Voi veljet, etten paremmin sanoisi. Ymmärrätkö tarkoituksella väärin vai onko ulosantini todella noin epäselvää? Minähän nimenomaan tarkoitan kyseisiä näkemyksiä kirjoittaneiden nimimerkkien mielipiteiden objektiivisuutta.
- Moni kärppäfani (ei suinkaan kaikki) näkee taklauksen puhtaana, koska Åsten taklasi taannoin Kristofia hieman samankaltaisessa tilanteessa eikä saanut tästä minkäänlaista rangaistusta. Tilanteissa nähdään korkeintaan nyanssieroja, mutta pääkohdat ovat, että pelaajaa taklattiin ja ko. pelaaja loukkaantui -> identtinen tilanne -> puhdas taklaus. Sinä et vain voi väittää, ettei tällaista olisi kuulunut kärppäleiristä.
— Miksi väitän, että näistä kirjoituksista (ei siis siitä homogeenisesta kärppäfanien koalitiosta, jonka mielipide on aina yksi ja sama; eiku...) puuttuu objektiivisuus? Siksi, että kaikesta paistaa läpi pettymys siihen, ettei ”Predator” saanut rangaistusta, vaikka Kristof loukkaantui. Ummistetaan silmät siltä, että taklaus oli teknisesti puhdas (siis Åstenin), ja vaahdotaan suuna päänä, kuinka Vartiaisen taklaus oli identtinen Åstenin taklauksen kanssa, vaikka yhtäläisyyksiä on lopulta melko vähän. Objektiivisuutta on yhtä paljon kuin siinä, että minä väittäisin Änärin reaktion tullessaan taklatuksi vaihtoaitioon olisi täysin identtinen Bertrandin naamapoikkarin kanssa. Ei ole identtinen.
- Moni pelsufani (ei kaikki) näkee tilanteen puhtaana, koska taklaaja on Pelicansin pelaaja. Tämä on tältäkin palstalta tuttu värilasi-ilmiö, jossa jokainen oman suosikkijoukkueen pelaajan suorittama taklaus on puhdas ja moni vastustajan omiin suorittama on törkein ikinä missään. Tämä on ollut viimeisen vuorokauden sisällä vahvasti esillä esim. Tapparan ja Ilveksen fanien keskuudessa.
— Objektiivisuudesta ei varmasti tarvitse paljon kysellä. Tämän vuoksi pyrin nykyään itse olemaan ottamatta kovin voimakkaasti kantaa tilanteisiin, joissa toinen osapuoli on IFK:n pelaaja. Fanien seasta löytyy toki paljon myös sellaisia kirjoittajia, jotka pystyvät perustelemaan näkemyksensä kiihkottomasti, ja tällaiset kirjoitukset on helppo ottaa vakavasti. Itse en varmasti lukeudu niihin, koska värilasini ovat erittäin punaiset.