Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 080 140
  • 6 302

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mainostaminen on kielletty vain jos saa itselleen siitä hyötyä. Eihän tällainen palsta jonka pääasiallinen toiminta on keskustella eri yritysten toiminnasta voisi toimia jos kaupallisten brändien mainitseminen olisi kiellettyä.

Pointti siinä Tapatalk allekirjoituksessa on vain se että viestin lukijat ymmärtäisivät viestin tulevan mobiililaitteesta ja siksi mahdollisesti olevan tiivistetympi kuin normaalisti.

Ei säännöissä kyllä sanota, että mainostaminen on kielletty vain jos siitä saa itselleen hyötyä. Minusta tilanne, jossa lisäisin jokaisen jääkiekkoaiheisen viestin loppuun aina, että

Tule ostoksille Sauvon S-marketiin, sieltä saat bonusta!

on säännöissä kielletty, vaikka en tuosta mitään taloudellista hyötyä saakaan. Onhan se toki myös offtopiccia, joka on oman taloudellisen edun lisäksi toinen säännöissä kielletyn mainostamisen tunnusmerkeistä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
En tarkoita ainoastaan Tapatalkin "häntää", vaan kaikkia samanlaisia - yhtä turhia ja ärsyttäviä - automaattispämmejä, kuten esimerkiksi tämä nimimerkin "thnninen" viesteistä löytyvä:


Mihin noita tarvitaan? Ketä kiinnostaa, millä laitteella ja sovelluksella kukin tänne kirjoittelee? Jos asia on jonkun mielestä oikeasti kiinnostava, voi noiden speksien luettelemista varten perustaa oman ketjun.

Sitä voit kysyä Tapatalkin kehittelijöiltä. Tuo ominaisuus on oletuksena päällä tapatalkissa ja kun kerran Tapatalkin käyttö on sallittu niin pakko tuokin on sallia. Ihme kitinää noinkin pienestä asiasta.

-Tinke
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sitä voit kysyä Tapatalkin kehittelijöiltä. Tuo ominaisuus on oletuksena päällä tapatalkissa ja kun kerran Tapatalkin käyttö on sallittu niin pakko tuokin on sallia. Ihme kitinää noinkin pienestä asiasta.

-Tinke
Enää ei tarvitse saada kuin MrFox ärsyyntymään tuosta, niin johan on kohta masinoitu ohjeistus, jonka noudattamatta jättämisestä saa penalttia. Vai onko linkkien sisällön kuvauksesta joku sääntö olemassa?

Muutenhan tämä keskustelu kuuluisi ketjuun "Pienet asiat, jotka ärsyttävät".
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Oli aika ikävä selata KHL-puolta näin "ulkopuolisena", kun noita otteluseurantoja oli siellä täällä ja varmasti ensi viikosta alkaen sama on taas NHL-puolellakin näille ei-niin-sarjaa seuraaville. Nyt on vähän hupaisaa, että itse Otteluketjufoorumin luettavuus on parempi, kuin muiden sarjojen omat osiot.

Mutta, mitä mieltä muut ovat?

Tuo KHL-puoli on kyllä aika kamala, mutta nähdäkseni tuo ei tule NHL-puolella olemaan ongelma. NHL-puolella on sen verran paljon kirjoittajia, että nuo joukkueiden omat ketjut nousevat kuitenkin aina päivän mittaan niiden otteluseurantaketjujen yläpuolelle eikä etusivulla ole kuin max. 2 päivää vanhoja ketjuja. Tietysti jos varta vasten haluaa hakea jotain vanhoja otteluseurantoja, se olisi helpompaa tuollaisen oman osion kautta. Nähdäkseni siis NHL-osio ei tuollaista välttämättä tarvitse, mutta en usko että siitä varsinaisesti haittaakaan olisi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Onko mahdotonta, että voisi jatkossa avata oman otteluseurantaketjun ruutu+ katsojille? Lähetys laahaa noin minuutin perässä ja radiokuuntelijat ja Nelonen extra tv-katsojat ehtivät päivittää ketjuun tilanteet turhauttavan ajoissa ennenkuin ne näkyvät ruutu+ katsojille. Ruutu+ kautta pelejä seuraa kuitenkin aika suuri osa otteluketjun kirjoittajista...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Onko mahdotonta, että voisi jatkossa avata oman otteluseurantaketjun ruutu+ katsojille? Lähetys laahaa noin minuutin perässä ja radiokuuntelijat ja Nelonen extra tv-katsojat ehtivät päivittää ketjuun tilanteet turhauttavan ajoissa ennenkuin ne näkyvät ruutu+ katsojille. Ruutu+ kautta pelejä seuraa kuitenkin aika suuri osa otteluketjun kirjoittajista...
Onko mahdollista, ettei otteluseurantaspämmiä enää olisi olemassakaan?

Mielestäni kommentointi ottelun tilanteista ja tapahtumista ilman "VÄNE!#!!!!¤%¤ JEEE!!" -paskaa sopisi oikein hyvin itse otteluketjuun. Otteluseurantaketjun leppoisaa ilmapiiriä en jäisi kaipaamaan.

Sori täysin lainauksesta sivuun mennyt vastaus, muttei OT.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko mahdotonta, että voisi jatkossa avata oman otteluseurantaketjun ruutu+ katsojille? Lähetys laahaa noin minuutin perässä ja radiokuuntelijat ja Nelonen extra tv-katsojat ehtivät päivittää ketjuun tilanteet turhauttavan ajoissa ennenkuin ne näkyvät ruutu+ katsojille. Ruutu+ kautta pelejä seuraa kuitenkin aika suuri osa otteluketjun kirjoittajista...
Eikö sitä (mielestäni täysin turhaa) otteluseurantaa voi seurata minuutin myöhässä? Miksi ihmeessä edes seurata tapahtumia jostain chatista, kun seuraa ottelua ruudulta? Joskus olen yrittänyt seurata, kun elo peliä mistään nähnyt, mutta informatiiviseb arvon ollessa pyöreä nolla, en ole viitsinyt aikoihin seurata.

Zamponimiehen kanssa samoilla linjoilla. Ilmanaikuinen chatti kokonaan pois ja tilanteita käsittelevät tekstit otteluketjuun.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kyselisin moderaattoreilta, miksi jotkut saavat kutsua palstalla toisia idiooteiksi ja jotkut toiset taas eivät.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Mikä ihme tuo HardCore Hooliganin pitämä Still HCH; Where have all the Gongers gone? -ketju on tuolla Muut ulkomaalaiset sarjat osiossa? Kaveri harrastaan jonkin sortin monologia vailla päätä ja häntää.
 
Viimeksi muokattu:

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikä ihme tuo HardCore Hooliganin pitämä Still HCH; Where have all the Gongers gone? -ketju on tuolla Muut ulkomaalaiset sarjat osiossa? Kaveri harrastaan jonkin sortin monologia vailla päätä ja häntää.

Kuulemma kertoo menneistä tappeluista joissain p-amerikan kaljaliigoista.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Mikä ihme tuo HardCore Hooliganin pitämä Still HCH; Where have all the Gongers gone? -ketju on tuolla Muut ulkomaalaiset sarjat osiossa? Kaveri harrastaan jonkin sortin monologia vailla päätä ja häntää.

Mielipiteitähän maailmaan mahtuu, mutta kyllä siinä useimmiten on päätä sekä häntää. Vaatii hiukan asiaan perehtymistä, varsinkin sen tekstin tuottajalta. :)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä ihme tuo HardCore Hooliganin...

Vastaisin, että et ymmärrä sitä, koska olet vielä sen verran vihreä kirjoittaja, mutta tuskin ymmärtäisit sitä(kään) palstaläppää. Onhan tuossa HCH:n ketjussa paljonkin järkeä ja sitä järkevämmäksi muuttuu, mitä enemmän aikaa viettää Jatkoajan keskustelupalstalla.

Eikä tässä siis ole mitään henkilkökohtaista, kunhan yritin piruilla. Mutta vinkkinä Yhteisö -> Käyttäjälista -> HardCore Hooligan -> näytä kaikki HCH:n kirjoittamat viestit. Mikäli tuo olisi moderaattorien tulkinnan mukaan sääntöjenvastaista kirjoittelua, olisi siihen varmaankin puututtu jo aikoja sitten.

Vai kyselitkö siis ihan uteliaisuudesta? Jos näin, niin pahoitteluni aikasi tuhlaamisesta.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toivottavasti tuo Viasatin sponsoiroitu ja sensuroitu keskusteluosio tuo ylläpidon kassaan nyt sen verran roposia, että muuta mainostusta voidaan vähentää. Tai ainakin vähän katsoa mitä mainostaa. Aiemmin pidin tukimielessä Adblockin Jatkoajan kohdalla poissa päältä ja välillä mainoksia klikkailinkin, mutta viime aikoina kuvioihin ilmestyneet aasian tyttöjen myynti-ilmoitukset yms. ovat saaneet harkitsemaan mainoseston laajentamista myös Jatkoaikaan.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Voisiko jäähy/pelikieltoilmoituksiin lisätä linkin kyseiseen pykälään?
Olen itse niin kiltti kirjoittaja, etten tunne sääntöpykäliä ja en aina viitsi käydä Säännöt-osiosta tutkimassa "tuttujen" pelikieltojen syitä.
Esimerkiksi:
Nimimerkki XXXXX huilaa viikon sääntöjen 6§:n perusteella.
Jossa klikkaamalla 6§:ä, aukeaisi sääntökirjan kyseinen kohta.
Onko teknisesti mahdollista?
 

Ylläpito

Administrator
...mutta viime aikoina kuvioihin ilmestyneet aasian tyttöjen myynti-ilmoitukset yms. ovat saaneet harkitsemaan mainoseston laajentamista myös Jatkoaikaan.

Nämä mainokset tulevat Googlen mainosjärjestelmän kautta ja tämänkaltaiset ulkomaalaiset deittisivustot pyritään aina blokkaamaan kierrosta pois kun osuu silmään.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Voisiko jäähy/pelikieltoilmoituksiin lisätä linkin kyseiseen pykälään?
Olen itse niin kiltti kirjoittaja, etten tunne sääntöpykäliä ja en aina viitsi käydä Säännöt-osiosta tutkimassa "tuttujen" pelikieltojen syitä.
Esimerkiksi:
Nimimerkki XXXXX huilaa viikon sääntöjen 6§:n perusteella.
Jossa klikkaamalla 6§:ä, aukeaisi sääntökirjan kyseinen kohta.
Onko teknisesti mahdollista?
Öh... mikä ero tuossa olisi nykyiseen?

Eikö tuo nyt ole yhtä "vaivalloista" avata sääntöosio (yksi click) kuin hyperlinkki suoraan kuudenteen pykälään (yksi click)? Vai mitä sä tällä oikein haet? Sääntöosiohan on nykyisin yhden hiirenpainalluksen takana - sen vähemmäksi sitä ei saa vaikka tuon pykälän hyperlinkittäisi tuohon pelikieltoilmoitukseen.

Mikä tuossa nyt on oikein ideana?
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Voisiko jäähy/pelikieltoilmoituksiin lisätä linkin kyseiseen pykälään?
Olen itse niin kiltti kirjoittaja, etten tunne sääntöpykäliä ja en aina viitsi käydä Säännöt-osiosta tutkimassa "tuttujen" pelikieltojen syitä.
Esimerkiksi:
Nimimerkki XXXXX huilaa viikon sääntöjen 6§:n perusteella.
Jossa klikkaamalla 6§:ä, aukeaisi sääntökirjan kyseinen kohta.
Onko teknisesti mahdollista?
Ennemmin sellainen ominaisuus että kun vie hiiren sääntöpykälän kohdalle niin sääntö aukeaisi kuplana eikä uutena sivuna. Jos tiedätte mitä tarkoitan.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Ovatko nimimerkkien Esko Seppänen ja Antti Mäkinen allekirjoitukset palstan sääntöjen mukaisia?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ennemmin sellainen ominaisuus että kun vie hiiren sääntöpykälän kohdalle niin sääntö aukeaisi kuplana eikä uutena sivuna. Jos tiedätte mitä tarkoitan.
Nämä saatanan leijuvat ominaisuudet vain vaativat aina hyvää nettiyhteyttä ja kohtuullisen uusia laitteita. Mun mielestäni kuitenkin keskustelupalsta tulisi pitää mahdollisimman simppelinä - täällähän kuitenkin tekstien tulisi olla pääosassa. Periaatteessa hyvä keskustelupalsta voisi nykypäivänä toimia vielä jopa html-pohjaisena. Jos keskustelupalstalla on riittävästi hyvää sisältöä, niin yksinkertaisimmat ratkaisut ovat yleensä parhaat.

Samahan on käytännössä kaikilla tilastosivuilla yms. Kun sisältö tehdään riittävän laadukkaasti ja kattavasti, niin mitään vilkkuvia ja välkkyviä ja leijuvia ominaisuuksia ei oheen tarvita. Jo alusta saakka on vituttanut tuo verkkolehden uusi "ominaisuus" siitä pääotsikosta (tällä hetkellä NHL-ennakko 2013-14). Viemällä hiiren yläpuolelle otsikko "avautuu". Eikö saatana ihmiset jaksa enää painaa hiiren nappia avatakseen haluamansa osiot?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nämä saatanan leijuvat ominaisuudet vain vaativat aina hyvää nettiyhteyttä ja kohtuullisen uusia laitteita. Mun mielestäni kuitenkin keskustelupalsta tulisi pitää mahdollisimman simppelinä - täällähän kuitenkin tekstien tulisi olla pääosassa. Periaatteessa hyvä keskustelupalsta voisi nykypäivänä toimia vielä jopa html-pohjaisena. Jos keskustelupalstalla on riittävästi hyvää sisältöä, niin yksinkertaisimmat ratkaisut ovat yleensä parhaat.
Tommosen vois mun käsityksen ja osaamisen mukaan toteuttaa ihan CSS:llä, joten ei se mitään tehoja vaadi yhtään. Pelkällä HTML:llä on vähän haastava saada keskustelupalstaa toimimaan, pakko siellä on sitä tietokantaa olla ja sitä pitää jollain aina käsitellä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sitä minäkin ihmettelin, kun kuvaukset linkkien sisällöistä tulivat pakollisiksi.
Hyvin sä koitat hakea Kettuherrasta itsellesi tanssipartneria - useammassakin ketjussa!

Kysehän on vain siitä, että kuvailemattomasta linkistä mä en voi tietää haluanko mä avata sitä vai en! Jokuhan voi kirjoittaa viestin: "Hyvä biisi!" ja kuvailematon Youtube-linkki. Linkin takaa voi paljastuakin vaikkapa Oasis - Wonderwall. OK, se on varmasti joidenkin mielestä "hyvä biisi", mutta mä en olisi ikimaailmassa avannut sitä, jos olisin tiennyt "hyvällä biisillä" tarkoitettavan sitä.

Toisaalta jos mä näen otsikon "NHL-ennakko 2013-14" ja mä haluan lukea NHL-ennakkoa 2013-14, niin mä avaan kyseisen linkin/uutisen/otsikon ilman, että sen tarvitsee sen enempiä "avautua" leijuen.

EDIT:
Tommosen vois mun käsityksen ja osaamisen mukaan toteuttaa ihan CSS:llä, joten ei se mitään tehoja vaadi yhtään. Pelkällä HTML:llä on vähän haastava saada keskustelupalstaa toimimaan, pakko siellä on sitä tietokantaa olla ja sitä pitää jollain aina käsitellä.
Olet varmasti aivan oikeassa! Mä en ole mikään expertti noissa asioissa, mutta koko juttuni pointti oli se, että keskustelupalstan ulkomuoto tulisi pitää mahdollisimman simppelinä. Tekstien tulisi olla pääosassa - ei mitkään vilkkuvat, välkkyvät ja leijuvat ominaisuudet. Tähän viittasin tuolla "html-pohjaisella".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ennemmin sellainen ominaisuus että kun vie hiiren sääntöpykälän kohdalle niin sääntö aukeaisi kuplana eikä uutena sivuna.
Tommosen vois mun käsityksen ja osaamisen mukaan toteuttaa ihan CSS:llä, joten ei se mitään tehoja vaadi yhtään.
Muutenkin mä olen hirvittävän skeptinen tällaisia asioita kohtaan!

Oliko se nyt maaliskuussa 2013 kun pankkini (Danske Bank) kotisivut uudistuivat. Esim. Soneran laskut tulevat mulle sähköisesti. Pankin sivuilla on ominaisuus, josta mun pitäisi pystyä avaamaan tuo kyseinen lasku juuri tuollaisena "leijuvana paskana". Noh, tuon uudistuksen jälkeen mä en ole kertaakaan nähnyt, mistä mun Soneran laskuni koostuu. Tuo "ominaisuus" yksinkertaisesti vain avaa sen laskun tyhjän valkoisena.

Mukava maksaa laskuja, kun ei tiedä mistä ne koostuvat.
(juu tiedän, Soneran sivujen kautta mä löydän laskuerittelyni)
 

Ylläpito

Administrator
Ovatko nimimerkkien Esko Seppänen ja Antti Mäkinen allekirjoitukset palstan sääntöjen mukaisia?
Palstasäännöissä on mainostaminen tosiaan kielletty, mutta mainoksiahan on palstalla ollut vuosikymmenen verran. Seppäselle ja Mäkiselle on kanavansa mainostaminen sallittu, koska he mainostamisesta maksavat.

Vielä yleisenä huomiona toteamme, että hyvin harvassa ovat sellaiset tahot, joiden kanssa voisimme tällaista yhteistyötä harkita. Mielestämme Viasatin foorumi antaa myös palstalaisille uudenlaista antia, kun he pääsevät halutessaan keskustelemaan suoraan näiden herrojen kanssa - ja haastamaan heitä.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Palstasäännöissä on mainostaminen tosiaan kielletty, mutta mainoksiahan on palstalla ollut vuosikymmenen verran. Seppäselle ja Mäkiselle on kanavansa mainostaminen sallittu, koska he mainostamisesta maksavat.

Vielä yleisenä huomiona toteamme, että hyvin harvassa ovat sellaiset tahot, joiden kanssa voisimme tällaista yhteistyötä harkita. Mielestämme Viasatin foorumi antaa myös palstalaisille uudenlaista antia, kun he pääsevät halutessaan keskustelemaan suoraan näiden herrojen kanssa - ja haastamaan heitä.

Hieno homma. Mainostaminen on ihan ok, jos siitä maksetaan ja ko. herrat pysyvät omalla hiekkalaatikollaan.
Jos heistä jompi kumpi tai molemmat tulevat leikkimään minun lapiollani ja ämpärilläni ja samalla huutelevat omaa paremmuuttansa niin saatan harmistua.

En minä mainostamista toki alkuperäisessä viestissäni tarkoittanut vaan allekirjoituksessa olevia linkkejä, mutta eipä se oikeasti mitään haittaa.
Tämä on hieno kanava kun pääsee halutessaan keskustelemaan suoraan Ylläpidon ja Moderaattorien kanssa ja haastamaan heitä.

Rauhaa ja rakkautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös