Sushi on yliarvostettua vaikka onkin oikein hyvää (kunhan muistaa ottaa oman soijakastikkeen).
Sushit ovat kyllä hyviä ja sopuhintaisia mutta eivät omasta mielestäni ole hypen arvoisia.
Kyseisen City-Marketin sushit tehdään Japanista tuodusta sushi-riisistä, roboteilla. Tulee juuri oikea koostumus riisiin. Rullat ja makit tekee myös robotti. Mielestäni varsin mainioita vaikka ovatkin massatuotantoa. Laatu on silti hyvä.
Sushista sen verran että styroksi ja tiskiharjakin maistuvat hyvältä wasabissa ja soijassa uitettuna.
Tökkää terävällä kapeakärkisellä veitsellä tai kalapiikillä. Teräväkärkinen haarukka toimii toki myös.Mutta tässä kaipaan apua: kana on kypsä, kun reiden lihasta pulpahtava lihasneste on kirkasta, eli ei lainkaan sameaa. Miten tuo tulee testata? Tökkäänkö haarukalla, vai kuinka?
Käy kipaisemassa kaupasta paistolämpömittari. Ainoa varma tapa tietää jos ei vedä rumasti pitkäksi. Verraton apu muutenkin, loppuu arvailut.Mutta tässä kaipaan apua: kana on kypsä, kun reiden lihasta pulpahtava lihasneste on kirkasta, eli ei lainkaan sameaa. Miten tuo tulee testata? Tökkäänkö haarukalla, vai kuinka?
Paistijauheliha jauhetaan paistileikosta, joka on sivutuote joka syntyy kun paistit leikataan irti toisistaan ja puhdistetaan. Ei ole käytännössä yhtään laadukkaampaa kuin muukaan naudan jauheliha. Rasvaista lihaa ja sidekudoksia sekin.Minkä ihmeen takia paistia pitäisi jauhaa?
On mulla paistolämpömittareita. Ovat minulle kanan kanssa haastavia, kun tuntuu aina menevän liian lähelle luuta tai reunaa. Toki Bressen kanalla on valtavat rinnat joten voisi tuotakin harkita.Käy kipaisemassa kaupasta paistolämpömittari. Ainoa varma tapa tietää jos ei vedä rumasti pitkäksi. Verraton apu muutenkin, loppuu arvailut.
Ei ainakaan k-kaupan tiskillä myytävän jauhelihan kohdalla pidä paikkaansa. Se jauhetaan putsaamattomasta kulmapaistista.Paistijauheliha jauhetaan paistileikosta, joka on sivutuote joka syntyy kun paistit leikataan irti toisistaan ja puhdistetaan. Ei ole käytännössä yhtään laadukkaampaa kuin muukaan naudan jauheliha. Rasvaista lihaa ja sidekudoksia sekin.
Tämä. Suomalaiset uskaltavat ajaa talvella ylinopeutta, kävellä pimeässä ilman heijastinta, mennä heikoille jäille jne, mutta kanaa ei uskalleta syödä jos se ei ole vedetty niin yli että kaikki nesteet on pois ja varmuuden vuoksi 10 astetta liikaa.Käy kipaisemassa kaupasta paistolämpömittari. Ainoa varma tapa tietää jos ei vedä rumasti pitkäksi. Verraton apu muutenkin, loppuu arvailut.
Saatan olla ainoa mielipiteeltäni, mutta liian suolaista kalaa ei minulle ole olemassakaaan. Kala vaatii suolaa ja paljon minun makuuni. Esim. graaviloheen laitan noin 100g merisuolaa/ 1kg kalaa. Enkä mitään sokeria tai tilliä ollenkaan. Tulee sellaista tönkkösuolattua, josta minä pidän. Kaupan graavilohet kierrän kaukaa, kylmäsavuja ostan silloin tällöin.No maistoin pienen erän tuossa äskettäin ja Jumalani, olipa erinomaista! Todella savuissa maultaan, ei liian suolaista ja koostumus liki voimaista.
Juu koko ura on keittiöissä tullut touhuttua. Parisen kymmentä vuotta nyt takana. Keittiöapulaisen hommien ja keittiöpäällikköyden väliltä kaikkia hommia tullut tehtyä. Nykyään itsekseni hoitelen erään lounas paikan keittiötä.Kuinkas runsaasti täältä Jatkoajasta löytyy ihan ammatiltaan kokkeja? Ja jos karsia saa niin nimenomaan ravintolakeittiön puolelta. Ainakin vapaan puolelta jäänyt muistikuva että @Krepo on alan miehiä. Ihan mukava olisi tässä tai jossain muussa ketjussa jonkun sortin kokemuksia ja näkemyksiä jakaa tästäkin helvetin hommasta. Itselläni tuli kesäkuussa täyteen 15-vuotta alalla. Yhtä sun toista on tullut nähtyä...enimmäkseen sitä toista.
Joo näin olen myös ymmärtänyt että tosi kova kysyntä on ollut näillä kokki kotiin-tekijöillä. Varsinkin näin koronan jälkeen suosio on ollut hurjaa. Ja kuitenkin tarjonta on rajallista silläkin saralla. Itse ruokaa ammatikseni tekevänä en kyllä näe itseäni tekemässä ruokaa kenenkään yksityisen henkilön luona. Kyllä mun paikka on keittiössä poissa asiakkaiden keskuudesta...tarjoilijat passatkoot heitä. Mutta arvostan kyllä näitä monipuolisia kokkeja paljon!Kokeista sen verran, että yritettiin elokuun lopulle saada kaveriporukalla kokki kotiin muutaman aterian illallista ja rapuja tekemään. Tuntuu että kaikki paikalliset kokit on varattu ja myyvät jo elokuulle eioota. Hyvä tietysti, vaikka korona ajoi ravintolat kuilun partaalle, niin näitä kokki kotiin-palveluita käytetään ilmeisen runsaasti.