Niin, kuten sampiokin tuossa ylempänä totesi, niin onhan tuossa asiassa nyt ihan selkeä ristiriita. Itsekin toki olen sitä mieltä, että on fiksua pitää henkkarit mukana, mutta ei se noita ristiriitoja poista tämän asian tiimoilta.
Ei siinä ole. Kaupalla voi olla ja varmasti onkin monia toisiinsa liittyviä ja tarkentavia ohjeistuksia ja joustovaroja. Jos kassa päättää kysyä papereita niin siinäpä päättää, asiakkaalla on täysi oikeus joko jättää alkoholit ostamatta tai täyttää myyjän vaatimukset.
Luulisin, että jos lapa vielä kysyisi sähköpostitse tältä prisman tyypiltä että miksette kysy sylivauvoilta papereita, niin saisi asiallisen ja kohteliaaseen muotoon puetun vastauksen, jonka sisältö olisi että voi vittu mitä porukkaa, mulla olis ihan oikeitakin töitä. Tuskin sydämensä jättäisi lyönnin väliin ja tajuaisi että saatana meillä on kammottava ristiriita ohjeistuksissa.
Toistettakoon nyt vielä, että itse olen edelleen sillä kannalla, että paperit kysyttäisiin aina alkoholia ostavalta, mutta ei koskaan seurueelta, vaan tarvittaessa välitysepäilyistä kerrottaisiin viranomaisille.
Kassan mukaan. Kenen mukaan luulisit? Kävi ilmi että ostokset ovat yhteiset (vaimo mm pakkasi?).Kenen mukaan ne tuli yhteiseen käyttöön? Minähän ne maksoin.
Sinä olit varmaan yli 30v-näköinen tai sitten ne paperit olisi kysytty sinulta sen jälkeen kun vaimosi olisi näyttänyt omansa. Jos taas viittaat siihen että lapseltasi ei kysytty papereita, niin kts myös vastaukseni Nypsille.Niin, mutta kun tässä tapauksessa tätä ei tehty.
Jaa, ymmärsin tämän varmaan väärin:Juu varmaan näin, mutta kun ensimmäinen vastaus ei ollut tuo. Tiedustelin kassalta, että mitä sanoi, kun ei suostunut katsomaan ruumaa naamaani, enkä saanut hänen sanomisistaan selvää.
"kassatäti sitten yhtä äkkiä sanoi vaimolle sinne tiskin päähän, että haluaa nähdä hänen paperit, kun on tuossa tota alkoholiakin. Seisoin vähän hölmistyneenä siinä kassan edessä ja kysyin, että mitä sä sekoilet?"