Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 751
  • 19 219

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Nörttitöverit, jeesatkaa vähän. Miten saan list.boxiin lisättyä sekä tekstiä että muuttujan arvon. tyyliin List.box.Items.Add("Luvun" luku " neliö on" nelio) . en tiedä syntaksia ja google antaa liikaa osumia
Kielenä on siis Visual Basic

Itse itselleni vastaen &-merkki sopiviin paikkoihin niin jo alkaa toimimaan
 
Viimeksi muokattu:

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nörttitöverit, jeesatkaa vähän. Miten saan list.boxiin lisättyä sekä tekstiä että muuttujan arvon. tyyliin List.box.Items.Add("Luvun" luku " neliö on" nelio) . en tiedä syntaksia ja google antaa liikaa osumia
Kielenä on siis Visual Basic
Tässä ulkomuistista, olettaen että listboxin nimi on ListBox1:

ListBox1.Items.Add("Luvun " & luku.ToString() & " neliö on " & nelio.ToString())
 
Oon asentanu macciini jonku adblockin, joka vissiin blokkailee mainokset jo taustalla. Kun siis koitan nelosen sivulta sm-liigan maaleja kattoo, niin sanoo vaan että on mainosten estot päällä. Kuitenkin varsinaisen adblockin oon selaimesta ottanu pois päältä. Oisko mitään käryä mikä toi ohjelma vois olla, kun en löytäny meneillään olevista prosesseistakaan mitään sen suuntasta..
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Asensin tähän koneeseen Zonealarmin ilmaisen palomuurin kun Nortonista loppui ilmainen aika. Nyt kuvien lataaminen on kenkkuillut, välillä kuvissa on ylimääräisiä raitoja ja välillä tuntuu kuin pala olisi vaihtanut paikkaa. Kuvien pakkauksen avaamisessa siis jotain ongelmaa. Onko kellään mitään ehdotusta mitä voisi tehdä. Tai onko jollain ollut aikaisemmin vastaavaa?
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
no niin taas kyssäri
Eli yhdellä koneella kun yrittää word 2003:sta laitta suoraan File->Send to->Mail Recipien (as Attachment) niin maili ikkuna avautuu ja voin syöttää vastaanottajan, liite näkyy ja kaikki on muuten ok mutta kun painaa Sendiä mitään ei tapahdu.
Jos Oulookista valitsee new mail ja siihen lisää ko dokumentin liitteeksi homma toimii. Onko mitään ehdotuksia?
Käytti XP sp3. office 2003 siis ja ekskankee palvelimena.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Helpohko kysymys mutta ei taasen omin avuin selviä.

Sain tutultani vanhan lasertulostimen, jossa ei ole kuin vanhanliiton leveäpäinen liitäntä. Siis tällainen.

Kannettavassani on vain usb-liitäntä, joten onko Verkkokaupasta tai muista tavarataloista saatavilla adapteria tai kaapelia joka sovittaisi printterin ja läppärin yhteen? Yritin Verkkokaupasta hakea, mutta en osannut varmaan oikeita hakusanoja käyttää, kun mitään ratkaisua ei tullut vastaan.
 

jerry

Jäsen
Helpohko kysymys mutta ei taasen omin avuin selviä.

Sain tutultani vanhan lasertulostimen, jossa ei ole kuin vanhanliiton leveäpäinen liitäntä. Siis tällainen.

Kannettavassani on vain usb-liitäntä, joten onko Verkkokaupasta tai muista tavarataloista saatavilla adapteria tai kaapelia joka sovittaisi printterin ja läppärin yhteen? Yritin Verkkokaupasta hakea, mutta en osannut varmaan oikeita hakusanoja käyttää, kun mitään ratkaisua ei tullut vastaan.

Oiskos se tämä?

http://www.digishop.fi/tietokone/ka...sb-rinnakkkaisadapteri-db25-naaras-1-8-m.html
 
Oon asentanu macciini jonku adblockin, joka vissiin blokkailee mainokset jo taustalla. Kun siis koitan nelosen sivulta sm-liigan maaleja kattoo, niin sanoo vaan että on mainosten estot päällä. Kuitenkin varsinaisen adblockin oon selaimesta ottanu pois päältä. Oisko mitään käryä mikä toi ohjelma vois olla, kun en löytäny meneillään olevista prosesseistakaan mitään sen suuntasta..

Mulla kanssa sama ohjelma ja sama ongelmakin oli, mutta sain muutettua asetuksia jotenkin että maalit näkyy, en nyt valitettavasti muista miten. Firefoxissa se on ainakin lisäosana mutten ole koskaan havainnut siitä olevan mitään käytännön hyötyä. Tappelun välttämiseksi lienee helpointa poistaa koko paska, josset saa suodatinta kuntoon...
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oon asentanu macciini jonku adblockin, joka vissiin blokkailee mainokset jo taustalla. Kun siis koitan nelosen sivulta sm-liigan maaleja kattoo, niin sanoo vaan että on mainosten estot päällä. Kuitenkin varsinaisen adblockin oon selaimesta ottanu pois päältä. Oisko mitään käryä mikä toi ohjelma vois olla, kun en löytäny meneillään olevista prosesseistakaan mitään sen suuntasta..

Aseta Adblockista se Nelosen sivu sallittujen listalle. Mainokset menee itse videossa, joten jos mainokset ei näy, ei näy itse videokaan. Näin olen ainakin itse toiminut. En tiedä sitten, vaikuttaako tuo mac siihen.
 

synchro

Jäsen
HP LaserJet 1100 kannettavaan

Moro!

Sain käyttööni vanhan HP LaserJet 1100 -tulostimen. Yritin liittää sitä HP Pavilion dv9700 -kannettavaani PCMCIA-adapterin avulla. Ilmeisesti sen pitäisi jotenkin niin toimia. Kone ei kuitenkaan ainakaan automaattisesti löydä tulostinta.

Yritin löytää netistä tulostimen ajureita, mutta suomen kieliseen Vistaan en niitä mistään löytänyt. HP:n sivuiltakaan niitä ei löydy ja englannin kieliseen Vistaan niiden sanotaan sisältyvän.

Manuaalisessa asennuksessa kone kyselee kaikenlaisia porttivaihtoehtoja ja jotain muutakin typerää. Onko jollain täällä tietoa, miten saisin koneen ja tulostimen toimimaan yhdessä?
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Moro!

Sain käyttööni vanhan HP LaserJet 1100 -tulostimen. Yritin liittää sitä HP Pavilion dv9700 -kannettavaani PCMCIA-adapterin avulla. Ilmeisesti sen pitäisi jotenkin niin toimia. Kone ei kuitenkaan ainakaan automaattisesti löydä tulostinta.

Yritin löytää netistä tulostimen ajureita, mutta suomen kieliseen Vistaan en niitä mistään löytänyt. HP:n sivuiltakaan niitä ei löydy ja englannin kieliseen Vistaan niiden sanotaan sisältyvän.

Manuaalisessa asennuksessa kone kyselee kaikenlaisia porttivaihtoehtoja ja jotain muutakin typerää. Onko jollain täällä tietoa, miten saisin koneen ja tulostimen toimimaan yhdessä?

Kokemuksesta voin sanoa, että perkeleellinen tehtävä sulla on edessä jos aiot saada tuon toimimaan. Printterissä ei ole ihan nykypäivän liitintä ja läppärissä ei ole noin vanhaa liitintä. Adapteri PCMCIA-paikkaan ilmeisesti sopii fyysisesti. Tarkista että se PCMCIA-adapteri löytyy tietokoneen laitehallinnasta, ettei ole huutomerkkinä. Muuten sitten pitäisi lisätä se portti, tulostimen lisäyksestä, mikä se HP:ssa oleva onkaan nimeltään. Ei printterissä varmaan ole verkkoliitäntää?

Jos tappeluksi menee, niin itse dumppaisin printterin. Mutta se onkin mun mielipide.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
3G Reitittimiä

Eli kommentoikaas asiaan perehtyneemmät tälläistä skenaariota:

Löytyy 1 kpl Saunalahden mokkuloita ja ideana olisi hankkia 3G reititin sitä varten.. Nythän kun tämän mokkulan lyö kiinni Windows- tai Mac-koneeseen niin niihin pitää asentaa se oma client-softansa, jotta tuota yhteyttä pystyy käyttämään.. Eli miten tämä sama systeemi onnistuu vai onnistuuko ollenkaan reitittimen kanssa? Jos onnistuu, niin suosituksia käytössä kelvolliseksi koetusta reitittimestä otetaan myös vastaan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Eli kommentoikaas asiaan perehtyneemmät tälläistä skenaariota:

Löytyy 1 kpl Saunalahden mokkuloita ja ideana olisi hankkia 3G reititin sitä varten.. Nythän kun tämän mokkulan lyö kiinni Windows- tai Mac-koneeseen niin niihin pitää asentaa se oma client-softansa, jotta tuota yhteyttä pystyy käyttämään.. Eli miten tämä sama systeemi onnistuu vai onnistuuko ollenkaan reitittimen kanssa? Jos onnistuu, niin suosituksia käytössä kelvolliseksi koetusta reitittimestä otetaan myös vastaan.

MobileWorldissa olevaa ollaan myyty eteenpäin, eikä valituksia ole tullut. Itsellä ei ole omaa kokemusta, joten siitä en voi sanoa mitään varmaa.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Moro!

Sain käyttööni vanhan HP LaserJet 1100 -tulostimen. Yritin liittää sitä HP Pavilion dv9700 -kannettavaani PCMCIA-adapterin avulla. Ilmeisesti sen pitäisi jotenkin niin toimia. Kone ei kuitenkaan ainakaan automaattisesti löydä tulostinta.

Yritin löytää netistä tulostimen ajureita, mutta suomen kieliseen Vistaan en niitä mistään löytänyt. HP:n sivuiltakaan niitä ei löydy ja englannin kieliseen Vistaan niiden sanotaan sisältyvän.

Manuaalisessa asennuksessa kone kyselee kaikenlaisia porttivaihtoehtoja ja jotain muutakin typerää. Onko jollain täällä tietoa, miten saisin koneen ja tulostimen toimimaan yhdessä?

HP 1100 ja Vista on sellainen yhdistelmä ettei kyllä kannata nähdä vaivaa yrittää saada sitä toimimaan. Itse käytin lukemattomia tunteja kaikennäköisten foorumien ja ajuripajojen seulomiseen enkä saanut ko. yhdistemää toimimaan.

Jotenkin sitten kumman ilveellä sain jonkun universal ajurin toimimaan jonkun DOS yhteensopivuustilan kautta. Tulostin kyllä tulosti mutta Vistan tulostimen hallinta näytti jotain ihan muuta.

Sitten jonkun Windows päivityksen jälkeen koko roska lakkasi toimimasta.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eli kommentoikaas asiaan perehtyneemmät tälläistä skenaariota:

Löytyy 1 kpl Saunalahden mokkuloita ja ideana olisi hankkia 3G reititin sitä varten.. Nythän kun tämän mokkulan lyö kiinni Windows- tai Mac-koneeseen niin niihin pitää asentaa se oma client-softansa, jotta tuota yhteyttä pystyy käyttämään.. Eli miten tämä sama systeemi onnistuu vai onnistuuko ollenkaan reitittimen kanssa? Jos onnistuu, niin suosituksia käytössä kelvolliseksi koetusta reitittimestä otetaan myös vastaan.
Itsellä käytössä Option Globesurfer III. Alkukesästä hommasin, eikä ole ollut moitittavaa. Bonen linkittämään kamppeeseen poiketen ei tarvitse mokulaa kylkeen laitteessa olevan kortinlukijan ansiosta. Pystyy jakamaan myös USB-tulostimet ja -levyt kaikkien verkossa olevien koneiden kesken. Suosittelen.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Selaimet ei toimi

2 vuotta vanhassa tietokoneessani toimii selaimet vain satunnaisesti, välillä toimii hetken ja sitten tulee pitkään sivun lataamisvirhe. Asensin eilen XP:n tilalle 7:n, toiselle kovalevylle, jotta ongelma poistuisi ja kun muutenkin oli päivityksen aika. Pokeria pystyy pelaamaan normaalisti koko ajan, vaikka mitkään selaimista ei toimi (IE, Firefox ja Opera). Kaapelimodeemin valot indikoivat normaalia toimintaa. Palomuurin olen välillä ottanut pois käytöstä. Kun vaihtaa kaapelin kannettavaan selaimet toimii täydellisesti. Kymmeneltä ajattelin lähteä hankkimaan uuden verkkokortin, kun en muutakaan osaa tehdä. Welholle täytyy varmaan myös laittaa postia, jos osaisivat auttaa. Onko muita ehdotuksia?

E: Ajureiden päivittäminen mahdollisesti poisti ongelman.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Eli kommentoikaas asiaan perehtyneemmät tälläistä skenaariota:

Löytyy 1 kpl Saunalahden mokkuloita ja ideana olisi hankkia 3G reititin sitä varten.. Nythän kun tämän mokkulan lyö kiinni Windows- tai Mac-koneeseen niin niihin pitää asentaa se oma client-softansa, jotta tuota yhteyttä pystyy käyttämään.. Eli miten tämä sama systeemi onnistuu vai onnistuuko ollenkaan reitittimen kanssa? Jos onnistuu, niin suosituksia käytössä kelvolliseksi koetusta reitittimestä otetaan myös vastaan.

Vesurin mainitsema GlobeSurfer III on varmasti yksi parhaista vehkeistä hommaan. Itselläni on kuitenkin käytössä A-Linkin WNAP, joka maksaa noin 60€ verrattuna Optionin 227 euroon. Jos hinnat olisivat olleet lähempänä toisiaan, olisin todennäköisesti ottanut Optionin.

Mitään ongelmia ei ole ollut, mitä nyt pari kertaa WLAN on kytkeytynyt pois päältä. Buuttaaminen on auttanut molemmilla kerroilla tähän ongelmaan.
 
Aseta Adblockista se Nelosen sivu sallittujen listalle. Mainokset menee itse videossa, joten jos mainokset ei näy, ei näy itse videokaan. Näin olen ainakin itse toiminut. En tiedä sitten, vaikuttaako tuo mac siihen.
Joo, Adblock on sallivalla päällä kyllä. Mut piru vie, kun en muista mikä se ohjelma oli minkä asensin, joka ei ole selaimessa vaan taustalla ja blokkaa mainokset selaimesta riippumatta.. Koska asensin Operankin uutena, eikä silti onnistunu maalien kattominen.

Edit: BFilterhän se oli. Ja kaikesta veksaluksesta huolimatta ratkasu olikin helppo. Käyttöpaikasta valkkas vaan sen ilman BF:ää olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Anaheim
HP dv6-3012 kannettava tietokone ja hiiri ongelma

Hei.

Hankin tuon kyseisen läppärin, mutta ilmeni ongelma. Ostin logitechin wireless m305 hiiren ja ongelma on seuraava: Kone tilttaa käynnistyksen yhteydessä, jos hiiri on kiinni usb- portissa. Hiiri toimii kyllä, kun sen laittaa kiinni kun windows 7 on avautunut.

Osaisiko joku neuvoa, miten toimia? Olen aika käsi näissä hommissa ja on aika ärsyttävää joka kerta irrottaa tuo hiiren usb- vastaanotin.

Kiitos.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Hei.

Hankin tuon kyseisen läppärin, mutta ilmeni ongelma. Ostin logitechin wireless m305 hiiren ja ongelma on seuraava: Kone tilttaa käynnistyksen yhteydessä, jos hiiri on kiinni usb- portissa. Hiiri toimii kyllä, kun sen laittaa kiinni kun windows 7 on avautunut.

Osaisiko joku neuvoa, miten toimia? Olen aika käsi näissä hommissa ja on aika ärsyttävää joka kerta irrottaa tuo hiiren usb- vastaanotin.

Kiitos.

Kone voisi etsiä käyttistä ensin usb-portista (ulkoinen kovo tms) ja sen jälkeen vasta koneen omalta kovalevyltä. Tarkista boot-order biosista ja vaihda järjestystä, jos koneen oma kovo ei ole ensimmäisenä.

Voi kyllä olla ihan joku esim ajureihinkin liittyvä syy. Riippuu tietysti, missä vaiheessa käynnistystä tilttaa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Pöytäkone piuhalla kiinni reitittimessä ja sisäverkossa, jossa on myös kovo ja tulostin. Netti tulee eri verkosta WLANin yli. Miten saan molemmat verkot toimimaan samaan aikaan? Nyt WLAN ei yhdistä, jos verkkopiuha on kiinni. Käyttis W7.

Edit: Välityspalvelinta vaan kehiin ja homma selvisi.
 
Viimeksi muokattu:

Miguel

Jäsen
Koneena Lenovon ThinkPad Edge ja käyttyiksenä Windows 7, ongelmia langattomien verkkoyhteyksien kanssa. Ensinnäkin: aina kun palaan wlanin äärelle sen jälkeen kun olen ollut kaverini luona piuhan päässä netissä, langaton verkkosovitin on kytketty pois päältä.

Nyt hotellin wlania käyttäessä yhteyden korjaaminen pätkäisyn jälkeen on ollut sietämättömän vaikeaa. Signaali löytyy kyllä, mutta tunnistaminen vie välillä minuutteja ja loppuu tulokseen "ei yhteyttä" tai "rajoitettu käyttöoikeus".

Jälkimmäinen ongelma on kyllä esiintynyt ajoittain mun vanhoillakin koneilla, joten vika voi olla verkoissakin, mutta tuo ensin mainittu tekee tästä kombinaatiosta raivostuttavan. Buuttauksia on tarvittu jo monta.

Vianmääritysraportti kertoo mm. seuraavaa:

Diagnoosin tulos: Ongelma löytyi

Pääsyy:
Tämä tietokone siirtyy jatkuvasti kahden tai useamman langattoman reitittimen tai tukiaseman välillä

Yksityiskohtainen pääsyy:
Liikaa verkkovierailuja (tukiasemien välillä, profiilissa tai ensisijaisessa verkossa)

Korjausvaihtoehto:
Valitse yksi ensisijainen verkko
Windowsin Ohje ja tuki -toiminnon avulla voit saada lisätietoja siitä, miten voit estää tietokonetta siirtymästä jatkuvasti langattomien reititinten tai tukiasemien välillä

Ohje ja tuki taas tarjoavat ratkaisuksi asetusten vaihtoa Lenovon Access Connection -toiminnosta, mutta ko. toiminnosta ei löydy niitä valikkoja joita Ohje käskee käytettäväksi.

Vähän hämmentävä soppa ja voi olla pitkälti yhdestä napinpainalluksesta kiinni. En vain ole löytänyt, mistä. Kokemuksia, apuja? Aspaan en oikein viitsi omaan laskuun soitella ulkomailta.

--

Ja katkesipa yhteys kerran vielä ennen tämän viestin lähettämistäkin, mutta nyt korjautui saman tien.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Mulla on tuhansia netistä ostettuja audiofilejä jotka ovat drm suojattuja. Nyt kun haluaisin polttaa ne levylle eli kuunnella autossa, tai siirtää iPodiin, niin se ei onnistukaan. Onko jotain laillista keinoa, miten saan laillisesti hankkimani musiikin windows7-koneesta ulos?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Win7 ja CD-ROM -levyn lukuongelma

Hyvää perjantaita experteille..

Jo aiemminkin minua on kiusannut se, ettei Win7:n alla pyörivä läppärini lue joitakin CD-ROM -levyjä. Vanhemmassa XP-pöytäkoneessa levyt pyörivät normaalisti ja ohjelmien asennus onnistuu. Win7:ssä kone yrittää tuskaisesti pyörittää levyjä, mutta "ei lähde". Oma tietokone -ruudun yläreunassa vaan liikkuu vihreä palkki oikealle, mutta mitään muuta ei tapahdu. Onko läppärin DVD-asema kenties huonolaatuinen vai onko tämä joku 64/32 yhteensopivuusongelma?

Kyseessä on alkuperäinen ohjelmistovalmistajan tekemä CD, ja ajettu vain kahdesti ennen tätä.

Yritän jos levyn kopioiminen auttaisi, mutta onko tähän jotain kikkaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös