Tiesihän sen, että ei laajakaistaoperaattoria oikein voi järkevästi vaihtaa. Kyllästyin Elisan pätkimiseen ja selvittelyistä huolimatta he eivät saaneet linjaa kuntoon, vaikka itse toki kokeilin eri modeemeilla, johdoilla ja pistokkeilla. Ja onhan se ennenkin toiminut vanhoilla laitteillani.
Siinä tein itse virheen, kun menin vaihtamaan logoa laskun nurkassa eli siis Saunalahteen. No, olin pyytänyt siirron marraskuun alkuun ja peruutusoikus on 14 päivää. Virheeni tajuttua, tuumasin, että ei tässä mitään hätää, perutaan pois ja tilataan loistavat suositukset saanut Nebula.
Peruin liittymätilaukseni sähköpostilla ja myöhemmin varmistin asian puhelimitse. Kaikki oli kunnossa.
Nyt huomaan, että mitään peruutusta ei ole tapahtunut, sain ilmoituksenkin, että liittymä on kytketty ja sähköpostini suljettu. Kaikki IP:t sun muut hässäkät näyttävät yhä Elisaa. Sama liittymähän kyseessä tietysti onkin.
Perutuuksesta huolimatta tämä yksi ja sama yritys on sitten mennyt sorkkimaan liittymääni, vaikka jos jotain piti tehdä niin, se piti joka tapauksessa tehdä vasta marraskuussa.
Uskoisin, että asia olisi aika helppo hoitaa puhelimessa, mutta ei niistä jonoista sen enempää enää tässä vaiheessa. Se tästä vielä puuttuisi, että yhteys olisi ollut poikki. Nythän ei tietenkään ole mitään asennusmiehiä talojakomossa edes käynyt. Toisaalta, yhteys ei ole pätkäissyt kertaakaan nyt pariin päivään. Sataprosenttisen varman tiedon näen tyhjän irkkikanavan logista yhdellä vilkaisulla. Kai minä sitten voin olla ainakin toistaiseksi Saunalahden asiakkaana, kun lupasivat laskuttaakin vasta marraskuussa.
Onneksi tuo sähköpostiosoitteeni ei enää ole ollut ykköskäytössä aikoihin ja noin sinänsä sen aiheuttama soppa ei päätä vaivaa. Esimerkiksi äidille pitää kuitenkin ilmoittaa. Nykyään sähköpostin virkaa toimittaa eräs suuri amerikkalainen hakukoneyhtiö ja alkukankeuksien jälkeen olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, olen ollut mukana aika alusta lähtien, ensin käytin sitä vain roskapostimailina.