Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 081 033
  • 6 306

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mjoo. Nyt alkaa tulemaan sen verran monesta suunnasta vittuilua ja uhkailua että paree pitää pieni tauko palstalta. Tietty sitten voidaan miettiä miten joku nimimerkki tiesi esim. meikäläisen raportoineen viestejä modeille ja että olin myös pistänyt privaa modeille. Semmoista se sitten varmaan on. Hyvin arvattu jne.

Noh. Modethan tämän nyt on päästänyt tähän pisteeseen. Syyllistäminen, vittuilu, leimaaminen ja joukolla yhden kimppuun käyminen ja uhkailu on ok, koska joku on ollut jossain eri mieltä. Eikun adjöö hetkeksi vaan katsotaan mitä tälle joskus todella rennolle ja mukavalle keskustelupalstalle jatkossa tapahtuu. Ehkä palaillaan, ehkä ei. Jotain varmaan kannattaisi tehdä.

Ps. Pistin asetuksista ettei mulle voi lähettää privaviestejä. Että ei kannata.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mjoo. Nyt alkaa tulemaan sen verran monesta suunnasta vittuilua ja uhkailua että paree pitää pieni tauko palstalta. Tietty sitten voidaan miettiä miten joku nimimerkki tiesi esim. meikäläisen raportoineen viestejä modeille ja että olin myös pistänyt privaa modeille. Semmoista se sitten varmaan on. Hyvin arvattu jne.

Noh. Modethan tämän nyt on päästänyt tähän pisteeseen. Syyllistäminen, vittuilu, leimaaminen ja joukolla yhden kimppuun käyminen ja uhkailu on ok, koska joku on ollut jossain eri mieltä. Eikun adjöö hetkeksi vaan katsotaan mitä tälle joskus todella rennolle ja mukavalle keskustelupalstalle jatkossa tapahtuu. Ehkä palaillaan, ehkä ei. Jotain varmaan kannattaisi tehdä.

Ps. Pistin asetuksista ettei mulle voi lähettää privaviestejä. Että ei kannata.

Kuullostaa siltä, että nyt on kyllä joku moderaattoritiimissä vetänyt päin vittua ja kovasti. Mutta tosiaan ota pikku huili ja toivottavasti vielä palailet palstalle.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Modet herätys nyt, ihan totta. Tätä on yritetty teille kertoa sekä suoraan että vinkeillä.

En tiedä onko teillä olemassa jotain checks and balances -järjestelmää, ja jos on niin miten sitä käytätte, mutta tällainen ei vetele. Jos moderaattorit vuotavat raportointeja ja yksityisviestejä toisille kirjoittajille, siinä mennään jo lakien yli. Jos kirjesalaisuuden rikkominen johtaa henkilön uhkailuun, se on ankaroittava asianhaara. Kaiken muun paskan ohella kannattaa ihan tosissaan miettiä tätäkin puolta. Jos olisin @mikko600 en todellakaan antaisi olla.

Toivotan @mikko600 lle tsemppiä ja pahoitteluni, ja toivon että tulet takaisin palstalle jahka siltä tuntuu. Sillä välin modet saisivat siivota rivinsä!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hahahahahaha ei vittu. Moderaattoreiden suuntaan olen antanut palautetta mm. järjettömän paskoista pelikielloista sun muista, mutta nyt kyllä mennään jo kertaheitolla niin yli kaikista sfääreistä ettei mitään rajaa. Jos tosiaan aletaan jotain raportointeja sun muita vuotamaan muualle niin onhan tuo helvetin noloa ja pienimunaista touhua kaikkinensa.

Toki moderaattorit ei varmaan tätä asiaa kommentoi mitenkään ja sama sonta jatkuu. Ei se mitään, saadaanpa vähän palstaa putsattua sitten heidän mielestään haitallisista yksilöistä. Tästäkin varmaan jotain sakkoa rapsahtaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ai tämä on mennyt tällaiseksi. Jos joku moderaattori vuotaa raportointinappulan käytöstä raportoinnin kohteelle, niin tällaisella modella ei pitäisi olla enää minkäänlaista luottamusta toimia tehtävässään. Kyllä jokaisen käyttäjän pitää voida luottaa saavansa tarvittaessa tehdä raportointi anonyymisti ja luotettavasti, varsinkin kun moderaattorit vielä erikseen ja painavasti neuvovat kirjoittajia tähän turvautumaan.

Nyt saattaa olla moderaatio-osastolla jonkinlaisen sisäisen tarkastuksen paikka.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt saattaa olla moderaatio-osastolla jonkinlaisen sisäisen tarkastuksen paikka.
Itse olisin jopa niinkin radikaalin ratkaisun kannalla että foorumi hetkeksi kokonaan säppiin, nykyinen modetiimi kokonaisuudessaan ulos ja kokonaan uudet tekijät tilalle. Ehkä joo äärimmäisyyksiin vedetty toimi, mutta jos tosiaan on ylipäätään edes mahdollista että yksi moderaattoreista vuotaa raportointeja ulos niin koko systeemissä on aika pahasti jotain vialla.

Tämä olkoon virallinen epäluottamuslause Jatkoajan keskustelupalstan moderaattoreille. Kirjoitan heidät tästä lähtien pienellä alkukirjaimella.
 

redpecka

Jäsen
Minua ei asia koske, mutta kun olen muutenkin niin distracted viimeisistä poliisiväkivaltavideoista eikä mulla enää löydy nokkelaa kulmaa humoristisesti käsitellä asiaa, niin laitan pienimuotoisen rauhanomaisen support-mellakantyngän tulille ja kirjoitan enää yhtään mitään palstalle ennenkuin Mikko kirjoittaa. Tai tänä yönä vielä kirjoitan, mutta heti sitten aloitan tukimielenosoituksen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Syyskuussa tulee 16 vuotta palstalla ja en kyllä muista ikinä olleen tällaisia draamoja kuin tänä vuonna. Toki eriskummallinen vuosi muutenkin, mutta ei sen pitäisi tähän liittyä. Isosti väännettiin joskus, oli massapotkimisia, joskus palsta offline, että suurimmat tunteet jäähtyivät, Summas-lahko kokoontui jne, mutta tämä on jotain ihan muuta. Onko palstan henki tosiaan nyt päässyt unohtumaan? 100% anonyymi palsta, jossa jääkiekosta kiinnostuneet ihmiset saavat keskustella rakastamastaan lajista. "Moi Olof Palme!"-viesteistä annetaan kuritushuonetta niin että heilahtaa (ja saa tietty antaakin), mutta sitten joku modetiimistä tämän tiedon valossa rikkoo tätä suht pyhää periaatetta. En minä tiedä. Muuttunut tämä palsta on aika tavalla. Taisin jokunen vuosi sitten kirjoittaa, että tämähän on nykyään kaksi palstaa yhdessä; sportti ja vapaa. Jotain täällä Vapaan puolella nyt on käynnissä, ollut jo pidemmän aikaa, joka uhkaa kusta myös tuon urheilupuolen. Tai sitten vain liioittelen.

Ehkä muutaman vuoden päästä snäppei, replykuvii, miittei ja insta-stoorei. Noh, parihan noista on toteutunutkin. :) Älkää antako pliis te vapaaehtoiset palstan tekijät mennä tämän hienon foorumin kaiken sen sonnan mukana jäteviemäriin, mikä nyky-somena tunnetaan.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Eikun adjöö hetkeksi vaan katsotaan mitä tälle joskus todella rennolle ja mukavalle keskustelupalstalle jatkossa tapahtuu. Ehkä palaillaan, ehkä ei. Jotain varmaan kannattaisi tehdä.

Ps. Pistin asetuksista ettei mulle voi lähettää privaviestejä. Että ei kannata.
Ihan satanan sairasta tämmöinen. Onneksi löysit nappulan jolla estää mähdolliset jatkoprivaattiperseilyt. Mutta tulethan juttelemaan vaikka jalkapallosta jossain vaiheessa kun perkule minä tulin luvanneeksi jotain pientä boikotintynkää vuoksesi...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Muiden anonymiteetistä ja viestintäsalaisuudesta paskat nakkaava mode saisi esim. omalla nimimerkillään tulla tänne kertomaan, mitä kivaa tuli tehtyä, ja antaa sitten tilaa seuraavalle moderaattoriksi ryhtyvälle.

Jotenkin tällainen luottamuspula pitää saada purettua. Mielestäni olisi ylimielisen vaisu vastine, jos moderaattorit esimerkiksi toteaisivat, että asiasta on keskusteltu ja otettu opiksi. Nyt näyttää siltä, että joku mode on ryssinyt huolella, ja on tullut samalla rikkoneeksi lakia viestintäsalaisuuden rikkomisen muodossa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
No en toki ketään avoimuudesta syytä ja kiva, että olet Punis täällä. Sanon vain, että palsta on muuttunut. Mutta se tietty olisi edelleen käypää valuttaa, että tänne kirjoittavilta edellytettäisiin aktiivisuutta myös jääkiekkokeskustelussa. En sano, että itse olisin tuottanut tänne sisältöä jotain "Jee Koho" viestiä suurempaa, mutta on se miun mielestä aika hyvä työkalu ainakin selkeiden trollien perkaamiseksi. Mutta kuten sanoin, kaksi palstaa yhdessä.
 

redpecka

Jäsen
Muiden anonymiteetistä ja viestintäsalaisuudesta paskat nakkaava mode saisi esim. omalla nimimerkillään tulla tänne kertomaan, mitä kivaa tuli tehtyä, ja antaa sitten tilaa seuraavalle moderaattoriksi ryhtyvälle.

Jotenkin tällainen luottamuspula pitää saada purettua. Mielestäni olisi ylimielisen vaisu vastine, jos moderaattorit esimerkiksi toteaisivat, että asiasta on keskusteltu ja otettu opiksi. Nyt näyttää siltä, että joku mode on ryssinyt huolella, ja on tullut samalla rikkoneeksi lakia viestintäsalaisuuden rikkomisen muodossa.
Tässähän oli vähän aikaa sitten pienimuotoinen Modegate, jossa nimimerkin henkilöllisyyden arvuuttelusta tulikin vain viikko bannia jollekin veikolle sen perinteisen kuukauden sijaan ja joku Suur-Mode sitten kertoi että oli tiimissä epätietoisuutta ja nyttemmin on porukka taas laitettu ojennukseen. Nyt olisi nähtävästi taas pienen ojentamisen paikka, ellei näitä soviteta sitten sutjakasti saunanlauteilla. Mikko-nimimerkin en oleta keksivän näitä syytöksiä päästään. Tietty mahdollista, mutta mutta...
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Muiden anonymiteetistä ja viestintäsalaisuudesta paskat nakkaava mode saisi esim. omalla nimimerkillään tulla tänne kertomaan, mitä kivaa tuli tehtyä, ja antaa sitten tilaa seuraavalle moderaattoriksi ryhtyvälle.

Jotenkin tällainen luottamuspula pitää saada purettua. Mielestäni olisi ylimielisen vaisu vastine, jos moderaattorit esimerkiksi toteaisivat, että asiasta on keskusteltu ja otettu opiksi. Nyt näyttää siltä, että joku mode on ryssinyt huolella, ja on tullut samalla rikkoneeksi lakia viestintäsalaisuuden rikkomisen muodossa.

Niin kuin jo edellä totesin, niin siellä on joku mode nyt perseillyt todella pahasti. Mahdollisesti tietysti myös voi olla joku tietty henkilö, Joka on ottanut itseensä ja on myös moderaattori, niin pääsee näkemään jutut.

Mutta tuskin tuossa on oikeasti viestintäsalaisuutta rikottu.

Silti ihan vitun farssi ja missä on moderaattorien varamoderaattorit. Tuus nyt moderaattorit selittää tää ite.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Mä oon sitä mieltä et nyt vois olla hyvä hetki modejen tulla pois kasvottoman kollektiivi-nimimerkki @Moderaattorit takaa ja avoimesti alkaa kertomaan A) Ketä siellä modetiimissä häärää ja B) Kuka milloinkin on pelikielto-prosessin laittanu päälle ja miten se on edennyt.

Siellä nyt selkeästi on yksi tai useampi mätä omena ketkä antavat ideologisten näkemysten, kaverisuhteiden ja/tai oman palstapreesensinsä vaikuttaa modetoimintaan.
 

redpecka

Jäsen
Mä oon sitä mieltä et nyt vois olla hyvä hetki modejen tulla pois kasvottoman kollektiivi-nimimerkki @Moderaattorit takaa ja avoimesti alkaa kertomaan A) Ketä siellä modetiimissä häärää ja B) Kuka milloinkin on pelikielto-prosessin laittanu päälle ja miten se on edennyt.

Siellä nyt selkeästi on yksi tai useampi mätä omena ketkä antavat ideologisten näkemysten, kaverisuhteiden ja/tai oman palstapreesensinsä vaikuttaa modetoimintaan.
Itteeni ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa kuka tekee tätä epäkiitollista modetyötä ja yleisellä tasolla kiitän porukkaa tästä hienosta palstasta. Yhtä paljon kun luulen pystyväni luottamaan Suo... Euroopan poliisiin niin naiivisti haluaisin ja haluan uskoa näihin jonnemodeihin. Onhan heillä kaikki henkilötietonikin ja alkaisi todella pelottaa jos siellä joku perkeleenjonne käsittelee vaikka meikän tietoja vähän vasemmalla kädellä vähän sinne päin tai jotain.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikoinaan jaettiin kuulemma useita ikibanneja moderaattorin nimimerkin jakaneelle ja tätä tietoa pyytäneille kirjoittajille. Olisiko väärin jos vastaavaa toimintatapaa käytettäisiin tässäkin tapauksessa?
 

Ylläpito

Administrator
Ehkä kannattaisi yön ajan vetää happea ja odottaa Moderaattoreiden kannanottoa huomenna. Itse en epäile hetkeäkään, että kukaan moderaattoreista olisi vuotanut mitään tietoja käyttäjistä toisille käyttäjille.

Onhan heillä kaikki henkilötietonikin ja alkaisi todella pelottaa jos siellä joku perkeleenjonne käsittelee vaikka meikän tietoja vähän vasemmalla kädellä vähän sinne päin tai jotain.
Meillä ei ole "kaikkia henkilötietojasi". Ainoa henkilötiedoksi luokiteltava on käyttäjän sähköpostiosoite, mikä voi olla luonnollisesti myös täysin anonyymi. Mieluiten säilytämme mahdollisimman vähän tietoja käyttäjistämme ja viimeisimmän palstapäivityksen yhteydessä poistimme rekisteröitymisen yhteydestä syntymäajan, asuinpaikan, ammatin ja harrastuksien kysymisen - mitkä aiemminkin olivat vapaaehtoisia tietoja. Tulemme myös aikanaan poistamaan nuo kaikki tiedot niiltä, joilla niitä syötettynä on. Tietosuojasta Jatkoajassa voitte lukea lisää täältä: Tietosuoja Jatkoajassa

- Matti Liljaniemi
 

redpecka

Jäsen
Meillä ei ole "kaikkia henkilötietojasi".
Kiitos.

Alkuun rekisteröidyin tunnistettavalla sähköpostiosoitteella palstalle joskin olen sitä päivittänyt pariin otteeseen sen jälkeen ja nykyisin aika anonyymi sähkis taitaa olla. Eikä mulla tässä hätää ole, luotan edelleen teihin kuten Euroopan Poliisiin. Nää on ne pilarit joiden mukana pystyssä pysytään tai sitten kaadutaan.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Täällähän näyttää olevan ikuinen vappu. Minä liityn @redpecka aloittamaan support @mikko600 liikkeeseen ja kirjoitan taas palstalle kun hekin kirjoittavat, jos silloinkaan. Paraneepahan palstan lukukokemuskin kuulemma 115% kun poistun. Ja @Ylläpito Matti Liljaniemi, kannattaa ottaa pää pois ahterista, niin näkee että palstalla ei ole tervettä ja miettiä onko se käsiään levittelevä mode vai Mikko oikeassa. Palstaa lukemalla selviää, että aika selvä peli. Ja se moderotta joka tämmöistä vuotoa tekee, kannattaisi varmaan ihan itse ilmoittaa että modehommat ovat tästä lähtien taaksejäänyttä elämää. Ja ylläpito voisi sitten palstalaisia infota, että rotta on loukutettu rotan omasta tahdosta, eikä ole enää tervetullut palstalle.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuliko tuosta tietojen vuotamisesta nyt palstatotuus? Uskokoon ken tahtoo.

Niinpä. Vituttaa myös tää moderaattoreiden sekava linjanveto pelikieltojen jakelemisessa ja ylimielisyys muutenkin. Tässäkin tapauksessa arvostamani @mikko600 :n väitteet modevasikoinnista ovat jääneet vain toisen osapuolen kertomuksen varaan. En yhtään epäile @mikko600 :n viestiä, mutta setti kuulostaa niin erikoiselta, että olis hyvä, jos joku sieltä vaivautuis vähän kertomaan, mitä tässä oikeasti on tapahtunut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Aika erikoinen setti jälleen kerran. Samoin kun muutama muukin juttu tänä vuonna varsinkin, ei mene kovinkaan vahvasti.
@Moderaattorit voisi kieltämättä selventää missä mennään - @mikko600 on ainakin tähän mennessä vaikuttanut ihan sanansa pitävältä mieheltä. Mutta selvennys tekisi hyvää, kun tässä on tosiaan vain yhden puolen sana.

Ja kun en tiedä, niin kysyn: tuleeko raportoidulle mitään viestiä kun viesti ja mistä viestistä on raportoitu? Ei siis tietenkään kuka, mutta yleensä että näin on tehty. Jos näin, niin raportoija on usein hyvin helppo arvata ilman vuotojakin. Nimim. "kysyvä ei tieltä eksy ja kolkuttavalle avataan"
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ja kun en tiedä, niin kysyn: tuleeko raportoidulle mitään viestiä kun viesti ja mistä viestistä on raportoitu? Ei siis tietenkään kuka, mutta yleensä että näin on tehty.
Ei tule. Vain moderaattorit saavat tietää raportoiduista viesteistä.

Tuossa @mikko600 sanoo, että joku/jotkut ovat tienneet hänen raportoineen tiettyjä viestejä, mikä on hälyttävää, mutta voi olla myös puhdas arvaus, sillä käyttäjän @nummenkallio öyhötys ja sääntöjen rikkominen oli niin ilmiselvää. Itseäni häiritsee paljon, paljon enemmän tuo, että joku on tiennyt hänen moderaattoreille lähettämistään yksityisviesteistä. Sellaista on jo huomattavasti vaikeampi arvata, kuten mikko600 itsekin tuossa implikoi.

Tästä tosiaan saisi tulla nyt ihan kunnollinen ulostulo.

PS. Ja @Ylläpito Matti Liljaniemi: onhan teillä sähköpostiosoitteen lisäksi varmastikin tiedossa esim. IP-osoitteita, joista nimimerkit viestejä lähettävät, eikö?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen samaa mieltä kuin @Roger Moore , että pistetään vaikka sitten foorumi seisomaan vähäksi ajaksi ja samalla valitaan se uusi modetiimi. Vanhasta ei pistetä vain sitä yhtä mätää omenaa pihalle, vaan koko sirkus samalla ovenavauksella kilometritehtaalle.

Hyi vittu nykyisen modetiimin toimintaa! Ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös