Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 014 628
  • 7 243

Tuamas

Jäsen
Mielestäni tuo on ihan kohtuu korvaus korjatusta koneesta ja ihan vain valittamisen ilosta valittamista en ymmärrä.

Noniinno, takuu ja virhevastuu, anyone?

Ymmärtäisin jos kyseessä olisi tilanne jossa kuluttaja on selvästi itse hajoittanut tuotteen.

Kyllä tehdasasetusten palautus ja/tai ohjelmisto-/ajuripäivityskin on aivan samalla tavalla huoltotoimenpide, kuin on fyysinen korjauskin. Ei näitä korjauksia nyt voi kaikkia ulkoistaa kuluttajalle.

Kännykkäpuolella, jossa suurin osa huoltotoimenpiteistä on nimenomaan tehdasasetusten palautusta ja ohjelmistopäivitystä, ei tuollainen spedeily tulisi kuuloonkaan.
 

J.Petke

Jäsen
Tässä kun sain käsiini tuon veloitteen niin siinähän oli veloitettu nimenomaan siitä tarkistuksesta eikä korjauksesta. Eli juuri tuo juttu mistä kuluttajaviraston lakimies sanoi, että

"Pääsääntö on, että mitään tarkastusmaksua ei saa periä silloin, kun takuu on annettu"

Nyt kun vielä vika oli sellainen minkä ei automaattisesti voi olettaa johtuvan ohjelmistosta vaan ennemminkin kaikki viittasi rikkinäiseen kaiuttimeen. Tekniseen tukee ei oltu soitettu eikä ohjekirjastakaan löydy tuohon vikaan sopivaa kotikorjausehdotelmaa.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Tässä kun sain käsiini tuon veloitteen niin siinähän oli veloitettu nimenomaan siitä tarkistuksesta eikä korjauksesta. Eli juuri tuo juttu mistä kuluttajaviraston lakimies sanoi, että

"Pääsääntö on, että mitään tarkastusmaksua ei saa periä silloin, kun takuu on annettu"

Noniin tuohan muuttaa asian ihan toiseksi. Mun pointti oli se, että jos sieltä olisi soitettu, että maksaa kuuskymppiä jos korjataan, niin mikä olisi ollut omistajan vastaus? Eli jos olisi silloin kuitenkin suostunut maksamaan, niin valittaminen on aiheetonta.

Katson tätä nyt vain tuosta asiakaspalvelun näkökulmasta, kun tämä ketju sellainen on. Virhevastuut on asia erikseen ja siihenhän tämä eittämättä menee.

On meinaan joskus minulle palautettu laite huollosta viestillä, "ei mee takuuseen, korjaus maksaa xxx€, jos haluat että korjataan niin lähetä takaisin." Ja taas meni kolme viikkoa. Se se vasta vitutti :-)
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos kerrankin kiitos pitää jakaa, niin pakko kait mainita että Maltan lomalla törmättiin ravintolassa hyvää asiakaspalveluun. Se huonoa että muijakaverin pihvi oli iso läskinpala, joka oli täysin syömäkelvoton sekä meikäläisen sapuska jäi kokonaan tulematta. Meitä oli siis 7 hengen seurue. Se hyvää että paikan "Mänitser" tuli asiaa pahoittelemaan, emännälle uusi pihvi, mulle sapuskat ja kyselyt että saisiko olla viinipullo taikka ilmaiset kahvit ja jälkkärit koko seurueelle talon piikkiin. Harmillista että juustokakkua ei oikeen jaksanut nautiskella kun ne annokset oli muuten niin isoja.
Mutta että kerrankin jäi hyvä maku vaikka aluksi vitutteli. Saattuuhan sitä virheitä, mutta kun ne näin hyvin paikataan pahoittelujen kera niin ei siitä oikeen voi suuttua.
 
Autosta meni remmeltäessä sisustuksesta yksi "kate" rikki ja sattumalta löysin varaosia tarjoavan purkaamon yhteystiedot ja päätinkin lähettää sinne sähköpostia puuttuvasta rikkinäisestä osasta. Heti seuraavana päivänä tulikin soitto, että kyseinen osa saadaan järjestettyä, samalla päätin sitten kysäistä toista vaihtoa kaipaavaa osaa, sekin löytyi, hinnastakin päästiin yhteisymmärrykseen, aivan loistavaa asiakaspalvelua. Tänään sitten hain matkahuollosta paketin, ensimmäinen ihmetyksen aihe tuli, kun hinta olikin jotain muuta, kuin puhelimessa puhuttiin, noh hintahan oli sitten alv0%. Noh, tuo ei meikäläisen maailmaa kaada, kunhan saa auton kuntoon, kun on tarkoituksena vaihtaakin se. Sitten sieltä tulikin aivan väärän vuosimallin osat, sähköpostissa nimenomaan mainitsin oikean korimallin ja vuosiluvut, joina tuota korimallia on valmistettu. Päätinpä sitten soittaa purkaamolle ja vielä vitutuksissani täysin asiallisena kysäisin, että mitäs tehdään, kun tuo rahdinkin osuus jäi tietysti mulle maksettavaksi. Vastauksena tämä rasvanäppi/rasvanäppien johtaja sitten väitti puhelussa sanoneensa, että kyseessä on eri vuosimallin osa, mutta olen aivan 100% varma, ettei siitä ollut puhetta, sillä tiesin uudemman/vanhemman sopimattomaksi autooni. Herran kanta oli siis tämä ja siitä ei tingitty. Summahan nyt ei ole kuin reilun satkun, mutta lopullisesti kuppi meni nurin siinä vaiheessa, kun tämä pelle rupesi valehtelemaan sanoneensa tuosta vuosimallista.

Ikinä en ole kuluttaja-asiamiestä harkinnutkaan, mutta onkohan hänellä tällaiseen tapaukseen mitään kantaa? Kun osilla ei kuitenkaan ole vaihto-/palautusoikeutta, mutta kun toimitetut tuotteet eivät ole sitä, mitä tilasin, sähköpostikin on vielä tallessa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ikinä en ole kuluttaja-asiamiestä harkinnutkaan, mutta onkohan hänellä tällaiseen tapaukseen mitään kantaa? Kun osilla ei kuitenkaan ole vaihto-/palautusoikeutta, mutta kun toimitetut tuotteet eivät ole sitä, mitä tilasin, sähköpostikin on vielä tallessa.

Varmasti kuluttaja-asiamiehellä on asiaan kanta, mutta sun kannalta oikea instanssi on kuntasi kuluttajaneuvonta. Jos sulla on tallessa sähköpostikirjeenvaihto, jossa sovitaan mitkä osat ja millaiseen autoon ostat, uskoisin että olet riidanratkomistilanteessa vahvoilla. Melkein väittäisin, että tuo alvikin voisi jäädä puljun piikkiin, mutta ehkä se ei ole tässä se pääasia.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Huomasin eilen, että Jäätelöauto on muuttanut käytäntöään sen suhteen, miten auton liikkeet ja aikataulu on yhytetty toisiinsa. Aiemmin aikataulun kellonaika kertoi suunnilleen sen ajan, milloin auto saapuu pysähdyspaikalle. Eilen aikataulu kertoi ajan, milloin viimeistään auto lähtee pysähdyspaikalta pois. Saavuin siis pysähdyspaikalle tasan silloin, kun aikataulu kertoi auton siellä olevan, ja ehdin juuri ja juuri nähdä auton takavalot.

Ei siinä sitten sen kummempaa. Saa sitä jäätelöä muualtakin.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Veijari

Jäsen
vr

tällä viikolla 4 junamatkaa välillä tku-hki joista joka ainut juna ollut vähintään 20 myöhässä. Pakkaset ja lumet meni mutta vr pysyy.
 

Tuamas

Jäsen
IPhone-käyttäjä ihmettelee: Sonera ei pura operaattorilukitusta | Digiuutiset | Iltalehti.fi

Onneksi Sonera pitää tuossa asiassa pintansa.

Fiksu kaveri kun myi kännynsä vaikka tiesi että lukitus on.

Linkki vie iltalehteen.

Itselläni ei sarkasmitutka nyt ainakaan varoittanut.

Eli minä en ymmärrä alkuunkaan Soneran alkuperäistä toimintatapaa asiassa.

Kyseessähän on

a)
selvä virhe Soneran sivuilla (Soneran nettisivuilla mainitaan, että:
"iPhonen SIM-lukitus puretaan automaattisesti kytkylaitteen sopimuskauden päätyttyä. SIM-kortin vaihtuessa iPhone on aktivoitava uudelleen iTunes-ohjelmalla. Ohjeita saat Omilta Sivuilta Liittymänhallinnasta sekä asiakaspalvelusta.")

b)
uskomattoman byrokraattista spedeilyä,
puhelin on maksettu jo ostettaessa, sopimuskausi on päättynyt ja puhelin on laillisesti vaihtanut omistajaa.

c)
uskomattoman huonoa asiakaspalvelua,
luuleeko Sonera oikeasti että tuollaisella toimintatavalla sitoutetaan yhden yhtä asiakasta. Vastaavassa tilanteessa olevat varmasti harkitsevat kymmenen kertaa jatkavatko asiakkaina vai vievätkö rahansa muualle.
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Itselläni ei sarkasmitutka nyt ainakaan varoittanut.

Eli minä en ymmärrä alkuunkaan Soneran alkuperäistä toimintatapaa asiassa.

Kyseessähän on

a)
selvä virhe Soneran sivuilla (Soneran nettisivuilla mainitaan, että:
"iPhonen SIM-lukitus puretaan automaattisesti kytkylaitteen sopimuskauden päätyttyä. SIM-kortin vaihtuessa iPhone on aktivoitava uudelleen iTunes-ohjelmalla. Ohjeita saat Omilta Sivuilta Liittymänhallinnasta sekä asiakaspalvelusta.")

Kiitos, enpä älynnyt lukea Soneran sivuja. Näköjään iPhonen kohdalla sitten eri asia kuin esim Nokian puhelimien kohdalla ja eri operaattoreilla nähtävästi eri tavat näihinkin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Operaattoreilla menee kyllä aivan liian hyvin (mikä nyt toki on mukavaa kun omistaa sekä Tellua että Elisaa) kun kolmesta tarjouspyynnöstä 20 hengen yrityksen lankapuhelinliittymien muuttamiseksi matkapuhelimiksi (ts. liittymät+puhelimet+ohjauspalvelut nykyisistä lankanumeroista kännyköihin) ei kuulu yhtään mitään käytännössä nyt kahteen päivään (pyynnöt tehty joko soittamalla/DNA:n kohdalla nettilomakkeen kautta), kun eilen puoliltapäivin pistin pyyntöjä menemään.

Ja samaan aikaan puhelinmyyjät yrittävät miltei päivittäin saada minut vaihtamaan ruhtinaallisen alle 20 euron/kk kännykkälaskuni juuri heidän operaattorilleen. Olisin luullut että raha ja sikäli siis into myydä olisi ollut kovempi yrityspuolella, mutta ilmeisesti ei.

Toisaalta samaa vikaa on muissakin yrityksissä ja muilla aloilla, tarjouksia (suuruusluokkaa parista satasesta kymppitonneihin olevia tuotteita/palveluita) saa toden teolla anella ja vain 1/10 firmasta soittaa perään kun tarjouksesta on kuulunut jonkin aikaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Operaattoreilla menee kyllä aivan liian hyvin (mikä nyt toki on mukavaa kun omistaa sekä Tellua että Elisaa) kun kolmesta tarjouspyynnöstä 20 hengen yrityksen lankapuhelinliittymien muuttamiseksi matkapuhelimiksi (ts. liittymät+puhelimet+ohjauspalvelut nykyisistä lankanumeroista kännyköihin) ei kuulu yhtään mitään käytännössä nyt kahteen päivään (pyynnöt tehty joko soittamalla/DNA:n kohdalla nettilomakkeen kautta), kun eilen puoliltapäivin pistin pyyntöjä menemään.

Kyllä on maailmanmeno hektistä, 15 vuotta sitten nuo tarjouspyyntösi eivät (postitse) olisi vielä edes saavuttaneet vastaanottajaa. Eiköhän ne sieltä yhteyttä ota määräpäivään mennessä, mutta on niillä operaattoreilla varmaan muutakin tekemistä kuin odotella korkeassa polviasennossa tarjouspyyntöjä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kyllä on maailmanmeno hektistä, 15 vuotta sitten nuo tarjouspyyntösi eivät (postitse) olisi vielä edes saavuttaneet vastaanottajaa. Eiköhän ne sieltä yhteyttä ota määräpäivään mennessä, mutta on niillä operaattoreilla varmaan muutakin tekemistä kuin odotella korkeassa polviasennossa tarjouspyyntöjä.

Siis jos operaattorin yritysmyynnin tehtävä ei ole tehdä tarjouksia potentiaalisille asiakkaille asiakkaiden _pyytäessä_ sellaisia, niin olen ymmärtänyt täysin väärin myyntityön sisällön. Ilmeisesti myyntiheebot lähinnä soittelevat siis iltaisin yksityishenkilöille, jotka eivät halua saada soittoja myyntimiehiltä ja eivät halua vaihtaa operaattoriaan. Se lienee varmasti paljon parempi taktiikka tehdä voittoa (joojoo, suoramyynti on ulkoistettu jne.).
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis jos operaattorin yritysmyynnin tehtävä ei ole tehdä tarjouksia potentiaalisille asiakkaille asiakkaiden _pyytäessä_ sellaisia, niin olen ymmärtänyt täysin väärin myyntityön sisällön.

Olet ymmärtänyt väärin. Heillä ei ole omaa yritysmyyjää erikseen jokaiselle asiakkaalle. Toki jos olet oikeasti tarjoukset pyytänyt tänään klo 13 mennessä, niin ymmärrän ihmettelysi, mutta oikeasti, hulppeat 24h sitten olet tehnyt tarjouspyynnöt, ja vielä ei kuulu...
 

Negatiivinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisaalta samaa vikaa on muissakin yrityksissä ja muilla aloilla, tarjouksia (suuruusluokkaa parista satasesta kymppitonneihin olevia tuotteita/palveluita) saa toden teolla anella ja vain 1/10 firmasta soittaa perään kun tarjouksesta on kuulunut jonkin aikaa.

Ihan samaa saanut tässä viime aikoina ihmetellä, uskomattoman vaikeata tuntuu olevan yrityksen nimissä ostojen tekeminen. Tarjouksia saa tosiaan lähes polvillaan anella ja sitten kun joku suostuu vähän jotain tarjouksen tynkää laittamaan niin koko prujusta ei saa hevon helvettiä selvää ja taas saa huudella perään tulkkausapua. Vastuu hieroglyfien tulkinnasta on kuitenkin tietysti joka tapauksessa asiakkaalla, joka on mukavaa etenkin kun vasta noin kolmannessa draftissa aletaan olemaan suurin piirtein oikeassa aihepiirissä. Suomalaisia yritysmyyjiä ei tunnu kiinnostavan kuin Forbes Top-10 -firmat, muut hoidellaan ihan vasurilla ehkä vienosti vittuillen vieläpä. Parhaat muistavat soitella perään ehkä joskus kuukauden kuluttua ollen aidosti hämmästyneitä kun ei nyt tällä kertaa tärpännytkään vaikka oikein ekselin sulle tein kun viisi kertaa pyysit. Lähentelee jo vitutusketjukamaa tämä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Operaattoreilla menee kyllä aivan liian hyvin (mikä nyt toki on mukavaa kun omistaa sekä Tellua että Elisaa) kun kolmesta tarjouspyynnöstä 20 hengen yrityksen lankapuhelinliittymien muuttamiseksi matkapuhelimiksi (ts. liittymät+puhelimet+ohjauspalvelut nykyisistä lankanumeroista kännyköihin) ei kuulu yhtään mitään käytännössä nyt kahteen päivään (pyynnöt tehty joko soittamalla/DNA:n kohdalla nettilomakkeen kautta), kun eilen puoliltapäivin pistin pyyntöjä menemään.

Päivityksenä sen verran että lopulta parin päivän odottelun jälkeen Sonera, DNA ja kolmas pienempi virtuaalioperaattorina toimiva taho ottivat yhteyttä ja myyntireiskat kävivät käynneillä. Elisaa ei ilmeisesti nappaa, mutta oletan yhä osakkeenomistajana että tämä johtuu vain siitä että lukratiivisempiä asiakkaita on jonoksi asti häiriönä, lisäosingon sietää sitten olla vähintään riittävä!

Mielenkiintoista sitten sen sijaan on se että vaikka Sonera noin perinteisesti nähdään suurimpana yksityishenkilön riistäjänä, yrityspakettien hinnoittelu on aivan tolkuttoman edullista. Kaitpa ovat sitten keksineet missä se todellinen raha makaa.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Jälleen kerran hyvää asiakaspalvelua Stockalta. Palautin kaksi kauluspaitaa, joissa oli joku pieni värivirhe. Ostin ne jo viime vuoden puolella, mutta ei myyjä edes nikotellut. Myyjä sai lipevällä palvelulla myytyä mulle lopulta pari helvetin kallista Eton-paitaa.

Huonoa asiakaspalvelua Welholta, tai oikeastaan DNA:lta. Asiakaspalveluun joutui jonottamaan taas joku 20 minsaa, kun aikaisemmin pääsin suoraan läpi.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Poliisi ja maksutavat

Anna mun kaikki kestää.

Vuonna 2011 ei poliisilaitoksella voi tehdä passihakemusta, eikä mitään muutakaan maksullista asiaa ellei ole mukana tarvittavaa määrää käteistä rahaa. Siis oikeasti! Ainoastaan wanhan mallinen (ei sirukortti) pankkikortti toimii, nykyiset pankkikortit, Mastercardit eivätkä mitkään luottokortit saati Visa Electornit eivat kelpaa. Omat kokemukset Pasilan poliisitalolta, mutta käsittääkseni tämä ongelma on koko maassa.

Kyllähän siitä löytyy maininta Poliisin nettiviuiltakin kun erikseen hakee, mutta eipähän tullut kyllä mieleenkään maksutapoja tutkia etukäteen. Passivaatimukset tuli toki taas kerrattua.

Tällaisesta naurettavuudesta pitäisi olla punaisella tekstillä about joka sivun ylälaidassa huomautus.

Pistin toki poliisillekin palautetta asiasta.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Ainoastaan wanhan mallinen (ei sirukortti) pankkikortti toimii, nykyiset pankkikortit, Mastercardit eivätkä mitkään luottokortit saati Visa Electornit eivat kelpaa. Omat kokemukset Pasilan poliisitalolta, mutta käsittääkseni tämä ongelma on koko maassa.

Samassa ajassa eletään ainakin myös Lappeenrannan poliisilaitoksella. Siellä oli muuten iso kyltti, jossa luki, että vain Nordean debit/credit -kortti käy. Noh, ei käynyt sekään kun sitä tarjosin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Anna mun kaikki kestää.

Vuonna 2011 ei poliisilaitoksella voi tehdä passihakemusta, eikä mitään muutakaan maksullista asiaa ellei ole mukana tarvittavaa määrää käteistä rahaa. Siis oikeasti! Ainoastaan wanhan mallinen (ei sirukortti) pankkikortti toimii, nykyiset pankkikortit, Mastercardit eivätkä mitkään luottokortit saati Visa Electornit eivat kelpaa. Omat kokemukset Pasilan poliisitalolta, mutta käsittääkseni tämä ongelma on koko maassa.
Kyllä nykyisen malliset pankkikortitkin toimivat, täytyy siis olla tuo magneettinauha olemassa. Huomasin asian itse kun olin jonottamassa passia ja tuo lista hyppäsi silmille, mukana ei tietenkään ollut muuta kuin sirullinen debit/credit -kortti. Maksu kuitenkin tuolla onnistui ihan hyvin.

edit: tosiaan kyseessä oli Nordean debit/credit -kortti.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Pakko kyllä kehua vielä keväistä palavelua Air Canadan check-inissä. Olimme itse tehneet virheen ja olettaneet, että laukkusäädökset ovat kuin ennenkin, eli että ruumaan saisi laittaa kaksi matkalaukkua per henkilö - eipä enää saanut ilman 50€/laukku lisämaksua.

Joten menimme tätä selvittämättä kahden matkalaukun sekä kahden ison putkikassin kanssa check-iniin ja virkailija kertoi meille yhden laukun käytännöstä. Hän antoi meille aikaa tunkea toisen putkikassin sisällön nipin napin kahteen kunnon matkalaukkunu ja sanoi sitten, että ottakaa toinen ylimääräisenä käsimatkatavaroihin ilman veloitusta. Muutenkin palvelu oli kiireetöntä ja mukavaa, joskin ei ollut kyllä mitään kovia jonojakaan tms.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On muuten nykyään jopa aika törkeetä palvelua kun astuu kodinkoneliikkeeseen. Ensin joku huutaa moi miten voin auttaa, sanoo vain että katselen ympärille, stiten jo hyökkää toinen myyjä nykimään kättä ja taas yritttä sanoa katselen vain. Eikä aikaakaan kun kolmas jo tulee nykimään kädestä. Onko todella näin ettei kodinkoneliikkeissä enää saa rauhassa katsella edes ilman että jotain pitäisi suorilta ostaa. Jäipä hankkimatta läppäri silloni sieltä kun ei saanut rauhassa katsella. Ennenvanhaa kun sai etsimällä etsiä niitä myyjiä. Näin ainakin tuntui yksi päivä tuolla palokan expertissä olevan. Toki ymmärtäähän sen jos tulot riippuu pitkälti paljonko myy ja 10 myyjää istuu tiskin takana ja on ainuita asiakkaita sisällä mutta silti.. Varsinkni jos tulee jossain verkkareissa sisään ja on sen näköinen ettei halua ostaa mitään niin onko pakko hyökätä kimppuun... :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös