Vähän tuntuu kyseenalaiselta, miten ulosmittauspäätös olisi tehty perinnöstä, mitä ei ole. Jos kuolinpesää ei ole aloitettu edes selvittämään, millä ihmeellä tehdään päätös ulosmittauksesta?
Käsittääkseni perillisellä on ulosmittaus päällä.
Vähän tuntuu kyseenalaiselta, miten ulosmittauspäätös olisi tehty perinnöstä, mitä ei ole. Jos kuolinpesää ei ole aloitettu edes selvittämään, millä ihmeellä tehdään päätös ulosmittauksesta?
2.1 äitini vei perinnöstä luopumisilmoituksen lapsien hyväksi maisraattiin ( varmuuden vuoksi).
Eilen tuli tieto, että perintötoimistolle ( äidilläni on velkaa ulosotossa) on ilmoitettu mummoni kuolemasta samana päivänä, 2.1.2019, ja ulosottopäätös on tehty samalla.
Kysynkin, meneekö äidin osuus perintötoimistolle, ottaen huomioon, että perinnöstä luopuminen on tehty samana päivänä ulosottopäätöksen kanssa.
Oikein käsitetty. Perillisellä on ulosmittaus päällä.Käsittääkseni perillisellä on ulosmittaus päällä.
Lyhyestä virsi jotain.
Olen hoitanut sairastelevan isäni asioita jo pidempään. Tilasin hänen autolleen hinauksen noin 2kk sitten. Auto hinattiin kotipihasta autoliikkeeseen. Matkaa noin 15km. Isälläni täydet vakuutukset henkilöautossaan. Kyselin muutamalta Jyväskylän hinauspalvelulta hintoja. Hinnat pyörivät operaatiolle 120-150 euron maastossa.
Päädyin tekemään tilauksen Jyväskylän Falckilta. Tein tilauksen puhelimitse ja olin heihin yhteydessä vielä parikin kertaa lisää. Halusin varmistua hinnasta sekä käytännön kuvioista. Puhuin vielä alleviivatusti että halusin välttyä ikäviltä yllätyksiltä. Hinta oli 140e ja käytäntö että Falck laskuttaa isäni vakuutusyhtiötä. Joko vakuutus korvaa jotain tai sitten isäni maksaa laskun. Selkeä homma ja isäni jäi odottamaan tietoa.
Tänään 3.6.2019 hän sai postissa kaksi laskua Helsingin Falckilta. Toinen 163 euroa ja toinen 189 euroa. Kummassakin laskussa luki vain "hinaus" ja kehoitettiin ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöön maksukäytännön suhteen. Molemmat laskut päivätty 16.5.2019 ja eräpäivät 31.5.2019. Laskut saapuivat siis postissa tänään 3.6.2019.
Soitin Helsingin Falckille ja ensimmäinen neiti kehoitti maksamaan laskut etteivät mene perintään. Hän ei havainnut mitään sen kummempaa ja hedelmätön puhelu loppui siihen. Soitin toiseen kertaan ja toinen neiti olikin jo kiinnostuneempi oudosta tilanteesta. Asia on nyt selvittelyssä ja yhteyttä otetaan kun ehditään.
Niin joo. Heidän puhelunsa taltioidaan ja väittivät että tiedostojen syövereistä asia avautunee.
Saa nähdä mitä tuleman pitää. Joku saattaisi havaita tässä jotain outoa.
Jos siinä laitteessa on hinausvakuutus, niin olisi kannattanut soittaa suoraan vakuutusyhtiöön ja antaa niiden hoitaa asia alusta loppuun. Mutta kai tuokin tuosta selviää.
Jälkiviisaus on jälleen parasta ja oikeassa olet. Minun mielestäni tässä tapauksessa on vain aikalailla kaikki perseellään.
Unohtui sanoa että tuon ensimmäisen neidin mukaan Falck ei ole ollut missään yhteydessä isäni vakuutusyhtiöön.
Onhan se huonoa asiakaspalvelua jo. Toivottavasti saavat arvottua. Lähinnä tuon hinausvakuutuksen nyt nostin esiin, kun siitäkin taitaa aika moni maksaa ilman, että edes tietävät sen olemassa olosta tai toiminnasta.
Olen hoitanut sairastelevan isäni asioita jo pidempään. Tilasin hänen autolleen hinauksen noin 2kk sitten. Auto hinattiin kotipihasta autoliikkeeseen. Matkaa noin 15km. Isälläni täydet vakuutukset henkilöautossaan. Kyselin muutamalta Jyväskylän hinauspalvelulta hintoja. Hinnat pyörivät operaatiolle 120-150 euron maastossa.
Keissi on varmaankin hoidettu päin helvettiä, mutta ihan ensimmäisenä kaivataan lisätietoa miksi sitä ei voinut itse ajaa pois. Jos ei ole ajokorttia, niin varmaankin jollain muulla olisi ollut.
Tuohon sairaalakeissiin liittyy siten että isäni auton avaimet varastettiin sieltä ja autoa ei voinut siirtää kuin hinaten.
Pahoitteluni, nyt muistankin tämän keissin missä tavarat pöllittiin sairaalassa ja kukaan ei tiedä mistään mitään eikä ainakaan ota vastuuta.
Kysy sairaalasta maksavatko he tuota hinausta jos kerran syy siihen on heidän hukkaamat avaimet.Kunnes ottivat. Ja korvasivat. Virallista virheen myöntämistä ei koskaan kuulunut. Eikä vanhaa ja sairasta ihmistä viitsi loputtomiin kiusata.
Kysy sairaalasta maksavatko he tuota hinausta jos kerran syy siihen on heidän hukkaamat avaimet.
Ei ollut kyllä tarkoitus vittuilla, vaan mielestäni tuo lasku kuuluu sairaalan maksettavaksi jos auto sen vuoksi joudutaan hinaamaan etteivät he ole huolehtineet vastuullaan olevista tavaroista. Myös vakuutusyhtiö saattaa olla asiasta sitä meiltä, että korvausvastuu on sairaalalla.Ihmeellistä vittuilua, mutta niin se oli melko pitkään sairaalan suunnaltakin.
Oletko kenties töissä Falckilla vai onko sinun mielestäsi hinausfirma toiminut tässä tapauksessa ihan oikein?
@ZayWest soita keltaiselle lehdistölle. Vaikka en haaskapressiä arvosta niin IL (tjms.) saa tehokkaasti asian ihmisten tietoon. Aivan selvää kusetusta.
Ei ollut kyllä tarkoitus vittuilla, vaan mielestäni tuo lasku kuuluu sairaalan maksettavaksi jos auto sen vuoksi joudutaan hinaamaan etteivät he ole huolehtineet vastuullaan olevista tavaroista. Myös vakuutusyhtiö saattaa olla asiasta sitä meiltä, että korvausvastuu on sairaalalla.
Falckin toiminta vaikuttaa kyllä kusetukselta.
Tässä ei nyt ole kyse muusta kuin rehellisyydestä ja sovittujen asioiden noudattamisesta. Tuo 130 euroa ei ole se pointti kun menen pumppuongelmaisen(ja alkuvuodesta lähes hengestään päässeen) ja hädissään olevan ikäihmisen luokse toteamaan että häntä on yritetty huijata ja yritettiin minun kauttani huijata vielä eilenkin.
Nyt Falckilla kuulemma tehdään puheluiden perkausta ja isommat herrat ottavat yhteyttä vääryyden tiimoilta. Jyväskylän osasto tunnusti että 130 euron hinta sekä käytäntö sovittiin kuten sanoin. Helsingin päädyssä vedottiin laskutusjärjestelmäongelmaan, mutta tuota ei uskonut edes pari tuntia sitten soittanut laskutustyyppi. Edelleen pari epäonnista sattumaa menee läpi sormien. Nyt oli aivan kaikki perseellään ja selvä kusetus.
No, tuleepahan tylsähköön etäduunipäivään jotain vipinää kun hädissään soittelevat.
Onko Falck tarjonnut mitään muuta kuin pahoitteluja ja anteeksipyyntöjä asian tiimoilta? Ilmeisesti tässä on kuitenkin jonkin verran aikaakin palanut asian selvittämiseen?
Mitenköhän tuollainen tuplalaskutus pääsee ylipäätänsä tapahtumaan - jos kyseessä on / olisi laskutusjärjestelmäongelma, niin tilannehan on vielä pahempi.
Tässä ei nyt ole kyse muusta kuin rehellisyydestä ja sovittujen asioiden noudattamisesta. Tuo 130 euroa ei ole se pointti kun menen pumppuongelmaisen(ja alkuvuodesta lähes hengestään päässeen) ja hädissään olevan ikäihmisen luokse toteamaan että häntä on yritetty huijata ja yritettiin minun kauttani huijata vielä eilenkin.
Nyt Falckilla kuulemma tehdään puheluiden perkausta ja isommat herrat ottavat yhteyttä vääryyden tiimoilta. Jyväskylän osasto tunnusti että 130 euron hinta sekä käytäntö sovittiin kuten sanoin. Helsingin päädyssä vedottiin laskutusjärjestelmäongelmaan, mutta tuota ei uskonut edes pari tuntia sitten soittanut laskutustyyppi. Edelleen pari epäonnista sattumaa menee läpi sormien. Nyt oli aivan kaikki perseellään ja selvä kusetus.
No, tuleepahan tylsähköön etäduunipäivään jotain vipinää kun hädissään soittelevat.
Edit. Saa nähdä miten eilen ensiksi palvelleen asiakaspalvelijan käy. Ei ollut ehkä nerokkain idea vihjailla perintätoimilla ja ohjeistaa laskujen maksamisella.
Ei muuta kuin asia julkiseksi. Ei tuollainen kusetus lopu, niin kauan kuin siitä ei aitoja seuraamuksia tule. Sinuna soittaisin johonkin mediaan ja kertoisin mikä on ollut homman nimi. Saattaa useampi huijatuksi joutuva säästyä.
Mitä tulee tuohon boldattuun, voi aivan hyvin olla firman käytäntö ohjeistaa näin eikä asiakaspalvelija välttämättä toiminut firman sääntöjä vastaan.