Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 076 155
  • 6 267

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Moro. Oliko Covidiin sairaustuneille omaa lankaa?
Vois olla hyvä moinen, vaihtaa vähän kokemuksia muiden kanssa ja asiallisesti perkeles.

Luulen että tarve olisi.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Hyvä kysymys ja validi huomio. Mitään valmista namiskaa ei ole, mutta kurkataan konepellin alle voisiko tuon järkeistää toimimaan niin että ignoressa olevat ketjut eivät tuota indikaattoria näyttäisi.

Onko tästä mitään tilannepäivitystä?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onko Jatkoajan keskustelupalsta semmoinen alusta, missä on jokin ketju on vain sen takia olemassa, että kirjoittajat pilkkaavat kyseistä henkilöä siellä?
Hyvä kysymys ja tismalleen sama asia on meillä parhaillaan mietinnässä.

Palstallahan on muutama muukin hyvin negasävyiseen viestittelyyn yksittäisistä henkilöistä keskittynyt ketju. Ketjut ja niissä käyty keskustelu on aina palstan käyttäjien luomaa, joten riippuu hyvin pitkälti teistä kaikista millaista keskustelua Jatkoajan keskustelupalstalla käydään
Huvittavaa tässä keskustelussa on oikeastaan vain se, että yksi tällainen ketju palstalla on aivan takuuvarmasti eilen perustettu ketju Ano Turtiaisesta.
Perustajana oli sellainen taho kuin Moderaattorit,
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Huvittavaa tässä keskustelussa on oikeastaan vain se, että yksi tällainen ketju palstalla on aivan takuuvarmasti eilen perustettu ketju Ano Turtiaisesta.
Perustajana oli sellainen taho kuin Moderaattorit,
Toki poliittiset toimijat ovat mielipiteidensä kanssa ihan eri tavalla kritisoitavissa. Vähän sama kuin arvostellaan jääkiekkoilijaa otteita kaukalossa.
 

redpecka

Jäsen
@Ylläpito Tässä ollaan palstalaisten kanssa huomattu, ettei tägäykset oikein tule aina perille. Ainakin tapauksissa, jossa on useampi tägä kerralla.

Onko mahdollisesti joku raja kuinka monta voi onnistuneesti tägätä yhdessä viestissä?

On tullut selväksi ja tiedän että...
  • lainauksessa olevat kutsut eivät mene perille
  • kuten ei muokkauksessa lisätyt merkitkään
  • eikä tägäys tavoita kirjoittajia, jotka ovat laittaneet sen ketjun ignoreen
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@Ylläpito Tässä ollaan palstalaisten kanssa huomattu, ettei tägäykset oikein tule aina perille. Ainakin tapauksissa, jossa on useampi tägä kerralla.

Onko mahdollisesti joku raja kuinka monta voi onnistuneesti tägätä yhdessä viestissä?

On tullut selväksi ja tiedän että...
  • lainauksessa olevat kutsut eivät mene perille
  • kuten ei muokkauksessa lisätyt merkitkään
  • eikä tägäys tavoita kirjoittajia, jotka ovat laittaneet sen ketjun ignoreen
Xenforossa taisi olla "ominaisuus", että 5 (muistelisin, ei siis fakta) ensimmäistä tägäystä menee perille, sen jälkeen ei. Siis jos tähän latoisi niitä listana perään niin 6 nimi jäisi sitten tägäytymättä. Siis @1 @2 @3 @4 @5 lähtee ja @6 ei enää lähetä ilmoitusta.
 

redpecka

Jäsen
Xenforossa taisi olla "ominaisuus", että 5 (muistelisin, ei siis fakta) ensimmäistä tägäystä menee perille, sen jälkeen ei. Siis jos tähän latoisi niitä listana perään niin 6 nimi jäisi sitten tägäytymättä. Siis @1 @2 @3 @4 @5 lähtee ja @6 ei enää lähetä ilmoitusta.
Joku tämmöinen varmaan on. Jospa kokeilisin jatkossa vaikka tällaista viiden sääntöä ellei ylläpito muuta tule vahvistamaan.

Olisi hyvä varmaan monenkin tämä tietää kun ainakin noissa visailuissa tägätään monesti parikymmentäkin merkkiä kerralla.
 

Ylläpito

Administrator
Joku tämmöinen varmaan on. Jospa kokeilisin jatkossa vaikka tällaista viiden sääntöä ellei ylläpito muuta tule vahvistamaan.

Olisi hyvä varmaan monenkin tämä tietää kun ainakin noissa visailuissa tägätään monesti parikymmentäkin merkkiä kerralla.

Xenforossa on mahdollista rajoittaa montako hälytystä lähtee käyttäjän viestin käyttäjämaininnoista (esim @redpecka). Meillä se on rajoittamaton joten ei pitäisi olla siitä kiinni.

Omista hälytysasetuksista pitää olla valittuna merkinnät, että hälyt niistä tulee perille.
 

redpecka

Jäsen
Xenforossa on mahdollista rajoittaa montako hälytystä lähtee käyttäjän viestin käyttäjämaininnoista (esim @redpecka). Meillä se on rajoittamaton joten ei pitäisi olla siitä kiinni.

Omista hälytysasetuksista pitää olla valittuna merkinnät, että hälyt niistä tulee perille.
Ensinnäkin: sain hälytyksen tästä, että minua lainattu (hyvä), muttei tullut erillistä ilmoitusta tuosta tägäyksestä (olisikin tarpeetonta).

Toisekseen, jos on noin kuin sanotte niin tuntuu olevan aika satunnaista milloin tulee tägäykset perille. Ongelmia tuppaa olee juuri noissa kun on useampi kerralla. Näistä on monet sanoneet.

Ymmärrän sen, että jos on itse sillä samalla sivulla jossa sut merkataan ja päivität sivun niin siinä häviää mahdolliset juuri tulleet (ja aiemmat lukemattomat) punaiset hälytykset sivun ylälaidasta, mutta painamalla kelloa ne näkyy kumminkin sitten siinä.

Noh, eiköhän tässä hengissä selvitä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
@Moderaattorit

Voisikohan tuon "Amazon Prime" ketjun nimetä uudelleen "Amazon Prime Video" tai "Prime Video" kun ketjussa keskustellaan, ja aloituksen perusteella on tarkoituskin keskustella, ainoastaan kyseistä tilausvideopalvelusta eikä kaikista Amazon Prime palveluista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen nähnyt palstan tulevaisuuden ja se on kamala... sanokaa että tällaiset upotukset poistetaan palstasoftasta heti:

 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Olen nähnyt palstan tulevaisuuden ja se on kamala... sanokaa että tällaiset upotukset poistetaan palstasoftasta heti:

Joo, ei hemmetissä tuolle tielle. Ei, ei ja ei!
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tuleeko aina ilmoitus kun saat rikepisteen? Montako rikepistettä kestää ottaa ennenkuin lähtee banaanisaarille? Tsori, jos kysytty jo moneen kertaan.
 
Tuleeko aina ilmoitus kun saat rikepisteen? Montako rikepistettä kestää ottaa ennenkuin lähtee banaanisaarille? Tsori, jos kysytty jo moneen kertaan.

Eipä mitään, kertaushan on aina hyvä opintojen äiti. Säännöissä sanotaan:

Pienistä rikkeistä jaamme rikepisteitä. Jos rikepisteitä kertyy vuoden sisällä kolme kappaletta, johtaa se automaattiseen viikon kirjoituskieltoon. Näistä kirjoituskielloista ei tule erillistä palstailmoitusta, koska palstasofta hoitaa tämän automaattisesti. Kirjoittaja saa kuitenkin tiedon rikepisteistä.

Rikepisteistä pitäisi siis tulla aina YV-viesti rikepisteen saajalle ja lisäksi merkintä viestin yhteyteen. Pieni palstabugin tai inhimilllisen erheen riski on kuitenkin aina olemassa, koska moden pitää muistaa laittaa rasti pariin ruutuun jotta nämä ilmoitukset lähtevät.

Rikepisteet kuittautuvat sitten pois tuon pelikiellon myötä. Tosin tässä meille on välillä käynyt mokia, koska palsta ei osaa sitä automaattisesti tehdä, joten rp-saldo pitäisi muistaa aina tarkistaa ja tyhjentää manuaalisesti.


T: Modet
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Miten paljon ylläpito sallii Pietarin trollitehtaan kirjoittajien viestejä palstalle? Varsinkin korona ketjuissa alkaa paistamaan tämä jo selvästi läpi muutaman nimimerkin jokapäiväisestä agendasta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä haluaisin kysyä, että kuinkakohan kauan vielä saa, aina kun jonkun mielipide ei kelpaa, alkaa huutelemaan häntä palstalla Pietarin trollitehtaan tuotokseksi?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minä haluaisin kysyä, että kuinkakohan kauan vielä saa, aina kun jonkun mielipide ei kelpaa, alkaa huutelemaan häntä palstalla Pietarin trollitehtaan tuotokseksi?
Niin eikös siinä henkilöllisyyden arvuuttelussa tehty se uusi linjaus että mikä tahansa vihjailu henkilöllisyyteen liittyen katsotaan kymppipykälän rikkomiseksi? Kait tuon Pietarin trollitehtaan voi rinnastaa työpaikkaan, eli tämän pitäisi siis olla ihan yhtä rangaistavaa kuin "Moi Nico Rosberg!" tai "Olet ilmeisesti Eurotam Oy:n toimari kun tiedät?" -tyyliset heitot.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin eikös siinä henkilöllisyyden arvuuttelussa tehty se uusi linjaus että mikä tahansa vihjailu henkilöllisyyteen liittyen katsotaan kymppipykälän rikkomiseksi? Kait tuon Pietarin trollitehtaan voi rinnastaa työpaikkaan, eli tämän pitäisi siis olla ihan yhtä rangaistavaa kuin "Moi Nico Rosberg!" tai "Olet ilmeisesti Eurotam Oy:n toimari kun tiedät?" -tyyliset heitot.
Niin minä en tiedä, että ketä siellä on töissä joten sinällään kai hankala se on arvuutella kenenkään henkilöllisyyttä tuolla tavalla, mutta palstalle pesiytynyt aika vahvasti tälläinen tapa, että jos ei toisen milipide kelpaa niin voi esim. tuolla Pietarin trollitehtaalla vittuilla ilman rangaistusta vaikka kyseessä on täysin tarkoituksellinen henkilöön meneminen. Ainakaan minulla ei riitä nappulat kertomaan, että kuka täällä olisi jonkun trollitehtaan jäsen kun ihmiset kirjoittaa useisiin paikkoihin ja selvästi johonkin asiaan X vihkiytyneitä ei mielestäni kauheasti ole näkynyt. En muista nähneeni edes pahamaineisessa Jokereiden osiossa sellaisia, toki minun otantani on pienempi kuin esim. sinun.

Toki voihan se olla, että nämä jäsenet saa niin hyvin rahaa, että ne jaksaa vielä seurata jääkiekkoakin, muutakin urheilua, käydä rupattelemassa kierrätyskeskuksessa yms. ja siten häviyttää sitä omaa tekemistään. Se ei vain oikein istu siihen kaavaan mitä esim. Twitteristä saa lukea.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ai miten niin? Minä en sinua nimennyt mutta alkoiko omatuntoa soimaamaan kun ilmoittauduit sitten itse?
Eli kun bongaa foorumilta asiattoman viestin missä ainoa argumentti on hyökätä henkilöä vastaan kutsumalla häntä Putinin trolliksi ja sen nostaa esille ja asiaa moderaattoreilta tiedustelee, niin sitten jatkat samalla linjalla täällä minun kanssa? Ehkä minun pointtini tuli tässä niin hyvin esille, että en oikein paremmin voi asiaa itse esittää. Kun sitten vihdoin pystyt keskustelemaan asiasta ilman, että alat väittämään muita kirjoittelijoita milloin miksikin, niin ymmärrät.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Eli kun bongaa foorumilta asiattoman viestin missä ainoa argumentti on hyökätä henkilöä vastaan kutsumalla häntä Putinin trolliksi ja sen nostaa esille ja asiaa moderaattoreilta tiedustelee, niin sitten jatkat samalla linjalla täällä minun kanssa? Ehkä minun pointtini tuli tässä niin hyvin esille, että en oikein paremmin voi asiaa itse esittää. Kun sitten vihdoin pystyt keskustelemaan asiasta ilman, että alat väittämään muita kirjoittelijoita milloin miksikin, niin ymmärrät.
Eikö ole muuta tekemistä kun väitellä tällä foorumilla joka ketjussa sulla? Kuten sanoin en sinun nimimerkkiin kohdistanut tätä vaan näihin väärän tiedon levittäjiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös