Mun mielestä näyttää aika vaaralliselta taklaukselta mahdollisten seurausten osalta, vaikka Palmu ei olis väistäny. Toki isot mahdollisuudet et ois ollu puhdas kontakti ja sikäli sääntöjenmukainen taklaus. Mutta ajaa suoraan rintamasuunnassa päin Palmua, sikäli Palmun koon tuntien ni ymmärtää että yrittää väistää. Useinhan taklauksissa käännetään kylki kohti taklattavaa, jolloin se on turvallisempaa niin taklaajan kuin taklattavan osalta. Sekä hyvin outo tilanne hakea taklausta. Ihan omaa mutua, mutta oisko yrittäny tossa tilanteessa taklata jos ois joku muu kuin Palmu? Mutta se siitä. Harmillinen tilanne ja todennäköisesti Palmu pois loppukauden. Sen verran pahalta jälkitilanne näytti, että jotain todennäköisesti rikki meni mutta aika näyttää. Mutta vaikka seurauksilta ja näyttävyydessään hurja, niin ennäe olevan mitenkään ylitörkeä polvitaklaus, mutta ihan selvä polvitaklaushan tuo on ja 5+20. Pelikieltoa sitten se 1-2peliä.
Paljon näkee argumentointia, että "ei yritä hakea polvitaklausta". Luulen et alle promile nykyajan taklauksissa yritetään vahingoittaa. Joten aika ontuva argumentointi. Mitä tulee taklattavan vastuuseen, niin ei olisi osunut niin pahasti jos Palmu ei olisi koittanut väistää ja se on toki lieventävä, mutta eise poista taklaajan vastuuta. Erholtzinkin pitäisi ymmärtää, että tossa pelitilanteessa se taklaus ei ole se todennäköisin vaihtoehto ja Palmu pienenä ja nopeana kaverina saattaa yrittää väistää. Eli tilanne menee kyllä molempien piikkiin.
Musta erittäin hauskaa, että Palmulle koitetaan maalailla pelikieltoa, että heittänyt hanskan ja verrataan tilanteisiin jossa huodotaan maila päreiksi. Mailan kun huidot johonkin, niin se menee tosi helposti rikki ja siitä lentää hiilikuitu silppua. Se voi olla todella vaarallista. Hanskan on vaikea nähdä aiheuttavan minkäänlaista vahinkoa. Toki aivan turhaa varusteiden heittely, enkä puolustele. Mittasuhteet vain vähän hukassa tuohon liittyen.
En edes yllättynyt, että kyseissä pelissä tapahtui pelikiellon arvoinen taklaus. Sen verran aktiivista taklauspeliä Ässät pelasi ja myös jossain määrin huolimatonta, että taklauksia haettiin hyvin aggressivisesti. Itse oisin ounastellut, että Joensuu ottaa sen ulosajon mutta tällä kertaa näin. Ja ei, taklauspelissä ei mitään väärää mutta rapatessa roiskuu.