Ainakin täällä Tampereen seudulla tiedetään, että Lempäälään avattiin perjantaina uusi mammuttikokoinen ostoshelvetti nimeltä Ideapark. Tarkoituksena oli mennä ihmettelemään kyseistä puljua ensi kertaa vasta joskus kuukauden päästä kun alkuinnostus on haihtunut ja ruuhkat hälvenneet. Tänään kuitenkin vanhempani soittivat ja sanoivat, että tulkaahan sinne, ollaan menossa ja tarjotaan teille ruoat jossain ravintolassa. Ei muuta kuin poika autoon ja matkaan, vaimo jäi kotiin opiskelemaan.
Liikenneruuhka ei haitannut koska se oli etukäteen tiedossa ja parkkipaikka löytyi mukavalta sorakentältä heti betonimyllyjen ja vaihtolavojen vierestä. Vanhempanikin löytyivät sisältä ostoskeskuksesta yhden puhelinsoiton avulla. Nälkä kurni jo, joten ei kun syömään. Paikaksi valitsimme ravintolan nimeltä Saku's Galley.
Pieni jono lyheni edestämme nopeasti, ja meidät ohjattiinkin pian pöytään jonka viereen lastenvaunut sai hyvin ja lastentuoli tuotiin nopeasti ja pyytämättä paikalle. Tämän jälkeen pääsimme heti kymmenen minuutin jälkeen selailemaan ruokalistaa, kun pyysimme, että sellaiset tuotaisiin meille. Aiemminkin olisi toki pyydetty, jos tarjoilijoita olisi lähistöllä näkynyt. Ruoat tuli valittua nopeasti, ja noin kymmenen minuutin odottelun jälkeen pääsimme tilaamaan ruoat. Tässä vaiheessa meille tuotiin myös vettä juotavaksi.
Puolen tunnin odottelun jälkeen saimme annokset. Olin tilannut broilerleikkeen avokadokastikkeella, ja äitini oli tilannut samanlaisen annoksen. Isäni tilasi vasikanleikkeen. Minun annokseni oli hyvä, samoin isäni annos. Äitini annos oli kylmä ja siitä puuttui kastike. Viiden minuutin yrityksen jälkeen saimme tarjoilijan huomion itseemme ja hän lupasi tuoda uuden annoksen pian. Niin toikin, parin minuutin päästä. Kastike oli lisätty, mutta ruoka oli edelleen kylmää. Äitini kuitenkin ajatteli että syö annoksen silti, koska nälkä alkoi olla melkoinen.
Muutama minuutti tästä paikalle saapui ilmeisesti ravintolan vuoropäällikkö ja kysyi äidiltäni, onko annos nyt hyvä. Äitini sanoi, että vähän on kylmä vieläkin mutta hän voi kyllä annoksen syödä koska maku on kohdallaan. Tämä päällikkö kuitenkin käytännössä vaati, että äidilleni tuodaan uusi kunnollinen annos joten tämäkin annos vietiin pois. Totesimmekin, että tuossa on ammattimies jolle on oikeasti tärkeää asiakkaiden tyytyväisyys.
Söin annokseni, isäni soi annoksensa. Äitini ei syönyt, koska annosta ei näkynyt eikä kuulunut. Kymmenen minuuttia sen jälkeen, kun lautaset olivat tyhjät, päätimme tilata laskun. Meni taas se normaali kymmenen minuuttia että saimme jonkun tarjoilijoista pöytäämme. Kun hänelle kerrottiin, että yksi annos jäi sitten tulematta, hän oli aidosti pahoillaan ja lupasi selvittää asian. Piakkoin lasku tuotiinkin, ja siihen oli laitettu vain isäni annos. Ravintola siis hyvitti paitsi äitini annoksen, myös minun annokseni. Mielestämme tuo korvaus oli ihan kohtuullinen ja halusimme jo päästä pois jotta äitini saisi jotain syötävää, joten äitini maksoi 20 euron setelillä laskun, jonka loppusumma oli 11,50€.
Siirryimme poikani ja isäni kanssa ravintolan ulkopuolelle odottamaan, ja äitini jäi pöytään odottamaan vaihtorahoja. Vaihtorahat tuotiin noin kymmenen minuutin odottelun jälkeen, kun niitä erikseen pyydettiin.
Pöytiin ohjaaminen meni hyvin, ruoka oli maultaan hyvää ja henkilökohtainen kommunikointi henkilökunnan kanssa oli kohteliasta. Kaiken muun tuo ravintola onnistui hoitamaan suoraan sanottuna päin helvettiä. On täysin käsittämätöntä, että ravintola unohtaa tuoda annoksen asiakkaalle, ja että vaihtorahoja joutuu erikseen pyytämään. Jos siis haluatte syödä Ideaparkissa, niin älkää perkele menkö Saku's Galley-nimiseen paikkaan!