Onhan se perseestä että rikollisilla on eri lait kuin tavallisilla kansalaisilla.
Miten tämä tulee esiin, mitä oikeuksia rikollisilla on enemmän, kuin "tavallisilla" kansalaisilla, anteeksi mutta en nyt oikein ymmärrä? Minun käsitykseni mukaan, oikeusjärjestelmämmä idea on taata kaikille samat oikeudet, jotta juuri esim. iltapäivälehtien vetämä huutoäänestys raflaavimpien lööppien mukaan, ei olisi se asia jonka mukaan tuomiot jaetaan.
Tyhmähän mies on kuin saapas, jos viettää enemmän aikaa kerholaisten kanssa kuin perheensä. Ja tyhmäähän se on rahaa nostaa käteisenä ja antaa sitä huumediilerille vielä kun poliisisetä on kytiksellä ja ottaa susta valokuvan. .
Kyllä tyhmä, naivi, surullinen, säälittävä on, sitä mieltä varmasti ovat kaikki, mutta kuten edellä sanoin, niin onneksi tämä ei ole peruste sille miten tuomiot jaetaan, tämä yleinen mielipide jonkin henkilön tyhmyydestä.
Ja jos kerran Jere on ollut niin helvetin kovassa rahapulassa, niin kertokaapa mulle että mistä pankista saa samanlaiset tuotot kuin huumekaupassa? Vaikka "pankki" veisikin provikat kaikesta? Jeren elämäntilanteessa se oli ehkä se viimeinen oljenkorsi ota tai jätä-pelissä? Ja tuoton huumekaupassa olisi varmasti saanut aika nopeasti. Pankeilta ja laillisilta lainaajilta Jerehän ei edes olisi saanut lainaa jos/kun on velkoja rästissä/ulosotossa ja luottotiedot menneet. .
Kyllä juuri näin varmasti on, mutta kun tässä on ikävästi edelleen se yksi pikku juttu, millä on yllättävän suuri rooli meidän oikeusjärjestelmässä, nämä mitkä ne nyt oli ... todisteet. Tähän asti julkisuuteen tulleista tälläisistä todisteista on kiistattomasti käynyt selville vain seuraavat asiat:
1) Jere on ollut erilaisista bileistään velkaa joitain summia, kun kaverit ovat makselleet laskuja.
2) Yksi näistä kavereista on uhannut Jeren henkeä jos rahoja ei ala näkymään takaisin päin
3) Jere on kusettanut Ollia ja muita ollessaan veloissa
4) Jere on nostanut rahat ja vienyt ne sedille joilla on kiire tallinnaan (Ja nyt tarkkana, tämä EI OLE sama kuin, että huumeiden ostoon, virossa käydään muissakin tarkoituksissa, missään todisteessa ei ole sanallakaan mainittu huumeista hölkäsen pölähtämää. Ja myöskään "no hei camoon, onhan se nyt ihan selvä, kyllä mä tän tiedän kun oon nyt siitä iltiksestä lukenut että huumeita haki ja jere siitä tiesi" - EI RIITÄ TODISTEEKSI. Sillä hetkellä kun parempia todisteita tulee on tilanne jo ihan eri, mutta tässä kohtaa ei maallikko voi todellakaan sanoa miten asiat ovat menneet. Paitsi tietysti kaikki ennakkoluulojensa ja yleisen, median ohjaileman, mielipiteen täysin vietävissä olevat lampaat joiden omat aivot eivät riitä mihinkään ajatustyöhön, vaan toistavat vaan samoja mantroja mitä Iltiksessä lukee ja mitä nappurin Makekin viime perjantaina sano saunassa.)