Koneena Lenovon ThinkPad Edge ja käyttyiksenä Windows 7, ongelmia langattomien verkkoyhteyksien kanssa. Ensinnäkin: aina kun palaan wlanin äärelle sen jälkeen kun olen ollut kaverini luona piuhan päässä netissä, langaton verkkosovitin on kytketty pois päältä.
Nyt hotellin wlania käyttäessä yhteyden korjaaminen pätkäisyn jälkeen on ollut sietämättömän vaikeaa. Signaali löytyy kyllä, mutta tunnistaminen vie välillä minuutteja ja loppuu tulokseen "ei yhteyttä" tai "rajoitettu käyttöoikeus".
Jälkimmäinen ongelma on kyllä esiintynyt ajoittain mun vanhoillakin koneilla, joten vika voi olla verkoissakin, mutta tuo ensin mainittu tekee tästä kombinaatiosta raivostuttavan. Buuttauksia on tarvittu jo monta.
Vianmääritysraportti kertoo mm. seuraavaa:
Ohje ja tuki taas tarjoavat ratkaisuksi asetusten vaihtoa Lenovon Access Connection -toiminnosta, mutta ko. toiminnosta ei löydy niitä valikkoja joita Ohje käskee käytettäväksi.
Vähän hämmentävä soppa ja voi olla pitkälti yhdestä napinpainalluksesta kiinni. En vain ole löytänyt, mistä. Kokemuksia, apuja? Aspaan en oikein viitsi omaan laskuun soitella ulkomailta.
--
Ja katkesipa yhteys kerran vielä ennen tämän viestin lähettämistäkin, mutta nyt korjautui saman tien.
Nyt hotellin wlania käyttäessä yhteyden korjaaminen pätkäisyn jälkeen on ollut sietämättömän vaikeaa. Signaali löytyy kyllä, mutta tunnistaminen vie välillä minuutteja ja loppuu tulokseen "ei yhteyttä" tai "rajoitettu käyttöoikeus".
Jälkimmäinen ongelma on kyllä esiintynyt ajoittain mun vanhoillakin koneilla, joten vika voi olla verkoissakin, mutta tuo ensin mainittu tekee tästä kombinaatiosta raivostuttavan. Buuttauksia on tarvittu jo monta.
Vianmääritysraportti kertoo mm. seuraavaa:
Diagnoosin tulos: Ongelma löytyi
Pääsyy:
Tämä tietokone siirtyy jatkuvasti kahden tai useamman langattoman reitittimen tai tukiaseman välillä
Yksityiskohtainen pääsyy:
Liikaa verkkovierailuja (tukiasemien välillä, profiilissa tai ensisijaisessa verkossa)
Korjausvaihtoehto:
Valitse yksi ensisijainen verkko
Windowsin Ohje ja tuki -toiminnon avulla voit saada lisätietoja siitä, miten voit estää tietokonetta siirtymästä jatkuvasti langattomien reititinten tai tukiasemien välillä
Ohje ja tuki taas tarjoavat ratkaisuksi asetusten vaihtoa Lenovon Access Connection -toiminnosta, mutta ko. toiminnosta ei löydy niitä valikkoja joita Ohje käskee käytettäväksi.
Vähän hämmentävä soppa ja voi olla pitkälti yhdestä napinpainalluksesta kiinni. En vain ole löytänyt, mistä. Kokemuksia, apuja? Aspaan en oikein viitsi omaan laskuun soitella ulkomailta.
--
Ja katkesipa yhteys kerran vielä ennen tämän viestin lähettämistäkin, mutta nyt korjautui saman tien.