Sitten on Suomen ylin sarjataso missä ei millään ole mitään väliä vaikka se lukisi sääntökirjassa. Sieltä ne kaikki paidat housuissa, housujen repimiset haaroista, hihojen käärimiset, kaulasuojien käyttämättömyydet ja löysät remmit yms. on aina lähteneet ja junnut seuraa perässä. Sitten NHL:ää myöten väittää pokkana joku konkari miten hän ei osaa pelata visiirin kanssa kun se häiritsee ja ei ole koskaan joutunut sellaisen kanssa pelaamaan, miten hänellä pitää olla oikeus pelata ilman.
Oivallisia pointteja. Muistan yhä elävästi kun visiirit olivat varsin uusi juttu, eikä niitä juurikaan kaukaloissa näkynyt. Veivattiin sitten MM-kisoja ja oli matsi Ruåtsin ja Kanadan välillä. Joku kaksikko otti hiukan yhteen ja molemmat talutettiin jäähyboksiin, jossa sitten kanukki näytti visiirikypäräiselle swedulle käsimerkkejä ja huulilta pystyi lukemaan sanat "nice visor". Kova kaveri siis.
Hyviä huomioita nuo muutkin. Suun edessä roikkuvien remmien lisäksi näkee divarissakin aika ajoin noita hihojen käärijöitä. Mun silmään ainakin hurjan näköistä kun ranne on täysin paljaana. Eikä tuomarit koskaan huomauta noista. Eikä tule huomauttamaan ennen kuin joku kuolee. Kaulasuojista en mitään tilastoa ole tehnyt, mutta sellainen perstuntuma on, että ne ovat tässä viime vuosina olleet jopa vähenemään päin. Jossain kohtaa vuosia aikaa alkoivat yleistyä, mutta sittemmin ovat taas vähentyneet. No tämä tosiaankin ihan perstuntumaa, eli saa korjata jos ihan paskaa puhun.
Nemecekin taklaukseen kantaa ottaminen on hiukan riskaabelia kun täällä tuntuu olevan niin paljon kiukkua ilmassa, mutta kun sitä uskaltaa lentokoneen ovestakin hyppiä, niin ei kai tämä sentään vaarallisempaa ole.
Taklaus ei ole mitenkään sikamainen, lopputulos vaan karmea. Ihan hyvässä asennossa Nemecek lähestyy, kädet alhaalla. Yritys on tehdä ihan puhdas, vaikkakin kova pommi, tällä kertaa vaan tuli eteen hiukan haastavampi taklattava. En mä ole niitä heppuja jotka jaksaa jauhaa taklattavan vastuusta, enkä tee sitä nytkään, mutta olipa vaan hankala paikka Nemecikille. Ja kaikki menikin sitten päin persettä, lopputuloksen ollessa mikä oli. Paranemisia ja sympatiaa Kivenmäelle, mutta todennäköisesti ei olisi YO-kirjoitukset vaarassa, jos olisi se perkeleen remmi ollut edes sinne päin kuten sen kuuluukin olla.
Melkoista jeesustelua muuten tuo Kallioniemen artikkeli Jatkoajan verkkolehdessä. Vai että kovin vähän ihmisiä kiinnostaa nuorien pelaajien kohtalo? Voi vittu, eiköhän ihan kaikkia juuri tälläkin hetkellä kiinnosta mitä Kivenmäelle kuuluu, ihan riippumatta siitä mitä mieltä itse kolarista on. Kyllä ainakin mulla näissä tapauksissa mielenkiinto on juurikin loukkaantuneen pelaajan kohtalossa, kaikki muu on enemmäm vähemmän toissijaista. Enkä usko ihan ainoa laatuani olevan.