Laadukasta asiakaspalvelua

• 1 992 896
  • 7 111
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
VR:n ja Matkahuollon virkailijat esittävät laadukasta asiakaspalvelua silloin kun eivät menetä hermojaan ihmisiin, jotka tunkevat tiskille ainoastaan kysyäkseen aikataulutietoja, jotka voisivat tarkastaa aseman seinille asetetuista suurista julisteista.

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helmut Steiger kirjoitti:
VR:n ja Matkahuollon virkailijat esittävät laadukasta asiakaspalvelua silloin kun eivät menetä hermojaan ihmisiin, jotka tunkevat tiskille ainoastaan kysyäkseen aikataulutietoja, jotka voisivat tarkastaa aseman seinille asetetuista suurista julisteista.

Ja miks vitussa niitä asioita pitää sitten vielä erikseen henkilökunnalta kysellä, jos ne kerran löytyvät seinille asetetuilta suurilta julisteilta? Eikö ne julisteet ole siellä seinillä juuri sitä varten, ettei kenenkään tarvitsisi kysellä tyhmiä? Toivoisin hieman oma-alotteisuutta Matkahuollon ja VR Oy:n asiakkailta, ettei tarvitsisi TAAS nostaa hintoja

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensä olen saanut hyvää palvelua Stockalta, mutta tänään oli poikkeus. Etsin marraskuun kuvastossa olleita stifloja kenkäosastolta, mutta en löytänyt niitä. Ei muuta kuin kysymään kenkiä hyllyyn asettelevalta myyjältä neuvoa.

minä: Hei!
myyjä: -
minä: teillä oli marraskuun kuvastossa sellaiset ruskeat talvikengät hintaan 79,90€, missäköhän niitä on kun en ole löytänyt?
myyjä: ei meil oo.
minä: mutta kun siinä lehdessä luki, että olisi...?
myyjä: no kun ei oo.
minä: öö, onks ne loppuneet vai missä...?
myyjä: mee kysyy urheiluosastolta.
minä: okei, kiitos.
myyjä:-

Urheiluosastolta sitten kyllä löytyi kyseiset kengät, mutta ei kokoani, sillä minulle sopivat kengät olivat varastossa, josta ne saadaan myyntiin vasta tistaina, huoh.

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Gellner kirjoitti:
Yleensä olen saanut hyvää palvelua Stockalta, mutta tänään oli poikkeus. Etsin marraskuun kuvastossa olleita stifloja kenkäosastolta, mutta en löytänyt niitä. Ei muuta kuin kysymään kenkiä hyllyyn asettelevalta myyjältä neuvoa.

minä: Hei!
myyjä: -
minä: teillä oli marraskuun kuvastossa sellaiset ruskeat talvikengät hintaan 79,90€, missäköhän niitä on kun en ole löytänyt?
myyjä: ei meil oo.
minä: mutta kun siinä lehdessä luki, että olisi...?
myyjä: no kun ei oo.
minä: öö, onks ne loppuneet vai missä...?
myyjä: mee kysyy urheiluosastolta.
minä: okei, kiitos.
myyjä:-

Urheiluosastolta sitten kyllä löytyi kyseiset kengät, mutta ei kokoani, sillä minulle sopivat kengät olivat varastossa, josta ne saadaan myyntiin vasta tistaina, huoh.

Et sitten huomannut siinä lehdessä ollutta tekstiä, jossa mainittiin, että kyseisen aukeaman tuotteet ovat urheiluosastolla?

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
straiter kirjoitti:
Et sitten huomannut siinä lehdessä ollutta tekstiä, jossa mainittiin, että kyseisen aukeaman tuotteet ovat urheiluosastolla?

Ei kai sekään edellytä myyjää käyttäytymään tuolla tavalla, vaikka eri osastolla työskenteleekin?

Kysehän on nimenomaan asiakaspalvelusta, jota tämä myyjä ei oikein hallinnut. Kyllähän myyjä olisi voinut kertoa heti ystävällisesti mistä nämä kyseiset kengät löytyvät.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
straiter kirjoitti:

En, kun en koko lehteä ollut vilkaissutkaan. Ehkä se sitten oli virhe kysyä myyjältä neuvoa. Jotenkin sitä vaan ajatteli, että myyjältä voisi kysyä jeesiä, kun itse en kenkiä löytänyt.

J.Petke

Jäsen
Työskennellessäni asiakaspalvelualalla, eniten minua ärsytti ihmiset joilla ei ole pienintäkään käsitystä, että myyjillä voi oikeasti olla kiire. Jos on tekemässä kauppaa toisen asiakkaan kanssa niin tullaan väliin huutelemaan ja kyselemään kysymyksiä. Ja jos ystävällisesti vihjaa, että vähän jos odotatte niin saatte ihan oman myyjän, niin se ei käy. Asenne tuntuu olevan "kaikki mulle heti nyt". Ja jos myyjää voi joutua joskus odottamaan 10-20 minuuttia niin ollaan jo kireänä, koska ei saada palvelua heti. Ala kun on vielä sellainen, että asiakas ei yksinään voi ostoksia juurikaan tehdä.

Yllättävän usein kuitenkin saa kauppa palautetta hyvästä palvelusta ja ihmiset tykkäävät asioida siellä koska myyjä keskittyy asiakkaaseen ja palvelee häntä koko ajan. Nykykaupoissa tuntuu olevan se meininki, että myyjät odottelevat tiskin takana kysymyksiä ja asiakas kiertelee yksin kaupassa. Harvoissa kaupoissa saa nykyään enää hyvää palvelua.

edit: ja tämä teksti ei liity mitenkään ylläoleviin viesteihin joten herneet pois ulottuvilta.

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Gellner kirjoitti:
En, kun en koko lehteä ollut vilkaissutkaan. Ehkä se sitten oli virhe kysyä myyjältä neuvoa. Jotenkin sitä vaan ajatteli, että myyjältä voisi kysyä jeesiä, kun itse en kenkiä löytänyt.

No itse asiassa myyjähän opasti sut ihan oikealle osastolle. Stockalla on kuitenkin aika monta osastoa ja aika paljon kuukausittaisia tarjouksia kanta-asiakkaille, joten joku normimyyjä ei välttämättä tiedä/muista kaikkien osastojen tarjouksia.

Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Schwalbe kirjoitti:
Ja miks vitussa niitä asioita pitää sitten vielä erikseen henkilökunnalta kysellä, jos ne kerran löytyvät seinille asetetuilta suurilta julisteilta? Eikö ne julisteet ole siellä seinillä juuri sitä varten, ettei kenenkään tarvitsisi kysellä tyhmiä? Toivoisin hieman oma-alotteisuutta Matkahuollon ja VR Oy:n asiakkailta, ettei tarvitsisi TAAS nostaa hintoja

No eipä pitäisi niin, ja kanssajonottajana on hermo aina todella liki repeämistään näinä hetkinä.

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
straiter kirjoitti:
No itse asiassa myyjähän opasti sut ihan oikealle osastolle. Stockalla on kuitenkin aika monta osastoa ja aika paljon kuukausittaisia tarjouksia kanta-asiakkaille, joten joku normimyyjä ei välttämättä tiedä/muista kaikkien osastojen tarjouksia.
Mielestäni se, että myyjä sanoo: "mee kysyy urheiluosastolta", ei ole asiakaspalveluun kuuluvaa opastusta. Varsinkin kun Gellner aloitti teitittelyllä, pitäisi myyjältä (/työharjoittelijalta?) löytyä peliälyä vastata kysymyksiin asiallisesti, minkä pitäisi tosin olla täysin automaattista riippumatta asiakkaasta. Tuollainen käytös myyjältä voi hyvin johtaa moneen ostamattajättämispäätökseen.

Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
VR on todella hieno organisaatio.

Täytyy kyllä todeta, että kyllä VR loppujen lopuksi toimii kuin se junan vessa.

Eli pohjustetaan hiukan, olen nyt asunut alkusyksystä lähtien Briteissä, Worcesterissa ja ajattelin lähteä käymään pikaisesti Suomessa pitkää viikonloppua viettämäaaä ja sählyä pelaamaaa, no siinä sitten varasin lentoliput (pencen suunta+verot, ei kallis) ja katsoin juna-aikataulut. Junalippu edestakaisin maksoi sitten n.50 puntaa, koska en ehtinyt varaamaan lippua ennakkoon ja "railwaycardini" ei ollut vielä tullut postissa.

Kokemuksesta tiesin että n.50% Brittiläisistä junista on myöhässä, joten ajattelin mennä junilla joiden kanssa olisin aikataulun mukaan ollut yli kaksi tuntia ennen Check Inin loppumista.

Siinä sitten aamulla heräilin, vahingossa vielä tunnin liian aikaisin eli kuudelta kun oli toinen kännykkä kesäajassa ja tilasin taksin asemalle. Ensimmäinen juna oli jopa viiden minuutin tarkkuudella ajoissa asemalla ja perillä. Seuraava etappi piti olla Birmingham-Liverpool, junamatkan piti kestää hiukan rohkea tunti ja minun piti olla Liverpoolissa 10:55.

Alkumatka meni ihan hyvin, juna ei lähtenyt kuin 10min myöhässä joten ajattelin luonnollisesti että hyvinhän minä ehdin. Sitten kolmasosan matkaa ollessa takana, juna alkaa himmaamaan ja lähes pysähtyy vartiksi. Sitten kuski ilmoittaa kovaäänisen kautta että kiskot ovat rikki ja jouduimme odottamaan liki tunnin aseman edustalla. Siitä sitten laskin, että hyvin ehdin vielä kun jään asemalla joka on kohtuullisen lähellä lentokenttää. Sitten seuraava ilmoitus on että juna lopettaa matkanteon Crewessä ja seuraava juna tulee n. 10 minuutin kuluttua. Noh, ajattelin vieläkin että ei tule edes kiire. Sitten ilmoitetaan, että tämä kyseinen juna ei pysähdy kuin asemalla joka on huomattavasti kauempana suhteessa lentokenttään.

Siinä sitten istuin tuon reilun puolen tunnin matkan ja mietin ratkaisuja joilla vielä ehtisin lentokentällä Check Inin loppuun mennessä. Päätin että otan taksin asemalta ja toivon parasta. Tämäkin juna, vaikka olikin joku Pendolinon tapainen pikajuna oli sitten vartin myöhässä. Tulin asemalle ja katsoin, että kappas täältä meneekin lentokenttäbussi, noh siitä sitten bussilaituria kohti, kun huomaan ovella että ei perkele tuossa se minun bussini menee. Pienen hetken jo meinasi epäusko vallata mielen, mutta liikennevalot pelastivat ja syöksyin salamana bussin viereen ja koputtelin kuskin ikkunaan, kuski oli sitten niin ystävällinen että päästi minut vielä sisään ja pääsin lähtemään kohti kenttää, kello oli n.12:05, kun Check
In päättyi 12:40. Siinä sitten kyseinen linkkari kiersi keskustaa ja kello läheni määräaikaa, missään vaiheessa ei näkynyt lentokoneita ja ajattelin jo että nyt tuli noutaja ja joudun palaamaan häntä koipien välissä takaisin Wustaan. Onneksi kuski rääkkäsi bussia kuin Räkä Räikkönen ja yhtäkkiä eteen ilmestyi " Welcome to John Lennon airport". Siitä sitten juoksujalkaa Check In-tiskille ja vilaus kelloon, 12:33.
Eli loistavien junayhteyksien ansiosta ehdin kuin ehdinkin lentokoneeseen, luppoaikaa vain jäi suunnitellun kahden tunnin ja vartin sijasta rapiat seitsemän minuuttia.

Eli mitä tänään opimme?

Jos Briteissä menet junalla johonkin missä sinun täytyy olla ajoissa, muista varata kolme tuntia ylimääräistä matka-aikaan, jotta varmasti ehdit.

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuamas kirjoitti:
Eli pohjustetaan hiukan, olen nyt asunut alkusyksystä lähtien Briteissä, Worcesterissa ja ajattelin lähteä käymään pikaisesti Suomessa pitkää viikonloppua viettämäaaä
...klip, klip...
Kokemuksesta tiesin että n.50% Brittiläisistä junista on myöhässä, joten ajattelin mennä junilla joiden kanssa olisin aikataulun mukaan ollut yli kaksi tuntia ennen Check Inin loppumista.
...klip, klip...
Jos Briteissä menet junalla johonkin missä sinun täytyy olla ajoissa, muista varata kolme tuntia ylimääräistä matka-aikaan, jotta varmasti ehdit.

Juuri nimenomaan Britannian rautatieliikenteessä tehdyistä päätöksistä (jä nähdyistä seurauksista) johtuen kukaan järkevä ihminen tuskin haluaa yksityistää Suomen rautatieliikennettä (=VR ja Ratahallintokeskus). Jos joku ei tunne Britannian tilannetta, niin lohdutettakoon, että läpimätä VR:kin on todellakin valovuoden kyseistä laitosta edellä; niin toimintavarmuudessa, asiakaspalvelussa kuin turvallisuudessakin. Tämän tosin helposti VR:n palveluja aktiivisesti käyttävänä unohtaa, myönnän.

Britanniassa ei ikinä pidä liikkua junalla; bussit ja kotimaan lentoliikenne toimivat paljon paremmin!!! Olen toki istunut kerran Heathrowlta Birminghamiin bussissa, jonka kuski eksyi poiketessaan Coventryssa, mutta siitäkin huolimatta Britanniassa juna on vihon viimeinen liikenneväline. Goes on previous experience...

Mutta se siitä.

Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cmprs kirjoitti:
Mielestäni se, että myyjä sanoo: "mee kysyy urheiluosastolta", ei ole asiakaspalveluun kuuluvaa opastusta. Varsinkin kun Gellner aloitti teitittelyllä, pitäisi myyjältä (/työharjoittelijalta?) löytyä peliälyä vastata kysymyksiin asiallisesti, minkä pitäisi tosin olla täysin automaattista riippumatta asiakkaasta. Tuollainen käytös myyjältä voi hyvin johtaa moneen ostamattajättämispäätökseen.

Palatakseni asiaan vielä sen verran, niin tämä kyseinen myyjä oli about 55-vee nainen. Itse asiassa aika monessa paikassa sen parhaimman palvelun saa suht nuorilta myyjiltä.

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Gianfranco kirjoitti:
Juuri nimenomaan Britannian rautatieliikenteessä tehdyistä päätöksistä (jä nähdyistä seurauksista) johtuen kukaan järkevä ihminen tuskin haluaa yksityistää Suomen rautatieliikennettä (=VR ja Ratahallintokeskus).

Ei tarvitse mennä Englantiin asti tuota todistamaan. Jopa Ruotsissa, tuossa järjestelmällisyyden emomaassa romahti rautiepalveluiden taso liikennelaitosten yksityistämisen jälkeen. Vain suuret asikasmäärät kiinnostivat, joten samanlainen taso kuin Suomessa on kaikilla matkoilla löytyy Ruotsissa ainoastaan suurten kaupunkien välisiltä matkoilta. SJ eli Ruotsin vastine VR:llä hoitaa hommansa, muut muut yhtiöt hoidetaan Brittienmallilla.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuamas kirjoitti:

Kai nämä alkaisi jo kuulumaan jatkislaiset ulkomailla -ketjuihin, mutta kommentoidaan nyt vielä tähän kolmeen tuntiin. Eräänä tammikuisena viikkona muutama vuosi sitten Lontoon laitakaupungilla en päässyt kolmeen päivään kouluun, mikä oli junamatkan päässä, koska lämpömittari näytti -7C.

Menin aina aamuisin katsomaan, mutta siellä luki vaan cancelled, cancelled, cancelled.

Te ketkä tiedätte mistä puhun tiedätte ja teille muille voin vain sanoa, että onneksi on edes VR.

Mutta, kuinka ollakaan tämmöinen aihe on noussut esille juuri nyt. Aina ennen olen nauranut niille ketkä kehtaavat haukkua VR:ää, tietäisitte mitä jossain muualla muka sivistysmaissa se touhu on.

Eilen (perjantaina) menin aamupendolinolla Joensuuhun. Näiden italiantähtien ongelmat ovat hyvin dokumentoitu ja niitä on kai "jonkin verran ollut." Puolitosissani naureskelin, että miksi edes yritän, ei tämä kuitenkaan kestä.

Niin, siis yritin mennä sinne, minne lippu oli ostettu. Juna vain hajosi, niin meni rikki. Sitä ei kerrottu mitä tapahtui, mutta Kiteellä (noin 60km määränpäästä) kyyti vaihtui linja-autoon.

Selvästi vankalla kokemuksella VR hoiti bussit ja perille päästiin vain 45min myöhässä, eli ilmeisesti normisuoritus.

Ollaan me suomalaiset onnellisia, meillä on kuitenkin edes jotain.

Minulla olisi niin paljon omakohtaisia kauhutarinoita sumujen saarelta, onneksi on VR.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näistä junakokemuksista voisi joku perustaa vaikka oman ketjun - niitä varmaan löytyy...ja tämänkin voi siirtää sinne.

Ketjun otsikkoon liittyen sain taannoin laadukasta asiakaspalvelua makuuvaunumatkalla välillä Voronezh - Moskova, yöjuna ja matkan kesto n. 12 tuntia. Elettiin NL:n lopun aikoja kun ruplan kurssi romahti noin 3 geen kiihtyvyydellä.

Juna oli täynnä kansaa joka oli menossa vaihtamaan tavaraa tavaraan Moskovan toreilla, Ladan renkaita etc. Lisäksi kaikki paikat oli myyty kahteen kertaan joten junassa oli tuplaporukka - 2 tuntia unta ja 2 tuntia käytävällä oli pelisääntö.

Meitä oli loosissa kollegani lisäksi pakollinen KGP:n häntä, "raitiovaunukuljettaja Moskovasta" sekä everstintasoinen lentokoneinsinööri Iljushinin tehtailta.

Lahjoin vaunupalvelijan muutamalla askilla Marlboroa ja saimme pitää "sviittimme" Moskovaan asti ilman vaihtoja - laadukasta asiakaspalvelua siis; aamulla hän toi vielä teetä vaunun samovaarista ja eversti tasasi eväänsä meidän kesken - itselläni oli ollut korkkaamaton pullo mustaa Renaulttia jakaa illalla. KGP:n kaveri jotain mutisi ettei junissa saa juoda mutta eipä hänkään lasiin sylkenyt sitten loppupeleissä.

Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
Autokaupasta

Tänään sain tietää, että keväällä ostamaani autoa on edellisen omistajan toimesta kolaroitu ja autoa korjattu maalaamolla. Auto myytiin minulle kolaroimattomana, joten laitan vielä tänään palautetta vaihtoautomyynnin päällikölle ja pyydän selvitystä kusetukseen. Huomenna soitto kuluttajaneuvojalle. Lisäraporttia tapahtumien kulusta luvassa lähitulevaisuudessa.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Miten sait tietää kyseisen asian?

Miten autoa väitettiin kolaroimattomaksi?

Jos suoraan sanottiin, että on kolaroimaton, niin onko todistajaa?

Keväällä ostamasi..huhtikuu vai toukokuu?

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Laadukkaan asiakaspalvelun ansiosta minulla on varmasti Suomen kalleimmat sähköt.

Erään sähköyhtiön neitokainen myi minulle sujuvasti toiset sähköt entisten päälle...

-Niin mitenkäs kun minulla on tällainen määräaikainen sopimus Vattenfallin kanssa?

-Öö..tota no ei se sit...ootaas... eiku joo. Kyl se onnistuukin.

-Ai siis onnistuu?

-Kyllä. Sun ei tarvi tehdä yhtään mitään. Me täältä hoidamme kaikki paperityöt ja siirrämme...

Niinpä niin. Tässä sitä maksellaan kahden sähköpuljun sähkölaskuja samanaikaisesti...

Veijari

Jäsen
ipa rules kirjoitti:
Miten sait tietää kyseisen asian?

Auton maalipinta alkoi kupruilla joten soitin autoliikkeen takuuhuoltoon ja kysyin, että onko kolaroitu vai voisiko olla alkuperäisessä maalipinnassa virhe. Osoittautui että autoa on kolaroitu edellisen omistajan toimesta.

ipa rules kirjoitti:
Miten autoa väitettiin kolaroimattomaksi?

Kysyessäni auton historiasta, myyjä kehui, että ei ole kolaroitu, auto on täysin virheetön. Myyjä siis joko puhui bullshittiä tai ei vain viitsinyt tarkistaa auton historiatietoja jotka todennäköisesti olisi löytyneet heidän tietokannastaan koska eilenkin se sieltä löytyi.

ipa rules kirjoitti:
Jos suoraan sanottiin, että on kolaroimaton, niin onko todistajaa?

Avopuoliso oli mukana ja hän muistaa tuon myyjän ja minun välillä käydyn keskustelun kuin eilisen päivän.

ipa rules kirjoitti:
Keväällä ostamasi..huhtikuu vai toukokuu?

Toinen näistä, mitä väliä?

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Onhan sillä kait merkitystä, koska eikös myyjän vastuu käytetyn auton kaupassa ole kuusi kuukautta... tjsp.

Veijari

Jäsen
dude kirjoitti:
Onhan sillä kait merkitystä, koska eikös myyjän vastuu käytetyn auton kaupassa ole kuusi kuukautta... tjsp.

Mikä ero on myyjän vastuulla ja takuulla? Autoonhan annettiin 1v/20000km takuu.

No, tuskin tässä kuitenkaan pääsen mihinkään rahallisiin alennuksiin kaupasta, sillä se edellyttäisi että auto olisi ajettu lunastuskuntoon. Pienet korikorjaukset eivät ole auton arvoa alentavia vaikka niistä ei myyntitilanteessa olisi kerrottukaan. Tämän tiedon sain kuluttajaneuvonnasta. Tässä minun tapauksessa korjausmaalauksen tehnyt nyrkkipaja on suostunut korvaamaan uudelleenmaalauksen takuuna.

Odotan kuitenkin vielä myyjäliikkeen selvitystä siitä, kuinka laajasti autoa on kolaroitu ja paljonko sitä on korjattu. Ihan senkin takia, että tiedän informoida takuumaalauksen tekevää liikettä, että katsovat auton joka osalta läpi ettei maalipinta kupli jostain muualta taas 6kk päästä. Takuumaalauksen tekee siis ulkopuolinen taho, koska auto on korjausmaalattu ja ostettu kotipaikkakuntani ulkopuolelta. Pitää myös yrittää keskustella josko myyjäliike korvaisi edes osan sijaisautokuluista, autoni kun seisoo 3-4vrk pajalla uudelleenmaalauksen vuoksi.

Viimeksi muokattu:

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
uljas kirjoitti:
Laadukkaan asiakaspalvelun ansiosta minulla on varmasti Suomen kalleimmat sähköt.

Erään sähköyhtiön neitokainen myi minulle sujuvasti toiset sähköt entisten päälle...

-Niin mitenkäs kun minulla on tällainen määräaikainen sopimus Vattenfallin kanssa?

-Öö..tota no ei se sit...ootaas... eiku joo. Kyl se onnistuukin.

-Ai siis onnistuu?

-Kyllä. Sun ei tarvi tehdä yhtään mitään. Me täältä hoidamme kaikki paperityöt ja siirrämme...

Niinpä niin. Tässä sitä maksellaan kahden sähköpuljun sähkölaskuja samanaikaisesti...

Voitko hiukan tarkentaa? Jos vaihdat sähkötoimittajaa niin silloin saat "oman alueesi sähköyhtiöltä" laskun sekä siltä joka ns. tuottaa sähkön. Kiinnostaa, miten asiasi todella hoidettiin? Ja voitko kertoa, mikä tämä uusi sähköntuottaja on?

Rocco

Jäsen
dude kirjoitti:
Näin juuri. Asiakkaalla on kuusi kuukautta aikaa reklamoida tällaisissa tilanteissa jos tuotteesta, tässä tilanteessa autosta, löytyy selkeästi sellaista kauppaan vaikuttavaa tietoa. Eli aivan selkeästi jos auto on kolaroitu ja myyjä on sen myynyt kolaroimattomana, syy on päivänselvästi olemassa.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Eikös täällä joku laajakaistaketju ollut, millään en sitä löytänyt? No pistetään tänne.

Tampereen Puhelimesta soittelivat ja sanoivat että täällä Hervannan alueella siirrytään vanhanaikaisesta kupariverkosta valokuituverkkoon ja kutsui toimistolle juttelemaan etuuksista, joihin kuuluu ainakin ADSL-modeemin ikuinen takuu ja lupasi lykätä vielä samalla ilmaisen tulostin/skanneri/kopiokoneen kainaloon.

Ainahan ilmainen kama kelpaa mutta mitä ne siellä kauppaavat kun menen käymään? Kenellekään muulle asiasta soiteltu?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy