Vaihda nyt hyvä mies tuo paistisuikale filesuikaleihin. Muuten vaikutti hyvältä reseptiltä. Pitää joskus kokeilla.Paellaa tulee tehtyä välillä, ja silloin kunnon satsi:
900g kanan paistisuikaleita
Vaihda nyt hyvä mies tuo paistisuikale filesuikaleihin. Muuten vaikutti hyvältä reseptiltä. Pitää joskus kokeilla.Paellaa tulee tehtyä välillä, ja silloin kunnon satsi:
900g kanan paistisuikaleita
Vaihda nyt hyvä mies tuo paistisuikale filesuikaleihin. Muuten vaikutti hyvältä reseptiltä. Pitää joskus kokeilla.
Makuasioista ei voi kiistellä. En yritä käännyttää, koska olet selvästi testannut fileetkin. Olet tosin ensimmäinen tietämäni ihminen, joka ostaa noita vapaaehtoisesti toisenkin kerran :)Paistisuikaleissa on enemmän makua, mielestäni. Ja ovat lisäksi edullisempia. Win-win.
Makuasioista ei voi kiistellä. En yritä käännyttää, koska olet selvästi testannut fileetkin. Olet tosin ensimmäinen tietämäni ihminen, joka ostaa noita vapaaehtoisesti toisenkin kerran :)
Ei minua se rakenne häiritse. Yleensä lihan oma rasva tuo makua ruokaan. Minua häiritsee paistisuikaleiden kalarehuun viittaava aromi.Haha :) Tosiaan, joitain paistisuikaleiden koostumus häiritsee. Taitavat olla samoja tyyppejä, jotka esimerkiksi joulukinkusta karsivat kaiken rasvan lautasen reunalle. Näin hieman kärjistäen ;)
Ei minua se rakenne häiritse. Yleensä lihan oma rasva tuo makua ruokaan. Minua häiritsee paistisuikaleiden kalarehuun viittaava aromi.
Ihmettelen suomalaisten kotitalouksien ruokakulttuuria. Olen monissa perheissä syönyt elämäni aikana ja yksi asia on jäänyt vaivaamaan. Nimittäin se, että ruoka voi olla erittäin taidolla tehty tai sitten arkisempaa mutta kastiketta emme osaa vieläkään valmistaa tai edes laittaa esille. Se joko puuttuu kokonaan tai sitä on liian vähän tyyliin "paksu jauhelihakastike". Miksi ihmeessä kastikkeisiin ei panosteta enemmän? Kruunaa safkan kuin safkan. Mulle keittiössä tärkein elementti on juurikin hyvä kastike.
Kastikepohjankin pystyy helpolla valmistamaan kalan, kanan tai lihan osien luista/perkuusta. Kyytiin suolaa, pippuria ja muita mausteita maun mukaan ja kerta-annoksina pakkaseen. Laiskoille on tarjolla fondit ja liemet purkeissa.
Opetelkaa muutama peruskastike niin olette kuningattaria tai kuninkaita keittiöissänne. Halpaa, helppoa ja varmasti räjäyttää potin kun tarjoatte sitä ruokaa perheelle tahi vieraille. Ei ole vaikeaa.
Ihmettelen suomalaisten kotitalouksien ruokakulttuuria. Olen monissa perheissä syönyt elämäni aikana ja yksi asia on jäänyt vaivaamaan. Nimittäin se, että ruoka voi olla erittäin taidolla tehty tai sitten arkisempaa mutta kastiketta emme osaa vieläkään valmistaa tai edes laittaa esille. Se joko puuttuu kokonaan tai sitä on liian vähän tyyliin "paksu jauhelihakastike". Miksi ihmeessä kastikkeisiin ei panosteta enemmän? Kruunaa safkan kuin safkan. Mulle keittiössä tärkein elementti on juurikin hyvä kastike.
Me haluamme, että ruoka maistuu siltä mitä se on. Emme halua, että sekaan sotketaan mitään muita makuja. Peruna on pelkiltään niin mauton, että siihen hyväksymme kastikkeen..ruskean kastikkeen..
Ei nykynuoriso, sanotaanko alle 25-vuotiaat, mitään ruskeaa kastiketta osaa tehdä.Voinen saman asian tiimoilta ihmetellä ruskean kastikkeen hurjaa suosiota.
Älähän nyt. Suomalaisten peruskastike ruokaan kuin ruokaan on ketsuppi koska juurikin halutaan saada jotain muuta lisäksi siihen perusmakuun. Ei meillä talouksissa osata lihaa, kalaa tai kanaa laittaa niin, että ne maistuvat itsessään herkullisilta sen riisin tai perunan kanssa. Aivan saakelin kuivaakin vielä. Ehkäpä tämä koko "ruskea kastike tapa" on sieltä 50-luvulta, joka on periytynyt jälkeläisille.
Ei nykynuoriso, sanotaanko alle 25-vuotiaat, mitään ruskeaa kastiketta osaa tehdä.
Itse en ymmärrä miten siinä voi epäonnistua. Siskonmakkarakastikkeen pohja on ruskeaa kastiketta ja se on parasta perinneruokashittiä mitä on, mutta muuten ruskea kastike on aika turhanpäiväinen asia.
- - -
Nimittäin se, että ruoka voi olla erittäin taidolla tehty tai sitten arkisempaa mutta kastiketta emme osaa vieläkään valmistaa tai edes laittaa esille.
- - -
Opetelkaa muutama peruskastike niin olette kuningattaria tai kuninkaita keittiöissänne. Halpaa, helppoa ja varmasti räjäyttää potin kun tarjoatte sitä ruokaa perheelle tahi vieraille. Ei ole vaikeaa.
Kastike kruunaa ruoan. Ruoka ilman kastiketta on kärsimystä. Ketsuppi ei ole kastike.
Ei haittaa, paitsi että nälkä tuli. Pitänee lähteä keittiöön.Anteeksi OT sillä nyt taisi mopo karata kintaista.
- - -
On muuten Sikke Sumarin fani ja tehnyt lähes kaikki Sikken annokset, joita kyseinen akka telkkarissa valmistaa...ja äitini on iältään 67 v.
Anteeksi OT sillä nyt taisi mopo karata kintaista.
Ei haittaa, paitsi että nälkä tuli. Pitänee lähteä keittiöön.
Minä taas ajattelin lämmittää eilistä lohikeittoa. Paljossa kermassa, voissa ja sipulissa hauduteltua, tietenkin.Sama. Ihan kohta teen perinteisen nakkikastikkeen ja kyytipojaksi muusia.
Kastike kruunaa ruoan. Ruoka ilman kastiketta on kärsimystä. Ketsuppi ei ole kastike.
Just näinhän se on, mutta ihan suotta täällä dissataan ruskeaa kastiketta, koska senkin voi tehdä hyvin tai huonosti. Hyvin tehty ruskea kastike on loistava lisä ruoalle!