Suurimpien tunnelatausten laannuttua pientä analyysiä pelistä.
Tuntui että JYPin ensimmäisen erän pelivire hävisi siihen heti alkuun otettuun jäähyyn, kun hitaan mutta kankean Malmivaaran hölmö taklaus muuttui ohi mennessään kampitukseksi ja TPS rakensi komean YV-maalin kun viitisen sekuntia vaihdossa lepäämässä käynyt Hytönenkään ei oikein jaksanut. Malmivaaran toisen jäähyn tilannetta en nähnyt kovin hyvin, mutta hieman heppoiselta tuntui ottaen huomioon että "liigan parhaan tuomarin" peruslinja, jota tänäänkin lähes koko peli noudatettiin, on että mistään ei pilli soi. Loppupelin ajanhan tämä näkyi hyvin selvästi. Itse näin jyppilasien läpi lähinnä viheltämättä jäänyttä tepsin roikkumista mutta eiköhän sitä ollut molemmin puolin. Itse 0-2 maalihan oli vähintään yhtä komea kuin ensimmäinenkin.
JYP ei sitten oikein saanut missään välissä kunnon takaa-ajoa aikaan. Toki paikkoja vähän oli, mutta suuri osa Engrenin suuresta torjuntamäärästä oli logoonlaukomista ja pelin katkomista. Kolmannen erän räpellys oli jo melko surullista. Olihan se Pihlström todella pirteä, mutta mitä ihmettä se yv:ssä tekee? Miinuspuolena otti yhden todella typerän jäähyn tilanteessa jossa turkulainen olisi penkille mennyt muutenkin napauttamalla (Hytöstä) kypärään mailalla. En usko että pelimäärä on tässä se ongelma, jonkinlaista mailan puristamista olin itse näkevinäni. Kun vain joka kolmas syöttö menee omille, on parempi vain roiskia sitä pitkää päätyyn.
Itse olin hieman yllättynyt että Lahti selvisi ilman jäähyä siitä kovasta taklauksesta, jossa TPS-peluri oli metrin irti laidasta. En ole sääntökirjaa lukenut joten en tiedä mikä virallinen kanta tässä on, mutta kyllähän sen taklauksen olisi voinut jättää tekemättä. En olisi kovin suuresti edes viitosta protestoinut, ja odotin vähintään kakkosta kun tuntui vastaanottajaa sattuvan. Tämä siis vaikka taklaus oli selvästi täysin puhdas. Plihalin kamppi lopussa nyt oli vähintään yhtä selkeä kuin Malmivaaran kamppi pelin alussa. Kummassakaan tilanteessa en myöskään itse mitään filmausta havainnut.
Turkuun on helvetin vaikea lähteä tästä tilanteesta, mutta sarja ei ole ohi ennen kuin ratkaisevan pelin loppusummeri soi. RD on sen tason valmentajavelho, että se jos kuka saa tuosta jengistä kaiken mahdollisen irti seuraavaan peliin. Riittääkö se, sitä en tiedä.
(edit) Jaa tuota Lahden taklausta oli joku jo kommentoinutkin. En usko hetkeäkään että yritti vahingoittaa, mutta kovaa taklaustahan siinä ensisijaisesti haettiin eikä kiekkoa.