Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 483
  • 6 860

taskuraketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Calgary Flames.
Viestin lähetti Pikku Myy
En nyt väittänytkään, että myyjän kommentti olisi ollut mitenkään käytöksen kultaisesta kirjasta. Eiköhän kaikkia ole kotona opetettu, ettei saa tuijottaa/osoitella/kommentoida persoonallisen näköistä ihmistä. Kuitenkin se vain kuuluu ihmisluontoon, tuo erikoisen asian kummastelu nimittäin. Pääpointtina kirjoituksessani kuitenkin oli, ettei tuolla reagoinnilla varmastikaan saa hyvää asiaksapalvelua. Kaikkea ei tarvitse sietää, mutta asian voi ilmaista toisellakin tavalla. "Anteeksi, mutta kyseinen asia ei mielestäni kuulu teille. "

Itse olen ulkoisella olemuksellani kerännyt hyvinkin kirjavia kommentteja, mutta mikään tilanne ei ole parantunut sillä, että olen huutanut ja rähissyt. Aina ei tietenkään jaksa olla ystävällinen, mutta silloinkin on vain parempi pitää suu kiinni kuin huutaa naama punaisena.

Harvoin minä raivoon naamapunaisena tai heittelen tavaroita, jos mun pituuttani kysytään. Mutta silloin kun siä Kioskissa kävin sattui myyjän kommentti keittämään yli, ei sitä aina jaksa kuunnella kommentteja joka viikko pituudesta ja kengänkoosta. Olen iältäni vielä nuori ja olen vasta totuttelemassa pituuteeni ja noihin tuijotuksiin ja kyselyihin. Tiedän kyllä että voi tulla itelle vaikeuksia jos joka kerta rupeen raivoo, mutta myös se utelias ihminen saatta myöskin saada paljon vaikeuksia. Osaan ottaa myös huumorilla noi pituus kyselyt, joskus kuitenki keittää täysiä ylitte. Sitä paitsi vieraan ihmisen vitsailut pituudestani ei yleensä ole pelkkää Vitsiä! näin on sanonu moni mun tuttavani.

B] Ja ny PISTE tälle keskustelulle KIITOS!!!!!!!!!!!!!.[/B]
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
On/Off on todellakin OFF!

Tämä sattui Vantaan On/Off-liikkeessä, joka on minulle tämän jälkeen todellakin OFF!

Menin ostamaan lehdessä mainostettua mikroaaltouunia ja minulle kerrottiin, ettei ne ole ainoastaan loppu vaan ei niitä ole koskaan ollutkaan. Seuraavana päivänä niitä tulisi kaksi, mutta myyjä kertoi varanneensa toisen niistä itselleen. Minulle hän ei suostunut sellaista tietenkään varaamaan, sillä kampanjatuotteita ei asiakkaille varata.

Sain kuitenkin sovittua, että mikäli soitan seuraavana päivänä myyjän antamaan numeroon, saan varata itselleni mikron, mikäli sellaisia todella on saapunut. Myyjä antoi väärän numeron, joka ei yhdistynyt mihinkään. Selvitin oikean numeron ja sain kuin sainkin varattua itselleni mikron.

Kassalla oli kaksi myyjää palvelemassa yhtä asiakasta ja neljä muuta kundia tiskin takana puristelemassa muniaan. Muita asiakkaita kuin minä ja tuo palvelun kohteena ollut ei näkynyt.

Kumpikaan myyjistä ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota ja munanpuristelijatkin vain juorusivat keskenään. Tilanne tuntui surrealistiselta, joten aloin tanssia hurjaa intiaanitanssia saadakseni huomiota. Luulivat varmaan hulluksi.

Havaitsin ko. liikkeen asiakaspalvelun olevan alkeellisella tasolla. Asiakkaita pompotetaan ja heitä ei viitsitä edes tervehtiä saati palvella. Painukoon ko. ketju takaisin sinne minne aurinko ei paista!
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Pantsen esittelemä tilanne on sovelletusti tuttu. Tai siis itsehän en ole päässyt tuota tarjousskeidaa koskaan ostamaan, koska sitä ei ole ollut olemassakaan. Huomasin erään OnOff-tyyppisen elektroniikkaketjun tarjouksen, jonka mukaan telkkari lähtisi matkaan sopuhintaan. Marssinkin heti toisena tarjouspäivänä aparaattia hakemaan. Eihän sieltä myymälästä mitään löytynyt. Ilmeisesti varta vasten laaditun protokollan mukaisesti "asiakaspalvelija" lähti kuitenkin tuotetta kysyttäessä takahuoneeseen -- luultavasti naureskelemaan ja kahvia hörppimään. Kymmenen minuutin kuluttua hemmo palasi eioonsa kanssa. Huuteli tietysti ärtyneen asiakkaan perään vielä jotain toisesta, tuplahintaisesta, tarjoustelkkarista.

Vain viikko-pari myöhemmin huomasin samaisen kioskin uuden tarjouksen samasta telkkarista samaiseen hintaan. Vahingosta viisastuneena soitin heti tarjouksen alkamisaamuna liikkeeseen. Sama protokolla käytiin läpi kuin edelliselläkin kerralla: kaveri häipyi kymmeneksi minuutiksi hihittelemään pöydän alle ja palasi mukanaan ei mitään.

Joku kuluttaja-asioista perillä oleva voisi valottaa, mikä on tällaisen kusetusmainonnan lainmukaisuus. Mitä luultavimmin homma on kuitenkin ihan yleistä erityisesti näiden halpisketjujen keskuudessa. Itse en ole juuri näiden tarjouslappujen perässä juoksennellut ja siksi en ole mokomaan aiemmin törmännyt. Tuossa puljussa en joka tapauksessa jatkossa tule käymään.
 

Miguel

Jäsen
Re: Partyhouse Kiva Urles!

Viestin lähetti Sistis
Vittu kun vituttaa... Meni 6€ turhaan...

Avaudutaan nyt sitten tähän ketjuun eilisestä kokemuksesta.

Päätimme lähteä ties kuinka monien muiden ylioppilaiden tavoin juhlimaan Lahden Seurahuoneelle. Viime vuosina ylioppilaat olivat kuulemma päässeet lakki päässä ilmaiseksi sisään, ja kyseiseen paikkaan on (en tiedä onko tarjous täysin pysyvä) päässyt ilmaiseksi sisään myös S-etukortilla, jollainen toki lompakostani löytyi.

Ei toivoakaan edullisesta sisäänpääsystä. Erittäin pitkän jonotuksen jälkeen ovea lähstyessämme huomasimme lapun "Sisäänpääsy 7€", ja narikkakin olisi maksanut erikseen, mikäli sinne olisi jotain tarvinnut jättää. Eipä tainnut kyllä kukaan kääntyä ovella pois sisäänpääsymaksusta kuultuaan.

Tietenkin oli oma syymme, että luotimme vapaaseen sisäänpääsyyn ilman minkäänlaisia etukäteistiedustelua. Ehkä olisimme käyneet paikassa muutenkin, ehkä emme. Ottaa vaan päähän tuollainen rahastus ja (käsittääkseni) vanhan perinteen rikkominen. Turha parin tunnin visiitti joka tapauksessa. Olisi vaan pitänyt lähteä suoraan mökille.

Vitutusketjuunkaan en viitsinyt avautua, sillä muuten mitä mainioimman päivän jälkeen tuo pikku juttu ei jaksa niin paljon vituttaa. Lähellä oli kyllä vehkeen nouseminen otsaan Seurahuoneelle päästyäni, kun tolkuttoman pitkän jonotuksen ja kalliin lipun jälkeen vielä joutui baaritiskillä odottelemaan todella kauan. Tilasin Long Island Ice Tean, 11,90€, ja annoin baarimikolle 22 euroa. Hauskaa iltaa lahjakkasti pilannut vitutus kaikkosi siinä vaiheessa, kun huomasin saaneeni takaisin melkein 20 euroa. Siinä mielentilassa ei kyllä käynyt mielessäkään heittäytyä rehelliseksi.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Mister-Finland
No mä en jaksa sitä enää, joten kävelin cokis pullon kanssa vaan kassan ohi, ja jätin maksamatta. Mielestäni ansaitsin tuollaisen käytöksen jälkeen ilmaisen cokiksen, ja koska tiesin että nainen ei mua pysäyttää voisi, ja kyttiä ei ehkä voisi vähempää kiinnostaa ajaa monta kymmentä kilometriä yhden kokiksen takia.

Myyjä teki väärin, kun kaksi kertaa aiheetta sinua kovisteli asiasta, mutta varkaus on aina varkaus.

Pysy Ruotsissa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Pikku Myy
En nyt väittänytkään, että myyjän kommentti olisi ollut mitenkään käytöksen kultaisesta kirjasta. Eiköhän kaikkia ole kotona opetettu, ettei saa tuijottaa/osoitella/kommentoida persoonallisen näköistä ihmistä.

Et ehkäpä tarkoittanut niin, mutta seuraavasta lainauksesta voi saada myös aivan väärän kuvan, eli että puolustelet myyjän tapaa palvella asiakasta.

"Se, että joku ihmettelee pituuttasi, ei mielestäni ole mitenkään huonoa asiaksapalvelua eikä huonoa käytöstä."

Mielestäni myyjältä huonoa asiakaspalvelua on se jos hän ryhtyy kommentoimaan asiakkaan ulkonäköä tämän kuullen, tämä siis oma mielipiteeni asiasta. Jos minun ulkoista habitustani ryhdyttäisi ruotimaan myyjän toimesta jossain liikkeessä siten, että kokisin sen loukkaavana, kantaisin varmaan rahani vastaisuudessa toiseen liikkeeseen - sellaiseen josta saisin hyvää palvelua. Painotan kuitenkin, etten minäkään ryhtyisi myymälässä myyjälle rähjäämään, sen sijaan voisin - jos siltä tuntuu - ilmaista asiasta jossain vaiheessa asiakaspalautteella myymäläpäällikölle tms. esimiehelle. Sitä en kiellä etteikö monasti palvelun taso riipu myös asiakkaan käyttäytymisestä, huonolla käytöksellä saat osaksesi huonoa palvelua mutta käsittääkseni taskuraketin tapauksessa alun alkaen tällaisesta ei ollut kyse.

vlad.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vlad: Mielestäni jonkun asian ihmettelemisessä tai ääneen kysymisessä ei ole mitään pahaa. Kaikkeen kuitenkin vaikuttaa se tyyli, millä sen tekee. Puhtaasti ihmettelevään äänensävyyn pitäisi mielestäni pystyä suhtautumaan eri tavalla kuin vittuilevaan. Varsinkin kun nämä on suhteellisen helppo erottaa toisistaan. Tässä tilanteessa sen kummemmin sinä kuin minäkään emme tiedä esimerkiksi millä äänensävyllä myyjä on henkilön pituutta kysynyt.

Ymmärrän hyvin, että taskuraketti on uteluihin kyllästynyt mutta siltikään ei pitäisi keittää yli noin pienestä asiasta. Ymmärrän myös, että taskuraketti myös pyysi jättämään asiasta keskustelun tähän, joten voimme varmaankin jatkaa asiakaspalvelun puimista yksityisviesteissä. Eikös näin?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Silja Linen asiakaspalvelu, HERÄTYS!! Olen nyt viidesti yrittänyt soittaa teille, ja joka kerran samalla tuloksella. Vittumaisen muzakin päälle höpistyt normaalit olemmekaikkivarattua palvelemmeteitäkohta eivät juurikaan vakuuta, jos jokainen puhelu katkeaa noin kolmen minuutin jälkeen. Kyllä, teidän kanssanne voi asioida myös nettisivujenne välityksellä, mutta kun minulla on kysymyksiä, joihin sivunne eivät vastaa.

Koitan vielä toiset viisi kertaa. Sen jälkeen siirryn asioimaan Viking Linen kanssa. Ei väkisin, jos rahani eivät kelpaa.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Designer
Kyllä, teidän kanssanne voi asioida myös nettisivujenne välityksellä, mutta kun minulla on kysymyksiä, joihin sivunne eivät vastaa.

Tuo on muuten vittumaista, ja nähtävästi uusin trendi. Puhelinpalvelut alimitoitetaan, jotta saataisiin jonottamaan kyllästyneet siirtymään sähköpostin pariin, jossa on hyväksyttävä vastausaika 24h. Ei tule firmalle niin kalliiksi kun ei tarvitse olla ketään leikkaamassa ruuhkahuippuja ym.

Varsinkin Saunalahti on erikoistunut tässä, puhelinpalvelun nauhoitteet hehkuttavat antaumuksella e-mailin ylivertaisuutta.

Tosin ikävimmät kokemukset tällä hetkellä ovat Elisalta, kun tilasin laajakaistaa. Nettisivuilta löytyy useita asiakaspalvelu-/myyntinumeroita, joista nähtävästi vain yksi pystyy palvelemaan kun haluat ostaa puhelimitse jotain. Tähän numeroon ei jostain syystä päässyt ulkoa käsiksi lainkaan, joten soittelin näihin muihin numeroihin palvelun toivossa. No näistä kaikista muista oli kuitenkin pakko siirtää puhelu aina sinne numeroon, missä myydään, koska nähtävästi asiakaspalvelu ja myynti ovat eri asioita, eikä voi olettaa yhden ihmisen hallitsevan molempia, kuten vaikka vakuutusyhtiöissä.

Kolme kertaa puheluni yhdistettiin sinne myyntiin, koska kahdella ensimmäisellä kerralla puhelu katkesi kesken kaiken. Nähtävästi he eivät edes näe kuka soittaa, koska kummallakaan kerralla ei kukaan soittanut takaisin.

Kolmannella kerralla vaadin heti puhelun alussa että numeroni otetaan ylös jotta joku muu saa välillä maksaa tästä rumbasta.

Homma kuitenkin lopulta onnistui, mutta jos Elisa ei olisi liittymäntoimittajana ylivoimaisesti nopein, en olisi jaksanut yrittää puskea teleoperaattorin toimimattomaan puhelinpalveluun näin kauaa.

Taitaa se nettikin olla yhtä toimintavarma...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Designer
Koitan vielä toiset viisi kertaa. Sen jälkeen siirryn asioimaan Viking Linen kanssa. Ei väkisin, jos rahani eivät kelpaa.

Muista vaan, että Viking Linelle soittaessasi puheluun vastaa "hoonoa soomea" puhuva virolainen, jota ei kiinnosta ongelmasi pätkääkään. Elämäni ainoan kirjallisen palautteen olen antanut Viking Linen puhelinpalvelusta. Sain sitten kirjeen kotiin, jossa tilannetta pahoiteltiin ja kaupan päälle ilmaisen buffet-illallisen jollain viikkarin laivalla. Tästä on aikaa noin 1,5 vuotta ja ilmainen buffet-kuponki on edelleen jäljellä. Sen käyttäminenhän vaatisi, että pitäisi moisella botskilla vielä matkustaakin...
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on huonoja kokemuksia lähinnä safkapaikoista. Esimerkiksi Big Maccia ei vaan pysty syömään sen kauhean kastikkeen ja sipulin kanssa, joten tilaan aina pelkällä juustolla ja salaatilla. Mutta on se vaan kumma, että kun sanoo "pelkkä juusto ja salaatti", niin kun ensimmäisen haukun ottaa, niin eikös siellä ole joko se saatanan kastike tai sipuli mukana!

Kaveri soitti kerran paikalliseen ähläm-pizzeriaan. Tilasi kotiinkuljetuksella pizzaa ja kysyi vielä, että saisko mukaan kertakäyttövälineitä. Vastaus: "on vain kokis, fantta ja sprait". Kaveri täsmentää, että siis tarkoitin kertakäyttöhaarukkaa ja -veistä. Neuvokas pizzamies vastaa: "vain kokis, fantta ja sprait".
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Designer
Silja Linen asiakaspalvelu, HERÄTYS!!
Söin taas kerran sanani ja päätin olla häiritsemättä puhelinpalvelua sen enempää Siljan kuin Vikinginkään puolella. Sen sijaan sain aikaiseksi vääntäytyä Silja Linen toimistoon Tampereen keskustaan, ja siellä asiat sujuivat mukavan leppoisasti ja sujuvasti. Henkilökohtainen asiakaspalvelu palautti paljon niitä pisteitä, joita olemattomasta puhelinpalvelusta rokotettiin. Hyvä!
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Autossani on jotain häikkää, kun maanantaina ei lähtenyt käymään olleenkaan ( no shit!). Ei ollut startti kun ei luvannut mitään.
Epäily kohdistui avainpesän pohjaan, kosketushäikkää mahdollisesti. Auto lähti myöhemmin käyntiin kyllä. Vikana on se, että koneen ollessa lämmin, startti ei tunnu antavan kunnolla käynnistysvirtaa. Tuntuu kun startti ei jaksaisi pyörittää moottoria.
Starttimoottori ei ole kyseessä, koska teki vanhalla startilla samaa. Akku on myös uusi. Tekee siis lämpimänä, yleensä lähtee kylmänä ekalla käyntiin.

Kävin Tampereen käyttöautossa kyselemässä. Huoltoja vastaanottava jamppa oli niin kiinnostunut asiasta, että kivet vaan sinkoilivat innostuneina. Hakkaili välillä koneettaan, vaikka kyselin sitä sun tätä.
Jokatapauksessa, ei sitä sinne olisi kannattanut viedä, koska selkeätä vikaa ei ole, joten vaikea paikallistaa. Ja vielä vaikeampi korjata.
Ärsytti kyllä, että ei kiinnostanut rehellisen työtätekevän ihmisen kyselyt. Minähän sen 71 euroa tunnissa teille maksan, jos jotain teette!

Vastapainona ko. lafkan kolarikorjaamo toimii unelmasti.
Autoani kolhittiin autohallissa ja kolhija maksoi kaiken.
Käyttöauto korjasi lokarin painauman. Tyylikkään näköinen lokari, ei huomaa mitään. Auto oli pesty ja sisältä pyyhitty pölytkin.
Serkun poikaystävä on autokorjaamolla töisssä ja sanoi, että hiton siistiä työtä tehneet. Ammattimies asialla kuulemma.
Joten jotain plusssa myös sinne. Töiden vastaanottajalla taisi olla maanantai-aamuna hiekkaa pillussa.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Oulun keskustan Anttila

Kerrankin itsellä on aihetta tähän ketjuun. Vuoden vanha rikkaimuri sopi työsopimuksen irti ja vein sen pari viikkoa sitten Oulun Anttilaan takuuhuoltoon. He lähettivät sen jonnekin huoltokorjaamoon, joka kuitenkin ilmoitti ettei enää korjaa kyseisiä tuotteita. Vastaavaa uuttakaan ei Anttilasta löytynyt, joten ehdotin minua palvelleelle myyjälle, josko voisin ottaa jotain muuta tuotetta tilalle. Myyjälle tämä sopi hyvin ja korvasi vuoden vanhan tuotteen hinnan kokonaisuudessaan. Sain siis ostettua tarjouksessa olleen sauvasekoittimen maksamalla 10 euron välirahan. Todella ystävällistä ja hienoa palvelua myyjältä, joten hänelle kiitos siitä!
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti B1
Autossani on jotain häikkää, kun maanantaina ei lähtenyt käymään olleenkaan ( no shit!). Ei ollut startti kun ei luvannut mitään.
Epäily kohdistui avainpesän pohjaan, kosketushäikkää mahdollisesti. Auto lähti myöhemmin käyntiin kyllä. Vikana on se, että koneen ollessa lämmin, startti ei tunnu antavan kunnolla käynnistysvirtaa. Tuntuu kun startti ei jaksaisi pyörittää moottoria.
Starttimoottori ei ole kyseessä, koska teki vanhalla startilla samaa. Akku on myös uusi. Tekee siis lämpimänä, yleensä lähtee kylmänä ekalla käyntiin.

Minulla ei ole autoa, minulla on Vectra, toivottavasti sinulla ei ole. Täsmälleen sama vika oli minulla, ja se oli todellakin siinä startissa. Jos startti on hiljan vaihdettu (alle 1v.), niin vaihdata takuuna heti vielä kerran. Minulla vaihdettiin kaksi vuotta sitten, uusikin antoi samaa oiretta vähän jo heti uutena, nyt toissa viikolla sanoi sitten työsopimuksen irti normaalisti. Ensin ei joka toinen kerta startannut ollenkaan joka toinen lähti hyvin vaivalloisesti käymään, sitten lakkasi pelaamasta ollenkaan. Nyt vaihdettu sitten, toimii toistaiseksi kuin unelma (koputtaa päätä).

Saitko uuden startin viimeksi vai ns. tehdaskunnostetun, jos ei ollut uusi, niin vaihtoon vaan. Toivottavasti on takuu!

En usko virtalukon pohjaan juuri tuon 'lämpöisenä ei meinaa' -oireen vuoksi, virtalukon pohja ei kuumene ajossa. Ainoa mieleen tuleva muu syy voisi olla akun, startin tai lohkon maadoituskaapelin kosketushäiriö, joka saattaa pahentua koneen ollessa lämmin.

t. hanu
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ei ole Vectra. Renault Laguna mulla on.
Tarvikestartti siinä on, mutta se on kokeiltu kyllä että se toimii.
Uutena en autoa ostanut, enkä juurikaan vie merkkikorjaamoon autoa. Itse pystyy paljon laittamaan, kun tuossa mallissa ei ole tietokonetta pellin alla. Ainakaan niin paljoa että itse ei pysty mitään tekemään.

Auto menee ensi viikolla ns. nyrkkipajaan tsekattavaksi. Jamppa osaa katsoa noita. Josko se sitten auttaa.
Ei ainakaan tarvi maksaa jumalatonta tuntipalkkaa.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Pakko hieman kehua Manalan tarjoilijoita..
Stadista ei tänä päivänä kovin monesta normipaikasta ammattitaitoista asiakaspalvelua, mutta Manalassa on tarjoilijoilla homma hanskassa.

Viimeksi meitä oli 10 hengen seurua pizzastelemassa Manalassa stadin parhaita pizzoja ja palvelu oli taas vallan loistavaa.
Tilauksemme otti vastaan yksi ravintolan miehistä, kotvasen kuluttua ravintelin eräs naisista toi pizzat pöytään kysymättä kertaakaan, mitä kellekin oli. Joka jamppa sai juuri oikein tilaamansa pizzan eteensä. Tarjoilija oli aurinkoinen ja ystävällinen ja sai kyllä meidät jokaikisen vannomaan manalan nimeen.

Miten perkele oikeasti voi niin monessa muussa ravintolassa olla niin helvetin ammattitaidotonta porukkaa nykyään töissä? "Mitäs sulle, tuleeks sinne jotain, tilaaksä jotain, äys tiks tiks". Parempaa palvelua sain taannoin kiitolinjan rahtarilta, joka toi minulle uuden pesukoneen. Kaveri toi koneen keittiiöön asti ja teititteli koko ajan puhuessaan. Todellista asiakaspalvelua.

Suurin osa tarjoilijoista taitaa olla extroja nykyään vai?

K
 
Viimeksi muokattu:

puhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk/cocks
Viestin lähetti B1
Ei ole Vectra. Renault Laguna mulla on.
Tarvikestartti siinä on, mutta se on kokeiltu kyllä että se toimii.
Uutena en autoa ostanut, enkä juurikaan vie merkkikorjaamoon autoa. Itse pystyy paljon laittamaan, kun tuossa mallissa ei ole tietokonetta pellin alla. Ainakaan niin paljoa että itse ei pysty mitään tekemään.

Auto menee ensi viikolla ns. nyrkkipajaan tsekattavaksi. Jamppa osaa katsoa noita. Josko se sitten auttaa.
Ei ainakaan tarvi maksaa jumalatonta tuntipalkkaa.

Kaverillani on renault scenic ja se kans jätti käynnistymättä lämpimänä.....

Vikana siinä oli MUISTAAKSENI joku paikka-/asentoanturi, joka ei antanu auton startata. Anturin vaihtamalla se toimii ilman mitään ongelmaa startatessa.
kysy ihan piruuttaan voisko johtua siitä. Kaverini tapauksessa Hyvinkään auto-ilves selvitti vian nopeasti......
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kaiser Soze
. Kaveri toi koneen keittiiöön asti ja teititteli koko ajan puhuessaan. Todellista asiakaspalvelua.
K

Vaadit siis teitittelyä pizzapaikoissakin?
Alkaa kuullostamaan melko "turkulaiselta"...

Nythän on kuitenkin sillä tavalla, että ravintolahenkilökunta on pienipalkkaista, ylityöllistettyä porukkaa. Työolosuhteet ovat usein todella ankeat, eikä aikaa mukavaan jutusteluun känni-ääliöiden kanssa ole, vaikka tahtoisikin.

Toisekseen alan huono arvostus on johtanut siihen, että alalle ei välttämättä hakeudukaan ne rasian kaikkein kirkkaimmat väriliidut, vaan ravintola-alan hommiin usein ajaudutaan, sillä "kyllähän kuka tahansa nyt kaljaa laskee jossain sikalassa" kun se opiskelupaikka ei sitten natsannutkaan.

Noh, kyllähän sitä hyvääkin palvelua saa. Siitä pitää olla vaan valmis maksamaan enemmän kuin Amarillossa.
"Oikeissa" ravintoloissa on kaikinpuolin laadukkaampaa henkilökuntaa kuin halpiskuppiloissa; palkkaus on täysin toinen.

Halpa vinkki: Anna 15e tippiä tarjoilijalle ja mene syömään samaan paikkaan parin päivän päästä uudelleen... (tai vaihtoehtoisesti tipitä ennen tilausta)
 
Viimeksi muokattu:

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Kaiser Soze
Pakko hieman kehua Manalan tarjoilijoita..
Stadista ei tänä päivänä kovin monesta normipaikasta ammattitaitoista asiakaspalvelua, mutta Manalassa on tarjoilijoilla homma hanskassa.
Täytyy yhtyä mielipiteeseen ja myöskin kehua Manalan ruokapuolen henkilökuntaa. Homma tosiaan toimii aina, kaiken lisäksi hyvällä asenteella ja iloisella mielellä. Mahdolliset erityistoiveetkin huomiodaan kiireestä huolimatta ja vaikka keskellä yötä.

Okei, viime lauantaiaamuyönä noin klo 2.30 jäi tarjoilijalta yksi seitsemän hengen seurueen tilaukseen liittynyt pikkujuttu huomioimatta, mutta sekin korjaantui nopeasti heti jälkikäteen ja kaikki olivat tyytyväisiä. Monessa muussa paikassa homma olisi mennyt juuri päinvastoin.

Kaiken kruunaa se, että monet Manalan annokset ovat lajissaan stadin ykkösiä. Hinta-laatu-suhde huikea.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime viikolla käytiin Naantalissa ja Muumimaailmassa. Ennen ko. saareen menoa ajattelimme haukata jotakin. Kaupungin ravintolakeskittymä on sijoitettu rannalle ja hinnat sen mukaan. Valitsimme sitten nälissämme jonkun (en nyt millään muista ravintolan nimeä), ja tilasimme annokset. Hinnoista ei sen enempää, silllä surkeat annokset masensivat enemmän kuin niistä maksamamme hinta.

Vaimon lihavarras oli säälittävin, mitä ikinä on eteen kannettu. Yksi (siis kokonainen yksi) puutikku, jossa kaksi kahden neliösenttimetrin kokoista sitkeää lihanpalaa ja muutama kesäkurpitssan palanen ja taisi siinä olla kruununa oikein paprikaakin pari palaa. Tämän kepakon päälle oli sitten aseteltu ituja ja jokunen pavun suikale.

Minun annokseni oli broilerin rintaa chilikastikkeessa enkä ole huonompaa vastaavaa saanut missään. Broileri oli todennäköisesti toisen maailmansodan aikainen viestikyyhky, joka oli paistettu vuonna 1973, mutta unohtunut sittemmin ravintolan edellisen parilan ja seinän väliin, kunnes uuden parilan myötä kokki oli keksinyt laittaa sen mikron kautta lautaselleni. Aivan järkyttävä kivikimpale.

Tyttären nakit olivat kovettuneita, lienivät nekin edellisen parilan aikaansaannoksia. Nakit siksi, että että mitään kunnollista einestä ei noin pienille ollut tarjolla. Kuten nyt kuvaan kuuluu.

Sitten tarjoilijatar tulee "syötyämme" kysymään, että maistuikos. Vaimo totesi, että aika pieni oli tämä vartaanne ja tähän tarjoilijatar, että "mnih". Sanavalmiina ja ehkä turhankin usein asioista huomauttavana kaverina pysyin vaiti, kun minulta kysyttiin samaa. Vaiti siitä syystä, että loppupäivä olisi todennäköisesti mennyt palautteen antamisen jälkeen enemmän tai vähemmän pilalle ja toisekseen tuon neitosen hätyytteleminen tiukemmalla palautteella ei olisi todennäköisesti hyödyttänyt yhtään mitään. Vastaukseksi olisin korkeintaan saanut vastaavaa toisen aurinkokunnan kieltä kuin vaimo omaan kommenttiinsa.

Naantalille siinä mielessä pisteet, että pysäköinti kaupungin alueella oli lukuisten kiekkopaikkojen ansiosta vaivatonta. Siis jos malttoi mennä omin päin kaupunkiin asti, eikä sortunut Muumimaailman nettisivujen propagandaan kaupungin ahtaudesta jne.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Schwalbe
Vaadit siis teitittelyä pizzapaikoissakin?
Alkaa kuullostamaan melko "turkulaiselta"...

Ime sinä turkulaisuutta..

No ei sentään... Missä väitin että vaadin teitittelyä pizzapaikoissa??

Asiakaspalveluun käsittääkseni kuuluu kohtelias ja ammattitaitoinen puhuttelu. Sitä vielä saa tietyissä paikoissa, eikä edes tarvitse tipeillä sitä kalastaa. Toista oli touhu vielä 15 vuotta sitten.
Ehkä todella tekisi hyvää, että rajat aukeasivat ja työvoima pääsisi vapaasti liikkumaan rajojen yli. Voisi moni suomalainenkin tarkista asenteensa työntekoon silloin viimeistään.

K
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kalliossa sijaitsee sellainen videovuokraamo kuin Casablanca. Ihan edullinen paikka, ei tarvitse maksaa vuokrattavasta DVD:stä törkeää 4 euron hintaa, mutta palvelun taso on kyllä yleensä aivan naurettavaa.

Tässä viimeksi kun kävin oli siinä sellainen nuorehko herra täysin elin otsassa olevan näköisenä siinä tiskillä. Itsehän tervehdin kohteliaasti ja annoin henkkaria ja jätkä ei saatana murahtanut sanaakaan, katsoi vain tyhmän näköisenä. Sitten tokaisi vaan hinnan. Kiitin, hyvästelin ja lähdin pois. En saanut mitään vastausta.

Siinä vaiheessa teki kyllä mieli mennä kiittämään jätkää erinomaisesta asiakaspalvelusta, mutta enpä sitä tehnyt.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Huvittava tapaus on myös Hämeentien alkupäässä sijaitseva pizzeria Mare Chiaro. Kohtalaista palvelua näyttävät saavan vain piskuisen pizzanpaistajaäijän kaverit, muut voivat varautua ihan mihin tahansa.
Ensimmäisen kerran paikassa asioidessani (tai siis yrittäessäni asioida, nimittäin yritykseksi jäi) ei voinut kuin nauraa touhulle. Nykyään olen onnistunut jopa tulemaan toimeen äijän kanssa.

Aika öljyistä pizzaa, muuten ihan hyvä paikka. Oveenkin präntätyt aukioloajat ovat korkeintaan ohjeelliset...
 

odb

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Shayne
Huvittava tapaus on myös Hämeentien alkupäässä sijaitseva pizzeria Mare Chiaro. Kohtalaista palvelua näyttävät saavan vain piskuisen pizzanpaistajaäijän kaverit, muut voivat varautua ihan mihin tahansa.
Ensimmäisen kerran paikassa asioidessani (tai siis yrittäessäni asioida, nimittäin yritykseksi jäi) ei voinut kuin nauraa touhulle. Nykyään olen onnistunut jopa tulemaan toimeen äijän kanssa.

Aika öljyistä pizzaa, muuten ihan hyvä paikka. Oveenkin präntätyt aukioloajat ovat korkeintaan ohjeelliset...

Tuli käytyä pari kuukautta sitten samassa mestassa kaverin kanssa syömässä. Kun mentiin tiskille äijä ei ensin pariin minuuttiin kiinnittänyt meihin mitään huomiota, väänsi vaan lättyä. Sitten vaan tokas että otatteko jotain vai lähettekö menee. Kysymykseen löytyykö jotain vaihtoehtoa missä saa itse valita täytteet oli vastaus että tien toisella puolella on Pizza Taxi josta lähtee fantasia vaihtoehto. Oven ulkopuolella oli tuoli peittämässä sisäänkäyntiä. Siitä kysyttäessä vastaus oli että "pitää enimmät ihmiset poissa kun oli käsi paskana". Ei tosiaan voinut kuin nauraa. Pizzat oli kuitenkin sen verran hyviä että pitää käydä joskus uudestaan testaamassa oisko äijällä parempi päivä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös