Kiinnostaako EHT?

  • 4 762
  • 29

Oletko kiinnostunut EHT-turnauksista?

  • En osaa sanoa.

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    196

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
EHT:n kiinnostus ja painoarvo on asia, josta Jatkoajan keskustelupalstalla puhutaan säännöllisin väliajoin, etenkin arvokisojen läheisyydessä. Katsotaanpa nyt, mitä palstalaiset näistä matseista ajattelevat.

Itselleni Euro Hockey Tour on ollut aikamoista pakkopullaa jo monet vuodet. On vaikea syttyä matseihin, joita pelaillaan järkyttävän paljon ympäri kautta. Toivoisinkin paluuta Izvestija-aikaan eli yksi iso turnaus EHT-maiden välille. Turnauksen pitopaikka vaihtelisi vuosittain. Mutta katselen kuitenkin näitä matseja, jos ilmaiseksi näkyvät.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Henkilökohtaisesti mua kiinnostaa noi pelit kuin kilo paskaa. Kauden aikana tulee useampi sata matsia tuijoteltua eri sarjoja, mutta moneen vuoteen en ole noita EHT-matseja katsonut. Joskus sivusilmällä on ollut pakko, jos samoissa tiloisa on ollut telkkari auki. Nuo ovat niin vahvasti profiloituneet harjoitusturnauksiksi kaikkine kokeilurostereineen ynnä muineen, että mua ei vain nappaa.

Toisaalta mä ymmärrän sen, että noiden avulla liitot pystyvät tekemään sitä tarvittavaa rahaa ja koutsitkin saavat ensikäden tietoa heitä kiinnostavista pelaajista. Ja onhan se varmasti pelaajallekin helvetinmoinen kunnianosoitus päästä maajoukkueeseen edes harjoitusturnaukseen.

Mitä yhden suurturnauksen systeemiin tulee, niin en oikein itse jaksa lämmetä. Tuolla mielestäni vesitettäisiin se, mitä varten EHT on olemassa. Samoin en oikein näe panosta tuossa maajoukkueiden kannalta. Olisiko tuon voittaja sitten paras eurooppalainen MJ-tason joukkue jos NHL-pelaajat jätetään tyystin laskuista? Kun nykyisin omalla kohdallani jo MM-kisatkin tuntuvat pakkopullalta, niin vähän vaikea tuohon olisi sen paremmin suhtautua.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
En osaa sanoa juuri nyt. Avataan hieman. EHT kiinnosti itseäni kun se oli Ylellä ja aikanaan kun se näkyi MTV Maxilta, mutta kun maikkari siirsi EHT:n sille maxsportmikälie kanavalle, niin loppui seuraaminen kun ei kuulunut pakettiin. Muutenkaan ei huvita hommata käytännössä pelkän EHT:n takia mitään kanavapakettia kun formulatkaan eivät enää innosta niin kuin muutama vuosi sitten. Nyt tilanne on taas muuttumassa kun pelit siirtyvät takaisin YLElle niin saattaa olla, että EHT alkaa kiinnostaa. Näissä peleissä kiinnostaa pääasiassa uudet ja nuoret jannut esim Rantaset, Granlundit, Teräväiset, Sarokset, Lindellit jne.. Ei niinkään lopputulokset.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eipä noissa EHT-peleissä kiinnosta muu kuin se että ketkä oman suosikkijoukkueen pelaajista joutuu sinne menemään. Sitten vaan jännätään että tuleeko ne sieltä takas ehjänä.

Viimeisin EHT-peli jonka olen katsonut oli joku Tsekeissä pelattu Tsekki - Suomi matsi. Jäässä oli niin paljon erivärisiä mainoksia että se oli ihan kauheeta kun ei edes kiekkoa erottanut. Taisipa siinä päätypleksissäkin joku Skoda mainos olla. Muistan että toi oli se viimenen niitti siihen että noi pelit ei enää napannut. Mutta kun tota lätkää tulee niin paljon muutenkin niin tää oli sitten se mistä oli helppo karsia.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
EHT kiinnostaa ensisijaisesti sen takia, että siellä annetaan näyttöjä MM-kisoihin. On myös aina jännä nähdä miten uudet nimet maajoukkueessa esiintyvät.

Sanoisin, että sillä kuka turnauksen voittaa ei ole minulle suurta merkitystä, vaan enemmän seuraan yksittäisten pelaajien otteita.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Korkeatasosisesta jääkiekosta ja yksilötaidosta nauttiville EHT on ihan must. Urheilulliselta tasoltaan nuo matsit pyyhkivät Liigapeleillä totaalisesti lattiaa. Tietenkin matseista puuttuu pitkälti se merkitys, että kumpi voittaa eli siinä mielessä ymmärrän, jos EHT ei kiinnosta.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Näissä peleissä kiinnostaa pääasiassa uudet ja nuoret jannut esim Rantaset, Granlundit, Teräväiset, Sarokset, Lindellit jne.. Ei niinkään lopputulokset.

Mä en ole aikoihin seurannut enää EHT-pelejä, mutta ainakin silloin aikoinaan purnattiin nimenomaan siitä ettei näihin harjoitusturnauksiin otettu nuoria mukaan koska heille tulee liian raskaita kausia tms. Onko tilanne jo muuttunut fiksumpaan suuntaan?

Minun vastaukseni kyselyyn sijoittuisi kahden kieltävän vastauksen välimaastoon. En pitäisi ideasta, että koko turnaus lopetettaisiin koska joitain se kiinnostaa ja on tosiaan hyvä paikka kokeilla ja testailla erilaisia rostereita, mutta en kyllä itse katsojana kiinnostu turnauksesta tippaakaan.
 

Koge

Jäsen
EHT ei sytyttänyt edes skidinä, kun pelit näkyivät ilmaiseksi Ylen kanavilla. Välillä toki silloin ja nykyäänkin tulee pelejä katsottua, mutta ei niillä oikein mitään panosta ole. Pelipaidatkin ovat mainosten takia ihan käsittämättömän rumia ja tavallaaan alleviivaavat sitä, että nyt on kyse höntsästä versus MM-skabojen paidat, joissa mainoksia on vain pari.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ilmaiseksi kun näkyivät YLE:llä niin saatoin katsoa. Nyt kun siirtyivät Maikkarille aikanaan niin olen lähinnä nauranut paskasesti kun pitäisi ostaa kanavapaketti että näkisin höntsä-pelit superrumilla junnomaisilla tilkkutäkki-paidoilla. Silloin kun pelit pyörivät vielä YLE:n kanavilla niin Maikkarin Tulosruudussa hyvä kun tuloksia näytettiin. Nyt taas kun EHT:t siirtyivät omaan kanavaperheeseen niin Tulosruudussakin on huudeltu sick awesomee kaikista EHT-uutisista. Vihaan Maikkaria niin paljon että tuskin jaksaisin seurata kyseisiä turnauksia vaikka ilmaiseksi näkyisi lähetykset. Joutuisi silti nielemään sitä Mainostelevision paskamarkkinointia. "Lue lisää Maikkarin netistä."

Ainoa mikä EHT-turnauksissa saattaa kiinnostaa on entisten ja nykyisten jyppiläisten pelaaminen. Nykyisiä jyppiläisiä en ikinä toivo turnaukseen pääsevän (vieläkin kylmiä väreitä Mäenpään turnauksesta), mutta ex-hurrikaanien peliesitykset kiinnostavat. Ei kuitenkaan niin paljoa että alkaisin pelejä katsomaan sen takia.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Ei ole ikinä kiinnostanut enkä muista koska olen viimeksi katsonut, ehkä joskus pikkunappulana jos silloinkaan. Olisin kaivannut vastausvaihtoehtoa "ei kiinnosta pätkääkään enkä katso ikinä, mutta kai niitä saa pelata jos/kun niistä hyötyä joillekin on." Äänestin sitten neljättä vaihtoehtoa, kun oli lähimpänä mielipidettäni.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Paljolti näyttöpaikkaturnauksia nämä vain ovat, joten jos joku kokoonpano menestyy ja pelaa hyvin yhteen, niin jatkukoon. Ehkä ajattelen melko ristiriitaisesti, sillä pelillisesti ei kiinnosta koska panosta ei ole. Paljoa muualla ei ennen MM-turnausta voi kuitenkaan harjoitella niitä mahdollisia kisakoneeseen riittäviä koostumuksia. Täysi pyllistys kiekkokulttuurin kehittymiselle on viime kädessä kuitenkin maksukanavaratkaisu, jolloin ihmisiä kiinnostaa vielä vähemmän. Enpä enää edes muista, koska olen viimeksi katsonut. Varmaan kun Petrell taklasi tuomaria lähes tyhjän hallin edessä, ja siitäkin on iäisyys.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Joskus vuosia sitten tuli katsottua enemmänkin, mutta nykyään hyvä, jos edes tietää matsien tulokset.
 

A Siente

Jäsen
Ei kiinnosta. Silloin tällöin olen pienen hetken katsellut ja onhan tuo tasokin melkoista paskaa. Jos näkyisi ilmaiseksi, niin ehkä silloin tulisi enemmänkin katsottua tekemisen puutteessa, mutta noin muuten ei voisi vähempää kiinnostaa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllä kiinnostaa, sillä ovathan nämä kovatempoisia ja korkealaatuisempia pelejä itseasiassa kuin liiga tai jopa SHL:kin. Karjalaturnaus on ollut se mielenkiintoisin itselleni, sillä turnaus on Suomessa ja tuolla joukkueissa syksystä huolimatta on ihan EU-tasoksi kovia nimiä. Paikanpäälläkin tullut muutamia kertoja seurattua tuota turnausta. Mielenkiinto herää etenkin silloin, jos joukkueissa on Tepsin pelaajia, mutta kyllähän tuota muutenkin seuraa, että miten esim. liigakiekkoilijat pärjäävät kansainvälisessä vauhdissa, kun melko yllätyksellisiä nimiä tuonne on viime vuonna nostettu. Kyllähän tässä toki rahastus vähän haisee, siitä ei pääse mihinkään. Loukkaantumisriski seurajoukkueita ajatellen on myös todellinen. Keväisin pelien merkitys nousee, kun sopivia pelaajia testataan MM-joukkueeseen, mutta kyllähän tuollaiset Sveitsi-läpsyttelyt ehkä pakkopullalta vielä saattaa tuntua, kun kotimaassa liigan ratkaisupelitkin ovat vielä ovella.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kun Yle kaappasi EHT-pelit itselleen, arvelin kiinnostukseni nousevan. Totuus oli kuitenkin toinen, sillä olen tällä kaudella katsonut vain yhden kokonaisen EHT-pelin. En vain jaksa innostua peleistä, joista puuttuu kunnon panos.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt kun ne on Ylellä ollu, niin oon Suomen matsit kattonu. Enemmän tai vähemmän tarkkaavaisesti.

Suomi - Venäjä 1-8. Never forget
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ei kiinnosta lainkaan, mutta EHT saa minun puolestani jatkua nykymallisena.

Lukitsen tuon vastauksen. EHT ei kiinnosta sanalla sanoen yhtään, en edes ole varma olenko tällä vuosikymmenellä yhtään EHT-matsia katsonut. Ymmärrän kuitenkin turnauksen merkityksen ajaessa pelaajia kohti arvokisoja ja sen rahallisen vaikutuksen eri maiden liitoille, joten en sinänsä lähde dumaamaan konseptia. Kun ei insipiroi niin ei inspiroi, mutta turha sen takia on vetää muiden etuja vessasta alas.

Miellän itse tuon harjoitusturnaukseksi ja yleisesti harjoitusturnaukset tai -matsit eivät mua inspiroi. Jokereilta olen ajoittain katsonut yksittäisiä harjoitusmatseja, mutta siihen se sitten jääkin. Jos panos puuttuu, niin puuttuu multa kiinnostuskin. Kiekkoa tulee kuitenkin sen verran paljon katseltua muutenkin, että ei oikein innosta katsella kokeilujoukkueita pelaamassa toisiaan vastaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tuosta puuttuu sellainen vaihtoehto, jota voisin klikata. Nykyisellään ei kiinnosta paskan vertaa, eikä ole kiinnostanut 15 vuoteen. Miksi kukaan haluaisi nähdä enään yhtäkään harjoituspeliä Ruotsia, Tsekkiä ja Venäjää vastaan? Heti, kun EHT:lla tulee vastaan Sveitsi/Slovakia/Saksa... ihan sama mikä, kunhan se ei ole nykyisestä kolmikosta yksikään niin aion katsoa. Nykyisellään yhtä mielenkiintoista kuin Salatut elämät, eli en aio katsoa. En edes salaa.

Ihmetyttää, miksi mm. Sveitsi ja Saksa eivät ole enempää möykänneet tästä. Heidän jääkiekkoilun tason nousuun tuolla pelaaminen olisi ensisijaisen tärkeää. Nykyiselle suurnelikolle sillä sen sijaan ei ole juuri kärpäsen paskan kokoa suurempaa merkitystä.
 

Isaa

Jäsen
Eivät kiinnosta. Harmittaa vaan aina, kun Liiga-kausi keskeytyy jonkun harjoitusturnauksen takia. Vaan onpahan sitä jotenkin rahastettava.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmetyttää, miksi mm. Sveitsi ja Saksa eivät ole enempää möykänneet tästä. Heidän jääkiekkoilun tason nousuun tuolla pelaaminen olisi ensisijaisen tärkeää. Nykyiselle suurnelikolle sillä sen sijaan ei ole juuri kärpäsen paskan kokoa suurempaa merkitystä.

Onko varmuutta, että eivät olisi möykänneet? Kriketissa ja rugbyssa on koko lailla vastaava tilanne ja siellä ollaan möykätty. Liittojen vastaukset sen sijaan ovat tasoa "katsotaan nyt, vaikka voisihan tuossa olla ideaa."
--

Itse ketjun asiaan, niin eipä kyllä kiinnosta yhtään. Taustalla voi olla äänettömällä, jos on joku televisiopeli ja tilanne sopii sellaiseen.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kiinnosta mutta saavat jatkua puolestani. Hyvä turnaushan tuo siinä mielessä on että saadaan testattua potentiaalisia MM-pelaajia kansainvälisissä otteluissa ja annettua palkinto Liigassa onnistuneille pelaajille maajoukkuekutsun muodossa.

Katsojana vaan panoksettomat ottelut eivät jaksa juurikaan kiinnostaa. Ennen kuin oikeudet siirtyivät kolmoselle niitä tuli vielä seurattua, kolmosen myötä katsominen loppui eikä oikeen enää saa jutusta kiinni vaikka ovatkin palanneet YLElle takaisin.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Täysin turhia pelejä, jotka pitäisi lopettaa välittömästi!

Suomen maajoukkue menee seurojen (palkanmaksajien) edelle nokkimisjärjestyksessä! Mikä järki? Maju ei maksa senttiäkään pelaajien palkoista mutta on silti tärkeämpi kuin seurajoukkueet. Sieltä se vaan napsii seurojen tärkeimpiä pelaajia johonkin ilman panosta pelattaviin höntsyturneisiin ympäri Eurooppaa. Samalla kun seurajoukkue taistelee elintärkeistä pisteistä, jotka vaikuttavat minkälaisista lähtökohdista joukkue lähtee playoffeihin. Silti jätkiä roudataan kaiken maailman radulovien ja artjuhinien telottaviksi. Seura maksaa pelaajien palkat sekä kuntoutuksen. Joten jos pelaaja loukkaantuu majussa, tulee seuralle ylimääräisiä kuluja siivelläelijän toimesta.

"Mutta kun Leijonat valmistautuvat kevään MM-kisoihin!"
Aijaa, kiitos tiedosta. Seurajoukkueilla on merkityksellisiä pelejä jo nyt. Yhtälailla sitä lätkää pelataan Liigassakin ja valmentajat voivat tarkkailla pelaajia joukkueissaan. Pleijareiden jälkeen voidaan vaikka sitten pelata jotkut höntsät ennen MM-kisoja, jotta pelaajia voi tarkkailla ihan kv-tasollakin.

Mutta onhan se kiva kun Pirkko-Marjatta 55v. Perä-Kekkoselta saa taas ihastuttaa maailmaa asiantuntemuksellaan twiitatessaan "Suomen täytyy tehdä enemmän maaleja voittaakseen!!!1" #leijonat " . :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täysin turhia pelejä, jotka pitäisi lopettaa välittömästi!

Suomen maajoukkue menee seurojen (palkanmaksajien) edelle nokkimisjärjestyksessä! Mikä järki? Maju ei maksa senttiäkään pelaajien palkoista mutta on silti tärkeämpi kuin seurajoukkueet. Sieltä se vaan napsii seurojen tärkeimpiä pelaajia johonkin ilman panosta pelattaviin höntsyturneisiin ympäri Eurooppaa. Samalla kun seurajoukkue taistelee elintärkeistä pisteistä, jotka vaikuttavat minkälaisista lähtökohdista joukkue lähtee playoffeihin. Silti jätkiä roudataan kaiken maailman radulovien ja artjuhinien telottaviksi. Seura maksaa pelaajien palkat sekä kuntoutuksen. Joten jos pelaaja loukkaantuu majussa, tulee seuralle ylimääräisiä kuluja siivelläelijän toimesta.

Käsittääkseni ainakin loukkaantumisesta maajoukkueesta tulisi jonkinlainen korvaus, sitä en osaa sanoa vastaako normaalia palkka loukkaantumisen ajalta, mutta jotain sentään. Voi muistikuva toki pettää. Joku päivärahakin taitaa tulla pelaajille.

Noh oli miten oli niin eipä noissa EHT turnauksissa ole järkeä ainakaan siltä osin että hyvin harva pelaaja liigasta edes sinne yleensä pääsee ja pelit seisoo sen ajan. Hyviä viikonloppuja menee siihen ettei pelata ja pari pelajaaa on maajoukkueessa. Toki EHT lisäksi on junnupelejä ja muuta, mutta silti menee rahaakin hukkaan paljon kun pelit seisoo parhaimpina päivinä kun viikonloppuisin maajoukkuetaukoa. Olisikin melkein hyvä jos turnauksen otettaisiin lisää maita ja aina vaikka huonoin jokavuosi tippuu, muut maat vaikka karsisi paikasta parilla pelillä. Panosta tulisi edes vähän otteluihin jos tuossa 6 isointa maata taistelisi ja 4 pääsisi aina turnaukseen. Nykyisellään se on ihan sama miten turnauksessa pelataan kun ei voittajalla ole panosta eikä häviöllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös