Tosiaan, selvästi arvotetaan ja arvostetaan eri asioita jääkiekossa ja sinun arvoillasi jääkiekko em. syistä päätyisi tilaan jossa ei taklata. Toivottavasti olet kannoissasi johdonmukainen myös kun omat pelaajat jakaa niitä puhtaita tai epäpuhtaita taklauksia joissa vastustajaa sattuu.
En nyt jaksa enempää tästä aiheesta, kun kaikki on jo käytännössä sanottu, mutta tämä on melkoisen mutkat suoriksi -toteamus, kuten argumenttisikin, jotka johtavat siihen. Mutta selvästi tosiaan mielipiteemme eroaa siinä, mikä on tarpeellinen ja toista kunnioittava tapa taklata.
Jokainen autoreissu on mahdollisesti kuolemaan johtava reissu, mutta tietyllä omalla tai toisten ajotyylillä riskit kasvavat. Kannatan autoilua, mutta en kaikenlaisia ajotyylejä.
Taklatessa on sekä taklaajan että taklattavan vastuu, mutta taklaajan täytyy silti ottaa huomioon, ettei taklattava kaikissa tilanteissa syystä tai toisesta pysty vastaanottamaan taklauksia asianmukaisesti. Taklaaminen on hienoa, kun se tehdään hyvin ja toista kunnioittaen - ja kyllä, joskus joku loukkantuu silti. Joillekin (myös oman seurani pelaajille) taklaamisesta on tullut itsetarkoitus, jolloin taklataan, jos voidaan taklata. Tässä on kuitenkin käytettävä suurta harkintaa ja muutenkin, kuin sääntökirjan sivuja pilkuntarkasti pläräämällä. Minun näkemykseni mukaan Finley edustaa tätä koulukuntaa, joka taklaa, kun vain pystyy ja tarkoituksena on silloin saada sääntökirjan rajamailla mahdollisimman kova vaikutus vastustajaan. Huomaan, että tällä koulukunnalla on varsinkin tällä palstalla kova kannatus, joten en ihmettele, miksi tilanteet nähdään kovin eri tavalla, kuin ns. suuri yleisö. Suuri yleisö sitten helposti leimataan jääkiekosta mitään tietämättömiksi kukkahattutädeiksi.
Eli ei, minun arvoillani jääkiekossa ei päädyttäisi tilaan, jossa ei taklata. Ja kyllä, olen tuominnut myös oman joukkueeni pelaajien taklauksia varsin näkyvästikin. Nämä ovat aina tapauskohtaisia asioita ja jos Finley taklaa seuraavassa pelissä asianmukaisesti, tulen varmasti kehumaan häntä.