Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 011
  • 6 860

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti OneBigRed
Meilläkin Meritassa suhtaudutaan alentuvasti nuoriin. Vieläkin muistan kuinka täti muistutti hakiessani ensimmäistä pankkikorttiani 4v. sitten: "Ymmärräthän että tämä ei ole mikään luottokortti!" Sillä kertaa jäin sanattomaksi, sen verran tyrmistyin.

Milläköhän perusteella kaikki nuoret leimataan pankeissa edesvastuuttomiksi huithapeleiksi, jotka eivät ymmärrä rahan päälle? :mad:

Itse sain myöskin alentavaa kohtelua Meritan Lappeenrannan konttorissa viitisen vuotta sitten. Olin juuri saanut opiskelupaikan Raumalta ja marssin Lappeenrannan Meritaan.

Odotin kauniisti vuoroani ja vuoroni tultua marssin pankkitädin luokse Valtion opintolainatakaus kädessäni ja ilmoitin hakevani opintolainaa. No täti rupesi laittamaan papereita kuntoon ja tarkasti luottotietoni. Tuon tehtyään täti meni aivan vakavaksi ja löi minulle takauspaperin takaisin ja ilmoitti "Turha hakea täältä lainaa". Ilmoitin tuolloin, että tiedän luottotietoni olevan punaisella, mutta jos pankki vaatii, todistan velkojen olevan maksettu.

Tästä täti vasta kimpaantui ja ilmoitti minulle "persaukisten ja velkaantuneiden" opiskelijoiden on turha tulla hakemaan lainaa.

Nykyään olenkin Sammon asiakas...
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Olen varmaan poikkeus, kun olen saanut Meritasta vain hyvää palvelua.

Minulla oli ennen tili Osuuspankissa. Tili oli avattu heti syntymäni jälkeen ja koko perheen raha-asiat on aina hoidettu Osuuspankissa. Olin myös jäsen.
Olen yksityisyrittäjä ja yritykseni raha-asiat on hoidettu moitteettomasti.
Muutama vuosi sitten halusin saada käyttötiliini luottolimiitin eli sellaisen joustotilin, jossa saldo voi mennä hetkellisesti miinuksen puolelle ja tästä velasta luonnollisesti maksetaan pankille korkoa. Tein hakemukset ja kun jonkin ajan päästä menin tiliasioita kyselemään, minulle kerrottiin, että luottoa ei myönnetty.

Ihmettelin, mikä mahtaa olla vikana, kun olen pankin osakas, kanta-asiakas ja luottotiedoiltani moitteeton. Virkailija vastasi, että tässä Helsingistä tulleessa paperissa lukee, että luottoa ei myönnetä. Ehkä se johtuu siitä, kun olet yrittäjä.

Tämä tieto ei tyydyttänyt vaan epäilin, että kyseessä on joku sekaannus. Soitin Helsinkiin pääkonttoriin ja kysyin, mikä tilitiedoissani kiikasti. Tyly rouva kertoi, että tällaiset tiedot ovat salaisia eikä niitä kerrota. Ihmettelin, kuinka omat tietoni voivat olla niin salaisia, ettei niitä kerrota asianosaiselle itselleen.
Näin vain on ja sillä siisti, ilmoitti rouva. Ymmärrän, ettei niitä puhelimessa annetakaan, mutta niitä ei suostuttu lähettämäänkään. Ei missään muodossa. En saanut mitään tilaisuutta tarkistaa onko kyseessä joku erehdys vai mistä oli kyse.

Siltä seisomalta marssin Osuuspankkiin ja katkaisin silloin 36 vuotta kestäneen yhtäjaksoisen pankkisuhteen. Vein rahani Meritaan, josta sain joustoluottotilin saman tien ilman mitään vedätyksiä. Muutamaa kuukautta myöhemmin tarvitsin 25 000mk lainaa. Senkin sain suoraan tiskiltä. Ensimmäiset kaksi vuotta meni ihmetellessä, kuinka pankkipalvelu voi toimia näin mutkattomasti.

Tottahan pankkisuhteessa aina on ryppyjä rakkaudessa ja yleisesti ottaen pankkien julkea rahastus ja asiakaspalvelun hidastuminen, työn teettäminen asiakkailla itsellään jne. ottavat kyllä päähän minuakin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoisia kommentteja yllä. Jatkiksessa taitaa olla paljon kauppatieteitä ja/tai kaupan alaa ylipäätään opiskelevia, joten muutamista edelläolevista kirjoituksista on helppo huomata yksi kaupankäyntiin liittyvä perusasia: huomaatteko, miten pitkään ja syvällä on ihmisissä huonoksi koettu palvelu? Se koetaan vahvasti ja sitä ollaan valmiit muistamaan pitkään ja kertomaan eteenpäin. (normaali)Hyvästä palvelusta harvemmin kirjoitellaan tai kerrotaan eteenpäin. Eli: hyvin hoidettu tyytymätön asiakas kääntyy todella helposti firman eduksi. Huonosti hoidettu ei koskaan. Hyvin hoidettu reklamoiva asiakas ei yleensä maksa yritykselle juuri mitään.

Otetaan esimerkki omasta lähikokemuksesta:

Ostin muutama kuukausi sitten Valion jotain 'viiden hedelmän mehua' lähikaupasta ja tölkissä luki 'parasta ennen parin kuukauden päästä'. Tötsä kuitenkin alkoi heti oston jälkeen turpoamaan jääkaapissa, kunnes se oli lähes pyöreä. Sen sijaan, että olisin paiskannut sen viemäriin, soitin Valion kuluttajaneuvontaan ja kerroin paisuvaisesta. Kysyivät kyljestä jonkin koodin ja kertoivat lähettävänsä minulle hyvitykseksi pienen lahjakortin. Noh, minä tietty tekemään aaltoja issesseni, että nyt tulee vuoden mehu-, jugurtti-, voi- ja maitotarpeet hyydyttävä lahjakortti. Noh, tuli lahjakortti, jossa luki: 'tällä kortilla voitte hakea _kaksi_ (fucking) mehutölkkiä (sadanasteen pakkasessa) lähikaupastanne'. Jou määän, kaksi tölkkiä. Oli aallot vähissä.

Mitä tästä opimme? Minä viitsin soittaa kyseiseen lafkaan ja ihmetellä mehun käymistä ja he viitsivät palkita 'kalliin' aikani kahdella (kuppasella) mehutölkillä. Lopputulos on tyytymätön poka ja kirjoitus Jatkoajan keskustelupalstalle, hah.

Reklamaatiot on asia, joka kannattaa AINA hoitaa siten, että tyytymättömästä asiakkaasta varmasti tehdään yrityksen mainosmies. Hyvin hoidettu relkamaatioasiakas jaksaa toimia positiivisuuden sanansaattajana, mutta ei kahdella mehutölkillä. Kamoon.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nordea taitaa olla niin suosittu että pistetään oma kokemus
mukaan. Marssin tuossa vuosi sitten Hakaniemen Nordeaan
hoitamaan sekä omia että sählyjengin asioita. Tunnin odotuksen
jälkeen kuulin olevani väärällä tiskillä. no ei kun uusi jonotus
ja puolen tunnin jälkeen sitten puuttui pari paperia. Sitten
olisin vielä jättänyt kirpparimyynnistä saadun rahat sisään.
Ylimielinen keski-iän kriisissä painiva pankkieukko katsoi
mua kuin spitaalista ja totesi virnuillen ettei meillä enää ole
kassoja auki. Olin tullut pankkiin 1 h ennen sulkemisaikaa ja lintsannut töistä sen takia. Käsittääkseni kaikki sisällä olevat asiakkaat pitää palvella loppuun asti. Poltin pahasti käämini
ja sen jälkeen kämppäni onkin omistanut ja sählyjengimme rahoja on hallinnut Aktia jossa palvelu on tosiaan ollut ensiluokkaista. Nordea ei minun rahoihin koske ikipäivinä
Siitä puljusta oli jo ennestään huonoja kokemuksia mutta tämä
oli sitten piste i:n päälle.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Zeppo
Nordea taitaa olla niin suosittu että pistetään oma kokemus
mukaan. Marssin tuossa vuosi sitten Hakaniemen Nordeaan
hoitamaan sekä omia että sählyjengin asioita. Tunnin odotuksen
jälkeen kuulin olevani väärällä tiskillä. no ei kun uusi jonotus
ja puolen tunnin jälkeen sitten puuttui pari paperia. Sitten
olisin vielä jättänyt kirpparimyynnistä saadun rahat sisään.
Ylimielinen keski-iän kriisissä painiva pankkieukko katsoi
mua kuin spitaalista ja totesi virnuillen ettei meillä enää ole
kassoja auki. Olin tullut pankkiin 1 h ennen sulkemisaikaa ja lintsannut töistä sen takia. Käsittääkseni kaikki sisällä olevat asiakkaat pitää palvella loppuun asti. Poltin pahasti käämini
ja sen jälkeen kämppäni onkin omistanut ja sählyjengimme rahoja on hallinnut Aktia jossa palvelu on tosiaan ollut ensiluokkaista. Nordea ei minun rahoihin koske ikipäivinä
Siitä puljusta oli jo ennestään huonoja kokemuksia mutta tämä
oli sitten piste i:n päälle.

Aika hauska. Mulla nimittäin ihan tasan sama tarina. Hakaniemen, silloin Meritassa, hoidin palkka-, kämppä-, firman- ja vanhempainyhdistyksen asiat, yhteensä siis viisi eri tiliä. Asiakkaana jo Kansallispankin ajoilta, ja aina jotain kämmiä. En kerta kaikkiaan vaikka yritän muista yhtään helppoa ja sujuvaa pankkikäyntiä.

Pari vuotta sitten sain tarpeekseni kun taas jonkun pienen pilkunviilausjutun takia olis pitänyt uudelleen jonottaa toiselle kassalle tai jotain vastaavaa, ilmoitin kassaneidille että jos nyt ei hommat rupea hoitumaan, niin heippa. Täti nauroi, huom nauroi! p**kaset naurut päin naamaa, joten talsin samantien Aktiaan ja siirsin kaiken rahaliikenteen sinne eikä oo tarttenu katua.

Onhan nää tietty mahdollisesti yksittäistapauksia, mutta se paha kello kantaa tosiaan kauas. Uskomatonta että PALVELUlaitokset eivät ymmärrä PALVELUn merkitystä. Se on pienestä kii sano joku viisas aikoinaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sonera-Episode 3 - Jedin paluu.

Kuten jo osasinkin arvata, ei tähänkään päivään mennessä (viisi päivää puhelinsoittoni jälkeen) ollut kuulunut mitään Soneralta, vaikka lupasivat selvittää asiaa. Ei muuta, kuin uusi yritys ja soitto asiakaspalveluun. Kymmenen minuuttia kuunneltuani uutta, modernia räp-kappaletta, jossa taustalla soi huiluversio Tears in Heavenistä, ja aina välillä hoetaan tekstiä: "Odottakaa vielä hetki, olkaa hyvä", menetin lopullisesti hermoni ja suljin puhelimen.

Koska tuo oli jo laskujeni mukaan yhdeksäs kerta, kun olin Soneraan yhteydessä, ajattelin, että olin jo yrittänyt hyvällä. Nyt oli vuorossa sitten paha. Laitoin sähköpostia Tampereen kuluttajaneuvontaan ja kerroin koko tarinan heille. Odotan innolla vastausta sieltä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Miltä näyttää potentiaalinen ostaja?

Tätä kysymystä sopisi miettiä tai pikemminkin olla miettimättä monen autokaupan myyjän.

Autoni on firman kautta hankittu leasingauto ja kolmen vuoden välein teen aika kattavan autoliikekierroksen, kun vaihdan kulkuneuvoa.
Tällöin tulee hankittua empiiristä tutkimustietoa eri liikkeiden asiakaspalvelun tasosta ja täytyy sanoa, että aihetta sombrerojen heittelyyn ja ilmaanammuskeluun ei juuri ole.

Tässä muutamia havaintoja vuoden takaa edellisen vaihtoruletin ajalta:

Peugeot-liike. Marssin näkyvästi pitkin pääkäytävää kohti uusia autoja ja ronklasin yhden tietyn mallin ovia ja istuimia, mittailin tavaratilaa ja näpräsin esitteitä. Myyjät seisoskelivat ringissä puhumassa keskenään paskaa. Ketään ei tullut noin 20 minuuttia kestäneen oleskeluni aikana kysymään mitään. Lopulta kaivoin esiin myyjän, joka osoittautui vieläpä tutuksi henkilöksi muista yhteyksistä ja suoritin koeajon.

Opel-liike. Sama juttu kuin edellisessäkin liikkeessä. Oma-aloitteisesti kukaan ei lähestynyt. Kun kysyin yksityiskohtia autoista, minulle lyötiin käteen esite. Tiedusteluihin huoltoleasinghinnoista vastattiin osoittamalla sormella, että tuolta löytyy moniste, hae sieltä.

Nissan/Chrysler -liike. Edelleenkin seisoskelu jatkui. Myyjien omat jutut olivat kiinnostavampia. Oma-aloitteisen etsinnän jälkeen sain myyjän käsiini ja koeajo järjestyi. Minkäänlaista etukäteis valmistelua ei tietenkään suoritettu vaan avaimet lyötiin käteen ja sormella näytettiin, että tuo auto tuolla.

Kaiken maalaisjärjen mukaan nelikymppinen siististi pukeutunut uusia autoja kiertelevä mieshenkilö on mitä selkein signaali siitä, että kohta tehdään autokauppaa. Mutta ei vaan taida olla näin.

Tuttavapiirissäni on muutamia varsin eksentrisiä tyyppejä, joilla on irtonaista käteistä valintatalon muovikassit pullollaan. Heidän ulkoasunsa ei niin sanotusti herätä luottamusta, mutta voisivat halutessaan ostaa Mersun vaikka käteisellä. Voin kuvitella, että autoliikkeeseen ilmestyessään heitä ei edes ignoroitaisi vaan heidät ohjattaisiin määrätietoisesti ulos. Kannattaa muistaa, että kuka tahansa voi olla miljonääri.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari vuotta sitten sain tarpeekseni kun taas jonkun pienen pilkunviilausjutun takia olis pitänyt uudelleen jonottaa toiselle kassalle tai jotain vastaavaa, ilmoitin kassaneidille että jos nyt ei hommat rupea hoitumaan, niin heippa. Täti nauroi, huom nauroi! p**kaset naurut päin naamaa, joten talsin samantien Aktiaan ja siirsin kaiken rahaliikenteen sinne eikä oo tarttenu katua.



Jaahas, täysin sama tarina. Ehkä se on sama eukko joka
vuodesta toiseen terrorisoi asiakkaita. Onhan se jo ainakin
kahden asiakkkaan katoamisen aiheuttanut, ja kyllä niitä varmaan
on lisääkin jos tuolla tavalla käyttäytyy. Nordea vaikutti muutenkin
vähän sellaiselta suojatyöpaikalta josta ei varmaan saa kenkää
hirveän helpolla.
 

Roland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TGEKPKFASC (hallituksen jäsen)
Pakko päästä tilittämään jonnekin. Ostin viitisen viikkoa sitten uuden matkapuhelimen tamperelaisesta matkapuhelimiin erikoistuneesta maanlaajuista ketjua edustavasta jälleenmyyjäliikkeestä. Kyseinen puhelin on Panasonic GD87, eli malliston kalleimpia malleja svh. 829 €. Kohtuullisen kallis laite siis. Kuinka ollakaan kesti noin viikko huomata puhelimessa eräs melko oleellinen vika, se katkoi virtoja mm. vastattaessa, soitettaessa ja viestejä kirjoittaessa. Käytännössä siis kokoajan...
Huoltoon!

Soitin puhelimen maahantuojalle, jossa minut opastettiin viemään puhelin Tampereella sijaitsevaan takuukorjaamoon. Kertoivat vielä ystävällisesti, että tampereen pisteessä on uusimmat softat ja kaikki työkalut puhelimen korjaamiseen. Soitin vielä ajaessani huoltoon ja varmistin, että homma onnistuisi.. Kuulemma seuraavaksi päiväksi valmiiksi saavat puhelimen viimeistään. Perillä huollossa vastaanottaja alkoi kertomaan, että korjaus ei onnistu, koska heillä ei ole tarvittavia välineitä tai softia. Vajaa tunti aikaisemmin minulle siis puhelimessa kerrottiin homman onnistuvan. Tästäkin selvittiin, vastaanottaja myönsi virheensä ja puhelin pääsi huoltoon. Tunnin päästä luvattiin olevan valmista, joten kahville aikaa tappamaan. Laite oli sovitun ajan päästä valmis ja odotukset korkealla. Pääsin liikkeestä ulos ja huomasin samantien, että puhelin oli aivan sekaisin. Valikot näyttivät mitä sattuivat ja kamerasta olikin tullut "synkronointi". Softan päivitys näytti jääneen kesken, olisko ollut kiire korjaajalla kotiin. Ei siinä mitään, takaisin vaan. Uudestaan puhelin huoltoon ja seuraavana päivänä pois.

Kaikki toimii kuin unelma, kaksi päivää. Samat viat palasivat. Yhteys maahantuojaan, pyytävät lähettämään puhelimen heille. "Kyllä meillä hoituu, kurssinkäyneitä miehiä riiittää." Sattumalta en asu Tampereella ja lähin myyneen ketjun liike on 50 km päässä Hämeenlinnassa. Ajoin sinne ja esitin asiani. Muuten asiallisesti käyttäynyt myyjä kertoi, että heillä ei ole ollenkaan Panasonicin puhelimia myynnissä, eikä edes huoltosopimusta. Kuitenkin pääsimme yhteisymmärrykseen ja puhelin saatiin Postin pakettiin. Minulle lainapuhelin ja kaikki oli taas hyvin. Tämä tapahtui maanantaina 3.2.

Keskiviikko tuli ja aloin ihmettelemään seuraavaa. Puhelimen mukana olleessa lähetteessä oli pyyntö soittaa asiakkaalle kun puhelin saapuu perille. Mitään ei kuulunut koko viikolla. Seuraavan viikon maanantaina (10.2.) soitin sitten uudemman kerran maahantuojalle, ei ole tullut perille. Sitten soitetaankin Hämeenlinnaan jälleenmyyjälle ja hän lupasi ottaa selvää puhelimen liikkeistä Postin seurantanumeron avulla. Hetki kului ja lainaluuri pirahti. Paketti oltiin toimitettu perille sinä päivänä eli Postilla kului viikko toimittaa tavara Hämeenlinnasta Espooseen. Ei paha!

Jälleen kului muutama päivä, torstaina 13.2. soitin sitten taas maahantuojalle. Kuulemma on paljon niitä "kurssinkäyneitä miehiä" lomalla, joten menee todennäköisesti ensi viikon lopulle... Nyt alkaa olemaan se "ensi viikon" loppu. Kertaakaan eivät ole ottaneet minuun yhteyttä., vaikka lähetteessä nimenomaan sitä pyydettiin. Huollon kesto on nyt lähestymässä jo lähes maagisen oloista kolmen viikon rajaa. Jaa, lainapuhelinhan on Nokian 6210, jolla ei todellakaan voi ottaa kuvia ja jonka arvo on n. 50 €. Hyvä vaihtokauppa. Katsellaan, raportoin lisää asian kehittyessä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Pysytelkää ihmiset Nokiassa vaan. Jos huollossa joutuukin käyttämään, niin ainakin huolt toimii - tai niin oon kuullu. Mulla o kai käyny hyvä säkä, kun on kuudes Nokia menossa ja niistä ensimmäinen on ainoa mikä hajos ja sekin vasta 2 vuoden iässä (Nokia 5000). Tai no hajosi 8110 mutta sen pudotin armeijassa parin metrin korkeudelta laivan teräskannelle, joten sen hajoamisen voi kai laittaa omaksi syyksi.

Kaveri osti joku aika sitten Siemensin(en muista mallia). Tämäkin puhelin hajosi heti kättelyssä ja yli kuukaden "huollon" jälkeen suostuvat luovuttamaan ja antamaan uuden puhelimen.

-ipa rules
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eilen aamulla koulumatkan aluksi bussissa sattunutta:

Poison: *Nousee reippaasti autoon pysäkiltä ja hymyilee kuskille*
- Huomenta!

Kuski: *ei sano mitään, tuijottaa vain takaisin ilman hymyn häivääkään*

Poison: *Painaa kuukausikortin koneeseen, kuuluu piippausta, painaa uudestaan, piippaa yhä*

Kuski: *Kohottaa viimein katseensa*
- Taitaa olla nyt vanha kortti...

Poison: *Katsoo kummastuneena takaisin*
- Eihän... Monesko päivä tänään on... 18... Tämän kyllä pitäisi olla vielä tänään voimassa

Kuski: *painaa kortin uudestaan koneeseen ja näpyttelee jotain koneella, ojentaa kortin takaisin*
- Niinhän KAIKKI sanovat, että PITÄISI olla vielä voimassa

Poison: *katsoo kuskia hölmistyynenä, siis anteeksi kuinka -ajatuksen kanssa.

Kuski: Tuijottaa ylimielisenä ja pilkallinen hymy naamallaan takaisin*

Poison: *kaivaa lompakon ja maksaa rahalla kuskille*

Kuski: *ottaa rahan vastaan sanomatta sanaakaan, antaa rahasta takaisin sanomatta sanaakaan*

Poison: *vittuuntunut katse*
- Kiitos!

Korttini todellakin piti olla mielestäni voimassa tuolloin, mutta kuski ei sitä uskonut, ja konekin ilmeisesti väitti toista. Eniten minua loukkasi kuitenkin kuskin epäkohtelias käytös ja suora vihjaus siitä, että yritin mukamas tietoisesti matkustaa vanhentuneella kortilla. Lisäksi samantyyppisissä tilanteissa joita olen nähnyt, on kuski laskenut matkustajan menemään tuon yhden matkan ilmaiseksi. Olisi tehnyt mieli sanoa pari valittua sanaa siitä, että asiakasta olisi kohteliasta edes tervehtiä, ja tuollaisessa tilanteessa sitten vaikka todeta ystävällisesti: "Korttinne on tainnut kuitenkin nyt vanhentua, ehkä voisitte maksaa rahalla?" Sanat kiitos ja olkaa hyvä kuuluisi myöskin hallita. Mitään en kuitenkaan sanonut, mutta ehkä katseeni ja savuavat korvani kertoivat kaiken oleellisen...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Poison:

Kenties kuskin vittumainen asenne johtuu siitä tosiasiasta että suhteellisen moni ihminen varmaan yrittää pummilla sisään ja sitten selittelee täysin samat fraasit "eikun joku sanoi että tässä vielä oli aikaa...ja oli siinä muitakin".
Ainakin itse liikuin n. kuukauden ajan(tosin vain alta kymmenen matkaa) ilmaiseksi matkakortilla kun aina vetosi laitevikaan tai vastaavaan vaikka tosiasiassa kortin saldo oli liian pieni.

Etenkin jos nuori naisihminen vielä hymyilisi niin itse siirtyisin samantien valmiustilaan potentiaalisen kusetuksen suhteen.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti finnishninja
Hänen tyylinsä oli todella ylimielinen. Päätös tuli heti: Minusta ei tule koskaan Suzukin omistajaa vaikka tekisivät kuinka hyvän prätkän!

Et kai jättänyt asiaa siihen ?? palautetta kenties myyjästä jonnekin ylemmäs ??

Itse olen sen tavan pitänyt että paskaa palvelua saadessani, teen kyllä asian selväksi paskan palvelijan esimiehelle.

Muutama vuosi takaperin olimme menossa kaveriporukalle perjantaina leffaillan päätteeksi syömää paikalliseen Hesburgeriin.(Asuin tuolloin Seinäjoella)
Meitä oli matkassa minun lisäkseni 2 miestä ja yksi nainen, kaikki vesiselviä, 25-28 vuotiaita, fiksusti pukeutuvia yms.
Päästessämme Heseen sisälle jäimme mietiskelemään tiskille mitä tilaisimme. Itse tilasin ensimmäisenä ja pyysin sen jälkeen myyjää avaamaan vessan oven päästäkseni tarpeille. Muillakin seurueemme jäsenistä oli samaa tarvetta.

Myyjä vastasi pyyntöni kuitenkin kieltävästi. Vessat pidettiin kuulemma lukittuna ilta 11 jälkeen. Syy siihen olivat kuulemma sotkevat ja häiriköivät nuoret, jotka hajottavat ja sotkevat paikat. Hämmästyneenä kysyin myyjältä, että näytämmekö sotkevilta ja häiriköiviltä nuorilta, johon myyjä vastasi ettei ikinä voinut tietää.
Seurassamme oleva nainen sai myös saman vastauksen, ei voitu päästää, kun kukaan ei ole valvomassa.

Vänkäsin vastaan ja sanoin että ravintola täytyy tarjota lakien mukaan asiakkailleen wc-palvelut. Silti ovet pysyivät kiinni ja myyjä oli entistä tylympi.
Sillä hetkellä ilmoitin koko seurueen puolesta, ettemme suostu koko paikassa syömään ja marssimme pihalle.

Tapahtuman jälkeen laitoin Hesen kotisivujen kautta palautetta ja ihmettelin tapahtunutta. Mitään ei kuulunut 2 viikkoon. Laitoin palautetta uudelleen ja loppuun lisäsin vielä kysymyksen: "Lukeeko näitä edes kukaan".
Taas vierähti 2 viikkoa, eikä mitään. Silloin vittuuntumiseni oli huipussaan ja kirjoitin kirjeen suoraan omistajalle. Siis sille Heikki Salmelalle, vai mikä miehen nimi olikaan..

2 päivää kirjeen lähettämisen jälkeen alkoi sitten tapahtua. Sain 4 puhelua saman päivän aikana. Ensin soitti Turusta joku iso kalifi ja kysyi tapahtumasta ihmetellen ettei mitään yhteyttä minuun oltu otettu. Hieman myöhemmin soitti Hesen joku piiripäällikkö anteeksi pyydellen ja kertoi ymmärtäneensä Seinäjoen Hesen omistajan ottaneen minuun yhteyttä jo aikaa sitten.

Hieman myöhemmin soitti sitten kyseisen syöttölän omistaja, äänestä päätellen melkoisen huudon ja palautteen saamana. Oli hyvin nolona ja yritti selitellä niitä näitä. Väitti jopa laittaneensa kirjeen postiin, ja postin ilmeisesti hukanneen kirjeen. Tuon väitteen vastasin olevan täydellistä paskaa. Sukunimeni on niin harvinainen, että pelkkä etunimi ja sukunimi ovat riittäneet tuomaan perille kaikenlaisia postikortteja ja kirjeitä. Siinä vaiheessa kaveri oli hyvin hiljaa eikä enää selitellyt, anteeksipyyntöjä tuli sitäkin vuolaammin.

Puhelun päätyttyä soitti piiripäällikkö ja kysyi oliko asia selvinnyt, johon vastasin homman olevan bueno. Kysyi vielä tulisinko tulevaisuudessa olemaan Hesen asiakas…

Sen jälkeen en Seinäjoen Hesellä ole käynyt, enkä käy. Muutenkin koko lafka tarjoaa niin surkeata palvelua ja huonolaatuista moskaa, että näkkileivän syömisessäkin on enemmän makua ja nautintoa.
Nykyisin Turussa asujana en voi kun ihmetellä alkuasukkaiden ylistystä Heseä kohtaan, ja itkeä Carrollssin katoamista..

Onneksi kuitenkin Turkuun on pesiytynyt varmasti maan lajin kebab–keskittymä, joten 5 € hintaan löytää Turun keskusta 100 kerta parempaa ja halvempaa safkaa pilvin pimein.

K
 
Viimeksi muokattu:

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Re: Miltä näyttää potentiaalinen ostaja?

Viestin lähetti Bast
Tätä kysymystä sopisi miettiä tai pikemminkin olla miettimättä monen autokaupan myyjän.
Aivan, autokauppaväen soisi miettivän montaa muutakin asiaa - luulisi kiinnostavan! Vaan kun ei... Miksiköhän muuten nykyinen autoliikkeesi ei tule ottamaan sinuun yhteyttä ennen kolmen vuoden vaihtosykliäsi? Aivan, pikkupomot ovat omistajan kalakavereita ja myyjät tekolipeviä paskiaisia. kummolameininkiä parhaimmillaan! Ei taida ylipäänsä olla käyttöä tän tai minkään muunkaan tyylisille asiakkaille.

Peugeot-liike. Marssin näkyvästi pitkin pääkäytävää kohti uusia autoja ja ronklasin yhden tietyn mallin ovia ja istuimia, mittailin tavaratilaa ja näpräsin esitteitä. Myyjät seisoskelivat ringissä puhumassa keskenään paskaa. Ketään ei tullut noin 20 minuuttia kestäneen oleskeluni aikana kysymään mitään. Lopulta kaivoin esiin myyjän, joka osoittautui vieläpä tutuksi henkilöksi muista yhteyksistä ja suoritin koeajon.
Peugoet-liikkeessä olen itsekin käynyt. Oli varattu koeajo puoleksi tunniksi ennen liikkeen sulkemista. Noh, 15 minuutin infopisteseisoskelun jälkeen päätämme poistua paikalta, kun autoliikkeen vapaaherroilla tuntuu olevan muuta tärkeää tekemistä. Poiskävellessä myyjämme muistaakin että meillä oli koeajo, ja lähtee kiikuttamaan koeajokaavaketta. En näyttänyt ajokorttia ja rustasin siihen lappuun x:n, minkä jälkeen pääsimme kymmenen minuutin lenkille. Autoa palauttaessa myyntihessulla oli vielä pokkaa heittää, että ens kerralla ei tarttis odotella varttia - tai jotain. Siihen liikkeeseen ei ollut enää asiaa.

Alfa-liike ja kevät: autonvalinta || näin lähellä. Malli valmiiksi katsottu, pari kysyttävää ja neuvoteltavaa asiaa jäljellä. Arkipäivä, kello siinä viiden maissa iltapäivällä - myyjiä ei näy. Kiertelen auton ympärillä, selaan esitteitä, menen aikani kuluksi katsomaan Saabeja. Saan vähän ajan päästä kiinni jo hieman harmaantuneen myyjän, joka ei kuitenkaan voi auttaa minua, koska hän myy Saabeja. Hän yrittää kuitenkin auttaa minua antamalla Alfa-myyjän yhteystiedot. Alfa-myyjähän ei ole paikalla, eikä siinä hehtaarihallissa tietenkään toistakaan ole. Tässä vaiheessa jouduin vähän avautumaan asiasta, kas kun tämä vanhempi herrasmies oli jonkin sortin pikkupomo ko. liikkeessä. Sanoin suoraan että pahoittelen kun en ole suuremmilla asioilla kuin autoa hommaamassa. Ymmärrän kyllä jos ette kiireiltänne ehdi ja että teillä on täällä taatusti tärkeämpää tekemistä kuin palvella autoa hankkivia. No, seuraavana päivänä juttelin sitten puhelimitse ihan aidon Alfa-myyjän kanssa. Muistaako tässä vaiheessa kukaan sitä Pulkkisen kirjakustantajaa? "Ei, ei olla tehty." "Ei, ei sellaista." Koeajon järjestäminen tuntui todella vaikealta ja varustehinnaston hinnat olivat jotain aivan muuta kuin mitä TM:n perusteella olin olettanut. Alfa jäi sinne, autonhankinta jäi siltä osin siihen ja vain paska maku jäi jäljelle.

Tämän jälkeen muutin taktiikkaani ja käytin hyväkseni aivan muita kanavia, minkä jälkeen auton hankinta onnistui lähes vip-palveluna ja ilman minkäänlaisia avautumisia ja myyntihessujen kikkailuja.

Pitää kuitenkin mainita yksi hyvä kokemus "vapailta markkinoilta". Aikoinaan ja oikeastaan vieläkin minä valitsen isälleni kulkupelin, koska häntä ei kiinnosta käydä autoliikkeissä ja luottaa valintoihini. Mentiin sitten poikain kanssa Biliaan. Olisiko takapenkkiläisillä ollut jopa janojuomia mukana ja ryhmän habitus oli taatusti kyseenalainen, mutta autoliikkeen vanha herra oli viimeisen päälle korrekti ja järjesti heti "karvoihin katsomatta" koeajon. Katsotaan tuleeko tähän liikkeeseen jossain vaiheessa kolmaskin kaupanteko.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Re: Re: Miltä näyttää potentiaalinen ostaja?

Viestin lähetti Barnaby
Tämän jälkeen muutin taktiikkaani ja käytin hyväkseni aivan muita kanavia, minkä jälkeen auton hankinta onnistui lähes vip-palveluna ja ilman minkäänlaisia avautumisia ja myyntihessujen kikkailuja.

Samat sanat. Kun on hommissa business-to-business firmassa, jonka asiakkaita myös nämä autokaupat ovat kannattaa asioida suoraan päättävien tahojen kanssa ja skipata totaalisesti nämä "myyntihessut".

Tästä seuraa tosin myös tiettyjä ongelmia. Nimittäin kun asioi suoraan yrittäjän kanssa ja käy tätä koeajokierrosta tulee samalla suututtaneeksi monta asiakastaan, kun auton voi lopulta hankkia vain yhdeltä firmalta. On muuten käynyt muutamassa tapauksessa niin, että tilaukset näistä putiikeista loppuivat, kun en päätynytkään heidän edustamaansa autoon.

Olen ratkaissut asian niin, että otan asian uudesta autosta esille eri autoliikkeiden kanssa vähintään puoli vuotta ennen varsinaista h-hetkeä ja suoritan eri merkkien vertailut ja koeajot silloin. Puolen vuoden päästä kun hankinta on ajankohtainen, asia on jo unohtunut ja voin rauhassa marssia valitsemani firman dirikan puheille tekemään paperit kuntoon. Muille en puhu mitään. Jos asia myöhemmin nousee esille, kerron että valitsemani autofirma teki ison tilauksen, jonka vuoksi autokin hommattiin sieltä. Samalla tulen kannustaneeksi tätä asiakasta lisäämään tilauskantaansa heh heh...
 

masu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Tatzka
Pääasiassa asiakkaat ovat mukavia samoin kuin myyjätkin, mutta hapannaamat jäävät ikävä kyllä parhaiten mieleen.

Itselleni kävi hauska tapaus paikallisessa peliliikkeessä. Olen opettajana läheisessä koulussa ja päivän päätteeksi menin katselemaan pelejä peliliikkeeseen. No, menin reppu selässä sisälle. Kaksi n. parikymppistä nuorta pelaili tiskin takana pleikkarilla jotakin peliä.

Kymmenisen minuuttia katselin hyllyjen luona pelejä, kunnes toinen kaveri kuittas mulle tiskin takaa happamalla äänellä, että eikös koululaisten pitäisi olla tähän aikaa vielä koulussa.

Itseasiassa olin aikeissa ostaakin yhden pelin, mutta jätin sen sitten tämän palvelualttiin kommentin takia hyllyyn ja lähdin kotiin.

On se ihme, että pojat eivät voineet peliä laittaa pauselle siksi aikaa että olisivat vaikkapa palvelleet asiakasta. Lisäksi ei olisi yhtään pahasta aloittaa keskustelua potentiaalisen asiakkaan kanssa vaikkapa kysymällä kuinka voisi palvella.

Palveluduunit on perseestä. Yksi kaveri oli myymässä liittymiä ja puhelimia pari kuukautta. Kerran yksi (ilmeisen rikas) mies tuli tyttärensä kanssa ostamaan puhelinta. Tyttö ja iskä jahkasivat puleimen mallin ja kuorien kanssa sen verran kauan, että kaveri kommentoi asiakkaille että haistakaa nyt jo vittu.

Seuraavana päivänä kaveri sitten kävi irtisanomassa itsensä niistä hommista.

masu
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Bussimatkailusta

Teen toisinaan matkoja pikavuorobussilla, ja tämä Express-busseihin pesiytynyt kuuluttamissysteemi on aiheuttanut minussa hieman ihmetystä.

Matkan alussa kuulutellaan kaikenlaista:
Bussissa on tarjolla kahvia, on matkalukemisia ja tervetulleeksikin toivotetaan oikein sydämellisesti.

Kun bussi alkaa lähestyä suuremman kaupungin linja-autoasemaa, jossa liikennöintiväline pysähtyy joka tapauksessa pidemmäksi ajaksi matkahuoltorahtien siirtelyä varten, kuulutetaan myös saapuminen ja kiitetään taas sydämellisesti matkustamisesta Hepokattilinjojen Express Bussilla.

Sitten asiaan, joka on se mitä ei kuuluteta.

Koskaan en ole kuullut ilmoitusta siitä, että bussi on saapumassa pikkutaajaman kohdalla olevalle pikavuoropysäkille. Moottoritien ramppia ylös ja alas niin että penkat pölisee ja jos et pimeällä taipaleella osannut täsmällisesti varautua soittamaan summeria niin ohi mentiin.

Toinen asia joka ärsyttää on se, jos bussi on myöhässä minkäänlaisia saapumisarvioita määräasemille ei esitetä. Tietenkin se on yksinkertainen laskutoimitus. Lasket yhteen sen hetkisen myöhässäoloajan ja lisäät sen aikataulussa olevaan saapumisaikaan - mutta entä jos ei satu olemaan aikataulua mukana? Elämäsi nainen odottaa parinkymmenen asteen pakkasessa bussipysäkillä ja haluaisi luonnollisesti tietää jos saavut myöhässä.

Muuten bussimatkailu on kyllä huomattavasti miellyttävämpää kuin junalla kulkeminen. Keskustasta keskustaan ja pikavuoropysäkkejä siihen päälle.
 
Tästä tuli mieleen kun kaverini toimi aikoinaan bussikuskina Rovaniemellä.Ihmettelimme miksi tämä kaveri kerää 10 pennin kolikoita kunnes hän selitti.
Saarenkylästä nousi aina aamulla yks valtion virkamies joka maksoi 100 mk:n setelillä.Kaverini pyysi maksamaan pienemmällä rahalla ja se ukko maksoi vaan sinnikkäästi satasella.Bussikyyti maksoi silloin 6 mk.
Kaverini tästä vittuuntuneena kokosi 94 mk kymmenpennisinä yhteen isoon pussiin ja tämä virkamies tapansa mukaan maksoi taas satasella kaverini löi sille pussin kouraan ja toivotti hauskaa päivänjatkoa.
Yllätys yllätys sillä virkamiehellä oli ollu seuraavasta aamusta lähtien tasaraha.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime aikojen vittumaisin asiakaspalvelukokemus sattui tänään. Olin tunnelin Anttilassa katselemassa digikameroita. Löysinkin mieleiseni lukitusta lasivitriinistä. Kymmenisen minuuttia seisoin kaapin vieressä odottaen että joku myyjä tulisi avaamaan vitriinin, jotta voisin katsella kameraa tarkemmin ja sitten ehkäpä jopa ostaa sen. No ei tullut myyjää, vaikka kassa oli vieressä. Kassalla oli viisi myyjää, eikä ruuhkaksi asti asiakkaita. Aikani odoteltua kysyin sitten eräältä myyjältä että voisiko hän tulla ovaamaan vitriinin oven, koska olen kiinnostunut ostamaan erään kameran. Myyjä siihen sitten totesi että enkö mä näe että hänellä on asiakkaita. Ok, kyllähän hänellä oli kaksi asiakasta jonossa, vieressä seisoneella myyjällä yksi. Kysyin sitten että voisiko joku muu myyjä tulla avaamaan vitriinin oven. Tähän sitten samainen myyjä sanoi että ei todellakaan voi tulla sillä heillä on tapana ensisijaisesti palvella maksavia asiakkaita. Mitäpä tuohon lisäämään. Eikun ulos liikkeestä ja huomenna soitto Keskolle.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Muutaman kohtalaisen huvittavan tapauksen olen kuullut.

Tuttuni meni joskus paikalliseen Kebapiin syömään ja tilasi olutta:
"Mitäs olutta teillä on?"
"Lapi kulta ja tuupori"
"No mä otan tuuborin"
"Ei oo"
"???"

Eräs kaveri oli kännykkäliikkeessä töissä kun sinne tuli nainen aikamiespoikansa kanssa katselemaan uutta puhelinta. Nainen siinä aikansa ihmeteltyään kysyi yllättäen:
"onko teillä niitä puhelimia joista kaadetaan kahvia?"
Kaverini seisoi huuli pyöreänä tovin ja nainen jatkoi:
"teeveessä oli sellainen mainos jossa oli semmoinen puhelin.." (mäkitorpan mainos)
Kaverini pokerinaama petti siinä vaiheessa ja hän säntäsi nauraen takahuoneeseen, sai pyydettyä toisen kaverin palvelemaan ja jäi itse nauramaan kippurassa lattialle, mikä varmasti kuului myös liiketilan puolelle..
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Oikeasti hyvää asiakaspalvelua

Täällä on nyt kirjoitettu negatiivisista kokemuksista, mutta itse olen päässyt kokemaan ihan oikeasti hyvää asiakaspalvelua jota sain edellisessä asunnossani, joka oli sellainen pienkerrostalo, jossa oli kahdeksan huoneistoa. Sen kerrostalon talonmies tai joku vastaava palkattu henkilö, jolla oli todennäköisesti useampikin kohde. Hänen palvelunsa oli kerta kaikkisen uskomattoman hyvää. Meillä oli muun muassa siinä talon edessä sellainen piha johon sai pysäköidä autot ja aina kun lunta oli satanut 10 cm tai enemmän oli talkkari bobcatillaan sitä jo auraamassa.

Joka kerta kun vähänkin tarvitsi apua jossain hän oli ystävällisesti auttamassa. Esimerkiksi kerran kun lähdin töihin aamulla näin hänet siinä rappuja siivoamassa hän tietysti tervehti iloisesti ja jäin siihen juttelemaan niitä näitä. Mulla oli uuninlamppu kyrvähtänyt edellisenä iltana ja tuli juttua, että käyn sellaisen ostamassa, kunhan illalla töiden jälkeen lähden kauppaan. Tultuani töistä postilaatikossa odotti uusi uuninlamppu ja vielä viesti, jossa talonmies ilmoitti ilomielin auttavansa lampun vaihdossa jos tarvitsen apua. Samoin viime jouluna Tapaninpäivänä meidän talosta oli palanut jokin sulake joka lämmittää vesiputkia niin etteivät ne jäädy. Vesi oli tietysti jäätynyt putkeen ja eikun soitto talkkarille, joka välittömästi ilmoitti jollekin firmalle, joka sitten tuli talkkarin kanssa höyryttämään putkia.

Erittäin hyvää palvelua ja oli paljon pieniä juttuja jotka sai hyvälle tuulelle. Valitettavasti jouduin muuttamaan ko. talosta pois ja näin jälkeen päin on tullut mieleen, että Eurokossu olisi kyllä pitänyt talkkarille ostaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse otin viikonloppuna Ruisrockissa ollessani yhteyttä suorastaan poliisiin saatuani huonoa palvelua heidän määräystensä takia. Juttu meni nimittäin niin, että festareilta lauantai-yönä palattaessa bussi ei vienytkään torille, jonne olin lipun ostanut, vaan linja-autoasemalle. Syynä oli kuulemma poliisin määräys, josta syystä tuohtuneena veivasin poliisin päivystynumeron. Ystävällinen ja turkua puhunut poliisisetä selitti, että viime vuonna oli torilla ollut jotain järjestyshäiriöitä, joten liikenne päätettiin ohjata muualle. Ihmettelin vielä, että silläkö ne häiriöt paranee, että kymmenet tuhannet ihmiset viedään tuohtuneina johonkin muualle, mutta sanoin sitten, että turha tätä tärkeätä linjaa on enempää varata, mutta viethän terveiset perille.

Jännä nähdä miten ensi vuonna.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
autokaupoista yms.

Itselleni on noita huonoja asiakaspalvelijoita kyllä siunaantunut useampikin, mutta myös hyviä huomattava määrä.
Seuraava tarina on tuosta muutaman kuukauden takaa kun autoa olin ostamassa. Kierreltyäni eri liikkeissä, sain kyllä Suomenojan Länsi-autossa hyvää palvelua juuri siltä myyjältä jolta nykyisen autoni sitten ostinkin ihan ilman lainoja ja rahoituksia suoraan käteisellä..
Kävin myös muita autoliikkeitä läpi ja eräässä vantaalla sijaitsevassa leasing autoja kauppaavassa liikkessä sain kumminkin aikalailla huonoa palvelua. Itse kiertelin liikkessä kaverini kanssa lähes 2 tuntia mutta ainoastaan yksi myyjä osoitti edes vähän kiinnostusta minua kohtaan vasta sitten kun olin itse puhutellut häntä, muuten ei varmaan oliskaan tapahtunut mitään ellen olisi itse keskustelua avannut. No tuo keskustelu ei kyllä kovinkaan pitkälle johtanut. Kerroin että millaista autoa haen jne. Johon myyjän vastaus oli täällähän näitä on. Sitten löysin kaksi sopivaa vaihtoehtoa ja ilmoitin tästä myyjälle, johon vastaus oli sinnähän niitä. Yritin jatkaa keskustelua että edes jotain ymmärrettävää myyjältä suusta pääsisi, mutta ei. Yritin kysyä hintoja, rahoituksia, auton historiaa yms. aina yhtä tyly vastaus. Loppujen loppuksi aloimme kaverini kanssa noita kahta autoa sitten tarkemmin tutkimaan mutta myyjä katosi istumaan vaan omaan huoneeseensa ja muutkaan myyjät ei kiinnostusta osoittanut. Ei näyttänyt autojen myyminen kauheasti kiinnostavan. Luulin että automyyjillä on sentään jotkut provikkapalkat, mutta näin ei taida olla ainakaan kyseisen liikkeen myyjien kohdalla. Vai kiinnostaako niitä vain aivan uusien autojen myynti.
No arvata saattaa, tuota liikettä en kenellekkään enää suosittele.

Ja tuohon Suomenojan Länsi-auton palveluun vielä. Samassa liikkeessä voi olla monenlaisia asiakaspalvelijoita. Autoni toinen umpio kerää kosteutta ja soitin siitä tuonne vaihtoauto puolelle ja yritin tavoittaa henkilöä joka minulle sen auton myi. No hän oli kesälomalla joten sain toisen vaihtoauto myyjän langan päähän. Heti ensimmäiseksi kerroin milloin olen auton ostanut ja keneltä ja vian laadun, vastaus oli ota yhteyttä henkilöön joka on auton sulle myynyt. No sain kumminkin vastauksen milloin minulle auton myynyt myyjä on paikalla. No sille sitten soittelemaan kun oli paikalla ja heti oli toinen ääni kellossa, että soita huoltoon ja tilaa aika niin kyllä takuu sen korvaa.
Eikö tuon saman asian olisi voinut kertoa myös se toinen myyjä joka oli silloin ensimmäisellä soittokerralla paikalla.

äh ihan turhaa vuodatusta,
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gellner
Viime aikojen vittumaisin asiakaspalvelukokemus sattui tänään. Olin tunnelin Anttilassa katselemassa digikameroita.
*****
Eikun ulos liikkeestä ja huomenna soitto Keskolle.

Soita mieluummin suoraan Anttila Oy, keskushallinto, Pitäjänmäki, jos haluat oikeasti asian noteerattavan. Tällä hetkellä vaan on varmasti lomalla henkilöt (markkinointijohto), joille reklamaatio kannattaa kohdistaa. Meilillä lähettäminen on varmasti hyvä vaihtoehto, sillä siihen ainakin reagoidaan. Oikean henkilön saat tietää puhelinvaihteenhoitajalta.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Uskokaa ken haluaa mutta itse olen saanut sekä parasta että huonointa palvelua keskustan Stockalta. Yleensäkin Stockalta saa kohtuullista palvelua mitä ei voi sanoa juuri mistään heidän kilpailijoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös