Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 593
  • 7 131

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Eilen tuli käytä kaverin kanssa krapula-aamun pizzalla Vaasankadulla olevassa "etnisessä ravintolassa". Yleensä en näissä paikoissa käy, mutta olo vaati tällä kertaa. Jotenkin olen tottunut, että palvelu voi olla aika vaihtelevaa ko. mestoissa, mutta tällä kertaa yllätyin todella positiivisesti.

Ilmeisesti intialaissyntyinen kaveri tervehti iloisesti sisään tullessa ja kun tilaus oli otettu ja selvisi, että pankkikortti, jolla aioimme maksaa, ei rikkinäisen lukija takia käynytkään opastettiin ystävällisesti läheiselle Otolle samalla, kun kaveri jäi itse tekemään jo pizzoja. Ulos mennessä ovella tuli vastaan noin 50-vuotias humalainen mustalainen (hyvä opetus myös vähemmistöjen eroista) pummaamaan tupakkaa ensin myyjältä ja sitten minulta ja kaveriltani. Myyjä käski mustalaisen ulos asiakkaista häiritsemästä ja kyseli vielä, että "Sanoiko hän pahasti?".

Rahat haettua sekä pizzat maksettua sanoimme menevämme ulos terassille niiden valmistumista odottamaan. Myyjä kysyi saako olla kahvia odottaessa ja kaatoi molemmille. Katselin löytyykö sokeria, jolloin myyjä käski apurinsa juosta ostamaan sitä Kurvin Alepasta. Hetken odottelun jälkeen mies tulikin ja toi sokerit meille ulos pöytään. Paikan nimi oli muistaakseni Kallion Maku tms. Eli, jos sielläpäin liikkuu, niin suosittelen.

P.S. Pakko rehellisyyden nimissä kuitenkin myöntää, että pizza minkä sain ei ollut se mitä tilasin ja maistuikin korkeintaan keskinkertaiselta, mutta onneksi ei ollakkaan "Laadukasta roskaruokaa"-ketjussa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tuli tuossa ostettua Markantalosta uusi pesukone. Toivat epelit sen himaan ja katsoivat tuodessaan, että tuloletkuun tarvitsee välikappaleen, jonka sitten antoivat ilmaiseksi meikäläiselle. Jee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitten vasta muisti että on sattunut lipsahdus laskutuksessa kysyi että onko vain mulle tullut virhelasku.
Tuumas sitten ettei ole kuullut muiden valittavan vastaavasta ongelmasta.

Aamun Hesari kertoo puolen sivun uutisessaan, että virheellinen lasku lähti 100 000 asiakkaalle ja toteaa "matkapuhelin operaattorin vaikeudet asiakaspalvelussa jatkuvat."
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Aamun Hesari kertoo puolen sivun uutisessaan, että virheellinen lasku lähti 100 000 asiakkaalle ja toteaa "matkapuhelin operaattorin vaikeudet asiakaspalvelussa jatkuvat."

On muuten mielenkiintoista miten Helsingin Sanomat sivuuttaa Soneran ongelmat ja Elisan pienemmätkin ongelmat päätyvät jo ensimmäiselle aukeamalle.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Asiakaspalvelun näkökulmaa välillä.

Eräs isokokoinen suomalainen firma (varmasti 95% Jatkislaisista tuntee ko. firman) toi läppärin huoltoon koska se oli 'vain hajonnut'. Sisällä oli tärkeitä filuja ja pitäisi vähintään ne saada seuraavaksi aamuksi, mutta koko kone olisi parempi. Kyseessä on kuitenkin iso asiakas joten ei muuta kuin hommiin. Eräiden tuntien jälkeen saimme tiedostot talteen mutta konetta ei (kyseessä takuunalainen kone mikä rajoittaa huoltotoimenpiteitä).

Noh, heppu sai tiedostot ja oli ihan ok siitä. Ei kyllä paljoa kiitellyt eikä muuta vaikka kiirreellä homman teimmekin.

Tällä viikolla tuli vastaus koneen valmistajalta: kone on uinut vedessä ja emo yms paskana. Takuu ei todellakaan korvaa. Huolto maksaisi enemmän kuin uusi läppäri.

Kyllä hieman vitutti miksei heppu voinut mainita että kone on vedessä lillunut. Olisi säästänyt paljon vaivaa ja aikaa jos olisimme heti tienneet että läppäristä ei kalua saa mitenkään. Saatikka koneen lähettäminen takuuvaihtoon...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
On muuten mielenkiintoista miten Helsingin Sanomat sivuuttaa Soneran ongelmat ja Elisan pienemmätkin ongelmat päätyvät jo ensimmäiselle aukeamalle.

Olet siis sitä mieltä, että jos 100 000 (=satatuhatta) ihmistä saa virheellisen laskun, niin se on pikku juttu. Aivan.

Samalla sivulla oli juttua näistä Saunalahden perimisistä ulkomaan puheluita koskien. Aikoinaan minullakin oli Saunalahden liittymä ja soitin sillä Prahasta Charlotteen, Pohjois-Carolinaan (USA) n. 1min 30sek puhelun. 27 euroa, kiitos.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Aika pätemättömältä firmalta tuo minusta kuulostaa jos tiedostoja tarvii onkia kastuneesta kannettavasta. Luulisi isokokoisissa firmoissa olevan tiedostopalvelimet.

Jeps jeps. Itseäkin hieman ihmetytti miten niin tärkeä data voi olla vain yhdellä koneella. Ainoa asia minkä keksin niin on että heppu teki töitä etänä ja kone kastui kun oli menossa takaisin firmaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Alkoholijuomien nauttiminen
toimitiloissamme on kielletty (poislukien yksityistilaisuudet) ja vaikutuksen alaisena et pääse pelaamaan.


Tervetuloa keskijohto. Minua tämä asia ei hetkauta yhtään, mutta olihan huvittavaa huomata tämmöinen pelifirmassa missä olin kavereitten kanssa asiakkaana joskus pienenä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Jeps jeps. Itseäkin hieman ihmetytti miten niin tärkeä data voi olla vain yhdellä koneella. Ainoa asia minkä keksin niin on että heppu teki töitä etänä ja kone kastui kun oli menossa takaisin firmaan.

Niinhän sitä aina luulisi ja etenkin luulisi, että ihmiset vielä sellaisia käyttäisivät.

Että silleen...
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Kipalle ja muille, antakaa nyt vaan reilusti tulla niitten autoliikkeitten nimet, niin jotakin iloa noista teidän kertomuksista.
 
Viimeksi muokattu:

KumiAnkka

Jäsen
Yksi tapaus sattui tässä vähän aikaa sitten, kun olin autoa vaihtamassa...

Näistä saa kuulla/lukea kyllä niin usein, että ei voi kuin ihmetellä.
Meneekö autokaupoilla tosiaan niin hyvin, että voi surutta valita asiakkaansa?


Omalle kohdalle ehkä huonoin asiakaspalvelu on sattunut eräässä baarissa Imatralla:

Kaverilla oli menoa kyseiselle paikkakunnalle, ja ajattelin, että voisin lähteä mukaan. Käydä vaikka ottamassa pari paukkua sillä aikaa, kun kaveri käy hoitamassa asiansa. Tiesin, että entinen naapurini on ravintolapäällikkönä baarissa, johon sisään astelin. Oli lauantai-alkuilta, ja porukkaa alkoi niihin aikoihin valumaan baariin.

Marssin tiskille, aikomuksenani tilata kossu-kola. Aikomukseksi se myös meinasi jäädä, kun kapakan töyhtötukkainen baarimikko ei tuntunut minusta juurikaan välittävän. Oli ilmeisesti päättänyt, että on tärkeämpää jutella kavereiden kanssa, kuin tarjoilla tuntemattomille.

Noh, odottelin kärsivällisesti varttitunnin verran, juomaa en saanut, vaikka sitä välillä yritin kyselläkin. Juippi jopa silloin tällöin ylimielisesti mulkoili minun suuntaan, eli aivan varmasti tiedosti, että yritän tilata jotain.

Mitta tuli sitten täyteen, ja ajattelin vaihtaa baaria, mutta silloin sattui onneksi tämä ex-naapurini juuri ilmestymään paikalle. "Kato, mitäs mies täällä tekee? Tuu nyt ottamaan jotain juomista!" Tässä vaiheessa luonnollisesti alkoi as.palveluhalukkuuttakin löytymään tältä töyhtötukkaiselta nulikalta.

"Tälle kaverille sitten talon piikkiin", kuului viesti baarimikolle, jolla alkoi jo naama vetämään punaiseksi. Vaikean oloisena tämä nulikka sitten kysyi, että "mitäs sulle tulis?". Hymyillen vastasin, että mitenkäs se NYT sinua kiinnostaa, kun ei ole viimeiseen varttituntiinkaan kiinnostanut? Mutta laita nyt vaikka se kossu-kola.

"Mitä, onkos teillä ollut jotain erimielisyyksiä?" kysyi vieressä istuva ravintolapäällikkö. Vastasin, että vähän voisi olla parannettavaa asiakaspalvelussa.

Haasteltiin siinä jonkin aikaa, ja pari paukkua vielä otin. Asiakaspalvelu oli nopeaa ja nöyrää...
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin paljon kun operaattoreiden asiakaspalvelua on jaksettu ihmetellä, niin DNA:n puhelintuki oli heitää perseelleen.

Olin saanut tumpelotua SIM-kortin toimimattomaksi ja kysymään puhelintuesta lainapuhelimella oman kännyn PUK-koodia.

Vajaan minuutin odotuksen jälkeen hyvin selkeäsanainen täti antoi kuin apteekin hyllyltä oikean koodin ja toivotteli oma-aloitteisesti hyviä kesän jatkoja. Ei oo totta!
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hohhoijaa, vieläkin vituttaa.

Mentiin eilen tyttöystävän kanssa vuokra-asunnon esittelyyn Matinkylään.

Kyseisestä asunnosta oli ilmoitukset etuovi.comissa ja oikotie.fi:ssä, siististi tehty ilmoitus.

Noh esittely oli 17.15, oltiin tyttöystävän kanssa 25minuuttia etuajassa jotta voitais tehdä mahdollisimman hyvä vaikutus. Sillon siellä oli 6ihmistä meidän lisäksi. 17.10 paikalla oli noin 40ihmistä (hillitön määrä) ja parin minuuttia tuosta, niin VUOKRATURVA yrityksen välittäjä saapuu paikalle mustassa puvussa mustat aurinkolasit päässä, ilman minkäänlaisia papereita ja ilmoittaa, että asunto on jo vuokrattu, voitte poistua paikalta.

Totesin hänelle, että huono läppä. Ei kuulemma ollut. Asunto oli jo vuokrattu, ei kuulemma saanut netissä muokattua sitä ilmoitusta.

Siis voiko asiaa enää surkeammin hoitaa? Tyyppi ilmestyy paikalle, töykeästi ilmoittaa, että asunto on jo mennyt, ei minkäänlaista pahoittelua. No menin sitten varmistamaan, että kyseessä on oikea henkilö ja Vuokraturvan käyntikortin antoi. Nimeään ei suostunut kertomaan.

No siinä sitten odoteltiin viel kymmenen minuuttia, koska halusin varmistaa ettei muuta välittäjää ilmesty paikalla. Ei ilmestynyt. Muutama muukin ihminen kävi sanomassa varsin vihaiset sanat kyseiselle miehelle.

Mitä hän olisi voinut tehdä? No muokata niitä netin ilmoituksia, että se on jo mennyt (täysin mahdollista oikotie.fi:ssä ja etuovi.com:ssa), käydä laittamassa ovelle lapun, että esittely peruttu, tai edes sinne tullessa esitellä itsensä, että on se henkilö vuokraturvasta jne, ja PAHOITELLA tapahtunutta.

Laitoin vihaisen sähköpostin kyseisen lafkan toimitusjohtajalle ja asunnonvälitysjohtajalle. Ei ole vielä vastausta kuulunut.

Ja haluan vielä varmistaa ettei kellekkään jää epäselväksi, niin yrityksen nimi on Vuokraturva.

Itseäni se lohduttaa ettei tyttöystävän asuntotilanne ole mikään elämä ja kuolema ja tyttöystävä asustelee äitinsä kanssa kilometrin päässä paikasta, joten meille siitä ei ollut kovin paljoa vaivaa, mutta pistää vaan miettimään, että kuinkahan ankara vitutus on niillä ihmisillä ollut jotka on jostain Keravalta tulleet paikalle.
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Tällaista palvelua Gamelifessa...

Onko jollain kokemuksia Gamelife- nettikaupasta?

Poika halusi tilata Halon Pc-version jota heidän tietojensa mukaan oli varastossa.
Peli maksettiin 5.7 ja jäätiin odottelemaan. Toimitusaika oli 1-10 päivää.
15.7. postissa ei vieläkään tullut mitään, joten mies otti yhteyttä ko. firmaan sähköpostitse. Samana päivänä tuli sähköpostia, että ko. tuote on heiltä loppunut varastosta eikä maahantuojallakaan ole yhtään! Vaihtoehtona joko rahat takaisin tai jokin muu tuote.
Lienee sanomattakin selvää, että otimme rahat. Samalla päättyi lyhyt, mutta paljonkertova asiakassuhde..

Kaksi kysymystä jäi mieleen:
Mitenköhän kauan asiakas olisi joutunut odottamaan, jos ei olisi itse ottanut yhteyttä? Mielestäni siinä vaiheessa kun tilaus tulee heille, HEILTÄ pitäisi lähteä tietoa asiakkaalle tilanteesta. Tämä nyppii eniten...

Kuinka usein ko. nettisivujen tiedot päivitetään etenkin kun samoilla sivuilla kovin vakuutetaan heidän panostavan erityisesti varastojen oikeellisuuteen/ajantasaisuuteen?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Laitoin vihaisen sähköpostin kyseisen lafkan toimitusjohtajalle ja asunnonvälitysjohtajalle. Ei ole vielä vastausta kuulunut.

Ja haluan vielä varmistaa ettei kellekkään jää epäselväksi, niin yrityksen nimi on Vuokraturva.

Palautteeseeni vastattiin, itse toimitusjohtaja soitti ja pahoitteli älyttömästi tapahtunutta. Ei halunnut yrittää selitellä, mutta sanoi että välittäjä oli hyvin kokematon. Toivoi myös, että suostuttaisiin jatkossakin katsomaan heidän asuntojaan ja lupasi myös selvittää asian täysin yhtiön sisällä, eiköhän välittäjäkin saa oman osansa.

Täytyy myöntää, että sen verran hienosti toimitusjohtaja sen hoiti, että jäi loppujen lopuksi hyvät fiilikset ja tyttöystäväkin on tyytyväinen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Täytyy myöntää, että sen verran hienosti toimitusjohtaja sen hoiti, että jäi loppujen lopuksi hyvät fiilikset ja tyttöystäväkin on tyytyväinen.

Jaa siis täyden palvelun kiinteistönvälitystä? Joidenkin mielestä kannattaa tuollaista välittäjää hieman varoa...

Että silleen...
 

d2uce

Jäsen
Jaa siis täyden palvelun kiinteistönvälitystä? Joidenkin mielestä kannattaa tuollaista välittäjää hieman varoa...

Että silleen...

Ehe ehe, että silleen tällä kertaa.

Noi autokaupat on kyllä jännä ilmiö. Itsellä myös vastaavanlaisia kokemuksia. Tosin nämä tapahtuneet renkaanpotkimisreissuilla, joten ei jäänyt harmittamaan.

Pakko kuitenkin sen verran tässä kehaista Hämeenlinnan Kamuxia, että sieltä sai loistavaa palvelua. Tultiin kyselemään, mitään ei yritetty tyrkyttää ja yleisfiilis oli muutenkin rento.

Firma taitaakin olla ainakin Hämeenlinnassa se autoliike jolla menee parhaiten? Korjatkaa jos olen väärässä.

Laitetaan myös samaan satsiin kehuja paikalliselle Aina Groupille.

Netti ei toiminut, joten lupasivat laittaa huoltomiehen katselemaan pistokkeita ym. Kyselin siinä kauanko menisi, että siitä huoltomiehestä kuuluu. Ystävällinen teknisen tuen hemmo sanoi, että nyt on niin paljon ruuhkaa, ettei ihan seuraavaksi päiväksi uskaltanut luvata. No sitä seuraavana huoltomies olikin jo oven takana.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Aika pätemättömältä firmalta tuo minusta kuulostaa jos tiedostoja tarvii onkia kastuneesta kannettavasta. Luulisi isokokoisissa firmoissa olevan tiedostopalvelimet. Tosin jos kyseinen henkilö on tehnyt jonkun todella merkittävän työn ennen koneen sukellusta niin ymmärtänen.

No niinhän se kuuluisi ja ihmisiä siihen ohjeistetaan mutta ääliö on ääliö. Kaikki kuvittelee että ei se mun kone hajoa, vaan naapurin. Työssäni tapaan näitä useasti. Jos oikeudet otetaan kokonaan pois niin nehän löytää kiertotien siihenkin. Etenkin läppärit on tällaiseen mainioita kun sillä tehdään kotona töitä ja tallenetaan levylle. Työpaikalle palatessa sitten kuitataan synkronointi pois päältä , kerran se kestää niin kauan -selityksellä. Sitten on näitä jotka oikeasti tarvitsee admin-tason oikeuksia niin tallentavat minne sattuu sitten niitä tiedostoja.
Esimerkkinä yhdestä edellisestä työpaikasta. Siellä oli käyttjällä mahdollisuus ainoastaan tallentaa temp-hakemistoon, sinnehän ne sitten dokumentteja tallensi. Eivät vaan tienneet että kahden viikon välein ajettiin puhdistusajo joka tyhjensi temp-hakemiston. Oppivathan sitten käyttämään verkkolevyjä.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuon kipa84:n jutun tapaisia tapauksia on sattunut varmaan 95%:lle nuorille auton ostajille. Myös itselleni. Kun viimeksi olin autoa ostamassa niin yli puolissa liikkeistä myyjät sinkoili keski-ikäisten perässä ja itse sai rauhassa katsella. Parissa liikkeessä oli kyllä loistava palvelu, joista toisesta sitten auton ostinkin.

Tiesin jo edeltä netistä tutkittuani liikkeen valikoiman suht hyvin ja yksi autohan se sitten vain oikeastaan kiinnostikin siellä, menin sitä katsomaan ja istumaan etupenkille niin myyjä tuli ja sano että sillä on pari muuta asiakasta ensin ja kysyi haluaisinko käydä sillä aikaa koeajolla. Myyjä haki sitten avaimet ja kun kysyin että tehdäänkö paperit koeajosta, niin sano että näytätte kyllä niin rehellisiltä että tuskin te sitä varastatte.

Koeajon jälkeen myyjä sitten teki tarjouksen ja jäin miettimään. Pari autokauppaa vielä kierrettyäni soitin myyjälle, sanoin että mieti hinta kohdalleen niin tuun maanantaina hakemaan sen pois. Maanantaina kun menin heti aamusta niin hinta oli sama mutta uudet kesärenkaat vanteilla oli ilmestynyt auton viereen. Eihän se auttanut kuin ostaa pois. Kyseessä ei kuitenkaan ollut uusi auto vaan reilun kymppitonnin vaihdokki.


Tuoreempi tapaus sattui viime viikolla Maskussa. Myyjä oli ihan mukava ja esitteli hyvin vaihtoehtoja. Oltiin ostamassa sohvaa ja löytyikin jo kiinnostava. Se sohva oli kuulemma jollekkin asiakkaalle tilattu sohva (ei ollut sopinut yksiöön) joka ei normaalisti kuulu valikoimiin ja sen takia myytiin pois suoraan myymälästä. Myyjä sitten jätti meidät miettimään vielä rauhassa sitä ja hetken päästä tuli takaisin. Oltiin jo ottamassa ja arveltiin avovaimon kanssa että mietitään yön yli kun kauppakin oli menossa vartin päästä kiinni niin tuskin sitä kukaan kerkiää ostaa. Meidän puolelta miettiminen olisi ollut enää että mitä vastataan kassalla esitettävään kysymykseen "pankilla vai luotolla?"

Sitten tämä myyjä läväyttää viimeisen korttinsa pöytään. Sanoi et "Se on nyt ollu siinä pari päivää ja muutama on ollut aika kiinnostunut". Niin tökerö myyntilause et varmaan jokainen olisi älynnyt olevan sen valetta vaikkei olisi nähnytkään jo kaksi viikkoa aiemmin samaa sohvaa samassa kohdassa. Huomautin asiasta, myyjä helahti ihan punaiseksi ja vielä putosi 50€ heti hinnasta. Sopersi et on ollut lomalla ja et on se sitten voinut olla jo aiemmin. Mistäköhän tuo sitten olisi osannut kertoa jutun siitä liian pieneen asuntoon ostetusta sohvasta? Sanoin sit et kyl me joka tapauksessa jäädään vielä miettimään ja varmistin että kyseinen myyjä on seuraavana päivänä töissä. Kyllä kuulemma olisi ollut. Noo seuraavana päivänä käytiin ostamassa toisesta huonekaluliikkeestä uusi sohva.

Olen tässä miettinyt että pitäisikö käydä kuittaamassa asiasta kyseiselle myyjälle. En kuitenkaan tiedä mimmoiset provikat ne saa, että oisko se kauppa ollut myyjälle tyyliin "ihan sama" vaiko "tuntuu jossain". Onko kenelläkään tietoa noista huonekalumyyjien provikoista? Kyseessä oli karvan päälle tuhannen euron kulmasohva.
 
F

Flonaldo

Mitä hän olisi voinut tehdä? No muokata niitä netin ilmoituksia, että se on jo mennyt (täysin mahdollista oikotie.fi:ssä ja etuovi.com:ssa), käydä laittamassa ovelle lapun, että esittely peruttu, tai edes sinne tullessa esitellä itsensä, että on se henkilö vuokraturvasta jne, ja PAHOITELLA tapahtunutta.
Sen verran nyt vain nusaisen pilkkua, että ei se niiden netti-ilmoitusten muokkaaminen todennäköisesti onnistuisi. Kaikilta isoimmilta firmoilta kohteet tulevat eräsiirroilla, eivätkä välttämättä päivity kuin kerran, pari vuorokaudessa. Oikotiellä eräsiirrettyjä kohteita ei edes pääse muokkaamaan ylläpitoliittymästä ja Etuovessa jollain perusvälittäjällä ei todennäköisesti ole tunnuksia ylläpitosivuille, vaan vain toimiston pomolla/ myyntisihteereillä.

Muuten toki varsin tökeröä käytöstä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Positiivista palautetta lappeenrantalaisesta ravintola Tassoksesta. Kävimme emännän kanssa siellä syömässä ja ensimmäiseksi mainittiin, että ruuhkan vuoksi ruuan saamisessa voi kestää jopa tunti. Meillä ei mihinkään kiire ollut, joten tämä ei haitannut.

Ruokaa tilatessamme ilmoitin haluavani pihvin mediumina mutta ei missään nimessä yli sen paistettuna. Tarjoilija ehdotti, että laitetaan medium miinus niin ei tule yli haluamani kypsyyden.

Kun ruoka vihdoin tuli pöytään, huomasin ensimmäiseksi, että pihvi oli reilusti ylikypsä makuuni. Eri tarjoilija oli tuonut ruuan ja mainitsin hänelle, että tämä on liian selkeästi kypsempi kuin mitä tilasin. Tarjoilija kysyi voivatko tehdä uuden annoksen ja tätä pyysin. Samalla kun odotin uutta annosta, tilauksen ottanut tarjoilija tuli pahoittelemaan tapahtunutta ja mainitsi, että vika oli täysin hänen. Oli merkinnyt kypsyysasteen väärin tilauksen mennessä keittiöön. Kyseli kovasti kuinka tämän voisi hyvittää.

Uudessa annoksessa pihvi oli vielä selvästi hieman tilaustani isompi.

Hyvityksen tarjoilija teki sitten hinnassa -15%, kun emme jälkiruokaa tilanneet. Pahoitteli vielä kerran kun poistuimme ravintolasta.

Jäi kaikin puolin hyvä mieli, sillä inhimillisiä erehdyksiä tapahtuu mutta ero hyvän ja huonon ravintolan välillä syntyy kuinka virhetilanteissa toimitaan. Tassos hoiti asian juuri niin kuin maksavana asiakkaana toivoisinkin.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hämeenlinnan Rossosta vähän samanlaista. Tarjoilija unohti lyödä tilauksemme sisään (oli eilen aika hulabaloo siellä) ja jouduttiin odottelemaan puolisen tuntia . Siitä hyvästä saatiin vaimon kanssa jälkiruoat. Lisäksi tarjoilijan toiminta oli tilanteessa luontevaa. Hyvä maku jäi suuhun tuosta.
 

J.Petke

Jäsen
Huomio, tämä kirjoitus ei liity mitenkään tuohon Murmelin edelliseen kirjoitukseen.

Itseäni ihmetyttää tuo "maksava asiakas" termi. Eli tuntuu siltä että jos jotain maksat jostain tuotteesta olet oikeutettu kohtelemaan myyjää ihan miten haluat. Tuon termin kuulee monesti aina kun jollain asiakkaalla on jotain valitettavaa.

Tässä n. viikko sitten tuli asiakkaakseni mies jolla oli selvä reklamaation aihe, jonka näin heti että syy oli tuotteessa eikä asiakkaassa. Sanoin mielipiteeni hänelle ja sanoin että jos kuitti on mukana niin pistetään asia järjestykseen. Tästä asiakas kimpaantui että "kyllähän te tiedätte että olen tämän täältä ostanut". Sanoin että en voi olla varma koska minä en ole sitä teille myynyt. Tottakai vaadimme kaikista reklamaatioista kuitin ja tämä tuntui olevan aivan käsittämätön asia asiakkaalle. Hän tokaisi että "eihän näitä tässä kaupungissa kukaan muu myy". Sanoin taas että "en voi olla varma koska en ole muissa kaupoissa käynyt". Soitin toimittajalle ja homma tuli kuntoon mutta silti vaadin asiakasta tuomaan vielä kuitin myöhemmin.

Seuraavana päivänä asiakas tuli kuitin ja tuotteen kanssa ja paiskasi tuotteen tiskille kimpaantuneena ja löi kuitin perässä. Loin asiakkaaseen aika pahansuovan katseen jonka jälkeen hän tuntui tajuavan tilanteen että tiskin toisellakin puolella on ihminen. Asia saatiin järjestykseen ja mies tuli tyytyväiseksi.

Monesti noista tilanteista selviää puhumalla mutta välillä joutuu tokaisemaan asiakkaallekin tiukempaan sävyyn jotta on aika rauhoittua. Välillä pistää vaan vituttamaan kun asiakas tuo oman mokansa jälkeen tuotteen liikkeeseen ja vaatii korvausta. Samalla siinä haukkuu myyjän ja vaatii hirveitä korvauksia. Onneksi esimiehet on olemassa kenelle nämä tapaukset voi siirtää. Mitä vihaisempi asiakas on sitä luultavammin on kyse hänen omasta virheestään.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Juu...kyllä se niin on että "maksavat asiakkaat" voivat olla kummia otuksia. Kaikista hankalinta tuntuu tavalliselle käyttäjälle olevan sen pienen faktan ymmärtäminen, että jälleenmyyjä ei ole sama kuin tavaran toimittaja. Tavaran toimittaja ei ole välttämättä sama kuin valmistaja. Ja sitten vielä se, että yksi paikallinen liike ei voi suuria vaikuttaa koko suomen kattavaan ketjuun.

Viime viikot olen kuunnellut jos vaikka mitä kettuilua ja kuluttajansuoja-asiamiehellä uhkailua koska meidän liikkeessä on tietyt tavarat loppuneet.
Valtakunnallinen ketju kun kuitenkin tekee mainoksensa kuukausia etukäteen ja niistä on sovittu tietyt päivät esim. lehtien kanssa jne.
Tavarapula on johtunut tuotteen valmistajasta. Tämän kun selittää asiakkaalle, niin tulee vaan, että "mitäs sitten mainostatte..tänäänkin oli lehdessä ilmoitus"...Sitten yritetään selittää, että "no, me ei pystytä paljoa vaikuttamaan kun ketju on valtakunnallinen ja mainokset sovitaan n. kk etukäteen ja kun tässä tapauksessa ongelma ei ole meidän ketjulla vaan valmistajalla"...noo , huijareitahan me sitten lopuksi aina ollaan :) Ei ole näillä asiakkailla tullut varmaan mieleen, että ei tässä kukaan kai tahallaan halua kuunnella sellaista mankumista ja luultavasti kauppojen pääasiallinen tarkoitusperä (yrityksen kannalta katsottuna) on kuitenkin MYYDÄ tavaraa. Paljon mielummin minä myisin tuotteita kuin "eioota"...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös