Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 992 906
  • 7 111

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
mikse kirjoitti:
Eikös tämä ole se Sakari Kuosmasen mesta, jossa Selänne, Koivu, Numminen ja joku muukin suomalainen Änäristara on osakkaana..?
Taitaapi olla. Toivottavasti touhu muuttuu nopeasti ja paljon, sillä muuten sana leviää kauas ja asiakkaat kiertävät mestan kaukaa. Siinä ihan vieressä olisi esimerkiksi Hovikokki, joka ainakin vielä Tampereen keskustassa sijaitessaan teki aivan erinomaisia pizzoja ja lounasannoksia.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ZOOM kirjoitti:
Tuntuu muutenkin, että näistä rengasfirmoista ei ole kuin huonoja kokemuksia. Ainakaan omassa lähipiirissäni ei kovin hyvää palautetta ole tullut.

Nyt on pakko tulla kertomaan hyvä kokemus rengasliikkeestä. Tämä tapahtui tämän syksyn ensilumien aikaan eli silloin kun rengasliikkeissä on pahin mahdollinen hetki. Soittelin Järvenpään eri rengasliikkeisiin hintoja kysellen. Euromaster oli edullisin ja tilaakin olisi. En heti kerinnyt mutta seuraavana päivänä töiden jälkeen menin ja renkaat sain samantien alle hyvällä palvelulla ja kupilla kahvia kyyditettynä. Ei ollut isoja ruuhkia koska väkeä oli tarpeeksi ja aina joku johti tapahtumaa. Muilta työtovereilta tahi tutuilta en ole moisia kokemuksia kuullut mutta ei kukaan ollut euromasterillakaan käynyt, en käsitä miksi. Nyt varmaan osa käy.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
ZOOM kirjoitti:
Tuntuu muutenkin, että näistä rengasfirmoista ei ole kuin huonoja kokemuksia. Ainakaan omassa lähipiirissäni ei kovin hyvää palautetta ole tullut.
En tietysti ole lähipiiriäsi, mutta sanottakoon että minulla on erittäin hyviä kokemuksia Euromaster-ketjusta. Olen joutunut asioimaan usein kyseisen puljun kanssa milloin missäkin päin Suomea ja milloin milläkin asialla (renkaiden vaihto, puhjeneen renkaan korjaus, renkaiden osto yms) ja palvelu on aina ollut erinomaista ja asiantuntevaa. Sekä mikä tärkeintä - nopeaa.

Pakko tulkita asia siten, että en ole saanut huonoa palvelua rengasliikkeessä, koska olen jatkuvasti käyttänyt Euromasteria.

(ja perään nämä perinteiset disclaimerit: en ole missään tekemisissä kyseisen liikkeen kanssa, niin omistajuus, työntekijä-, sukulais- tai rakkaussuhteen takia).

EDIT: kas, joku muukin on tyytyväinen Euromasteriin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
KingNothing kirjoitti:
Muilta työtovereilta tahi tutuilta en ole moisia kokemuksia kuullut mutta ei kukaan ollut euromasterillakaan käynyt, en käsitä miksi. Nyt varmaan osa käy.

Aivan ehdoton paikka. Olen itse käyttänyt Järvenpään Euromasteria jo monta vuotta ja renkaatkin ovat siellä säilytyksessä. Molemmat (?) työnjohtajat ovat todella mukavia heppuja. Vaikka nytkin oli ruuhkaa lokakuun lumipyryjen aikaan, homma pysyi kavereilla hyvin hanskassa ja läppä lensi. Suosittelen.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Pitääpä yhtyä kiittelijöiden kuoroon, vaikka kysymyksessä ei sama liike olekaan. Kehut Oulun Rengas-Heikille täältä. Juuri siihen pahimpaan syysruuhkaan kuukausi sitten syöksyin kyseiseen liikkeeseen uusia talvirenkaita ostamaan. Heti pihaan päästyäni sain veivata ikkunaa auki ja kertoa huoleni, kauppias kun oli kartanolla ohjaamassa kansaa peremmälle.

Kerrottuani mitkä kumit pitäisi saada mies kehotti ajamaan auton sisään ja lompsi itse hakemaan rattaita varastosta. Kymmenen minuuttia siinä meni kun kumit vaihdettiin alle ja kahvikupponen nautittiin, eikä renkaiden hintakaan päätä huimannut.

Kyllä on ilo asioida kun homma sujuu.
 

lucas

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Rengasliikkeisiin liittyen, huonoja kokemuksia Vianorista muutaman vuoden takaa:

Ajoin syksyn tullen Konalan Vianorille Helsingissä tarkoituksenani ostaa ja laitatuttaa saman tien alle talvirenkaat. Sisälle astuttuani totesin tyytyväisenä, että jonossa oli edessä vain yksi asiakas. Sitten jäinkin haavi auki kuuntelemaan keskustelua. Tulin kesken keskustelun tilanteeseen, mutta käsitin nopeasti että "asiakaspalvelija" suorastaan tylytti hieman vanhempaa miesasiakasta, ilmeisesti siitä ettei tämä oikein tiennyt renkaista tai mitä oli hankkimassa. Suomeksi asiakas siis kaipasi myyjän apua ja konsultointia. Jostain syystä tämä tiskin takana seissyt karju kuitenkin koki asiakkaan idioottina ja antoi tämän myös kuulua kovaäänisessä, ylimielisessä ja suorastaan epäasiallisessa kommunikoinnissaan.

Hetken siinä seistyäni karju päätti jättää edellisen asiakkaan siihen, loi katseen minuun ja äänensävyään tippakaan muuttamatta sihahti: "No mitäs sulle?"

"Ei kiitos mitään", sanoin ja kävelin ulos. Väkisin en rahojani moiseen paikkaan kanna.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Jatketaan rengaslinjalla. Turun seudulla olen vaihdattanut renkaita sekä Helsingintien Euromasterilla että Raisiossa Myllyn pikahuollossa. Molemmissa ripeä ja mukava palvelu. Kahvikuppi kourassa voi seurata reippaiden kundien työskentelyä. Homma toimii mutkattomasti ja Euromasterilla vielä pakataan renkaat puhtaisiin muovipusseihin, jotka säästävät peräkontin sisustusta, kun renkaat vaihdetut renkaat sinne laitetaan.

Palvelun sujumista tietysti helpottaa osin se, että kuulun niihin törppöihin, jotka vaihtavat renkaat vasta ruuhkahuipun jälkeen ajeltuaan ensin pari päivää kesärenkailla talvikelissä.
 
(Netti)kirjakaupoista

Kyselin Bookplus.fi-kaupasta illalla sähköpostitse erään ulkomaisen kirjan toimitusaikaa, ja vastaus tuli 15 minuutin kuluttua. Enpä ole ikinä saanut näin nopeaa vastausta mistään asiakaspalvelusta.

Joskus jouduin kyselemään Suomalaisesta tilatun kirjan perään ja sähköpostiini vastattiin vasta monen päivän jälkeen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hazardipakki kirjoitti:
Kyselin Bookplus.fi-kaupasta illalla sähköpostitse erään ulkomaisen kirjan toimitusaikaa, ja vastaus tuli 15 minuutin kuluttua. Enpä ole ikinä saanut näin nopeaa vastausta mistään asiakaspalvelusta.
Eipä ole heidän toimitusajoissaankaan valittamista. Tilasin niinikään ulkomaisen kirjan eräänä torstai-iltana. Paketti oli postilaatikossa seuraavana tiistaina. Hintakin oli kilpailukykyinen amazon.uk:hon verrattuna.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Hazardipakki kirjoitti:
Kyselin Bookplus.fi-kaupasta illalla sähköpostitse erään ulkomaisen kirjan toimitusaikaa, ja vastaus tuli 15 minuutin kuluttua. Enpä ole ikinä saanut näin nopeaa vastausta mistään asiakaspalvelusta.

Joskus jouduin kyselemään Suomalaisesta tilatun kirjan perään ja sähköpostiini vastattiin vasta monen päivän jälkeen.

Täytyy itsekin kehaista, bookplus on yllättänyt positiivisesti, esim. tuotteita, joita ei suoraan "hyllystä" löydy tulee yleensä perille reilusti vielä luvattua nopeammin.
Valikoimaa riittää ja hinnat ovat kohtuulliset. Verkkokaupan ostoskoria voisi vähän kehittää, joudut tilaamaan aina koko ostoskorin kerralla tyhjäksi, eli et voi jättää "muistiin" tuotteita, joita haluaisit tilata myöhemmin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tami Talk kirjoitti:
Nyt on pakko antaa ansaittua positiivista palautetta:

Philipsin toiminta rikkoutuneen dvd-soittimen kanssa ansaitsee kiitokseni ja tämän tapauksen vuoksi en......

Ja siis koko hommasta ei sinulle tullut mitään laskua? Uskomatonta...oikeasti. Kaksi vuotta vanha laite jossa takuu ollut 12kk korvataan uudella kuluitta. Ei voi kun ihmetellä.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Hyvää oli palvelu Citymarketissakin. Ostettiin kruunuvalaisin, jossa on viisi lasista suojakupua. Noh, asennusvaiheessa kävi kämmi, ja yksi meni tietysti tuhannen palasiksi. Siinä sitten mietittiin, että mistäköhän uusi. Tuli kierrettyä kaiken maailman valaisinliikkeet läpi, eikä mistään samanlaista tilalle. Kirosin hiljaa mielessäni, että tarvii varmaan ostaa kaikki viisi ja maksaa niistä melkein saman verran kuin itse valaisimesta. Lopulta päätin mennä kysymään vielä Citymarketista, että voisiko sen kautta tilata uuden tilalle, jolloin myyjä otti tiedot ylös ja soitteli heti kun lasi oli saapunut. Hämmästys oli melkoinen, sillä siitä ei veloitettu mitään, vaikka tyhmänä olin mennyt sanomaan että lasi hajosi omaan näppäryyteeni.

Oli aika hyvä fiilis tuon jälkeen.
 

Rocco

Jäsen
ipa rules kirjoitti:
Ja siis koko hommasta ei sinulle tullut mitään laskua? Uskomatonta...oikeasti. Kaksi vuotta vanha laite jossa takuu ollut 12kk korvataan uudella kuluitta. Ei voi kun ihmetellä.

Niin, tässä on myyjä käyttänyt hyvää järkeä ja hoitanut homman kuntoon paremmin kuin olisi pitänyt. Monesti tällaiset asiat, vaikka vähän maksavatkin, eivät ole sinänsä firmalta pois millään tavalla, päinvastoin. Nyt tämänkin takia Jatkoajan sivuilta monta sataa ihmistä, ehkä yli tuhat tietää että firma X hoitaa asiansa näin mainiosti.

Ja se että takuu loppuu ei tarkoita automaattisesti sitä että myyjän vastuu loppuu. Tuotehan ei saa olla huonompi kuin hinta antaa ymmärtää. Esim. tässä tilanteessa on ollut kyse siitä että DVD-soittinen oletettu elinikä on paljon pidempi kuin kaksi vuotta.

EDIT: Lisätään tässä vielä se tieto että monesti valmistajat ottavat vastaan mieluusti tällaisia rikkinäisiä laitteita ihan laadunvalvonnan takia, ja ottavat sitten oppia tuleviin laitteisiin ettei samaa tule eteen jatkossa.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Rocco kirjoitti:
...Ja se että takuu loppuu ei tarkoita automaattisesti sitä että myyjän vastuu loppuu. Tuotehan ei saa olla huonompi kuin hinta antaa ymmärtää. Esim. tässä tilanteessa on ollut kyse siitä että DVD-soittinen oletettu elinikä on paljon pidempi kuin kaksi vuotta.

Viittauksena myös ylläolevaan ipa rulesin viestiin: tästä myyjän (tarkemmin vielä valmistajan) vastuusta taitaa olla kysymys. DVD-soittimelta on kohtuullista odottaa toimivuutta useiksi vuosiksi, joten myyjäliikkeen takuun "päällä" on vielä valmistajalla vastuuta. Se vastuu täytettiin nyt erittäin hyvin.

Olin henkisesti varautunut viemään korjattavaksi ja hakemaan, sekä mahdollisesti maksamaan jonkinmoisen omavastuu-osuuden, mutta eipä tarvinnut. Hyvä näin!!
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
Ostin Tampereen Intersport Megastore Lielahdesta TPS:n Genesis -komposiittimailan. Myyjä suositteli ostamaan intermediate-mailan, koska en ollut ostohetkellä vielä perehtynyt eri ikäisille pelaajille tarkoitettuihin mailavariantteihin. Kysyin myös komposiittimalojen kestävyydestä saaden ympäripyöreän vastauksen ”Ei ne sillä tavalla hajoa.”

Höntsäsin samana iltana mailalla noin tunnin ajan, jonka jälkeen huomasin, että lavan pohja oli alkanut halkeilemaan. Luonnollisesti olin erkannut mailan, mutta siitä huolimatta pohjasta lähti pientä silppua, niin että siitä näki selvästi miten mailan rakenne murtui pala palata. Erityisesti lämärit edesauttoivat prosessia.

Maila takasin kauppaan kuitin kanssa ja he lähettivät sen maahantuojalle, eli Pro Star Finlandille Turkuun. Sama lafka tunnetaan paremmin nimellä Great Skate. Maila tuli takaisin n. viikon päästä päätöksellä ei korvata, koska mailan päälle on luisteltu. Voin rehellisesti kertoa tässä, että ei muuten oltu.

Soitin maahantuojalle lisäselvitystä varten. Langan toisesta päästä alkoi sitten kiroilu ja syyllistäminen, mm. sanoin ”Olet idiootti, mailaa on selvästi vahingoitettu tahallisesti.”, ”Ei korvata, mailan päälle on luisteltu.” jne. Pattitilanne, joten otin selvää oikeuksistani Kuluttajavirastosta. Tein asiasta virallisen valituksen ja ilmoitin maahantuojalle asiasta. Sieltä asialle lähinnä naureskeltiin.

Kun lopulta viraston selvityspyyntö saavutti maahantuojan, sain puhelun Pro Star Finlandin toimitusjohtajalta. Hän sanoi: ”Olimme jo myyjäliikkeen kanssa päättäneet korvata mailan, koska kyseessä oli pieni korvaus, mutta nyt kun olet valittanut asiasta virallisesti, emme korvaa mitään.” Kummankaan osapuolen taholta mitään tällaista ilmoitusta ei ollut tullut.

Tilanne raukesi lopulta siihen, että minun olisi pitänyt lähettää maila Helsinkiin postitse, mikä olisi maksanut n. 20 euroa. Tämä vaihtoehto ei houkutellut, varsinkaan kun Kuluttajaviraston asiamies ilmoitti, että mahdollisuudet korvaussuositteluun ovat pienet epäselvästä tilanteesta ja ennakkopäätöksen puuttumisesta johtuen.

Epäkohdat tiivistäen:

*Intersportin myyjän asiantuntemattomuus mailatyyppien ja niiden ominaisuuksien suhteen.
*Maahantuoja ei lähettänyt mailaa tarkastettavaksi tehtaalle, vaikka tämä erikseen mainitaan kv-takuuehdoissa.
*Maahantuojan käytös puhelimessa.
*Toimitusjohtajan asiaton ”Hä-hää, meinattiin korvata, mutta eipäs korvatakaan.” –puhelu.

P.S. Näin samana talvena eräässä toisessa liikkeessä täysin identtisen mailan, jota eräs isä ja poika olivat tuomassa reklamaatioon. Arvatkaa mistä maila oli paskana?
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
McCracken kirjoitti:
Huhhuh. Jo on törkeää toimintaa. Oikeasti aika käsittämätöntä.

Itse olen joutunut kerran vääntämään Montrealin kanssa hiilikuituvarresta, tai ei se mitään isompaa "vääntöä" ollut, mutta silloin (~3v sitten) Montrealilla oli aika paljon ongelmia mailojen/varsien kanssa ja palautuksia ja sitä kautta vaihtoja jouduttiin tekemään paljon. Oma ceissi meni niin että Montrealilta ja Rintamäeltä (urheiluliike Oulussa) annettiin aina vähän ristiriitaista tietoa ja homma venyi ja venyi. Taisin sitten loppujen lopuksi (pari kk sen jälkeen kun tein reklamaation) saada Rintamäen piikkiin uuden varren edulliseen (-50%?) hintaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Rosso, Rosso, Rosso.. oli kaupunki mikä hyvänsä niin käytännössä aina saan huonoa palvelua/väärää ruokaa/muuten vain viallista ruokaa.
Viimeisin esimerkki Seinäjoen Rossosta (älkää kysykö miksi olin Sjoella, myöhemmin kysyttäessä kiellän käyneeni siellä).
Tarjoilijaa sai metsästää kauan, sain tilattua jonkun pippurisen possunfileen, ruoan tulo kesti todella kauan. No aloin syömään ja totesin että valehtelematta pihvista 50% oli pelkkää rasvaa ja kalvoa. (ja tiedän mistä puhun koska tehnyt aikanaan lihahommia vuosia). No tarjoilijaa ei näkynyt ja nälkä oli joten päästelin sen vajaan puolet pihvistä. Sitten tovin ruokailun jälkeen tarjoilija saapuu paikalle, pyydän laskua, tarjoilija kysyy maistuiko ruoka? Totean ettei maussa ollut vikaa mutta pihvistä suurin osa oli pelkää rasvaa ja kalvoa, kuten tuossa lautasella varmaan huomaat. Tarjoilja oli kuin ei olisi kuullutkaan ja totesi vain siihen että se tekee sitten xxx euroa. Nupissa kilahti,mutta päätin olla asiallinen, maksaa ja poistua.
Ei edes akalta pahoittelua kuulunut, saati mitään muuta sitten....
Luultavasti olisin tyytynyt tässä tapauksessa anteeksipyyntöön.
Palkataankohan Rossoihin kaikki asiakaspalvelutyöhön sopimattomat tarkoituksella.. sille ainakin alkaa tuntumaan. Ja kyllä työskentelen itsekin asiakkaiden kanssa päivittäin.
 

scholl

Jäsen
Olen kokenut nyt pari kertaa kohtalaista asiakaspalvelua. Ropen mielestä tämä voi olla huonoa asiakaspalvelua, koska hän on viimeksi kokenut hyvää asiakaspalvelua 80-luvun alussa oliko se nyt Ähtärin Osuuspankissa, mutta omalla mittapuullani voidaan sanoa vähintäänkin kohtuullisesta asiakaspalvelusta:

1. Hard Rock Café Stockholm:
joo viime viikolla ajattelin tempasta pari keittoa ennenkuin ajan Arlandaan Finskin lennolle. Ajoin ko. mestaan Sveavägenille ja istuin baaritiskille ja tilasin MGD:n tassuun. No se meni ihan hyvin, mutta kun lähestyi aika, että olisi pitänyt tilata uusi juoma niin se äijä oli kadonnut. Välillä tuli väijyttämään, mutta pylvään taakse ja välillä kävi jauhamassa skeidaa joidenkin asiakkaiden kanssa tarjoilematta mitään. Ja kyseessä oli siis baarimikko eikä tarjoilija. No lopulta sain äijän kiinni ja ripitin sille perusvoimakkuudella hyvinkin kohteliaasti. Lopputulos oli se, että tuli Carlsbergin Hof nelikymppinen, josta en saanut maksaa mitään, vaikka korttia yritin tarjota. Eli hän klaarasi homman hyvin himaan.

2. Autopesu Laakkonen Espoo
hieno sää pitkän rouskuilman jälkeen ja auto likainen kuin faan. Scholl herää n. 11.30, syö aamupalan ja kun alkaa soittelemaan klo 13 autopesuja läpi niin minnekään ei saa tänään. Siinä sitten onneksi apuun tuli tuttu BMW-autotalo, jossa saimme minun autoni pesuun, vaikka heillä oli koko päivä täyttä. Bra. Ja nyt auto on kauniimpi kuin yksikään morsian, jota tietysti arvostaa. Huonoilla säillä ja muutenkin ottaa aina päähän se auton likaisuus ja ei-kiiltävyys. Nyt on aivan loisto-olo tänään, kun joku on nähnyt vaivaa puoli tuntia sen suhteen, että schollin viikonlopun nauttimista edesauttaa kaunis auto.
 

Miguel

Jäsen
Kävin toissapäivänä passikuvauksessa ammattivalokuvaamossa, koska puoli vuotta sitten otattamani automaattikuvat eivät kelpaa biometrisiin passeihin.

Ihan ensimmäiseksi ihmettelin kuvauksen hintaa. Hämärä muistikuva kertoi, että muutama vuosi sitten kuvauttanut itseni liikkeessä 7-8 eurolla. 12 euroa tuntui aika kovalta taksalta. No, tuleepahan ammattimaista jälkeä, ajattelin.

Ja paskat. Menin seuraavaksi poliisiasemalle anomaan passia. Kun virkailija skannasi kuvalla höystettyä hakemustani, pääte ilmoitti, että kuvan toisessa reunassa ilmeni pientä varjostusta, joka ei paljaalla silmällä erottunut. Katsottiin, voisivatko muut passikuvistani olla parempia vaihtoehtoja, ja siinä vaiheessa huomasin, että neljän kuvan ruudukko oli leikattu helkkarin epätasaisesti. Virkailija arveli, että jotkut kuvista ainakin olivat epäkelpoja liian pieninä, sen verran oli kaistaletta karannut.

Virkailija sitten kysyi minulta, että haluanko hakemuksen lähtevän eteenpäin. Jos valmiissa läpyskässä kuva olisi epäonnistunut, uusi passi ei olisi ilmainen. Minusta kuva näytti päätteellä ihan riittävän kelvolliselta. Luotin siihen, että virkailija olisi kyllä sanonut asiasta vielä painokkaammin, jos ei olisi uskonut tekoa kannattavaksi.

Näin jätin reklamoinnin tekemättä, koska muutama passikuva on vanhastaankin tallella ja passi on niitä harvoja, joissa kriteerit ovat niin pirun tarkat. Tuskinpa tarvitsen hetkeen jos ikinä noita loppuja nyt otetuista kuvista. Mutta jos passi on sittenkin epäkelpo, nostan melkosen äläkän valokuvausliikkeessä. Ovat sen ansainneet. Passin hinnan korvaamisesta saanee vääntää pitkään ja vielä hävitä, "koska mun olisi pitänyt huomata virhe heti ja pyytää uudet". Mutta on se nyt jumalauta, jos kovaan hintaan otetut valokuvat leikataan toisistaan erilleen vapaalla kädellä saksilla, jos ei kymmenien vuosien kokemuksellakaan näemmä osaa leikata riittävän suoraan.

Tiedän, olen tässä tapauksessa hankala asiakas. Minun olisi pitänyt kiltisti uhrata aikaa poliisiaseman ja valokuvausliikkeen välillä juoksemiseen sekä uuteen kuvaukseen. Ilmeisesti pitäisi vain omaksua sellainen asenne, että vähänkin huonosta ammattilaistyöstä pitää aina valittaa saman tien.
 

Rocco

Jäsen
SamSpade kirjoitti:
Rosso, Rosso, Rosso.. oli kaupunki mikä hyvänsä niin käytännössä aina saan huonoa palvelua/väärää ruokaa/muuten vain viallista ruokaa.
Rosso on muuten varmaan ainoa paikka maailmassa missä esim. pizzan täytteiden tai ruuan kastikkeen vaihtaminen maksaa.

Olen kiertänyt Suomea jotakin 15 vuotta kesät talvet urheilumatkoilla ja joskus ollaan eksytty paikkaan missä Rosso on ainoa ns. ravintola kaupungissa. Koska ihmisillä on paljon erinäisiä ruoka-aineallergioita, joskus tulee tarve esim. tällaisen takia vaihtaa jotakin annokseen. Eräs pelaajamme pyysi, että saisi laktoosi-intoleranssin takia vaihdettua kastikkeen erääseen ruokaan, niin ei onnistunut!!! (Se ei tainnut muuten onnistua edes maksua vastaan...?) Syyksi sanottiin että "kun kokki ei tykkää jos vaihdellaan."

No perkeles, sitten joutui kaveri syömään jotakin toista ruokaa mistä ei pitänyt laisinkaan. Mieluummin sen valitsi kuin sen että paluumatka menee piereskellessä ja muiden kärsiessä hajusta. (Kyseessä oli siis nainen, miesporukassa siitä oltaisiin olut ylpeitä että leija lentää ja tuotos on laadukas.)

Itselläni on niinikään eräs allergia, jonka takia osa pizzoista jää syömättä. Ja osa muistakin ruuista, jotka olisivat maittavia. Mutta kun ei Rosson kokit vaivaudu ottamaan soosia tai täytettä eri astiasta samalla vaivalla niin olkoot. Rosso onkin meikäläisen mustalla listalla.

SamSpade kirjoitti:
Viimeisin esimerkki Seinäjoen Rossosta (älkää kysykö miksi olin Sjoella, myöhemmin kysyttäessä kiellän käyneeni siellä).
Ei onnistu, muistutan tästä joka käänteessä...
 

scholl

Jäsen
Rossosta tulee mieleen se, että kun joskus on joutunut käymään Tampereella ja iltapäivällä kesäterassilla istuttua ja ehkä safkattua jotain snadia niin se on ollut mahdottoman vaikeata saada siellä lainkaan laskua. Lisäksi olutvalikoima on ala-arvoinen ja lasit vai ovatko peräti pleksit ovat myöskin aivan ala-arvoista moskaa. Koko paikasta tulee mieleen joku Eero Heinäluoman isännöimä kortteliräkälä, missä demarit keitottavat keskikaljaa keskenään.
 

stng

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, kieroutunutta IFK sympatiaa
OK Auto Jyväskylä.
Reissumies joutuu huollattamaan autoaan suht usein ja tietty aina ennalta tilatulle huoltopäivälle iskeytyy jotain ylimäärästä hommaa josta ei aikaisemmin ole tietoa. Huolloista eri paikoissa on monenkirjavia kokemuksia ennestään.

Auto aamusta huoltoon ja kommenttina, että saattaa tulla pari kilometriä totuttua enemmän sijaisauton mittariin, tiskiltä vastaus: ei haittaa, ajamiseen ne on tehty.

Tekstari kolahtaa puhelimeen, että auto valmis. Ei tietysti mahdollisuuttakaan lähteä hakemaan omaa autoa, ja kun kello kääntyy lisää niin soitto, että entäs jos haen huomenna ja palautan sit sijaispelin. Kaikki tuntuu käyvän, tuu huomenna vastataan.

Aamulla (eilen -13 pakkasta) viemään sijaista pois ja hakemaan omaa, myöhässä tietysti.
Pihaan ajaessa kattelen, että missähän auto on kun ei näy missään. Sitten tiskiltä kyselemään, missä lienee, niin vastauksena, että tuossa ikkunan takana lämpöisessä odottamassa. Oli kuulemma ollut sen verran vilpoisen näköinen, että ottivat sen sisälle lämpiämään, niin ei tarvinnut allekirjoittaneen lähteä kylmällä autolla liikenteeseen.

Pikkujutulla paljon Joulumieltä, Kiitoksia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
scholl kirjoitti:
Rossosta tulee mieleen se, että kun joskus on joutunut käymään Tampereella ja iltapäivällä kesäterassilla istuttua ja ehkä safkattua jotain snadia niin se on ollut mahdottoman vaikeata saada siellä lainkaan laskua.
Mikähän tuossa laskun printtaamisessa on niin tajuttoman vaikeaa? Itse käyn Rossoissa max. kerran vuodessa, pääasiassa jonkun muun aloitteesta kuin omastani, ja hyvä näin. Useamman kuin yhden kerran muistan laskun saamisen olleen kuolettavan tahmeaa. Joskus huonona hetkenä tulee mieleen että tätä manageerataan ylhäältä käsin (ei sillä laskulla niin kiire ole, anna asiakkaan mieluummin vaikka odottaa ainakin kesähelteillä, osa niistä hiukan natisee mutta muutama tilaa vielä tuopin odotellessaan).

Seuraava menee vähän sivuun aiheesta, mutta ihan tahdikasta Rosson puolelta kutsua alkuappeeksi tarkoitettua esillepanoa raastepöydäksi. Enempää se ei missään tapauksessa olekaan. Vika on vaan siinä ettei tämä raastesetti enää kerta kaikkiaan toimi tällä vuosikymmenellä. Petroskoin amiksen opiskelijaruokalassa Rosson raastepöytä saattaisi olla yhäkin kova juttu, mutta Suomessa en soisi tällaista enää kohtaavani.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
scholl kirjoitti:
Rossosta tulee mieleen se, että kun joskus on joutunut käymään Tampereella ja iltapäivällä kesäterassilla istuttua ja ehkä safkattua jotain snadia niin se on ollut mahdottoman vaikeata saada siellä lainkaan laskua. Lisäksi olutvalikoima on ala-arvoinen ja lasit vai ovatko peräti pleksit ovat myöskin aivan ala-arvoista moskaa.

Näinhän se menee, viime kesänä tuli pari kertaa oltua k.o. terassilla. Pyytää piti että oluen sai lasituoppiin, jos ei pyytäny tuli tämmöinen kierrätettävää muovia oleva tuoppi, samoja tuoppeja käytetään ainakin Hakametsän jäähallissa. Paska palvelu, hinnat suolaisia jos ei ole mitään "tarjouskuponkia". Ainoa hyvä asia on terassi kosken rannalla.
 
infocare

Sainpas laadukasta asiakaspalvelua. Pari vuotta sitten ostamani viewsonicin flätti vetelee viimeisiään ja muistinpa tarkistaa onko takuu voimassa. No 3 vuoden takuunhan ne oli noihin antanut. Intternetti sitten infosi numeron, johon soitin. Täti otti ystävällisesti tiedot ylös ja sanoi kuriirin tuovan uuden ja ottavan vanhan mennessään. Sanoisinpa asiakaspalveluksi. Johtunee varmaan siihen, että ennen vanhaan sai itse juosta joka putiikin läpi ja jonottaa postissa yms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös