Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 581
  • 7 131

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
http://www.suomenpankki.fi/fi/suomen_pankki/faq/eurosetelit.htm#7

Suomen Pankin "Usein Kysytyt Kysymykset-palsta" kirjoitti:
Voiko kaikilla euroseteleillä ja -kolikoilla maksaa Suomessa?
Kaikki eurosetelit ja -kolikot, myös juhlarahat, ovat laillisia maksuvälineitä Suomessa. Suomen Pankin kanta laillisten maksuvälineiden liikkeeseenlaskijana on perinteisesti ollut, että kaikki lailliset maksuvälineet tulee hyväksyä maksuvälineinä. Tämä koskee erityisesti ns. luvanvaraisia elinkeinoja kuten apteekkeja ja julkisia liikennevälineitä.

Toisaalta maksuvälineen valinta ja hyväksyminen kuuluvat sopimusvapauden piiriin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että liikkeet voivat valita maksuvälineet, jotka ne haluavat hyväksyä. Ne voivat siis olla ottamatta vastaan esimerkiksi yhden ja kahden sentin kolikoita tai 500 euron seteleitä, mutta siinä tapauksessa niiden on annettava siitä asiakkaalle riittävä ja selkeä tieto. Asiasta säädetään kuluttajansuojalaissa, ja asian arviointi kuuluu kuluttajaviraston toimivaltaan.

Euroasetuksessa määrätään lisäksi, että kenelläkään ei ole velvollisuutta hyväksyä samassa maksussa enempää kuin 50 metallirahaa.

Kuluttajaviraston vastaus kysymykseen, pitääkö kauppiaan hyväksyä 1 ja 2 sentin kolikot:
Pienet kolikot ovat laillisia maksuvälineitä euroalueella – myös Suomessa. Yhden ja kahden sentin kolikoita ei käteismaksujen pyöristyssäännön takia tarvita Suomessa vaihtorahoiksi. Siitä huolimatta kolikot kelpaavat maksuvälineenä ja yrittäjillä on velvollisuus hyväksyä niiden käyttö. Vähittäisliikkeellä on toisaalta oikeus valita asiakkaansa, kunhan se ei syyllisty syrjintään. Tämä tarkoittaa myös sitä, että liike voi kieltäytyä vastaanottamasta yhden ja kahden sentin kolikoita. Jos vähittäisliike ei ota niitä vastaan, sen pitää ilmoittaa asiasta kuluttajille ulko-ovellaan selkeästi ja näkyvästi.
(Lähde: Kuluttajaviraston verkkopalvelu, Usein kysyttyä)
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Parilla-pihvipaikka Turun linja-autoaseman vieressä saa kiitosta. Olin kaverin kanssa lounaalla ja tilaisimme tosimiesten tapaan pihvit, minä mediumina ja hän kypsänä. Oma lehmäni on priimaa, mutta kaverin kypsä oli meediumi. Valitimme asiasta ja saimme koko laskun loppusummasta 15 prossaa alennusta. Alennus koski siis omaa tilauksen mukaista pihviäni.

Jäi hyvä mieli.
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
Eli kun mieshenkilö kysyy tarjousta, ei äijä vaivaudu vastaamaan mitenkään. Kun taas naishenkilö kysyy, vastaus tupsahtaakin vikkelään.

Yritys on http://www.jormasaarinenkosteusmittaus.fi/. Varmasti kaikki arvaavat, että heiltä emme ko. palvelua tule ottamaan, koska palvelu on mitä on.

Vai että Jorma mittailee kosteita paikkoja. Luultavasti mitä kosteempi sen parempi. Tän on pakko olla jostain sketsistä...
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
Anteeksi että menee tyystin OT mutta ainakin OP-laskenta velottaa ihan mistä tahansa virheestä tai "virheestä" joka helvetin kerta vähintään sen 5 euroa. Eli jos suojapussissa oikeinlaskettuna vaikkapa 3900 euron edestä käteistä ja yksi seteli toisinpäin kuin muut niin laskua pukkaa.

Pankin asiakaspalvelun taso riippuu kokemukseni mukaan täysin siitä kuka/mikä on asiakas. Eroa on merkittävästi myös eri pankkien välillä. Yksi tapaus juolahti mieleeni:

Työssäni olin siirtämässä verkkopankkiohjelmalla suhteellisen suurta siirtoa emoyhtiölle Englantiin. Ohjelmaan tuli jokin häiriö, jonka seurauksena halusin varmistaa, että kyseinen rahansiirto on varmasti mennyt perille kuten piti. Soitin siis pankin asiakaspalveluun (yrityspuolelle).

Pankissa vastasi joku väsynyt keski-ikäinen rouva, jonka äänensävystä sai heti sellaisen kuvan, ettei häntä olisi voinut vähempää kiinnostaa jonkun nulikan tekemä rahasiirto. Kai hänellä nyt on tärkeämpiäkin asiakkaita palveltavana (on muuten aika yleinen ilmiö pankissa asioitaessa).

Rouva kuitenkin kysyi siirron tietoja, vaikkakin hyvin epäkiinnostuneen oloisena. Kun sitten ilmoitin siirrettävän summan olevan vajaa 400 000 euroa, muuttui asiakaspalvelijan asenne kuin taikaiskusta. "Anteeksi, siis miten paljon?" Sen jälkeen sieltä tuli hyvinkin nopeasti kaikki tarvittavat tiedot ja hyvät päivän jatkot. Varmaan olisi tullut suuhoitokin jos vaan olisin halunnut mennä paikan päälle.

Tämä siis Nordeassa. Nykyään käytämme Sampo-pankin palveluita ja sieltä saa joka kerta erittäin hyvää palvelua.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyisen taloyhtiön isännöitsijä- ja huoltofirmasta (Tapiolan Lämpö) ei sen sijaan hirveästi hyvää sanottavaa olekaan.

Ja meillähän on voittaja tiedossa!!! Kun nyt kerran huoltoyhtiön nimenkin mainitsit, niin täytyy todeta, että tismalleen samasta huoltoyhtiöstä on kysymys! Kertakaikkiaan loistavaa, että homma toimii joka paikassa yhtä "upeasti". Ne nuoret "neidit" siellä Tapiolan toimistolla ovat myös niin asiakaspalveluhenkisiä ja palvelualttiita, että sinne voisi järjestää joitain opintomatkoja. Juu, ei.

Täytyy vain toivoa, että ei tule mitään "oikeaa" asiaa ko. huoltoyhtiöön, koska kovin hyvältä homma ei vaikuta, jos 4kk menee siihen, että vain ihmetellään jotain kosteusvauriota. Kestämistä ja ehkäpä kannattaisi harkita johonkin kuluttaja-/asukasjärjestöön yhteydenottoa mahdoolisten terveyshaittojen ennaltaehkäisemiseksi.
 

Vesku

Jäsen
Laadukasta asiakaspalvelua nimeltä mainitsemattomassa hotellissa eilen (ja yleensäkin keskiviikkoisin):

hotellin karaoke tömisee kakkoskerroksesta ylimpäänkin kerrokseen (viides kerros) asti ja unensaanti on yhtä tuskaa, kunnes yökahdelta töminä loppuu.

Sama kärsimys taas edessä ensi keskiviikkona. Firmahan nämä hotellit maksaa, eikä hotellin valitseminen ole minun asiani.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ostin paketillisen LU:n keksejä (Paussi), joissa olikin sitten ne kääreet viallisia. Eli muovi oli auennut jokaisen paketin yhdeltä sivulta, minkä seurauksena keksit olivat pehmenneitä ja ei-niin-hyviä. Lähetin asiallisen palautteen LU:lle tällä viikolla (olisiko ollut tiistai-iltana) ja mitäs ihmettä - jo tänään postissa tuli pahoittelukirje, jossa kuitenkin myös kiitettiin ystävällisestä palautteesta. Lisäksi laittavat vielä jonkun tuotepaketin tulemaan.

En olisi ikinä uskonut! Todellakin hyvää ja kohteliasta asiakaspalvelua. Hämmästyttävän nopeaa. Pelkkä kirjekin olisi jo riittänyt, kun tuli näinkin nopeasti, mutta onpa nyt sitten vierasvarakeksejäkin luvassa.
 
Yli 20:tä kolikkoa ei kuitenkaan tarvitse ottaa vastaan.
P.S. Useimmissa kaupoissa nämä 1- ja 2-senttiset lentävät roskakoriin.

Miksi muka ei tarvitse yli 20 kolikkoa ottaa vastaan? Laillisia maksuvälineitä.

Ja noiden 1- ja 2-senttisten roskiin laittamista myös ihmettelen. Samalla lailla nuo näyttää pankin laskureissa hyvitettävän, kun on ulkomaan reissujen jälkeen hiluja säästöpossussa palauttanut.


Etelä-Saimaa Golfilla sai muuten loistavaa palvelua muutama viikko sitten. Caddiemaster oli ajantasalla varsinkin vieraspelaajan neuvomisen suhteen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laki velvoittaa ottamaan vastaan myös 1- ja 2-sentin kolikot. Yli 20:tä kolikkoa ei kuitenkaan tarvitse ottaa vastaan. Myös pyöristyksistä on laki olemassa. Jos tuote maksaa 10,03€, pitää maksaa 10,05€ kassalla. Ei ole siis mahdollista maksaa "tasarahaa" 10,03€, koska suomessa loppusumma pyöristetään käteisellä maksaessa. Kortilla maksaessa summa ei pyöristy.

Aikanaan itse Hannu "susilakki" Karpo tivasi asiaa minulta. Neuvoin menemään eduskuntaan kyselemään miksi ovat sellaiset lait säätäneet. Ei koskaan tullut ulos juttua kauppojen röyhkeistä pyöristämisistä...

P.S. Useimmissa kaupoissa nämä 1- ja 2-senttiset lentävät roskakoriin.


Laissa ei ole määräystä maksuvälineen lukumäärästä ja kortilla saat maksaa tasarahan.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy vain toivoa, että ei tule mitään "oikeaa" asiaa ko. huoltoyhtiöön, koska kovin hyvältä homma ei vaikuta, jos 4kk menee siihen, että vain ihmetellään jotain kosteusvauriota. Kestämistä ja ehkäpä kannattaisi harkita johonkin kuluttaja-/asukasjärjestöön yhteydenottoa mahdoolisten terveyshaittojen ennaltaehkäisemiseksi.

Niin, alunperinhän Tapiolan Lämmön edustajat tulivat siihen tulokseen, että kylpyhuoneemme ilmanvaihto on kyllä aivan mitätöntä ja se on syy, miksi kaakelilaattojen pinnoille syntyy aika runsaasti pintahometta. Tämä tosin kuitattiin sillä, että tämän "Tekninen isännöitsijä" -tittelillä kulkeneen henkilön kuntosalillakin on kuulemma aina hometta suihkuhuoneen kaakeleilla. Joten ei hätää meilläkään, eikä tarvitse kuulemma tehdä asialle mitään, heh. Tämän jälkeen onneksi ymmärsin ottaa tämän asunnon omistajaan (vuokralla kun asumme) yhteyttä ja pyytää toimia ilmanvaihdon parantamiseksi. Sen jälkeen on isännöitsijänkin puolelta asiaan saatu pikkuhiljaa vauhtia, melkoisen asunnon omistajan soittelurumban jälkeen tosin. Edellisestä "juu, nyt tehdään nää ja nää korjaukset ilmanvaihtoon" -lupauksesta on tosin jo kuukausi aikaa, eikä mitään ole edelleenkään hommasta kuulunut. Itse en ole lomallani jaksanut asiaa ruveta taas vuokranantajamme kautta ajamaan, mutta maanantaina pitää töistä taas asiaan palata. Hohhoijaa, hienoa ja aktiivista toimintaa kyllä isännöitsjäfirman puolelta.

Se on tosin tuosta Tapiolan Lämmöstä sanottava, että pienet ihan vaan huoltomiestä vaatineet asiat meillä ovat ihan ok ja nopeasti aina sujuneet täällä asuessa. Asialla onkin joka kerta kyllä sama huoltomies.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Miksi muka ei tarvitse yli 20 kolikkoa ottaa vastaan? Laillisia maksuvälineitä.

Laissa ei ole määräystä maksuvälineen lukumäärästä ja kortilla saat maksaa tasarahan.

Suomen Pankin "Usein Kysytyt Kysymykset-palsta" kirjoitti:
Euroasetuksessa määrätään lisäksi, että kenelläkään ei ole velvollisuutta hyväksyä samassa maksussa enempää kuin 50 metallirahaa.

Tuossa hieman aikaisemmin nimimerkki Tulppu oli tuohon vastannut. Eli yli 50 kolikkoa ei tarvitse ottaa samassa maksussa vastaan. Jos menet Valintatalon kassalla ja yrität maksaa 56 euron ostokset 56 euron kolikolla niin myyjän ei tarvitse ottaa vastaan maksuasi. Käytännössä tuskin monikaan myyjä tuossa tilanteessa kieltäytyisi ottamasta maksua vastaan mutta kuitenkin siihen on olemassa mahdollisuus. Sä et siis voi tuossa tilanteessa vaatia, että maksu on otettava vastaan koska euron kolikot ovat laillisia maksuvälineitä jos myyjä siitä kieltäytyy.

Ja kyllähän tuo ihan laissa lukee, että yli 50 kolikkoa ei tarvitse samassa maksussa hyväksyä. Neuvoston asetukset kun ovat Suomessakin suoraan sovellettavaa lainsäädäntöä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsingin keskustassa Mannerheimintiellä forumin talossa siinä entisen hesen paikalla kun on nyt joku kanarafla. Kaveriporukalla oon käynyt siinä syömässä nyt varmaankin neljä kertaa, joista varmaan kolmena kertana on kaveriporukassa jollekkin tullut jotenkin puutteellinen/erilainen safka tai on muuten sattunut niille pieni kömmähdys. Viimeksi eilen kun kaverin kans haettiin sieltä evästä mukaan kun mentiin puistoon ryyppäämään, niin myöhemmin vasta kaveri huomasi että toinen (pienempi) sen tilaamasta ja maksamasta ruuasta puuttui. Ei se mitään jos joskus käy noin, mutta kun tuolla on käynyt jo aika monta kertaa. Pari kertaa on se myyjä tietenkin pahoitellut ja sanonut että on huono päivä, mutta menis saamari sentään se luonnonoikku lääkärille jos kerran viikossa iskee känkkäränkkämenkat.
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Nyt tuli mitta täyteen Gigantin kanssa (ja lähti myös palautetta ko. firmaan):

Olimme tänään Turun myymälässä TV- osastolla katsomassa taulu-TV:tä. Odottelimme valehtelematta yli 30 min palvelupisteen luona myyjää,jolta olisi voinut kysyä lisää haluamastamme mallista. Koko aikana ei TV- puolella ollut yhtään ainutta myyjää vaan kaikki pyörivät PC- tarvikkeiden kohdalla!

Mikä ihmeen virka heidän palvelupisteillään on, jos siellä ei kukaan ole tai ei ole systeemiä,jolla voisi ilmoittaa haluavansa palvelua ko. osastolta? Ymmärrän, että osa ihmisistä haluaa vain katsella, mutta halutessani palvelua, miksi minun pitää metsästää myyjää?

Yksittäisenä tapauksena ei varmaan kovin ihmeellinen, mutta kun kyseessä on kolmas kerta lyhyen ajan sisällä, jolloin olen havainnut saman ilmiön. Ja vielä eri viikonpäivinä ja vuorokaudenaikoina...
Jos en itse etsi myyjää käsiini, en saa vastauksia kysymyksiini. Palvelupisteen luona on turha odottaa- sinne ei myyjää ilmesty vaikka niin voisi luulla...

No, niin - sainpa purettua höyryjä...
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Täytyy nyt kiittää Oulun Qstockissa Northern Tribe:n porukkaa, jotka osasivat palvella! Saimme vaihtaa vääränkokoisen tuotteen sopivaan, kun pitkän ihmettelyn jälkeen huomasimme, että se ei ollutkaan sopiva.

Tälläistä tämä asiakaspalvelu pitäisi aina olla. Onko tosi, että aikuisten karunnäköisten miesten pitää näyttää asiakaspalvelun mallia nuorille pissiksille?

Kiitämme ja kumarramme.
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Nyt tuli mitta täyteen Gigantin kanssa (ja lähti myös palautetta ko. firmaan):

Olimme tänään Turun myymälässä TV- osastolla katsomassa taulu-TV:tä. Odottelimme valehtelematta yli 30 min palvelupisteen luona myyjää,jolta olisi voinut kysyä lisää haluamastamme mallista. Koko aikana ei TV- puolella ollut yhtään ainutta myyjää vaan kaikki pyörivät PC- tarvikkeiden kohdalla!

Tämä on aika yleinen ongelma Gigantin kohalla, tullu koettua itekin monesti. Aina on lähettävä siitä, että jos haluaa tuotteista kysellä (eikä vaan ole menossa ostamaan suoraan jotain tiettyä tuotetta, josta jo tarpeeksi tietää), niin Gigantti ei todellakaan ole se paras paikka.

Tuota sattuu hirveän usein, ettei tietyllä palvelupisteellä ole myyjiä. Ja sitte kun ne muiden palvelupisteiden myyjät eivät ainakaan tunnusta tietävänsä muiden osastoiden tuotteista mitään. Koita siinä sitten kysellä..

Gigantti on muutenki sellanen lafka, että kirjanhan siitä "asiakaspalvelusta" vois kirjottaa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Täytyy nyt kiittää Oulun Qstockissa Northern Tribe:n porukkaa, jotka osasivat palvella! Saimme vaihtaa vääränkokoisen tuotteen sopivaan, kun pitkän ihmettelyn jälkeen huomasimme, että se ei ollutkaan sopiva.

Tälläistä tämä asiakaspalvelu pitäisi aina olla. Onko tosi, että aikuisten karunnäköisten miesten pitää näyttää asiakaspalvelun mallia nuorille pissiksille?

Kiitämme ja kumarramme.

Ylipäätään yleensä näillä messu-, festari- ym. tapahtumamyyntifirmoilla on paljon jouheampaa kaikki vaihtohommat, jos vaan on tuotteita paikanpäällä. Siellä on usein niin kiire ja hälinä, että ei ehditä kinaamaan asiakkaan kanssa vaikka asiakas aidosti olisi väärässä.

Näin ainakin allekirjoittaneen työpaikalla on aina toimittu ja olen törmännyt omalla kohdallani asiakkaana ja myös sivusta seuranneena vastaavanlaisiin tapauksiin.
 

Näkemys

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy nyt kiittää Oulun Qstockissa Northern Tribe:n porukkaa, jotka osasivat palvella! Saimme vaihtaa vääränkokoisen tuotteen sopivaan, kun pitkän ihmettelyn jälkeen huomasimme, että se ei ollutkaan sopiva.

Tälläistä tämä asiakaspalvelu pitäisi aina olla. Onko tosi, että aikuisten karunnäköisten miesten pitää näyttää asiakaspalvelun mallia nuorille pissiksille?

Kiitämme ja kumarramme.

Näkisin, että keskimäärin enemmän elämää nähneet (en tarkoita ikää) ovat myös parhaita asiakaspalvelijoita. Asiakaspalveluhommiin on muutenkin ihan turha lähteä, jos ajattelee pärjäävänsä esim. pelkän ulkonäkönsä avulla. Jos kotona on vielä opetettu, että muut ihmiset on hyvä huomioida, niin avot.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Laitetaan nyt tänne oma taisteluni keittiön sokkeleista eli kaappien alaosien peitelevyistä RTV:n ja tarkemmin AKA Kitchenin kanssa.

1) Sokkelit tilattiin tasan kaksi viikkoa ennen juhannusaattoa eli 8.6.2007. Toisen piti olla 95mm ja toisen 105 mm korkea. Pituus ja paksuus on vakio. Muovilistat soirojen saamiseksi 90 asteen kulmaan käytiin myös läpi, koska näitä kaksi kappaletta tarvitsin. Luvattiin toimitus juhannusviikon keskiviikkona.

2) Män jussit ja soitin RTV:lle about keskiviikkona. Ei oltu muistettu ilmoittaa, että sahaamisessa kestääkin mahdollisesti "loppukesään(aika tarkka määre muuten)." Tyydyin tähän ja sanoin, että soitelkaa, kun ovat valmiina.

3) 11.7. tuli soitto, että nyt ovat valmiina. Lähdin hakemaan viime viikon tiistaina eli 24.7. Pikkujätkän syntymän ja pakun puutteen vuoksi pari viikkoa tuohon kului. Yllättäen soiroja eli oltukaan sahattu. Normitavaraa saa siis koska vaan mutta nimenomaan tämä sahaus oikeaan korkeuteen oli se idea. No, eipä mitn, sahaukseen ja kundi lupasi soittaa "huomenna," että milloin saa hakea.

4) Män huominen ja seuraavakin päivä, ja sitä seuraava. Tänään soitin taas pääkallonpaikalle ja valmiinahan ne siellä olivat. Tosin ne muoviosat nyt sitten puuttuivat. Eikä löytynyt varastosta. Tulevat sitten postitse perässä. Saa nähdä koska.

Itse palvelu ja loppujen lopuksi tuote sinänsä olivat asiallisia. Informaatio ei kyllä kulkenut juuri ollenkaan eikä siellä kyllä järkeä ole käytetty (vrt sahaamatonta tavaraa saa koska vaan).

Tulevaisuuden keittiökamoja en ainakaan AKA Kitchenistä osta, koska saattaisi olla turhan pitkäaikainen projekti muuten.

Loppukaneettina vielä sen verran, että myös hinta oli pudonnut 52€ --> 39€. Ehkä laittoivat sen hyvityksenä tai sitten joku taas mokasi. Missään tätä ei ainakaan mulle kerrottu ennenkuin kassan mimmi mulle hinnan sanoi. En lähtenyt kyselemään vanhan hinnan perään.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Autokaupat, nuo tavallisen ihmisen kidutuskammiot. Tässä on ollut auto(jen) vaihto ajankohtaisena ja on kierrelty ja kaarreltu sekä uusien että käytettyjen laitteiden perässä katselemassa, potkimassa, osalla on ajettu ja osasta tehty tarjouksiakin. Yleisesti ottaen asiointi liikkeissä on ollut lähes vastenmielistä ja myyjien toiminta vaihdellut tavallisesta ystävälliseen ja toisaalta sitten kummallisesta ihmeelliseen. Viimeisen kuukauden aikana on mm. myyjä jäänyt kesken kaupanteon kuukauden kesälomalle ja kukaan muu ei voi sanoa juuta eikä jaata asiaan, eikä viedä kauppoja eteenpäin. Lopulta eivät sitten ottaneet enää toistakaan vaihdokkia oikein minun kanssani kaupanteon kohteeksi "kun olen jo sen toisen myyjän kanssa aloittanut...". Odottele kuukausi, kun uusi auto polttelee saada samantien ajoon? Ei kiitos. Toinen "hauska" tapaus on hyvityshinnan muuttuminen puolessatoista viikossa tuhansia euroja samassa liikkeessä. Ohoh! Nyt kiireesti kaupantekoon, ensi kuussa saa taas pari tonnia vähemmän? Kun huomautin asiasta myyjälle, tämä toteaa jämptisti että tässä liikkeessä ei nyt näistä makseta yhtään enempää. Selkee juttu, siirrämpä asiointini jälleen kerran muualle.

Tänään sitten eräs liike hieman pidemmän matkan päästä iski kerralla suoneen, noin kaupantekomielessä. Kun tästä ihan näppäimiltä ei sitä oikeanlaista ole löytynyt niin käytiin hieman läpi tarjousta eräästä parinsadan kilometrin päässä olevasta ehdokkaasta. Ihan asialliselle kuulosti, mutta kun ei nyt toiselle autolleni löydy oikein ajajaa ihan tuosta vain, kun on tuollainen 3kk vanha pikku prinsessakin tuossa vielä huolehdittavana ja omia vaatimuksiaan esittämässä. Tyynesti äijä ehdotti että jospa hän ojentaa avaimet keikkakuskille, tämä päräyttää autolla vaikka kotipihaan, käydään autot läpi puolin ja toisin ja sovitaan sitten kaupoista.

Perkele. Kiinni veti. Siinä on oikeaa palvelua ja myyjällä pelisilmää. Varmaan myyjälle tämä ei muuta ole kuin tapa sitouttaa asiakas kauppaan, mutta meikäläisen kohdalle uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen "hauska" tapaus on hyvityshinnan muuttuminen puolessatoista viikossa tuhansia euroja samassa liikkeessä. Ohoh! Nyt kiireesti kaupantekoon, ensi kuussa saa taas pari tonnia vähemmän? Kun huomautin asiasta myyjälle, tämä toteaa jämptisti että tässä liikkeessä ei nyt näistä makseta yhtään enempää.

Periaatteessa kyllä ymmärrän tuollaisen hinnan muodostuksen. Niillä on aiemmin ollut tiedossa ostaja tai sitten liikkeelle on tullut samantapainen auto myyntiin. Mutta sitä en jaksa ymmärtää etteivät suoraan sano että juuri nyt ei tuo kärry kiinnosta, kannattaa tarjota muualle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Heslingin keskustassa, siinä leffateatterin rakennuksessa olevassa Pizza Hutissa koettiin tarjoilijalta lauantai-iltana eräänlainen mielenkiintoinen huipentuma. Pieniä juttuja, mutta jos ruokatarjoilija unohtaa tuoda ruokalistan, esitellä ja kysellä salaattivaihtoehdoista sekä jälkiruoista sekä kysyä juomista niin mitä jää jäljelle? Todennäköinen kesätyöläinen jolla nyt sentään oli hyvä perse.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Heslingin keskustassa, siinä leffateatterin rakennuksessa olevassa Pizza Hutissa koettiin tarjoilijalta lauantai-iltana eräänlainen mielenkiintoinen huipentuma. Pieniä juttuja, mutta jos ruokatarjoilija unohtaa tuoda ruokalistan, esitellä ja kysellä salaattivaihtoehdoista sekä jälkiruoista sekä kysyä juomista niin mitä jää jäljelle? Todennäköinen kesätyöläinen jolla nyt sentään oli hyvä perse.

Kävi sentään pöydässä teitä morjestamassa?=)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kävi sentään pöydässä teitä morjestamassa?=)

~HA! Itseasiassa ei ennen kuin älähdin. Sanoi ovelta että voimme itse valita pöydän. Sen jälkeen ei käynyt ennen kuin kiljaisin matkan päähän "niin tuokko sen ruokalistan". Kiire kotiin jonkun lippisjannun luokse, varmaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös