cottonmouth
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo & Philadelphia Flyers
En nyt tiedä onko tämä oikea ketju, mutta asiakaspalvelua hieman liippaa. Itse olin joskus takavuosina Suomen toisessa suuressa numeropalveluyrityksessä kesäduunissa kartta-aineistoa päivittämässä, mutta myös vastailemassa ihan nro-palvelupuheluihin. Jo silloin hieman arvelutti yleinen ohje, jonka mukaan asiakkaalle piti valehdella, että ei näe mistä numerosta tämä soittaa, vaikka siinä se ruudulla loisti. Salaisten haettujen numeroiden kohdalla näkyi myös usein paikkakunta mistä ko. nro. oli, mutta tätäkään ei saanut sanoa, vaan oli taas valehdeltava, että ei tietoa. Nyt tässä erään tutun kanssa jutellessa tuli ilmi, että ko. numeropalvelu on alkanut käyttää nettiä hauissaan ja hakukone on yllätysyllätys Google, mutta taas soittajalle valehdellaan, että käytetään Suomi.fi-konetta.
Itseäni hieman kyrsii tällainen toiminta ison yrityksen osalta, koska onhan tuo nyt tavallaan asiakkaiden kusettamista. Mieleen tulee myös, että onkohan ko. toiminta edes lainmukaan sallittua? Moraalista ja eettistä puolta lienee turha edes miettiä. Asiaa ajatellessa tuli mieleen kuinka yleistä tällainen toiminta yrityksissä on eli että ihan suoraan johtoportaan toimesta ohjeistetaan valehtelemaan maksaville asiakkaille? Kirjoituksen voisi heittää myös vitutusketjun puolelle.
Itseäni hieman kyrsii tällainen toiminta ison yrityksen osalta, koska onhan tuo nyt tavallaan asiakkaiden kusettamista. Mieleen tulee myös, että onkohan ko. toiminta edes lainmukaan sallittua? Moraalista ja eettistä puolta lienee turha edes miettiä. Asiaa ajatellessa tuli mieleen kuinka yleistä tällainen toiminta yrityksissä on eli että ihan suoraan johtoportaan toimesta ohjeistetaan valehtelemaan maksaville asiakkaille? Kirjoituksen voisi heittää myös vitutusketjun puolelle.