Löytyykö kokkeja?

  • 587 083
  • 2 910

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Näin myös jauhelihapihvistä saa medium rare -version melko helposti ja lihan maku on selvä ja miellyttävä, eikä tule yhtä kalliiksi kuin sisä- tai ulkofile.

Kunhan vaan "lapset" sitten muistatte että sika-nauta jauhelihasta tehtyä pihviä EI missään nimessä saa jättää mediumiksi, se trikiini. Mutta naudan-jauhelihasta tehdyn mestariteoksen voi nauttia puoliraakanakin, kyytipojaks suosittelen ite tehtyjä lohkoperunoita(paljon suolaa) ja kylmää olutta.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kunhan vaan "lapset" sitten muistatte että sika-nauta jauhelihasta tehtyä pihviä EI missään nimessä saa jättää mediumiksi, se trikiini.
Ei kai nyt kukaan ala mistään sika-naudasta pihviä tekemään. Sehän on pelkkää paistinrasvaa.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Ei kai nyt kukaan ala mistään sika-naudasta pihviä tekemään. Sehän on pelkkää paistinrasvaa.

Niin siis enpä tiedä/kautta osaa sanoa et mistä kukakin pihvinsä tekee, mut tunnen "velvollisuudekseni" näin kokkina sanoa tuon kuitenkin. Tuskin ketään haittaa kuitenkaan jos varotan possusta ja trikiinistä...ellet sitten ole joku possufarmari.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kunhan vaan "lapset" sitten muistatte että sika-nauta jauhelihasta tehtyä pihviä EI missään nimessä saa jättää mediumiksi, se trikiini.
Jepjep. Siasta on Suomessa vissiin viimeksi löydetty trikiiniä joskus 60-luvulla, ja jo pari vuotta sitten peruttiin virallinen suositus possun kypsentämisestä kypsäksi asti. Possuakin voi ihan hyvin mielin syödä medikkana jos vaan siltä tuntuu, ja syönkin. Turha hyvää lihaa pilata kypsäksi asti paistamalla. Toki tämä kaikki koskee vain suomalaista lihaa.

Edit. Toki siis siasta on löytynyt, mutta ihmiseen tarttunut. Joka sika testataan EU:n määräyksellä trikiinin varalta, joten ei ole mahdollisuutta että sitä trikiiniä siassa olisi. Villisika ja karhu saattavat olla sitten vaarallisia jos lihaa ei ole tarpeeksi kypsäksi paistettu. Ja en tosiaan edes kaikissa EU-maissa sikaa söisi medikkana.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jotain piti ostaa Kauppatorin houkuttelevilta kalapaikoilta. Mukaan tarttui kaksi nieriää.

Tuota noin, mitähän minä vaan teen niille? Muijakin on reissussa. Jotain uunia tuossa mietin, kai ne johonkin käristyy.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jotain piti ostaa Kauppatorin houkuttelevilta kalapaikoilta. Mukaan tarttui kaksi nieriää.

Tuota noin, mitähän minä vaan teen niille? Muijakin on reissussa. Jotain uunia tuossa mietin, kai ne johonkin käristyy.

Jos ei millään viitsi fileeraamaan ruveta, niin suolaa, tilliä ja sitruunaa sisuksiin ja Yten ja Mossen hengessä uuniin.
Kyseessähän on kuitenkin lohikala, joten kaikki samat kikat toimii kuin mille tahansa muulle lohifisulle.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Haukireseptejä

Onko kellään maukkaita reseptejä hauille ja ahvenille? Nostelen isäni kanssa virvelillä kesäisin hyvin paljon haukia, joten peruspaistettu alkaa tympiä.

Hauen kanssa toimii melko hyvin valkokastike, johon laitetaan hauen keitinliemi, suolaa, valkopippuria, maitoa, keitettyä kananmunaa silppuna ja tilliä. Siihen vielä tuoreita perunoita kaveriksi, niin a vot. Savustettu haukikaan ei ole hullumpaa. Olen myös tehnyt kalapihvejä hauista, ja kyllä niitäkin nälkäänsä söi.

Olisiko jollakulla siis jotakin mukavaa reseptiä, jolla saa vähäsen vaihtelua haukiruokiin? Oma mielikuvitus alkaa pikku hiljaa ehtyä...
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Tossa edellisellä sivullahan keskusteltiin haukipullista ja fileistä, että sieltä varmaan pitäis löytyä.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään maukkaita reseptejä hauille ja ahvenille? Nostelen isäni kanssa virvelillä kesäisin hyvin paljon haukia, joten peruspaistettu alkaa tympiä.

Hauen kanssa toimii melko hyvin valkokastike, johon laitetaan hauen keitinliemi, suolaa, valkopippuria, maitoa, keitettyä kananmunaa silppuna ja tilliä. Siihen vielä tuoreita perunoita kaveriksi, niin a vot. Savustettu haukikaan ei ole hullumpaa. Olen myös tehnyt kalapihvejä hauista, ja kyllä niitäkin nälkäänsä söi.

Olisiko jollakulla siis jotakin mukavaa reseptiä, jolla saa vähäsen vaihtelua haukiruokiin? Oma mielikuvitus alkaa pikku hiljaa ehtyä...

Mulle ei oikeastaan tule hauesta mieleen muita kovin maukkaita reseptejä, kuin ne ah.. niin tylsät, mutta hyvät haukipyörykät.

Viime kesänä joutui päästämään jokusen hauen takaisin, kun unohtui lihamylly mökiltä, ja haukia tuli jatkuvasti. Pari tuli alussa vedettyä fileiksi ja syötyä, mutta alkoi kyllä jossain määrin tökkimään jo parin ~3,5 kiloisen jälkeen. :)

Eipähän tuohon teikäläisen viestiin ole tosiaan paljoa lisättävää, hauki on mielestäni mainettaan parempi kala, mutta pidemmän päälle parhaimmillaan murekkeissa/pyöryköissä.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Nyt on hirvenlihakimpaleelle marinadi väsättynä. Vähän jänskättää, kun tämä on ensimmäinen kerta, kun ko. hommaa kokeilen. Marinadiin laitoin:

pohjaksi prk Bulgaria-jogurttia ja oliiviöljyä
1 tl suolaa
n. 1 tl mustapippuria, sitruunapippuria, chiliä, paprikamaustetta ja kuivattua basilikaa
n. 0,5 tl valkopippuria
2 rkl ketsuppia

Huomisiltana olisi tarkoitus paistella muurikkapannun päällä. Miltäs kuulostaa? Ehtinee marinoitua siihen mennessä?

Kaveriksi sille tulee tässäkin ketjussa esillä olleita juures/kasvisnyyttejä foliossa, joihin ajattelin laittaa

perunaa
sipulia
porkkanaa
lanttua
tomaattia
kukkakaalia
parsakaalia
kesäkurpitsaa

Edit: Syöty, ja onnistui loistavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Juuri kokeiltua...

Ahvenanmaan pannukakut, aika jumalaisen hyvä jälkiruoka:

8-10 annosta

1l maitoa
1dl mannasuurimoita
½dl sokeria
1tl kardemummaa
75g voita
1tl vanilliinisokeria
3 munaa
2dl vehnäjauhoja
0,5dl kauraleseitä (onnistuu myös ilman)

Kuumenna maito kiehuvaksi (iso kattila, kohoaa aikalailla). Lisää mannasuurimot, jonka jälkeen keitä hiljalleen 5 min koko ajan sekoittaen. Yhdistä sokeri, kardemumma ja vanilliinisokeri ja kaada kattilaan. Heitä voi perästä. Laita levy pois päältä ja anna hautua kannen alla puolisen tuntia (20 min kohdalla voit laittaa kattilan kylmään vesihauteeseen, jotta seos saa jämäkkyyttä).
Vatkaa munien rakenne rikki ja lisää haaleaan puuroon. Vatkaa joukkoon vehnäjauhot ja kauraleseet. Kaada leivinpaperilla peitetylle uunipellille. Paista uunin keskitasolla 200 asteessa n. 40 min.

Kaveriksi vaniljajäätelöä ja/tai marjahilloa. Hakkaa perinteisen pannukakun 100-0. Vei kielen mennessään.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Nyt tarvittaisiin hyvän lasagnen ohje. Vaatimukset seuraavat:

- ~4 annosta
- sellainen valmis juustokastikepussi käytössä
- ei valkosipulia

Ajattelin vääntää tuon jo tänään, kun h-hetki on sunnuntaina. Intternetistähän noita ohjeita löytyy hurumykke, mutta luotan jatkiksen kotikokkeihin.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi ihmeessä sunnuntaina syötävä lasagne pitää tehdä jo tänään? Jos kyseessä olisi lihakeitto, ymmärtäisin moisen toiminnan oikein hyvin, mutta lasagnehan kuivuu ajan myötäja juusto muuttuu sitkeäksi.

Kokeilepa juustokastikepussin valmistajan internet-sivua reseptin löytämiseksi.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Miksi ihmeessä sunnuntaina syötävä lasagne pitää tehdä jo tänään? Jos kyseessä olisi lihakeitto, ymmärtäisin moisen toiminnan oikein hyvin, mutta lasagnehan kuivuu ajan myötäja juusto muuttuu sitkeäksi.
Mielestäni lasagne on nimenomaan yksi niistä ruokalajeista, jotka ovat parhaimmillaan seuraavana/seuraavina päivinä. Huomiseksi ennustelen väsymystä, eli kokkaukset jäävät vähiin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt tarvittaisiin hyvän lasagnen ohje. Vaatimukset seuraavat:

- ~4 annosta
- sellainen valmis juustokastikepussi käytössä
- ei valkosipulia

Ajattelin vääntää tuon jo tänään, kun h-hetki on sunnuntaina. Intternetistähän noita ohjeita löytyy hurumykke, mutta luotan jatkiksen kotikokkeihin.

Kaupan lasagnettesysteemit ovat aivan mahtavan makuisia. Lasagne-settejäkin löytyy, mutta en ole niitä testannut. Tuskinpa niissä mitään eroa on muuten kuin että toisessa on levyjä ja toisessa pienempiä palasia. Rainbow on ehkäpä parhaan makuinen ja vieläpä halvin. Nuissa ei siis tarvitse kuin ruskistaa jauheliha (itse lisään vielä molempia sipuleita ja joskus pieneksi pilkottuja jalopenoja),lappaa ainekset vuokaan, raastaa juustoa pinnalle ja laittaa koko komeus uuniin. Pirun hyvää ja edullista. Itse käytän jauhelihan sijaan vaaleaa tonnikalaa öljyssä. Toimii mielestäni vielä paremmin kuin jauheliha. Monelle olen tuota tehnyt ja yleensä jengi haluaa melkein nuolla lautasenkin puhtaaksi.

En keksi mitään syytä miksi vääntää valkokastiketta itse kun tuo valmismatskukin on niin herkullista.

edit: Minustakin tuo on parasta seuraavana päivänä kun se on kunnolla vetäytynyt. Heti uunista otettuna lasagne tuppaa olemaan vielä vähän vetinen, mutta päivä jääkaapissa tekee siitä tiiviimpää. Sama tietysti makaronilaatikon kanssa.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
En keksi mitään syytä miksi vääntää valkokastiketta itse kun tuo valmismatskukin on niin herkullista.

Viherpippuri on ainoa syy tehdä juustokastiketta. Onhan se totta, että juuri tuo juustokastike tekee koko hommasta vittumaisen. Kuitenkin hyvin onnistunut ja runsaalla viherpippurilla maustettu juustokastike lyö kyllä knorrin laudalta.
Lasagne on itse tehtynä aivan kuningasruokaa. Se luo illuusion, että osaisi itse muka tehdä hyvää ruokaa. Harvoin tätä lajia saa epäonnistumaan. Samoin on näiden lihapulla, -mureke tai kotikebabin kanssa.
Ehkä se on se jauheliha, mikä on sopivan helppo ja halpa pääraaka-aine itse tehdylle ruoalle.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viherpippuri on ainoa syy tehdä juustokastiketta. Onhan se totta, että juuri tuo juustokastike tekee koko hommasta vittumaisen. Kuitenkin hyvin onnistunut ja runsaalla viherpippurilla maustettu juustokastike lyö kyllä knorrin laudalta.
Lasagne on itse tehtynä aivan kuningasruokaa. Se luo illuusion, että osaisi itse muka tehdä hyvää ruokaa. Harvoin tätä lajia saa epäonnistumaan. Samoin on näiden lihapulla, -mureke tai kotikebabin kanssa.
Ehkä se on se jauheliha, mikä on sopivan helppo ja halpa pääraaka-aine itse tehdylle ruoalle.

Muuten samaa mieltä, mutta:

1. Knorria ei tueta kun Rainbow on halvempaa ja vähintään yhtä hyvää.
2. Kuten sanoin tonnikalaversio kepittää jauhelihan, joten ilman jauhelihaakin voi kädetön kokki onnistua.

Tästä tulikin mieleeni, että yksi erittäin herkullinen ruoka jota ei voi kyllä mitenkään kämmätä on wrapit.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Nyt tarvittaisiin hyvän lasagnen ohje.
- - -
- sellainen valmis juustokastikepussi käytössä
- ei valkosipulia

Ajattelin vääntää tuon jo tänään, kun h-hetki on sunnuntaina.
- - -

Oikein punaista näkyy nyt ja pään päällä sellainen harmaa vihakiehkura!

Lasagne, yksi maailman parhaista ruoista, koetetaan pilata jollain pikaruokaresepteillä.

Hyvän lasagnen valmistamiseen tarvitaan aikaa, aikaa ja aikaa. Noilla sun argumenteilla kaupasta saa valmista mikrolasagnea, syö sitä. Ei se kuitenkaan kelpaa edes koirille.

Noh, jos kuitenkin kerron miten tehdään oikea lasagne. Joka myös tarjoillaan suoraan uunista. Ok, juustokastikkeen ja jauhelihakastikkeen voi tehdä etukäteen, mutta suoraan uunista otettuna lassu on parasta. Pöytään vielä siten, että varmasti polttaa kielensä jos hötkyilee.

Ensin juustokastike. Torino-lasagnelaatikossa on hyvä perusohje juustokastikkeen tekoon, unohda valmispussit. Perusohjeeseen tehdään seuraavat muutokset:
- juustoraastetta 1,5 kertaa enemmän kuin ohjeessa
- viherpippurin tilalle muskottipähkinää. Mieluummin kokonaisesta muskottipähkinästä raastettuna, mutta jauhekin käy
- juustokastiketta on tehtävä riittävästi, ettei lassu kuivu, esim. tuo ohje on kuudelle hengelle mutta käytännössä oikea määrä neljän hengen lassuun.

Jauhelihakastike sitten joko tuon Torinon tai sitten oman maun mukaan ja sen osaa kuka tahansa tehdä, kunhan muistaa että siinä on hiukan potkua. Oikea lasagne ei ole mitään kouluruokaa. Ja ehdottomasti siinä on oltava sipulia JA valkosipulia. Jos et valkosipulista muka pidä, niin laita sitten vähemmän mutta sitä siinä on oltava. Itse teen lasagnen hirven ja possun jauhelihasta suhteella 70-30, mutta toki miedompi nautakin käy.

Torino-paketin ohjeen mukaan ladot vuorotellen ainekset ja muista käyttää reilusti juustokastiketta. Voi aluksi näyttää hurjalta, mutta se imeytyy lasagnelevyihin pian. Päälle reilusti juustoraastetta ja uuniin.

Niin ja vielä se, että mitä voimakkaampaa juustoa käytät, sen parempaa tulee. Edamin voit unohtaa kokonaan, jos vierastat emmentalia niin aloita sinisellä; itse käytän mustaleimaa. Tietysti olet suunnitellut ostavasi valmista pizzajuustoraastetta, mutta unohda ja raasta itse. Pieni vaiva, parempi maku.

Hemmetti, että hermostuttaa vieläkin..
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Lasagne on tosiaan ruoka jota pitää tehdä hartaudella ja yksi chiantipullo kokkailessa juoden.

Juustokastike on se osa johon lasse kaatuu jos kaatuu. Liian löysä kastike valahtaa suoraan pohjalle, ei imeydy ja pinnan levyt jää kuiviksi ja korpuiksi. Liikaa jos laittaa niin puolet kuohuu pihalle. Oikean kastikeen määrä on sellainen, että se täyttää noin 60 % vuoan reunan korkeudesta.

Juustokastike, tai kuten prot sanoisivat Béchamel, aloitetaan heittämällä pannuun kolme ruokalusikallista voita (unohda öljyt). Annetaan voin sulaa ja päälle runsaat puoli desiä (n. 4 rkl) vehnäjauhoja. Sekoitetaan jauhoja voihin ja annetaan kiehahtaa muutaman kerran (ne kuplat!) Ilman kiehuttamista kastike jää paakkuisaksi. Sekoitetaan voi-jauho seosta niin että se on tasainen.

Lisätään maitoa noin 2 ruokalusikallista kerrallaan ja sekoitetaan koko ajan tasaiseksi. Mikäli laittaa kaiken maidon kerralla, saat takulla kokkareisen kastikkeen. Tehdään tuo parin ruokalusikallisen lisäys noin 3-4 kertaa. Sen jälkeen voi laittaa loput maidot (yhteensä n. 7-8 desiä). Sekoitetaan koko ajan ja annetaan hautoa ja hitaasti keihahtaa n. 5 minuttia, kunnes seos alkaa saostua.

Lisätään suolaa, valkopippuria ja muskottipähkinää. Otetaan pois levyltä ja heitetään sekaan 3-4 dl juustoraastetta. Anna juuston sulaa hetken aikaa ennen kuin alat sekoittamaan. Kuten 58 sanoi mitä voimakkaampi juusto sen parempi.

Jauhelihakastikkeeseen n. 500 g jauhelihaa, 2 sipulia, 2-3 valkosipulin kynttä, tomaattimurskaa, loraus sitä chiantia, jos ei vielä ehtinyt kaikkea juoda, suolaa, mustapippuria, kuivattua basilikaa/oreganoa ja väh. puolen tunnin haudutus.

Hitto soikoon, tuli oikein nälkä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
fiftyeight kirjoitti:
Lasagne, yksi maailman parhaista ruoista, koetetaan pilata jollain pikaruokaresepteillä.

Jos et valkosipulista muka pidä, niin laita sitten vähemmän mutta sitä siinä on oltava.
Jii kirjoitti:
Juustokastike on se osa johon lasse kaatuu jos kaatuu.
Pieneksi järkytykseksi kuulin äippänikin siirtyneen tuohon valmispussiin ja äipän lasagnehan on parasta, eli sillä mennään. Valkosipulista diggaan itse sopivasti käytettynä ja muutenkin, jos tekisin vain itselleni ruokaa vetäisin mutulla kaiken. Nyt on sellainen tilanne, että ei saa epäonnistua.

Mutta hyviä vinkkejähän tässä on tullut, eiköhän noista koostettuna toimivan setin.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaapista löytyy lasagnelevyjä ja kaikki perusaineet (jauheliha etc.) löytyy, mutta onko mitään ehdotuksia, mitä lasagneen voisi muuta laittaa tuomaan makua. Joskus olen syönyt kurkkusalaatilla maustettua lasagnea ja oli aivan helvetin pahaa.

Mutta esim. siihen jauhelihakastikkeen joukkoon, jos voisi laittaa jotain muutakin kuin pelkkää tomaattisosetta niin että sitä silti voi syödä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mdawg:
checkkaa netistä lasagne-ohjeita. Itse oon tehny useampia kertoja ihan sillä perusohjeella, tosin pienin muutoksin (siis jotain juustoa ja jauhelihaa hieman enemmän, muuten en ulkoa sitä "omaa" ohjettani muista ja yleensä rouva antaa lisäohjeistusta). On kyllä aina ollut tosi hyvää. Lasagnen teossa melkeen tärkeintä on ettei se pääse kuivamaan,siis sitä nestettä kannattaa olla aika hyvin.

PS. sellanen muutos niihin ohjeisiin että ainakaan mä en laita porkkanaa lasagneen, sitä oon nähny muutamassa ohjeessa. Porkkana on kanin ruokaa, ei ihmisen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lasagneen kannattaa laittaa oliiveja ja herkkusieniä. Lisäksi kannattaa muistaa, että lasagnen tärkein mauste on viherpippuri.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Lasagneen kannattaa laittaa oliiveja ja herkkusieniä. Lisäksi kannattaa muistaa, että lasagnen tärkein mauste on viherpippuri.
Ja tähän lisätään vielä oma suosikkini, raejuusto. Kinkkukiusaus, lasagne tai ihan mikä tahansa tuontyyppinen ruoka, raejuustoa sekaan.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Mdawg:
PS. sellanen muutos niihin ohjeisiin että ainakaan mä en laita porkkanaa lasagneen, sitä oon nähny muutamassa ohjeessa. Porkkana on kanin ruokaa, ei ihmisen.
Tuli tuossa joku aika sitten tehtyä täältä ongittuja ohjeita soveltamalla mahtava lasagne. Oli niin huippua, että seuraava vuoka lähti heti tekoon, kun edellinen loppui.

Tähän jälkimmäiseen ns. normisetin lisäksi heitin porkkanaa ja jalopenoja. Ja sipuleita ronskimmin kuin siihen ensimmäiseen. Eli sinne jauhelihan sekaan vaan kaikki hetkeksi pannulle. Jalopenojen kanssa kannattaa olla tietysti tarkkana ettei mene liikaa. Itse pistin aika varovasti, sellaisen vajaan kourallisen niitä kaupan purkki-versioita, jotka on jo paloiteltu ja pienensin niitäkin vielä. Kyllä se kourallinenkin maistui. Porkkanaa nyt voisi pistää reilummin.

Käytin valmista kastikepussia ja hyvin toimi sekin. Toki sitä joskus voisi koittaa itsekin vääntää, mutta en tiedä tarvitseeko edes. Luulin ostaneeni pelkän valkokastikkeen, mutta se olikin vähän erilainen ja oikeastaan parempi noin. Koulun lasagnea vihasin, kun siinä oli liikaa "löysää". Tuossa oli siis jo tomaattia ynnämuuta joukossa. Suunnilleen tällainen tuli tehtyä:

- 500g paistijauhelihaa
- 1 pieni sipuli
- 1 pieni punasipuli
- 3 valkosipulin kynttä
- 1 porkkana raastettuna
- jalopenoja ~kourallinen
- n. puolet tomaattikastikepurkista (yrtti, Pirkka, sellainen pahvinen)
- tomaattipyree, sellainen pieni säilykepurkki

- pussi valmista lasagnekastiketta (Maggi)
- sekaan 3dl maitoa

- 2,5 dl vettä, jossa lihaliemikuutio uitettuna

- n kappaletta lasagnelevyjä (olisiko ollut 4 kerrosta, eli 12 levyä)


Jauhelihat ja sipulit ensin ruskeiksi, sitten porkkanat, jalopenot ja tomaattikastikkeet ja pyreet sekaan. Valmis pussi maidon kanssa sekaisin ja pannulta kaikki sinne joukkoon. Lihaliemi myös mukaan ja koko setti sekaisin. Kannattaa haudutella hetki kattilassa.

Voideltuun vuokaan vuorotellen lasagnelevyjen kanssa ja joka väliin vähän juustoa + päälle reilusti.

175 astetta 45min tai enemmän. Parempaa seuraavana päivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös