Emme maksaneet tuosta vuokraa. Paikka oli wanha huonokuntoinen rintamamiestalo jonka omistajan kanssa sovittiin että pidetään tuota lämpimänä ja kunnossa. Eli tuolle yhden bändin jäsenen tilille maksettiin ainoastaan rahaa sitä varten että maksettiin siitä sähkölasku ja ostettiin pääasiassa talon kunnossapitoon vaadittavia juttuja. Joihin meni kyllä enemmän rahaa välillä kuin mitä oli saatu kerättyä. Syksyllä 2015 laitettiin treenitilan lattia uusiksi (eristys ja lattialevyt) ja siihen meni kaikki tilille kerätty raha sekä minä ja toinen henkilö maksoimme vielä omistamme lisää.@korkki
Siis maksoitte tilan käytöstä vuokraa yhdelle henkilölle. Oliko tämä "yhteinen tili" se tili, jonne maksoitte tuota vuokraa? Jos yhden henkilön tilillä olevilla varoilla, jotka on kerätty maksuina tilan käytöstä, on ostettu hänen omistamaansa tilaan kaiuttimet, on minusta hiukan vaikea lähteä väittämään, että ne kuuluvat osaksi jollekin muulle kuin hänelle.
Sitten taas jos maksu ei ole ollut luonteeltaan vuokraa tilan käytöstä, vaan sen tarkoituksena on ollut tavaroiden hankkiminen tilaan, asiaa voidaan arvioida eri tavalla.
Sitten seuraavan kerran kun tilille oli kertynyt sopivasti rahaa hankittiin nuo studiomonitorit (= kaiuttimet).
Mä jotenkin kyllä ymmärtäisin tämän niin että koska tuonne tilille kerättiin yhdessä rahaa kahden bändin toimesta nuo kaiuttimet kuuluu jakaa tai osittaa, kun toinen bändi lähtee pois treenikseltä.
Summa ei ole kuin sata euroa (uutena tuo kaiutinpari oli 299, mutta pari vuotta on laskenut jo arvoa ja itse arvioin puolikkaan arvoksi nyt tuon satasen), mutta enemmänkin kyse on sekä periaatteesta että siitä että tuo toinen bändi (treenikselle jäävä) on simputtanut meitä melkeimpä koko ajan kun olemme tuolla soittaneet. Tulimme heidän jälkeensä tuonne, mutta he pitivät alkuun itseään suurina staroina ja sitten kun me aloimme saamaan keikkaa ja toimintamme oli paljon aikaansaavampaa kuin heillä se alkoi luonnollisesti kateellisessa Satakunnassa ottamaan päähän.