Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 992 906
  • 7 111

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ravintola Via

Nikke kirjoitti:
Olin muutaman kerran aikaisemmin käynyt tässä Sukulan omistamassa ravintelissa Ludviginkadulla Helsingissä. Ei se ruoka nyt mitään hirveän ihmeellistä ollut mutta tässä loppukesästä tuli mieleen antaa paikalle vielä yksi mahdollisuus. Ei olisi kannattanut, lukekaa ja ihmetelkää.

clipety...

En ole minäkään käynyt sen jälkeen, kun kollegalleni tuotiin homeista leipää pöytään viime syksynä.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alamummo kirjoitti:
En ole minäkään käynyt sen jälkeen, kun kollegalleni tuotiin homeista leipää pöytään viime syksynä.

Tuo nyt kyllä on jo sen luokan moka että ko. paikka joutaa banniin. Oikeastaan tuo ei ole edes moka vaan törkeää välinpitämättömyyttä ja täydellistä ammattitaidottomuutta.

Edellisen kirjoittajan kokemukset ko. ravintolasta olisin voinut vielä käsitellä olankohautuksella mutta tämä on jo eri kaliiperia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
VR:lle isot kiitokset. Olin toissailtana kaverini kanssa matkalla Tampereelta Hyvinkaalle siten, etta tarkoitus oli vaihtaa junaa Tikkurilassa. Olin sen verran myohaan liikkeella, etta vaihto pitu tehda maantieteellisesti ajatellen holmossa paikassa. Kuitenkin kavi niin, etta juna olikin yli tunnin myohassa johtuen veturin laukeamisesta. Emme siten olisi ehtineet enaa Tikkurilasta lahtevaan junaan, vaan olisimme joutuneet odottelemaan siella yli 1.5h ja olisimme ehtineet Hyvinkaalle vasta kahden aikoihin. Tama olisi taas ollut vahan hyodytonta, koska meidan piti olla HKI-Vantaalla jo kuuden jalkeen aamusta. Kun selitimme kondyktoorille asian, han parin puhelinsoiton jalkeen ehdotti, etta juna laskee meidat poikkeuksellisesti kyydista Hyvinkaalla. Emme siis lopulta myohastyneet, kuin puoli tuntia alkuperaisesta aikataulusta.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sistis kirjoitti:
Emme siten olisi ehtineet enaa Tikkurilasta lahtevaan junaan, vaan olisimme joutuneet odottelemaan siella yli 1.5h ja olisimme ehtineet Hyvinkaalle vasta kahden aikoihin.

Olipa kummallinen kirjoitus. T-junat kulkevat käsitykseni mukaan yöaikaan tunnin välein, joten miten sinne Tikkurilaan niin pitkä odotusaika jäi? Ja eipä tuo matkanteko muutenkaan ihan loppuun asti suunnitellulta vaikuta jos vaihtoasemaksi on valittu Tikkurila. Johan siinä joutuu maksamaan matkasta Hyvinkää-Tikkurila turhaan ja vieläpä kahteen kertaan! Alkoholilla lienee ollut osuutta asiaan?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Schwalbe kirjoitti:
Olipa kummallinen kirjoitus. T-junat kulkevat käsitykseni mukaan yöaikaan tunnin välein, joten miten sinne Tikkurilaan niin pitkä odotusaika jäi? Ja eipä tuo matkanteko muutenkaan ihan loppuun asti suunnitellulta vaikuta jos vaihtoasemaksi on valittu Tikkurila. Johan siinä joutuu maksamaan matkasta Hyvinkää-Tikkurila turhaan ja vieläpä kahteen kertaan! Alkoholilla lienee ollut osuutta asiaan?

Tuon sanoi herra konduktoori, joten luotin hanen ammattitaitoonsa. Kylla, joutui maksamaan tuon valin, mutta saasti odotusaikaa. Vaihtoasema valittiin siksi Tikkurilaksi, etta nykyisten juna-aikataulujen vuoksi kello 22 ja eteenpain lahtevat junat eivat enaa pysahdy Riihimaessa, mista olisi muuten ollut lyhyin matka. Kuulostaa poljalta, mutta on nykyinen totuus.

Alkoholilla ei tuolloin ollut osuutta asiaan. Valitettavasti.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerran sain eräässä oululaisessa lounaspaikassa legendaarisen vastauksen kysymykseeni. Käyn ko. paikassa ehkä noin kerran viikossa ja paikan vetäjältä kysäisin siinä lounasta maksaessani, että eivätkö he voisi laittaa ruokalistaa nettiin niin voisi kurkata aina mitä milloinkin olisi tarjolla.

Ja vastaus oli sanasta sanaan seuraavanlainen: "Ei me sitä oikein voida laittaa nettiin, koska ihmiset tulisivat lounastamaan vain niinä päivinä kun tarjolla on hyvää ruokaa." Tuohon en oikein osannut antaa vasta-argumenttia...

Old TJ
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Postista pamahti Mercedeksen asiakaslehti. Lehden tietosivulta (tai mikä se onkaan nimeltään) löytyi myös osoitelähde: "Lehti lähetetään auton rekisteriotteessa mainittuun osoitteeseen."

Mikäs siinä, asiakaslehdet toimii tuolla tavalla. Avaimet vain on hukassa ja mihinköhän mahdoin sen autonkin jättää.

Nykymaailmassa sitä oppii miettimään esimerkiksi identiteettivarkauden mahdollisuutta, vaikka se erittäin pieni onkin, niin silti täysin mahdollinen. Sitä tämä ei kuitenkaan ole, koska tiedän erään toisenkin henkilön kuka lehden sai.

Mistä ihmeen mainoskikasta tässä on kyse? Jotenkin sitä kuvittelisi, että lähes stadilaisittain menestyvän Brändin ei tarvitsisi tämmöisiin hämärävedätyksiin ryhtyä.

Myöskään Autorekisterikeskuksen virheestä kyse ei voi olla, koska tietojani ei sieltä löydy. Tai no, en tiedä löytyykö, koska omistin Talbotin vuoteen 1998 asti. Siihen tämä tuskin silti liittyy.

Aion toki olla relevantteihin paikkoihin yhteydessä asian tiimoilta, mutta kuulostellaan nyt ensin mitä Jatkoajan mainonnan asiantuntijat sanovat.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Ainakin Kauppalehden välissä tuli tämä mersun läpyskä kyseisen lehden tilaajille. En tiedä sitten onko muihinkin talouksiin tullut.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pernaveikko kirjoitti:
Postista pamahti Mercedeksen asiakaslehti. Lehden tietosivulta (tai mikä se onkaan nimeltään) löytyi myös osoitelähde: "Lehti lähetetään auton rekisteriotteessa mainittuun osoitteeseen."

Minullekin tuli tuo lehti. Autoa minulla ei ole koskaan ollut, mutta tuo lehti on tippunut luukusta jo parin vuoden ajan. Joskus aikoinaan jossain oli maininta, että HIFK:n kausikorttilaiset saavat tuon lehden. Hiphei!
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Parasta palvelua minulle on tarjonnut eräs helsinkiläinen kultasepänliike. Hieman ennen viime joulua vein sinne kelloni korjautettavaksi (kyseessä on melko vanha, vedettävä arvorannekello). Jo seuraavana päivänä sain liikkeestä puhelun, jossa ystävällinen myyjä kertoi, että työ on tehty. Olin epäillyt, että jokin kellon osista olisi rikki, mutta myyjä sanoi, että muutamia osia oli ainoastaan tarvinnut puhdistaa eikä työ ollut vienyt kuin parikymmentä minuuttia. Kun kysyin hintaa, myyjä vastasi: "Tämä työ oli niin pieni juttu, että saat sen joululahjaksi. Hyvää joulua ja tervetuloa uudestaan."

Uudestaan olen mennytkin moneen kertaan, ja varmasti menen tulevaisuudessakin. Tuo pieni hyvä työ luultavasti teki minusta ikuisen kanta-asiakkaan.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Melkein vitutusketjun asiaa, mutta menköön nyt tänne...

Tänään tulee kuluneeksi 2 viikkoa, kun lähetin puhelimeni Nokian takuuhuoltoon. Puhelin oli ehtinyt olla käytössä vajaan viikon, kun se alkoi pätkimään virtaa ja sammuilemaan itsestään. Ladattaessakaan puhelin ei aina ottanut virtaa vastaan.

Palautin puhelimen siis liikkeeseen, josta se on ostettu. Liikkeestä sanottiin, että takuuhuollossa on 5-6 päivän jono, joka tuntui vielä ihan siedettävältä. Nokian takuuselosteessa luvataan, että: "takuuaikana Nokia tai Nokian valtuutettu huoltoyhtiö kohtuullisessa ajassa joko korjaa Tuotteessa ilmenneen materiaali-, suunnittelu- tai laatuvirheen tai niin halutessaan vaihtaa Tuotteen uuteen näiden takuuehtojen mukaisesti (ellei laissa toisin määrätä)." Yhtään ei vain tiedä mitä tämä Nokian takuuselosteessa mainittu "kohtuullinen aika" tarkoittaa. Tiedustelin asiaa Nokian sivujen kautta, mutta vastausta ei vielä ole kuulunut. Mielestäni 2 viikkoa ilman puhelinta, josta on jo maksettu, alkaa olla sietokyvyn rajamailla. Onko kellään tietoa kauanko tämä "kohtuullinen aika" voi ja saa kestää?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Ainakin omalla alallani, joka ei ole elektroniikkaan liittyvä, kohtuullinen aika on kaksi viikkoa.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
dude kirjoitti:
Ainakin omalla alallani, joka ei ole elektroniikkaan liittyvä, kohtuullinen aika on kaksi viikkoa.
Kuulostaisi järkevältä. Pitää kai soitella vielä uudestaan liikkeeseen, vaikka siellä ensimmäisellä kerralla sanottiin, että voivathan he kysyä asiaa takuuhuollosta, mutta turhien kyselyiden esittäminen yleensä vain hidastaa palvelua.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Itselläni possahti tietokoneen emo pari vuotta sitten. Vein liikkeeseen takaisin, jossa todettiin että on aikast kiire joten voi kestää tovin. Kun 2 viikkoa oli kulunut, soitin ja kyselin emosta. Myyjä totesi että kuluttaja-asiamies on heille sanonut että 2 viikkoa on aikaa kunnes uusi tai takuukorjattu tuote täytyy toimittaa asiakkaalle. Joten lampsin kauppaan ja sain uuden tilalle.

Ko. pulju on täällä Turun suunnalla varsinainen legenda takuuasioissa, joten ei yhtään ihmetellyt että kuluttuja-asiamies on heille soitellut. Tosin omalla kohdallani asiat sujunut aina hyvin.
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pahin oli kun tilasin Nexuksen kotelon noin vuosi sitten yhden Turkulaisen liikkeen kautta. Tuli sitten ilmoitus jossain vaiheessa, että kotelo on saapunut. No meen käymään liikkeessä ja sanon sellaselle sian näköselle jätkälle et mul pitäis olla kotelo täällä. No kaveri sit käy jotain touhuamassa takahuoneessa. Tulee sit koht takas ja naureskelee siin: "Ei tääl oo koteloita, ne on loppu". Eli ne oli myyny asiakkaille koteloita ja sinne oli menny meikän vaarama kotelo kans. Oli kyl aika lähel etten tirvassu sitä jätkää... En käyny sen jälkee enää samas liikkees. Huvikseen katellu aina mitä liike on saanu MikroBitin arvosteluis, paskaahan siel on tullu asiakaspalvelust...yllätys.
 

Tuamas

Jäsen
verco kirjoitti:
Tiedustelin asiaa Nokian sivujen kautta, mutta vastausta ei vielä ole kuulunut. Mielestäni 2 viikkoa ilman puhelinta, josta on jo maksettu, alkaa olla sietokyvyn rajamailla. Onko kellään tietoa kauanko tämä "kohtuullinen aika" voi ja saa kestää?

Kohtuullinen aika kännykkähuolloissa on kuljetuksineen kolme viikkoa. Jos alkaa mennä sen yli, niin pitäisi saada pientä kompensaatiota.

Nokialla on useampia takuuhuoltoja, joiden huoltoajoissa on aivan järkyttäviä eroja. Eräällä nimeltämainitsemattomalla huollolla oli ainakin jokin aika sitten merkistä riippumatta odotettavissa oleva huoltoaika 3-8 viikkoa.
Kun taasen Nokian virallinen huolto Salossa hoitaa käytännössä puhelimen kuin puhelimen huollettuna takaisin liikkeeseen maks. viikossa.

Ja kannattaa tiedustella asiaa liikkeen kautta, Nokia ei osaa vastata yhtään mitään yhtään mistään. Liike ottaa yhteyden huoltoon, josta saadaan toivottavasti tarkka huoltoaikataulu.

Ja kiitä luojaasi ettet ostanut saksan-ihmettä, joissa huoltoajat ovat käytännössä aina liki sietämättömiä.
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuamas kirjoitti:
Nokialla on useampia takuuhuoltoja, joiden huoltoajoissa on aivan järkyttäviä eroja. Eräällä nimeltämainitsemattomalla huollolla oli ainakin jokin aika sitten merkistä riippumatta odotettavissa oleva huoltoaika 3-8 viikkoa.
.

Aika anaalista noi huoltoajat, varsinkin jos kyseessä on ihan uutuuspuhelin. Varsinkin itseä vituttais aika paljon jos joutuis känny yli 3 viikoks huoltoon ku on ihan uus (N73). No elämä ei oo aina reilua :)
 

Tuamas

Jäsen
lavos kirjoitti:
Aika anaalista noi huoltoajat, varsinkin jos kyseessä on ihan uutuuspuhelin. Varsinkin itseä vituttais aika paljon jos joutuis känny yli 3 viikoks huoltoon ku on ihan uus (N73). No elämä ei oo aina reilua :)

Jos asuu isommalla paikkakunnalla, kannattaa ainakin selvittää onko paikkakunnalla omaa huoltoa. Jos on, niin ehdottomasti sinne ensin ja kysymään että kuinka pitkät jonot heillä on.
Varsinkin kun juuri tällä nimeltämainitsemattomalla lafkalla voi puhelin olla postituksessakin jopa viikon.

Itse suosittelisin että kännyköitä huollattaessa näkisi hiukan vaivaa ja selvittäisi A: onko omalla paikkakunnalla valtuutettua Nokia-huoltoa B: mikä paikkakunnan puhelinliikkeistä käyttää Nokian virallista valtakunnallista huoltoa. Koska kuitenkin noista paikoista puhelimen saa todennäköisimmin viikossa tai jopa alle sen korjattuna takaisin.
 

nastamuumio

Jäsen
Suosikkijoukkue
TIIKERIT (kovin junnuseura ikinä!)
Kaikenlaista on sattunut ja tapahtunut ja viime talven pakkasilla koin yhden erikoisimmista asiakaspalvelutilanteista oman elämäni varrella.

Olimme kaveriporukalla kokoontuneet viettämään viikonloppua erääseen, n. 3000 asukasta käsittävään, pieneen pitäjään. Istuimme iltaa ihan kotibilehengessä, mutta jossain vaiheessa, kuten aina, alkoi kiinnostaa jonkinlainen yökerho visiitti. Tässä pienessä kunnassa ei ollut kuin paikallinen räkälä, joka sulki ovensa jo kello kahden aikoihin, joten otimme taksin lähimpään pikkukaupungiin, jossa sielläkään ei ole kuin noin 13 000 asukasta, mutta yökerho palveli neljään.

Yökerhossa/discossa oli ihan hauskaa, mutta kaikki kiva loppuu aikanaan ja oli aika palata takaisin sinne pienempään pitäjään.

Yökerhon pihalla oli takstitolppa ja yllätykseksemme muutama vapaa taksikin. Seurueessamme oli kuusi henkilöä, joten tiedustelimme paikalla olleelta tilataksin kuljettajalta onnistuuko hiukan pitempi noin 12 kilometrin kuljetus. Kuski vastasi, että hypätkää kyytiin vaan. Kaikkien päästyä kyytiin ilmoitimme, että ajetaan tohon naapuripitäjään. Kuski tokaisi ylimielisesti, että ei hän jaksa sinne asti lähteä ja komensi kaikki ulos autosta. Vähän siinä ihmeteltiin sitä, että vielä kyytiä kysyessämme 12 kilometrin matka ei ollut ongelma. No ei auttanut muu kuin marssia ulos taksista kuin köyhän talon porsaat. Itse poistuin viimeisenä, enkä malttanut olla sanomatta kuskille, että hän oli ihme veijari, joka ilmeisesti nauttii siitä, kun saa pompottaa ihmisiä edestakaisin.

Ei olisi pitänyt sanoa mitään, koska kuski sai jonkun ihme hepulin ja sulki liukuoven nokkani edestä kiinni ja jäin ainoana lukittuun taksiin. Kuski siis sulki yllättäin oven jostain sieltä kätensä ulottuvilla olleesta kytkimestä ja lähti samantien hurmostilassa kaasuttamaan johonkin. Muu seurue jäi hölmistyneenä katsomaan, kun hän kaappasi minut mukaansa ja kaahasi tiehensä. Yritin siinä udella kuskilta, että mikä juttu tää nyt oikein on. Hän ei vastannut mitään, vaan soitti tohkeissaan puhelua johonkin. Omakin puhelimeni alkoi piristä ja kaverit siellä kyselivät, mihin se taksikuski on minua viemässä. Sanoin, ettei harmaata aavistusta. Sitten aloin vaatia taksikuskilta, että olisi parempi alkaa viemään minua takaisin sinne, mistä oli ottanutkin. Ilmoitin selkeästi, että en tunne kaupunkia yhtään, joten hänen olisi todellakin parempi viedä minut takaisin. Ulkona oli yli 20 asteen pakkanen, joten vähän alkoi mietityttää jos se yrittää heivata mua johonkin korpeen. No kuskikin alkoi syyttämään mua uhkailusta ja sanoi soittaneensa jo poliisille ja ilmoitti itsevarmasti, että mulle tuli nyt putkareissu.

No ei äijä kusettanut, koska kohta jo oltiinkin paikallisen poliisilaitoksen pihassa ja kaksi virkavallan edustajaa siellä jo odotteli malttamattomina. Hyvä kun auto kerkisi pysähtymään, niin jo taksikuski alkoi huuteleen, että putkaan tommoset kuuluu. Poliisit kyselivät minulta, että onko jäänyt kyyti maksamatta. Vastasin, että kyytiä ei ole edes luvattu ja kyse on pakkokuljetuksesta. No ei ne oikein heti uskonut mua ja vähän aikaa näyttikin pahalta, että tännekö sitä nyt jäädään yöksi. Yritin siinä selvittää tapahtumien kulkua, mutta vaikeaa se oli, kun taksikuski säesti omiaan siinä vieressä aivan hurmahengen vallassa. Onneksi sitten mun puhelin soi taas ja kaverit kyseli, että pitäskö niitten soittaa vaikka poliisille. No mä sanoin, että täällä sitä itsekin ollaan poliisilaitoksen pihassa ja ojensin kännykän sille konstaapelille. Kaverit selvitti tilanteen poliiseille ja koska selvitys vastasi omaa tarinaani, niin virkavalta äkkäsi tilanteen kulun. Sain siis huokaista helpotuksesta.

Poliisit antoi taksikuskille määräyksen viedä minut takaisin sinne yökerhon eteen. Välkkynä tää kuski vielä alkoi kyseleen, että kuka nää kyydit maksaa. No onneks se toinen poliisi alkoi kyllästymään taksarin asenteeseen ja sanoi sille tylysti, että vie nyt se vaan sinne takaisin. Kyllä se paluureissullakin inisi mulle jotain, että maksatko tän reissun, mutta sanoin, että tää oli kyllä sun ikioma huviretkes. Kaverit onneks odotti vielä meikäläistä ja lopuksi kaikki oli ihan hyvin. Jälkeen päin ollaan toki saatu monet hyvät naurut kyseisen paikkakunnan "muilutustakseista".
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
PRKL, Hoas:n asiakaspalveluhenkilöille terveisiä.. joskus asiakas on oikeassa! Sain muistuksen vuokranmaksusta vaikka olin hoitanut vuokran ajallaan! Soitin toimistoon ja he sanoivat, että vuokra on noussut! Niin, minusta olisi kohtuullista, että siitä ilmoitetaan myös vuokranmaksajalla, minulle! Sieltä sanottiin, että kyllä tielle on lähetetty siitä ilmoitus! Ei ole, sieltä väitettiin, että kyllä on! Helvetin pitkien väittelyiden jälkeen, virkalijia tunnusti, että mahdollisesti heissäkin voi olla jotakin vikaa!
Vittu, vituttaa saada perintätoimistolta kirje, kun itse on hoitanut moitteettomasti vuokranmaksun jo kolme vuotta!
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Ostin tuossa Oulun Puhelimelta tarjouksen perässä digiboksin, kaapelikortin ja Canal+ -paketin. Eivät sitten kaupantekohetkellä huomanneet mainita, että täällä Kiimingissä on Soneran kaapeliverkko, eikä heidän kaapelikortillaan tee hevon humppaa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Master God kirjoitti:
Ostin tuossa Oulun Puhelimelta tarjouksen perässä digiboksin, kaapelikortin ja Canal+ -paketin. Eivät sitten kaupantekohetkellä huomanneet mainita, että täällä Kiimingissä on Soneran kaapeliverkko, eikä heidän kaapelikortillaan tee hevon humppaa.

DNA myi joskus vuosia sitten tuttavalleni gprs-puhelinliittymää, jossa oli rajaton määrä datansiirtoa kiinteällä maksulla ja siis oli suhteellisen halpa. Myivät siis liittymän. Jannu ihmetteli, että mikä on kun ei toimi. Meni kysymään ja olivat unohtaneet kertoa, että palvelu aukeaa Lappeenrannan alueella vasta kolmen kuukauden päästä. Tjooh...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Päätänpä avautua tähän ketjuun kun tavallaan aihettakin on.

Kävin viime viikon perjantaina erään minulle hyvin tärkeän ihmisen kanssa syömässä Ateneuminkujalle avatussa pienessä ravintolassa, ymmärtääkseni paikka on avauttu suht' vähän aikaa sitten.

Alkuun on todettava, että ruoka paikassa oli oikein hyvää eli jos hyvää ruokaa etsitte niin kannattaa tehtä tutustumisretki tähän hyvin pieneen mutta viihtyisään ravintolaan, mutta jos kaipaatte hyvää palvelua hyvän ruoan ohella niin kiertäkää tämä M... Grill todella kaukaa.

Perjantaina kävimme siis syömässä, alussa palvelu vielä pelasi oikein mainiosti, tilaukset hoidettiin pika pikaa eikä ruokaakaan tarvinnut odotella kovinkaan kauaa aikaa mutta sen jälkeen palvelu alkoikin sitten tökkiä oikein kunnolla.

Tarjoilijan noutaessa lautasemme hänelle ei tullut mieleenkään tiedustella haluaisimmeko mitään muuta, hän ei tehnyt pienintäkään elettä suorittaakseen edes vähäisintäkään palveluhalukkuutta asiakkaitaan kohtaan.

Ajattelimme, että hän palaa piakkoin koska huomasi kuitenkin tilanteemme, sen, että olimme syöneet ja juoneet juomamme joten ravintolan kannalta järkevää olisi piakkoinkin tulla tiedustelemaan sitä, että mitähän haluaisimme seuraavaksi.

Seuraava havainto tarjoilijasta on sitten se kun hän löpisee ja naureskelee jonkun kanssa keittiön puolella (liekö ollut kokki) - tässä vaiheessa olimme odottaneet noin kymmenisen minuuttia tarjoilijan seuraavaa siirtoa.

Päätimme sitten odottaa vähän lisää, ja jonkin ajan kuluttua jälleen lisää, ja vielä lisää mutta tarjoilijaa ei vaan kuulu. Eipä häntä kiinnostanut kyseisessä tilassa olleen toisenkaan pöydän asiakkaat jotka myös saivat ateriansa jo päätökseen.

Lopulta kun oli kulunut noin 30 min (vähän päälle) niin menin tiskille jossa tarjoilija touhusi omiaan. (Samalla huomasin sen ettei ravintolassa ollut hirveästi asiakkaita eli palveluhaluttomuus ei johtunut ainakaan kiireestä). Tiskillä siis pyysin mitä kohteliaimmin tarjoilijaa tuomaan laskumme - ensimmäistä kertaa eläessäni joudun käymään tiskillä pyytämässä laskua sen tähden koska tarjoilijaa ei kyseisessä osassa ravintolaa näkynyt puoleen tuntiin laisinkaan.

Tarjoilijan tuodessa laskumme tämä seuralaiseni pyysi häneltä ravintolapäällikön yhteystietoja - tällöin tarjoilijan kädet alkoivat täristä ja hän meni aivan paniikkiin. Lopulta emme saaneet suoraa yhteystietoa vaan www.-osoitteen jota kautta voisimme lähettää palautetta ravintolapäällikölle tai vastaavalle henkilölle.

Miksi sitten kirjoitan tätä viestiä vasta tässä vaiheessa kun kyseisestä vierailusta on kulunut aikaa jo useampi vuorokausi?

Siksi koska sitä ravintolapäällikköäkään ei tunnu kiinnostavan asiakaspalautteet laisinkaan, laitoin palautteeseen omat yhteytstietoni (e-mail) mutta tähän päivään mennessä häneltä ei ole tullut viestiäkään. Ei edes sitä, että olisi pahoitellut tapahtunutta - muuta en olisi vaatinut.

Lisätään vielä sen verran, että annoin asiakaspalautteessani myös myönteistä palautetta eli palautetta kokille hyvästä ruoasta.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tuli tässä vladin juttua lukiessa mieleen samankaltainen tapaus, josta tosin on jo ainakin puoli vuotta aikaa.

Olimme kahden kaverin kanssa syömässä Tampereella Siperia-talossa sijaitsevassa American Diner-ravintolassa, jossa tulee käytyä silloin tällöin ja aina on ollut palvelu kohdallaan, paitsi tämän yhden kerran. Toinen kavereista, olkoon hän tästä lähtien Herra 1, tilasi aterian johon kuuluu jälkiruoka, joten siinä tilatessa Herra 2 ja minä sitten tilasimme itsellemmekin jälkiruoat samaan aikaan. Pääruoat tuotiin pöytään ja tyhjät lautaset vietiin aterioinnin jälkeen pois, jolloin astioita korjannut tarjoilija kysyi saisiko olla jotain muuta. Sanoimme että jälkiruoat on jo tilattu. Tästä menikin sitten sellainen vajaa puoli tuntia, kunnes odottelu alkoi riittää ja kysäisin ensimmäiseltä näkemältäni tarjoilijalta missä jälkiruoat viipyvät. Tyttö meni ottamaan selvää ja palasi kertomaan että oli jotenkin päässeet unohtumaan vuoronvaihdon yhteydessä, meille aluksi tarjoillut tyttö oli siis jo lähtenyt kotiin. Tarjoilija pahoitteli ja lupasi tuoda jälkiruoat pian, ja pian hän saapuikin kantaen minun ja Herra 2:n jälkiruokia. Se Herra 1:n ateriaan kuuluva jälkiruoka siis uupui edelleen, ja siitä kysellessämme tarjoilija meni vaikeaksi ja sopersi taas jotain väärinkäsityksestä. Siinä vaiheessa Herra 1 oli jo sen verran ärtynyt että pyysi vain tuomaan laskut ja unohtamaan jälkiruoan. Tarjoilija hyvitti kaikkien laskuista jonkun verran ja pahoitteli tapahtunutta, mutta vähän huono maku käynnistä jäi.

Tulipas taas pitkä teksti eikä tästä ole kellekään mitään hyötyä mutta sainpahan kulutettua aikaa jonka olisi voinut käyttää järkevämminkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös