Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 358
  • 6 880

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Juu...kyllä se niin on että "maksavat asiakkaat" voivat olla kummia otuksia. Kaikista hankalinta tuntuu tavalliselle käyttäjälle olevan sen pienen faktan ymmärtäminen, että jälleenmyyjä ei ole sama kuin tavaran toimittaja. Tavaran toimittaja ei ole välttämättä sama kuin valmistaja. Ja sitten vielä se, että yksi paikallinen liike ei voi suuria vaikuttaa koko suomen kattavaan ketjuun.

Viime viikot olen kuunnellut jos vaikka mitä kettuilua ja kuluttajansuoja-asiamiehellä uhkailua koska meidän liikkeessä on tietyt tavarat loppuneet.
Valtakunnallinen ketju kun kuitenkin tekee mainoksensa kuukausia etukäteen ja niistä on sovittu tietyt päivät esim. lehtien kanssa jne.
Tavarapula on johtunut tuotteen valmistajasta. Tämän kun selittää asiakkaalle, niin tulee vaan, että "mitäs sitten mainostatte..tänäänkin oli lehdessä ilmoitus"...Sitten yritetään selittää, että "no, me ei pystytä paljoa vaikuttamaan kun ketju on valtakunnallinen ja mainokset sovitaan n. kk etukäteen ja kun tässä tapauksessa ongelma ei ole meidän ketjulla vaan valmistajalla"...noo , huijareitahan me sitten lopuksi aina ollaan :) Ei ole näillä asiakkailla tullut varmaan mieleen, että ei tässä kukaan kai tahallaan halua kuunnella sellaista mankumista ja luultavasti kauppojen pääasiallinen tarkoitusperä (yrityksen kannalta katsottuna) on kuitenkin MYYDÄ tavaraa. Paljon mielummin minä myisin tuotteita kuin "eioota"...
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Olen tässä miettinyt että pitäisikö käydä kuittaamassa asiasta kyseiselle myyjälle. En kuitenkaan tiedä mimmoiset provikat ne saa, että oisko se kauppa ollut myyjälle tyyliin "ihan sama" vaiko "tuntuu jossain". Onko kenelläkään tietoa noista huonekalumyyjien provikoista? Kyseessä oli karvan päälle tuhannen euron kulmasohva.

En tiedä millaset provikat on, mutta me mentiin ostamaan uutta sänkyä, kun oli kova tarjous. Hetken kuluttua myyjä (keski-ikäinen, jopa eläkeikää lähentelevä mies, punainen nenä ja posket ja keltaiset silmänvalkuaiset ja lievästi viinanhajuinen..) tuli paikalle ja kyseli että mitäs saisi olla. Kun kerroin että tuollasta haluttais ostaa, niin sano et "ei sitä kannata ottaa, ottakaa mielummin tuollanen (ja osoittaa n.3-4 kertaa kalliimpaa)".
Ei ollu loppu pelissä kovin innokas myymään, joten ei ne kai provikat mitään hirveitä voi olla =)
 

Tuamas

Jäsen
Ei ollu loppu pelissä kovin innokas myymään, joten ei ne kai provikat mitään hirveitä voi olla =)

Ei vaan joko myyjä oikeasti ajatteli teidän parastanne, koska myyjät kuitenkin asiakaspalautteen kautta tietävät ns. paskat tuotteet, joita ei oikeasti haluaisi kenellekään myydä. Tällaisia oli kännykkäkaupassa esim. tietyt Siemensin mallit, joita en itse viitsinyt myydä kuin heille jotka välttämättä sellaisen halusivat, koska kyseisessä mallissa oli niin paljon ongelmia ja huoltoon joutuvien puhelimien prosentti oli liki viisinkertainen muihin malleihin verrattuna.

Tai sitten se todennäköisempi vaihtoehto, eli tarjoustuotteessa ei ollut katetta kuin muutama hassu euro josta myyjä saa 10-20%. Tarjoustuotteet toimivat sisäänvetotuotteina, usein nollakatteella tai tietyillä kaupan aloilla miinuskatteella. Mutta hyvä myyjä käy läpi asiakkaan tarpeet asiakkaan tullessa ja jos asiakas tarvitsee paremman tuotteen, niin hyvä myyjä myös hänelle sellaisen saa myytyä.

Esim. kännykkäkaupassa katteet ovat joko miinusta tai maksimissaan muutaman kymmentä prosenttia, tämäkin vain pienessä osassa luureja.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Mielestäni tuo on myös hyvää asiakaspalvelua jos myyjä ei halua myydä huonoa tuotetta. Toki sellainen tuote myydään jos asiakas sen välttämättä haluaa. Mutta minä olen ainakin monesti sanonut niin halvoissa kuin kalliissakin tuotteissa että ei kannata tätä ostaa koska tuote on oikeasti huono. Monesti asiakkaat ovat vaan hyvillään ja sanovat että arvostavat rehellisyyttä. Monesti olen myös sanonut asiakkaalle että älä osta tätä ja tätä tuotetta meiltä kun saat sen Tarjoustalosta puoleen hintaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Porvoon Amarillo tänään erittäin kovan ruuhkan aikana, tästä useimpien ravintoloiden pitäisi ottaa mallia.

Juomat tulivat samantien ja sitten kun tuopin pohja läheni, niin tuumasin tilata uuden heti, kun se kumminkin kestää. Ei kestänyt, vaan se tuli nopeammin kuin lähiökuppilassa.

Itse ruuan tulo kesti melkein tunnin, mutta mitä sillä on merkitystä, kun homma toimii noin muuten. Nachoja tuotiin pöytään ilmaiseksi heti alkuun, ne lyhensivät odotusaikaa juuri sopivasti.

Aivan liian usein saa odottaa vartin jotain perusmukia ja sitten kaiken kruunaa se, kun laskuakin vielä joutuu odottamaan. Tuolla sekin tuli välittömästi ja pääsi sitten poistumaan, kun siltä tuntui.

Noin sinänsä mentiin melkoisen ylärajoilla kuinka kauan annosten tuleminen saa kestää, mutta kuten sanottu, mitä sitten?

Ruoka oli hyvää ja tarjoilijat mukavia nuoria tyttöjä. Olen muuten sitä mieltä, että pitäisi tehdä joku laki, että tarjoilijat eivät saa olla yli 35-vuotiaita. Harvoin siitä mitään on tullut, kun semmoisiin on törmännyt.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
TDKlle krediittiä. Ostettiin satsi (tallentavia) CD-levyjä Tampereen Anttilan megastoresta jotka eivät pelittäneet sitten missään vehkeissä, vaikka koitettiin siellä sun täällä. Yksi sähköposti asiasta konttorille johon tuli salaman nopea vastaus ja päivää myöhemmin postipoika toi ovelle paketillisen (kaksinkertaisen määrän) uusia toimivia levyjä iloksemme ! Kerta kaikkisen nopeaa ja asiallista toimintaa, ei vaadittu kuitteja eikä mitään.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viime viikonloppuna lappeenrantalaisessa suuressa marketissa:

Asiakkaana nuorehko naishenkilö, ja kassana pahin pissis jota olen nähnyt pitkään aikaan. Nuorehko naishenkilö (jonossa edessämme) maksoi noin kolmenkymmenen euron ostoksensa tasarahalla, josta viimeinen viisi senttiä koostui kahdesta kahden sentin ja yhdestä yhden sentin kolikosta. Keskustelu meni jotensakin näin:

Asiakas: Mulla on tässä näitä pieniä jos nää vaan käy?
Kassa: Ai noita, mä en oo ihan varma...
A: Kyllä ne muualla on käyneet, ihan samaa rahaahan ne, vai?
K: Emmä tiä...paljon tässä on?
A: Tasaraha, just tuo summa mitä tossa lukee (osoittaa kassakoneen ruutua)
K: Oota, mun pitää kysyä...(kääntyy toisen kassan puoleen) hei voiks jeesaa?
K2: Joo, kyllä sä voit nämä ottaa, tässä on näköjään tasaraha (hymyilee asiakkaalle anteeksipyytävästi)
K: Ainiiku mitä mä nyt teen? Annanksmä jotai takas?
K2: Kato tässä on tasaraha, niiku kaksi plus kaksi plus yksi senttiä ni siitä tulee niinku viisi senttiä! Otat vaan ne ihan normaalisti!
K: Ai jaa. Nyt mä taisin ymmärtää.

Asiakas saa kuittinsa ja siirtyy pakkaamaan, siirryn maksajan paikalle.
K: (minua tervehtimättä) Mut hei mihin mä nyt laitan nää rahat niiku?
K: (jatkaa) Viimeks tuli niiku iha hirveet valitukset et ei näit sais ottaa.

En sanonut mitään. Enkä olisi pystynytkään, sen verran kovin nieleskelin repeämistä. Luulisi että kassaksikin pääsemiseen olisi jotkut edellytykset?

Myöhemmin tuli mieleen, että kyllä mullakin olisi ollut tuossa tilanteessa saksanreissulta jääneitä pikkuhiluja lompakon pohjalla...
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Laki velvoittaa ottamaan vastaan myös 1- ja 2-sentin kolikot. Yli 20:tä kolikkoa ei kuitenkaan tarvitse ottaa vastaan. Myös pyöristyksistä on laki olemassa. Jos tuote maksaa 10,03€, pitää maksaa 10,05€ kassalla. Ei ole siis mahdollista maksaa "tasarahaa" 10,03€, koska suomessa loppusumma pyöristetään käteisellä maksaessa. Kortilla maksaessa summa ei pyöristy.

Aikanaan itse Hannu "susilakki" Karpo tivasi asiaa minulta. Neuvoin menemään eduskuntaan kyselemään miksi ovat sellaiset lait säätäneet. Ei koskaan tullut ulos juttua kauppojen röyhkeistä pyöristämisistä...

P.S. Useimmissa kaupoissa nämä 1- ja 2-senttiset lentävät roskakoriin.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Kauppa vo kieltäytyä nisitä, mutta silloin ulko-ovella pitää lukea, että pikkukolikoita ei oteta vastaan.

Ihan mun omana mielipiteenä sanoisin, että tuollaisia pikkukolikoilla maksajia ei ainakaan toivottavasti paljoa ole tässä maassa. Ne on nämä kaiken maailman PasiViherahot jotka vittumaisuuttaan puuhaavat tuollaisia joidenkin kaupan kassalla työskentelevien kesätyöläisten harmiksi ihan vaan sen takia, koska "heillä on oikeus"... Taas yksi asia ihmisissä, joka vituttaa allekirjoittanutta aivan helvetisti. Minkähän takia jotkut ihmiset on niin perkeleen typeriä, että pitäisi tukkapöllyä antaa, ennen kuin ymmärtävät lopettaa turhanpäiväisen vittuilun?
 

scholl

Jäsen
Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko joku asiakas vittumainen tahalleen ja maksaa paljon pikkurahoilla sen kanssa, että jos sattuu olemaan tasaraha niin jos sen sitten antaa. Siis jos kassa esim. kysyy, että onko 5c silloin jos summa on vaikka 45,05e ja taskun pohjalla on ulkomailla saatuja 2 ja 1c kolikoita. Ne ovat EU:ssa laillisia maksuvälineitä ja sillä sipuli.

Sinänsä ongelmallisina en kyllä itse jaksa millään nähdä noita pikkukolikoita en kaupalle enkä ihmisille. 1-10c kolikot, jotka eivät käy automaatteihin, voi tyhjentää himassa taskunpohjalta jonkinlaiseen säästöpossuun pois tieltä kuljeksimasta ja viedä se pankkiin tyhjennettäväksi vaikka kerran viidessä vuodessa. En ole ihan varma, mutta sellainen mielikuva minulla on, että tuollainen rahan roskikseen heittäminen on laitonta. Typerää se ainakin. Laittaisi mielummin ne vaikkapa kaupassa olevaan spr:n keräyslippaaseen tms., jos kolikoita ei viitsi pankkiin muiden rahojen mukana lähettää. Pankkien koneethan näet laskevat pikkukolikot siinä missä muutkin.
 

J.Petke

Jäsen
Ärsyttää asiakkaat jotka rupeavat kassajonossa kyselemään kassaneidiltä eri tuotteista ja muuta ohjeistusta. Juuri Prismasta palattuani (juu olen demari, käyn prismassa) kassalla oli minua ennen nainen joka siinä rupesi vänkäämään kassaneidin kanssa lompakosta missä oli muistivihko. Hänen mielestään siihen lompakkoon kuuluu nimenomaan se kalenteri eikä muistivihkoa. Kuulemma kaikissa muissakin malleissa mitkä asiakas oli katsonut oli ollut muistivihko eikä kalenteria. Siinä sitten soiteltiin ympäri kauppaa ja kyseltiin sellaisen lompakon perään ja että onko asiakas oikeassa. Lopulta päädyttiin (luonnollisesti) siihen että kerta se kaikissa on samalla tavalla niin sen kuuluu niin ollakin.Yllätys yllätys.

Ärsyttää että miksi tuo nainen ei voinut siellä osastolla etsiä myyjää käsiinsä tai soittanut niillä perkeleen puhelimilla myyjää paikalle vaan pitää sitten pidättää 10min koko kassajonoa sen takia. Myös asiakaspalvelupiste olisi voinut olla hyvä kohde tämän naisen kyselyille.

Onneksi minulla ei ollut kiire joten jaksoin odottaa.

Kassaneiti pahoitteli viivästystä minulle lopulta kun pääsin omat ostokseni maksamaan. Sanoin toki hänelle että asia ei minua haitannut koska kyllähän nuo asiat pitää selvittää (pieni valkoinen valhe ei haittaa). Sanoi vaan minulle että monesti ihmiset raivostuvat kun kassa rupeaa soittelemaan ja ottamaan asioista selvää. Minun mielestäni hienosti hoidettu homma kassaneidiltä, asiakkaalta ei niinkään.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Minun mielestäni hienosti hoidettu homma kassaneidiltä, asiakkaalta ei niinkään.
Selkeästi asiakkaalta huonoa pelisilmää, mutta miksi kassaneiti lähti tuohon mukaan. Nyt kaikki jonottajat joutuivat kärsimään tästä yhdestä idiootista. Miksi hän ei ohjannut asiakasta asiakaspalvelupisteeseen tai soittanut paikalle kyseisen osaston myyjää ja jatkanut jonottavien asiakkaiden palvelua? Syykin on aivan selvä: jonottamaan joutuneet eivät kirjoita valitusta tästä myyjästä/jonotuksesta. Mutta jos tämä idiootti joutuisi hetken odottamaan osastomyyjää ja kassamyyjä jatkaisi muiden asiakkaiden palvelua, niin johan lähtisi palautelappuja eteenpäin.

Siinä olet kyllä oikeassa, että itseänikin ärsyttää tämän tyyppiset idiootit, jotka varaavat yhden myyjän/tarjoilijan/asiakaspalvelijan itselleen sillä verukkeella, että on maksava asiakas. Enemmän tosin tuossa ärsyttää se, että jotkut asiakaspalvelijat lähtevät tuohon mukaan. Luulisi jonkin toisenlaisen ratkaisun löytyvän kuin sen, että kaikki muut kärsivät yhden vaatimuksista.

Hyvä esimerkkihän tällaisesta oli tässä samassa ketjussa puolisen vuotta sitten. avatar ja loistava asiakaspalvelija
 

J.Petke

Jäsen
Miksi hän ei ohjannut asiakasta asiakaspalvelupisteeseen tai soittanut paikalle kyseisen osaston myyjää ja jatkanut jonottavien asiakkaiden palvelua? Syykin on aivan selvä: jonottamaan joutuneet eivät kirjoita valitusta tästä myyjästä/jonotuksesta. Mutta jos tämä idiootti joutuisi hetken odottamaan osastomyyjää ja kassamyyjä jatkaisi muiden asiakkaiden palvelua, niin johan lähtisi palautelappuja eteenpäin.

Kassaneiti oli vetänyt jo kaikki muut ostokset läpi kunnes viimeisenä tuotteena oli tuo pahamaineinen lompakko. Ja minun mielestäni se oli hyvää asiakaspalvelua kun neiti hoiti asian niin että myös tämä toinen asiakas oli tyytyväinen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kassaneiti oli vetänyt jo kaikki muut ostokset läpi kunnes viimeisenä tuotteena oli tuo pahamaineinen lompakko. Ja minun mielestäni se oli hyvää asiakaspalvelua kun neiti hoiti asian niin että myös tämä toinen asiakas oli tyytyväinen.
Ah, OK, ensimmäisestä viestistäsi sain sen käsityksen, että kassalle tultiin ainoastaan tuo lompakko kourassa kyselemään. Omasta mielestäni hyvään asiakaspalveluun kuuluu myös se, että muut asiakkaat eivät joudu turhaan odottelemaan tai muuten kärsimään yhden hölmöilyjen takia.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko joku asiakas vittumainen tahalleen ja maksaa paljon pikkurahoilla sen kanssa, että jos sattuu olemaan tasaraha niin jos sen sitten antaa. Siis jos kassa esim. kysyy, että onko 5c silloin jos summa on vaikka 45,05e ja taskun pohjalla on ulkomailla saatuja 2 ja 1c kolikoita. Ne ovat EU:ssa laillisia maksuvälineitä ja sillä sipuli.

Onhan sillä just eikä melkein tekemistä sen kanssa, että onko vittumainen vai ei. Jos minä olisin sinua ennen kassajonossa (vaikka tuskin käymme samoissa kaupoissa laisesi rahamiehen kanssa) sen karhukeissin ja vihreän smarttiaskini kanssa ja maksamisen hetkellä räjäyttäisin siihen hihnalle tyttösen eteen säkillisen viisisenttisiä ja tokaisisin että "laske tosta", niin ihan varmasti sinunkin mielipiteesi muuttuisi. Siinäpä sitten vielä vähän tyhmä virne naamalla selittäisin, että "se on ihan samanarvoista rahaa ja sun täytyy nyt ottaa ne vastaan ja laskea siinä vartin verran niitä hiluja, että takana tulevan schollin muumijätskitkin ehtii sulaa", niin uskon että jopa kaltaisesi suvaitseva ja maailman kaikenlaisia (vittumaisiakin) ihmisiä syleilevä mies voisi harkita turvautumista väkivaltaan.

Tämä oli pointtini, toivottavasti nyt sen ymmärsit. Ehkäpä selitin aiemmin hieman epäselvästi, mutta kyllä se siitä, kun Make-setä käyttää vähän rautalankaa...
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitääpi "kehua" Lohjalla toimivaa yritystä, jolta löytyvät omat Internet -sivut, joissa on myös lomake tarjouspyyntöä varten.

Olen kahteen otteeseen täyttänyt tuon lomakkeen ja pyytänyt yhteydenottoa. Ilman vastausta. Kolmannen kerran teimme tämän avovaimoni nimellä, ja yllättäen nyt on vastaus tullut asiaan.

Eli kun mieshenkilö kysyy tarjousta, ei äijä vaivaudu vastaamaan mitenkään. Kun taas naishenkilö kysyy, vastaus tupsahtaakin vikkelään.

Yritys on http://www.jormasaarinenkosteusmittaus.fi/. Varmasti kaikki arvaavat, että heiltä emme ko. palvelua tule ottamaan, koska palvelu on mitä on.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Elä hermostu

Pitääpi "kehua" Lohjalla toimivaa yritystä, jolta löytyvät omat Internet -sivut, joissa on myös lomake tarjouspyyntöä varten.

Olen kahteen otteeseen täyttänyt tuon lomakkeen ja pyytänyt yhteydenottoa. Ilman vastausta. Kolmannen kerran teimme tämän avovaimoni nimellä, ja yllättäen nyt on vastaus tullut asiaan.

Eli kun mieshenkilö kysyy tarjousta, ei äijä vaivaudu vastaamaan mitenkään. Kun taas naishenkilö kysyy, vastaus tupsahtaakin vikkelään.

Yritys on http://www.jormasaarinenkosteusmittaus.fi/. Varmasti kaikki arvaavat, että heiltä emme ko. palvelua tule ottamaan, koska palvelu on mitä on.

Jorma vaan haluaa päästä mittaamaan taatusti kosteita paikkoja ;-)

Vitsi vitsi...
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itseäni ärsyttää suunnattomasti ihmisten tietynlainen saamattomuus asiakaspalvelutilanteissa. Tarkoitan siis saamattomuutta nimenomaan asiakkaan suunnalta. Esimerkkinä käyköön seuraava tilanne viime vuoden keväältä:

Olimme toukokuussa 2006 porukalla matkalla Skotlannissa. Seurueessamme oli kaikkiaan yhdeksän henkeä. Yhtenä iltana olimme erään pikkukaupungin hotellissa illastamassa. Tilasimme annoksemme ja ruokien saapuessa näytti yhden seurueessamme olleen pariskunnan (n.60-65 vuotiaat mies ja nainen) tilauksessa olevan jotain hämminkiä. He kun keskenään vaihtoivat annoksiaan ja supisivat toisilleen, tarjoilijalle eivät mitään maininneet.

No eihän siinä mitään, ruokailu jatkui ja säännöllisin väliajoin kävivät tarjoilijat ystävällisesti kysymässä maistuuko ruoka ja onko kaikki muutenkin hyvin. Kaikki tuntui olevan, sillä kukaan ei suutaan avannut valittaakseen. Jälkiruoatkin syötiin hyvän tunnelman ja ystävällisen palvelun jatkuessa.

Lopulta tuli maksun aika ja aloimme miettiä, kuinka paljon kukakin haluaa antaa juomarahaa. Kaikki olivat mielestään erinomaisen aterian jälkeen valmiita antamaan tippiä vaikka vähän reilumminkin. Siis kaikki paitsi tämä vanhempi pariskunta. Nyrpeänä he ilmoittivat saaneensa eri annokset, mitä tilasivat ja lihakin oli toisella ollut palanutta. Ei siis tippiä heiltä.

Itse en ymmärrä tällaista toimintaa. Ensin otetaan väärä annos mukisematta vastaan ja sitten kun tarjoilijat käyvät vähän väliä kysymässä, onko ongelmia, kertaakaan tämä pariskunta ei saa suutaan auki. Varmasti se oikeakin annos olisi heille saatu ilman ongelmia.

Omasta mielestäni olimme saaneet erinomaista palvelua ja ruokakin oli mainiota. Jos joskus vielä satun samalla suunnalla matkustamaan, tulen käyttämään saman hotellin palveluita.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jorma vaan haluaa päästä mittaamaan taatusti kosteita paikkoja ;-)

Vitsi vitsi...

Joo, näin itsekkin asian arvelen olevan. Tokihan se on todennäköisempää löytää hameväen kylpyhuoneesta kosteita kulmia (ja koloja), kuin miesten.

Lähetin ko. asiasta sähköpostin tälle "Jormalle", jossa tiedustelin että miksen ole tarjousta saanut. Häneltä tuli yllättäen vastaus lähes välittömästi, jossa sanoi että on lähettänyt minulle tarjouksen, mutta Soneran sähköposti temppuilee.

Tuntuu kuitenkin aika yllättävältä yhteensattumalta, että minun kahteen tarjoukseen on vastattu, mutta kumpikaan viesti ei ole tullut perille, ja avokkini postiin tuli kerrasta viesti perille. :)
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
K: (minua tervehtimättä) Mut hei mihin mä nyt laitan nää rahat niiku?
K: (jatkaa) Viimeks tuli niiku iha hirveet valitukset et ei näit sais ottaa.
Todennäköisesti joku joka on ne kolikot laskenut (vaa'alla) ja tilittänyt pankkiin, niin on saanut pankilta paskaa niskaan tai kauppa jopa pienen "sakon", koska summa ei ole ollut oikea. Pankki on aika hanakka perimään maksuja just jostain muutaman sentin heitoista tai siitä et yksi seteli ei ole samoin päin kuin muut. Ainakin jotkut pankit. Mut niinhän se on et paska valuu aina alaspäin. En yhtään puolustele tuota pissistä - huonoa asiakaspalvelua kyllä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entisen asuntomme huoltoyhtiö vaihtui alkuvuodesta. Näitä uusia huoltoukkoja tuli sitten talven aikana seurailtua ja täytyy kyllä sanoa, että jo pelkässä olemuksessa entiseen verrattuna oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Pareittainhan nuo hommansa tekivät ja näyttivät ne verkkaisesti kuitenkin saavan valmiiksi. Ihan ystävällisiä tyyppejä, mutta jokseenkin jollain tavalla saamattomia ja säälittäviä vätyksiä. Reilun 6kk:n aikana kävi kuitenkin kavereiden työtavat sen verran tutuiksi, että kun kuun alussa muutimme uuteen asuntoon samalla alueella, en kovin suuria ko. huoltoyhtiöltä uskaltanut odottaa.

Uudesta asunnosta puuttui sitä ja tätä ja huoltoyhtiöön oltiin yhteydessä. Ukko-kullalta meni kuppi nurin ihan totaalisesti, kun hommat eivät edenneet kaikki yhdellä kerralla, vaan ensin käytiin varmistamassa ja vähän katselemassa paikkoja ja seuraavalla kerralla, seuraavalla viikolla yleensä asia sitten tultiin korjaamaan. Mulle toimintatapa ei tullut mitenkään yllätyksenä, joten en jaksanut asiasta edes hermostua, vaikka kieltämättä puutteet häiritsivätkin.

Pari viikkoa asuttuamme nimikään ei edelleenkään ollut ovessa, entisten nimet siitä on kuitenkin poistettu, toisin kuin "suuresta" taulusta alakerrassa. Mies soitteli joka päivä milloin mistäkin huoltoyhtiön suuntaan ja aina vakuuteltiin, että laitetaan miehet heti asialle. No, astiakaapin teline on nyt asennettu, kun sitä pari kertaa käytiin ihmettelemässä.

Viimeksi kun 1.5 vko:a sitten täällä kävivät, kysyimme voisimmeko saada nimen oveen, johon kaveri yllättäen totesi, että sopiihan se, mutta ensin pitää käydä konttorilla kysymässä, mitä kirjaimia tarvitaan. Mieheni sitten totesi pokkana, että me voidaan kyllä kertoa, mitä kirjaimia nimessämme on ja jopa kirjoittaa nimi paperille. Jotenkin kuvittelimme, että heillä olisi autossa esim. pieni rasia, missä olisi eri kirjaimia, mutta taisimme olla väärässä. Nämä kaverit ajavat Espooseen hakemaan kirjaimetkin erikseen...

Tänään katsoimme mieheni kanssa ulko-oveamme ja totesimme, että pelkkä 1 (=asunnon numero) näyttää kyllä itseasiassa ihan hyvältä. Emme aio asian tiimoilta olla huoltoyhtiöön enää yhteydessä. Ja mieskin osaa jo suhtautua huoltomiehiin asian vaatimalla huumorilla. Tämä jos mikä on laadukasta asiakaspalvelua!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Pankki on aika hanakka perimään maksuja just jostain muutaman sentin heitoista tai siitä et yksi seteli ei ole samoin päin kuin muut. Ainakin jotkut pankit.

Anteeksi että menee tyystin OT mutta ainakin OP-laskenta velottaa ihan mistä tahansa virheestä tai "virheestä" joka helvetin kerta vähintään sen 5 euroa. Eli jos suojapussissa oikeinlaskettuna vaikkapa 3900 euron edestä käteistä ja yksi seteli toisinpäin kuin muut niin laskua pukkaa.

Ja tuohon Tulpun viestiin jota itse kommentoit niin ei niitä ykkösiä ja kakkosia minun käsitykseni mukaan ole pakko Suomessa ottaa vastaan ensinkään. Syystä että niitä pienimpiä hiluja (1c&2c) ei Suomessa käytetä yleisesti maksuvälineenä vaikka tietty samaa rahayksikköä edustavatkin.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Entisen asuntomme huoltoyhtiö vaihtui alkuvuodesta. Näitä uusia huoltoukkoja tuli sitten talven aikana seurailtua ja täytyy kyllä sanoa, että jo pelkässä olemuksessa entiseen verrattuna oli eroa kuin yöllä ja päivällä.

Tästä tuli mieleen tapaus, kun pari vuotta sitten vielä HOASilla asuessamme vessan peilikaapin ovi lähti irti ja tipahti lattialle mennen rikki. Huoltoyhtiöön (taisi olla YIT Rapido) soitto ja seuraavana päivänä huoltomies tuli asiaa katsastamaan. Totesi ovea katsottuaan, että jaaha, rikki on, haenpa tuosta läheisestä kaupasta uuden kaapin. No, meni noin 10 minuuttia ja tyyppi oli uuden peilikaapin kanssa oven takana ja oli muutenkin todella mukava ja palvelualtis, toisin kuin huoltomiehet lähes aina.

Nykyisen taloyhtiön isännöitsijä- ja huoltofirmasta (Tapiolan Lämpö) ei sen sijaan hirveästi hyvää sanottavaa olekaan. Kylpyhuoneemme ilmastointi- ja homeongelman kanssa on nyt odotettu kohta 4 kuukautta ja tähän mennessä lukuisien huoltomiesten ja isännöitsijän asiantuntijoiden käyntien jälkeen olemme päässeet kaikki lopulta yhteisymmärrykseen siitä, että kyllä, se todella on hometta, joka johtuu puutteellisesta ilmanvaihdosta, jolle olisi tehtävä jotain. Vielä kun sille jossain vaiheessa oikeasti tehtäisiin jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös