Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 074 771
  • 6 261

redpecka

Jäsen
Pyydän anteeksi nyt täälläkin keskustelua herättäneestä aiheesta, eli tuosta vanhojen ketjujen nostosta.
Minua se nyt ei häirinnyt, mutta sinä olet selvästi tolkun mies. Tykkään tatsistasi kun pyrit sopeutumaan tykkäämäsi palstan sääntöihin ja normeihin. Ja se Danny-ketju on ihan hyvä, turhaan skitsoilit siellä jotain. Pidä taukoa jos siltä tuntuu, mutta älä nyt herranjestas ala vaatimaan säppiä ketjulle! Päinvastoin, minä jouduin ihan poistamaan typerimpiä viestejäni sieltä (sisäinen mode kehoitti), sillä en tahdo että viimeinen zörnimisketju ainakaan minun takia sulkeutuisi.
 

redpecka

Jäsen
Mikä on paras tapa pyyhkiä oma viesti kirjoitusvaiheessa kirjoituskentästä pois? Siis ennen lähettämistä. Joskus ikävästi törmää kun vastaa johonkin niin siihen tuppautuu kylkeen joku kuukausi sitten muodosteltu mutta lähettämätön viesti. Häiritsevää.

Nykyisin sitten kun olen kirjoittanut sontaa, mutten haluakaan sitää lähettää niin varmuuden vuoksi korvaan sen kirjaimella "a" ja päivitän sitä sivua niin kauan että se tyhmä editori edes ottaisi sen aan eikä seuraavassa viestissäni kolmen viikon jälkeen olisi jotain sontaa.

Ei ole iso ongelma, sillä viestini on yleensä järjestään priimaa, mutta noin periaatteessa kysyn. Monesti viestieni alussa kyllä saattaa esiintyä alaston pikkuaa, mutta se on tarkoituksetonta.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mikä on paras tapa pyyhkiä oma viesti kirjoitusvaiheessa kirjoituskentästä pois? Siis ennen lähettämistä. Joskus ikävästi törmää kun vastaa johonkin niin siihen tuppautuu kylkeen joku kuukausi sitten muodosteltu mutta lähettämätön viesti. Häiritsevää.
Pyyhi viesti pois, klikkaa disketin kuvaa ja valitse "poista luonnos".
 

teppana

Jäsen
Kokeillaas...

Ei onnistunut. Menen testiketjuun jatkamaan harjoituksia. Kiitti sulle kumminkin.

Sivusto tallentaa viestin luonnokseksi muutaman sekunnin välein. En tiedä kuinka tiheään. Nämä tallennukset ovat muistaakseni ketjukohtaisia, eli jos ole joskus viikko sitten aloittanut jonkun viestin kirjoittamisen esim. Vitutusketjuun, se tallennettu viesti tulee näkyviin vain siellä vitutusketjussa.

Vintsukka neuvoi sinulle ihan oikein, eli tuosta viestin työkaluriviltä painat disketin kuvaa ja valitset "poista luonnos". Ota kuitenkin huomioon, että järjestelmä tallentaa viestisi uudestaan muutaman sekunnin sisällä. Eli jos poistat luonnoksen ja sinulla on viestikentässä vielä se sama vanha viesti, se on pian uudelleen tallennettu luonnokseksi.
 

redpecka

Jäsen
Nämä tallennukset ovat muistaakseni ketjukohtaisia,
Siis nimenomaan on ketjukohtaisia! Sehän tuossa joskus juuri onkin hämmästynyt kun laitan johonkin vanhaan ketjun viestin ja lähetän ja luen niin auts! siinä onkin jotain hepreaa menneiltä viikoilta lisänä jonka tunnistan omaksi kirjoittamakseni, mutta mitä en ole ikinä painanut ilmoille.

Vähän skitsoksi olen jo tullut asian kanssa, mutta jos mun viesteissä on joskus alussa "a" niin se on tätä. Toki yleensä näen sen ja siivoan pois.

Pitää mennä vkl harjoittelemaan testiketjuun. (Tosin mä taidan olla viimeinen joka ajaa katsastamattomalla mosse-win-seiskalla.)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mikä on paras tapa pyyhkiä oma viesti kirjoitusvaiheessa kirjoituskentästä pois? Siis ennen lähettämistä. Joskus ikävästi törmää kun vastaa johonkin niin siihen tuppautuu kylkeen joku kuukausi sitten muodosteltu mutta lähettämätön viesti. Häiritsevää..
Yksi hyvä ystäväni, ehkä jopa paras sellainen, tekee niin että kun hän pyyhkii viestin niin jättää siihen yhden välilyönnin. Jos sen pyyhkii kokonaan pois niin se tekee come backin sivun latauksen yhteydessä. Muistaakseni tuo toimii.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on toiminut aina tekstin dellaaminen lainauksineen + poista luonnos.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Totuus ei ole kaunis.

Ehkä ei, mutta käytät nyt energiaasi vääriin asioihin.

En tunne sinun ja edellä mainitun kirjoittajan keskinäistä historiaa, mutta mielestäni tuo avautumisesi ei nyt liittynyt tähän asiayhteyteen. Jotkut tykkäävät kommentoida palstaa kriittisestikin aiheeseen tarkoitetuissa ketjuissa ja tämä ketju on sellainen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
koko tällä sähköisellä alustalla
Lainasin vaan tämän, koska tiesithän että täällä voi pistää porukkaa myös ignoreen jolloin et näe heidän viestejään, et siis edes sellaisia joihin he tägäävät sinut tai joissa sinua lainataan? Suosittelen vahvasti, itsekin olen pistänyt ajoittain tyyppejä ignoreen (lähinnä kärppäosiosta) koska se ainakin parantaa omaa lukukokemustani. Ja todennäköisesti olen itsekin joidenkin ignoressa. :D
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Ihan tälleen yleisenä huomautuksena aiheesta kritisoinneille, silloin harvoin kun mä päädyn nostelemaan vanhoja ketjuja ylös, en pyri mihinkään systemaattisuuteen tai "kiusaamaan". Käyn silloin läpi sattumanvaraisesta kohdasta tietyn määrän vanhoja sivuja ja jos löydän joukosta joitain mielenkiintoisia topiikkeja, saatan kommentoida omalla mielipiteelläni. Tavallaan ikään kuin tutkin kierrätyskeskuksen historiaa siinä samalla.

Olen harrastanut tällaisia vanhojen ketjujen kommentointisessioita ehkä kolmesti tai neljästi sinä aikana kun olen vapaalle puolelle kirjoitellut. Jos nyt siitä hyvästä olen jonkun ignoressa niin kippis ja sarkastiset taputukset päälle. Viilipyttyluonteena mua oikeastaan enemmän huvittaa tällainen mielensäpahoittaminen jostain näinkin tyhjänpäiväisestä. Elämässä luulisi olevan suurempiakin huolenaiheita kuin kierrätyskeskuksen ensimmäinen sivu.
 

teppana

Jäsen
Minä en ainakaan ymmärrä mitä haittaa noista ketjuista on. Antaa palaa vain @Jomppa_Koo ja @Breeze Harbour . Jos näette mielenkiintoisia ketjuja niin nostakaa vaan. Itsekin voin niihin kommentoida jos aihe kiinnostaa. Jos se taas ei kiinnosta, toimin samoin kuin niiden yksittäisten postausten kanssa jotka eivät minua kiinnosta. En kiinnitä niihin huomiota. Ihan helvetin pikkumaista nillitystä valittaa kun joku nostaa muutaman vanhan ketjun ylös.
 

redpecka

Jäsen
Mikäs on siis @Moderaattorit nykyohjeistus ketjunnostamisen kautta uudenavaamisen välillä? Joskus on rohkaistu käyttäjiä rohkeasti avaamaan uusia ketjuja.

Toisaalta vanhoissa ketjunostoissa (ellei aiheesta jo puhuta jo jossain tuoreemmassa ketjussa) on oma mielenkiintoinen pointti ja historian tussahdusta. "Mukava" havaita mitä on ehkä aikoinaan itse kitjoittanut ja onko omat mielipiteet muuttunut ja ennen kaikkea miten maailma on mahdollisesti muuttunut niistä ajoista kun vuonna 2004 kuohdututti jokin asia.

Itse olen siis käyttänyt hakutoimintoa johonkin juttuun mikä on askarruttanut ja tällä olen siis nimenomaan pyrkinyt kunnioittamaan palstaa ja aiheeseen ennenkirjoittaneita sen sijaan, että tulisin ja menisin vain joka ajatuksen kohalla avaamaan uutta ketjua.
 

redpecka

Jäsen
Yksi hyvä ystäväni, ehkä jopa paras sellainen, tekee niin että kun hän pyyhkii viestin niin jättää siihen yhden välilyönnin. Jos sen pyyhkii kokonaan pois niin se tekee come backin sivun latauksen yhteydessä. Muistaakseni tuo toimii.
Nyt vähän testaillut ja tämä tuntuisi toimivan. Sano terveisiä hyvälle - ehkä jopa parhaalle - ystävällesi.
 

teppana

Jäsen
Nyt vähän testaillut ja tämä tuntuisi toimivan. Sano terveisiä hyvälle - ehkä jopa parhaalle - ystävällesi.

Tätä on ollut hauska seurata. Hyvä että sait toimimaan. Tuo välilyönti tekee sen, että palstan softa lukee sen luonnokseksi ja tietyn ajan päästä tallentaa luonnokseksi pelkän välilyönnin. Eli siellä ei olekaan tyhjä viestikenttä seuraavalla kerralla, vaan tallennettu luonnos. Yksi välilyönti.
 

redpecka

Jäsen
Tätä on ollut hauska seurata. Hyvä että sait toimimaan. Tuo välilyönti tekee sen, että palstan softa lukee sen luonnokseksi ja tietyn ajan päästä tallentaa luonnokseksi pelkän välilyönnin. Eli siellä ei olekaan tyhjä viestikenttä seuraavalla kerralla, vaan tallennettu luonnos. Yksi välilyönti.
Kiva kuulla, että muutkin ovat tiedostaneen kiusallisen ongelman.

Tämä tekstinkarkailu on selvästi vaiettu ongelma ollut ja ainakin omalta osaltani haluan tuoda näitä noloja asioita ilmi ja toivon, että näistä voitaisiin puhua ihan ilman hihittelyäkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noista homeisista ketjuista, ei niiden nostamisessa mitään muuta vikaa ole, mutta kun ne ovat pääsääntöisesti noita ”minkäväriset kalsarit sulla on nyt päällä”, niin mitä helvetin mielenkiintoista keskustelua on odotettavissa niitä nostamalla? Ymmärrän siinä tapauksessa, että nostaa jonkun vapaan puolen ketjun, missä oikeasti vaihdetaan mielipiteitä. Ymmärrys loppuu listausketjujen kohdalla. Selitys ei siis mene läpi. Samaa paskaa se on ollut joka kerta, kun joku on keksinyt tämän ruudin uudelleen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tahdon kaikille ilmituoda sen, että olen aina vahvasti ollut sitä mieltä, että minulle on yhdentekevää nostellaanko noita vanhoja ketjuja ylös vai ei. On kuitenkin yksi nimimerkki, jonka kirjoituksia 10-15 vuoden takaa on välillä mielenkiintoista lueskella. Pari kertaa olen meinannut tykätä näistä kirjoituksista kun olen niin samaa mieltä ollut niistä, mutta on sitäkin sattunut että olisi ollut perusteita vastata ja kertoa vahvasti eriävän näkemykseni ja ehkä hieman provosoivastikin vihjaista, että melko lapsellisia tekstejä. Nimimerkki on ollut @dana77
 

redpecka

Jäsen
Nyt redpeckalla olisi ihan oikeaa asiaakin näihin ketjuihin joskus ja tänään.

Hih, ekan kerran pääsen näitä ralleja kommentoimaan. Osakilpailut ovat:



Sitten on se 911-ketju, mutta se taisi hiljentyä kun kengittiin ainoa keskustelija joka uskoi. Ketä tuommoinen ketju enää kiinnostaa jos ei ole ketään ketä vastaan hyökätä.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Perussuomalaisten ketjussa tarvittaisiin nyt moderointia, kun siellä puhutaan täydellistä offtopicia. Junes Lokka ei kuulu Perussuomalaisiin, joten jos puhuu pelkästään hänestä kyseisessä ketjussa on se armotonta offtopicia.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Pyydän anteeksi nyt täälläkin keskustelua herättäneestä aiheesta, eli tuosta vanhojen ketjujen nostosta. Häiriköinti ei missään nimessä ole se tyyli, jota täällä palstalla haluan nähdä eikä ole tarkoituksena pilata kenenkään lukuhetkiä tuolla kierrätyskeskuksessa. Noista vanhoista ketjuista, joita muutaman sieltä nostin, niin pyrin vähän katsomaan sitä otsikkoa ajatuksen kanssa ja sitä että siinä otsikossa on sellaista järkevää ainesta hyvään keskusteluun. Eli turha kuvitella, että aloin sieltä pohjilta nostamaan ketjuja sillä ajatuksella, että "aijaa, tuo on seuraava, nostanpa sen tuosta huvikseen".
Kyllä oli taas arvokas nosto tuo 17 vuotta vanha kahvausäänestys. Varmasti on ainesta hyvään keskusteluun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös