Tälle viikonlopulle osuu enemmänkin ruokahommia. Ensimmäinen hyvä uutinen on, että isäukko saapui pohjoisesta eilen mukanaan nuuskaa ja poronlihaa. Filettä, paisti ja luita. Luista keittelen lientä kun ehdin, samoin fileet menevät käyttöön ihan perinteisesti.
Mutta se paisti, luuton, 2,5 kiloa. Tein ratkaisun ja kiikutin lihakimpaleen Maatila-liha Meroselle savustettavaksi. Saan sen viikon päästä, odotukset suht tapissa. Tavallaan tuo tekisi mieli tehdä itse, mutta näillä pakkasilla lähtö mökille kahlaamaan munia myöten lumihankeen ei houkuttele. Pitää kesällä ottaa työnalle opetella tuollaisen isomman lihaköntsän savustaminen&suolaaminen. Kalaa olen savustanut pikkupojasta saakka, mutta harjoitellaan se lihakin.
Sitten varsinaiset kokkailut, pari kaveria tulee huomenna sapuskoimaan, tarkoitus on tehdä ihan perus lihapullat tomaattisoosissa tuorepastalla. Pastaa teen itse kolmatta kertaa, joten siinä on vielä oma jännitysmomenttinsa, mutta eiköhän se onnistu. Hyvät lihapullat, hyvä soosi ja itsetehty pasta, kylkeen vielä peruslaadukas Chiantti, pitäisi onnistua.