Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 547
  • 7 131

Jeffrey

Jäsen
wilco kirjoitti:
Hampurilaisesta en väittele, mutta pyysit appelsiinimehua ja sait appelsiinimehua, niin missä vika?

Että silleen...

Tropicana mehun litrahinta taitaa pyöriä jossain viiden euron hujakoilla, kun taas Rainbown jossain 50 sentin paikkeilla. Eli Tropicana on ns. laatu kamaa. Tässä se ero taitaa olla?
 
Suosikkijoukkue
Suomi
wilco kirjoitti:
Hampurilaisesta en väittele, mutta pyysit appelsiinimehua ja sait appelsiinimehua, niin missä vika?

Että silleen...
Hiukan eri tavaraa nuo kaksi tuotetta. Vertaa seuraavalla kauppareissulla vaikka tuotteiden hintoja tai jopa kokeile sitä tropicanaa, niin tiedät sen eron.

edit: ääh, auttamattoman hidas.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Jeffrey kirjoitti:
Tropicana mehun litrahinta taitaa pyöriä jossain viiden euron hujakoilla, kun taas Rainbown jossain 50 sentin paikkeilla. Eli Tropicana on ns. laatu kamaa. Tässä se ero taitaa olla?

Mutta, jos ei pyytänyt Tropicanaa, niin sen hinta saa vaikka pyöriä jossain hieman heroiinin yläpuolella. Tähän asiaan se ei vaikuta mitään. Pyysi appelsiinimehua, sai appelsiinimehua...

Että silleen...
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
wilco kirjoitti:
Mutta, jos ei pyytänyt Tropicanaa, niin sen hinta saa vaikka pyöriä jossain hieman heroiinin yläpuolella. Tähän asiaan se ei vaikuta mitään. Pyysi appelsiinimehua, sai appelsiinimehua...

Että silleen...

Pakko sanoa että oletin mehun olevan LAADULTAAN hivenen parempaa mehua kuin nyt saatu mehu. Olisivat laittaneet mainokseen Rainbowmehu ja Hampurilainen 3,95€ eikä Tropicana ja hamppari tai sitten kylmästi vaan mehu ja hamppari, merkkiä erittelemättä. Hivenen harhaanjohtavaa mainontaa. Menet autokauppaan mainoksessa lukee mersu xxxx€ mutta sinulle annetaan samaan hintaa Lada(hyvä auto, ei siinä mitään), tämmöinen typerän vertaus asiasta mutta varmaan pointti tuli selväksi.

Mutta aion kyllä vastaisuudessakin kyseisessä puljussa asioida, tämä nyt vaan oli tälläinen yksittäinen tapaus. Kuten sanoin aiemmin, nielin "tappion" kiltisti enkä lähtenyt mitään äläkkään nostamaan. Varmasti jos olisin syönyt siellä paikanpäällä olisin valittanut.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
massimo kirjoitti:
Pakko sanoa että oletin mehun olevan LAADULTAAN hivenen parempaa mehua kuin nyt saatu mehu.
Rainbow muuten hakkaa ainakin makuna Tropicanat mennen tullen. Eli tässä on vain kysymys mielipiteistä ja makuasioista. Jos haluat jotain tiettyä tavaraa tuollaisessa tilanteessa, pyydä sitä, äläkä kitise turhia jälkeenpäin.

EDIT: Toki jos tarjouksessa on ollut, että Tropicana niin se on sitten eri asia.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
wilco kirjoitti:
Hampurilaisesta en väittele, mutta pyysit appelsiinimehua ja sait appelsiinimehua, niin missä vika?

Että silleen...

Ei pyytänyt, vaan se tarjous on nimenomaan Rouheinen + Tropicana 3,95e. Jos niin mainostetaan niin se Tropicana on olennainen osa diiliä. Osa meistä ei juo koskaan mitään rainbowta, vaan noita hieman parempia oikeasti appelsiineista tehtyjä mehuja. Se, että litrahinta on 3e vs. 50c litran tölkeissä laskettuna on sivuseikka. Sitä joutuu maksamaan sen, miten ne ovat hinnoiteltuja, eikä siinä mutina auta mitään, jos esim. aamiaiseksi mehua tahtoo, eikä mitään torjuntamyrkyiltä maistuvaa moskaa. Se sisältö on olennaista, ei hinta.

Tässä on muutenkin muutama erikoinen seikka, mikä pitäisi ottaa huomioon. Tropicanahan on PepsiCon moskaa, joten erittäin suuri mysteeri se, miksi Tropicana on yleensä korvannut The Coca Cola Companyn Minute Maidin esim. Mäksterissä, koska luulisi, että koko hela hoito kannattaa hankkia samasta osoitteesta. Tietysti Valion alkaminen Tropicana maahantuojaksi vaikuttanee asiaan ja se on johtanut nyt siihen, että yksi toisensa jälkeen burgerimestat ottavat Tropicanaa valikoimiinsa.

Mutta tosiaan brändeistähän näissä on muutenkin kyse. Jos haluan nauttia esim. lasillisen Warsteineria ja saankin Bitburgeria niin onhan se yks helvetti. Ei ole kyse moskasta kuin moskasta, vaan siitä, että saa sitä, mitä haluaa nauttia. Kaikille ei kelpaa kaikki. Se on sama naisten kanssa. Kaatopaikalla pillu kuin pillu, mutta sofistikoituneemmalle herrasmiehelle ei kelpaa. Eli siis jos Hesburgerin valikoimissa on Tropicana ja varsinkin, jos mainostavat sitä niin silloin Valion pitää huolehtia sitä, että a) tuotetta riittää ja jos ei riitä niin b) silloin Hesburgerissa ei tarjoilla mehua ja näinollen johdeta asiakkaita harhaan.

Useimmat nimittäin menevät tuon diilin hakemaan juuri sen Tropicanan vuoksi. Jos siinä mainostaulussa lukisi jotain muuta niin ihmiset eivät sinne menisi. Nyt kusetetaan huolella.

Se, joka sanoi, että mikä ongelma, jos tuli yleensä edes mehua, saa mennä häpeämään. Toivon henkilökohtaisesti, että tuo turhake saa esimerkiksi happy mealin big mac aterian sijaan. Ja miestä naisen sijaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Jännä juttu muuten noi appelsiinimehut. Näin OT:ä. Itse tykkään jopa näistä halppis mehuista suhteessa enemmän kuin kalliista mehuista. Tropicana vielä menee, mutta tuorepuristetusta appelsiinimehusta en tykkää ollenkaan. Liian makeeta mulle.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
scholl kirjoitti:
Ei pyytänyt, vaan se tarjous on nimenomaan Rouheinen + Tropicana 3,95e.

Se, joka sanoi, että mikä ongelma, jos tuli yleensä edes mehua, saa mennä häpeämään. Toivon henkilökohtaisesti, että tuo turhake saa esimerkiksi happy mealin big mac aterian sijaan. Ja miestä naisen sijaan.

Jos pyytää nimenomaan "hampurilainen ja appelsiinimehu", tulee silloin saada hampurilainen ja appelsiinimehu. Ei silloin ole myyjän tehtävä kysellä tyhmiä ja alkaa luetella eri mehumerkkejä asiakkaalle. Toimitaan nopeasti ja tehokkaasti. Jos halutaan tarjoilijan esittelevän vaihtoehtoja ammattimaisesti, ei käydä missään pikaruokalassa, vaan hieman paremman väen ravintoloissa.

Kyse on yhäkin siitä, että tuon alkuperäisen valittajan mukaan hän ei erikseen osoittanut tuota tarjousta, vaan tilasi "hampurilaisen ja appelsiinimehun".

Ymmärrän kyllä, että ihmiset pitävät valittamisesta ja syyn etsimisestä muista, kun itse paskantaa housuunsa. Se on vähän sama, kun hankkii jonkun ammattiurheilijan väreissä ja mainoksissa olevan urheiluasun ja näin luulee olevansa jotenkin parempi ja vahvempi urheilija, kuin perus-/blanccoasuissa urheileva. Se on ilmeisesti tämä demarityyppinen tasapäistämismalli taas nostamassa päätään.

Että silleen...
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
scholl kirjoitti:
Kaatopaikalla pillu kuin pillu, mutta sofistikoituneemmalle herrasmiehelle ei kelpaa.

Itse en ymmärrä, miksi kukaan itseään sofistikoituna herrasmiehenä pitävä ruokailisi Hesburgerissa muuten kuin pakon edessä. Voihan heitä toki olla. Itse kun lasken sofistikoitumiseen kuuluvan myös edes välttävän ymmärryksen ruoasta ja sen tasosta.

Totuus aivan varmasti on, ettei 95% Hesen asiakkaista huomaa eroa Tropicanan ja Rainbow-mehun välillä. Tai kertakaikkiaan välitä paskaakaan mitä mehua pikaruoan kanssa saa. Parempi jokumehu kuin eimehu.

Ihan turha yrittää vaatia Hesen markkinointipolitiikkaa samalle linjalle minkään oikean ruokaravintolan kanssa. Kuten scholl itse sanoit; kaatopaikalla pillu kuin pillu.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
wilco kirjoitti:
Jos pyytää nimenomaan "hampurilainen ja appelsiinimehu", tulee silloin saada hampurilainen ja appelsiinimehu. Ei silloin ole myyjän tehtävä kysellä tyhmiä ja alkaa luetella eri mehumerkkejä asiakkaalle. Toimitaan nopeasti ja tehokkaasti. Jos halutaan tarjoilijan esittelevän vaihtoehtoja ammattimaisesti, ei käydä missään pikaruokalassa, vaan hieman paremman väen ravintoloissa.

Samalla logiikalla kyseinen gourmet-ravintola Hepspurkeri saa myydä esim. ranskalaiset perunat tilaavalle kuusi ylivuotista multaperunaa Lorrainesta kuorineen. Tilasit ranskalaisia perunoita, sait ranskalaisia perunoita, vittuasko siinä suutas soitat, mee Sundsmanille jos haluat kysellä.

Voisin myös vedota tässä tapauksessa maamme lainsäädäntöön, mutta olkoon.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Major Julli kirjoitti:
Samalla logiikalla kyseinen gourmet-ravintola Hepspurkeri saa myydä esim. ranskalaiset perunat tilaavalle kuusi ylivuotista multaperunaa Lorrainesta kuorineen. Tilasit ranskalaisia perunoita, sait ranskalaisia perunoita, vittuasko siinä suutas soitat, mee Sundsmanille jos haluat kysellä.

Voisin myös vedota tässä tapauksessa maamme lainsäädäntöön, mutta olkoon.

Ei saa myydä, sillä Hesburgerissa on määritelty millaiset ranskalaiset perunat ovat. Appelsiinimehua ei ole. Ts. olisi erikseen pyytänyt tuota tarjousta tai Tropicanaa eikä vain appelsiinimehua.

Vetoa vaan siihen lakiin. Ei se tilannetta mihinkään muuta.

Että silleen...
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Antakaa aplarin jo olla

Viiiiiittu, jos meikä tilaa baaritiskiltä avoimella kysymyksellä: "Saisinko jotain hyvää olutta?" ja jannu/jannutar kaataa kippooni Lapin Kultaa niin vituttaahan se, mutta nielen tappioni ja olueni. Karhua sen olla pitää.

Vattenfallilla ei ainakaan ole huonoa palvelua, koska sitä ei ole lainkaan.
T: nimim. lokakuussa sähköpostia lähettänyt.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Tämä ketju onkin pinnalla kuin tilauksesta, palasin tuossa tunti sitten siwasta, jossa sijaitsee myös posti. Siwa on auki 21 asti, olin kaupassa sisällä muutamaa minuuttia vaille yhdeksän, ja heti jälkeeni kauppaan tuli myös toinen asiakas, joka meni kaupan puolelle, kun itse menin suoraan kassalle hakemaan pakettiani. Kassatäti ilmoitti heti minulle, että kaupan pitäisi olla tyhjä kello 21, joku jonossa takanani ollut asiakas kuitenkin huomautti hänelle, että kellohan ei ole vielä 21. Lopulta täti alkoi tarkastaa postin seurantakoodia, joka minulla oli mukanani, ja ilmoitti että paketti ei ole saapunut vielä. Noh lähdin sitten pois, mutta kotiin tultuani päätin kuitenkin tarkistaa lähetyksen tilanteen vielä postin sivuilta, ja yllätys yllätys paketti on saapunut kyseiseen paikkaan kello 15.42, että sellaista palvelua! Huomenna pitää käydä hakemassa paketti, ja antamassa palautetta, toivottavasti sama täti on töissä.

Tämä olisi voinut mennä myös vitutusketjuun, mutta olkoon nyt täällä.
 

Ender00

Jäsen
Gigantti.

Tarkoitukseni oli käydä ostamassa sieltä reilut 400 eukkaa maksava Panasonicin digikamera. Kello oli noin 15, joten ei ollut lainkaan pahin ruuhka-aikakaan. Kyseisestä kamerasta oli näytillä esittelykappale, mutta itse myytävät laatikot eivät olleet myymälässä. Tämä aiheutti sitten sen tilanteen, että olisi tarvittu myyjää sen tuotteen noutamiseen. Se luonnollisesti osoittautui mahdottomaksi. Minua ennen kameranurkkauksessa oli yksi perhe, joka odotteli palvelua ja puheista sekä puhinasta päätellen olivat jo jonkin aikaa odottaneet.

En kuitenkaan uskonut, että siinä palvelun saamisessa kauaa menisi, kun asiakkaita ei ollut myymälässä kuin ehkä 3 kertaa myyjien määrä. No, 15 minuuttia odoteltuani päätin sitten haistattaa vitut ja lähteä..minua ennen vuoroaan odottava perhe jäi vielä kärsivällisesti, tosin kiukkuisena palvelu odottamaan.

En tiedä oliko kamerapisteen ainut myyjä juuri sopivasti myöhään venähtäneellä ruokatunnillaan, mutta palvelua ei ainakaan tullut.

Enkä olisi tarvinnut kuin kamerapaketin kainalooni..en sen kummempaa apua...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Monesti olen itsekkin ihmetellyt palvelun hitautta ihan yleisesti monissa eri paikoissa:
- Ruokakaupassa, vähän väliä kassajonot pitkiä ja myyjiä ei asemissa.
- Ravintoloissa, Ruoka tulee hitaasti, tilaukset otetaan hitaasti, lasku tulee hitaasti
- Erikoisliikkeissä palvelu tulee hitaasti.

Näissä kaikissa tapauksissa ja samankaltaisissa voi olla periaatteessa kolme vaihtoehtoa mitä on meneillä:
- Henkilökuntaa on liian vähän (ei tajuttu tai ei haluta ottaa)
- Asiakkaita on liikaa (henkilökuntaan nähden)[ei tajuttu tai haluttu ottaa]
- Henkilökunta ei pysty/kykene hoitamaan asiakasvirtaa (ei olla opastettu tai ei olla kyetty palkkaamaan riittävän ammattitaitoista henkilökuntaa)

Kaikissa ylläolevissa tapauksissa syyllinen on aina työnantajapuoli eli yritys/yrittäjä. Eli se lause menisi aina suurimmalta osin "onpas hesessä palkattu huonoa/liian vähän henkilökuntaa" eikä "onpas hesessä huonoa palvelua/hidasta palvelua"

Tosiasiassa paskanvalutusketju menee työpaikalla isommalta pienemmälle ja palautepuolella vastaavasti (pitäisi mennä) suoraan yritysrakenteeseen eli:

*Kassa saa palautetta pomoilta jotka sanovat että hän on hidas, kun taas asiakkaan pitäisi arvostella pomoa koska hän ei pidä huolta siitä että kassa on tarpeaksi nopea, tai pomon pomoa siitä ettei hän ole palkannut tarpeeksi nopeaa kassaa.*

Aikoinaan kun ensimmäisen kerran pääsin nuorena miehenä pomottamaan pientä ryhmää jäi pari lausetta mieleen:
1. Muista että esimiesasema ei tuo sulle mitään muuta kuin vastuuta, ei ollenkaan mitään etuoikeuksia (vanhemman työntekijän ohje)
2. Työntekijän moga on aina pomon moga (vanhemman alaisen ohje)

Kohta 2. liittyen enemmän aiheeseen koska itselle avautui tosiaan fyysisesti se todellisuus että esimiehen on valmisteltava alaisensa jokaiseen tilanteeseen mitä eteen tulee ja Summasta lainaten "kaikkeen, aivan kaikkeen voi valmistautua".
Ihan totta se on juurikin niin, asiakaspalvelussa tulee jatkuvasti ongelmia nimenomaan siinä ettei osata kohdata asiakkaan tarvetta tai osata sitä omaa asiaa riittävän hyvin.
Siinä on se pointti että esimiehen pitää tarjota työntekijälleen ne taustat millä sen työsuorituksen voi tehdä ilman että tulee jatkikseen kirjoitusta.
Tai ylipäätänsä pitää huolta siitä että oikeat ihmiset tekevät oikeata työtä.

Kohta 1. Liittyen siihen että esimies tai yrittäjä on aina vastuussa pienimmänkin työntekijänsä virheistä ja se vastuu pitää kantaa, ainakin silloin jos haluaa olla hyvä esimiehenä/yrittäjänä/yrityksenä.
Ja toisena se että kun kannetaan vastuu esimiehenä se ei anna vapautta kieltäytyä vastuusta silloin kun se paha paikka tulee ja oma työntekijä tekee virheen.

Miettikääpä pienenä offtopiccina kuinka paljon ns. "valmennuksellista" asiaa arkipäivän työelämässä on ja sitä kuinka hyviä tässä ollaan sanomaan sitä että miten asiat oikeesti pitää hoitaa ja kuinka se todellisuudessa menee.

Kaipa tässä yritän saada pointtia esille että haluaisin kuulla enemmän kritiikkiä yritysrakenteita kuin yksilöitä kohtaan.
Ehkä itsessäni tekee tulojaan joku anti-kapitalisti.

Ilman tarkoitusta kuumentaa ketään.
 

ipaz

Jäsen
fat of the land kirjoitti:
Miettikääpä pienenä offtopiccina kuinka paljon ns. "valmennuksellista" asiaa arkipäivän työelämässä on ja sitä kuinka hyviä tässä ollaan sanomaan sitä että miten asiat oikeesti pitää hoitaa ja kuinka se todellisuudessa menee.

Kaipa tässä yritän saada pointtia esille että haluaisin kuulla enemmän kritiikkiä yritysrakenteita kuin yksilöitä kohtaan.
Ehkä itsessäni tekee tulojaan joku anti-kapitalisti.

Ilman tarkoitusta kuumentaa ketään.

Itse kansainvälisessä yrityksessä pienen ryhmän esimiehenä olen huomannut juuri tuon dilemman, että teoria ja käytäntö asioiden hoitamisessa ei kohtaa. Eli pääkonttori olettaa että hommat hoidetaan tietyllä tavalla ja siihen budjetoidaan tietty määrä rahaa. Todellisuudessa kun varsinkin toiminta koko ajan kasvaa ei noilla rahkeilla oikein pärjää, ilman että siitä sitten kärsii sekä työntekijä suuren työmääränsä takia että myös asiakas palvelutason heikentymisenä.

Mutta koska kaikilla työntekijöillä on varsin selvästi tiedossa että kilpailu alalla on kovaa, niin homman pitää olla kustannustehokasta. Muuten ei kohta ole enää lainkaan töitä. Eli tullaan siihen kun osa-aikaisen asiakaspalvelijan pitäisi pysty tekemään yhä monipuolisempaa ja jatkuvasti muuttuvaa työtä yhä tehokkaammin ja paremmin, palkan kuitenkin pysyessä samana. Sellaista työväkeä on tuhottoman vaikea löytää. Esimiehelle tämä tuottaa pikku päänvaivaa saada tällainen työntekijä motivoitumaan joka minuutti tekemään työnsä parhaalla mahdollisella tavalla. Ja samalla itse tehdä samaa työtä että lisäksi esimiehelle kuuluvia lisätehtäviä.

Eli miksi sitten Suomessa on liian usein heikkoa asiakaspalvelua? Työntekijät painavat meilläkin monesti ylitöitä ja se vaikuttaa varmasti ainakin loppupäivästä suoraan asiakaspalvelun tasoon. Ei enää jaksakaan hymyillä niin nätisti, keskittyminen herpaantuu, tauot saattavat venähtää jne... Syy siis aina todellakaan ei ole se että yksittäinen työntekijä on huono, vaan ongelmat =(haasteet) ovat paljon korkeammalla kuten fat of the land edellä mainitsi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Paljon on hyvaa ja huonoa asiakaspalvelua tullut elaman aikana koettua ja itsekin varsin vankalla alan kokemuksella sita tulee aina seurattua hyvin tarkkaan. Ja hyvaa sellaista sita odottaa aina saavansa.

Taman hotellin, jossa parhaillaan olen Tokiossa, asiakaspalvelua en ole kylla koskaan kokenut. Lyo allikalla koko ajan. Viikon paivat on nyt taalla asuttu eika viitsis huomenna pois lahtea...

Aina kun tulee vastaanottoon, niin "butler"-tytot tulee toivottamaan tervetulleiksi (hyvat huomenet, hyvat iltapaivat jne jne), pari kolme tarjoilijaa ohjaa aamiaispoytaan ja pitaa huolen, etta koko ajan on einesta ja kaffetta edessa. Paras on kuitenkin nama butler-tytot, jotka tulee lahtiessa hissille (vastaanotto on taman pilvenpiirtajan 26. kerroksessa) toivottamaan hyvaa paivan jatkoa ja kun hissin ovet sulkeutuvat, niin ne kumartaa syvaan... Ja tipitys on kiellettya eli rahasta sita ei tehda!

YEAH!
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ender00 kirjoitti:
Gigantti.

Tarkoitukseni oli käydä ostamassa sieltä reilut 400 eukkaa maksava Panasonicin digikamera. Kello oli noin 15, joten ei ollut lainkaan pahin ruuhka-aikakaan. Kyseisestä kamerasta oli näytillä esittelykappale, mutta itse myytävät laatikot eivät olleet myymälässä. Tämä aiheutti sitten sen tilanteen, että olisi tarvittu myyjää sen tuotteen noutamiseen. Se luonnollisesti osoittautui mahdottomaksi. Minua ennen kameranurkkauksessa oli yksi perhe, joka odotteli palvelua ja puheista sekä puhinasta päätellen olivat jo jonkin aikaa odottaneet.

En kuitenkaan uskonut, että siinä palvelun saamisessa kauaa menisi, kun asiakkaita ei ollut myymälässä kuin ehkä 3 kertaa myyjien määrä. No, 15 minuuttia odoteltuani päätin sitten haistattaa vitut ja lähteä..minua ennen vuoroaan odottava perhe jäi vielä kärsivällisesti, tosin kiukkuisena palvelu odottamaan.

En tiedä oliko kamerapisteen ainut myyjä juuri sopivasti myöhään venähtäneellä ruokatunnillaan, mutta palvelua ei ainakaan tullut.

Enkä olisi tarvinnut kuin kamerapaketin kainalooni..en sen kummempaa apua...

Jotenkin en yllättynyt että kyseessä on juuri Gigantti. Myyjillä kun on tapana juosta karkuun kun he näkevät asiakkaan. Tai ainakin olen saanut sellaisen kuvan. Lisäksi myyjät ovat ryhmittäytyneet viiden hengen "jengeihin" ja kun heiltä pyytää apua ei kukaan ota kuuleviin korviinsakaan. En sitten tiedä onko tuolla Gigantissa tätä monesta kodinelektroniikkaketjusta tuttua provisiopalkkausta käytössä. Joka tapauksessa palvelu on täysin paskaa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Speedye kirjoitti:
Jotenkin en yllättynyt että kyseessä on juuri Gigantti. Myyjillä kun on tapana juosta karkuun kun he näkevät asiakkaan. Tai ainakin olen saanut sellaisen kuvan. Lisäksi myyjät ovat ryhmittäytyneet viiden hengen "jengeihin" ja kun heiltä pyytää apua ei kukaan ota kuuleviin korviinsakaan. En sitten tiedä onko tuolla Gigantissa tätä monesta kodinelektroniikkaketjusta tuttua provisiopalkkausta käytössä. Joka tapauksessa palvelu on täysin paskaa.


Toikin on, enemman kun heidan oma, niin heidan esimiestensa vika. Kaikenmaailman huuhailijoista tehdaan nykyaan liian helposti esimiehia ja sitten unohtuu ne prioriteetit.
 

sele

Jäsen
Kävin eilen Jumbon Sony Storessa kyselemässä jalustaa vasta hankkimaani videokameraan.

Myyjä esitteli netin välityksellä jalustat ja kertoi asiantuntevasti eri vaihtoehdoista. Löysin mielestäni sopivan ja kyselin toimitusaikaa. Liike on sen verran pieni, että siellä ei ole juurikaan varastotilaa vaan isommat tuotteet liike tilaa maahantuojalta. Maahantuojan tiedoissa ko jalustaa ei ollut tulossa koskaan. Kaksi seuraavaa vaihtoehtoa antoivat saman statuksen ja ainoa, jonka olisi saanut 2-4 viikon toimitusajalla oli perusjalusta. Ei siinäkään mitään pahaa, mutta lähes kuukausi on mielestäni hiukan liian pitkä aika odottaa.

Ei muuta kuin kotiin, netti auki ja google.de sivustolle ykkösvaihtoehdon jalustan malli. Löytyi heti ja saatavuus oli välittömästi. Pari kymppiä säästin rahaa, mutta olisin mieluusti maksanut ylimääräistä noinkin hyvästä palvelusta. Mutta kun ei niin ei. Ihme juttu kun maailmanlaajuinen valmistaja ei saa Suomeen toimitettua peruslisätarvikkeita.
 
Hazardipakki kirjoitti:
Kävin paikallisessa liikkeessä viime lauantaina ja kun ei sopivaa puhelinmallia löytynyt, halusin että sellainen tilataan. Myyjän mukaan kapulaa tulisi seuraavan viikon puolivälissä, ja hän sitten soittaa minulle. Nyt on perjantai kohta puolivälissä eikä ole puhelin soinut.

Muuten en olisi mokomasta puljusta mitään ostanutkaan, vaan kun perhana omistan lahjakortin.
Nytpä soitin puljuun taas. Aikaa tilauksesta on melkein 2 viikkoa. Kaupan toinen myyjä sanoi, että haluamaani kapulaa on tullut jo monta lastia, kumma vaan ettei alkuperäinen myyjä ole "muistanut" minulle ilmoittaa.

Jos kerran luvataan soittaa kun tuote saapuu, sitä odottaa niin tapahtuvan, eikä siten viitsi itse joka päivä kysellä. En tiedä johtuuko saamani paska palvelu siitä, että olen jo tavallaan tuotteeni maksanut, vai siitä etten kuulu asianomaiseen uskontokuntaan. Jumalan terve vaan kaikille.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
1Timer kirjoitti:
Toikin on, enemman kun heidan oma, niin heidan esimiestensa vika. Kaikenmaailman huuhailijoista tehdaan nykyaan liian helposti esimiehia ja sitten unohtuu ne prioriteetit.

Yleensä esimiehiä näissä ketjuissa tehdään niistä jotka on perkeleen kovia myymään...Oman esimerkin kautta siis. Siinä ei ehdi kysyä että mikä mahtoi olla asiakaspalvelun tai tietämyksen taso. Kokemusta on, ei kyseisestä ketjusta mutta vastaavasta. Loppu riippuu siitä millainen esimies haluat olla.
 

Daluner

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viisastuneet porvarispedet ovat kauppaketjujen johdossa ottaneet linjaksi sen että kun kaupoissa eläkkeelle jää kokoaikainen työntekijä niin paikalle palkataan opiskelija osa-aikaiseksi.
Seurauksena on tietysti se että palvelualoille valmistuneilla ei ole kokoaikaisia työpaikkoja suhteessa valmistuneiden määrään läheskään tarpeeksi.
Osa-aikaisia palkaamalla ja ns. "uratyöntekijöistä" luopuminen heikentää ammattitaitoja nimenomaan asiakaspalvelutehtävissä koska "asiakkaanlukutaitoa" ei voi oppia kuin kokemuksella.

Totta turiset., vituttaa vielä kun ei tämä suuri ja mahtava ammattiliittomme PAM saa mitäänä aikaan, paheksuu vaan.

Jos nyt olette käynyt missään muualla kuin suomessa niin typaikkapuutetta ihmetellessä miettikää milloin olette nähneet suomessa viimeksi huoltoasemilla työntekijöitä tankaamassa asiakkiaden autoja ja pesemässä ikkunoita? tai muita ns. kesäjobbarihommia tai pikkuhommia kouluttamattomille nimenomaan palvelualoilla?

Hmm.. tiedätkö kuinka paljon maksaa tuommoiset "kesäjobbarihommat" työnantajalle? Liikaa. Ulkomailla ei ole noita "sivukuluja" palkassa. Olisiko niin että pyöreästi heitettynä jos herra x saa palkaa autojen tankkaamisesta 1000€, niin työnantajalle se maksaa n. 1500 €?

Eräs kaikille tuttu *piip*-ryhmän kauppaketju tekee niin että ns. pullopojat ovat viikolla päiväsaikaan paikallisista palvelutaloista rekrytoituja kehitysvammaisia jotka joko tulevat ryhmänä tai järjestönsä kautta huikealla 7€/päivä tuntipalkalla "tekemään töitä".
Seurauksena:
kauppaketju saa säästettyä melkoisen muhkean fyrkkaläjän vuositasolla, kehitysvammaiselle jää työpaikkaruokailun jälkeen - pari € käteen ja tietysti työnilo jota ei voi millään korvata.

Oletko kenties töissä kyseisessä ketjussa? Itse olin ja voin ilomielin ilmoittaa ettei tälläistä "riistoa" tapahtunut ainakaan minun työpaikalla. Voit huoletta jatkaa ostoksia ilman tunnontuskia..

Muuten olikin taas perusläppää.. sorry ot.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Hazardipakki kirjoitti:
Jos kerran luvataan soittaa kun tuote saapuu, sitä odottaa niin tapahtuvan, eikä siten viitsi itse joka päivä kysellä. En tiedä johtuuko saamani paska palvelu siitä, että olen jo tavallaan tuotteeni maksanut, vai siitä etten kuulu asianomaiseen uskontokuntaan. Jumalan terve vaan kaikille.

Tuntuu olevan yleinen tapa. 407 Peugeotiin piti tilata Ranskasta joitain osia alkukesästä ja sovittiin, että soittavat kun osat saapuvat, jotta saadaan homma hoidettua mahdollisimman nopeasti. Eivät soittaneet. Itse soitin kun sieltä ei mitään kuulunut ja siellähän ne osat odottivat hyllyssä. No nämä pro-mekaanikothan eivät sitten saaneetkaan vikaa korjattua, koska vika ei ollutkaan niissä osissa jotka vaihdettiin, vaan jossain muualla. No ei muuta kuin uudet varaosat tilaukseen Ranskasta ja odottelemaan niiden saapumista. Taas sovittiin jo liikkeessä, että soittavat kun osat tulevat ja myöhemmin myös puhelimessa paikan jonkinlaisen pomon kanssa varmistin että soittavat osien tultua. "Jos niin sovitaan, että soitetaan, niin sitten soitetaan, kun osat saapuvat." No kuten arvata saattoi, niin mitään puhelua ei koskaan tullut, vaan jälleen jouduin itse soittamaan sinne ja kas osat olivat saapuneet.

Että ei tuosta nyt voi hirveästi Peugeotille pisteitä antaa, kun paskana olevan auton lisäksi huoltosysteemit ovat suhteellisen perseestä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Daluner kirjoitti:
Hmm.. tiedätkö kuinka paljon maksaa tuommoiset "kesäjobbarihommat" työnantajalle? Liikaa. Ulkomailla ei ole noita "sivukuluja" palkassa. Olisiko niin että pyöreästi heitettynä jos herra x saa palkaa autojen tankkaamisesta 1000€, niin työnantajalle se maksaa n. 1500 €?
Reilut 1600€ nykyään. Työvoima on ihan helvetin kallista Suomessa. Kyllähän sitä työvoimaa palkattais, mutta kun ei vaan ole varaa, varsinkaan pienillä yrittäjillä (kuten huoltoasemat, yksityiset ravintolat). Suomalaisille on muuten tullut hassu tapa, nyt on eurooppalaisina vaatimaan sitä palvelua, mutta siitä ei olla missään nimessä valmiita maksamaan. Onko se nyt mikään ihme, jos jossain halpaketjun liikkeessä ei saa hyvää palvelua? Vähän ja halpaa (kokematonta, kouluttamantonta) henkilökuntaa, sillä ne tuotteet pidetään halpoina.

Vähän OT, mutta tuli tosta autojen tankkaamisesta mieleen, että lukiko kukaan iltiksestä juttua kun Rita Tainola kävi tankkaamassa Mechelininkadun Essolla? Mä näin vaan sen Esson yrittäjän vastineen siihen, joka selvens asiaa ihan tarpeeks, tipuin ihan totaalisesti. Aikaa siis ainakin pari viikkoa tästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös