Näkeekö jostain mitkä viestit olen itse raportoinut? En muista kenen ryssittelyviestin raportoin mutta olisin halunnut asiasta kysyä, kun pelikieltoa ei ole näkynyt.
Onko sitten niin, että ryssittely ei välttämättä kiellettyä ole? Eikö tämänkin kanssa olisi helpointa jos aina tulisi sama pelikielto? Minua ainakin häiritsee ja saa täällä pienemmästäkin pelikieltoa.Ei näe. @Moderaattorit varmaan voivat vastata yleisellä tasolla raportointien käsittelystä, vaikka eivät välttämättä juuri yhtä tiettyä tapausta lähde kommentoimaan.
Omasta mielestäni kieli elää ja kieltä pitää osata myös tulkita konteksissa. Ehkä nykyään alkaa olla tilanne, että ryssä tulkitaan pääosin negatiivissävytteisenä sanana. Mutta mitenkäs vaikka svedu? Olen itse ajatellut, että se on seuraava uusi "ryssä". Eli joillekkin arkipäiväinen ja normaali sana, jolla ei ole sanojan puolesta mitään negatiivissävytteistä sanomaa, kunhan on käyttänyt sanaa nuoruudesta asti.Onko sitten niin, että ryssittely ei välttämättä kiellettyä ole? Eikö tämänkin kanssa olisi helpointa jos aina tulisi sama pelikielto? Minua ainakin häiritsee ja saa täällä pienemmästäkin pelikieltoa.
Ryssä on kyllä minun mielestä aina negatiivissävyinen, kun puhutaan venäläisistä. Nytkin puhumaan viesti taisi olla nuorten otteluseurannassa. Siinä yhteydessä ainakin mielestäni saisi olla rangaistava.Omasta mielestäni kieli elää ja kieltä pitää osata myös tulkita konteksissa. Ehkä nykyään alkaa olla tilanne, että ryssä tulkitaan pääosin negatiivissävytteisenä sanana. Mutta mitenkäs vaikka svedu? Olen itse ajatellut, että se on seuraava uusi "ryssä". Eli joillekkin arkipäiväinen ja normaali sana, jolla ei ole sanojan puolesta mitään negatiivissävytteistä sanomaa, kunhan on käyttänyt sanaa nuoruudesta asti.
Mainittava myös, että ryssä on omalla kotiseudullani negatiivinen nimitys ja siksi en sitä kyllä käytä.
Eli minusta ihan hyvä, jos sanoja ei kielletä koska "sana" vaan asiayhteys. vrt. vaikka jos viittaisin joskus kirjaan Kymmenen pientä neekeripoikaa (jolle on kyllä myös erilainen suomenkielinen nimi, mutta tunnen kirjan tuolla nimellä) ja se olisi saman tien bannia ja paskaa, koska neekeri mainittu.
Ryssä-sana ei taida olla tarpeeksi blm- tai metoo- henkinen.Ryssä on kyllä minun mielestä aina negatiivissävyinen, kun puhutaan venäläisistä. Nytkin puhumaan viesti taisi olla nuorten otteluseurannassa. Siinä yhteydessä ainakin mielestäni saisi olla rangaistava.
Ryssä on kyllä minun mielestä aina negatiivissävyinen, kun puhutaan venäläisistä. Nytkin puhumaan viesti taisi olla nuorten otteluseurannassa. Siinä yhteydessä ainakin mielestäni saisi olla rangaistava.
Heiluttiin ku heinämiehet ilman tulosta. Eiköhän ne ryssät nyt vie rankuilla. :(
Ei ryssät ymmärrä
Ryssät huitoo yhtä tuurilla kuin talvisodassa.
Ekassa jäähyssä vihu otti paidasta kiinni, niin vaikea siitä on irtautua ilman estämistä. Nyt toisessa Suomen jäähyssä jäi huitominen vihulta täysin huomioimatta, mistä suomalainen vähän loukkaantuikin.
Tuomarit perkele heräätyyys!
Nyt joku Aho-Barkov-Rantanen ketju vika erään kentälle, ristikot päähän ja ryssää kumoon.
Emme kommentoi yksittäistapauksia.Näkeekö jostain mitkä viestit olen itse raportoinut? En muista kenen ryssittelyviestin raportoin mutta olisin halunnut asiasta kysyä, kun pelikieltoa ei ole näkynyt.
Ei pitäisi olla asiaton nimitys, negatiivissävytteinen varmasti, mutta riippuu varmaan sääntöjen tulkinnasta. Ryssä-sanan validiuutta voinee perustella jo muiden kielien sanoilla, joilla kuvataan kyseisen maan asukkaita: Ryss, Russian, Russe, tai maata itseään: Ryssland, Russia, Russland. Kyllä nuo paljon lähempänä sitä "kiellettyä" sanaa ovat, kuin jotain v-sanaa.Ryssä on kyllä minun mielestä aina negatiivissävyinen, kun puhutaan venäläisistä. Nytkin puhumaan viesti taisi olla nuorten otteluseurannassa. Siinä yhteydessä ainakin mielestäni saisi olla rangaistava.
Yhtä looginen on n-sanakin.Ei pitäisi olla asiaton nimitys, negatiivissävytteinen varmasti, mutta riippuu varmaan sääntöjen tulkinnasta. Ryssä-sanan validiuutta voinee perustella jo muiden kielien sanoilla, joilla kuvataan kyseisen maan asukkaita: Ryss, Russian, Russe, tai maata itseään: Ryssland, Russia, Russland. Kyllä nuo paljon lähempänä sitä "kiellettyä" sanaa ovat, kuin jotain v-sanaa.
Voihan sitä "asiattomana" pitää, mutta looginen nimitys kuitenkin.
Millä perusteella jostain ketjuista otetaan aloittajalta kysymättä ketjun aloittajan tekemä ”lisäosa” pois ja osassa sen annetaan olla.
Kiitos muistutuksesta! Hoidetaan homma vielä tämän päivän aikana kuntoon.Missä vaiheessa maajoukkueosioon on tulossa MM 2021 osio? Ja saisiko tuon MM 2020: Suomi ketjun nimen vaihdettua MM 2021: Suomi -ketjuksi tai jos siirrätte uudet viestit tuollaiseen ketjuun? Kts jo etukäeen.
Viikko jo mennyt ilman penaltteja. Onko kaikki jäähyherkät kirjoittajat jo pelikiellossa? Vai ovatko ottaneet opiksi ja parantaneet tapansa?Missä pelikiellot? Taulukko tyhjänä.
Tai hyvähän se on, kun penaltille ei ole tarvetta.
Niin, onko kirjoittajien vaiko moderoinnin taso muuttunut? Elämme mielenkiintoisia aikoja.Viikko jo mennyt ilman penaltteja. Onko kaikki jäähyherkät kirjoittajat jo pelikiellossa? Vai ovatko ottaneet opiksi ja parantaneet tapansa?
Jos haluaisi edes vähemmissä määrin yrittää puolustautua kun tulee ojennusta niin se pitää tehdä erikseen uuden keskustelun myötä.
Mutta olisiko jotain ekstrapykäliä vaikka, että pidättäytyisi vuoden pari kirjoittelemasta mitään ja saisi aloittaa uudella merkillä?
Kysyn tässä samalla moderaattoreilta, että minkäverran vastaatte, tässä ketjussa oleviin kysymyksiin.
Miksi Moderaattoreiden lähettämiin yksityisviesteihin ei voi vastata? Lähinnä siis sellaisiin jos ilmoitetaan pelikiellosta tai annetaan jotain muuta noottia. Jos haluaisi edes vähemmissä määrin yrittää puolustautua kun tulee ojennusta niin se pitää tehdä erikseen uuden keskustelun myötä.
No eikai tuollakaan pitäisi mitään väliä olla? Tehän olette jo aiemmin todenneet ettette puutu esim. yksityisviestein tapahtuvaan kiusaamiseen joten eikai senkään pitäisi niin vakavaa olla jos tunnepuuskassa laittaa teidän suuntaan tulikiven katkuista palautetta?Aiemmin ollaan havaittu, että siinä on monesti eroa, että tuleeko palaute spontaanisti vastauksena viestiimme vai edes pienen harkintatauon jälkeen, kun käyttäjä joutuu aloittamaan uuden keskustelun lähettäessään meille yv:n.