Saikan ottelukuvaus keulii jo vähän yli mutta sallittakoon, itsekin olen aivan fiiliksissä eilisestä voitosta. Ja niitä lippuja voi olla jo pirun vaikia saada, itse eilen heti pelin jälkeen varailin niitä netistä ja parhaat mahdolliset paikat jos halusi kolme vierekkäin olivat E4-katsomossa rivillä 16. Alakatsomoihin ei edes saanut kolmea vierekkäistä paikkaa.
Minusta tuo JYPin maalilaulu on pirun hyvä, tosin se on melko kauan Ruotsin puolella ollut jo muutaman jengin maalilaulu, ainakin edelliskaudella Brynäsin ja olisiko ollut Linköpingin. Erittäin sopiva jääkiekkopeliin maalilauluksi mun mielestä ja hyvällä tavalla ärsyttävä, mutta ehkä vähän kulunut juuri siksi että sitä on tullut kuultua Canal+:n elitserien-lähetyksissä takavuosina aika paljonkin. Silti JYPin kannattajien puolella tässä väännössä siitä, on se parempi kuin joku HPK:n naurettava "se on siellä" tai mikä nyt onkaan.
Eilinen peli oli huikean jännittävä loppuun saakka, olisi ollut jotenkin niin vanhanaikaista ja tavallista, että JYP olisi paukuttanut pelin tasoihin. Silti tiesin jotenkin ettei JYP yv:llä tee maalia kun Plihal otti sen jo tavaksi muodostuneen typerän kakkosen, Vatasen jo tavaksi muodostuneen filmauksen höystämänä. On muutenkin jäätävä tuo Vatanen silloin kun ei saa mitään aikaan, jäätävää jälkipeliä tilanteiden jälkeen. Kannattaisi pojan pysyä housuissaan vaikka pettymys paistaakin läpi, sillä jos joku iso ja paha Plihal oikeasti suuttuu sille niin silloin käy niinkuin Kuuselalle ja senkkaa tulee pikku-Samin nenusta.
Ja Sweattin tilanteesta vielä, kyllä se maila sinne naamaan osuu vaikkakin Lee ylidramatisoi tilannetta, mutta Vatasen nämä pikku uimahypyt ovat jo käsitteitä ja joka pelissä tapahtuvia. Näiden asioiden valossa kannattaisi traktoristien olla jo aika vitun hiljaa ja miettiä muutaman kerran ennen kuin sitä Sweattiä pitää taas haukkua neidiksi ja hirveäksi pelaajaksi. Eipä silti, ei se minua paljoa kiinnosta, totesin vaan että tilanne on täysin sama ellei pahempi Vatasen kohdalla.
Tuomareilta ihan paska peli taas, niinkuin jo seurantaketjussa kirjoitin niin Lahdelle olisi yksinomaan pitänyt viheltää vähintään neljästä päivänselvästä rikkeestä jäähyt. Jotenkin vaan Levonenkin pystyy näin tiukoissa peleissä paskomaan housuunsa, ja kun kolmannessa erässä ei mistään enää vihelletty kakkosia niin oli täysin linjaan sopimaton vihellys se Vatasen hypyn aiheuttama jäähy. Mutta aivan sama näin jälkikäteen loppupeleissä, saatiin se tulos mitä haettiin olosuhteista huolimatta ja omalla isolla jäällä voidaankin jo rakennella aikamoista jättiylläriä maanantaina. Hieno fiilis kyllä.