Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 439
  • 6 860

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Eipä noita kameroita kannata muutenkaan ostaa Anttilasta, ellei nyt ihan välttämättä halua maksaa ylihintaa siitä, etteivät myyjät tunne myymiään tuotteita.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Gellner
Olin tunnelin Anttilassa katselemassa digikameroita. Löysinkin mieleiseni lukitusta lasivitriinistä. Kymmenisen minuuttia seisoin kaapin vieressä odottaen että joku myyjä tulisi avaamaan vitriinin, jotta voisin katsella kameraa tarkemmin ja sitten ehkäpä jopa ostaa sen. No ei tullut myyjää, vaikka kassa oli vieressä.
Mulla on testattu ratkaisu tähän ongelmaan. Olin joskus Anttila katselmassa videoita ja joku tekninen tieto kiinnosti tietää niistä. Kassoilla oli yli kymmenen ihmisen jono, joten laitoimme kaverin kanssa siinä videoiden vieressä olleet stereot soimaan kohtuullisen suurella volyymillä. Ei tarvinnut odottaa minuuttiakaan, kun sieltä tuli myyjä huom. juosten laittamaan niitä hiljemmalle. Samalla otin häntä hihasta kiinni ja kysyin kysyttäväni.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Autokauppoja lisää.

Äitini oli 90-luvun puolivälissä ostamassa tila-autoa. Minä ja isäni olimme mukana vain statisteina, päätös oli äidin.

Menimme paikalliseen Metro Autoon, jossa myyjä tuli auliisti kauppaamaan Pontiac Transportia. Hän höpisi isälleni, joka ei tajua autoista juurikaan mitään, kaikennäköistä pikkunippelitietoa jostain moottorin tulpista jne. Äiti yritti kysellä penkkien kääntely ja sijoittelumahdollisuuksista, bensankulutuksesta jne. jotka olivat hänelle tärkeitä asioita. Myyjä jätti äitini kokonaan reagoimatta, vaan totesi: "rouva vaan valitsee värin". Isäni erikseen useampaan kertaan ilmoitti, että hän on vain statistina, rouva tekee päätöksen. Pyysimme häntä arvioimaan ulkona ollut vaihtoautomme. Hän vain vilkaisi ikkunasta, ei kysynyt vuosimallia, eikä mittarilukemaa, vaan ilmoitti summan, joka oli reilusti alle sen mitä muualla oli tarjottu ja mitä olimme itse olettaneet saavamme. Kysyi vielä uudestaan: "Noh, mikä väri tilataan?" Ehkä äijällä oli kiire kotiin, kun oli perjantai, uudenvuoden aatonaatto ja sulkemisaikaan parikymmentä minuuttia.

Lähdimme menemään ja sattumalta matkalla oli Harjuntaustan Autokeskus, myöskin Lielahdessa. Se oli menossa kanssa kiinni samaan aikaan, joten päätimme ottaa Chryslerin esitteen ja mennä kotiin tutkimaan asiaa. Asiantunteva myyjä kuitenkin palveli meitä asiallisesti, vastaili äitini kysymyksiin, vaikka sulkemisaikaan oli 15 minuuttia. Lopuksi äiti kysyi: "Mitäs tuosta pihalla olevasta autosta saisi vaihdossa?" myyjä siihen, että hän ei uskalla sanoa, ennen kuin ajaa itse. Äiti siihen: "No hän palaa asiaan huomenna, kun johan te suljette kohta.." Myyjä kuitenkin ehdotti, että mikäli meille sopii, voisimme käydä koeajamassa Voyageria ja hän kävisi samalla koeajamassa meidän vaihdokkimme. Sopihan se meille ja 18.20 teimme autokaupat. Olemme ostaneet samalta myyjältä sen jälkeen kaksi seuraavaakin Voyageria, mutta tällä viikolla kun auton vaihto tuli jälleen ajankohtaiseksi (emme olleet tyytyväisiä viimeisimpään versioon ja päätimme vaihtaa merkkiä) ei tullut mieleenkään mennä Metro Autoon.

Provisiopalkalla ei ole syytä jättää asiakasta huomiotta...

Täällä on vuolaasti haukuttu Nordea/Meritaa, mutta pitää kyllä kertoa plussiakin kyseisestä firmasta. Minun kaikki korttihankintani ja rikkoutuneiden vaihdot ovat sujuneet ilman mitään moitteita, vaikka olisin asioinut vieraassakin konttorissa.

Viimeisin tapaus sai minut päättämään, että ihmeitä pitää tapahtua, että vaihdan pankkia.

Asun toistaiseksi vielä kotona, joten mitään säännöllisiä vuokria ja sähkölaskuja ei tule. Puhelinlasku menee työpaikan piikkiin, joten minulla on todella vähän laskuja, ehkä 1-2 kuussa. Kevättalvella sain pankista kirjeen, jonka mukaan jotkut palvelut muuttuvat maksullisiksi ja mainostettiin Solo-tunnuksia, joita en kuitenkaan ajatellut hankkia, koska laskuja on niin vähän, vaikka kyseinen palvelu onkin ilmainen alle 26-vuotiaille. Ilmoitus kuitenkin oli, että palvelut muuttuvat maksullisiksi 1.6., joten ajattelin perinteisesti: "No eihän tässä mikään kiire ole" Nyt pari viikkoa sitten, kesäkuun lopussa kännykkäni soi ja siellä oli joku nuorehko naishenkilö Nordeasta, joka selitti minulle näiden palveluiden muuttuneen (selitti n. 100 kertaa yksinkertaisemmin kuin siinä paperissa) ja kysyi tarvitsenko niitä palveluja, jotka automaattisesti olivat muuttuneet maksullisiksi, kun en ollut perunut niitä ajoissa. Totesimme yhdessä, että laskuja on niin vähän, että kannattaa jättää se palvelupaketti ottamatta ja maksaa ns. kertaveloituksena. Hän lupasi olla vielä veloittamatta tästä palvelusta sitä kesäkuun maksua, vaikka kuukausi oli jo melkein lopussa.

Säästö on ehkä kaksi euroa kuussa, mutta minulle tuli erittäin hyvä mieli siitä, että viitsivät pankissa tällaisen melko persaukisen nuoren asioihin paneutua noin paljon.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Potnapekka
Saarenkylästä nousi aina aamulla yks valtion virkamies joka maksoi 100 mk:n setelillä.Kaverini pyysi maksamaan pienemmällä rahalla ja se ukko maksoi vaan sinnikkäästi satasella.Bussikyyti maksoi silloin 6 mk.
Kaverini tästä vittuuntuneena kokosi 94 mk kymmenpennisinä yhteen isoon pussiin ja tämä virkamies tapansa mukaan maksoi taas satasella kaverini löi sille pussin kouraan ja toivotti hauskaa päivänjatkoa.
Yllätys yllätys sillä virkamiehellä oli ollu seuraavasta aamusta lähtien tasaraha.

Tasaraha = 60 kpl kymmenpennisiä?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Osaavat myös niin sanotusti vaihtoehtoiset ja "epäkaupalliset" tahot huonon palvelun jalon taidon.

Eräs tuttavani kertoi naureskellen ottaneensa vuoden 1996 keväällä yhteyttä Elmuun kyselläkseen yhdistyksen järjestämien Roskilden-matkojen hotellipaketeista. Elmulainen ihminen oli luvannut tutkia tilanteen ja palata asiaan hetimmiten. Tuttava odottelee soittoa vieläkin, ja on tällä välin kantanut seitsemän Roskilden matkarahat "kaupallisemmille tahoille". Kysyin kyllä häneltä, miksei hän sitten itse soittanut elmulaisille uudestaan, ja tuttava vastasi että kun kerran lupasivat soittaa, niin hän jaksaa kyllä odottaa...
 

lihaani

Jäsen
Huonoa palvelua saa miltei päivittäin, mutta täytyy kehua todella hyvää palvelua, kun sitä saa:

-Ostin pari vuotta sitten Hewlett Packard- nimisen skannerin. Vuoden käytön jälkeen vimpain sanoi itsensä irti. Ei kun soittamaan takuulapun palvelunumeroon. Heti vastasi ystävällinen täti, joka kysyi ostolikettä, sarjanumeroa ja muuta tilastotietoa. Yllätys yllätys: Kahden päivän päästä kuriiripalvelu toi uuden skannerin, joka oli parempaa laatua kuin vanha ja otti rikkoutuneen pois. Eikä muuta.

Jos jenkeistä jotain pitäisi oppia, niin asiallinen palvelukulttuuri olisi yksi ehdotus.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietokoneeni näyttö, merkiltään fujitsu-siemens sanoi yhteistyösopimuksen irti. Ei muuta kuin soitto huoltoon toivotaan toivotaan-asenteella. Yllätys oli aikamoinen, koska puhelimeen vastattiin lähestulkoon välittömästi ja asiani ilmoitettuani kysyttiin mikä näytössä on vialla. Selitin sitten sen vain nakuttavan käynnistettäessä, johon kaveri luurin toisessa päässä varmisti, että takuut ovat kunnossa ja seuraavana päivänä minulle toimitettiin uusi näyttö ja vanha vietiin pois. Jäi kyllä todella hyvä mieli.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tämän kuun 12. päivä lähetin Elisan asiakaspalveluun sähköpostia, jossa kysyin, minkä takia ADSL-yhteyteni toimii ajoittain hyvin heikosti. Yhteys toimi 10 sekuntia, oli sitten poikki 5 sekuntia, toimi 15 sekuntia, 10 sekunnin katkos, ja niin edelleen. Toistaiseksi on tullut vain automaattikuittaus, jossa kerrottiin tiketin numero. Mahtaa olla iso vika kyseessä, jos kukaan ei ehdi kuuteen päivään vastaamaan vaan kaikki aika menee sen vian korjaamiseen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Designer
Tämän kuun 12. päivä lähetin Elisan asiakaspalveluun sähköpostia, jossa kysyin, minkä takia ADSL-yhteyteni toimii ajoittain hyvin heikosti. Yhteys toimi 10 sekuntia, oli sitten poikki 5 sekuntia, toimi 15 sekuntia, 10 sekunnin katkos, ja niin edelleen. Toistaiseksi on tullut vain automaattikuittaus, jossa kerrottiin tiketin numero. Mahtaa olla iso vika kyseessä, jos kukaan ei ehdi kuuteen päivään vastaamaan vaan kaikki aika menee sen vian korjaamiseen.

Tuossa Uudellamaalla päin on ollut Elisan yhteydet melkoisen huonossa hapessa. Kun rupesivat nopeuksia nostelemaan, rupesivat myös yhteydet pätkimään. Saa vähän väliä selvitellä noita ongelmia. Ja vielä hauskasti on Elisa nyt aloittanut yt-neuvottelut, toivottavasti niiden seurauksena kaikki 190 mitä aiotaan potkia pois, siirretään huolehtimaan liittymistä...

Että silleen...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti wilco
Tuossa Uudellamaalla päin on ollut Elisan yhteydet melkoisen huonossa hapessa. Kun rupesivat nopeuksia nostelemaan, rupesivat myös yhteydet pätkimään. Saa vähän väliä selvitellä noita ongelmia. Ja vielä hauskasti on Elisa nyt aloittanut yt-neuvottelut, toivottavasti niiden seurauksena kaikki 190 mitä aiotaan potkia pois, siirretään huolehtimaan liittymistä...
Niin, tässähän ei voi kuin laskea yhteen 1+1 (mitä se nyt ikinä onkaan...) Eli kyllähän jokaisessa firmassa on ns. ongelmanlähteitä, jotka aiheuttavat kämmeillään hankaluuksia koko organisaatiolle, rikkovat laitteita, sekoittavat tietokoneita ja sotkevat yhteyksiä. Wilcon jos kenenkä pitäisi tämä tietää. Elisa on vain siinä määrin muita yrityksiä edellä, että he ovat paikantaneet nuo ongelmien aiheuttajat. Ja heitä on sattumoisin 190 henkilöä...
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nostetaanpa tämmönen ketju ylös kun sattui tulemaan sopivaa jatkoa...
Mentiin kahden kaverin kanssa Tampereen keskustassa sijaitsevaan kebab-paikkaan, jossa ollaan asioitu jo vuosia ja joka on suosikkimme mm. ruoan tulisuuden vuoksi. Kebab-paikka eroaa myös monesta muusta paikallisista alan yrittäjistä siinä että koko henkilökunta (jota on yleensä tasan 1 ihminen paikalla) ja omistaja ovat ihan kotimaisia. Tänään sitten saimme huomata selkeän eron palvelussa, tiskin takana seisoi tärkeä ihminen puhumassa kännykkäänsä, paikan omistaja käsittäksemme, joka ylimieliseen tyyliin otti tilauksemme vastaan. No saatiin mitä pyydettiin, annokseen kuului myös ranskalaiset perunat, ja yksi seurueemme jäsen puristi myyntitiskillä tarjolla olleita sinappia ja ketsuppia ranskalaistensa päälle, ja siitäkös sitten meteli nousikin. Ensimmäiseksi nuhdeltiin kovaäänisesti sitä kuinka kukaan kehtaa pilata HÄNEN valmistamiaan ranskalaisia ketsupilla, ne kun ovat aivan eri tasoa kuin tiettyjen pikaruokalaketjujen kumilta maistuvat tuotteet. Samantien arvostelu nostettiin ko. herrasmiehen toimesta koskemaan ihan kaikkia suomalaisia, jotka pilaavat ruoan kuin ruoan ketsupilla. Ystävältämme kysyttiin jo tämän alettua syömään että syötkö kenties jäätelösikin ketsupin kera. Äijä vaikeni ja lähti hermosauhuille kun ystävämme tuumasi ystävälliseen tapaan ettei syö jäätelöä.
Melko kummallista ja törkeää toimintaa maksavaa asiakasta kohtaan, ja päätimmekin siinä että sai olla viimeinen kerta kun tuohon liikkeeseen astumme. Ilmeisesti ketsupit, sinapit ja muut mausteet olivat vain koristeeksi eikä käytettäväksi tarkoitettuja.
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Kun tälläinen ketju on ylös nostettu, annetaan kehuja..

Soittelin maanantaina iltapäivällä Elisan vikapäivystykseen, kun Kotiportti-yhteyteni oli katkennut. Mukavan iloinen ääni vastasi ystävällisesti ja alkoi kysellä mitä vikailmoituksia koneeni antoi. Kerroin ongelmat ja sanoin että tämä on tapahtunut ennenkin ja johtunee taloyhtiön serverin kaatumisesta. Kuten aiemminkin.
No mutta, tämä selvästi asiansa osaava naisihminen alkoikin kertoa kuinka "vapautan" yhteyden serveriin ja kuinka yrittää hakea serveriltä uutta yhteyttä. Siis muutenkin kuin sammuttamalla ja avaamalla koneen.
Vähän aikaa DOS-puolella komentoja naputeltuani, tulimme yhdessä tuumin lopputulokseen että yhteyttä ei saatu palautettua. Ystävällisesti hän kertoi lähettävänsä tiedon eteenpäin korjausmiehelle/asentajalle.
Ja kuinka ollakaan kun tiistaina töiden jälkeen avasin koneeni, yhteys toimi kuin ei mitään olisi tapahtunut.

Tästä Elisalle isot kehut, palvelu puhelimen kautta oli ystävällistä ja korjaus nopeaa. (vaikkei serverin boottaus niin paljon aikaa viekkään)

Tämä siis tapahtui LPR:ssä.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Pakko antaa kehut Soneran tekniselle asiakaspalvelulle.

Laitoin toissailtana palautteen webbisivujen kautta. Palautteeni koski GPRS/WAP SM-Liigan tulospalvelun toimimattomuutta. Ensimmäinen vastaus(ei koneellinen autoreply, vaan kunnollinen) oli tullut seuraavana aamuna ennen kymmentä. No tähän vastattuani/annettuani lisäinfoa sain vastauksen alle kahden tunnin!

Ongelmien jatkuttua eilisen kierroksen aikana kirjoittelin vielä edelliseen viestiin vastaten lisäinfoa ja siihen vastaus oli ilmsetynyt tänä aamuna ennen töihin tuloani. Tämän jälkeen vielä yksi lisätietoveisti, johon vastattiin jälleen alle parin tunnin...

Eli neljä viestiä aspaan ja maksimivasteaika on ollut alle 12 h. Tämä oli kieltämättä positiivinen yllätys.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hyvää asiakaspalvelua HTV:ltä

Helsinki Televisio saa osakseen usein negatiivista palautetta koskien TV- ja internetliittymäpalvelujaan. Nyt on paikka antaa positiivista palautetta, josta melkein onnellisuusketjuun avauduin.

Laitoin tuossa alkuviikosta kyselyn HTV:n asiakaspalveluun koskien nettiliittymän, digiboksin ja Canal+ palvelujen keskeyttämistä kesäloman ajaksi. Ilokseni sain kuulla että nettiliittymän voi katkaista 6 euron maksua vastaan, jolloin säästän kuukaudessa 40 euroa. Varsinainen yllätys tulikin sitten Canal+ kanavapaketin osalta. Tyttö ilmoitti nimittäin että sitä ei voi valitettavasti katkaista määräajaksi, irtisanoa toki voi ja maksaa sitten avausmaksun 50 euroa tjsp. Tässä kohtaa tulikin sitten yllätys johon en edes aluksi uskonut. Tämä ihana asiakaspalvelun ammattilainen tarjosi minulle mahdollisuutta, jossa saan Canal+ kanavapaketin ilmaiseksi kesä-heinäkuun ajan (27euroa/kk), mutta joudun maksamaan digiboksin vuokran normaalisti (14euoa/kk). Aivan uskomatonta palvelua vanhalle asiakkaalle !

Jos ei muuta, niin tämä ainakin johti kahteen asiaan; tyttö sai sydämellisemmät kiitokset ja kehut mitä ikinä osaan antaa ja samassa loppui ainakin toistaiseksi kaikki suunnitelmat vaihtaa nettiliittymää. Todella pro-suoritus HTV:ltä ja tältä minua palvelleelta tytöltä !
 

taskuraketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Calgary Flames.
Kioskin myyjä

Pari vuotta sitten kävelin (tampereen) Tammelan stadionin lähellä, tien toisella puolella oli kioski jossa ajattelin käydä kaverin kaa ostamassa Iltalehden. Hyvillä mielin astuin
kaksmetrisenä nuorena poikana kioskin ovesta sisään, katseeni osui heti ensimmäisenä kassalle olevaan n. 50vuotiaaseen naiseen.

Tämä nainen/rouva rupes heti töllään mua mun (200cm) pituuteni takia, hän sanoi ääneen mun koostani ja tällänen oli meiän välinen keskustelu.

- Oletpas sä poika hyvin paljon kasvanut, myyjä sanoi.
- Paljonko olet pitkä?, taidat olla yli 210cm, myyjä sanoi ja tölläs mua.
- Mitä vittua se sulle kuuluu kuinka pitkä mä oon, anteeks vaan mutta sä saatanan räjähtäneen näköinen muija. Työskentelet palveluammatissa ja sun pitää asiakkaista kohdella hyvin, ei asiakkaan henkilökohtaiset asiat sulle kuulu ja eikä tule koskaan kuulumaan. Tää juttu ei jää tähän mä teen tästä valituksen pistän Aamulehden ja Tamperelaisen lukijapalstalle vähän tietoa kuinka täälllä palvellaan.. Minä sanoin.

Olin ottanut Iltalehden telineestä ja heitin sillä täysiä päin myyjää, tämä nais myyjä meni täysin hiljaiseks ja minä poistuin tästä kioskista ovet paukkuen, enkä ole siittä lähtien käynytkään siellä.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Viime kesänä olin kaverin mukana, kun se etti uutta kännykää, mentiin Mustaan pörssiin, niin myyjä otti siitä meidän takaa asiaakkaita siihen kassalle, 15v ei varmaan MP:ssä riitä että sais palvelua, sitten mentiin Mäkitorppaan, niin siinä oli meidän edellä yksi asiakas, siinä sitten kesti jonkin aikaa niin mentiin sinne sohvile istumaan, sitten siihen alko tulla jonoa, niin kun se asiakas sitten lähti, niin myyjä tuli meiltä kysymään meidän asiaa, jäi mäkitorpasta vähän parempi maku.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Viestin lähetti taskuraketti
Kioskin myyjä

Pari vuotta sitten kävelin (tampereen) Tammelan stadionin lähellä, tien toisella puolella oli kioski jossa ajattelin käydä kaverin kaa ostamassa Iltalehden. Hyvillä mielin astuin
kaksmetrisenä nuorena poikana kioskin ovesta sisään, katseeni osui heti ensimmäisenä kassalle olevaan n. 50vuotiaaseen naiseen.

Tämä nainen/rouva rupes heti töllään mua mun (200cm) pituuteni takia, hän sanoi ääneen mun koostani ja tällänen oli meiän välinen keskustelu.

- Oletpas sä poika hyvin paljon kasvanut, myyjä sanoi.
- Paljonko olet pitkä?, taidat olla yli 210cm, myyjä sanoi ja tölläs mua.
- Mitä vittua se sulle kuuluu kuinka pitkä mä oon, anteeks vaan mutta sä saatanan räjähtäneen näköinen muija. Työskentelet palveluammatissa ja sun pitää asiakkaista kohdella hyvin, ei asiakkaan henkilökohtaiset asiat sulle kuulu ja eikä tule koskaan kuulumaan. Tää juttu ei jää tähän mä teen tästä valituksen pistän Aamulehden ja Tamperelaisen lukijapalstalle vähän tietoa kuinka täälllä palvellaan.. Minä sanoin.

Olin ottanut Iltalehden telineestä ja heitin sillä täysiä päin myyjää, tämä nais myyjä meni täysin hiljaiseks ja minä poistuin tästä kioskista ovet paukkuen, enkä ole siittä lähtien käynytkään siellä.

Heh, pien friikki! Eihän kukaan voi stressaa tollasesta. Vähän skitsoo!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Partyhouse Kiva Urles!

Tänään, koululaisten kesäloman alkaessa myös nuoremmilla ihmisillä vipattaa menojalka. Koska sattuu olemaan myös lauantai, meillä keski-ikää kohti valitettavasti hitaasti matkustavilla ihmisillä oli halukkuutta lähteä viihteelle. Koska ikääntymisestämme johtuen ylioppilas-bileet eivät kiinnostaneet, teimme tutkimusmatkoja yökerhojen www:n ihmeelliseen maailmaan vakaana tavoitteena löytää K-20 -bileet.

Normaalisti K-20-bileitä järjestävä Nite Train ilmoitti www-sivullaan, että heillä on tällä viikolla K-18 koulujen päätös -bileet. OK, ei sinne siis.

Partyhouse Kiva (paska paikka minun mielestäni) ei maininnut mistään eritysillasta www-sivuillaan. Siksi oletimme sielläkin olevan vakion K-20-illan. Portsarikaan ei maininnut mitään, kysyessäni ikärajaa häneltä...

No kuinka ollakaan, paikka oli täysi ylioppilaita. Muutenkin paikassa sai kokea itsensä liian vanhaksi.

Baari ei siis mitenkään voinut mainita www-sivuillaan tästä ikärajan tilapäisestä alennuksesta. Noh... paska homma.

Yritin äskettäin laittaa heille www-palautetta asiasta. Kuinka ollakaan, hieno www-lomake ei toimi...

Vittu kun vituttaa... Meni 6€ turhaan...
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Itse sain huonoa asiakaspalvelua Helsingin rautatieasemalla perjantaina.

Minä: Kaksi lippua huomiseen Jyväskylän junaan, niin siis siihen joka lähtee 13.04. Toinen opiskelija-alennuksella.
Myyjä: NO NÄYTÄ SE OPISKELIJAKORTTI.
Minä: Joo, ootas kaivan.
Myyjä: Et sää voi saada opiskelija-alennusta jos sulla ei oo korttii!
Minä: No kyllä mulla on se, oota ny.
Myyjä: Tajuat sä miten tossa on jonoo! (Yksi ihminen oli takanani)
Minä: Joo, tässä tää kortti.
Myyjä: Nonii, alkohan se löytyy.
(Sain liput)
Minä: Näkemiin
(Ei vastausta)
 

taskuraketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Calgary Flames.
Viestin lähetti HN
No sinähän fiksu ja rauhallinen sälli olet.

Alatko aina rähjätä, kiroilla, haukkua ihmisen ulkonäköä, heitellä tavaroita ja uhkailla, kun joku ihmettelee pituuttasi?

Oletko kenties avohoidossa?

Olen ihan fiksu kaveri, olen elämäni aikana kokenu valtavasti vääryyttä. Minua on haukuttu ja häpäisty ties kuinka monta kertaa,pituuteni takia kaupoissa sun muissa paikoissa jossa on ollut valtavasti ihmisiä. Joskus mullakin keittää yli kun aina kysytään pituutta, minulla on oikeus sanoa päin naamaa ja raivota silloin kun sille päälle sattuu.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti taskuraketti
Joskus mullakin keittää yli kun aina kysytään pituutta, minulla on oikeus sanoa päin naamaa ja raivota silloin kun sille päälle sattuu.
Tuohon nyt en kommentoi mitenkään, mutta kannattaa harkita, avautuuko siitä asiakaspalveluketjussa. Se, että joku ihmettelee pituuttasi, ei mielestäni ole mitenkään huonoa asiaksapalvelua eikä huonoa käytöstä. Tosin oma reagointisi ei ole sieltä kohteliaimmasta päästä. Meidän kaupassa tuolla tavalla käyttäytyvillä asiakkailla ei ole mitään tulemista uudelleen. Varmasti harmittaa, jos on muista poikkeavan näköinen itsestä riippumattomista syistä ja siitä kuulee usein, mutta kyllä tuohon ikään mennessä tulisi osata suhtautua asioihin hieman kypsemmällä tavalla. Käännä asia vaikka huumoriksi, niin ei vituta niin paljoa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Pikku Myy
Varmasti harmittaa, jos on muista poikkeavan näköinen itsestä riippumattomista syistä ja siitä kuulee usein, mutta kyllä tuohon ikään mennessä tulisi osata suhtautua asioihin hieman kypsemmällä tavalla. Käännä asia vaikka huumoriksi, niin ei vituta niin paljoa.

Toisaalta jos sitä kaikkialla törmää samanmoiseen ihmettelyyn ja taivasteluun niin en yhtään ihmettele, että siinä välillä saattaa pinna katketa. Eikö myös voitaisi kanssaeläjiltä vaatia sen verran hyviä käytöstapoja ettei nyt ihan sormella osoittaen ryhdytä toisen ulkoista olemusta kommentoimaan, varsinkin jos on asiakaspalvelussa töissä? Olettaisin kyllä, että tässä nimenomaisessa tapauksessa se kioskin myyjä halusi ennemminkin olla humoristinen mutta humoristisuus ei vaan tavoittanut kohdetta.

Minä olen saanut kuulla ulkoisesta olemuksestani vuosien mittaan ihan riittävästi näsäviisaita kommentteja ja täytyy tunnustaa, että toisinaan on hihat palaneet minullakin, ymmärrän siis taskuraketinkin suhtautumista tapahtuneeseen, vaikka eihän se nyt suotavaa ole, että jokaisessa tilanteessa yhtä rajusti reagoi. Toivottavasti tämä ei ole taskurakentinkaan tavanomaisin tapa reagoida, meinaan jos on, niin siitä seurannee vielä jossain vaiheessa ongelmia. Ikä toisaalta tasoittanee tapaa reagoida kommentteihin, näin on tapahtunut minullakin.

vlad.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad
Toisaalta jos sitä kaikkialla törmää samanmoiseen ihmettelyyn ja taivasteluun niin en yhtään ihmettele, että siinä välillä saattaa pinna katketa. Eikö myös voitaisi kanssaeläjiltä vaatia sen verran hyviä käytöstapoja ettei nyt ihan sormella osoittaen ryhdytä toisen ulkoista olemusta kommentoimaan, varsinkin jos on asiakaspalvelussa töissä? Olettaisin kyllä, että tässä nimenomaisessa tapauksessa se kioskin myyjä halusi ennemminkin olla humoristinen mutta humoristisuus ei vaan tavoittanut kohdetta.
En nyt väittänytkään, että myyjän kommentti olisi ollut mitenkään käytöksen kultaisesta kirjasta. Eiköhän kaikkia ole kotona opetettu, ettei saa tuijottaa/osoitella/kommentoida persoonallisen näköistä ihmistä. Kuitenkin se vain kuuluu ihmisluontoon, tuo erikoisen asian kummastelu nimittäin. Pääpointtina kirjoituksessani kuitenkin oli, ettei tuolla reagoinnilla varmastikaan saa hyvää asiaksapalvelua. Kaikkea ei tarvitse sietää, mutta asian voi ilmaista toisellakin tavalla. "Anteeksi, mutta kyseinen asia ei mielestäni kuulu teille. "

Itse olen ulkoisella olemuksellani kerännyt hyvinkin kirjavia kommentteja, mutta mikään tilanne ei ole parantunut sillä, että olen huutanut ja rähissyt. Aina ei tietenkään jaksa olla ystävällinen, mutta silloinkin on vain parempi pitää suu kiinni kuin huutaa naama punaisena.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Ruotsi
Ihana reissuni pienessä kyläkaupan pahasessa Itä-Suomessa kauniina kesäpäivänä parisen vuotta sitten.

Olin kohtalaisessa kankkusen kourissa, ja astuin kauppaan kieltämättä erittäinkin raihnaisen näköisenä. No myyjähän teki tästä heti omat päätelmänsä ja katseli lievästi sanottuna erittäinkin epäilevästi suuntaani.

Jatkoin kuitenkin matkaani tässä viiden tähden junttilassa tarkoituksenani vain ostaa puoli litraa limonadia janooni.

En kuitenkaan löytänyt limsaa, joten kysyin sitä kassalta.
Tähän nainen tokaisi että näytäppä vetelys taskusi. Ihmettelin suuresti tätä käskyä, koska myyjä varmasti oli nähnyt minut jatkuvasti, ja en olisi millään voinut varastaa mitään.

No taskuistahan ei mitään löytynyt. Myyjä puisteli päätään ja ohjasi minut limsojen ääreen.
No valikoimassa oli ehkä pari 0,5 litran kokis pulloa, joista kaiken lisäksi päiväys oli mennyt ajat sitten umpeen. Huomautettuani tästä myyjälle, hän kimpaantui täysin ja käytännössä ajoi minut pois kaupasta.

Koska kuitenkin se kauppa oli tässä ehkä ainut 10 kilometrin säteellä, ja todellakin halusin sitä limsaa. Tulin nöyränä poikana 15 minuttin kuluttua uudestaan kauppaan anteeksi pyydelleen ,vaikka myyjähän se oli, jonka asiasta olisi anteeksi pitänyt pyytää.

No ostin cokiksen ja saavuin kassalle. Siinä vaiheessa myyjä käski jälleen näyttää taskuni.

No mä en jaksa sitä enää, joten kävelin cokis pullon kanssa vaan kassan ohi, ja jätin maksamatta. Mielestäni ansaitsin tuollaisen käytöksen jälkeen ilmaisen cokiksen, ja koska tiesin että nainen ei mua pysäyttää voisi, ja kyttiä ei ehkä voisi vähempää kiinnostaa ajaa monta kymmentä kilometriä yhden kokiksen takia.

No tästähän myyjä hermostui, mutta totesin vain, että jos joskus varastaminen on aiheellistä niin tässä tapauksessa.
Nainen pimahti täysin ja juoksi perääni jotain ulvoen. Kävelin rivakasti autolleni avasin limonadin ja ajoin pois.

Ymmärrän hyvin että tällaisessa pienessä kylässä kaikki tuntemattomat ihmiset aiheuttavat epäilyjä, mutta jotain palvelua olisin silti odottanut. No sinne kauppaan en enää mene.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ei ammattitaitoisista myyjistä voi edes valittaa, sun täytyy vaan kärsiä, mitäs tulet suomeen kauppaan, kai ruottissa olis parempi palvelu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös