Mainos

Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

• 1 143 963
  • 6 477

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mikä on paras tapa pyyhkiä oma viesti kirjoitusvaiheessa kirjoituskentästä pois? Siis ennen lähettämistä. Joskus ikävästi törmää kun vastaa johonkin niin siihen tuppautuu kylkeen joku kuukausi sitten muodosteltu mutta lähettämätön viesti. Häiritsevää..
Yksi hyvä ystäväni, ehkä jopa paras sellainen, tekee niin että kun hän pyyhkii viestin niin jättää siihen yhden välilyönnin. Jos sen pyyhkii kokonaan pois niin se tekee come backin sivun latauksen yhteydessä. Muistaakseni tuo toimii.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on toiminut aina tekstin dellaaminen lainauksineen + poista luonnos.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Totuus ei ole kaunis.

Ehkä ei, mutta käytät nyt energiaasi vääriin asioihin.

En tunne sinun ja edellä mainitun kirjoittajan keskinäistä historiaa, mutta mielestäni tuo avautumisesi ei nyt liittynyt tähän asiayhteyteen. Jotkut tykkäävät kommentoida palstaa kriittisestikin aiheeseen tarkoitetuissa ketjuissa ja tämä ketju on sellainen.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
koko tällä sähköisellä alustalla
Lainasin vaan tämän, koska tiesithän että täällä voi pistää porukkaa myös ignoreen jolloin et näe heidän viestejään, et siis edes sellaisia joihin he tägäävät sinut tai joissa sinua lainataan? Suosittelen vahvasti, itsekin olen pistänyt ajoittain tyyppejä ignoreen (lähinnä kärppäosiosta) koska se ainakin parantaa omaa lukukokemustani. Ja todennäköisesti olen itsekin joidenkin ignoressa. :D

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ihan tälleen yleisenä huomautuksena aiheesta kritisoinneille, silloin harvoin kun mä päädyn nostelemaan vanhoja ketjuja ylös, en pyri mihinkään systemaattisuuteen tai "kiusaamaan". Käyn silloin läpi sattumanvaraisesta kohdasta tietyn määrän vanhoja sivuja ja jos löydän joukosta joitain mielenkiintoisia topiikkeja, saatan kommentoida omalla mielipiteelläni. Tavallaan ikään kuin tutkin kierrätyskeskuksen historiaa siinä samalla.

Olen harrastanut tällaisia vanhojen ketjujen kommentointisessioita ehkä kolmesti tai neljästi sinä aikana kun olen vapaalle puolelle kirjoitellut. Jos nyt siitä hyvästä olen jonkun ignoressa niin kippis ja sarkastiset taputukset päälle. Viilipyttyluonteena mua oikeastaan enemmän huvittaa tällainen mielensäpahoittaminen jostain näinkin tyhjänpäiväisestä. Elämässä luulisi olevan suurempiakin huolenaiheita kuin kierrätyskeskuksen ensimmäinen sivu.

teppana

Jäsen
Minä en ainakaan ymmärrä mitä haittaa noista ketjuista on. Antaa palaa vain @Jomppa_Koo ja @Breeze Harbour . Jos näette mielenkiintoisia ketjuja niin nostakaa vaan. Itsekin voin niihin kommentoida jos aihe kiinnostaa. Jos se taas ei kiinnosta, toimin samoin kuin niiden yksittäisten postausten kanssa jotka eivät minua kiinnosta. En kiinnitä niihin huomiota. Ihan helvetin pikkumaista nillitystä valittaa kun joku nostaa muutaman vanhan ketjun ylös.

teppana

Jäsen
Nyt vähän testaillut ja tämä tuntuisi toimivan. Sano terveisiä hyvälle - ehkä jopa parhaalle - ystävällesi.

Tätä on ollut hauska seurata. Hyvä että sait toimimaan. Tuo välilyönti tekee sen, että palstan softa lukee sen luonnokseksi ja tietyn ajan päästä tallentaa luonnokseksi pelkän välilyönnin. Eli siellä ei olekaan tyhjä viestikenttä seuraavalla kerralla, vaan tallennettu luonnos. Yksi välilyönti.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noista homeisista ketjuista, ei niiden nostamisessa mitään muuta vikaa ole, mutta kun ne ovat pääsääntöisesti noita ”minkäväriset kalsarit sulla on nyt päällä”, niin mitä helvetin mielenkiintoista keskustelua on odotettavissa niitä nostamalla? Ymmärrän siinä tapauksessa, että nostaa jonkun vapaan puolen ketjun, missä oikeasti vaihdetaan mielipiteitä. Ymmärrys loppuu listausketjujen kohdalla. Selitys ei siis mene läpi. Samaa paskaa se on ollut joka kerta, kun joku on keksinyt tämän ruudin uudelleen.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tahdon kaikille ilmituoda sen, että olen aina vahvasti ollut sitä mieltä, että minulle on yhdentekevää nostellaanko noita vanhoja ketjuja ylös vai ei. On kuitenkin yksi nimimerkki, jonka kirjoituksia 10-15 vuoden takaa on välillä mielenkiintoista lueskella. Pari kertaa olen meinannut tykätä näistä kirjoituksista kun olen niin samaa mieltä ollut niistä, mutta on sitäkin sattunut että olisi ollut perusteita vastata ja kertoa vahvasti eriävän näkemykseni ja ehkä hieman provosoivastikin vihjaista, että melko lapsellisia tekstejä. Nimimerkki on ollut @dana77

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Perussuomalaisten ketjussa tarvittaisiin nyt moderointia, kun siellä puhutaan täydellistä offtopicia. Junes Lokka ei kuulu Perussuomalaisiin, joten jos puhuu pelkästään hänestä kyseisessä ketjussa on se armotonta offtopicia.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Pyydän anteeksi nyt täälläkin keskustelua herättäneestä aiheesta, eli tuosta vanhojen ketjujen nostosta. Häiriköinti ei missään nimessä ole se tyyli, jota täällä palstalla haluan nähdä eikä ole tarkoituksena pilata kenenkään lukuhetkiä tuolla kierrätyskeskuksessa. Noista vanhoista ketjuista, joita muutaman sieltä nostin, niin pyrin vähän katsomaan sitä otsikkoa ajatuksen kanssa ja sitä että siinä otsikossa on sellaista järkevää ainesta hyvään keskusteluun. Eli turha kuvitella, että aloin sieltä pohjilta nostamaan ketjuja sillä ajatuksella, että "aijaa, tuo on seuraava, nostanpa sen tuosta huvikseen".
Kyllä oli taas arvokas nosto tuo 17 vuotta vanha kahvausäänestys. Varmasti on ainesta hyvään keskusteluun.

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tuolla nyt etusivulla pyörii Senegal-ketju, jonka avaajana näkyy Ylläpito.
* Viestin avannut poistettu palstalta, viestin avaaja vaihdettu Ylläpidoksi.

Tuo ketjun avaajan nimi häiritsee itseäni erityisen paljon. Jotenkin nyt ajattelen ketjun olevan erityisen tärkeä, koska Ylläpito on sen avannut. Voisiko tuohon vaihtaa avaajaksi vaikka "käyttäjätunnus poistettu" tms.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Sir Markkuhan tuon ketjun oli avannut. Näkyy avausviestistä osalainaus muutamaa viestiä myöhemmin. Ylläpidon merkinnästä voisi päätellä, että olisi saanut porttikiellon. En kuitenkaan muista, että moista olisi saanut. Onko voinut saada porttikiellon ilman ilmoitusta?

Toisaalta, ylläpidon viestin voi myös lukea niin, että nimim. on poistettu palstalta ihan omasta pyynnöstä.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sir Markkuhan tuon ketjun oli avannut. Näkyy avausviestistä osalainaus muutamaa viestiä myöhemmin. Ylläpidon merkinnästä voisi päätellä, että olisi saanut porttikiellon. En kuitenkaan muista, että moista olisi saanut. Onko voinut saada porttikiellon ilman ilmoitusta?

Toisaalta, ylläpidon viestin voi myös lukea niin, että nimim. on poistettu palstalta ihan omasta pyynnöstä.

Eikös tuo kenkää saanut, kun ihmiset eivät enää herran "huumoriin" reagoineet ja spämmitahti kiihtyi.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Yritin saada kiinni Päätoimittajaa puhelimitse, olisin mielelläni haastattellut, ei kuitenkaan vastaa. Ymmärrän ettei Päätoimittaja aina ehdi vastaamaan, hiukan tosin arvelluttaa ettei myynninkään puhelinnumero vastaa, onko rahaa niin paljon ettei enää ilmoitusmyyntiinkään tarvitse vastata..joo (hymiö hymiö). Jatkoajalla on erittäin paljon myöskin virolaisia jääkiekosta kiinnostuneita lukijoita, tämä tiedoksi, ja yli 4000 suomalaista yritystä, ja vielä enemmän yrityksiä joita johdetaan suomalaisvoimin.

veini

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, Canadiens
Joitain Vapaan keskustelun otsikoita voitaneen hieman viilata?

"Vasemmistoliitto - kenen johdolla eteenpäin?" (2009) => Vasemmistoliitto
"Illan A-Studio" => A-Studio
"Demarit tiensä päässä" (2008) => SDP tai Sosialidemokraatit (tms.)
"R.I.P. Sentenced" (2005) => Sentenced
"Kepu - Pettääkö aina" (2011) => Keskusta
"Kokoomus - puhkeaako kupla" (2009) => Kokoomus

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Joko on tehty päätöksiä noiden otteluseurantaketjujen suhteen? Tuo viime kauden systeemi, jossa jokaisella joukkueella oli oma otteluseurantaketju ja sen lisäksi tuolla otteluketjufoorumilla oli vielä yleinen ketju, oli todella sekava. Eikö kaikkein selvin systeemi olisi, jos jokaisella ottelulla olisi tuolla otteluketjufoorumilla oma ketju, jossa hoidettaisiin ennakot, otteluseuranta ja jälkipelit?

Tuo joukkueen oma otteluseurantaketju on todella tylsä, kun noissa tykitellään yleensä vain samanlaisia viestejä peräkkäin ja kaikki ovat samaa mieltä. Tuo yleinen otteluseurantaketju on taas sen vuoksi ongelmallinen, että siinä menee kaikki pelit sekaisin ja viestejä tulee vähän turhan nopealla tahdilla. Jos otteluilla olisi omat otteluseurantaketjut, niin niissä myös seurojen kannattajat pääsisivät vääntämään hyvässä hengessä. Nyt jos eksyy kesken ottelun kirjoittamaan jotain vastustajajoukkueen otteluseurantaketjuun, niin palaute on yleensä luokkaa "mene takaisin sinne omalle hiekkalaatikollesi".

Nyt kun asiasta kerran kysyttiin... Asiasta pitikin kirjoitella ennen Pitsiturnauksen alkua, mutta mitä suotta odotella pidempään.

Pohdimme asiaa jo keväällä. Meidän piti tehdä muutoksia jo pudotuspeleihin, mutta sitten tuli korona sekoittamaan maailman ja muutoksia ei päästy kokeilemaan. Aika lienee nyt kuitenkin oikea.

Joukkuekohtaisessa otteluseurannassa oli hyvät ja huonot puolensa, samoin yleisessä kierrosseurannassa ja samoin on otteluketjuun tehtävässä seurannassa. Mutta nythän on tosiaan päässyt käymään niin, ettei otteluketjuja edes ole perustettu ja keskustelu on hajautunut useampaan paikkaan. Toisin sanoen, useamman tännekin kirjoittaneen toive on kuultu.

Jatkossa otteluseuranta on ensisijaisesti otteluketjuissa.

Pitsiturnauksesta ja muista vastaavista kannattanee tehdä oma otteluseurantaketjunsa. Emme ole sulkemassa yleistä kierrosseurantaketjua, mikäli joku sellaisen haluaa avata, mutta suosittelemme jokaiselle siirtymistä otteluketjuihin. Joukkuekohtaiset otteluseurannat sen sijaan suljetaan.

Tämän muutoksen vuoksihan tärkeintä otteluketjujen avauksissa on se että ne avataan. Olisihan se hienoa, jos otteluketjuissa olisi hyvä alustus tai edes kokoonpanot, mutta näiden ketjujen osalta emme rupea lätkimään ketjunavauskieltoja puutteellisten avausten vuoksi.

Ottelun aikana otteluketjussa pätee otteluseurannan tavallista löyhemmät säännöt, mutta matsin päätyttyä normaalit palstan säännöt astuvat voimaan ja turhat provosoinnit tai pään aukomiset johtavat sanktioihin.

Moderaattorit

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy