Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 076 464
  • 6 269

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta nythän on tosiaan päässyt käymään niin, ettei otteluketjuja edes ole perustettu ja keskustelu on hajautunut useampaan paikkaan.
Mikä perustelu tämä nyt sitten on?

Käyttäjien käyttäytyminen osoittanut ettei yksittäisten pelien otteluketjut kiinnosta, vaan mieluummin kirjoitetaan oman osion seurantaan. Ja nyt haluatte ohjata juuri päinvastaiseen suuntaan, miksi?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mikä perustelu tämä nyt sitten on?

Käyttäjien käyttäyminen osoittanut ettei yksittäisten pelien otteluketjut kiinnosta, vaan mieluummin kirjoitetaan oman osion seurantaan. Ja nyt haluatte ohjata juuri päinvastaiseen suuntaan, miksi?

Tää asia on käsitelty jo aikanaan ja suurin osa on tyytyväisiä nyt tehtyyn muutokseen. Varmasti löytää vastauksia ja mielipiteitä kun etsii.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Pitäisikö koko Jokeri-osio laittaa lukkoon vai jättää vaan omaan arvoonsa?
Jos haluat elää lätkäpumpulissa ja pakoilla sitä ajatusta, että KHL:ssä urheilu ja politiikka ovat kirjaimellisesti tismalleen 100% kytköksissä, jätä lukematta. Siellä keskustellaan täysin aiheesta. Jos haluat osallistua keskusteluun, osallistu, mutta muista perustella näkemyksesi. Muuten käy helposti niin, että näkemyksesi lauletaan paremmalla argumentaatiolla suohon ja taas tulee paha mieli.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Emmä tiedä. Jotenkin tulee sellainen lämmin olo kun pro-KHL -tyypit valittavat että ei saa keskustella politiikasta ja ei saa kritisoida. Semmoinen. ”No näinhän tän pitääkin mennä. Fanit kuin seuransa.”
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Emmä tiedä. Jotenkin tulee sellainen lämmin olo kun pro-KHL -tyypit valittavat että ei saa keskustella politiikasta ja ei saa kritisoida. Semmoinen. ”No näinhän tän pitääkin mennä. Fanit kuin seuransa.”


Voisi sanoa, että kovasti käsiä heilutellaan ja häiriköidään sisällöltään tyhjillä viesteillä ja toivotaan ihmettä - tai ihmisoikeuksista yms turhasta välittävien poistoa mielellään palstalta. Mutta ei tuo kovin montaa koske. Suurin osa KHL-kannattajistakin ymmärtää, että Venäjän kelkasta tulisi päästä pois. Asiallinen keskustelu onnistuu puolin ja toisin. Juuri se sapettaa muutamaa nimimerkkiä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos haluat elää lätkäpumpulissa ja pakoilla sitä ajatusta, että KHL:ssä urheilu ja politiikka ovat kirjaimellisesti tismalleen 100% kytköksissä, jätä lukematta. Siellä keskustellaan täysin aiheesta. Jos haluat osallistua keskusteluun, osallistu, mutta muista perustella näkemyksesi. Muuten käy helposti niin, että näkemyksesi lauletaan paremmalla argumentaatiolla suohon ja taas tulee paha mieli.
Henkilökohtaisesti vituttaa lähinnä se, että samat asiat käytännössä kiertää koko ajan kehää, samojen ihmisten toimesta. Mua ei kiinnosta enää osallistua noihin ketjuihin - sanot ihan mitä vain, niin aina löytyy vasta-argumentti tai muu seuraan liittyvä kommentti, eikä niin korrektisti. Silloin tällöin käyn lukemassa ja totean ettei olisi kannattanut.

Aiheesta toki keskustellaan, mutta mihinkään tuo ei etene. Toki uusia asioitakin ilmenee nyt varsinkin koko ajan, en sitä kiellä. En minä muutenkaan yritä hillitä tai kieltää, mutta ihmetyttää turhankin kiihkeät mielipiteet ja miten varsinkin ilmaisun laatu.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Voisi sanoa, että kovasti käsiä heilutellaan ja häiriköidään sisällöltään tyhjillä viesteillä ja toivotaan ihmettä - tai ihmisoikeuksista yms turhasta välittävien poistoa mielellään palstalta. Mutta ei tuo kovin montaa koske. Suurin osa KHL-kannattajistakin ymmärtää, että Venäjän kelkasta tulisi päästä pois. Asiallinen keskustelu onnistuu puolin ja toisin. Juuri se sapettaa muutamaa nimimerkkiä.

Onkohan vielä tullut monta viestiä että ”taitaa Jokerit kiinnostaa THIS IS KHL!” jne. Mutta modeille vaan toivomus että antaa ihmisten keskustella ja henkilökohtaisuudet vaan sitten pois.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Aiheesta toki keskustellaan, mutta mihinkään tuo ei etene.
Aika poteroissaan moni on, ymmärrettävästi. Itse suhtaudun tähän niin, että keskustelun ei sinänsä tarvitse mennä mitään tiettyä päämäärää tai määränpäätä kohtaan, vaan arvo on keskustelulla itsellään. Jos esim. tästä KHL:n poliittisesta puolesta keskustelemalla jollekin syntyy uusi ajatus tai näkökulma, voidaan todeta, että siitä on ollut hyötyä.

Yleisesti sanoisin, että vaikka keskustelun painottuminen politiikkaan saattaa kyllästyttää, se on niin keskeinen osa venäläistä urheilua, kuten KHL:ää, että on ilmiselvää, että siitä keskustellaan paljon. Jos sitä ei kestä, KHL on väärä sarja seurattavaksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onkohan vielä tullut monta viestiä että ”taitaa Jokerit kiinnostaa THIS IS KHL!” jne. Mutta modeille vaan toivomus että antaa ihmisten keskustella ja henkilökohtaisuudet vaan sitten pois.

Kyllä. Ja jos esimerkiksi eilistä keskustelua seurasi, monet hyvin erilaisia näkemyksiä olevat kykenivät keskustelmaan rauhassa ja perustellen kantojaan. Provoja ei tainnut tulla kuin pari, joissa lähinnä väheksyttiin keskustelua ja keskustelijoita ja asetuttiin kaiken yläpuolelle. Tämä on aika poikkeuksellista, että kiihkeästä aiheesta kyetään yhdessä keskustelemaan ja kuuntelemaan myös toisen sanomaa.

KHL on siitä mainio/ikävä liiga, että joka vuosi tulee uusia poliittisia aiheita. Riippuvuus Venäjästä ja Venäjän halu maksaa 15 miljoonaa vuodessa Jokerien tappioita johtaa siihen, että asiatasolla tulee törmäyksiä. Juuri tuo, mistä @V-G- yllä kirjoittaa. Ja eihän Venäjä maksa tukeakseen suomalaista jääkiekkoa, vaan ihan omista syistä. Ne syyt näkyvät keskusteluissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Aika poteroissaan moni on, ymmärrettävästi. Itse suhtaudun tähän niin, että keskustelun ei sinänsä tarvitse mennä mitään tiettyä päämäärää tai määränpäätä kohtaan, vaan arvo on keskustelulla itsellään. Jos esim. tästä KHL:n poliittisesta puolesta keskustelemalla jollekin syntyy uusi ajatus tai näkökulma, voidaan todeta, että siitä on ollut hyötyä.

Yleisesti sanoisin, että vaikka keskustelun painottuminen politiikkaan saattaa kyllästyttää, se on niin keskeinen osa venäläistä urheilua, kuten KHL:ää, että on ilmiselvää, että siitä keskustellaan paljon. Jos sitä ei kestä, KHL on väärä sarja seurattavaksi.
Tietysti keskustelu on sinällään arvokasta, eikä sillä tarvitse olla päämäärää. Mutta pelkkien samojen asioiden toisto henkilökohtaisesti kyllästyttää, samoin se, ettei omasta kannasta anneta piirun vertaa periksi tai arvoa hyville argumenteille, vaikka ne sattuisivat olla vastakkaisia omaan nähden. Uusia asioita on toki nyt Lukan/VV:n "ansiosta" tullut.

Muuten samaa mieltä.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Jos haluat elää lätkäpumpulissa ja pakoilla sitä ajatusta, että KHL:ssä urheilu ja politiikka ovat kirjaimellisesti tismalleen 100% kytköksissä, jätä lukematta. Siellä keskustellaan täysin aiheesta. Jos haluat osallistua keskusteluun, osallistu, mutta muista perustella näkemyksesi. Muuten käy helposti niin, että näkemyksesi lauletaan paremmalla argumentaatiolla suohon ja taas tulee paha mieli.
Tämäkin sinun lainauksesi ärsyttää. Irrotat se asiayhteydestä ja laitat omia sanojasi minun suuhun. En allekirjoita väitettäsi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on vaan kumma juttu, että kun Jokereiden puolelle tulee kertomaan jonkun ihan perustellun faktan, niin vastaukseksi siihen saa "vitun trolli" tjsp. Negatiivisten asioiden kertominen maalataan välittömästi flametukseksi ja siihen vastataan vähintään samalla tavalla ja kukkotappelu on valmis.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tämäkin sinun lainauksesi ärsyttää. Irrotat se asiayhteydestä ja laitat omia sanojasi minun suuhun. En allekirjoita väitettäsi.
Pointti on tässä: jos et halua lukea KHL:n poliittisesta ulottuvuudesta, älä lue. Helppoa. Jos taas luet, lue. Jos päätät osallistua keskusteluun, kannattaa perustella näkemys kunnolla.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Pointti on tässä: jos et halua lukea KHL:n poliittisesta ulottuvuudesta, älä lue. Helppoa. Jos taas luet, lue. Jos päätät osallistua keskusteluun, kannattaa perustella näkemys kunnolla.
Edellinen vastauksesi oli ylimielinen ja juuri sitä mitä tuolla Jokeri-osiossa saa vastaukseksi sinunlaisilta. Tämä vastaus taasen oli jo asiallisempi. Mutta kysymys johon vastasit oli lähinnä retorinen. Ja silti tartuit vain siihen ja jätit lopun huomioimatta.

Vaikka cobol & co täällä kehuu miten ihanassa yhteisymmärryksessä asioista keskustellaan, ei se sitä faktaksi muuta. Eikä poista sitä tosiasiaa, että samat nimimerkit jankuttaa osin paljonkin samoja asioita vuodesta toiseen. Kuten rakkaassa itänaapurissa aikoinaan marxilais-leninistiseen tyyliin. Tulee jopa Pohjois-Korealainen toitotus mieleen.

Enkä pääasiallisesti kritisoi tässä omiin vähäisiin viesteiheni vastanneita, vaan yleensä vastauksia palstalaisille. Enemmän itse seuraan vierestä ja luen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vaikka cobol & co täällä kehuu miten ihanassa yhteisymmärryksessä asioista keskustellaan, ei se sitä faktaksi muuta.

Olisi toki mukavaa, jos malttaisit olla väärentämättä viestiäni. En ole kehunut, miten ihanassa yhteisymmärryksessä asioista keskustellaan. Näinhän ei ole. Sen sijaan totesin, että eilen oli kuumentavaan asiasisältöön katsoen hyvää keskustelua pl. muutama provo.

Myös tänään keskustelu on ollut rauhallista erimielisyyksistä huolimatta. Mutta vähitellen, oikeastaan vuoden sisällä, Jokerien osiossa keskustelu on pysynyt kohtuullisen asiallisena ja argumentoituna, kun kaikki kunnioitetaan sitä, että tietyt ketjut ovat vain käytössä kiekkoon kuulumattomille asioille. Muut kymmenet ketjut ovat pyhitettyjä vain kiekolle.

e: lisään sen, että iso kiitos tästä kuuluu @Moderaattorit nimiselle ryhmälle.
 
Viimeksi muokattu:

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Olisi toki mukavaa, jos malttaisit olla väärentämättä viestiäni. En ole kehunut, miten ihanassa yhteisymmärryksessä asioista keskustellaan. Näinhän ei ole. Sen sijaan totesin, että eilen oli kuumentavaan asiasisältöön katsoen hyvää keskustelua pl. muutama provo.

Kun kaikki kunnioitetaan sitä, että tietyt ketjut ovat vain käytössä kiekkoon kuulumattomille asioille. Muut kymmenet ketjut ovat pyhitettyjä vain kiekolle.
Olen pahoillani jos väärensin viestiäsi. Ei ollut tarkoitus. Tätähän juuri itse täällä peräänkuulutan.

Ja tuo kunnioitus puuttuu aika kokonaan. Jos et ole samaa mieltä, me argumentoimme sinut suohon. Miten lapsellista. En keksi paljon tekopyhempää, kuin tuomita jääkiekon viihdekäyttäjää nettipalstalla siitä, että kannattaa omaa joukkuettaan. Oli Venäjästä, blm:stä ja muista maailman asioista mitä mieltä tahansa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ja tuo kunnioitus puuttuu aika kokonaan. Jos et ole samaa mieltä, me argumentoimme sinut suohon. Miten lapsellista. En keksi paljon tekopyhempää, kuin tuomita jääkiekon viihdekäyttäjää nettipalstalla siitä, että kannattaa omaa joukkuettaan. Oli Venäjästä, blm:stä ja muista maailman asioista mitä mieltä tahansa.
Äh, ei näin. Tuota en tarkoittanut, vaan tätä yksioikoista "politiikkaa ja urheilua ei pidä sekoittaa" -paatosta, jota aina toistetaan. Sellainen argumentoidaan väkisinkin kumoon, mikä on täysin luonnollista. En käyttänyt sitä minään uhoamisena, vaan ihan yleisenä huomiona. Siksi neuvoin perustelemaan, jos päättää osallistua keskusteluun. Nythän se poliittisen puolen kritiikin vastaväite on hyvin tyypillisesti tuota tasoa tai sitten (kuten pari-kolme kirjoittajaa on ihan suoraan sanonut) tätä "ei kiinnosta tappaako Valko-Venäjän hallinto kansalaisiaan" -tyyppistä kamaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen pahoillani jos väärensin viestiäsi. Ei ollut tarkoitus. Tätähän juuri itse täällä peräänkuulutan.

OK.

Ja tuo kunnioitus puuttuu aika kokonaan. Jos et ole samaa mieltä, me argumentoimme sinut suohon. Miten lapsellista. En keksi paljon tekopyhempää, kuin tuomita jääkiekon viihdekäyttäjää nettipalstalla siitä, että kannattaa omaa joukkuettaan. Oli Venäjästä, blm:stä ja muista maailman asioista mitä mieltä tahansa.

Olen samaa mieltä. Kunnioitusta saisi olla enemmän. Mutta kun kirjoitat esimerkiksi nyt vain BLM-asiasta:

"Leimaavat blm-aatetta tukemattomia suoraan rasisteiksi",
"hyvin on sitten blm -propaganda sinuunkin uponnut",


niin pitää kestää sekin, että osa kyseenlaistaa nämä kuvitelmasi.

Jatkossa yv, en näe tässä syytä jatkaa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olen pahoillani jos väärensin viestiäsi. Ei ollut tarkoitus. Tätähän juuri itse täällä peräänkuulutan.

Ja tuo kunnioitus puuttuu aika kokonaan. Jos et ole samaa mieltä, me argumentoimme sinut suohon. Miten lapsellista. En keksi paljon tekopyhempää, kuin tuomita jääkiekon viihdekäyttäjää nettipalstalla siitä, että kannattaa omaa joukkuettaan. Oli Venäjästä, blm:stä ja muista maailman asioista mitä mieltä tahansa.

Tämä.

Mua on jo pitkään ihmetyttänyt se "yleinen totuus" tuolla osiossa, että kannattamalla Jokereita heidän pelatessaan KHL:ssä, kannatat samalla myös Putinia ja tämän pyrkimyksiä. En kannata. Kannatan vain Jokereita. Jääkiekkojoukkuetta. Vaikkapa nämä Lehtosen kommentit Valko-venäjän tilanteesta.. Ei mua kiinnosta onko Lehtonen oikeasti noin tyhmä, laittaako joku sille sanoja suuhun, vai trollaako se tarkoituksella. Mua kiinnostaa vaan se, että se painaa siellä kaukalossa sitä limppua hyvällä prossalla sisään.

Joillekin meille se jääkiekko on pelkästään jääkiekkoa. Ihan myös Venäjällä.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
OK.



Olen samaa mieltä. Kunnioitusta saisi olla enemmän. Mutta kun kirjoitat esimerkiksi nyt vain BLM-asiasta:

"Leimaavat blm-aatetta tukemattomia suoraan rasisteiksi",
"hyvin on sitten blm -propaganda sinuunkin uponnut",


niin pitää kestää sekin, että osa kyseenlaistaa nämä kuvitelmasi.

Jatkossa yv, en näe tässä syytä jatkaa.
Samassa viestissä olet samaa mieltä kunnioituksen puutteesta ja silti olet itse epäkunnioittava. Ja sitten tämä tästä. Jep jep.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Samassa viestissä olet samaa mieltä kunnioituksen puutteesta ja silti olet itse epäkunnioittava. Ja sitten tämä tästä. Jep jep.

Ei. Ei se ole epäkunnioittavaa, että pidän kuvitelminasi väitteitä:

"Leimaavat blm-aatetta tukemattomia suoraan rasisteiksi",
"hyvin on sitten blm -propaganda sinuunkin uponnut",


Nehän nyt vaan on kuvitelmia ja sen voi sanoa. En myöskään koe epäkunnioittavaksi, jos sanot minun väitettä "Venäjällä rikollisuus osa osa valtiota ja valtiojohtoa" tms vaikka typeräksi kuvitelmaksi. Se voi olla sinun tai jonkun muun näkemys, ja aivan oikeutettu.

No, tuli kuitenkin vielä yksi viesti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Se on vaan kumma juttu, että kun Jokereiden puolelle tulee kertomaan jonkun ihan perustellun faktan, niin vastaukseksi siihen saa "vitun trolli" tjsp. Negatiivisten asioiden kertominen maalataan välittömästi flametukseksi ja siihen vastataan vähintään samalla tavalla ja kukkotappelu on valmis.
Näinhän se on ja usein ne saavat vielä pelikieltoa jotka käyvät jokerileirissä kommentoimassa asiallisesti. Vastaavasti useampikin jokeripuolen nimimerkki käy ihan aidosti trollaamassa esim. IFK-osiossa ja ei mitään, todennäköisesti jopa pienet kehut modetiimiltä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Se on vaan kumma juttu, että kun Jokereiden puolelle tulee kertomaan jonkun ihan perustellun faktan, niin vastaukseksi siihen saa "vitun trolli" tjsp. Negatiivisten asioiden kertominen maalataan välittömästi flametukseksi ja siihen vastataan vähintään samalla tavalla ja kukkotappelu on valmis.
Näinhän se on ja usein ne saavat vielä pelikieltoa jotka käyvät jokerileirissä kommentoimassa asiallisesti. Vastaavasti useampikin jokeripuolen nimimerkki käy ihan aidosti trollaamassa esim. IFK-osiossa ja ei mitään, todennäköisesti jopa pienet kehut modetiimiltä.
Ja näin. Sieltä @ZZZamboni :lle kuukausi kakkua melko löysin perustein. Foorumi taitaa olla tiukemmin Kremlin nyrkissä kuin uskalsin edes ajatella. Täytyy varmaan jatkossa asettaa sanat vähän tarkemmin. Ja lukita jääkaappi, en halua että ruokaani päätyy poloniumia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Z-kirous iski jälkeen. En tätä nimimerkkiä tunne, mutta onkohan Pietarissa käytössä ZWERTY-näppäimistöt...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös