Major Julli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
MaZaa kirjoitti:Onko muilla vinkkejä/ideoita maun parantamiseksi?
tunnetusti makuasia, mutta lanttu/nauris/juuriselleri sopii sipulin seuraksi karjalanpaistiin.
MaZaa kirjoitti:Onko muilla vinkkejä/ideoita maun parantamiseksi?
Perusvarma setti on täyttää se piirakka katkarapujen lisäksi kinkulla ja juustolla. Ei todellakaan vaikeaa tai työlästä, mutta pirun hyvää. Toki sopii siihen tuorejuustokin. Ja sipuli. Ja feta. Ja nyt tuli nälkä.Nikke kirjoitti:Ajattelin valmistaa suolaisen piirakan ja täytteeksi ajattelin katkarapuja ja jotain muuta mutta mitä?
Nikke kirjoitti:No niin. Ajattelin valmistaa suolaisen piirakan ja täytteeksi ajattelin katkarapuja ja jotain muuta mutta mitä? Sipulia? Fetaa? Kinkkua? Kaupassa pitää kuitenkin käydä ja pelkkä katkarapupiirakka ei oikein houkuta.
Purjoa, paprikaa, oliiveita...Trenchtown kirjoitti:Perusvarma setti on täyttää se piirakka katkarapujen lisäksi kinkulla ja juustolla. Ei todellakaan vaikeaa tai työlästä, mutta pirun hyvää. Toki sopii siihen tuorejuustokin. Ja sipuli. Ja feta. Ja nyt tuli nälkä.
Täällä nyt ainakin näytti olevan helpon puoleinen ohje. Täytteitä voi soveltaa ihan oman mielen mukaan.Sniper kirjoitti:No niin tuli ja pitää nyt kysyä ohjeita kun en ole ennen moista laittanut
Tai kermaviiliä tai ruokakermaa. Itse laitoin 2 kananmunaa ja 2 dl ruokakermaa, ihan tarpeeksi "tahnamaista" mulle. Täytteinä tuon em katkarapujen lisäksi kinkku, sipuli,tietysti juusto + mausteet.Sniper kirjoitti:Onkohan se ollut juurikin tuorejuustoa, kun ei muistaakseni ollut ihan kauhean rasvaista?
Jakke Huuliparta kirjoitti:Pitää ottaa vahinko takas ja syödä tuoretta parsaa niin kauan kuin sitä vielä saa.
avatar kirjoitti:Äkkiä!! Se loppuu kohta kaupoista!
Parsa on hemmetin hyvää. Ehkä parasta rehua mitä kaupasta irtoaa. Itse joskus parikymppisenä sen tajusin ja sittemmin sitä tulee syötyä vähintään kerran pari kuussa. Eikä ole talvellakaan kovin kallista loppupeleissä.
Jakke Huuliparta kirjoitti:Äsken tuhotun nipun sain ns. sopuhintaan mutta mikä on parsan kilohinta yleensä? Vai myydäänkö se nippuina? entäs talvella?
Jakke Huuliparta kirjoitti:Äsken tuhotun nipun sain ns. sopuhintaan mutta mikä on parsan kilohinta yleensä? Vai myydäänkö se nippuina? entäs talvella?
scholl kirjoitti:Eikös ole parsa-aika eli sitä saa vain tiettynä vuodenaikana. Siis itsehän en sitä osta, mutta niin olen ymmärtänyt. Ainakin ravintolat mainostavat ko. parsa-aikaa ja vanhempani ovat sitä harrastaneet silloin, kun tuli siellä asuttua, mutta tosiaan itse en.
scholl kirjoitti:No voi olla, että sitä saa, mutta silloin se pitää tuoda jostain hevonkuusesta ja pointti on sama kuin ravuissa eli on joku vuoden aika, jolloin sitä on hyvin saatavilla ja jolloin sitä on tapana nauttia.
Alamummo kirjoitti:Parsaa saa kyllä silloin tällöin parsakauden ulkopuolellakin, mutta itse en sitä tuolloin osta. Syynä on se, että parsa on tuolloin lähes aina kuivaa ja puiseva osa varressa ylettää yli puolenvälin. Miniparsat ovat parempilaatuisia, mutta kyllä parsan aika on keväällä.
InSideHockey kirjoitti:Parsakaali eli Broccoli on myös maukas lisä aterialla vaikkapa juustoisen kastikkeen kera. Onko tuo tuore tankoparsa maultaan kuinka samankaltainen?
Parsakaali: http://www.seedfest.co.uk/seeds/broccoli/calabrese_large.jpg
Saattaapi hieman sitkoa tulla. Kannattaa ennemmin laittaa kokonaisena uuniin ja kypsentää hitaasti. Netistä varmasti löytää hyviä ohjeita tähän.B1 kirjoitti:Ostinpa eilen kaupasta kimpaleen naudanlihaa.
Huomasin kotona vasta, että se on jotain paahtopaistia.
Kysymys kuuluukin, että kai sitä voi käsitellä samaan tapaan kuin esmes filettä?
Ajattelin leikata pieniä siivuja siitä, paistaa pannulla ja upottaa lihat kastikkeeseen. Sitten vaan tarjota pääruokana. Ei kai estettä ole?
Ja jotta vielä vähän parempaa lihaa tulisi, se menisi yöksi marinaadiin. Yhdeltä palstalaiselta sainkin mainion marinaadin.
Onko joku kartalla?