Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 080 566
  • 6 305

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Nyt on mieleni pahoitettu, avasin jo reippaasti ennen pleijareiden alkua KalPa-osioon ketjun pudotuspelien puintia varten ja nyt siellä paahtaa uudempi ketju täysin samasta aiheesta. Väärin avattu!

E: Nyt on hyvä mieli, kiitos ja anteeksi
 
Viimeksi muokattu:

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ihmettelen (lienee ihmetelty aiemminkin) miksi oman viestin muokkausmahdollisuus ilmeisesti poistuu tietyn ajan päästä. Mitä tarkoitusta se palvelee.

Ihmettelyyn liittyen avasin tänään Pelicans -osioon ketjun -Erikoistilannepelaaminen Pelican(s)issa-. Tuo suluissa oleva kirjain jäi sitten otsikkoon laittamatta. Asia ei sinänsä vakava mutta jokseenkin pedanttina se ärsyttää. Nöyrästi pyydän josko asianmukaiset valtuudet omaava voisi ehtiessään kirjoitusvirheen käydä korjaamassa tai vaihtoehtoisesti poistaa turhana koko Pelicansissa -sanan. Kiitos etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten pitkään tuon @Eeyore :n annetaan pelleillä tuon hinkinsä kanssa? Nyt on mennyt vasta kymmenisen vuotta, odotetaanko toiset samanlaiset? Vai onko linja se, että kun ei palstalle käytännössä mitään muuta kirjoita, niin saa pelleillä sitten sen vähän mitä kirjoittaa? Toisaalta ihan sama, nolohan tuo kyseinen kirjoittaja ainoastaan on. Mietin vain linjausta. Mikäli tuohon ei todellakaan puututa niin voi olla jonkun ajan kuluttua kohtalaisen mielenkiintoinen palsta kun kukaan ei tiedä mistä kukakin kirjoittaa. En väitä enkä toivo, että se tuohon menee, mutta annatteko siihen todellakin mahdollisuuden?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ehtisikö joku @Moderaattorit vaihtaa otteluketjuun avaamani 30.3.2015 Tappara-HIFK (6. puolivälierä) muotoon 30.3.2015 HIFK-Tappara (6. puolivälierä)?
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Miten pitkään tuon @Eeyore :n annetaan pelleillä tuon hinkinsä kanssa?

Samaa mieltä, että nämä tulisi karsia pois. Rajanvetäminen voi tosin olla vähän hankalaa. Pitäisikö samantien heittä pihalle kaikki, jotka kutsuvat Tapparaa kahvaraksi, TPS:ää pullaseuraksi yms.? Kyllähän täällä vuosia on Jokereistakin puhuttu narreina tai Hjalliksen huorina, mutta eipä noista mielestäni ennenkään ole pelikieltoja pamautettu.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rajan vetäminenhän ei ole hankalaa. Joko joukkueet kirjoitetaan oikein tai sitten ne kirjoitetaan väärin. Jos niitä ei kirjoittaja osaa oikein kirjoittaa niin siinä tapauksessa poistoon vain. Nyt siis linja on se, että nimen voi kirjoittaa ihan miten lystää.
 

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voisitte laittaa ensin oman pesän kuntoon ja kirjoitella Tapparan kuten se kuuluu. Itse olen käyttänyt termiä "hinki" koko ikäni kyseisestä joukkueesta. Se ei ole millään tavalla halventava muoto. Olette vain - hinkiläiset - imeneet siitä kunnon itkupotkuraivarit itseenne.

Ja samaaa mieltä @Sabaton kanssa. Joko sallitaan kaikki tai sitten pelkästään virallinen kirjoitusasu. Minulle sopii kumpi tahansa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisitte laittaa ensin oman pesän kuntoon ja kirjoitella Tapparan kuten se kuuluu. Itse olen käyttänyt termiä "hinki" koko ikäni kyseisestä joukkueesta. Se ei ole millään tavalla halventava muoto. Olette vain - hinkiläiset - imeneet siitä kunnon itkupotkuraivarit itseenne.

Ja samaaa mieltä @Sabaton kanssa. Joko sallitaan kaikki tai sitten pelkästään virallinen kirjoitusasu. Minulle sopii kumpi tahansa.
Voin puhua ainoastaan omasta puolestani, mutta tuskin tuosta kukaan on mitään raivareita vetänyt. Kuten kirjoitin, olet mielestäni ainoastaan säälittävä. Tuo vaikuttaa vain jälkeenjääneen kirjoittamalta joka kovasti yrittää ja haluaisi osata, mutta kun ei vaan osaa. Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.
Turha lähetellä enempää yksityisviestejäkään, ei kiinnosta.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu ihmeelliseltä nillittää tuosta asiasta, kun kannattamasi joukkueen faneista useampi käyttää teksteissään tuota Kahvara nimeä. On ihan yhtä säälittävä esitys. Tuo nimen vääntely täällä muutoin esitettävään nimittelyyn/ provoiluun on aika laimeaa.
Itse en muista käyttäneeni sitä nimitystä kertaakaan, voin olla kyllä väärässäkin. Siinäkin on kuitenkin se ero, että se nimitys on kohtalaisen yleinen eikä ainoastaan yhden henkilön väännös. Ja mitä tulee esim. narreihin niin eikös heidän omatkin fanit käytä sitä ilmaisua ihan yleisesti? Muistelisin tälläkin palstalla olevan ainakin yhden ketjun joka oli nimeltään jotain narriradio tai vastaava. Mutta tämä saa nyt jäädä osaltani tähän. Jään kesän ajaksi kesimään Tapparalle uusia nimityksiä kun kerran sellaiset ovat sallittuja. Eikös joku tahna, tanhu tai töhnä vois olla vaikka ihan ok? Parasta tietysti olisi joku sana joka ei kuitenkaan tarkoita yhtään mitään. Onneksi syksyyn on vielä aikaa.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Melko Huono :n toive toteutui, ehkä myös aika monen muunkin. Kuin myös allekirjoittaneen.

Toisaalta kysyisin, että miksi juuri @Eeyore sai heti kuukauden? Eihän Hinki ole sen pahempi kuin Kahvarakaan. Oliko tämä nyt kannanotto, että joukkueiden nimet pitää kirjoittaa oikein?
Jos provosoinnista napsahtaa kuukausi ko. nimimerkille, niin aika helpolla tuli. Vai suuttuiko tässä nyt joku HIFK henkinen moderaattori hinki nimityksestä?
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai käviköhän Eeyorelle niin kuin sadussa pojalle: huusi sutta liian monta kertaa. Veikkaisin, että modet privana ohjestivat hieman hillitsemään hinkittelyään, mutta kun ei yks tai kaks vinkkiä mene perille, niin bai bai beibe... Ja tästä Kahvarasta, paljonko sitä on vastaavasti kylvetty yksittäisten nimimerkkien toimesta? Tai Näädät? Narrit? hinki, get out of here!
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
En tiedä tuon pelikiellon koko totuutta, mutta kyllähän @Melko Huono tässä ainut säälittävä oli. Miten voi iso mies ottaa itseensä noin pahasti ja vielä jostakin noin pienestä? Suosittelisin laittamaan foliohatun päähän ja menemään kellariin piiloon. Hävettää oikein puolestasi.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä tuon pelikiellon koko totuutta, mutta kyllähän @Melko Huono tässä ainut säälittävä oli. Miten voi iso mies ottaa itseensä noin pahasti ja vielä jostakin noin pienestä? Suosittelisin laittamaan foliohatun päähän ja menemään kellariin piiloon. Hävettää oikein puolestasi.
Miksi minä olin se säälittävä? Ai siksi kun nostin asian esille? En ihan usko että olin ainoa joka noita kyseisen käyttäjän viestejä moderaattoreille raportoi. Onhan kyseinen käyttäjä "vituttanut" kirjoittajia yli seurarajojen, jopa Tapparan leiristä tuli samanlaista kantaa mitä minä edustin. Minullekkin tuli aikoinaan kritiikkiä narri-sanan käytöstä vaikka se on huomattavasti yleisempää kuin Eeyoren mukahassuttelu. Otin neuvosta vaarin ja lopetin sen sanan käytön palstalla kun se tuntui niin monia häiritsevän. (no joo, pari kertaa kännissä vähän lipsahtanut.) En laita mitään hattuja eikä kellarikaan kiinnosta. Jos sinua hävettää niin voit itse tehdä nuo asiat. Minua ei hävetä joten tarvetta moiseen ei ole.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Miksi minä olin se säälittävä? Ai siksi kun nostin asian esille? En ihan usko että olin ainoa joka noita kyseisen käyttäjän viestejä moderaattoreille raportoi.
Sinä olet säälittävä siksi, että pahoitit moisesta ilmanaikuisesta asiasta mielesi. Ketjun aiheeseen liittyen kysyn arvon modeilta... Mikä on nyt linja? Onko jatkossa sallittua käyttää joukkueista vain ja ainoastaan niiden virallisia nimiä? Minä ainakin pahoitan mieleni kaikista narreista, näädistä sun muista, joita täällä on vuosikaudet viljelty. Tähän asti olen luullut, että sellaiset kuuluu lätkäpalstalle, jossa on porukkaa laajalla kirjolla, mutta olen näkojään ollut väärässä. Kun kerran pelikieltojen tielle lähdettiin, pyytäisin arvon modeilta listausta hyväksytyistä joukkueen nimistä. ettei me keskustelijat oteta sen takia turhia pelikieltoja,
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta taas on säälittävää pahoittaa mielensä yhden kirjoittajan kuukauden kirjoituskiellosta. Sehän ei kuitenkaan kyseiseen kirjoittajaan vaikuta käytännössä mitään nyt kun Tappara - HIFK puolivälierät ovat ohi...

Tuon linjauksen peräänhän minäkin alunalkujaan kyselin. Mutta edelleen, yleisesti kirjoituksissa ja puhekielessä jääkiekkopiireissä käytettävät joukkueiden "lempinimet" on mielestäni ihan ok, mutta kyseisessä tapauksessa ei ollut siitä kyse. Ainoastaan yhden henkilön oma väännös, jota ei oikein mitenkään voi HIFK:hon yhdistää. Voihan olla että kyseinen kirjoittaja ei sillä edes HIFK:ta tarkoittanut, koska termi oli kaiken lisäksi kirjoitettu käytännössä aina pienellä. Eli mihin hän edes tuolla hinkillä viittasi? Rupea vaan @Vesuri kin raportoimaan niitä viestejä jos siltä tuntuu. Niinhän Moderaattorit ohjeistavat. Ja kuten totesin, jos asian nostaminen tai raportointi on säälittävää niin enpähän ole sitten ainoa...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
http://keskustelu.jatkoaika.com/threads/kiinnostaako-eht.61204/(Linkki vie Jatkoajan keskustelupalstalle avaamaani EHT-äänestykseen)

Avasin tänään äänestyksen Euro Hockey Tourin kiinnostuksesta. Yleisön pyynnöstä sain idean: Voisitteko Arvon Moderaattorit lisätä vastausvaihtoehtoihin vaihtoehdon "Ei kiinnosta lainkaan, mutta EHT saa minun puolestani jatkua nykymallisena."

E: Kiitos nopeasta reagoinnista!
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eiks palstalta saa poistettua omia viestejä!? Yks vanha pitäs deletoida pikaisesti, koska sen perusteella mut voidaan tunnistaa helposti. En kännykällä ainakaan saa mitään poistettua mitenkään.
Varmaan tässäkin 2h aikaraja. Tai sitten se että kun joku vastaa esim. tän viestin jälkeen oman asiansa niin en voi enää poistaa viestiä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiks palstalta saa poistettua omia viestejä!?

Kun se vastikään käyttöön otettu "muokkaamisen aikaraja" on tullut vastaan, niin sen jälkeen viestiä ei voi muokata, eikä näin ollen myöskään poistaa. Tämähän on ihan pirun kätevä systeemi, hyvä moderaattorit! Lainaamani kirjoittaja ottanee yhteyden moderaattoreihin mikäli haluaa viestinsä poistettavan, he sitten suuressa armollisuudessaan pohtivat onko viesti aiheellista poistaa ja jos on, niin viitsivätkö tehdä niin.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kertokaas nyt @Moderaattorit ja muut kanssapalstakirjoittajat, että kuka omistaa keskustelupalstoille kirjoitettujen kommenttien "oikeudet"? Ovatko yksittäiset keskustelupalstalle kirjoitetut viestit sellaisenaan vapaasti julkaistavissa esimerkiksi Mikkelin jäähallin screenille? Tekstit kirjoitetaan anonyymisti eikä käsittääkseni tässä tempauksessa ole vihjailtu kirjoittajien oikeista henkilöllisyyksistä mitään. Screenillä näytetyt viestit olivat kaikki vierasjoukkueen kannattajien kirjoittamia ja osoitettu selväksi kuittailuiksi näille katsojille.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Kai näitä viestejä saa siteerata siinä missä esimerkiksi twiittejäkin, julkinen foorumi kuitenkin. Kieltämättä erikoinen tapa tämä Mikkelin tapaus.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Kertokaas nyt @Moderaattorit ja muut kanssapalstakirjoittajat, että kuka omistaa keskustelupalstoille kirjoitettujen kommenttien "oikeudet"? Ovatko yksittäiset keskustelupalstalle kirjoitetut viestit sellaisenaan vapaasti julkaistavissa esimerkiksi Mikkelin jäähallin screenille? Tekstit kirjoitetaan anonyymisti eikä käsittääkseni tässä tempauksessa ole vihjailtu kirjoittajien oikeista henkilöllisyyksistä mitään. Screenillä näytetyt viestit olivat kaikki vierasjoukkueen kannattajien kirjoittamia ja osoitettu selväksi kuittailuiksi näille katsojille.
Ihan toisen harrastuksen parissa kohtasin tapauksen, jossa alan lehti julkaisi suuren keskustelupalstan viestejä julkaisussaan mielipidekirjoitussivulla. Vituttihan se, kun ei ollut lehteen koskaan kirjoittanut. Mutta jälkiselvittelyssä todettiin julkiseksi tekstiksi, joten lain rajoja ei ylitetty, eikä varmaan sitten Mikkelissäkään.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan toisen harrastuksen parissa kohtasin tapauksen, jossa alan lehti julkaisi suuren keskustelupalstan viestejä julkaisussaan mielipidekirjoitussivulla. Vituttihan se, kun ei ollut lehteen koskaan kirjoittanut. Mutta jälkiselvittelyssä todettiin julkiseksi tekstiksi, joten lain rajoja ei ylitetty, eikä varmaan sitten Mikkelissäkään.

Joo, pienen taustatutkimuksen jälkeen en usko, että tästä saa copyright -juttua millään, sinänsä tänne kirjoitetut tekstit ovat julkista omaisuutta, kuten Twitter- yms sometekstit. Kyseiseen keskusteluun en juuri edes osallistunut joten tämä keissi ei silänsäkään kosketa henk. koht. Olipahan vain sen verran erikoinen tempaus, että aloin miettimään muitakin näkökulmia tästä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Voisivatko moderaattorit laittaa MM-kisoille 2015 oman alaosion kuten yleensä on arvokisojen kohdalla ollut tapana? MM 2015 -aiheisia ketjuja on jo parikymmentä, ja niiden seuraaminen on hankalaa kun ketjut ovat muiden maajoukkueketjujen lomassa sekaisin. Keskustelua MM-kisoista näyttää riittävän eikä kisoihinkaan ole enää kuin reilut kolmisen viikkoa, joten oma alaosio olisi perusteltua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuliko perkele jatkoajasta joku Powerparkin mainos jossa oli äänet. Ei näitä. Olen roisä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös