asiakkaalle vastaa kunhan vaan joku siihen vastaa. Soitat matkapuhelinlaskutukseen, niin voi vastaaja olla vaikka lankapuhelimen teknisen tuen henkilö. Soitat laajakaistan tekniseen tukeen, vastaaja voi olla vaikka yrityspalvelun matkapuhelinmyyjä... Ja oikeasti puheluun vastaavalla henkilöllä ei ole yhtään tietoa asiasta mistä soittaja soittaa, eikä mitään järjestelmiä ongelman hoitamiseen. Sanoo vaan että "soitetaan pian takaisin" ja laittaa soittopyynnön oikeaan paikkaan. Yhdistäminenkään oikeaan paikkaan ei onnistu koska puhelu juuttuu taas ruuhkaan ja se voi tulla vaikka itselle uudelleen...Oliko tuo nyt niin todella paskaa palvelua? Saithan homman kuitenkin haluamaasi päätökseen tämän toisen henkilön kautta, vaikka esititkin asiasi parfymoiduin korulausein.
Ensimmäiseksi puheluusi vastanneen henkilön toimenpidelistalla ei epäilemättä ollut huolehtia puhelinasioista, vaan todellakin vain laajakaistakysymyksistä. Siksi on ihan ok että puhelu siirretään eteenpäin, muuten henkilö hoitaa määräysten vastaisesti hommiaan ja kyseinen resurssi on pois laajakaistan tuesta. Muutenkin operaattoreita höykytetään että vasteajat ovat liian pitkiä, tosin kyllä ihan syystä. Puhelun ohjautuminen henkilölle joka edelleen posmittaa laajakaistasta voi kyllä harmittaa, mutta ilmeisesti ko. henkilöllä oli aivan oikein mandaatti hoitaa myös puhelinliittymän sulkeminen. Tieto statuksestasi vain oli väärä, ja siksi puheluun vastattiin "väärin".
En myöskään usko että contact centerin automatiikka on ohjannut puhelusi erehdyksessä laajakaistatukeen. Olet todennäköisesti näppäillyt itsesi juuri tuonne. Mikä ihme tuo nyt olisikaan. Puhelin on juuri kadonnut, hätä on päällä ja kesäinen viikonloppuyö on muutenkin liikuttavimmillaan.
Tämä on sitä palvelun tehostamista ja laadukasta asiakaspalvelua Soneran mukaan. Ehkä Elisa on samassa veneessä.