Lätkävaimot

• 234 701
  • 1 095

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
No liittyisikö siten että Mikko on Leijonat -joukkueen GM yhdessä Jere Lehtisen kanssa.

Ja samaan aikaan Hellu sekoilee pyssystoorien ja Seiskan kanssa Suomessa.
Mennyt ihan ohi tuo Mikon geeämmäys. Käsi ylös virheen merkiksi.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tässä oikeasti tulee mieleen, että miten pitkälle Helena voi mennä, kun ei saa tahtoaan läpi "kevyemmin keinoin"? Meno ei ole kuitenkaan laantunut oikein missään kohtaa, vaan kiihtynyt tasaiseen tahtiin.

Pelottaa ajatella, että mitä lopulta täytyy tapahtua ennen kuin tämä hulluus päättyy.

Mä en kauheasti ajattele pahimpia skenaarioita, koska musta Hellu on lopulta paskahousu. ONNEKSI! Hänellä on suuret puheet, mutta lopulta aika pienet teot. Enkä tietenkään väheksy tässä niitä kaikkia psykologisia vaurioita, mitä Helenan toiminta lapsille on aiheuttanut ja tulee aiheuttamaan, kunhan heidän ymmärryksensä kasvaa. Lapsi voi kokea kaikenlaista paskaa, mutta olla autuaan tietämätön siitä, että hänen näkemänsä ja kokemansa asiat ovat ihan hirveitä eikä sellaisia kuuluisi kokea.

Olen elävä esimerkki siitä, että mulla on ollut lapsena kaikenlaisia paskoja kokemuksia, mutta mä en tajunnut niiden olevan niin paskoja ennen kuin vasta aikuisena. ja koska mulla oli paljon rakastavia ihmisiä ympärilläni ja arki oli pääasiassa ihan tavallista, mulla on kuitenkin lopulta on ollut isossa kuvassa turvallinen lapsuus. Ja koska en niistä traumatisoitunut lapsena, en ole nähnyt tarpeelliseksi suurennella niitä aikuisenakaan. Niiden kokemusten ja tapahtumien seurauksena mä olen sellainen kuin olen ja ne ovat tehneet musta vahvemman. Mutta näin aikuisena, kun ajattelen, että jos mun lapsillani olisi vastaavia kokemuksia, niin olisihan se kamalaa ja ihan perseestä.

Anyway, noita lapsia on jututtaneet niin terapeutit, lääkärit kuin lastensuojeluviranomaiset. Ja kyllä Mikko tuntee Helenan. En pitäisi sitä yllättävänä, jos Helena olisi äkkipikaistuksissaan käynyt Mikkoon käsiksi, mutta en usko, että Helena on fyysisesti väkivaltainen lapsiaan kohtaan. Jos näin olisi, jälkiä olisi jäänyt ja muutenkin joku lapsista olisi ihan varmasti lipsauttanut jotain. Musta Helena on enemmänkin sellainen Fun Mom, jolle on korostetun tärkeää, että lapset rakastavat häntä ja jopa ihailevat. Ja siinä auttaa se, että tekee lasten kanssa kivoja juttuja eikä rajojen kanssa ole niin justiinsa. Mä uskon ihan aidosti, että Helena rakastaa lapsiaan, mutta hänen rakkautensa vain on aivan erilaista kuin muiden. Helena osoittaa rakkauttaan lapsiaan kohtaan niin kuin kuvittelee, että sitä kuuluu tekojen kautta osoittaa, mutta hänen "persoonallisuuden ominaisuudet" iskevät sitten läpi, kun joku asia ei mene niin kuin Helena haluaisi ja lopulta se rakkaus muuttuu tukahduttamiseksi.

Helenalla on siis suuret puheet, mutta teot jäävät piippuun. On ollut firmaa, keittokirjaa, podcastia ja paljastuskirjaa, mutta kaikki ovat jääneet puheen asteelle. On ollut paasausta siitä, miten jenkkimediat ovat kovasti kiinnostuneet hänestä, mutta siitäkään ei ole kuulunut mitään. Lisäksi on kyselty Mikolta, minkä päätalon ikkunan haluaa rikottavan, mutta mitään ikkunaa ei koskaan päätalosta rikottu. Okei, ikkunat ovat panssarilasia, joita ei edes saa rikki, mutta silti.

Mä itse asiassa uskon, että Helena tiedostaa osan omista rajoitteistaan, mutta elää niin omissa maailmoissaan, ettei välitä, mitä suustaan ulos päästää. Musta Helena ei ole ollenkaan hyvä äiti, mutta sen verran hänkin vaikuttaa ymmärtävän lastensa parasta, että aina, kun hänen pitää olla pidempi pätkä lasten kanssa yksin, hän keksii lapsille jotain tekemistä ja usein vielä niin, että paikalla on sukulaisia. Tämä on varmasti myös Helenan laiskuutta, mutta uskon, että siinä on mukana myös sitä, että tietää, ettei yksin selviä. Ja lapsille se on lopulta parempi, että paikalla joku, joka katsoo perään ja pitää huolta siitä, että saavat ruokaa.

Mulle ei jotenkin tule Helenasta sellaisia viboja, että olisi oikeasti tekemässä lapsille ja/tai itselleen jotain. Olisi tehnyt jo ajat sitten, jos se olisi hänelle luontaista. Toki Helena on nyt ihan eri tavalla selkä seinää vasten kuin aiemmin, mutta kyllä mä silti sanon, että tieto lasten muutosta Suomeen on ollut kaikkein isoin vastoinkäyminen tässä, koska sen myötä katosi American Dream. Toinen isompi vaaranpaikka oli musta silloin, kun Hellu kävi 9/23 ekaa kertaa Suomessa. Silloin oli myös kaikenlaista Hellun aiheuttamaa hässäkkää, mutta silloinkaan ei tietääkseni tapahtunut mitään, mikä olisi uhannut ainakaan lasten fyysistä hyvinvointia.

Oikeastihan tässä on uskoakseni kyse siitä, että Hellu rankaisee Mikkoa. Rankaisee siitä, että Mikko on mennyt elämässä oikeastgi eteenpäin ja nyt siitä, että PÄÄSI työmatkalle, vieläpä Kanadaan ja USA:han ja Helena itse joutuu lojumaan omissa kusissa ja paskoissaan jossain vitun metsän keskellä. Yksin. Tai vaihtoehtoisesti omien lasten kanssa. Great. Saatana.

Koska Mikko on tuhansien kilsojen päässä ja lapset ovat täällä ja Mikon läheiset oletettavasti hoitaa lapsia seuraavat pari päivää, on kiva aiheuttaa Mikolle huonoa omatuntoa siitäkin, että nyt läheisetkin joutuu mahdollisesti setvimään jotain asioita. Kun Helenalla itsellään on paska olla, niin siitä kärsii kaikki muutkin. Hellulla itsellään on tylsää eikä elämässä ole yhtään mitään mielekästä sisältöä, niin tällaisesta hässäkästäkin saa huomiota. Ei ole niin yksinäistä ja tulee tunne, että edes joku välittää.

Ja onhan noissa asevideoiden julkaisujen takana sekin vaihtoehto, että Helena suorastaan haluaa, että valkotakkiset lähetetään paikalle. Näin hän välttäisi perjantain oikeudenkäynnin tai hänet määrättäisiin mielentilatutkimukseen ja saisi lykkäystä ja voisi myöhemmin kaikessa hiljaisuudessa luopua kanteestaan. Tämä tarjoaisi Helenalle omassa päässään keinon säilyttää kasvot. Mutta vain omassa päässään.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en kauheasti ajattele pahimpia skenaarioita, koska musta Hellu on lopulta paskahousu.
Kyllä, mutta toisaalta ei vaikuta alkuunkaan tasapainoiselta ihmiseltä. Kun noin epävakaa ihminen kohtaa toistuvia vastoinkäymisiä, eikä saa tahtoaan läpi oikeastaan koskaan tai missään asiassa, niin ikävä kyllä siinä on aina vakavan eskalaation vaara olemassa.

Hiljalleen se tuntuu kuitenkin siirtyvän kohti kovempia keinoja, vaikka tuo siirtymä onkin toistaiseksi ollut hidasta.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli mieleeni, että voisin mennä mukikauppaan, sellaiseen jossa saa itse teettää omat tekstit mukin kylkeen, ja sitten tilaisin itselleni:
"BOL
- for justice!"
mukin.
Enää pitäisi päättää fontti.
Kaikkea sitä mullakin päässäni liikkuu.

Eikö fonttiasia nyt ole itsestäänselvyys? Comic sans, tietenkin. Voin signata sen mukin sulle, mutta se vaatii suuren operaation, jotta anonymiteettini säilyy. Mutta tämä on järjestettävissä kohtuullisen helposti.

Vaihtoehtoinen teksti voisi toki olla Jatkiksen HIFK-osion hengessä "Pohjoiskorealaista sinisilmäisyyttä ruusunpunaisin lasein! Siksi valintani on Koivu Law". Toi toiselle puolelle ja toiselle puolelle ainakin jossain vaiheessa ilmeisesti TPS:n sloganina ollut "Tunnet sen kyllä!"

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, mutta toisaalta ei vaikuta alkuunkaan tasapainoiselta ihmiseltä. Kun noin epävakaa ihminen kohtaa toistuvia vastoinkäymisiä, eikä saa tahtoaan läpi oikeastaan koskaan tai missään asiassa, niin ikävä kyllä siinä on aina vakavan eskalaation vaara olemassa.

Hiljalleen se tuntuu kuitenkin siirtyvän kohti kovempia keinoja, vaikka tuo siirtymä onkin toistaiseksi ollut hidasta.

Totta tuokin. Helena joutuu nyt ilmeisesti nelikymppisenä ensimmäistä kertaa kohtaamaan syy- ja seuraussuhteita. Ja se ottaa koville.

Mä olen sitä mieltä, että kyllä jo tästä pitäisi tulla Helenalle jotain seuraamuksia ja sanktioita välittömästi, tässä ja nyt (copyright Tom Nybondas). Helenalta puuttuu kokonaan myös tilannetaju ja on asioita, joilla ei vitsailla, edes julkisesti. Kyllä mäkin heitän mun frendien kanssa välillä hyvinkin roisia läppää, mutta katsomme hyvin tarkkaan ketä on paikalla ja ne jutut ovat todellakin läppiä ja jäävät siihen hetkeen. Jokainen ymmärtää, että toisessa kontekstissa jonkun muun kuullessa seuraukset voisivat olla kaikille huonot. Enkä nyt siis puhu mistään oikeasti pahapahoista asioista, mutta sellaisesta vitsailusta, mistä joku voisi loukkaantua.

Mä ihmettelen oikeasti, et noi Helenan tötöilyt eivät ole johtaneet yhtään mihinkään, kun se nyt on ihan lopulta sama onko sairas vai läpäl ja kännissä, kun lopputulos on sairas. Toi kiusaaminen ei mene todellakaan mistään huumorista ja jos hän ei itse pysty lopettamaan sitä, hänet pitää viedä hoitoon. Tilanne on kestänyt vuosia ja on todella epäinhimillinen kaikille niille, jota tämä edes etäisesti koskettaa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta tuokin. Helena joutuu nyt ilmeisesti nelikymppisenä ensimmäistä kertaa kohtaamaan syy- ja seuraussuhteita. Ja se ottaa koville.

Mä olen sitä mieltä, että kyllä jo tästä pitäisi tulla Helenalle jotain seuraamuksia ja sanktioita välittömästi, tässä ja nyt (copyright Tom Nybondas). Helenalta puuttuu kokonaan myös tilannetaju ja on asioita, joilla ei vitsailla, edes julkisesti. Kyllä mäkin heitän mun frendien kanssa välillä hyvinkin roisia läppää, mutta katsomme hyvin tarkkaan ketä on paikalla ja ne jutut ovat todellakin läppiä ja jäävät siihen hetkeen. Jokainen ymmärtää, että toisessa kontekstissa jonkun muun kuullessa seuraukset voisivat olla kaikille huonot. Enkä nyt siis puhu mistään oikeasti pahapahoista asioista, mutta sellaisesta vitsailusta, mistä joku voisi loukkaantua.

Mä ihmettelen oikeasti, et noi Helenan tötöilyt eivät ole johtaneet yhtään mihinkään, kun se nyt on ihan lopulta sama onko sairas vai läpäl ja kännissä, kun lopputulos on sairas. Toi kiusaaminen ei mene todellakaan mistään huumorista ja jos hän ei itse pysty lopettamaan sitä, hänet pitää viedä hoitoon. Tilanne on kestänyt vuosia ja on todella epäinhimillinen kaikille niille, jota tämä edes etäisesti koskettaa.
Sehän tässä vähän pelottaa, että toistaiseksi Helena on onnistunut tietyllä tapaa välttämään niitä pahimpia seuraamuksia, mitä hänen toimintansa voi aiheuttaa ja todennäköisesti jossain kohtaa tulee aiheuttamaan.

Näihin lukeutuu esimerkiksi oikeuden edessä koetut aidot vastoinkäymiset (rikostuomiot), vakavammat taloudelliset haasteet, lasten menettäminen (viranomaisten päätöksiin perustuen), tai ihan vaan se hetki, kun huomaa että kuinka helvetin yksin on jäänyt, eikä kukaan enää jaksa olla tukemassa näitä älyttömyyksiä.

Eli mitä sitten, kun paska lopulta lävähtää tuulettimeen ihan tosissaan? Minä en ainakaan uskalla ennustaa, että miten Helena siihen reagoi.

Hölinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sehän tässä vähän pelottaa, että toistaiseksi Helena on onnistunut tietyllä tapaa välttämään niitä pahimpia seuraamuksia, mitä hänen toimintansa voi aiheuttaa ja todennäköisesti jossain kohtaa tulee aiheuttamaan.

Näihin lukeutuu esimerkiksi oikeuden edessä koetut aidot vastoinkäymiset (rikostuomiot), vakavammat taloudelliset haasteet, lasten menettäminen (viranomaisten päätöksiin perustuen), tai ihan vaan se hetki, kun huomaa että kuinka helvetin yksin on jäänyt, eikä kukaan enää jaksa olla tukemassa näitä älyttömyyksiä.

Eli mitä sitten, kun paska lopulta lävähtää tuulettimeen ihan tosissaan? Minä en ainakaan uskalla ennustaa, että miten Helena siihen reagoi.
Instastoorien määrä tulee olemaan hävytön.
Ehkäpä jopa ihan liveä siitä kun kamaa kannetaan Kakskerrasta ja Hellu ränttää vieressä?

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Oli pakko käydä katsomassa ihan omin silmin et onko Helena tosissaa julkaissu jotai ase videoita. Siellähän ne edelleen on. Mikä oikee riittää siihen et se ei sais lapsia luokseen ainakaa ennen kuin on ottanu vastuuta toimistaan (mitä ny tietenkään ei tuu tapahtumaa)? Jotenki hirvittää toi tilanne.

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
En ole julkisuuden henkilö ja luulen ettei minun tekemiseni kiinnosta ketään. Mutta jos lataan nettiin kuvan jossa seison haulikko kädessä ja tekstiksi "se on huomenna koulupäivä", niin huomaan hyvin äkkiä että kylläpä kiinnostaa. Se on sinihaalarinen setä ovella hyvin äkkiä ja ihan turha selittää että pitäisi huomenna mennä yhdelle koululle putkia rassaamaan. Ovat niin tukossa että tuskin ampumatta aukeavat. Häkkiin vievät niin ettei varpaat maata tapaa ja vitullinen lasku, kehno oli vitsi.

FatSam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eksyin vauva.fi -palstalle ja onpa siellä sakea meno ollut päällä tänään, huh! "Tällä menolla siellä on vähintään Mikon vaimo, jolla jyrkkä alamäki jo alkanut. Mikko sen verran erilainen päästään, että enemmin ryyppää itsensä hengiltä kun lähtee hoitoon." Ei saatana. En mene enää.

E: "Mulle on aina tullut natista jekyll&hyde-fibat. Instassa esittää yltiöpositiivista, mutta kaduilla kulkee aina naama norsunveellä ja nää häiriintyneet heidän masinoimat ketjut helenasta"

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eksyin vauva.fi -palstalle ja onpa siellä sakea meno ollut päällä tänään, huh! "Tällä menolla siellä on vähintään Mikon vaimo, jolla jyrkkä alamäki jo alkanut. Mikko sen verran erilainen päästään, että enemmin ryyppää itsensä hengiltä kun lähtee hoitoon." Ei saatana. En mene enää.

E: "Mulle on aina tullut natista jekyll&hyde-fibat. Instassa esittää yltiöpositiivista, mutta kaduilla kulkee aina naama norsunveellä ja nää häiriintyneet heidän masinoimat ketjut helenasta"
Luin nämä lainaukset ja uskoni ihmiskuntaan laski.

Mutta lopulta alkoi vain naurattamaan. Sen verran absurdia menoa.

JossuJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Kyllä, aikamoista kuraa....vain n.joka kahdeskymmenes kommentti asiallinen. Siihen se on mennyt ja taitaa olla se vakaa aikomuskin pitää asiattomuuksia yllä.

Jokseenkin surullista käydä jatkuvaa "taistelua" ja varsinkin käydä sitä keskustelupalstalla. Paremminkin luulisi aikuisen ihmisen voivan aikaansa käyttää. Selkeä pyrkimys pitää keskustelun taso alhaisena, jotta faktat häviävät kuin tuhka tuuleen.... mutta mutta.... totuus ei ikinä, koskaan katoa ja hyvyys ja oikeus voittaa aina lopulta ja paha saa palkkansa.

Niin uskon tässäkin lopulta käyvän.

Haastavinta lienee hiljentää kuitenkin tuo "päätähti", jonka mielestä huonokin julkisuus (ja -kuva) on parempi kuin ei mitään julkisuutta. Lasten etu se ei koskaan kuitenkaan ole ja siksi tätä on raskastakin välillä seurata.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Eksyin vauva.fi -palstalle
Älä, älä lähde sinne. Moni ei ole tullut takaisin ja ne jotka ovat tulleet, niin…

@BOL mestarille sellainen, eli kun MML:n rekisterissä on ollut tuo omistus puoliksi. Niin kiinteistön omistushan kattaa myös sillä olevat rakennukset ja kaiken muun, eli sikäli Hellu on ollut oikeassa. Nyt kun lainhuudon jälkeen tuo on vihdoin saatu päätökseen, niin hellullahan ei ole mitään oikeutta? Ja kysymys on siis se, että tiedätkö mikä tuo käräjäoikeuden kanne on?

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kampaamokatku naurattaa eikä koskaan vituta. Tuon ketjun rehellisyyteen uskon enemmän kuin tuon palstan muihin keskusteluihin.
Joku leidien juttu? Luen vaa siellä aloitukset mitkä sillä hetkellä näkyy.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Facessakin on nykyään mahdollista ryhmissä julkaista nimettömänä. Eli Naistenhuoneilla voi ei, piileekö Team Helena jo sielläkin. Nuo kun sisällöltään on hyvin usein vain itkua miesasioista. Naistenhuoneiden modet, olkaahan skarppina! Itse olen onneksi vain yhdessä, usein tuskailua tuokin.

Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Facessakin on nykyään mahdollista ryhmissä julkaista nimettömänä. Eli Naistenhuoneilla voi ei, piileekö Team Helena jo sielläkin. Nuo kun sisällöltään on hyvin usein vain itkua miesasioista. Naistenhuoneiden modet, olkaahan skarppina! Itse olen onneksi vain yhdessä, usein tuskailua tuokin.
Joskus hakenut sinne, mutta en päässyt :(

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mikä saa ihmisen kiusaamaan itseään niin paljon, että lähtee vapaaehtoisesti jonkun FB-ryhmän moderaattoriksi? Masokismi?

Tärkeä ensimmäinen viesti tähän ketjuun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy