Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 164
  • 6 860

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Re: Laadukasta asiakaspalvelua...

Viestin lähetti Lapanen


Arvon Sistis

Missään nimessä en halua niputtaa sinua samaan kastiin jonkun ihmisryhmän kanssa, mutta kyllähän teekkarit on aika sietämätöntä porukkaa hyvinkin usein. Kyllähän siihenkin porukkaan fiksuja mahtuu, kuten varmasti juuri sinä Sistis, mutta kyllähän moisesta laumasta haluaa yleensä pysyä niin kaukana kuin mahdollista.
Niin, enpä tiedä, mielestäni teekkarit ovat etupäässä varsin fiksua porukkaa, vain muutama idiotti saattaa pilata koko porukan maineen. Itse en pidä itseäni sen fiksumpana, kuin keskivertoteekkari. Itse olen aktiivinen haalaribileissä pyörijä. Ehkäpä tämä joidenkin ihmisten teekkarivastaisuus johtuu juuri siitä, että kaikki haalaripukuiset opiskelijat mielletään teekkareiksi. Ja kun sattuu joku opiskelijatapahtuma, jossa on muutaman sata haalaripukuista opiskelijaa, niin aivan varmasti sinne mahtuu muutama sikailijakin. Näiden sikailijoiden takia koko porukka menettää hetimiten maineensa ja kaikki kaatuu taas teekkareiden niskaan...


Viestin lähetti Lapanen

Helsingissä on asiallisimmissa baareissa Vapun tienoilla ovella lappu, jossa sisäänpääsy evätään haalariasuisilta henkilöiltä. Eipä voi tuotakaan sääntöä kuin ihailla.

Tokihan on väärin, että muutama (tuhat) tyyppiä pilaa esim. juuri Sistiksen kaltaisen fiksun ja asiallisen teekkarin maineen, mutta maailma on joskus niin tyly paikka.

Tuollaisiin baareihin ei ainakaan tee meikäläisen mieli wappuna. Wapun vietän oman alalajini ja muidenkin haalarihörhöjen kanssa meille tarkoitetuissa opiskelijabileissä, enkä mene mihinkään "Ei-haalarikansalle!"-bileisiin häiritsemään ihmisiä ja nolaamaan itseäni. Samalla toivon, että myöskin nämä "Teekkarit on mulkkuja"-ihmiset pysyvät poissa meidän bileistämme. On totta, että mikäli kyseessä on normaali ilta ja normaali baari, haalaripukuinen henkilö eroaa joukosta negatiivisesti. Mutta samaan hengenvetoon: Mikäli kyseessä on haalaribileet, ilman haalaria esiintyvä henkilö eroaa joukosta negatiivisesti.

Ja edelleen, olen keskivertoteekkari, ja mielestäni keskivertoteekkarit ovat varsin fiksua porukkaa.

Viestin lähetti Lapanen

Tylyys ilmenee esim. juuri siten, että pelkkä asu saa ympäristön reagoimaan kielteisesti.

Vappua odotellessa...

Niin, enpä tiedä, mutta kun olimme pukeutuneet täysin normaaleihin kuteisiin, emmekä sanoneet sanallakaan olevamme teekkareita. On meillä haalarihörhöillä muutkin asut, kuin haalarit ja tupsuhattu...

Ja vaikka olisimme olleetkin pukeutuneet haalareihin, niin siltikin mielestäni olisi kunnon asiakaspalvelua voinut antaa.

Odotellaan wappua, sehän alkaa jo neljän viikon päästä ja päättyy toukokuun alussa...toivottavasti. Pääsee herättämään pahennusta sivistyneiden ihmisten seuraan pelkällä haalarilla ja tupsuhatulla....
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
sappi kiehuu

Eilen tipahti pommi taivaalta: Jippii sulkee Hoasin laajakaistaliittymät.
Tiedon sain eilen naapurilta, tänään Hesarista ja kun oikein olin fiksu, osasin etsiä sitä myös kyseisten firmojen sivuilta (joihin se tuli tänään). Kuluttajaa, eli minua ei kumpikaan firma ole vielä henk.koht. lähestynyt.

Eli, jos teillä on liikaa aikaa, lukekaapa loistavaa palautetta (??) www.jippii.fi/hoas sivuilta tai www.hoas.fi sivustolta. Jippii on oikein avannut keskustelupalstan, jossa tosin toteaa, ettei ehdi kiireiden vuoksi palautteeseen vastata...

Ainiin, nettiyhteys katkeaa alle viikon kuluttua! Eli ajoissakin tämä "asiakaspalvelu" tuli...

-kiukustunut Maila
 

JanJ

Jäsen
Re: sappi kiehuu

Viestin lähetti Maila
Eilen tipahti pommi taivaalta: Jippii sulkee Hoasin laajakaistaliittymät.
Tiedon sain eilen naapurilta, tänään Hesarista ja kun oikein olin fiksu, osasin etsiä sitä myös kyseisten firmojen sivuilta (joihin se tuli tänään). Kuluttajaa, eli minua ei kumpikaan firma ole vielä henk.koht. lähestynyt.

Outo juttu. Kaveri asuu Hoasin asunnossa ja hän kertoi saaneensa tiedon tuosta jo kuukausi sitten.
Eikä Jippiitä kannata syyttää, jos Hoas ei ole maksanut neljään kuukauteen laskujaan Jippiille.
Eli palautetta sinne Hoasille: miksi hemmetissä pitää maksaa ylihintaista vuokraa ja silti menettää maksamansa palvelun vielä kaupan päälle?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: sappi kiehuu

Viestin lähetti Maila
Eilen tipahti pommi taivaalta: Jippii sulkee Hoasin laajakaistaliittymät.
Tiedon sain eilen naapurilta, tänään Hesarista ja kun oikein olin fiksu, osasin etsiä sitä myös kyseisten firmojen sivuilta (joihin se tuli tänään). Kuluttajaa, eli minua ei kumpikaan firma ole vielä henk.koht. lähestynyt.
Meikäläiselle tuli lappu himaan, jossa kerrottiin Soneran hoitavan jatkossa nuo yhteydet. Tosin vasta syksyllä tai kesällä... vai mitenkäs se nyt oli.

Saa nähdä, mitä tästäkin tulee. Kämppäämme olisi pitänyt tulla Jippii/HOASnet jo viime syksynä. Eipä ole vieläkään näkynyt... jos Soneran kanssa hommat toimisivat paremmin.
 

Honug

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä on nyt juuri päinvastainen tilanne.. eli hankala asiakas..

Itse olin kaksi edellistä kesää töissä golf-kentällä pro shopissa. Siinä samalla hoitelin kyseisen kentän ajanvarauksen.

Kello oli jotain 19 aikaan illalla, vuoroni päättyi noin tuntia myöhemmin. Eräs miesasiakas tuli todella siististi ja ilmeisen kalliisti pukeutuneena tiskille ja pyysi saada ostaa kelluvia golf-palloja. Pahoittelin että meillä ei ole niitä myynnissä ollenkaan, vaan niitä voi ostaa kaupunkimme urheiluliikkeestä, sijainninkin neuvoin.

Asiakas jatkoi inttämistä, että hän haluaa palloja nyt ja heti. Pahoittelin edelleen että en voi tehdä asialle mitään kun minulla ei ole niitä. Sitten alkoi minun haukkumiseni, sain kuulla olevani kusipää, aivoton, minulla ei ole tulevaisuutta asiakaspalvelussa mikäli se on hänestä kiinni, jne. No sitten en voinut muuta kuin soittaa pomolleni. Selitin hänelle tilanteen ja hän sanoi että ilmoita vaan että että emme myy palloja. Suljin puhelimen ja sain kuulla lisää nimittelyä jne. Ja taas soitto pomolle.. Pyysin pomoani puhumaan puhelimessa tämän asiakkaan kanssa ja sitten ½ tunnin keskustelun jälkeen pomoni sanoi minulle että voin käydä hakemassa miehelle palloja automaatistamme ja neuvoi kuinka se avataan. Mies ehti tätä ennen haukkua minut puhelimessa pomolleni, muuta keskustelua en kuullut. Mies lupasi maksaa palloista 100mk/kpl.

No kävin automaatilla ja sain sieltä palloja. Veloitin niistä asiakasta vain sen hinnan minkä ne kaupassakin maksavat, eli noin 10mk/kpl. Mies jäi sitten vielä siihen kauppaan oleskelemaan, sanoi kuitenkin kiitos. Päätin alkaa sulkea putiikin samantien.

En tiedä että mikä on yleensä käytäntö, mutta mielestäni työnantajani toimi väärin. Omistamalla rahaa saa siis mitä tahansa.. ja myös haukkua ja nimitellä, vaikka mielestäni olin hänelle niin ystävällinen kuin mahdollista. Olen vielä siis naispuolinen ja ikää oli tuolloin noin 18 vuotta. Ja tämä mies oli n 50v iältään... Kyseiseen paikkaan en mene töihin enää ikinä, vaikka minua sinne taas pyydettiinkin. Inhottavaa kun joutuu töissä pelkäämään kyseisiä asiakkaita, tämä ei ollut läheskään ainut kesän aikana, mutta ensimmäinen joka alkoi minua haukkumaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Puuttumatta nyt noihin muihin kohtiin, niin yhtä asiaa en ymmärrä. Palloja siis kuitenkin oli ilmeisen helposti saatavilla, niin miksei niitä sitten voinut heti myydä? Sun syyshän se ei tietenkään ollut.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Honug
Tämä on nyt juuri päinvastainen tilanne.. eli hankala asiakas..

Itse olin kaksi edellistä kesää töissä golf-kentällä pro shopissa.

Golf-kentällä kannattaa työskennellä kentänhoitajana. Saa ajella pelaajien pallojen päältä ja valittaa heille aina kun on aihetta tai ei...vähenee hankalat asiakkaat...


Että silleen...
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pankkimaailmasta...

Pieni tarina pankista jonka logon sanottiin aikanaan muistuttavan homeista ruisleipää.

Opiskelut olivat kesken ja olin anonut Meritasta ensimmäisen pankkikorttini, siis sellaisen jolla maksetaan. No, kotiin tuli ilmoitus että täällä se nyt on, tule poika hakemaan. Minä reippain mielin marssin konttoriin korttiani hakemaan. Sanottuani nyrpeälle tätille päivää annoin hänelle noutoilmoituksen ja jäin odottamaan. Täti otti ilmoituksen ja lähti laapottamaan kortin noutoon. Meni hetki jos toinenkin eikä tätiä kuulunut. Lopulta täti palasi tyhjin käsin ja ilmoitti että ei se kortti vielä ole tullut, mitä ihmettä sinä nyt jos sitä kinuat. Verenpaine kohosi kun tostesin että näet varmaan kourassasi sen ilmoituksen jossa sitä käsketään noutamaan. Ei tainnut nähdä. Sanoi että ei se nyt täällä ole ja ei se meidän vika ole, voisitko nyt päästää muut asiakkaat palvelatavaksi. Eli suomeksi lähde nostelemaan.

No, minä puhisin vielä muutamia argumentteja ilmoille ja nostin sitten perseeni penkistä ja lähdin kohti ovea. Täti oli näppärillä sormillaan sillä välin kaivellut päätteeltään tilitietoni esiin ja huusi perääni (olin ehtinyt puoleenväliin pankkisalia): " Kyllä sä nämä rahat pystyt tuhlaamaan automaattikortillakin!" Ja räkäistä hihitystä perään.

Jonkin aikaa tämän jälkeen lakkautin kaikki tilini ja lainanhoitoni Meritassa ja siirryin toisen pankin asiakkaaksi. Pankin jossa ei edes ole jonotuslappuja...
 

JanJ

Jäsen
Puolisolle kävi samantyylisesti pankkikortin kanssa.
Hän tilasi pankkikortin, ollessaan opiskelija.
Sitten kortti tuli, ja lähdettiin pankkiin hakemaan sitä.
Virkailija antoi kortin käteen, ja sitten alkoi järjestelemään papereita. Yhtäkkiä hän sanoi, että annappas se kortti takaisin. Sinähän oletkin opiskelija, etkä omaa hyviä säännöllisiä tuloja joten enpä annakkaan sitä korttia.

Eipä siinä sitten mitään. Lopetettiin tili kyseisessä pankissa ja avattiin uusi kilpailijalla. Suosittelen. Porin Seudun OP:n BePopin konttori on perseestä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
pankeista

Mulle kävi taasen Meritassa (R.I.P) niin etten saanut pankkikorttia, koska olin opiskelija ja minulla oli liian pienet tulot. Marssein sitten silloiseen Postipankkiin ja kortti järjestyi heti...
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meilläkin Meritassa suhtaudutaan alentuvasti nuoriin. Vieläkin muistan kuinka täti muistutti hakiessani ensimmäistä pankkikorttiani 4v. sitten: "Ymmärräthän että tämä ei ole mikään luottokortti!" Sillä kertaa jäin sanattomaksi, sen verran tyrmistyin.

Milläköhän perusteella kaikki nuoret leimataan pankeissa edesvastuuttomiksi huithapeleiksi, jotka eivät ymmärrä rahan päälle? :mad:
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Alentavaa kohtelua

Silloin nuorempana kun kaikki minkä muut kuuli, oli vielä niin tärkeätä, tapahtui seuraavaa. Tarvitsin jostain syystä suihkumyssyn. Menin pieneen ja arvostettuun kemikalioliikkeeseen ja pyysin suihkumyssyä. Myyjätär, joka oli minuun nähden valtavan kokoinen alkoi esittelemään näitä päähineitä. Yksityiskohtaisen ja varsin tieteellisen myyntipuheen jälkeen hän valitsi minulle myssyn ja sanoi. "Tämä sopii juuri tuollaiselle isopäiselle ihmiselle, koetetaanpas mahtuuko se päähäsi". Butiikissa oli muitakin ihmisiä ja minulla ei ainakaan silloin ollut mitenkään iso pää. Tämä tättärä iski myssyn päähäni ja päivitteli isoon ääneen, että mahtuipas se hyvinkin. En muista tarkkaan mitä kauheaa numeroa hän pääni koosta piti, mutta kaikki läsnäolijat tuijottivat, siltä ainakin minusta tuntui.
Iso pääni painuksissa luikin kaupasta ulos, enkä tuohon liikkeeseen milloinkaan palannut. Nykyään paikan yhteydessä on kauneushoitola, enkä kyllä mene sinnekään vaikka kuinka rumaksi muuttuisin.


Terv. koo
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Noista pankkikorteista.
Miksiköhän Meritassa ei ymmärretä sitä, että pankkikortti ei suinkaan ole mikään luottokortti. Omia rahojahan siinä käytetään. Toivottavasti ovat saaneet saneerattua nämä yksilöt jo pois...
Nimimerkillä "samoja kokemuksia itselläni"
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Tinde
Miksiköhän Meritassa ei ymmärretä sitä, että pankkikortti ei suinkaan ole mikään luottokortti. Omia rahojahan siinä käytetään.

Noh, kyllä sillä luottoa saa niin paljon kun lystää.

Olin laivalla tossa yks kerta yhden ruotsalaisen jampan kanssa. Mulla on Nordean pankkikortti ja kaverilla oli visa. Se visa sitten katosi johonkin ja kaveri oli vähän huonona. Mutta samahan se, vaikka mulla ei ollukaan rahaa varsinaisesti lainata.

Höylättiin sitten tili eurotolkulla miinukselle ja sitten kun päästiin maihin, niin käytiin tallettamassa rahat mun tilille, että saatiin saldo plussalle.

Vastaavia tilinylityksiä oon tehny kymmeniä kertoja. Nordean kanssa ei ton asian kanssa kannata tosin pelleillä, mutta jos saa rahaa tilille noin 48 tunnin aikana, niin ei haittaa.

Yhdelle frendille kerran soitettiin, että tuohan kortti pois, että sulla on taas tili miinuksella. Sitten se sai neuvoteltua ja lainas jostain rahaa, niin ei tarvinnu luovuttaa korttia.

Muutaman kerran olen joutunut maksamaan sen "tästä ilmoituksesta veloitamme 50mk...", mutta se on todella pieni korko noin huikeasta palvelusta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuosta asiakaspalvelusta vielä yksi puoli. Muutama vuosi sitten olimme soittokeikalla eräässä mikkeliläisessä hotellissa, rumpalilta veloitettiin vesilasillisesta 8,- Homma kusi kyllä aika lahjakkaasti muutenkin.
 

Honug

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti pernaveikko
Puuttumatta nyt noihin muihin kohtiin, niin yhtä asiaa en ymmärrä. Palloja siis kuitenkin oli ilmeisen helposti saatavilla, niin miksei niitä sitten voinut heti myydä? Sun syyshän se ei tietenkään ollut.

Liikkeen kanssa on sovittu, että seura ei saa myydä palloja.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä teille ihan tuore tarina asiakaspalvelun toimivuudesta:

Iska kävi viime viikolla paikallisessa virallisessa Mazdan merkkiliikkeessä tilaamassa meidän uusvanhalle vaihtoautolle huollon, kun oli yks kaunis päivä käsijarru hirttänyt kiinni. (Ajeltiin Lahdesta Kuopioon päin vähän matkaa autolla, jossa jarruvaijeri oli siis... no, se ei rullannut se auto.) Ilmoitti siellä sitten huollon syyksi just tämän jarruhomman. Huolto sovittiin torstaille.

Torstaina äippä vei auton huoltoon ja se mies totes, että tässähän onkin nro, johon voi sit soittaa. Äiti sano, että no se on mun miehen nro, asia ok.

Iska haki auton huollosta ja sit kysy, että no löytykö mitään vikaa. Tyyppi katto ihan hoona ja totes, että ei me mitään jarruja olla katottu. HUolto maksettiin ja kotoa iska sit soitti liikkeeseen ja valitti asiasta. Ne sano, että ei heillä ollut tietoja, omistajakin oli pitäny tarkastaa autorekisterikeskuksesta. Sopi kuitenkin, että pe aamuna auto uudestaan sinne. No, sitten hemostu äiti kun piti taas lähtä viemään autoa ja tänä aamuna ne oli sitten saaneet kuulla kunniansa jälleen kerran. Ukot kiisti kokonaan, että heille olis jossain vaiheessa annettu yhteystiedot tai mitään sanottu koko jarrujutusta. Jäi vähän huono maku ensimmäisesta asiointikerrasta tähän perheeseen... :mad:
 

Mr.Big

Jäsen
Kaksisuuntainen juttu

Asiakaspalvelu on monimutkainen juttu.

Jotkut sen osaavat, jotkut eivät opi ikinä. Olen itse ollut palkkaavana osapuolena.

Ensimmäinen kriteerini oli: mikäli sillä hetkellä, kun työtä hakeva ihminen näki minut, ei hymyä irronnut, ei ollut mitään mahdollisuutta saada työtä.

Saattaa kuulostaa kovalta. Pointtini oli se, että jos hymy ei ole luonnollinen minut tavatessaan, ei se onnistu muittenkaan ihmisten kanssa. 'Toisaalta tämä onnistui kyllä helposti, minut nähdessään on vaikea olla nauramatta.

Kerroin valituille myöhemmin tämän kriteerin ja perustelut. Eivät pitäneet mitenkään ihmeellisenä. Eivät myöskään jo työssä olleet.

Kerronpa vielä tämän. Minulla oli loistava henkilökunta. Asiakkaat kiittelivät joka kerta. Sitä pidän parhaimpana kriteerinä. Ja ainoana.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Everton
Tuosta asiakaspalvelusta vielä yksi puoli. Muutama vuosi sitten olimme soittokeikalla eräässä mikkeliläisessä hotellissa, rumpalilta veloitettiin vesilasillisesta 8,- Homma kusi kyllä aika lahjakkaasti muutenkin.

Samantapainen juttu sattui eräälle tuttavan tuttavalle... hän osti huoltoasemalta kupillisen kuumaa vettä, ja hinta oli tuon 8mk. Äijä oli tokaissut myyjälle: "En mä sitä kuppia halua ostaa, vaan pelkästään tuo vesi riittää!"
:D
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ketju ylös, sappi kiehuu.

Ablodeja Soneralle.

Oletteko kokeilleet irtisanoa nettiliittymäänne? Se ei tunnu olevan mikään maailman helpoin tehtävä. Tässä surullista tositarinaa nykypäivän hyvinvointi-Suomesta.

Köyhä opiskelija Sistis otti kesällä 2001 opiskelijakämpälleen nettiliittymän, joka toteutettiin Sonera Plazan ja TOASin yhteistyönä. Nettiliittymä oli Soneran kokeilukäyttönä toteuttama uuden teknologian liittymä, jonka lasku oli noin 100mk kuussa. Kokeilun oli määrä kestää kolme kuukautta, mutta se jatkui vielä joulukuussa 2002.

Joulukuussa 2002 Sistis muutti sitten uuteen asuntoon, jossa oli kiinteä TOAS-verkko. Tämän takia tuo vanha liittymä piti irtisanoa. Sistis ajatteli, että helppo juttu, mutta erehtyi, kuten katkerasti sai huomata.

Sonera Plaza on, kuten kaikki tietävät Soneran alaisuudessa toimiva yhtiö, joka vastaa Soneran nettiliittymistä (muun muassa). IT-yhtiön sekavilta webbisivuilta löytyi lopulta yhteydenottolomake, jota Sistis käytti uskoen, että IT-firmalla yhteydenotto toimii myös tuota kautta. Sistis antoi yhteystietonsa, ja kysyi, onnistuuko liittymän irtisanominen tätä kautta. Sistis ei saanut vastausta koskaan.

Tästä syystä Sistis päätti luottaa perinteiseen kustipostiin ja lähetti kirjallisen kirjeen, jossa halusi irtisanoa liittymänsä. Lisäksi Sistis liitti kirjeeseen pyynnön, että saisi jonkin sortin kuittauksen sähköpostiinsa liittymän irtisanomisesta. Lisäksi kirjeen mukana matkasi valokopio liittymäsopimuksesta. Mitään ei kuitenkaan kuulunut joulukuun loppuun mennessä.

Tästä syystä Sistis otti jälleen kerran yhteyttä Plazaan, tällä kertaa sähköpostitse ja kysyi asiallisesti, miksi ei ole saanut mitään vastausta. Tällä kertaa Sistikselle vastattiin. Vastauksessa epäiltiin, että pyyntöä ei ole vielä käsitelty, mutta sanottiin myös, ettei huolta, irtisanomispäivä on tuon postin saapumispäivä. Sistis rauhoittui.

No tammikuun 16. päivä Sistis ihmetteli, kun vieläkään ei ollut tullut mitään viestiä Soneralta. No ei muuta, kuin uusi sähköposti matkaan, missä kyseltiin, kestääkö tuo käsittely tosiaan yli kuukauden. IT-yhtiö ei vastannut tähän viestiin.

Vihdoin, tammikuun 29. päivänä Sonera Plaza otti yhteyttä Sistikseen. Ei kuitenkaan millään irtisanomiseen liittyvällä tavalla, vaan laskun muodossa. Lasku internet-laajakaistasta tammikuulta ja helmikuulta 03. Hinta 99,9e, eli standardi laajakaistan hinta kahdelta kuukaudelta. Mahtavaa.

Nyt Sistis laittoi viestin Soneralle, missä kyseli vihaisena, mikä on menettelyn takana. Saa nähdä tuleeko vastausta. Viimeistään perjantaina tapahtuu se, mikä olisi varmaan pitänyt tehdä jo hetimiten, eli ottaa vihainen puhelu asiakaspalveluun. Tätä Sistis ei vielä ole tehnyt, koska pitää sähköpostia juridisesti todistettavampana yhteydenottokeinona, kuin puhelinsoittoa. Tämän päiväisen sähköpostin tehosteeksi Sistis vihjasi mahdollisuudesta ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tai Hannu Karpoon.

Sanotaan nyt loppukaneettina, että enää en ihmettele tuon yhtiön kriisiä. Jos asiakkaan viesteistä vaan 25% saa vastauksen, on se sen merkki, ettei firma välitä asiakkaistaan tai sitten sen, että IT-firman yhteydet eivät toimi tai sitten, että jotain pahempaa on vialla.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?


EDIT: Ja perkele, kuin kohtalon pers**npyllistyksenä Jatkoajan mainoksena on nyt: Soneran laajakaista! Aargh... pahaa unta, herättäkää mut! =D
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sonera-episode 2, Empire strikes back...

No niin, kuten arvata saattoi, ei sähköpostia saapunut Sistikselle tänä päivänä, joten oli pakko suorittaa numeronvalinta Soneran internet-sivuilta löytyvään asiakaspalvelun numeroon. No ei muuta, kuin soitto:

"Tervetuloa Soneran asiakaspalveluun. Jos haluat tietoa modeemin soittosarjoista, paina yksi. Jos haluat internet-asioista tietoa, paina kaksi." Painan 2. Sinfonia soi korvissa. Kohta ääni ilmoittaa. Jokainen numero on varattu, odota hetki. Odottaminen maksaa 29 senttiä/minuutti. Vitut, linja kiinni.

Laskusta löytyy myös asiakasnumero. Soitto sinne. Sielläkin soi jonkin sortin jousisessio minuutin ajan, kunnes ystävällinen naisääni vastaa. Selitän asiani. Nainen kertoo, että tieto irtisanomisestani on tullut heille 22.1. Siis yli kuukauden sen jälkeen, kun laitoin tuon kirjeen postiin!! Tietoliikennefirmassa toimii tietoliikenne! No nainen sanoi samalla, että minun ei tarvitse maksaa, kuin tuo tammikuun maksu, eli 50e, ja hän tarjoutui lähettämään uuden laskun! Sanoin, etten maksa sitä, koska olen ensimmäisen kerran ottanut yhteyttä jo joulukuun puolivälissä. No naisella ei ollut valtuuksia tähän asiaan, vaan jouduin soittamaan sitten toiseen numeroon, josta osataan neuvoa.

No soitto sinne. Taas korvissa soi jonkun pilipaliurkurin humalassa säveltämä sinfonia tai vastaava. Vain parin minuutin jonottamisen jälkeen vihdoin pääsin asiakasneuvojan puheille. Hänelläkään ei ollut valtuuksia asian suhteen, mutta lupaili tarkistaa tilanteen, kun esitin koko episodin hänelle. Kuulemma ottaa yhteyttä meikäläiseen. Saa nyt nähdä sitten, että milloin... ehkä jo ennen juhannusta (mutta minkä vuoden?)...
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Re: Ketju ylös, sappi kiehuu.

Viestin lähetti Sistis
Ablodeja Soneralle.
...
Sonera Plaza on, kuten kaikki tietävät Soneran alaisuudessa toimiva yhtiö, joka vastaa Soneran nettiliittymistä (muun muassa). IT-yhtiön sekavilta webbisivuilta löytyi lopulta yhteydenottolomake, jota Sistis käytti uskoen, että IT-firmalla yhteydenotto toimii myös tuota kautta. Sistis antoi yhteystietonsa, ja kysyi, onnistuuko liittymän irtisanominen tätä kautta. Sistis ei saanut vastausta koskaan.
...
Ei, en ole sanonut nettiliittymääni irti.

Olen koittanut kysellä sähköpostini perään. Ensimmäinen palautelomakkeen kauttaa lähetetty viesti on lähtenyt elokuussa. Sen jälkeen jaksoin vuoden loppuun asti lähetellä niitä viestejä tasaisesti vähintään kahden viikon välein, mutta jostain kumman syystä vastausta ei ole kuulunut.
Viimeksi olen soittanut asiasta tammikuun alussa ja täti lupasi ottaa asiasta selvää... Eipä tietenkään ole kuulunut yhtään mitään.
On kiva olla Soneran asiakas!

DNA:sta hieman(kännykkäliittymästä): muija sanoi liittymänsä irti, kun ei tuntunut mikään toimivan. Luvattiin lähettää kaikki laskut kerralla, että homma on sitämyöten selvä. No meni muutama viikko ja mitään ei kuulunut. Käytiin viikon reissulla ja takaisin tultuamme postilaatikossa odotti lasku. Muistutuslasku ja vielä hemmetin suuri summa taulussa. Noh tässä muikkarissa ei ollut tietenkään mitään tietoa, että mistä laskun loppusumma koostuu. Ei siis ollut varsinaista laskua tullut lainkaan, vaan suoraan muikkari.

Soitto DNA:lle ja kertoivat, että on vielä senkin lisäksi tulossa viimeiseltä liittymän käyttöviikolta lasku erikseen. No muija ihmetteli, että ei sitä ekaa laskua ollut tullut lainkaan ja että olisi mukava tietää, että mistä laskun loppusumma koostuu. Täti sanoi, että laittaa tulemaan seuraavan laskun mukana myös sen ensimmäisen laskun.

No meni pari viikkoa ja laskut tulivat. Ainoana mielessä oli se, että maksamalla nuo laskut päästään eroon siitä DNA:sta. Vaan eipä se niin helposti käykään. Laskussa oli pienellä präntättynä näin: "Laskukopiosta veloitamme seuraavan laskun yhteydessä 2,90 €". Nyt siis odotamme, että koska se seuraava lasku tulee. ..

Oli/on kiva olla DNA:n asiakas.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Oma surkein asiakaskokemukseni on Tamperelaisesta Epe's levyliikkeestä. Vuosi oli -98 ja NoMeansNo oli tulossa Tampereelle keikalle. Menin heti ekana päivänä kun liput tulivat myyntiin kysymään asiaa Epekseltä, jossa lippuja oli myynnissä. Tulin kauppaan ja marssin tiskille. Myyjä puhuu puhelimessa jotain jääkiekosta eikä välitä minusta pätkääkään. Yritän yskiä hienovaraisesti saadakseni huomiota, mutta äijä vaan jatkaa puhelua. Kului 5-10 minuuttia ja mies lopetti puhelunsa, mutta sen sijaan että hän palvelisi minua hän alkaa puhua viereensä tulleelle naiselle! Lopulta mies vaivautuu puhumaan minulle ja kysyn häneltä onko lippuja NoMeansNo:n konserttiin vielä jäljellä. Kuulemma on. Kysyn voisinko varata kaksi lippua ja tulla hakemaan ne huomenna kun tulee opintotuki. Myyjä alkaa naureskelemaan ja sanoo, ettei tämä ole mikään sosiaalitoimisto. Siinä vaiheessa kiitän teatraalisesti palvelusta ja marssin pihalle. Enkä ole siellä sen jälkeen käynyt enkä käy. Olen levittänyt sanaa kaikille ystävilleni onnistuneesti ja kukaan ystävistäni ei käy enää Epeksellä. Ja kun kaverit ovat vielä musiikin suurkuluttajia olen laskenut, että Epes on menettänyt toistatuhatta levymyyntiä(jos kaikki olisi ostettu sieltä) tämän episodin seurauksena. En sitten tiedä kiinnostaako firmaa koko asia, kai niillä menee liian hyvin muutenkin. Ylimääräiset asiakkaat voidaan nauraa pihalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös