Eihän palvelulla ole tässä vaiheessa mitään merkitystä. Kassa halusi pakkaajalta jotain - EI maksajalta! Miksi siis maksajan piti ruveta urputtamaan tilanteessa yhtään mitään?Palveliko kassa asiakasta vai pakkaajaa?
Esimerkkisihän on aivan perseestä! Ehkä hieman parempi olisi, joka kävi tuossa jokin aika sitten...Toinen on mukana pakkaamassa ostoksia ja toinen suorittaa ostotapahtuman. Kyllähän itse rupeaisin vähän kyselemään jos poliisi kysyy muijaltani ajokorttia, kun itse ajan autoa.
Olimme menossa ravintolaan syömään. Tyttöystäväni oli siellä aiemmin ja hänellä oli jo juoma nenänsä edessä. Tulin ravintolaan, istuuduin pöytään ja tarjoilija tuli kysymään minulta, mitä haluaisin juomaksi. Mitä tuossakin olisi tapahtunut, jos tyttöystäväni olisi alkanut inttää tarjoilijalle, että "mitä sä oikein sekoilet?". Nyt hän ei näin tehnyt, vaan antoi minun hoitaa tilanteen loppuun saakka. Hän olisi todennäköisesti puuttunut ainoastaan siinä vaiheessa asiaan, jos olisi huomannut, että nyt en yksinkertaisesti (kielimuurista johtuen) ymmärrä yhtään mitään. Ja takuuvarmasti olisin pystynyt hoitamaan tilanteen yksinkin. Kyllä minäkin osaan sanoa: "Deutsch, bitte!" tai tarpeen vaatiessa jopa "Änglisch, bitte!".
Eli edelleen ihmettelen sitä, että miksi lapa78:n vaimo ei pystynyt hoitamaan tuota henkkariasiaa ilman lapa78:n asiaan puuttumista. Eikä hän sitä paitsi puuttunut asiaan kovinkaan asiallisesti... ("Mitä sä oikein sekoilet?")