Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 226
  • 6 880

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En nyt tiedä onko tämä oikea ketju, mutta asiakaspalvelua hieman liippaa. Itse olin joskus takavuosina Suomen toisessa suuressa numeropalveluyrityksessä kesäduunissa kartta-aineistoa päivittämässä, mutta myös vastailemassa ihan nro-palvelupuheluihin. Jo silloin hieman arvelutti yleinen ohje, jonka mukaan asiakkaalle piti valehdella, että ei näe mistä numerosta tämä soittaa, vaikka siinä se ruudulla loisti. Salaisten haettujen numeroiden kohdalla näkyi myös usein paikkakunta mistä ko. nro. oli, mutta tätäkään ei saanut sanoa, vaan oli taas valehdeltava, että ei tietoa. Nyt tässä erään tutun kanssa jutellessa tuli ilmi, että ko. numeropalvelu on alkanut käyttää nettiä hauissaan ja hakukone on yllätysyllätys Google, mutta taas soittajalle valehdellaan, että käytetään Suomi.fi-konetta.

Itseäni hieman kyrsii tällainen toiminta ison yrityksen osalta, koska onhan tuo nyt tavallaan asiakkaiden kusettamista. Mieleen tulee myös, että onkohan ko. toiminta edes lainmukaan sallittua? Moraalista ja eettistä puolta lienee turha edes miettiä. Asiaa ajatellessa tuli mieleen kuinka yleistä tällainen toiminta yrityksissä on eli että ihan suoraan johtoportaan toimesta ohjeistetaan valehtelemaan maksaville asiakkaille? Kirjoituksen voisi heittää myös vitutusketjun puolelle.
 

crossari

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC TPS
Jo silloin hieman arvelutti yleinen ohje, jonka mukaan asiakkaalle piti valehdella, että ei näe mistä numerosta tämä soittaa, vaikka siinä se ruudulla loisti. Salaisten haettujen numeroiden kohdalla näkyi myös usein paikkakunta mistä ko. nro. oli, mutta tätäkään ei saanut sanoa, vaan oli taas valehdeltava, että ei tietoa.

Itselläni on kokemusta toisesta kyseisen alan suuresta firmasta ja sieltä tuo tarinasi ei ainakaan ole. Aika mielenkiintoista, jos noin todella on. Opettavaisia työpaikkoja nuo numeropalvelut (ja yleensäkin asiakaspalvelu puhelimitse) - saa nimittäin aika kattavan kuvan suomalaisista.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Jees, tulipa sitten hankittua elämäni ensimmäiset silmälasini. Hankin ne Eyenin kautta, ja palvelusta pitää sanoa, että erinomaista oli.

Näöntarkastusta ei tarvittu, olin käynyt siinä aiemmin. Sitten siis suoraan pokia katsomaan, ja kiitos avuliaan myyjäneidin, ne löytyivät hetkessä.

Sitten toimitusajan kohdalla sanottiin että n.3 viikkoa menee, niin alta 1½vkoa meni ja soittivat, että lasit ois täällä. Fabulous! Ja hintakin oli todella kohtuullinen, eli 80€ köyhdyin, ei paha. Marvellous!

Sitten huonompaa palvelua, eli taas kerran tuli Subwaylla käytyä, perkele päivä oli tiistai ja leivät taas kerran lopussa, onneksi sentään edes jotain löyty. Mutta alkaa vituttamaan moinen, miksei niitä satanas leipiä voida hommata kerralla tarpeeksi?? Vai meneekö niitä tosiaan niin perkeleesti Big Brother-kampanjan takia, että illasta sinne on íhan turha mennä?? Muutenkin nuoret myyjäneitoset vaikuttivat hieman työhönsä vittuuntuneelta. Mokomat perkeleet.

Vittu mua taas huvita yhtään mikään.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Itselläni on kokemusta toisesta kyseisen alan suuresta firmasta ja sieltä tuo tarinasi ei ainakaan ole. Aika mielenkiintoista, jos noin todella on. Opettavaisia työpaikkoja nuo numeropalvelut (ja yleensäkin asiakaspalvelu puhelimitse) - saa nimittäin aika kattavan kuvan suomalaisista.

Jep, ihan tosi tarinahan tuo on eli sitten olet ollut varmaan juuri sen toisen firman leivissä. Sinänsä huvittavia juttuhan nuo ovat, koska itse en nähnyt mitään todellista merkitystä miksei ko. asioita voinut kertoa asiakkaalle. Huvittavaa, että vaikka tapahtumasta on useampi vuosi, niin periaatteellisella tasolla toiminta kyrsii edelleen.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jep, ihan tosi tarinahan tuo on eli sitten olet ollut varmaan juuri sen toisen firman leivissä. Sinänsä huvittavia juttuhan nuo ovat, koska itse en nähnyt mitään todellista merkitystä miksei ko. asioita voinut kertoa asiakkaalle.

Mielenkiintoinen case. En tajua minäkään, mitä hyötyä ko. toiminnasta on. Lähettikö sinun firmasi asiakkaalle tekstarina sen numeron puhelun jälkeen? Jos lähetti, niin miten sen voi lähettää, jos ei tiedä numeroa? Vai voiko puhelinyhtiöt lähettää viestin soittajan puhelimeen ilman numeroa. No varmaan ne pystyy tekemään mitä vaan vehkeillään.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Asunnon vuositarkastus.. jäi vähän viime tinkaan tuo lapun toimittaminen. Laitoin tarkastajelle sähköpostia, että mihin osoitteeseen lapun voi tuoda tai vaikka faksasta? Tarkastaja vastasi että ei sitä kannata lähetellä, jättäkää vaan keittiön pöydälle niin ottaa siitä.

Mietittiin kun lappu paikallaan, ikäänkuin kukaan ei olisi käynyt. No, pistin sähköpostia jossa kyselin tästä.. ei vastausta. Soittoa muutamana päivänä.. ei vastausta.

Nyt tuli joku kokouksen pöytäkirja tms ja sen perusteella ei tosiaan meidän asuntoa ole tarkastettu.

Ei nyt kamalan hyvää asiakaspalvelua tämä.
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Täytyy antaa kiitosta kun on sen aika...

Puolenkuun Pelit - ja homma pelittää!

Tiistai- illalla (tai maanantai) laitettiin pojan pelitilaus sisään ja maksettiin samantien.
Keskiviikkona oli tilauksen tiedoissa "Lähetetty asiakkaalle".
Eilen torstaina oli paketti postilaatikossa.

Kerrassaan mahtavaa toimintaa - ja yksi todella tyytyväinen asiakas (poika) !
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mielenkiintoinen case. En tajua minäkään, mitä hyötyä ko. toiminnasta on. Lähettikö sinun firmasi asiakkaalle tekstarina sen numeron puhelun jälkeen? Jos lähetti, niin miten sen voi lähettää, jos ei tiedä numeroa?

Joo, kyllä tekstiviesti lähti esim. yhdistämisen jälkeen automaattisesti, siihen ei tarvinnut itse mitenkään vaikuttaa. Pointti oli nimenomaan, että asiakkaalle ei saanut kertoa, että näen mistä numerosta hän soittaa vaikka ruudulla luki "soittaja: 040-1234567". Sinällään en enää muista oikein yhtään tilannetta missä tämä olisi todelliseksi ongelmaksi muodostonut, mutta noin periaatteen tasolla häiritsi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tiesihän sen, että ei laajakaistaoperaattoria oikein voi järkevästi vaihtaa. Kyllästyin Elisan pätkimiseen ja selvittelyistä huolimatta he eivät saaneet linjaa kuntoon, vaikka itse toki kokeilin eri modeemeilla, johdoilla ja pistokkeilla. Ja onhan se ennenkin toiminut vanhoilla laitteillani.

Siinä tein itse virheen, kun menin vaihtamaan logoa laskun nurkassa eli siis Saunalahteen. No, olin pyytänyt siirron marraskuun alkuun ja peruutusoikus on 14 päivää. Virheeni tajuttua, tuumasin, että ei tässä mitään hätää, perutaan pois ja tilataan loistavat suositukset saanut Nebula.

Peruin liittymätilaukseni sähköpostilla ja myöhemmin varmistin asian puhelimitse. Kaikki oli kunnossa.

Nyt huomaan, että mitään peruutusta ei ole tapahtunut, sain ilmoituksenkin, että liittymä on kytketty ja sähköpostini suljettu. Kaikki IP:t sun muut hässäkät näyttävät yhä Elisaa. Sama liittymähän kyseessä tietysti onkin.

Perutuuksesta huolimatta tämä yksi ja sama yritys on sitten mennyt sorkkimaan liittymääni, vaikka jos jotain piti tehdä niin, se piti joka tapauksessa tehdä vasta marraskuussa.

Uskoisin, että asia olisi aika helppo hoitaa puhelimessa, mutta ei niistä jonoista sen enempää enää tässä vaiheessa. Se tästä vielä puuttuisi, että yhteys olisi ollut poikki. Nythän ei tietenkään ole mitään asennusmiehiä talojakomossa edes käynyt. Toisaalta, yhteys ei ole pätkäissyt kertaakaan nyt pariin päivään. Sataprosenttisen varman tiedon näen tyhjän irkkikanavan logista yhdellä vilkaisulla. Kai minä sitten voin olla ainakin toistaiseksi Saunalahden asiakkaana, kun lupasivat laskuttaakin vasta marraskuussa.

Onneksi tuo sähköpostiosoitteeni ei enää ole ollut ykköskäytössä aikoihin ja noin sinänsä sen aiheuttama soppa ei päätä vaivaa. Esimerkiksi äidille pitää kuitenkin ilmoittaa. Nykyään sähköpostin virkaa toimittaa eräs suuri amerikkalainen hakukoneyhtiö ja alkukankeuksien jälkeen olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, olen ollut mukana aika alusta lähtien, ensin käytin sitä vain roskapostimailina.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...Siinä tein itse virheen, kun menin vaihtamaan logoa laskun nurkassa eli siis Saunalahteen....

ADSL liittymävaihto elisasta saunalahteen on melko turhaa, koska kyseessä on sama firma. Liittymäsi johtoa ei siirretä toiseen paikkan keskuksella tai mitään muutakaan muutosta ei tapahdu. Siirryt toki elisan asiakasrekisteristä saunalahden vastaavaan ja lasku tulostetaan eri paikasta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
ADSL liittymävaihto elisasta saunalahteen on melko turhaa, koska kyseessä on sama firma. Liittymäsi johtoa ei siirretä toiseen paikkan keskuksella tai mitään muutakaan muutosta ei tapahdu. Siirryt toki elisan asiakasrekisteristä saunalahden vastaavaan ja lasku tulostetaan eri paikasta.

Kyllähän Saunalahdella on paremmat palvelut (suuremmat sähköpostilaatikot), parempi asiakaspalvelu (vastausaika) ja 1M ja 2M -liittymissä upload-kaista on myös 1M kun Elisalla 512 kt. Tosin Elisalta saa aina jotain halpaa modeemia tai vastaavaa mukaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kävin yhden ulkomaalaisen naisen kanssa Tampereen Body Shopissa.

Keskustelu sisällä:
Myyjä: "Voinko auttaa?"
Minä: "Jos häntä haluat auttaa, niin pitää puhua englantia."
Myyjä (viitaten kaveriini): "Can I help you?"
Tyttö(ni)<- ainakin toivottavasti joskus, jos haluatte voin avautua Naisasiat-ketjussa: "No, I´m fine, thanks."

Kassalla kuitenkin myyjä puhui ulkomaalaiselle ystävälleni suomea. "Neljätoista yhdeksänkymmentä", "ole hyvä", "kiitos" ja "moi moi" jne. Itse seisoin monen metrin päässä. Ehkä pikkuasia, mutta ihmettelen vain unohtiko myyjä, ettei asiakas puhu suomea vai tekikö hän sen tahallaan. Tuo yksi lause myyjältä kuulosti kuitenkin hyvältä.

Sama nainen on saanut kuunnella taksikuskin suomenkielistä monologia, vaikka on moneen kertaan sanonut, ettei puhu suomea.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saunalahden asiakaspalvelu tosiaan noin kuukausi sitten siirtyi Pasilaan Elisan kanssa samoihin tiloihin. Eiköhän siellä olla siirrytty samaan systeemiin kuin Elisa/Kolumbus -asiakaspalvelussa,..

Ei olla järjestelmätasolla siirrytty, vaikka fyysisesti ollaankin. Alkuperäinen pointtini oli se, että Elisan ja Sauniksen ADSL liittymät ovat sama-asia teknisesti, mutta tuotteissa on eroja. Mikäli saat samat speksit omaavat tuotteet molemmista, niin ainoa ero käytännössä on laskun ylänurkassa. Tämähän oli selvää jo ensimmäisen aiheeseen liittyneen viestin jälkeen, vaikka se minulta menikin "hieman" ohi.

http://www.elisa.fi/ir/index.cfm?t=5&o=5120.00&did=14264
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Niin, mainittakoon vielä ettei Saunalahden työntekijät ole fyysisesti siirtyneet vielä mihinkään.
Mihinkään uuteen "systeemiin" ei ole työntekijät siirtymässä, Saunalahti pysyy toistaiseksi Saunalahtena sekä Elisa Elisana.

Eri asia taas miten Elisan käyttämä Barona kiinnostuu Saunalahden asiakaspalvelusta, joiden kuukausipalkat ovat Elisan vastaavia useamman satasen pienemmät.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kassalla kuitenkin myyjä puhui ulkomaalaiselle ystävälleni suomea. "Neljätoista yhdeksänkymmentä", "ole hyvä", "kiitos" ja "moi moi" jne. Itse seisoin monen metrin päässä. Ehkä pikkuasia, mutta ihmettelen vain unohtiko myyjä, ettei asiakas puhu suomea vai tekikö hän sen tahallaan. Tuo yksi lause myyjältä kuulosti kuitenkin hyvältä.

Sama nainen on saanut kuunnella taksikuskin suomenkielistä monologia, vaikka on moneen kertaan sanonut, ettei puhu suomea.

Eiköhän tässä ole kyse ihan kuitenkin vain siitä, että asiakaspalvelija ei voi myöskään olla sanomatta mitään esim. kuvailemassasi kassatilanteessa, vaikkei englanniksi niitä asioita osaisikaan sanoa. Tällöin kai ihan luonnollista on sanoa hinta, kiitokset ja heiheit suomeksi. Näinhän sitä ulkomaillakin toimitaan. Siellä se vaan on kulttuuria ja ylpeyttä omasta kielestä, kun Suomessa vastaava mielletään aina junttiudeksi.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, mainittakoon vielä ettei Saunalahden työntekijät ole fyysisesti siirtyneet vielä mihinkään.
Mihinkään uuteen "systeemiin" ei ole työntekijät siirtymässä, Saunalahti pysyy toistaiseksi Saunalahtena sekä Elisa Elisana.
Jaahas, sitten sain väärää tietoa. Itse siellä olin duunissa vielä viime vuoden lopussa ja kaikenlaista huhua oli jo silloin ilmassa.
 

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eiköhän tässä ole kyse ihan kuitenkin vain siitä, että asiakaspalvelija ei voi myöskään olla sanomatta mitään esim. kuvailemassasi kassatilanteessa, vaikkei englanniksi niitä asioita osaisikaan sanoa. Tällöin kai ihan luonnollista on sanoa hinta, kiitokset ja heiheit suomeksi. Näinhän sitä ulkomaillakin toimitaan.

Ok. Mutta eikö tuon hinnan voisi kuitenkin sanoa englanniksi, vaikka sen näkeekin ehkä kassasta. Eikä ainakaan tässä tapauksessa ollut ymmärtääkseni kyse kielitaidon puutteesta; "Can I help you?" tuli helposti. Minä en ole paljon matkustellut, joten en tiedä miten muissa maissa toimitaan, mutta jos itse joutuisin kylmiltään johonkin kassalle, niin puhuisin ko. tapauksessa loppuun asti englantia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Laadukasta ja ei 5 minuutin sisään.

Olimme emännän kanssa tuttavien luona viettämässä tupareita. Totuttuun tapaan illallisen lomassa tuli juotua normaalit Viru Velgeet ja Liivimaa Balsamit. Lähdettiin sitten taksilla kylille ja kunto oli täysin normaali. Kello oli 20:00 lauantai-iltana.

Taksikuski oli todella mukava ja jaksoi jutella, kun olimme ihan kivalla juhlatuulella. Juttelimme jopa emannän äidinkielellä, jota ei ihan joka taksikuski osaa. Lämmin kiitos sinulle Tero, jos tätä luet ja olet kiekkomiehiä.

Olimme menossa erääseen yökerhoon, mutta kerho aukeaa vasta klo 21:00. Jäimme taksista pois assalla ja ajattelimme mennä pikaisesti yhdelle oluelle. No siinä edessä oli tämä Picwick, eli HOKin normaali kaljajuottola. Menimme sisään, eikä ovimiehellä ollut mitään sanomista. Olimme paikan yleiseen tasoon erittäin hyvin pukeutuneita.

Menin hakemaan juomat tiskiltä ja emäntä seisoskeli vieressä ja hymyili palveluhenkilöille, kuten aina asioidessaan missä tahansa kaupassa/ravintolassa. Palveluhenkilö oli kuitenkin sitä mieltä, että "Rouva on juonut riittävästi" ja "Seurava kerta uudelleen". En voinut kuvitella, että moisessa kolmannen luokan räkälässä meille ei tarjoilla... Toisaalta tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun näin tapahtui. Parempi puolisko ei tosiaan näytä kovin suomalaiselta ja epäsuomalaisesti aina hymyilee näille jumalasta seuraaville työntekijöille. Suomessahan vain hullut ja humalaiset hymyilevät.

No eipä sitten muuta kuin sadan metrin päähän Prahaan, joka lienee saman HOKin hieman rock-henkisempi paikka. Täällä rouvan kunnossa ei havaittu mitään vikaa. Kiitos tännekin normaalista asiakaspalvelusta. Kas kummaa myöskään yökerhossa kunto riitti, vaikka oli jo yksi olut/siideri lisää alla.

+++++ Taksikuski
++ Praha
++++ Yökerho, jossa riittävät tilat meille savullisille ja ei nihilistinen asenne.
----- Picwick, lienee turha sanoa, ettei tarvitse mennä seuraavan kerran.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olimme menossa erääseen yökerhoon, mutta kerho aukeaa vasta klo 21:00. Jäimme taksista pois assalla ja ajattelimme mennä pikaisesti yhdelle oluelle. No siinä edessä oli tämä Picwick, eli HOKin normaali kaljajuottola. Menimme sisään, eikä ovimiehellä ollut mitään sanomista. Olimme paikan yleiseen tasoon erittäin hyvin pukeutuneita.

Menin hakemaan juomat tiskiltä ja emäntä seisoskeli vieressä ja hymyili palveluhenkilöille, kuten aina asioidessaan missä tahansa kaupassa/ravintolassa. Palveluhenkilö oli kuitenkin sitä mieltä, että "Rouva on juonut riittävästi" ja "Seurava kerta uudelleen". En voinut kuvitella, että moisessa kolmannen luokan räkälässä meille ei tarjoilla... Toisaalta tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun näin tapahtui. Parempi puolisko ei tosiaan näytä kovin suomalaiselta ja epäsuomalaisesti aina hymyilee näille jumalasta seuraaville työntekijöille. Suomessahan vain hullut ja humalaiset hymyilevät.

Aivan vastaava tilanne tapahtunut eräälle sukulaiselleni samaisessa anniskeluliikkeessä. Huvittavinta asiassa oli, että sukulaiseni oli aivan selvinpäin, jaloissa on hieman hänellä klenkkaa joten siitä ehkä johtunut.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
MTV3-storessa ei osata vastava sähköpostiin, paitsi siinä tapauksessa, jos viestin aiheena on muutama voimasana. Oletin, että yksi läksytys riittää ja seuraava viesti lähtikin "normaalilla" otsikolla. Eipä ole vastausta kuulunut.
Pistää vihaksi koko lafka, kun ei tuotteetkaan toimi.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen odottelimme bussia pysäkillä, niin juuri kun bussi oli tulossa, tuli pysäkille kaksi muuta niin, että se mihin olimme menossa jäi suhteellisen kauas pysäkistä suojatien päälle. Kuitenkin kuski avasi ovensa ja matkustajia meni sisään. Meinasin sitten, että mennään mekin sinne, mutta emme ehtineet, kun kuski jo sulki ovensa ja lähti ajamaan eteenpäin. Viitoin sitten pysäkin kohdalla kävellessäni takaisin, että bussi pysähtyisi kun edellä olleet olivat jo menneet. Kuski päätti tylysti ajaa ohi, mutta onneksi pysäkin jälkeen tuli heti liikennevalot, jotka olivat punaisella. Juoksimme bussin viereen ja kuski avasi ovensa. Mennessämme sisään kuljettaja sanoo viroa murtaen, ettei viitsi pysähtyä kahta kertaa samalla pysäkillä. Vastasin vain, että ethän nyt pysähtynyt kertaakaan.

Bussikuskien käytöksestä valitetaan paljon, usein varmasti aiheettakin. Uutislehti 100:n tekstaripalstalla kuskit taas haukkuvat, kun ihmiset ovat nyrpeitä eivätkä tervehdi ikinä. Mistäköhän tällaisetkin jutut aina tulevat, sillä harvoin mielestäni kuski edes katsoo matkustajiin saati sitten tervehtisi ensimmäisenä. Yleensä sitä sentään saa jonkinlaisen vastauksen, jos kuskille morjenstaa. Maalla tämäkin oli vähän eri tavalla, mutta täällä stadissa ihmisten pitää ilmeisesti olla seipään nielleitä mulkkuja.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Myyrmannin Intersportissa sain tänään tosi oikeasti laadukasta asiakaspalvelua. Mentiin 10v pikkuveljeni kanssa ostamaan sählypalloja, ajateltiin että ostetaan kaks 1,5€ maksavaa palloa, että ne riittää hyvin. Myyjä kuitenkin vielä laittoi pussiin mukaan kolmannen pallon ja teippirullan, ilman lisämaksua. Olihan tuo nyt melko pieni ostos, ja olisihan nuo olleet helppo maksaa, mutta olin kyllä tosi tyytyväinen tuohon asiakaspalveluun. Ei jäänyt myyjän nimi mieleen, enkä usko että hän käy täällä, mutta silti isot kiitokset!
 
Tänään Stockan Herkussa se sitten tapahtui. Kassalle astuessani en suureksi yllätyksekseni kohdannutkaan nyrpeää, puuduttavaan työhönsä vittuuntunutta, kyrpä otsassa olevaa noin neli-viisikymppistä tylyä kassarouvaa, vaan oikein mukavan ja ystävällisen rouvashenkilön. Ikää oli mittarissa arvion mukaan enemmän kuin 50, mutta vähemmän kuin 60.

Ensinnäkin se eroottissävytteinen, mutta asiallinen (about pornolinja-Marjatta tyylinen) äänensävy teki tästä nuoresta miehestä oikein iloisen asiakkaan, puhumattakaan siitä, että rouva pakkasi vähäiset ostokseni valmiiksi muovipussiin. Huvittuneena ja tyytyväisenä asiakkaana poistuin kaupasta.

Jostain syystä ihmetytti (varmaan siksi, että usein vastassa on yllä kuvailtuun profiiliin mätsäävä henkilö), että kyseinen kassarouva on varmaan palvellut samassa ammatissa 30 vuotta, mutta ei sitten millään ala vituttamaan ("piip, piip. 34 euroa, 15 senttiä. Pankki vai luotto?"), vaan klaaraa asiakaspalvelun vielä tänäkin päivänä. Rispekt!

Vai olisko rouvalla sitten ollutkin tänään vaan palkkapäivä, who knows.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös